VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL PERKANČIŲJŲ ORGANIZACIJŲ PRAŠYMŲ PATEIKIMO IR NAGRINĖJIMO TVARKOS PATVIRTINIMO

 

2000 m. gegužės 11 d. Nr. 38

Vilnius

 

Vadovaudamasis Viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 1999, Nr. 56-1809) 5 straipsnio 3 dalies 2 punktu,

ĮSAKAU:

Patvirtinti perkančiųjų organizacijų ir Viešojo pirkimo komisijų prašymų dėl Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės sutikimų, numatytų Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 26 straipsnio 3 dalyje, 34 straipsnio 2 ir 7 dalyse bei 37 straipsnio 3 dalyje, pateikimo ir nagrinėjimo tvarką (pridedama).

 

 

Direktorius                                                                                                     A. Minkevičius

______________


PATVIRTINTA

Viešųjų pirkimų tarnybos

prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2000 m. gegužės 11 d. įsakymu Nr. 38

 

Perkančiųjų organizacijų ir viešojo pirkimo komisijų prašymų dėl Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės sutikimų, numatytų Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 26 strAIPSNIO 3 dALYJE, 34 strAIPSNIO 2 ir 7 dALYSE bei 37 strAIPSNIO 3 dALYJE, pateikimo ir nagrinėjimo tvarka

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ši Tvarka reglamentuoja perkančiųjų organizacijų ir jų sudarytų Viešojo pirkimo komisijų (toliau – Komisijos) prašymų dėl Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Tarnyba) sutikimų, numatytų Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 26 straipsnio 3 dalyje, 34 straipsnio 2 ir 7 dalyse bei 37 straipsnio 3 dalyje, pateikimą ir nagrinėjimą.

2. Nagrinėdama prašymus, Tarnyba vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (toliau – Įstatymas), kitais teisės aktais, susijusiais su jo įgyvendinimu, Tarnybos nuostatais, taip pat šia Tvarka.

3. Šioje Tvarkoje vartojamų sąvokų reikšmė tokia kaip Įstatyme.

 

II. tarnybos funkcijos nagrinėjant perkančiųjų organizacijų

ir komisijų prašymus

 

4. Tarnyba:

4.1. nagrinėja prašymus;

4.2. priima sprendimus, kurie yra privalomi perkančiajai organizacijai ar Komisijai.

 

III. tarnybos TEISĖS IR PAREIGOS nagrinėjant perkančiųjų organizacijų

ir komisijų prašymus

 

5. Tarnyba turi teisę:

5.1. įpareigoti perkančiąją organizaciją ar Komisiją pateikti papildomus prašymo nagrinėjimui reikalingus dokumentus ir informaciją;

5.2. išnagrinėjusi prašymą, jo nepatenkinti ir atmesti arba prašymą patenkinti ir sutikti su perkančiosios organizacijos ar Komisijos prašyme nurodytais veiksmais ar sprendimais;

5.3. esant šios tvarkos 13 punkte nurodytoms aplinkybėms, prašymo nenagrinėti.

6. Tarnyba privalo:

6.1. išnagrinėti prašymą nešališkai, objektyviai, laikydamasi šios Tvarkos nustatytų terminų bei priimti sprendimą;

6.2. neatskleisti prašymo nagrinėjimo metu sukauptos informacijos – tarnybinių, komercinių ir gamybinių, profesinių ar banko paslapčių.

 

IV. PRAŠYMŲ PATEIKIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

7. Prašymas laikomas pateiktu tą dieną, kai jį gauna Tarnyba.

8. Prašymai registruojami Tarnybos sekretoriate ir nukreipiami Tarnybos Kontrolės ir prevencijos skyriui.

9. Kontrolės ir prevencijos skyrius turi išnagrinėti prašymą per 10 darbo dienų nuo jo gavimo dienos ir paruošti Tarnybos sprendimo projektą. Prašymo nagrinėjimo terminas gali būti pratęstas ne ilgiau kaip 10 dienų Tarnybos direktoriaus įsakymu. Šiuo atveju įsakyme nurodomi pratęsimo motyvai.

 

v. Prašymo forma ir turinys

 

10. Prašymas pateikiamas raštu. Prašyme turi būti nurodyta:

10.1. perkančiosios organizacijos pavadinimas, adresas, kodas, telefono numeris;

10.2. viešojo pirkimo būdas ir pirkimo objekto pavadinimas;

10.3. perkančiosios organizacijos ar Komisijos sprendimai ir veiksmai, dėl kurių prašoma Tarnybos sutikimo;

10.4. perkančiosios organizacijos ar Komisijos sprendimus pagrindžiantys teisės aktai bei faktinės aplinkybės.

11. Prašymas turi būti pasirašytas perkančiosios organizacijos vadovo arba jo įgalioto atstovo, o teikiant prašymą dėl Įstatymo 26 straipsnio 3 dalyje nurodytų aplinkybių – Komisijos pirmininko.

12. Prie prašymo pridedami jį pagrindžiantys dokumentai:

12.1. teikiant prašymą dėl sutikimo, atmesti visus pasiūlymus (Įstatymo 26 straipsnio 3 dalis), kai visų pasiūlymų atmetimo atveju:

12.1.1. pasiūlymus pateikę tiekėjai (rangovai) neatitinka Įstatymo 7 straipsnyje ir pirkimo dokumentuose nustatytų kvalifikacinių reikalavimų arba pasiūlymai neatitinka pirkimo dokumentuose nurodytų reikalavimų, Komisija pateikia:

- pirkimo dokumentus, šių dokumentų paaiškinimus ir papildymus,

- pirkimo komisijos protokolus,

- tiekėjų (rangovų) pasiūlymus;

12.1.2. pasiūlymus pateikę tiekėjai (rangovai) pažeidė Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo reikalavimus, Komisija pateikia Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos nutarimo nuorašą arba šios Tarybos specialistų išvadą;

12.1.3. visų tiekėjų (rangovų) buvo pasiūlytos per didelės, perkančiajai organizacijai nepriimtinos kainos, Komisija pateikia perkančiosios organizacijos vadovo ir vyriausiojo finansininko pasirašytą aiškinamąjį raštą, kuriame nurodomos pasiūlymų kainos bei, remiantis faktine organizacijos finansine būkle, pagrindžiama būtinybė atmesti visus pasiūlymus;

12.1.4. pasiūlytos labai mažos kainos ir tiekėjai (rangovai) jų nepagrindė, Komisija pateikia:

- aiškinamąjį raštą, kuriame nurodomos pasiūlymų kainos, skaičiavimai, lyginamieji duomenys ar kt., leidžiantys teigti, kad pasiūlymų kainos yra dirbtinai sumažintos,

- perkančiosios organizacijos reikalavimų tiekėjams (rangovams) pagrįsti savo kainas, nuorašus,

- tiekėjų (rangovų) pateiktų kainų pagrindimo dokumentų nuorašus;

12.2. teikiant prašymą dėl sutikimo nutraukti bet kurias pirkimo procedūras, jeigu atsiranda aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti (Įstatymo 34 straipsnio 2 dalis), kai:

12.2.1. prašoma sutikimo nutraukti pirkimo procedūras dėl pablogėjusios finansinės padėties, perkančioji organizacija pateikia:

- vadovo ir vyriausiojo finansininko pasirašytą aiškinamąjį raštą, kuriame nurodomi anksčiau planuoti pirkimo finansavimo šaltiniai, faktinė organizacijos finansinė padėtis, kuriai esant pirkimo negalima finansuoti, taip pat aplinkybės, turėjusios įtakos minėtos padėties susidarymui,

- aiškinamąjį raštą pagrindžiančius dokumentus;

12.2.2. prašoma sutikimo nutraukti pirkimo procedūras dėl kitų aplinkybių, kurių negalima buvo numatyti, perkančioji organizacija pateikia vadovo pasirašytą aiškinamąjį raštą bei jį pagrindžiančius dokumentus;

12.3. teikiant prašymą dėl sutikimo didinti sutarties kainas (Įstatymo 34 straipsnio 7 dalis), kai:

12.3.1. pirkimo kainai įtaką daro pasikeitę mokesčiai, perkančioji organizacija pateikia:

- pirkimo sutarties nuorašą,

- teisės aktų, kuriais buvo padidinti atitinkami mokesčiai, nuorašus;

12.3.2. prekių ir paslaugų rinkos kainos pokytis yra ne mažesnis kaip 10 procentų ir to nebuvo galima numatyti sudarant pirkimo sutartį, perkančioji organizacija sutarties kainos didinimo atveju pateikia:

- pirkimo sutarties nuorašą,

- Statistikos departamento ar kitų kompetentingų institucijų (Konkurencijos tarybos, Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos, Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų rinkos reguliavimo agentūros ar kt.) pažymas arba rinkos tyrimo rezultatus, patvirtinančius atitinkamų rinkos kainų padidėjimą nuo sutarties sudarymo iki prašymo pateikimo.

Nagrinėjant tokio pobūdžio prašymus, atskaitos tašku laikytinos sutarties pasirašymo bei perkančiosios organizacijos prašymo Tarnybai datos;

12.4. teikiant prašymą dėl sutikimo nestabdyti pirkimo procedūrų tiekėjo (rangovo) pretenzijos nagrinėjimo metu (Įstatymo 37 straipsnio 3 dalis), perkančioji organizacija pateikia skaičiavimus, lyginamuosius duomenis ar kt., įrodančius, kad sustabdžius pirkimo procedūras perkančioji organizacija ar tiekėjas (rangovas) patirtų daug didesnius nuostolius už tuos, kuriuos galėtų patirti pretenziją pateikęs tiekėjas (rangovas).

 

VI. Atsisakymas nagrinėti prašymą

 

13. Tarnyba nenagrinėja prašymo, jeigu:

13.1. prašymo nagrinėjimas nepriskirtas Tarnybos kompetencijai;

13.2. prašymas neatitinka šios Tvarkos V skirsnio reikalavimų.

14. Apie sprendimą prašymo nenagrinėti Tarnyba raštu informuoja perkančiąją organizaciją ar Komisiją, nurodydama atsisakymo priežastis.

 

VII. SPRENDIMŲ RŪŠYS, FORMA IR pateikimas

 

15. Išnagrinėjusi prašymą, Tarnyba priima vieną iš šių sprendimų:

15.1. patenkinti prašymą ir duoti sutikimą perkančiajai organizacijai ar Komisijai atlikti veiksmus, nurodytus jos prašyme;

15.2. prašymo nepatenkinti.

16. Motyvuotas sprendimas išdėstomas raštu Tarnybos blanke ir pasirašomas Tarnybos direktoriaus arba direktoriaus pavaduotojo.

17. Sprendimas ne vėliau kaip kitą darbo dieną po jo pasirašymo išsiunčiamas prašymą pateikusiai perkančiajai organizacijai ar Komisijai.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

18. Perkančiųjų organizacijų ir Komisijų pateikti prašymai bei su jais susiję dokumentai (pirkimo pardavimo sutartys, aiškinamieji raštai bei juos pagrindžiantys dokumentai ir kt.) saugomi Tarnyboje vienerius metus.

______________