LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS 2003 M. VASARIO 25 D. ĮSAKYMO NR. 97 „DĖL PROJEKTO KONKURSO ORGANIZAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2006 m. sausio 31 d. Nr. D1-59

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimo įstatymo (Žin., 2006, Nr. 4-102) 3 straipsniu,

Pakeičiu Projekto konkurso organizavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. 97 „Dėl Projekto konkurso organizavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 22-941):

1. Išdėstau 2, 3 ir 4 punktus taip:

2. Šios Taisyklės yra taikomos Viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2002, Nr. 118-5296; 2003, Nr. 123-5579; 2006, Nr. 4-102) 4 straipsnyje išvardytoms perkančiosioms organizacijoms, vykdančioms projekto konkursą.

3. Perkančioji organizacija projekto konkursą gali vykdyti, kai yra sąlygos, numatytos Viešųjų pirkimų įstatymo 67 straipsnyje, o perkančioji organizacija, veikianti vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srityje, – kai yra sąlygos, numatytos šio įstatymo 66 straipsnyje. Perkančioji organizacija privalo užtikrinti, kad vykdant projekto konkursą ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi Viešųjų pirkimų įstatymo 3 ir 6 straipsniuose nustatytų pagrindinių pirkimų bei konfidencialumo reikalavimų.

4. Projekto konkursas – tai pirkimo procedūra, kai perkančiajai organizacijai suteikiama galimybė įsigyti konkursui pateiktą ir vertinimo komisijos (žiuri) išrinktą planą ar projektą (paprastai teritorijų planavimo, architektūros, inžinerijos ar duomenų apdorojimo). Konkurso dalyviams gali būti skiriami prizai ar piniginės išmokos.“.

2. Įrašau 6 punkte vietoje žodžio „teritorijos“ žodį „teritorijų“ ir išdėstau šį punktą taip:

6. Projektas – tai tiekėjo parengtas planas ar projektas (paprastai teritorijų planavimo, architektūros, inžinerijos ar duomenų apdorojimo), išreiškiantis pirkimo objekto pagrindinių sprendinių idėją.“.

3. Išdėstau 11 punktą taip:

11. Projekto konkurso dokumentai – tai perkančiosios organizacijos skelbiami ar pateikiami dokumentai, apibūdinantys perkamą objektą, pirkimo sąlygas bei procedūras, tarp jų skelbimas, kvietimas, pranešimas, paaiškinimas, papildymas.“.

4. Išdėstau 13, 14, 15 ir 16 punktus taip:

13. Projekto konkursas gali būti vykdomas, kai yra perkamos teritorijų planavimo, architektūros, inžinerijos, duomenų apdorojimo ar panašaus pobūdžio paslaugos. Prieš pirkdama minėtas paslaugas Viešųjų pirkimų įstatymo nustatytais supaprastintų pirkimų būdais, perkančioji organizacija turi teisę taikyti šią pirkimo procedūrą ir išsiaiškinti geriausią projektą pateikusį tiekėją.

14. Perkančioji organizacija turi teisę projekto konkurso laimėtoją, laimėtojus ar dalyvius apdovanoti prizais ar kitaip atsilyginti už dalyvavimą projekto konkurse.

15. Projekto konkursas vykdomas, jeigu:

15.1. projekto konkursas vykdomas kaip paslaugų pirkimo dalis, kai su projekto konkurso laimėtoju numatyta sudaryti paslaugų pirkimo sutartį, arba

15.2. projekto konkurso laimėtoją, laimėtojus ar dalyvius numatyta apdovanoti prizais ar kitaip atsilyginti už dalyvavimą. Šiuo atveju perkančioji organizacija turi teisę paslaugų pirkimą tęsti neskelbiamų derybų būdu, į derybas pakviesdama projekto konkurso laimėtoją arba visus laimėtojus (pirmąsias vietas užėmusius dalyvius).

16. Projekto konkurse turi teisę dalyvauti fiziniai asmenys, privatieji juridiniai asmenys, viešieji juridiniai asmenys ar tokių asmenų grupės. Projekto konkurse gali dalyvauti ir ūkio subjektų grupė jungtinės veiklos sutarties pagrindu. Projektui pateikti ūkio subjektų grupė neprivalo įsteigti juridinio asmens. Sutinkamai su Viešųjų pirkimų įstatymo 18 straipsnio 4 dalies nuostatomis perkančioji organizacija gali reikalauti, kad, ūkio subjektų grupės jungtinės veiklos sutarties pagrindu pateiktą projektą pripažinus geriausiu ir perkančiajai organizacijai pasiūlius sudaryti pirkimo sutartį, ši ūkio subjektų grupė įgytų tam tikrą teisinę formą, jei tai yra būtina siekiant tinkamai įvykdyti pirkimo sutartį. Apie tai turi būti nurodyta projekto konkurso dokumentuose.“.

5. Išdėstau 20 punktą taip:

20. Perkančioji organizacija skelbimus (išankstinį skelbimą apie numatomą projekto konkursą, apie projekto konkursą, apie projekto konkurso rezultatus) rengia ir skelbia vadovaudamasi Viešųjų pirkimų įstatymo 23 straipsnio reikalavimais.“.

6. Išdėstau 22 punktą taip:

22. Perkančioji organizacija projekto konkurso dokumentuose pateikia visą informaciją apie projekto konkurso sąlygas bei procedūras. Projekto konkurso dokumentai rengiami lietuvių kalba. Papildomai projekto konkurso dokumentai gali būti rengiami ir kitomis kalbomis. Perkančioji organizacija privalo projekto konkurso dokumentus pateikti per 6 dienas nuo tiekėjų prašymo raštu pateikti konkurso dokumentus gavimo dienos, jei prašymas pateiktas likus pakankamai laiko (ne mažiau kaip 6 dienos) iki projektų pateikimo termino pabaigos. Projekto konkurso dokumentuose nurodoma:

22.1. projekto pavadinimas, darbų pobūdis bei charakteristikos (priklausomai nuo pirkimo objekto specifikos);

22.2. projekto rengimo reikalavimai (projekto apimtis, sudėtis, techniniai, estetiniai, funkciniai bei kokybės reikalavimai priklausomai nuo pirkimo objekto specifikos);

22.3. tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai, įskaitant ir reikalavimus atskiriems bendrą paraišką ar projektą pagal jungtinės veiklos sutartį pateikiantiems tiekėjams;

22.4. tiekėjų kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų sąrašas;

22.5. projektų vertinimo tvarka, vertinimo kriterijai (priklausomai nuo pirkimo objekto specifikos);

22.6. projektų pateikimo terminas, vieta ir būdas;

22.7. projekto galiojimo užtikrinimo reikalavimai bei data, iki kada turi galioti projekto konkursui pateiktas projektas;

22.8. perkančiosios organizacijos valstybės tarnautojų ar darbuotojų arba Komisijos narių (vieno ar kelių), kurie įgalioti palaikyti tiesioginį ryšį su tiekėjais, vardai, pavardės, buveinių adresai, telefonų ir faksų numeriai, elektroninio pašto adresai;

22.9. informacija, ar projekto konkurso laimėtojas (laimėtojai) bus kviečiamas (kviečiami) dalyvauti tolesnėse paslaugų pirkimo procedūrose;

22.10. informacija apie projekto konkurso laimėtojui (laimėtojams) ar dalyviams skiriamus prizus ar kitus apdovanojimus (kai tai taikoma);

22.11. būdai, kuriais tiekėjai gali prašyti projekto konkurso dokumentų paaiškinimų sužinoti, ar perkančioji organizacija ketina rengti dėl to susitikimą su tiekėjais;

22.12. terminas, iki kada nelaimėję projektai turi būti grąžinti projekto konkurso dalyviams;

22.13. nuoroda į skelbimą apie projekto konkursą;

22.14. informacija, ar tiekėjams bus mokama kompensacija, perkančiajai organizacijai nutraukus projekto konkursą;

22.15. reikalavimas pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotos institucijos nustatytos formos tiekėjo deklaraciją apie tai, kad jis nedavė ir neketina duoti perkančiosios organizacijos valstybės tarnautojams (darbuotojams) ar kitų tiekėjų atstovams pinigų ar dovanų, nesuteikė ir nesuteiks jokių paslaugų ar kitokio atlygio už sudarytas ar nesudarytas sąlygas, susijusias su palankiais veiksmais laimėti pirkimus;

22.16. riboto projekto konkurso atveju papildomai nurodoma:

1) paraiškų rengimo ir pateikimo reikalavimai (pateikimo terminas, vieta, būdai);

2) kandidatų kvalifikacinės atrankos kriterijai ir tvarka;

3) mažiausias kandidatų, kuriuos perkančioji organizacija atrinks ir pakvies pateikti projektus, skaičius;

22.17. kiti Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyti reikalavimai.“.

7. Išdėstau 34 punktą taip:

34. Visiems kandidatams ar dalyviams turi būti taikomi vienodi ir pagrįsti kvalifikacijos reikalavimai. Perkančioji organizacija iš tiekėjo gali pareikalauti tik tokios informacijos, kuri yra būtina siekiant nustatyti, ar tiekėjas atitinka šiuos kvalifikacijos reikalavimus. Kvalifikacijos bei dokumentų, kuriuos turi pateikti kandidatai ar dalyviai, reikalavimai nustatomi vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 33–38 straipsnių nuostatomis.“.

8. Išdėstau 37, 38, 39 ir 40 punktus taip:

37. Perkančioji organizacija projekto konkurso dokumentus tiekėjams teikia gavusi jų rašytinius prašymus dalyvauti projekto konkurse. Prašyme tiekėjai privalo nurodyti savo rekvizitus (vardus, pavardes, buveinių adresus, telefonų ir faksų numerius, elektroninio pašto adresus), kurie perkančiajai organizacijai bus reikalingi vykdant šių Taisyklių 66 punkto reikalavimus.

38. Perkančioji organizacija privalo projekto konkurso dokumentus pateikti per 6 dienas nuo tiekėjų prašymo pateikti projekto konkurso dokumentus gavimo dienos, jei prašymas yra pateiktas likus pakankamai laiko (ne mažiau kaip 6 dienos) iki projektų pateikimo termino pabaigos. Perkančioji organizacija neturi teisės projekto konkurso dokumentus pateikti anksčiau, negu paskelbiama apie projekto konkursą. Už projekto konkurso dokumentus perkančioji organizacija iš visų tiekėjų gali imti vienodo dydžio užmokestį. Jį sudaro dokumentų kopijavimo, pateikimo tiekėjams bei vertimo į užsienio kalbą faktinės išlaidos.

39. Perkančioji organizacija privalo skelbime apie projekto konkursą nustatyti paraiškų ir projektų pateikimo terminus, nurodydama datą, valandą ir minutę. Perkančioji organizacija privalo nustatyti pakankamą terminą, ne trumpesnį kaip šių Taisyklių nustatytą paraiškų ir projektų pateikimo terminą, kad tiekėjai spėtų parengti ir pateikti paraiškas bei projektus. Nustatydama šį terminą, perkančioji organizacija turi atsižvelgti į projekto sudėtingumą ir laiką, reikalingą projektui parengti. Jeigu paraiška ar projektas gaunamas pavėluotai, neatplėštas vokas su paraiška ar neatplėšta pakuotė su projektu grąžinamas juos atsiuntusiam tiekėjui.

40. Šių Taisyklių nustatyti mažiausi paraiškų ir projektų pateikimo terminai skaičiuojami nuo skelbimo apie projekto konkursą išsiuntimo spausdinti iš Viešųjų pirkimų tarnybos Europos Sąjungos oficialiajam leidiniui, „Valstybės žinių“ priedui „Informaciniai pranešimai“ ar nuo kvietimo pateikti projektus išsiuntimo kandidatams dienos.“.

9. Išdėstau 42 punktą taip:

42. Perkančioji organizacija projekto konkurso dokumentuose privalo nurodyti, kad paraiška turi būti pateikiama raštu ir pasirašyta tiekėjo ar jo įgalioto asmens, o projektas – pateikiamas užklijuotoje pakuotėje su ant pakuotės užrašytu projekto devizu (trumpu projekto idėjos apibūdinimu). Kartu su projektu pateikiamas atskiras užklijuotas vokas su užrašytu tuo pačiu devizu. Voke turi būti įdėtas projekto devizo šifras – tiekėjo pavadinimas, kodas, buveinės adresas, telefono bei fakso numeriai ir projekto galiojimo užtikrinimo dokumentai. Atviro projekto konkurso atveju į šį voką įdedami tiekėjų kvalifikaciją patvirtinantys dokumentai.“.

10. Išdėstau 45 punktą taip:

45. Dalyvių skaičius atvirame projekto konkurse neribojamas. Komisija vertina visų tiekėjų, atitinkančių kvalifikacijos reikalavimus, projektus, kurie yra pateikti pagal projekto konkurso dokumentuose nustatytus reikalavimus.“.

11. Išdėstau 49 punktą taip:

49. Perkančioji organizacija ribotą projekto konkursą vykdo etapais:

49.1. Viešųjų pirkimų įstatymo 22 ir 23 straipsniuose nustatyta tvarka skelbia apie ribotą projekto konkursą ir, vadovaudamasi paskelbtais kvalifikacinės atrankos kriterijais, atrenka tuos kandidatus, kurie bus kviečiami pateikti projektus;

49.2. vadovaudamasi projekto konkurso dokumentuose nustatyta projektų vertinimo tvarka, nagrinėja, vertina ir palygina pakviestų dalyvių pateiktus projektus.“.

12. Laikau netekusiais galios 48 ir 53 punktus.

13. Išdėstau 55.3 papunktį taip:

55.3. kvalifikacinės atrankos kriterijai turi būti nustatyti Viešųjų pirkimų įstatymo 33–38 straipsnių pagrindu.“.

14. Išdėstau 60 punktą taip:

60. Vertinami tik anonimiškai pateikti projektai (Komisijos nariai gali sužinoti, kas pateikė projektus, tik Komisijai priėjus prie bendros nuomonės ar priėmus sprendimą dėl geriausio projekto).“.

15. Išdėstau 65, 66, 67, 68, 69, 70 ir 71 punktus taip:

65. Komisija, kandidatams, dalyviams ir ekspertams nedalyvaujant, vertina projektus, kurie atitinka projekto konkurso dokumentuose nustatytus reikalavimus. Projektai vertinami Komisijos posėdyje. Įvertinusi projektus, Komisija sudaro projektų eilę Komisijos suteiktų vertinimų mažėjimo tvarka. Esant reikalui, Komisija tame pačiame protokole pateikia projektams savo pastabas, reikalaujančias papildomo paaiškinimo.

66. Vokai su devizų šifrais atplėšiami kitame Komisijos posėdyje. Apie šį posėdį perkančioji organizacija visiems tiekėjams raštu praneša ne vėliau kaip prieš 3 dienas. Pranešime turi būti nurodyta vokų su devizų šifrais atplėšimo vieta, diena, valanda ir minutė. Posėdyje turi teisę dalyvauti visi projektus pateikę tiekėjai ar jų atstovai. Vokus atplėšia vienas iš Komisijos narių.

Atplėšus vokus, Komisija tiekėjams paskelbia projektų eilę ir projektų devizų šifrus. Vokų su projektų devizų šifrais atplėšimo procedūrą Komisija įformina atskiru protokolu.

67. Atviro projekto konkurso atveju po vokų su projektų devizų šifrais atplėšimo ir devizų šifrų paskelbimo Komisija privalo patikrinti, ar dalyviai atitinka projekto konkurso dokumentuose nustatytus kvalifikacijos reikalavimus, ir atmesti projektus tų dalyvių, kurių kvalifikacija neatitinka nustatytų reikalavimų. Komisija dalyvių kvalifikaciją tikrina jiems nedalyvaujant.

Prireikus kandidatai ir dalyviai gali būti kviečiami atsakyti į pastabas, kurias Komisija yra pateikusi 65 punkte nurodytame protokole.

68. Perkančioji organizacija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo vokų su projektų devizų šifrais atplėšimo procedūros įforminimo (o atviro projekto konkurso atveju – ir dalyvių kvalifikacijos patikrinimo) raštu praneša kiekvienam kandidatui ir dalyviui apie projektų eilę, o kurio projektas neįrašytas į šią eilę – ir projekto atmetimo priežastis.

69. Komisija galutinį sprendimą dėl projekto konkurso rezultatų gali priimti tik tada, kai bus išnagrinėtos kandidatų ir dalyvių rašytinės pretenzijos (jeigu tokių buvo gauta), bet ne anksčiau kaip po 5 dienų nuo pranešimo apie supaprastinto projekto konkurso rezultatus kandidatams ir dalyviams išsiuntimo dienos.

70. Po projekto konkurso perkančioji organizacija, vadovaudamasi Viešųjų pirkimų įstatymo 56 straipsnio 3 dalies nuostatomis, paslaugas (paprastai teritorijų planavimo, architektūros, inžinerijos ar duomenų apdorojimo) turi teisę pirkti iš Komisijos išrinkto projekto konkurso laimėtojo neskelbiamų derybų būdu. Neskelbiamos derybos vykdomos Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka.

71. Tuo atveju, kai Komisija išrenka kelis projekto konkurso laimėtojus (pirmąsias vietas užėmusius dalyvius), perkančioji organizacija, vadovaudamasi Viešųjų pirkimų įstatymo 56 straipsnio 3 dalies nuostatomis, paslaugas (paprastai teritorijų planavimo, architektūros, inžinerijos ar duomenų apdorojimo) turi teisę pirkti neskelbiamų derybų būdu. Pastaruoju atveju į derybas kviečiami visi laimėtojai. Neskelbiamos derybos vykdomos Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka.“.

16. Laikau netekusiu galios 77 punktą.

 

 

APLINKOS MINISTRAS                                                                          ARŪNAS KUNDROTAS

 

SUDERINTA

Viešųjų pirkimų tarnybos

prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktorius

Rimgaudas Vaičiulis

2006 m. sausio 30 d.