LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL PROFESINĖS REABILITACIJOS PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO KRITERIJŲ APRAŠO IR PROFESINĖS REABILITACIJOS PASLAUGŲ TEIKIMO BEI FINANSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2004 m. gruodžio 31 d. Nr. A1-302

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos invalidų socialinės integracijos įstatymo pakeitimo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 83-2983) 2 straipsnio 2 dalies 5 punktu:

1. Tvirtinu pridedamus:

1.1. Profesinės reabilitacijos paslaugų poreikio nustatymo kriterijų aprašą;

1.2. Profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo bei finansavimo taisykles.

2. Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja nuo 2005 m. liepos 1 d.

3. Pavedu įsakymo vykdymą kontroliuoti ministerijos sekretorei Violetai Murauskaitei.

 

 

 

SOCIALINĖS APSAUGOS IR

DARBO MINISTRĖ                                                                                VILIJA BLINKEVIČIŪTĖ


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

socialinės apsaugos ir darbo ministro

2004 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. A1-302

 

PROFESINĖS REABILITACIJOS PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO KRITERIJŲ APRAŠAS

 

1. Profesinės reabilitacijos paslaugų poreikio nustatymo kriterijų aprašas (toliau – kriterijų aprašas) apibrėžia kriterijus, kuriais vadovaujantis nustatomas profesinės reabilitacijos paslaugų poreikis asmenims, teisės aktų nustatyta tvarka atsiųstiems į Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybą prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – NDNT) dėl darbingumo lygio nustatymo, ir šių kriterijų taikymą.

2. NDNT, nustatydama asmenims profesinės reabilitacijos paslaugų poreikį, turi vadovautis šiuo kriterijų aprašu.

3. Profesinės reabilitacijos paslaugų poreikis nustatomas asmenims, kurie be šių paslaugų negali dirbti ankstesnio darbo pagal įgytą profesinę kvalifikaciją arba kito darbo, atitinkančio jų profesinę kvalifikaciją, arba įgyti naują profesinę kvalifikaciją, arba atlikti mažesnės profesinės kvalifikacijos reikalaujančius darbus dėl ligos, sveikatos būklės ar organizmo funkcijų sutrikimų.

4. Profesinės reabilitacijos paslaugų poreikis nustatomas darbingumo lygio nustatymo procedūros metu.

5. Profesinės reabilitacijos paslaugų poreikis nustatomas, vertinant šiuos kriterijus:

5.1. medicininius;

5.2. funkcinius;

5.3. profesinius;

5.4. kitus kriterijus, turinčius įtakos asmens profesinės reabilitacijos bei jo įsidarbinimo galimybėms.

6. Medicininiai kriterijai vertinami, atsižvelgiant į asmens bazinį darbingumą:

6.1. nuo 30 iki 55 procentų;

6.2. nuo 0 iki 25 procentų.

7. Funkciniai kriterijai vertinami, atsižvelgiant į valandų, kurias asmuo gali dirbti, skaičių:

7.1. gali dirbti 6 ir daugiau valandų per dieną ar 5 dienas per savaitę;

7.2. gali dirbti 4–5 valandas per dieną ar 3–4 dienas per savaitę;

7.3. gali dirbti 3 ir mažiau valandų per dieną ar 2 ir mažiau dienų per savaitę.

8. Profesiniai kriterijai:

8.1. išsilavinimas:

8.1.1. aukštesnysis, aukštasis;

8.1.2. vidurinis ir specialus vidurinis;

8.1.3. pagrindinis ir žemesnis;

8.2. profesinė kvalifikacija:

8.2.1. asmuo turi profesinę kvalifikaciją;

8.2.2. asmuo neturi profesinės kvalifikacijos;

8.3. darbo patirtis ir darbiniai įgūdžiai, kuriuos asmuo gali panaudoti darbo vietoje:

8.3.1. asmuo turi darbo patirties ir darbinių įgūdžių;

8.3.2. asmuo neturi darbo patirties ir darbinių įgūdžių.

9. Kiti kriterijai, turintys įtakos asmens profesinės reabilitacijos bei jo įsidarbinimo galimybėms:

9.1. asmens amžius:

9.1.1. nuo 18 m. iki 45 m.;

9.1.2. nuo 45 m. iki 55 m.;

9.1.3. nuo 55 m. iki senatvės pensijos amžiaus;

9.2. motyvacija:

9.2.1. asmuo turi profesinės reabilitacijos ir darbinės veiklos motyvaciją;

9.2.2. asmuo neturi profesinės reabilitacijos ir darbinės veiklos motyvacijos.

10. Kriterijai, nurodyti šio aprašo 6.1, 7.1, 8.1.1, 8.2.1, 8.3.1, 9.1.1, 9.2.1 punktuose, vertinami kaip palankios aplinkybės profesinės reabilitacijos paslaugų poreikiui nustatyti.

11. Kriterijai, nurodyti šio aprašo 7.2, 8.1.2, 9.1.2 punktuose, vertinami kaip vidutinio palankumo aplinkybės profesinės reabilitacijos paslaugų poreikiui nustatyti.

12. Kriterijai, nurodyti šio aprašo 6.2, 7.3, 8.1.3, 8.2.2, 8.3.2, 9.1.3, 9.2.2 punktuose, vertinami kaip nepalankios aplinkybės profesinės reabilitacijos paslaugų poreikiui nustatyti.

13. Išvada dėl profesinės reabilitacijos paslaugų poreikio nustatymo daroma, suskaičiavus pagal kriterijų reikšmes palankias ir vidutinio palankumo bei nepalankias aplinkybes profesinės reabilitacijos paslaugų poreikiui nustatyti.

14. Profesinės reabilitacijos paslaugų poreikis nustatomas, kai yra 5 ir daugiau palankių ir vidutinio palankumo aplinkybių profesinės reabilitacijos paslaugų poreikiui nustatyti.

15. Profesinės reabilitacijos paslaugų poreikis nenustatomas, neatsižvelgiant į kitus kriterijus, kai:

15.1. asmens darbingumas (funkcinis aktyvumas) yra 3 ir mažiau valandų per darbo dieną;

15.2. asmeniui reikalinga nuolatinė slauga, nuolatinė pagalba ar nuolatinė priežiūra;

15.3. asmuo serga sunkia, greit progresuojančia, nepasiduodančia gydymui liga, kai profesinė reabilitacija ir darbas yra negalimi;

15.4. yra paskirti griežti gydymo režimo apribojimai, paūmėjus ligai;

15.5. asmens sveikatos būklė netrukdo vykdyti profesinės veiklos;

15.6. asmens sveikatos būklė, trukdanti profesinei veiklai, tikėtinai artimiausiu metu pagerės vien tik dėl gydymo ir/ar sveikatos priežiūros priemonių poveikio, ir/arba, minimaliai pritaikius atitinkamas techninės pagalbos priemones, darbo vietą arba darbo sąlygas, asmuo galės grįžti į darbą be profesinės reabilitacijos paslaugų;

15.7. asmuo neturi profesinės reabilitacijos motyvacijos (nesutinka dalyvauti profesinėje reabilitacijoje).

 

__________________


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

socialinės apsaugos ir darbo ministro

2004 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. A1-302

 

PROFESINĖS REABILITACIJOS PASLAUGŲ TEIKIMO BEI FINANSAVIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo bei finansavimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo principus, profesinės reabilitacijos paslaugų organizatorius bei teikėjus, profesinės reabilitacijos paslaugų teikimą ir finansavimą.

2. Profesinės reabilitacijos paslaugų tikslas – ugdyti ar atkurti asmens darbingumą, didinti darbinės veiklos galimybes, siekiant asmens įsidarbinimo.

3. Teisę į profesinės reabilitacijos paslaugas turi nuolat Lietuvos Respublikoje gyvenantys asmenys, kuriems nustatytas profesinės reabilitacijos paslaugų poreikis.

4. Profesinės reabilitacijos paslaugų poreikį nustato Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – NDNT).

5. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme (Žin., 1991, Nr. 36-969; 2004, Nr. 83-2983) vartojamas sąvokas.

 

II. Profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo PRINCIPAI

 

6. Teikiant profesinės reabilitacijos paslaugas, laikomasi šių principų:

6.1. bendradarbiavimo – profesinės reabilitacijos paslaugų organizatoriai ir teikėjai dirba glaudžiai bendradarbiaudami;

6.2. operatyvumo – profesinė reabilitacija turi būti pradedama kuo anksčiau, siekiant kaip galima greičiau atstatyti asmens profesinius gebėjimus;

6.3. kompleksiškumo – profesinės reabilitacijos paslaugos turi būti nukreiptos į kompleksinį biopsichosocialinių problemų sprendimą, apimti priemones tiek trumpalaikiams, tiek ilgalaikiams traumų/ligų poveikiams profesinei veiklai pašalinti;

6.4. individualumo – sėkmingos reabilitacijos prielaida yra gera pačių asmenų motyvacija ir iniciatyva profesinės reabilitacijos proceso metu. Profesinės reabilitacijos paslaugos vystomos, atsižvelgiant į paties asmens pastangas ir pasiryžimą sugrįžti į profesinį gyvenimą;

6.5. asmens teisių ir pareigų profesinėje reabilitacijoje vienybės – profesinės reabilitacijos metu asmuo turi teisę reikalauti, kad būtų atsižvelgiama į jo poreikius, polinkius ir galimybes. Iš asmens turi būti reikalaujama asmeninės atsakomybės už prisiimtų įsipareigojimų vykdymą bei profesinės reabilitacijos rezultatus;

6.6. racionalumo – jei yra kelios priežastys, trukdančios asmens profesinei integracijai, profesinės reabilitacijos paslaugos turi būti nukreiptos į kompleksinį jų sprendimą. Jei pagrindinės priežasties, trukdančios asmens profesinei integracijai, negalima pašalinti, profesinės reabilitacijos paslaugos neturi būti pradedamos ar tęsiamos;

6.7. prioritetų nustatymo – profesinė reabilitacija planuojama ir vykdoma pagal šiuos prioritetus: asmens sugrįžimas į tą patį darbą toje pačioje darbovietėje; įsidarbinimas į kitą darbą toje pačioje darbovietėje; įsidarbinimas į ankstesnės profesijos darbą kitoje darbovietėje; įsidarbinimas į kitos profesijos darbą kitoje darbovietėje;

6.8. užimtumo skatinimo – pagrindinis profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo rezultatas ir vertinimo kriterijus yra sėkmingas asmens įsidarbinimas atviroje darbo rinkoje;

6.9. ekonominio efektyvumo – profesinės reabilitacijos pagrindinis rezultatas – įdarbinimas – turi būti pasiekiamas mažiausiomis galimomis sąnaudomis.

 

III. Profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo organizatoriai bei teikėjai

 

7. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija kartu su Lietuvos darbo birža prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo birža) ir Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba) atsako už profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo organizavimą.

8. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija:

8.1. tvirtina reikalavimus profesinės reabilitacijos paslaugoms bei jas teikiančioms įstaigoms;

8.2. tvirtina Profesinės reabilitacijos pažymėjimų išdavimo taisykles bei profesinės reabilitacijos pažymėjimo formą.

9. Lietuvos darbo birža:

9.1. kaupia informaciją apie profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančias įstaigas bei teikiamas profesinės reabilitacijos paslaugas;

9.2. organizuoja bei koordinuoja profesinės reabilitacijos paslaugų teikimą;

9.3. vykdo profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo ir asmenų dalyvavimo profesinės reabilitacijos programose priežiūrą;

9.4. tvirtina individualaus profesinės reabilitacijos plano asmenims, nukreiptiems į profesinę reabilitaciją, formą.

10. Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba:

10.1. dalyvauja, organizuojant profesinės reabilitacijos paslaugų teikimą;

10.2. rengia ir tvirtina profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančių įstaigų profesinio mokymo programas;

10.3. bendradarbiauja ir teikia siūlymus Lietuvos darbo biržai dėl profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo plėtros.

11. Profesinės reabilitacijos paslaugas teikia įstaigos, atitinkančios socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintus reikalavimus profesinės reabilitacijos paslaugoms bei jas teikiančioms įstaigoms:

11.1. asmens sveikatos priežiūros įstaigos, teikiančios profesinės reabilitacijos paslaugas;

11.2. profesinės reabilitacijos centrai;

11.3. profesinio mokymo ir kitos ugdymo įstaigos.

12. Profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančias įstaigas, atitinkančias socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintus reikalavimus profesinės reabilitacijos paslaugoms bei jas teikiančioms įstaigoms, parenka Lietuvos darbo birža, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2002, Nr. 118-5296) ir kitais teisės aktais.

 

IV. Profesinės reabilitacijos paslaugų TEIKIMAs

 

13. Asmenys ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo profesinės reabilitacijos paslaugų poreikio nustatymo dienos kreipiasi į teritorinę darbo biržą pagal gyvenamąją vietą.

14. Asmuo teritorinei darbo biržai pateikia šiuos dokumentus:

14.1. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;

14.2. teisės aktų nustatyta tvarka NDNT išduotą Išvadą dėl profesinės reabilitacijos paslaugų poreikio;

14.3. valstybinio socialinio draudimo pažymėjimą;

14.4. esant būtinybei, kitus reikalingus dokumentus (asmens sveikatos priežiūros įstaigų išvadą dėl specialiųjų poreikių ar kt.).

15. Teritorinė darbo birža ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo visų šių Taisyklių 14 punkte nurodytų dokumentų gavimo dienos, dalyvaujant asmeniui bei konsultuodamasi su profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančia įstaiga, sudaro asmens individualų profesinės reabilitacijos planą.

16. Sprendimas dėl profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo nepriimamas, jei:

16.1. asmuo be pateisinamos priežasties neatvyksta į teritorinę darbo biržą per Taisyklių 13 punkte nurodytą laiką;

16.2. asmuo atsisako dalyvauti sudarant individualų profesinės reabilitacijos planą.

17. Teritorinė darbo birža, sudarydama individualų profesinės reabilitacijos planą, esant reikalui, bendradarbiauja su esamu ar būsimu asmens darbdaviu, profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančiomis įstaigoms bei savivaldybės institucijomis ir įstaigomis.

18. Individualiame profesinės reabilitacijos plane nustatoma:

18.1. asmens profesinės reabilitacijos tikslas – įsidarbinimas;

18.2. konkretūs nustatyti šio tikslo siekimo uždaviniai ir jų įgyvendinimo etapai;

18.3. profesinės reabilitacijos paslaugos, reikalingos nustatytam tikslui pasiekti;

18.4. profesinės reabilitacijos paslaugų teikėjai;

18.5. numatoma individualaus profesinės reabilitacijos plano vykdymo trukmė.

19. Individualų profesinės reabilitacijos planą pasirašo teritorinės darbo biržos specialistas, sudaręs individualų profesinės reabilitacijos planą, teritorinės darbo biržos vadovas ar jo įgaliotas asmuo, asmuo, kuriam bus teikiamos profesinės reabilitacijos paslaugos. Šis planas sudaromas 2 egzemplioriais: po vieną asmeniui ir teritorinei darbo biržai. Individualaus profesinės reabilitacijos plano nuorašas pateikiamas profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančiai įstaigai.

20. Individualaus profesinės reabilitacijos plano vykdymą prižiūri teritorinė darbo birža Lietuvos darbo biržos nustatyta tvarka. Individualus profesinės reabilitacijos planas gali būti koreguojamas profesinės reabilitacijos programos eigoje, atsižvelgiant į jau įvykdytų individualaus profesinės reabilitacijos plano įgyvendinimo etapų rezultatus.

21. Teritorinė darbo birža, sudariusi asmens individualų profesinės reabilitacijos planą, išduoda jam siuntimą į profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančią įstaigą. Asmuo į profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančią įstaigą turi atvykti ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo siuntimo išdavimo dienos. Asmeniui, be pateisinamos priežasties neatvykusiam į profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančią įstaigą per šiame punkte nurodytą laiką, profesinės reabilitacijos paslaugos neteikiamos.

22. Profesinės reabilitacijos paslaugas teikianti įstaiga, vadovaudamasi individualiu profesinės reabilitacijos planu, sudaro asmens individualią profesinės reabilitacijos programą ir teikia jam numatytas paslaugas.

23. Teritorinė darbo birža, vadovaudamasi NDNT išduota Išvada dėl profesinės reabilitacijos paslaugų poreikio ir socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintomis Profesinės reabilitacijos pažymėjimų išdavimo taisyklėmis, išduoda ir užbaigia asmeniui profesinės reabilitacijos pažymėjimą. Profesinės reabilitacijos paslaugas teikianti įstaiga Profesinės reabilitacijos pažymėjimų išdavimo taisyklėse nustatyta tvarka tęsia profesinės reabilitacijos pažymėjimą.

24. Profesinės reabilitacijos paslaugas teikianti įstaiga su asmeniu, nukreiptu į profesinę reabilitaciją, sudaro sutartį dėl asmens dalyvavimo profesinės reabilitacijos programoje sąlygų.

25. Profesinės reabilitacijos paslaugas teikianti įstaiga Lietuvos darbo biržos nustatyta tvarka informuoja teritorinę darbo biržą apie profesinės reabilitacijos programos trukmę, eigą bei teikia jai reikalingą informaciją apie programos vykdymą.

26. Esant reikalui, profesinės reabilitacijos paslaugas teikianti įstaiga, suderinus su teritorine darbo birža bei asmeniu, kuriam teikiamos šios paslaugos, gali koreguoti asmens profesinės reabilitacijos programą ir įvykdymo terminus.

27. Profesinės reabilitacijos paslaugas teikianti įstaiga:

27.1. konsultuoja teritorinę darbo biržą dėl individualaus profesinės reabilitacijos plano sudarymo bei, esant reikalui, dalyvauja individualaus profesinės reabilitacijos plano sudaryme;

27.2. teikia informaciją teritorinei darbo biržai:

27.2.1. kai asmuo neatvyksta į įstaigą;

27.2.2. apie profesinės reabilitacijos programos sėkmingą baigimą bei teikia išvadas apie asmens galimybes integruotis į darbo rinką;

27.2.3. apie asmens, dalyvaujančio profesinės reabilitacijos programoje, laikinąjį nedarbingumą ir jo trukmę;

27.2.4. apie profesinės reabilitacijos programos nutraukimą ir jo priežastis;

27.2.5. kitą svarbią informaciją, susijusią su profesinės reabilitacijos paslaugų teikimu.

28. Teritorinė darbo birža:

28.1. teikia informaciją NDNT apie profesinės reabilitacijos programos sėkmingą baigimą bei apie profesinės reabilitacijos programos nutraukimą ir nutraukimo priežastis;

28.2. teikia informaciją profesinės reabilitacijos pašalpą mokančiai institucijai:

28.2.1. kai asmuo neatvyksta į profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančią įstaigą;

28.2.2. apie programos baigimą;

28.2.3. apie programos sustabdymą, pratęsimą, nutraukimą bei apie programos sustabdymo, pratęsimo, nutraukimo priežastis.

29. Profesinės reabilitacijos programa sustabdoma teritorinės darbo biržos vadovo ar jo įgalioto asmens sprendimu, gavus profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančios įstaigos pateiktą informaciją, asmens laikinojo nedarbingumo atveju – ne ilgiau nei 60 kalendorinių dienų laikotarpiui. Šiam laikotarpiui pasibaigus, profesinės reabilitacijos programa tęsiama.

30. Profesinės reabilitacijos programa nutraukiama jos nepabaigus teritorinės darbo biržos vadovo ar jo įgalioto asmens sprendimu, gavus profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančios įstaigos pateiktą informaciją, kai:

30.1. asmuo, pablogėjus sveikatos būklei, nepajėgia dalyvauti individualioje profesinės reabilitacijos programoje;

30.2. asmens laikinasis nedarbingumas tęsiasi ilgiau nei 60 kalendorinių dienų;

30.3. asmuo įsidarbina ir tolesnei jo darbinei veiklai profesinė reabilitacija nereikalinga;

30.4. asmuo savo iniciatyva nutraukia profesinės reabilitacijos programą;

30.5. asmuo nesilaiko sutarties su profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančia įstaiga dėl asmens dalyvavimo profesinės reabilitacijos programoje sąlygų;

30.6. paaiškėja, kad buvo gauta neteisinga informacija apie asmenį;

30.7. asmuo be pateisinamos priežasties nustatytu laiku neatvyksta į profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančią įstaigą.

31. Pakartotinai asmuo gali būti nukreiptas į profesinę reabilitaciją ne anksčiau kaip po 5 metų nuo profesinės reabilitacijos programos baigimo ar nutraukimo, išskyrus šiuos atvejus, kai dėl objektyvių priežasčių pakartotinė profesinė reabilitacija reikalinga anksčiau:

31.1. kai asmuo, pablogėjus sveikatos būklei, negali dirbti ankstesnio darbo;

31.2. kai asmuo, pablogėjus sveikatos būklei, negali dalyvauti individualioje profesinės reabilitacijos programoje ir jam reikalinga sudaryti naują programą;

31.3. kai profesinė reabilitacija buvo nutraukta dėl nėštumo ir gimdymo atostogų ar atostogų vaikui prižiūrėti, kol jam sueis treji metai.

 

V. Profesinės reabilitacijos paslaugų TEIKIMO FINANSAVIMas

 

32. Profesinės reabilitacijos paslaugų teikimas finansuojamas iš valstybės biudžeto, Užimtumo fondo ir kitų lėšų.

33. Teritorinė darbo birža sudaro sutartis su šių Taisyklių 11 punkte nurodytomis įstaigomis dėl profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo ir finansavimo dėl kiekvieno asmens, dalyvaujančio profesinės reabilitacijos programoje.

34. Teritorinė darbo birža sumoka profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančiai įstaigai už kiekvieną asmenį, dalyvaujantį profesinės reabilitacijos programoje, kurios trukmė – iki 3 mėn., 25 procentų avansą pagal pateiktas išlaidų sąmatas per vieną mėnesį nuo asmens atvykimo į įstaigą dienos. Jeigu profesinė reabilitacija trunka iki 6 mėn. ar ilgiau, teritorinė darbo birža sumoka profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančiai įstaigai už kiekvieną asmenį, dalyvaujantį profesinės reabilitacijos programoje, 40 procentų avansą pagal pateiktas išlaidų sąmatas per vieną mėnesį nuo asmens atvykimo į įstaigą dienos. Galutinai už suteiktas paslaugas ir kitas išlaidas teritorinė darbo birža atsiskaito pagal pateiktas faktines išlaidų sąmatas per vieną mėnesį po profesinės reabilitacijos programos užbaigimo.

35. Jei profesinės reabilitacijos paslaugas teikianti įstaiga yra ne asmens, dalyvaujančio profesinės reabilitacijos programoje, gyvenamojoje vietoje, teritorinė darbo birža:

35.1. jei asmuo nebuvo apgyvendintas, kompensuoja jam nuvykimo ir grįžimo į profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančią įstaigą kelionės išlaidas pagal pateiktą autobuso arba traukinio mėnesinį bilietą (važiavimo bilietus), išskyrus išlaidas miesto transportu, ne rečiau kaip vieną kartą per mėnesį. Nepateikus važiavimo bilietų, kelionės išlaidos apmokamos pagal patvirtintus važiavimo autobusu arba traukiniu (bendrajame vagone) tarifinius įkainius;

35.2. jei asmuo buvo apgyvendintas, sumoka asmeniui atvykimo į profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančią įstaigą ir grįžimo pasibaigus profesinės reabilitacijos programai vienkartinės kelionės išlaidas Taisyklių 35.1 punkte nurodyta tvarka;

35.3. jei asmuo buvo apgyvendintas, sumoka profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančiai įstaigai už asmens apgyvendinimą bei maitinimą pagal pateiktą sąskaitą faktūrą, bet ne daugiau kaip 35 procentus minimalaus gyvenimo lygio už vieną parą; likusią dalį išlaidų už apgyvendinimą bei maitinimą sumoka pats asmuo.

36. Jei profesinės reabilitacijos paslaugas teikianti įstaiga yra asmens, dalyvaujančio profesinės reabilitacijos programoje, gyvenamojoje vietoje, teritorinė darbo birža, jei asmuo nebuvo apgyvendintas, sumoka profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančiai įstaigai už maitinimą ir transporto paslaugas (tais atvejais, kai asmuo dėl negalios negali naudotis miesto transporto paslaugomis) ne daugiau kaip 10 procentų minimalaus gyvenimo lygio už vieną parą pagal pateiktą sąskaitą faktūrą; likusią dalį išlaidų už maitinimą ir transportą sumoka pats asmuo.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

37. NDNT, asmens sveikatos priežiūros įstaigos, darbdaviai, savivaldybės institucijos ir įstaigos, profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančios įstaigos ir kitos įstaigos, teikiančios teritorinei darbo biržai informaciją apie asmenį, reikalingą profesinės reabilitacijos paslaugų teikimui, atsako už pateiktos informacijos teisingumą bei informacijos apie asmens duomenis konfidencialumą.

38. Asmuo, dalyvaujantis profesinės reabilitacijos programoje, atsako už pateiktos informacijos apie save teisingumą.

39. NDNT iki einamųjų metų liepos 1 d. teikia Lietuvos darbo biržai informaciją apie prognozuojamą profesinės reabilitacijos paslaugų poreikį kitiems metams.

40. Lietuvos darbo birža teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai informaciją apie prognozuojamą profesinės reabilitacijos paslaugų bei lėšų jų teikimui poreikį kitiems metams.

41. Ginčai dėl profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo ir finansavimo nagrinėjami įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________