LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2002 M. GRUODŽIO 5 D. ĮSAKYMO Nr. 620 „DĖL LAKIŲJŲ ORGANINIŲ JUNGINIŲ, SUSIDARANČIŲ NAUDOJANT TIRPIKLIUS TAM TIKRŲ VEIKLOS RŪŠIŲ ĮRENGINIUOSE, EMISIJOS RIBOJIMO TVARKOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2013 m. lapkričio 26 d. Nr. D1-863

Vilnius

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. gruodžio 5 d. įsakymą Nr. 620 „Dėl Lakiųjų organinių junginių, susidarančių naudojant tirpiklius tam tikrų veiklos rūšių įrenginiuose, emisijos ribojimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 15-634, Nr. 64-2913; 2009, Nr. 143-6319; 2010, Nr. 76-3902; 2013, Nr. 3-93, Nr. 47-2373):

1. Papildau 2.1.3 punktu:

2.1.3. Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatyme (Žin., 1992, Nr. 5-75) ir Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatyme (Žin., 2002, Nr. 72-3017) nustatytais pagrindais vykdyti Lakiųjų organinių junginių, susidarančių naudojant tirpiklius tam tikrų veiklos rūšių įrenginiuose, emisijos ribojimo tvarkos 8 ir 9 punktuose nurodytų sąlygų laikymosi kontrolę;“.

2. Nurodytuoju įsakymu patvirtintoje Lakiųjų organinių junginių, susidarančių naudojant tirpiklius tam tikrų veiklos rūšių įrenginiuose, emisijos ribojimo tvarkoje:

2.1. išdėstau 1 punktą taip:

1. Šio normatyvinio dokumento reikalavimai privalomi ūkinės veiklos vykdytojams, eksploatuojantiems tirpiklius naudojančius naujus ir esamus įrenginius.

Šiuo dokumentu privalo vadovautis Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai (toliau – RAAD), vykdantys ūkinės veiklos subjektų valstybinę aplinkos apsaugos kontrolę ir Aplinkos apsaugos agentūra (toliau – AAA), išduodanti, peržiūrinti, keičianti Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimus ir panaikinanti jų galiojimą.

Šiuo dokumentu siekiama sumažinti tiesioginį ir netiesioginį lakiųjų organinių junginių (išsiskiriančių iš dažų, tirpiklių, klijų ir kitų mišinių) daromą poveikį aplinkai bei galimą riziką žmogaus sveikatai, numatant priemones ir procedūras, kurias reikia įgyvendinti šio normatyvinio dokumento 1–2 prieduose nurodytoms veiklos rūšims, kurias vykdant pasiekiamos šio normatyvinio dokumento 2 priede nustatytos tirpiklio suvartojimo ribos.“;

2.2. išdėstau 1.1.2 punktą taip:

1.1.2. atnaujinant / koreguojant leidimus pagal Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų išdavimo, atnaujinimo ir panaikinimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. vasario 27 d. įsakymu Nr. 80 (Žin., 2002, Nr. 85-3684; 2005, Nr. 103-3829, Nr. 107) (toliau – 2002 m. TIPK taisyklės), numatytą procedūrą arba išduodant / pakeičiant leidimus pagal Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų išdavimo, pakeitimo ir galiojimo panaikinimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2013 m. liepos 15 d. įsakymu Nr. D1-528 (Žin., 2013, Nr. 77-3901) (toliau – 2013 m. TIPK Taisyklės), numatytą procedūrą, veiklos vykdytojams, eksploatuojantiems įrenginius, kurie atitinka 2002 m. TIPK taisyklių arba 2013 m. TIPK taisyklių 1 priedo 6.7 punktuose nurodytas veiklos rūšis. Šie įrenginiai taip pat įrašomi į RAAD tvarkomą tirpiklius naudojančių įrenginių registracijos žurnalą ir veiklos vykdytojui išduodamas tirpiklius naudojančio įrenginio registracijos pažymėjimas.

Veiklos vykdytojas, valdantis tirpiklius naudojančius įrenginius ar numatantis pradėti tokią veiklą, kuri nurodyta šio dokumento 1–2 prieduose, priklausomai nuo suvartojamo / ar numatomo suvartoti per metus tirpiklių kiekio, privalo kreiptis į RAAD dėl tokių įrenginių įregistravimo ar / ir leidimo atnaujinimo / koregavimo, ar / ir leidimo išdavimo / pakeitimo į AAA.

Kai tirpiklius naudojantis įrenginys nebepatenka į šio normatyvinio dokumento taikymo sritį, veiklos vykdytojo raštišku prašymu, pateiktu RAAD, tirpiklius naudojantis įrenginys išregistruojamas. Registracija panaikinama tirpiklius naudojančio įrenginio registracijos pažymėjimą išdavusio RAAD sprendimu, informuojant apie tai veiklos vykdytoją raštu.“;

2.3. papildau 2.16 punktu:

2.16. Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų išdavimo, pakeitimo ir galiojimo panaikinimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2013 m. liepos 15 d. įsakymu Nr. D1-528 (Žin., 2013, Nr. 77-3901).“;

2.4. pripažįstu netekusiu galios 5.5 punktą;

2.5. išdėstau 6.1 punktą taip:

6.1. RAAD, atnaujindami / koreguodami leidimus, o AAA išduodama / pakeisdama leidimus tirpiklius naudojantiems įrenginiams, suderina jiems aplinkosaugines veiklos vykdymo sąlygas, kad būtų užtikrintas pagrindinių reikalavimų įrenginiams laikymasis.“;

2.6. išdėstau 6.2 punktą taip:

6.2. Jei veiklos vykdytojas RAAD / AAA įrodo, kad taiko veiklai geriausius prieinamus gamybos būdus, tačiau neorganizuotai išmetamų LOJ ribinių verčių laikymosi techniniu ir ekonominiu požiūriu užtikrinti neįmanoma, RAAD / AAA gali leisti, kad išmetamų LOJ kiekis viršytų tą ribinę vertę, išimties atveju, jei nėra didelės rizikos aplinkai ir žmonių sveikatai.“;

2.7. išdėstau 6.3 punktą taip:

6.3. Vykdant 2 priedo I dalies lentelės 8 skiltyje nurodytą dengimo veiklą, kuri negali būti vykdoma ribojančiomis sąlygomis, RAAD / AAA gali leisti, kad iš įrenginio išmetamas LOJ kiekis neatitiktų šioje skiltyje nustatytų reikalavimų, jei veiklos vykdytojas RAAD / AAA įrodo, kad taiko geriausius prieinamus gamybos būdus, tačiau atitikti tokius reikalavimus techniniu ir ekonominiu požiūriu neįmanoma.“;

2.8. išdėstau 7 punktą taip:

7. AAA kaupia rašytinėje ir elektroninėje formoje rekomendacijas apie organinių medžiagų naudojimą ir galimus jų pakaitalus, kurias rengia ir teikia Europos Komisija, atsižvelgiant į jų:

– tinkamumą naudoti,

– galimas pasekmes žmogaus sveikatai, visų pirma dėl profesinių ligų sukėlimo;

– galimą poveikį gamtai;

– pasekmes ūkiui, visų pirma įvertinant turimų galimybių kaštus ir privalumus,

kad būtų galima keistis informacija apie medžiagų ir technologijų, kurios daro mažiausią galimą poveikį orui, vandeniui, dirvožemiui, ekosistemoms ir žmonių sveikatai, naudojimą. Gavusi ir susisteminusi tokią informaciją duomenų bazėje, AAA teikia rekomendacijas RAAD ir atitinkamos veiklos sektoriui.“;

2.9. išdėstau 7.2 punktą taip:

7.2. AAA, išduodant / pakeičiant ar RAAD atnaujinant / koreguojant leidimus ir formuluojant juose privalomas aplinkosaugines veiklos sąlygas tirpiklius naudojančių įrenginių veiklos vykdytojams, taip pat RAAD, įregistruojant tirpiklius naudojančius įrenginius (kuriems pagal šio normatyvinio dokumento reikalavimus nereikalingas leidimas), turi paisyti minėtų rekomendacijų.“;

2.10. išdėstau 9.6 punktą taip:

9.6. Visais kitais atvejais į aplinkos orą išmetamų LOJ ribinių verčių laikymasis kontroliuojamas pagal bendrą į aplinkos orą išmestos organinės anglies masę, išskyrus atvejus, kai 2 priede numatyta kitaip.

Į aplinkos orą išmetamų LOJ kiekis įvertinamas matavimo arba skaičiavimo metodais, taikant suderintas su AAA / RAAD metodikas ir matavimo įrangą.“;

2.11. išdėstau 11 punktą taip:

11. Vadovaujantis 2002 m. TIPK / 2013 m. TIPK taisyklių nustatyta tvarka, RAAD visuomenei turi sudaryti sąlygas susipažinti su:“.

 

Aplinkos ministras                                                        Valentinas Mazuronis