LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS ANTROSIOS PRIORITETINĖS KRYPTIES „AKVAKULTŪRA, ŽVEJYBA VIDAUS VANDENYSE, ŽUVININKYSTĖS IR AKVAKULTŪROS PRODUKTŲ PERDIRBIMAS IR RINKODARA“ PRIEMONĖS „AKVAKULTŪRA“ VEIKLOS SRITIES „INVESTICIJOS Į AKVAKULTŪROS ĮMONES“ ĮGYVENDINIMO SUPAPRASTINTŲJŲ TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2010 m. kovo 24 d. Nr. 3D-263

Vilnius

 

Vadovaudamasis 2006 m. liepos 27 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo (OL 2006 L 223, p. 1), 2007 m. kovo 26 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 498/2007, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo įgyvendinimo taisykles (OL 2007 L 120, p. 1), Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2007 m. gruodžio 17 d. sprendimu Nr. C/2007/6703, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 190 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos įgyvendinimą, paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 22-840; 2008, Nr. 143-5707) ir atsižvelgdamas į Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. 3D-339 (Žin., 2007, Nr. 83-3404; 2009, Nr. 27-1060; 2010, Nr. 19-916),

tvirtinu Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos antrosios prioritetinės krypties „Akvakultūra, žvejyba vidaus vandenyse, žuvininkystės ir akvakultūros produktų perdirbimas ir rinkodara“ priemonės „Akvakultūra“ veiklos srities „Investicijos į akvakultūros įmones“ įgyvendinimo supaprastintąsias taisykles (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                           Kazys Starkevičius


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2010 m. kovo 24 d. įsakymu Nr. 3D-263

 

LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS ANTROSIOS PRIORITETINĖS KRYPTIES „AKVAKULTŪRA, ŽVEJYBA VIDAUS VANDENYSE, ŽUVININKYSTĖS IR AKVAKULTŪROS PRODUKTŲ PERDIRBIMAS IR RINKODARA“ PRIEMONĖS „AKVAKULTŪRA“ VEIKLOS SRITIES „INVESTICIJOS Į AKVAKULTŪROS ĮMONES“ ĮGYVENDINIMO SUPAPRASTINTOSIOS TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos antrosios prioritetinės krypties „Akvakultūra, žvejyba vidaus vandenyse, žuvininkystės ir akvakultūros produktų perdirbimas ir rinkodara“ priemonės „Akvakultūra“ veiklos srities „Investicijos į akvakultūros įmones“ įgyvendinimo supaprastintųjų taisyklių (toliau – Taisyklės) tikslas – nustatyti paramos suteikimo pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos antrosios prioritetinės krypties „Akvakultūra, žvejyba vidaus vandenyse, žuvininkystės ir akvakultūros produktų perdirbimas ir rinkodara“ priemonės „Akvakultūra“ veiklos srities „Investicijos į akvakultūros įmones“ (toliau – Priemonės veiklos srities) tvarką.

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis 2006 m. liepos 27 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo (OL 2006 L 223, p. 1), 2007 m. kovo 26 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 498/2007, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo įgyvendinimo taisykles (OL 2007 L 120, p. 1), Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2007 m. gruodžio 17 d. sprendimu Nr. C/2007/6703 (toliau – Veiksmų programa), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 190 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos įgyvendinimą, paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 22-840; 2008, Nr. 143-5707), Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. 3D-339 (Žin., 2007, Nr. 83-3404; 2009, Nr. 27-1060; 2010, Nr. 19-916) (toliau – Veiksmų programos administravimo taisyklės) ir Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymu (Žin., 1998, Nr. 109-2993; 2007, Nr. 132-5354).

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Bendrosios išlaidos – atlyginimas inžinieriams, architektams, konsultantams ir ekspertams, konsultuojantiems techniniais, technologiniais, ekonominiais, organizaciniais ir teisiniais projekto įgyvendinimo klausimais, kai tokios paslaugos nėra tęstinė veikla, susijusi su juridinio asmens įprastine veikla ir išlaidomis; taip pat su statinio projekto (įskaitant ekspertizę) rengimu susijusios išlaidos, projekto techninio tyrimo, patentų, licencijų ir statybos leidimų įsigijimo išlaidos bei turto, kuriam įsigyti ar sukurti buvo naudota parama, draudimo projekto įgyvendinimo laikotarpiui išlaidos.

Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatyme (Žin., 2000, Nr. 56-1648; 2004, Nr. 73-2527), Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme (Žin., 1999, Nr. 30-856), Veiksmų programos administravimo taisyklėse, reglamente (EB) Nr. 1198/2006, reglamente (EB) Nr. 498/2007, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

II. Priemonės veiklos srities TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

 

4. Priemonės veiklos srities tikslai:

4.1. naujų (rūšys, kurių akvakultūros gamyba valstybėje narėje yra nedidelė arba jos visai nėra ir kurios turi geras perspektyvas rinkoje) ir geras rinkos perspektyvas (rūšys, kurių paklausa rinkoje, kaip rodo vidutinės trukmės tendencijų prognozė, greičiausiai viršys pasiūlą) turinčių žuvų rūšių auginimas;

4.2. akvakultūros metodų, padedančių mažinti neigiamą ar didinti teigiamą poveikį aplinkai, palyginti su įprastine praktika, akvakultūros sektoriuje diegimas;

4.3. parama tradicinės akvakultūros veiklos rūšims, padedančioms išsaugoti ir plėtoti tradicinę ekonominę ir socialinę struktūrą bei aplinką;

4.4. parama įrangai, padedančiai apsaugoti ūkius nuo laukinių plėšrūnų, įsigyti;

4.5. darbo ir saugos sąlygų gerinimas akvakultūros ūkių darbuotojams.

5. Priemonės veiklos srities uždaviniai:

5.1. modernizuoti akvakultūros įmones;

5.2. siekti didesnio akvakultūros įmonių produktyvumo ir konkurencingumo;

5.3. užtikrinti akvakultūros įmonės auginamų žuvų ligų kontrolę ir likvidavimą;

5.4. skatinti rinkoje paklausių, vertingų žuvų rūšių auginimą;

5.5. mažinti žuvilesių paukščių daromą žalą žuvų augintojams.

 

III. TINKAMI ir netinkami PAREIŠKĖJAI

 

6. Paramos paraiškas pagal Priemonės veiklos sritį (toliau – paramos paraiška) gali teikti labai mažos įmonės, mažos įmonės, vidutinės įmonės ir didelės įmonės, užsiimančios versline akvakultūra (toliau – pareiškėjas):

6.1. mikroįmonė, kurioje dirba mažiau kaip 10 darbuotojų ir kurios finansiniai duomenys atitinka bent vieną iš šių sąlygų:

6.1.1. įmonės metinės pajamos neviršija 7 mln. litų;

6.1.2. įmonės balanse nurodyto turto vertė neviršija 5 mln. litų;

6.2. maža įmonė, kurioje dirba mažiau kaip 50 darbuotojų ir kurios finansiniai duomenys atitinka bent vieną iš šių sąlygų:

6.2.1. įmonės metinės pajamos neviršija 24 mln. litų;

6.2.2. įmonės balanse nurodyto turto vertė neviršija 17 mln. litų;

6.3. vidutinė įmonė, kurioje dirba mažiau kaip 250 darbuotojų ir kurios finansiniai duomenys atitinka bent vieną iš šių sąlygų:

6.3.1. įmonės metinės pajamos neviršija 138 mln. litų;

6.3.2. įmonės balanse nurodyto turto vertė neviršija 93 mln. litų;

6.4. didelė įmonė, kurioje dirba nuo 250 iki 749 darbuotojų ar kurios metinė apyvarta yra mažesnė kaip 690,56 mln. litų (200 mln. EUR).

7. Pareiškėjas ar pareiškėjo atstovas (kai pareiškėjas – juridinis asmuo) turi būti ne jaunesnis kaip 18 metų amžiaus.

8. Pareiškėjas neturi uždelstų įsiskolinimų Lietuvos Respublikos biudžetui ir (ar) Valstybinio socialinio draudimo fondui (ši nuostata gali būti netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžeto, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai).

9. Pareiškėjas laikomas netinkamu ir negali teikti paramos paraiškos, jeigu:

9.1. pareiškėjui yra iškelta byla dėl bankroto arba jis yra likviduojamas;

9.2. pareiškėjui yra priimtas galutinis sprendimas dėl:

9.2.1. pareiškėjo, ketinusio gauti arba gavusio paramą iš Specialiosios žemės ūkio ir kaimo plėtros paramos programos, Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo, Europos žemės ūkio garantijų fondo, Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai, Žuvininkystės orientavimo finansinio instrumento, Europos žuvininkystės fondo (toliau – EŽF), paramos sutarties ar paramos skyrimo sąlygų pažeidimo, kai pažeidimo suma lygi arba didesnė kaip 34 528 Lt. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą vienerius metus nuo galutinio sprendimo priėmimo dienos;

9.2.2. pareiškėjo įvykdytos nusikalstamos veikos, susijusios su parama iš Specialiosios žemės ūkio ir kaimo plėtros paramos programos, Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo, Europos žemės ūkio garantijų fondo, Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai, Žuvininkystės orientavimo finansinio instrumento, EŽF. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą 2 (dvejus) metus nuo galutinio sprendimo priėmimo.

10. Pareiškėjas gali teikti tik vieną paramos paraišką pagal Priemonės veiklos sritį. Jei pirmoji paramos paraiška nėra išregistruota, kita to paties pareiškėjo pateikta paramos paraiška atmetama. Pakartotinai paramos pagal tą pačią Priemonės veiklos sritį galima kreiptis tik įgyvendinus ankstesnįjį EŽF lėšomis finansuojamą projektą, t. y. ne anksčiau kaip pateikus paskutinį mokėjimo prašymą ir galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą.

 

IV. TINKAMUMO gauti PARAMĄ KRITERIJAI

 

11. Pareiškėjas paramos paraiškos pateikimo dieną turi atitikti tinkamumo gauti paramą kriterijus, kurie vertinami pagal pateiktus duomenis bei viešuosiuose registruose esančią informaciją.

12. Tinkamumo gauti paramą kriterijai:

12.1. paramos paraišką teikia pareiškėjas, įvardytas tinkamu pareiškėju pagal šių Taisyklių III skyrių;

12.2. projekte numatyti veiksmai ir išlaidos prisideda prie Taisyklių II skyriuje nurodyto (-ų) tikslo (-ų) ir vieno ar kelių uždavinių įgyvendinimo;

12.3. pareiškėjas patvirtina ir įsipareigoja užtikrinti, kad išlaidos, kurioms finansuoti prašoma paramos, nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų;

12.4. pareiškėjas patvirtina, kad tvarko ir (ar) įsipareigoja tvarkyti buhalterinę apskaitą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;

12.5. pateiktame verslo plane, kuris yra nustatytos paramos paraiškos formos sudėtinė dalis, pareiškėjas turi įrodyti, kad jis šiuo metu atitinka ekonominio gyvybingumo kriterijus pagal Ūkio subjektų, siekiančių pasinaudoti parama pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos priemones, ekonominio gyvybingumo nustatymo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. vasario 4 d. įsakymu Nr. 3D-79 (Žin., 2010, Nr. 17-813);

12.6. pareiškėjas įsipareigoja užtikrinti, kad atliekamos investicijos, kurioms prašoma paramos, atitiks darbo saugos reikalavimus (Techninis reglamentas „Mašinų sauga“, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. 28 (Žin., 2000, Nr. 23-601), Elektrotechninių gaminių saugos techninis reglamentas, patvirtintas Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos standartizacijos departamento direktoriaus 1999 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. 351/61 (Žin., 1999, Nr. 90-2663; 2001, Nr. 54-1932);

12.7. pareiškėjas įsipareigoja užtikrinti, kad projektas atitiks ES ir Lietuvos Respublikos gyvūnų gerovės, veterinarijos, higienos, maisto kokybės reikalavimus (šis reikalavimas netaikomas, jei numatytos investicijos neturi įtakos minėtų reikalavimų laikymuisi);

12.8. pareiškėjas įsipareigoja užtikrinti, kad įgyvendintas projektas atitiks ES ir Lietuvos Respublikos aplinkosaugos reikalavimus (Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymas (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105);

12.9. nekilnojamasis turtas, į kurį investuojama, pareiškėjo privalo būti valdomas nuosavybės, nuomos, panaudos, subnuomos, patikėjimo teise arba kitaip privalo būti užtikrinamas teisėtas naudojimasis juo ne trumpesniam kaip 5 (penkerių) metų laikotarpiui nuo paramos sutarties pasirašymo. Nekilnojamasis turtas negali būti areštuotas ar kitaip apribota jo valdymo teisė. Jei turtas yra valdomas nuosavybės, nuomos, panaudos, subnuomos, patikėjimo teise arba kitais pagrindais, nuosavybės, nuomos, panaudos, subnuomos, patikėjimo teisės sutartys turi būti įregistruotos VĮ Registrų centre;

12.10. pareiškėjas įsipareigoja apdrausti turtą, kuriam įsigyti ar sukurti bus panaudota parama, ne trumpesniam kaip 5 (penkerių) metų laikotarpiui nuo sprendimo skirti paramą patvirtinimo dienos. Projekto įgyvendinimo laikotarpiui apdrausti turtą draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų didžiausia turto atkuriamąja verte, o įgyvendinus projektą – likutine verte, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas, taip pat pranešti Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) apie įvykusius draudžiamuosius įvykius ir gautinas draudimo išmokas;

12.11. pareiškėjas įsipareigoja be rašytinio Agentūros sutikimo nekeisti remiamos veiklos pobūdžio, projekto įgyvendinimo reikalavimų ir nuosavybės formos, neparduoti, neįkeisti ir kitaip neperleisti kitam asmeniui už paramos lėšas įgytos nuosavybės, nenutraukti projekte numatytos vykdyti veiklos, nekeisti projekto įgyvendinimo vietos mažiausiai 5 (penkerius) metus nuo sprendimo skirti paramą patvirtinimo dienos;

12.12. pareiškėjas užtikrina tinkamą projekto finansavimo šaltinį – skolintas lėšas, paramos lėšas, iš veiklos gautinas ir kitas lėšas. Skolintos lėšos pagrindžiamos kartu su paramos paraiška pateikiant dokumentus, įrodančius paskolos suteikimo galimybę. Paskolos sutartis turi būti pateikta tada, kai pareiškėjas turi užtikrinti projekto išlaidų / investicijų finansavimą, t. y. paskolos sutartis pateikiama su tuo mokėjimo prašymu, kuriuo yra prašoma apmokėti patirtas išlaidas ir (arba) investicijas panaudojant skolintas lėšas. Agentūra neatsako už kreditoriaus turimų lėšų patikimumą, realumą, prievolių vykdymą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka bei už kreditoriaus ir paskolos gavėjo įsipareigojimų nevykdymą;

12.13. pareiškėjas neprieštarauja, kad duomenys apie pateiktą paramos paraišką, gaunamą paramą ir įgyvendinamą projektą bus viešinami vadovaujantis reglamento (EB) Nr. 498/2007 30 straipsnyje ir 31 straipsnio antrosios pastraipos d punkte pateiktais reikalavimais.

13. Pareiškėjas, vykdantis veiklą kartu su partneriais, paramos paraiškos teikti negali.

 

V. PARAMOS DYDIS

 

14. Lėšos Priemonės veiklos sričiai įgyvendinti skiriamos iš Europos žuvininkystės fondo (toliau – EŽF) (75 proc. lėšų – 7 500 000 Lt) ir bendrojo finansavimo lėšų, numatytų Lietuvos Respublikos valstybės biudžete (25 proc. lėšų – 2 500 000 Lt).

15. Didžiausia galima paramos projektui suma yra 174 000 Lt.

16. Kai pareiškėjas yra labai maža, maža ar vidutinė įmonė, projektams įgyvendinti gali būti suteikiama iki 60 proc. visų tinkamų projekto išlaidų paramos. Likusios projekto tinkamų išlaidų dalies (40 proc.) finansavimą turi užtikrinti paramos gavėjas. Kai pareiškėjas yra didelė įmonė, projektams įgyvendinti gali būti suteikiama parama iki 30 proc. visų tinkamų projekto išlaidų. Likusios projekto tinkamų išlaidų dalies (70 proc.) finansavimą turi užtikrinti paramos gavėjas.

 

VI. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

17. Rengdamas projektą, pareiškėjas gali numatyti visas išlaidas, kurios yra tiesiogiai susijusios ir būtinos projektui įgyvendinti, tačiau paramos lėšomis bus bendrai finansuojamos tik tinkamos finansuoti projekto išlaidos neviršijant nustatyto paramos dydžio ir intensyvumo. Tinkamų finansuoti išlaidų dalį, kurių nepadengia paramos lėšos, pareiškėjas privalo finansuoti pats. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti aiškiai išvardytos, o ne pateikiamos kaip bendra suma. Tinkamų finansuoti išlaidų sumai pagrįsti turi būti pateikiami pasiūlymai arba viešai tiekėjų pateikta informacija (internete, reklaminėje medžiagoje ir pan.), jei iki paramos paraiškos pateikimo prekių, paslaugų ar darbų pirkimai neatlikti. Jei pareiškėjas iki paramos paraiškos pateikimo patyrė ir apmokėjo dalį ar visas su projekto įgyvendinimu susijusias išlaidas, kartu su paramos paraiška pateikiama įvykdyto konkurso arba apklausos prekėms, paslaugoms ar darbams pirkti (jei Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu nėra nustatyti didžiausieji išlaidų įkainiai) dokumentai.

18. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos:

18.1. būtinos ir tiesiogiai susijusios su projekto vykdymu bei patirtos nuo 2007 m. sausio 1 d;

18.2. faktiškai patirtos išlaidos, užregistruotos projekto vykdytojo apskaitoje ir pagrįstos dokumentų originalais arba oficialiai patvirtintomis kopijomis;

18.3. turtui išperkamąja nuoma įsigyti, kai išperkamąja nuoma įsigytas turtas tampa paramos gavėjo nuosavybe iki projekto įgyvendinimo pabaigos;

18.4. įsigyjamos prekės yra naujos, nenaudotos, atitinkančios Lietuvos Respublikos ir EŽF teisės aktų nustatytus reikalavimus (pvz., sertifikuotos).

19. Pagal Priemonės veiklos sritį finansuojamos šias išlaidų kategorijas atitinkančios išlaidos:

19.1. skirtos gerinti darbo, higienos, žmonių ar gyvūnų sveikatos sąlygas ir produktų kokybę, sumažinti neigiamą ar padidinti teigiamą poveikį aplinkai:

19.1.1. naujos įrangos, įrenginių, technikos, mechanizmų, vaizdo stebėjimo kamerų, elektrooptinių, optinių prietaisų įsigijimas ir montavimas;

19.1.2. specialaus transporto priemonių įsigijimas, N ir O kategorijos transporto priemonių įsigijimas, jeigu įrodomas jų techninis poreikis, ne daugiau kaip vienos M1 klasės G kategorijos transporto priemonės įsigijimas (pagal Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimus, patvirtintus Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 2B-479 (Žin., 2008, Nr. 141-5606), kuri yra skirta projekto reikmėms, ir išlaidos, susijusios su transporto pritaikymu žuvininkystės reikmėms (išduotoje sąskaitoje faktūroje turi būti nurodoma transporto kategorija bei kėbulo tipo kodas). Šios išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekto veikla ir joms finansuoti gali būti skirta ne daugiau kaip 25 proc. visos projektui įgyvendinti skirtos sumos;

19.2. pareiškėjo darbuotojų mokymas ir komandiruotės (dienpinigiai ir gyvenamojo ploto išlaidos; kelionės į užsienio valstybę visų rūšių transporto priemonėmis (lėktuvu – ekonominė klasė), išskyrus lengvuosius taksi automobilius, ir jos teritorijoje visų rūšių transporto priemonėmis transporto išlaidos, jeigu jos susijusios su komandiruotės tikslais, taip pat nuvykimo visų rūšių transporto priemonėmis Lietuvos Respublikos teritorijoje (lengvuoju taksi automobiliu – tik miesto, kuriame gyvena komandiruotasis darbuotojas, teritorijoje) į oro ar jūrų uostą, geležinkelio ar autobusų stotį ir parvykimo iš jų išvykimo į komandiruotę ir parvykimo iš jos dienomis išlaidos). Šios išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekto veikla ir joms finansuoti gali būti skirta ne daugiau kaip 15 proc. visos projektui įgyvendinti skirtos sumos;

19.3. projekto bendrosios išlaidos. Finansuojama bendrųjų išlaidų dalis gali sudaryti 10 proc. kitų tinkamų finansuoti projekto išlaidų;

19.4. projekto viešinimo išlaidos.

20. Netinkamos finansuoti išlaidos:

20.1. neatitinkančios Taisyklių 18–19 punktų nuostatų;

20.2. skirtos mažmeninei prekybai;

20.3. trumpalaikiam turtui įsigyti;

20.4. susijusios su nuoma (pavyzdžiui, nuomos mokestis);

20.5. palūkanoms mokėti;

20.6. netiesioginės išlaidos;

20.7. draudimo įmokos išlaidos (pasibaigus projekto įgyvendinimo laikotarpiui);

20.8. gyvūnų įsigijimo išlaidos;

20.9. išlaidos, viršijančios Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu patvirtintus didžiausiuosius įkainius. Jei pagal pateiktus pasiūlymus išlaidų vertė yra didesnė už nustatytus didžiausiuosius įkainius, finansuojama pagal nustatytus didžiausiuosius įkainius. Jei pagal pateiktus pasiūlymus išlaidų vertė yra mažesnė negu pagal nustatytus didžiausiuosius įkainius, finansuojama pagal pasiūlyme pateiktą kainą. Šis reikalavimas netaikomas, jei nėra nustatyti didžiausieji išlaidų įkainiai;

20.10. atliktos nesilaikant pirkimų procedūrų, numatytų Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žuvininkystės fondo pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. 3D-304 (Žin., 2007, Nr. 69-2750; 2009, Nr. 124-5348).

21. Pirkimo ir (ar) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kurį paramos gavėjas pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą (Žin., 2002, Nr. 35-1271) turi ar gali turėti galimybę įtraukti į PVM ataskaitą (net jei tokio PVM paramos gavėjas į ataskaitą neįtraukė), visais atvejais yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų.

 

VII. KVIETIMAS TEIKTI paramos PARAIŠKAS

 

22. Kvietimai teikti paramos paraiškas skelbiami ir paramos paraiškos priimamos taikant ribotos trukmės paramos paraiškų priėmimo procedūrą, kaip nurodyta Veiksmų programos administravimo taisyklėse.

23. Kvietimą teikti paramos paraiškas skelbia Agentūra. Kvietimas skelbiamas „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir Agentūros interneto tinklalapyje (www.nma.lt).

 

VIII. paramos PARAIŠKOS PILDYMAS, TEIKIMAS IR REGISTRAVIMAS

 

24. Paramos paraiškos forma ir kartu su paramos paraiška teikiamų dokumentų sąrašas pateikiami šių Taisyklių 1 priede.

25. Pareiškėjas kartu su paramos paraiška gali pateikti kitus papildomus dokumentus, kurie, jo manymu, gali būti svarbūs vertinant projektą.

26. Paramos paraiškas iš pareiškėjų priima ir registruoja Agentūros Kontrolės departamento teritoriniai skyriai, kurių adresai nurodyti Agentūros interneto tinklalapyje (www.nma.lt).

27. Paramos paraiška turi būti pateikta asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, per kurjerį, faksu arba elektroniniu paštu ir t. t.) arba kitais adresais pateiktos paramos paraiškos nepriimamos.

28. Paramos paraiškos, pateiktos pasibaigus kvietime teikti paramos paraiškas nurodytam paramos paraiškų priėmimo terminui, nepriimamos.

29. Paramos paraiška turi būti pateikta spausdintine forma (užpildyta kompiuteriu). Ranka užpildytos paramos paraiškos nebus registruojamos ir vertinamos.

30. Turi būti pateikiamas vienas paramos paraiškos egzempliorius ir elektroninis paramos paraiškos variantas, įrašytas į elektroninę laikmeną Word formatu, taip pat prie paramos paraiškos pridedamų dokumentų (originalų ir (arba) notaro patvirtintų dokumentų nuorašų) komplektas. Jeigu pareiškėjas negali palikti dokumento originalo, jis turi pateikti originalą ir kopiją, kurios atitiktis originalui patikrinama pirminio tikrinimo metu ir grąžinama pareiškėjui. Paramos paraiška su priedais turi būti įsegta į segtuvą.

31. Paramos paraiška pildoma lietuvių kalba. Kita kalba užpildytos paramos paraiškos nepriimamos (teikiant užsienio šalių tiekėjų pasiūlymus numatytų išlaidų vertei pagrįsti, turi būti pateiktas pasiūlymo vertimas į lietuvių kalbą. Vertimas į lietuvių kalbą turi būti patvirtintas kompetentingos institucijos, kuri atliko vertimo paslaugą).

32. Pareiškėjas (kai pareiškėjas – juridinis asmuo, atstovas) privalo pasirašyti kiekvieną paramos paraiškos ir prie jos pridedamų dokumentų lapą.

33. Paramos paraišką pateikusiam pareiškėjui įteikiamas paramos paraiškos registravimą patvirtinantis raštas.

34. Paramos paraiškos ir elektroninio paramos paraiškos varianto turinys turi sutapti. Jeigu paramos paraiškos ir (ar) elektroninio paramos paraiškos varianto duomenys nesutampa, Agentūra vadovaujasi pareiškėjo pasirašytu paramos paraiškos originalu.

35. Užregistravus paramos paraišką, pareiškėjas gali teikti papildomą informaciją, jei jos pareikalauja Agentūra. Į papildomą informaciją, kurią pareiškėjas pateikia savo iniciatyva (išskyrus Taisyklių 36 punkte numatytas išimtis), neatsižvelgiama.

36. Pareiškėjas, esant svarbioms aplinkybėms, be paklausimo gali pateikti papildomą informaciją, lemiančią objektyvų paramos paraiškos vertinimą, jei dėl objektyvių priežasčių negalėjo jos pateikti kartu su paramos paraiška (pvz.: pasikeitę tiesioginio ryšio duomenys, pateikiami banko dokumentai, atlikta nekilnojamojo turto teisinė registracija, įvyko sandoris, kiti dokumentai, turintys įtaką tinkamumui gauti paramą ir pan.). Po paramos paraiškos pateikimo prašomos paramos sumos didinti negalima. Vertinimo metu numatytų investicijų keisti negalima. Papildomi dokumentai gali būti pateikiami iki paramos paraiškos tinkamumo vertinimo pabaigos. Pateikiant papildomus dokumentus būtina raštu nurodyti priežastis, lėmusias dokumentų nepateikimo faktą.

37. Po paramos paraiškos užregistravimo pareiškėjas turi teisę raštu pranešti Agentūrai apie pateiktos paramos paraiškos atšaukimą. Pareiškėjo prašymu išregistruota paramos paraiška nebus toliau administruojama. Į vėlesnius pareiškėjo prašymus toliau administruoti paramos paraišką neatsižvelgiama.

38. Informacija apie užregistruotas paramos paraiškas skelbiama Agentūros interneto tinklalapyje (www.nma.lt). Nurodomas pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, paramos paraiškos kodas, prašoma paramos suma, bendras registruotų paramos paraiškų skaičius.

 

IX. Paramos PARAIŠKos VERTINIMAS IR PARAMOS SKYRIMO PATVIRTINIMAS

 

39. Paramos paraiškos vertinimą Agentūra turi atlikti per 30 darbo dienų nuo jos įregistravimo dienos. Paramos paraiškos vertinimas organizuojamas vadovaujantis Veiksmų programos administravimo taisyklėmis.

40. Paramos paraiškos vertinimo metu yra nustatoma, ar paramos paraiška yra tinkama finansuoti, tinkamų finansuoti išlaidų dydis ir (arba) didžiausias paramos dydis suapvalinti iki sveikųjų skaičių. Tinkamų finansuoti išlaidų dalį, kurių nepadengia paramų lėšos, pareiškėjas privalo finansuoti pats.

41. Paramos paraiškos vertinimo metu pareiškėjui gali būti siunčiami paklausimai dėl papildomų duomenų ir (ar) dokumentų pateikimo ir (arba) atliekamos patikros vietoje. Tokiais atvejais paramos paraiškos vertinimas atitinkamai pratęsiamas paklausimo išsiuntimo ir atsakymo gavimo ar patikros vietoje atlikimo laikotarpiui.

42. Įvertinus paramos paraiškas, galutinį sprendimą dėl paramos skyrimo arba neskyrimo priima ir tvirtina darbo tvarkos aprašuose nustatyta tvarka Agentūra.

43. Agentūra apie patvirtintą sprendimą dėl paramos skyrimo ar neskyrimo informuoja paramos gavėją Veiksmų programos administravimo taisyklės nustatyta tvarka. Patvirtinus paramos skyrimą, pareiškėjas tampa paramos gavėju. Paramos sutartis nesudaroma.

44. Informacija apie paramos gavėjus, nurodant paramos gavėjo pavadinimą, projekto pavadinimą ir skirtą paramos sumą, skelbiama Agentūros interneto tinklalapyje (www.nma.lt).

 

X. PROJEKTo ĮGYVENDINIMO NUOSTATOS

 

45. Projekto įgyvendinimo laikotarpis, tai laikotarpis nuo sprendimo skirti paramą patvirtinimo dienos arba tinkamų finansuoti išlaidų (išskyrus bendrąsias išlaidas) padarymo dienos, jeigu tokias išlaidas galima padaryti ir jos yra padarytos iki sprendimo skirti paramą patvirtinimo dienos, iki paskutinio mokėjimo prašymo pateikimo Agentūrai. Projektas privalo būti įgyvendintas per 36 mėnesius, bet ne vėliau kaip iki 2015 m. gruodžio 31 d., nuo spendimo skirti paramą priėmimo dienos.

46. Priemonės veiklos sričiai taikomas sąskaitų apmokėjimo ir (arba) išlaidų kompensavimo būdas. Išperkamosios nuomos būdu įgyjamam turtui taikomas tik išlaidų kompensavimo būdas.

47. Sąskaitų apmokėjimo būdas gali būti taikomas projektams, kuriems įgyvendinti paramos gavėjas sudaro darbų, paslaugų teikimo arba prekių tiekimo sutartis su rangovais, paslaugų teikėjais arba prekių tiekėjais. Pagal sąskaitų apmokėjimo būdą paramos gavėjas patikrina kiekvieną rangovo, paslaugų teikėjo ar prekių tiekėjo pateiktą sąskaitą, jos atitiktį rangos, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo sutarties sąlygoms, patikrina ir priima atliktus darbus, suteiktas paslaugas ar pateiktas prekes ir, priėmęs sąskaitą, kaip tinkamą apmokėti, bei apmokėjęs nuosavo indėlio dalį (jei paramos neužtenka rangos, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo išlaidoms padengti), pateikia ją Agentūrai kartu su mokėjimo prašymu bei reikalaujamais dokumentais. Tuo atveju, jei paramos lėšų neužtenka rangos, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo išlaidoms apmokėti, paramos gavėjas privalo pateikti apmokėjimo iš nuosavų lėšų įrodymo dokumentus.

48. Taikant išlaidų kompensavimo būdą, paramos gavėjas patiria išlaidas savo lėšomis ir teikia Agentūrai mokėjimo prašymą, kuriame deklaruoja patirtas ir apmokėtas išlaidas, pridėdamas išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentus ir (arba) jų kopijas, patvirtintas paramos gavėjo ar jo įgalioto asmens parašu ir antspaudu (jei toks turimas).

49. Paramos lėšos paramos gavėjui išmokamos Veiksmų programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Paramos gavėjas privalo per 5 darbo dienas (kai taikomas sąskaitų apmokėjimo būdas) nuo lėšų pervedimo į atsiskaitomąją sąskaitą išmokėti gautas lėšas rangovui, paslaugų teikėjui arba prekių tiekėjui ir išsiųsti Agentūrai pranešimą apie apmokėjimą, pridėdamas lėšų apmokėjimo įrodymo dokumentus.

50. Paramos gavėjų atsiskaitymai su tiekėjais turi vykti tik per finansines institucijas.

51. Paramos gavėjai prekes, paslaugas arba darbus turi įsigyti pagal nustatytus didžiausius įkainius, o jei didžiausi įkainiai nenustatyti, pirkimus privalo vykdyti vadovaudamiesi Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žuvininkystės fondo pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. 3D-304 (Žin., 2007, Nr. 69-2750; 2009, Nr. 124-5348).

 

XI. MOKĖJIMO PRAŠYMO TEIKIMO IR ADMINISTRAVIMO TVARKA

 

52. Mokėjimo prašymai teikiami (Taisyklių 2 priedas):

52.1. kartu su paramos paraiška, jei pareiškėjas iki paramos paraiškos pateikimo patyrė ir apmokėjo dalį ar visas su projekto įgyvendinimu susijusias išlaidas, kurioms finansuoti prašo skirti paramą;

52.2. po kiekvieno projekto įgyvendinimo etapo, kaip numatyta paramos paraiškoje, tačiau ne vėliau kaip iki atitinkamo etapo pabaigos mėnesio paskutinės dienos.

53. Mokėjimo prašymo forma ir informacija apie pridedamus dokumentus pateikiama Agentūros interneto svetainėje (www.nma.lt).

54. Paramos gavėjas mokėjimo prašymą ir pridedamus dokumentus turi pateikti spausdintine forma ir užpildytus lietuvių kalba (teikiant dokumentus užsienio šalių kalba, turi būti pateiktas vertimas į lietuvių kalbą. Vertimas į lietuvių kalbą turi būti patvirtintas kompetentingos institucijos, kuri atliko vertimo paslaugą). Ranka ar kita kalba užpildyti mokėjimo prašymai ir (arba) dokumentai neregistruojami.

55. Paramos gavėjas turi įsitikinti, kad jo pateiktas mokėjimo prašymas yra tinkamai sukomplektuotas. Pridedami visi reikalaujami dokumentai. Kartu su mokėjimo prašymu paramos gavėjas pateikia ataskaitinio laikotarpio išlaidų pagrindimo, išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus ir (arba) jų patvirtintas kopijas, kaip nustatyta įgyvendinimo taisyklėse. Visoms projekto išlaidoms turi būti pateikti išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentai, turintys visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo (Žin., 2001, Nr. 99-3515; 2003, Nr. 123-5586) 13 straipsnyje nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus, ir kitais dokumentais.

56. Paramos gavėjas turi pateikti vieną mokėjimo prašymo originalą ir pridedamų dokumentų (originalų ir (arba) notaro patvirtintų dokumentų nuorašų) komplektą. Jeigu pareiškėjas negali palikti dokumento originalo, jis turi pateikti originalą ir kopiją, kurios atitiktis originalui patikrinama pirminio tikrinimo metu ir grąžinama pareiškėjui.

57. Mokėjimo prašymus kartu su reikalaujamais priedais iš paramos gavėjų priima ir registruoja pagal projekto įgyvendinimo vietą Agentūros Kontrolės departamento teritoriniai skyriai, kurių adresai nurodyti Agentūros interneto tinklalapyje (www.nma.lt).

58. Mokėjimo prašymai turi būti pateikti asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, faksu arba elektroniniu paštu) arba kitais adresais pateikti mokėjimo prašymai nebus priimami.

59. Paramos gavėjas gali pateikti iki 6 (šešių) mokėjimo prašymų (įskaitant ir paskutinįjį mokėjimo prašymą).

60. Nepateikus mokėjimo prašymo, taikomos sankcijos, numatytos šių Taisyklių XIII skyriuje.

61. Mokėjimo prašymai vertinami Veiksmų programos administravimo taisyklių nustatyta tvarka. Agentūra turi įvertinti mokėjimo prašymą ir Žemės ūkio ministerijai (toliau – Ministerija) pateikti pinigų užsakymo paraišką per 20 darbo dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo ir užregistravimo Agentūroje dienos. Į šį terminą neįskaičiuojamas paklausimų paramos gavėjui bei patikrų vietoje atlikimo laikas. Kartu su paramos paraiška pateiktą mokėjimo prašymą Agentūra turi įvertinti ir Ministerijai pateikti pinigų užsakymo paraišką per 20 darbo dienų nuo sprendimo skirti paramą patvirtinimo dienos.

 

XII. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR TIKRINIMAS

 

62. Pateikus mokėjimo prašymą gali būti atliekama patikra vietoje. Apie patikras vietoje paramos gavėjams pranešama iš anksto, jeigu toks išankstinis paramos gavėjo informavimas neturės neigiamos įtakos patikros vietoje rezultatams.

63. Paramos gavėjas Agentūrai teikia ataskaitas, nustatytas Veiksmų programos administravimo taisyklėse. Ataskaitų formos pateikiamos Agentūros interneto svetainėje (www.nma.lt):

63.1. galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita teikiama pateikus galutinį mokėjimo prašymą. Tuo atveju, jei taikomas sąskaitų apmokėjimo paramos mokėjimo būdas, paramos gavėjas projekto įgyvendinimo ataskaitą Agentūrai turi pateikti per 20 darbo dienų nuo paskutinio lėšų pervedimo rangovui, paslaugų teikėjui ar prekių tiekėjui;

63.2. pasibaigus projekto įgyvendinimo laikotarpiui, per 4 mėnesius kiekvieniems kalendoriniams metams pasibaigus teikiama projekto veiklos ataskaita. Reikalavimas taikomas visam projekto priežiūros laikotarpiui.

64. Jokie su Agentūra raštu nesuderinti nukrypimai nuo planuoto projekto įgyvendinimo, keičiantys projekto apimtį, keičiantys projekto išlaidas, pratęsiantys projekto įgyvendinimo laikotarpį ar kitaip keičiantys projektą ar paramos paraiškoje nustatytus paramos gavėjo įsipareigojimus, nėra leidžiami. Paramos gavėjas privalo raštu informuoti Agentūrą apie visus numatomus pakeitimus, susijusius su projekto įgyvendinimu.

65. Su projektu susiję dokumentai turi būti saugomi mažiausiai 5 (penkerius) metus nuo sprendimo skirti paramą patvirtinimo dienos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) ir Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211; 2005, Nr. 132-4773). Dokumentai turi būti prieinami Ministerijos Žuvininkystės departamento, Agentūros, Ministerijos Audito departamento, Europos Komisijos ir Europos Audito rūmų įgaliotiems atstovams.

66. Paramos gavėjas privalo saugoti:

66.1. išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalus, taip pat mokėjimo prašymų kopijas;

66.2. viešųjų pirkimų arba pirkimų vykdymo dokumentų originalus arba kopijas.

67. Paramos gavėjas turi sudaryti paramos paraiškos bylą dokumentams, nurodytiems šių Taisyklių 66 punkte, arba jų kopijoms saugoti.

68. Įgyvendindamas projektą, paramos gavėjas turi imtis informavimo ir viešinimo priemonių pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programą suteiktos paramos viešinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. 3D-232 (Žin., 2008, Nr. 48-1794; 2010, Nr. 31-1457).

 

XIII. SANKCIJOS

 

69. Paramos gavėjui nesilaikant paramos skyrimo sąlygų ar jas pažeidžiant, numatomos trys privalomų sankcijų rūšys – paramos sumažinimas, paramos neišmokėjimas ir (arba) paramos grąžinimas, kai išmokėta dalis ar visa parama.

70. Paramos sumažinimas taikomas:

70.1. jeigu Agentūra patikrų vietoje metu nustato reikalavimų neatitinkančių išlaidų;

70.2. jeigu projekto išlaidos patiriamos nesilaikant šių Taisyklių 51 punkte nurodytos tvarkos.

71. Parama neišmokama ir (arba) išmokėta dalis ar visa parama grąžinama, jei paramos gavėjas:

71.1. nepradėjo ir (arba) nebaigė vykdyti projekto per 36 mėnesius, bet ne vėliau kaip iki 2015 m. gruodžio 31 d., nuo sprendimo skirti paramą patvirtinimo dienos;

71.2. nustojo vykdyti projektą, negali pasiekti paramos paraiškoje nustatytų projekto uždavinių, tikslų;

71.3. negrąžina Agentūrai klaidingai apskaičiuotos ir pervestos į atsiskaitomąją sąskaitą paramos sumos;

71.4. neužtikrina, kad išlaidos, kurioms finansuoti buvo prašoma paramos, nebūtų finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų;

71.5. nevykdo gautos paramos viešinimo;

71.6. nevykdo reguliarios projekto įgyvendinimo stebėsenos, kad užtikrintų projekto įgyvendinimą, kaip numatyta paramos paraiškoje;

71.7. prieštarauja, kad duomenys apie gaunamą (gautą) paramą būtų viešinami visuomenės informavimo tikslais pagal reglamento (EB) Nr. 498/2007 30 straipsnį ir 31 straipsnio antrosios pastraipos d punktą;

71.8. per 5 metų laikotarpį nuo sprendimo skirti paramą patvirtinimo dienos be rašytinio Agentūros sutikimo pakeičia remiamos veiklos pobūdį, projekto įgyvendinimo reikalavimus ir nuosavybės formą, parduoda, įkeičia ar kitaip perleidžia kitam asmeniui už paramos lėšas įgytą nuosavybę, nutraukia projekte numatytą vykdyti veiklą, pakeičia projekto įgyvendinimo vietą;

71.9. nesudaro sąlygų ar neleidžia asmenims, turintiems teisę tai daryti, atlikti patikrą vietoje ir (arba) patikrinti, kaip įgyvendinamas projektas ir (arba) kaip vykdoma veikla po paramos suteikimo;

71.10. pateikus paramos paraišką nevykdo prisiimtų įsipareigojimų;

71.11. nepateikia, pateikia neteisingą informaciją arba nuslepia informaciją, kuri galėjo turėti reikšmės priimant sprendimą dėl paramos suteikimo;

71.12. vykdydamas projektą, nesilaikė kitų ES ar Lietuvos Respublikos teisės aktų, susijusių su projekto įgyvendinimu, reikalavimų.

 

XIv. APSKUNDIMO TVARKA

 

72. Pareiškėjai ir (arba) paramos gavėjai, nesutinkantys su Agentūros, Ministerijos sprendimais, veiksmais arba neveikimu, susijusiais su paramos paraiškos vertinimu, atranka, mokėjimo prašymo administravimu ir (arba) projekto įgyvendinimu, gali juos apskųsti Veiksmų programos administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

 

Xv. INFORMACIJOS TEIKIMAS

 

73. Informacija ir paaiškinimai dėl paramos skyrimo suteikiami telefonais, nurodytais Agentūros interneto tinklalapyje, elektroninio pašto adresu info@nma.lt.

74. Klausiant faksu ar elektroniniu paštu turi būti pateikiama aiški nuoroda į Veiksmų programos priemonės pavadinimą, klausiančiojo vardas ir pavardė arba juridinio asmens pavadinimas ir telefonas.

75. Atsakymai į klausimus, kurie gali būti aktualūs daugeliui potencialių pareiškėjų, skelbiami Agentūros tinklalapyje (www.nma.lt), skiltyje „Dažniausiai užduodami klausimai“.

76. Informacija apie paramos paraišką vertinančius asmenis neteikiama.

 

_________________