Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. BIRŽELIO 27 d. nutarimo Nr. 785 „DĖL MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO IR PASKIRSTYMO METODIKOS patvirtinimo“ pakeitimo

 

2010 m. gruodžio 22 d. Nr. 1823

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 57-2040; 2009, Nr. 158-7134):

1.1. Įrašyti 1 punkto pirmajame sakinyje po žodžio „pagal“ žodį „ikimokyklinio“, antrajame sakinyje po žodžio „lavinimą“ žodį „ikimokyklinį“.

1.2. Įrašyti 7 punkto pirmajame sakinyje po žodžio „lavinimo“ žodį „ikimokyklinio“ ir išbraukti žodį „paslaugų“.

1.3. Išdėstyti 9 punktą taip:

9. Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Palangos, Alytaus miestų, Marijampolės ir Visagino savivaldybės 5 procentus atitinkamiems metams joms skirtų mokinio krepšelio lėšų, o kitos savivaldybės – 6 procentus atitinkamiems metams joms skirtų mokinio krepšelio lėšų savo nustatyta tvarka naudoja šioms mokymo reikmėms tenkinti:

9.1. pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti;

9.2. brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti;

9.3. bendrąjį lavinimą teikiančių mokyklų išorės vertinimui organizuoti;

9.4. profesinės linkmės moduliams neformaliojo švietimo mokyklose finansuoti;

9.5. neformaliajam švietimui, papildančiam bendrąsias pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas;

9.6. pedagoginių darbuotojų tarifinių atlygių koeficientų skirtumams išlyginti mokyklose, bendrojo lavinimo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei įgyvendinti;

9.7. finansuoti mažiau pasirenkamų užsienio kalbų (prancūzų, vokiečių ir kitų) mokymuisi mobiliosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose bendruosiuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų ugdymo planuose.“

1.4. Įrašyti 10 punkte vietoj žodžio „auditas“ žodį „vertinimas“.

1.5. Išdėstyti 11 punktą taip:

11. Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Palangos, Alytaus miestų, Marijampolės ir Visagino savivaldybės 95 procentus atitinkamiems metams joms skirtų mokinio krepšelio lėšų, o kitos savivaldybės – 94 procentus atitinkamiems metams joms skirtų mokinio krepšelio lėšų paskirsto savivaldybių ir nevalstybinėms mokykloms proporcingai kiekvienai mokyklai šios metodikos 8 punkte nustatyta tvarka apskaičiuotam mokinio krepšelio lėšų poreikiui.“

1.6. Išdėstyti 13.1 punktą taip:

13.1. darbo užmokesčiui pagal ugdymo planą (ir apmokėti už ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo valandas, finansuojamas iš mokinio krepšelio lėšų), mokyklos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti, mokyklos bibliotekos darbuotojams išlaikyti, psichologinei, specialiajai pedagoginei, specialiajai ir socialinei pedagoginei pagalbai organizuoti; ne mažiau kaip 3 procentai šių lėšų turi būti skiriama psichologinei, specialiajai pedagoginei, specialiajai ir socialinei pedagoginei pagalbai organizuoti; iš šiame punkte nurodytų mokinio krepšelio lėšų gali būti mokama ir už darbą gestų kalbos vertėjams, mokytojų padėjėjams ir darbuotojams, kurių funkcijoms priskiriamas mokyklų veiklos kokybės įsivertinimas;“.

1.7. Įrašyti 13.5 punkte po žodžio „tvarkyti“ žodžius „apmokėti už darbą IKT aptarnaujantiems darbuotojams“.

1.8. Papildyti šiais 17, 18 ir 19 punktais:

17. Savivaldybėms ateinantiesiems biudžetiniams metams skiriama mokinio krepšelio lėšų suma apskaičiuojama pagal mokinių skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 dieną, o ligoninių mokykloms (taip pat paskirtoms ar kitoms mokykloms, su kuriomis gydomas mokinys yra sudaręs mokymo sutartį) ir sanatorinėms mokykloms (kuriose mokomi mokiniai, atvykę trumpai gydytis į sanatoriją) – pagal vidutinį metinį mokinių (gydomų) skaičių. Vidutinis metinis mokinių skaičius apskaičiuojamas sudėjus praėjusių mokslo metų kiekvieno mėnesio mokinių skaičių (užfiksuotą atitinkamo mėnesio 1 dieną) ir šią sumą padalijus iš to laikotarpio mėnesių, kuriais buvo mokinių, skaičiaus.

18. Informacija, kurios reikia mokinio krepšelio lėšų sumai apskaičiuoti, teikiama Švietimo informacinių technologijų centrui švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

19. Tarptautinio bakalaureato klasėms iš mokinio krepšelio gali būti mokamas tarptautinis mokestis.“

1.9. Išdėstyti 1 ir 2 priedus nauja redakcija (pridedama).

2. Šis nutarimas įsigalioja 2011 m. sausio 1 dieną.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                               GINTARAS STEPONAVIČIUS

 

 

 

Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos

1 priedas

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2010 m. gruodžio 22 d. nutarimo Nr. 1823 redakcija)

 

SUTARTINIŲ MOKINIŲ APSKAIČIAVIMO KOEFICIENTAI

 

Eil. Nr.

Mokyklos (klasės, grupės, mokymosi būdo) apibūdinimas

Klasės mokinių skaičiaus vidurkis

Sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientai

Pastabos

1–4 klasės

5–8 klasės

9–10

(I–II gimnazijos) klasės

11–12

(III–IV gimnazijos) klasės

1.

Miestelyje arba kaime:

 

 

 

 

 

 

pradinė mokykla (filialas*, skyrius*), kurioje (kuriame) mokosi iki 40 mokinių

10

1,9177

x

x

x

* jeigu filialas ar skyrius yra toje pat vietovėje kaip ir bazinė mokykla, jam taikomi bazinės mokyklos sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientai

pagrindinė mokykla (filialas*, skyrius*), kurioje (kuriame) mokosi iki 80 mokinių

10

1,8264

2,2644

2,7438

x

2.

Miestelyje arba kaime:

 

 

 

 

 

 

pradinė mokykla (filialas*, skyrius*), kurioje (kuriame) mokosi nuo 41 iki 50 mokinių

12

1,5644

x

x

x

* jeigu filialas ar skyrius yra toje pat vietovėje kaip ir bazinė mokykla, jam taikomi bazinės mokyklos sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientai

pagrindinė mokykla, kurioje mokosi nuo 81 iki 120 mokinių

12

1,5644

1,9095

2,4028

x

vidurinė mokykla (gimnazija), kurioje mokosi iki 300 mokinių

15

1,2435

1,5276

1,9222

1,9993

3.

Miestelyje arba kaime:

 

 

 

 

 

 

 

pradinė mokykla, kurioje mokosi nuo 51 iki 80 mokinių

15

1,2435

x

x

x

 

 

pagrindinė mokykla, kurioje mokosi nuo 121 iki 200 mokinių

15

1,2435

1,5276

1,9222

x

 

 

vidurinė mokykla (gimnazija), kurioje mokosi nuo 301 iki 500 mokinių

20

0,9792

1,3634

1,4417

1,4995

 

4.

Miestelyje arba kaime:

20/22/25

 

 

 

 

 

pradinė mokykla, kurioje mokosi 81 ir daugiau mokinių

20

0,9792

x

x

x

 

pagrindinė mokykla, kurioje mokosi 201 ir daugiau mokinių

25, išskyrus:
1–4 kl. – 20,
5–8 kl. – 22

0,9792

1,2685

1,4077

x

 

vidurinė mokykla (gimnazija), kurioje mokosi 501 ir daugiau mokinių

25, išskyrus:
1–4 kl. – 20,
5–8 kl. – 22

0,9792

1,2685

1,4077

1,4345

 

5.

Mieste:

22/25

 

 

 

 

 

pradinė mokykla

22

0,9792

x

x

x

 

pagrindinė mokykla

25, išskyrus:
1–4 kl. – 22

0,9461

1,2064

1,4077

x

 

vidurinė mokykla ir gimnazija, turinti I–IV gimnazijos klases ir 1–8 arba 5–8 klases

25, išskyrus:
1–4 kl. – 22

0,9461

1,1274

1,4077

1,4345

 

vidurinės mokyklos tarptautinio bakalaureato klasės

25

x

x

x

1,6568

 

gimnazija, turinti tik I–IV gimnazijos klases

25

x

x

1,4359

1,4632

 

6.

Menų gimnazija, konservatorija ir nacionalinė menų mokykla:

 

 

 

 

 

 

 

bendrajam lavinimui

 

0,7501

0,8938

1,1160

1,1373

 

 

meniniam ugdymui:

 

 

 

 

 

 

 

dailei

 

1,1568

1,3785

1,7212

1,7540

 

 

muzikai

 

2,1219

2,5285

3,1571

3,2172

 

 

baletui

 

2,4047

2,8655

3,5779

3,6460

* 13 klasei taikomas sutartinio mokinio apskaičiavimo koeficientas – 3,7011

 

choreografijai

 

1,1568

1,3785

1,7212

1,7540

 

 

neakivaizdiniam mokymui

 

1,2016

1,4318

1,7878

1,8219

 

7.

Jaunimo iki 18 metų mokyklos (klasės)

10

1,8264

2,1565

2,7438

x

 

8.

Suaugusiųjų mokykla (klasė, centras), kurioje (kuriame) mokoma:

 

 

 

 

 

 

nuosekliuoju būdu

20

0,6528

0,8020

1,0092

1,0497

 

neakivaizdiniu, moduliniu, savarankišku ir nuotoliniu būdu

20

0,4663

0,5729

0,7209

0,7498

 

9.

Mokomi namuose, mokomasi savarankiškai ir mokoma ligoninių ir sanatorinėse mokyklose**:

 

 

 

 

 

* ne mažiau kaip pusę dalykų

** pagal 9 punktą didinami tik ligoninių ir sanatorinėse mokyklose esančių integruotų specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientai

 

mokomi namuose (dėl ligos ar patologinės būklės)

x

1,5805

2,2830

2,5757

2,6927

 

mokomasi savarankiškai:

 

 

 

 

 

 

savarankiškai* (tiesioginės konsultacijos sudaro ne mažiau kaip 2/3 visų konsultacijų)

1–4 kl. – 22,
5–12 kl. – 25

0,4661

0,5581

0,6945

0,7173

 

nuotoliniu būdu* (nuotolinės konsultacijos sudaro ne mažiau kaip 2/3 visų konsultacijų)

1–4 kl. – 24,
5–12 kl. – 30

0,4273

0,4651

0,5788

0,5977

 

 

mokoma ligoninių ir sanatorinėse mokyklose

10

1,8264

2,1565

2,7438

1,9993

 

10.

Profesinės mokyklos

25

x

x

1,2420

1,3041*

0,8694

0,9781*

* tautinės mažumos kalba

11.

Specialiosios mokyklos, specialiojo ugdymo mokinių klasės, išlyginamosios klasės, vaikų socializacijos centrai:

 

 

 

 

 

 

 

specialiosios klasės (išskyrus toliau išvardytąsias)

8

2,2830

2,6956

3,4298

2,4991

 

 

specialiosios klasės akliesiems, silpnaregiams ir kurtiesiems, neprigirdintiesiems

7

2,7396

3,2348

4,1157

2,9990

 

 

lavinamosios klasės:

 

 

 

 

 

 

turinčiųjų intelekto sutrikimą (vidutinį, žymų ir labai žymų protinį atsilikimą)

6

4,036

4,036

4,036*

x

* 1–3 mokymo metai

turinčiųjų kompleksinių sutrikimų, kurių derinio dalis yra intelekto sutrikimas (vidutinis, žymus ir labai žymus protinis atsilikimas)

4–6

4,4396

4,4396

4,4396

 

 

 

išlyginamosios klasės (grupės) mokiniams, siekiantiems įgyti pagrindinį išsilavinimą, nutraukusiems mokymąsi ar nesimokiusiems kai kurių dalykų*

10

1,8732

1,8732

1,8732

1,8732

* taikomas ne ilgiau kaip vienus mokslo metus (ilgiau – jeigu nėra numatytų mokymosi pasiekimų) mokiniui, kuris mokosi ne daugiau kaip 28 pamokas per savaitę

 

vaikų socializacijos centrai

4

4,4112

5,2092

6,6279

6,6279

 

12.

Priešmokyklinio ugdymo grupės:

darbo laikas

20 valandų per savaitę*

 

 

 

* iš mokinio krepšelio lėšų finansuojamas ne mažesnis kaip 20 valandų per savaitę ugdymas

miestelio arba kaimo pradinė mokykla, kurioje mokosi iki 80 mokinių, ir pagrindinė mokykla, kurioje mokosi iki 130 mokinių

10

1,3529

 

x

x

miestelio arba kaimo pradinė mokykla, kurioje mokosi 81 ir daugiau mokinių, pagrindinė mokykla, kurioje mokosi 131 ir daugiau mokinių, kito tipo mokykla ir ikimokyklinio ugdymo įstaiga

15

0,9211

 

x

x

miesto bendrojo lavinimo mokykla ir ikimokyklinio ugdymo įstaiga

20

0,6908

 

x

x

specialiojo ugdymo vaikų (lavinamosios) grupės

10

2,5326

 

x

x

13.

Ikimokyklinio ugdymo grupės

darbo laikas

20 valandų per savaitę*

 

 

 

* iš mokinio krepšelio lėšų finansuojamas ne mažesnis kaip 20 valandų per savaitę ugdymas

x

0,7720

x

x

x

14.

Sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientai didinami:

 

 

 

 

specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių:

 

35 procentai

 

 

integruotų bendrojo lavinimo klasėse, bendrosios paskirties ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo grupėse

 

 

 

 

ugdomų specialiosiose ikimokyklinio ugdymo įstaigose, specialiosiose ikimokyklinio ugdymo grupėse

 

 

 

 

užsieniečių ir Lietuvos Respublikos piliečių, atvykusių ar grįžusių iš užsienio gyventi ir dirbti Lietuvoje, kurie mokosi bendrojo lavinimo klasėse (migrantai)*

 

30 procentų

* koeficientas taikomas ne ilgiau kaip vienus mokslo metus (ilgiau – jeigu nėra numatytų pasiekimų) mokiniui, kuriam skiriama daugiau bendrojo lavinimo dalykų / pamokų nei tos klasės mokiniui

 

mokinių, besimokančių daugiakalbėje aplinkoje esančiose mokyklose (skyriuose) lietuvių mokomąja kalba**

 

10 procentų, integruotų specialiųjų poreikių – iš viso 35 procentai, o migrantų – iš viso 30 procentų*

*mokiniui, kuris turi specialiųjų ugdymosi poreikių ir yra migrantas, didinama 35 procentais

**išskyrus mokinius, kurie mokosi pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas

 

tautinių mažumų, mišrių mokyklų (klasių) mokinių**

 

15 procentų, integruotų specialiųjų poreikių – iš viso 35 procentai, o migrantų – iš viso 30 procentų*

15.

Mokyklose, kuriose mokosi jungtinės klasės, atitinkamo ugdymo turinio koncentro sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientai mažinami, kai koncentre yra:

 

 

viena jungtinė klasė

 

15 procentų

dvi ir daugiau jungtinių klasių

 

20 procentų

 

Pastabos:

1. Bazinis mokinio krepšelio koeficientas K= 2,2609.

2. Vidutinis sąlyginis pedagogo tarifinio atlygio koeficientas R = 12,75.

3. Mišri mokykla – mokykla, kurioje yra ne mažiau kaip vienas pilnas klasės komplektas, mokomas tautinės mažumos mokomąja kalba.

4. Vienintelėms mieste tokio tipo tautinių mažumų, mišriai mokyklai ar daugiakalbėje aplinkoje esančiai mokyklai (skyriui) lietuvių mokomąja kalba, kurių sąrašus tvirtina švietimo ir mokslo ministras, taikomi miestelio arba kaimo mokyklų sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientai (kai klasės mokinių skaičiaus vidurkis – 15 mokinių). Ši nuostata taikoma, jeigu pagal ją mokyklos finansinė būklė neblogėja.

5. Vienintelėms mieste netradicinio ugdymo mokykloms (klasėms), kurių sąrašą tvirtina švietimo ir mokslo ministras, taip pat Vilniaus „Vilnies“ pagrindinei mokyklai, Vilniaus Panerių pagrindinei mokyklai, Vilniaus Liudvinavo pagrindinei mokyklai, Vilniaus Pavilnio pagrindinei mokyklai, Vilniaus Dvarčionių pradinei mokyklai, Vilniaus „Kregždutės“ pradinei mokyklai, Šiaulių Rėkyvos pagrindinei mokyklai, Tauragės rajono Tarailių pagrindinei mokyklai, Ukmergės Pašilės pagrindinei mokyklai, Palangos Šventosios bendrojo lavinimo pagrindinei mokyklai, Juodkrantės Liudviko Rėzos jūrų kadetų mokyklai, Klaipėdos Tauralaukio pagrindinei mokyklai, Pagėgių savivaldybės Pagėgių pradinei mokyklai, Birštono gimnazijai, Nidos vidurinei mokyklai, Vilniaus Trakų Vokės vidurinei mokyklai, Vilniaus rajono Platiniškių pagrindinei mokyklai, Kauno Rokų vidurinei mokyklai, Kauno Vaišvydavos pagrindinei mokyklai, Mažeikių darželiui-mokyklai „Kregždutė“, Šiaulių Zoknių pagrindinei mokyklai taikomi miestelio arba kaimo mokyklų sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientai. Ši nuostata taikoma, jeigu pagal ją mokyklos finansinė būklė neblogėja.

6. Miesto mokyklomis laikomos tik mokyklos, esančios savivaldybių centruose.

 

_________________

 


 

Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos

2 priedas

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2010 m. gruodžio 22 d. nutarimo Nr. 1823 redakcija)

 

MOKYMO REIKMIŲ KOEFICIENTAI IR REKOMENDUOJAMOS MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ SUMOS

 

Mokymo reikmės

Mokymo reikmių koeficientai
(BMA dydžiais)

Rekomenduojamos mokinio krepšelio lėšų sumos*

1. Mokymo reikmės, finansuojamos iš savivaldybių skirstomų mokinio krepšelio lėšų:

 

 

1.1. pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti

0,0130

19 Lt/sut. mok./m.

1.2. brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti

0,0040

5,8 Lt/mok.**/m.

1.3. bendrąjį lavinimą teikiančių mokyklų išorės vertinimui organizuoti

0,0026

3,8 Lt/mok.**/m.

1.4. profesinės linkmės moduliams neformaliojo švietimo mokyklose finansuoti

0,0026

3,8 Lt/mok.**/m.

1.5. neformaliajam švietimui, papildančiam bendrąsias pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas

0,0410

5 Lt/mok.**/mėn.

2. Mokymo reikmės, finansuojamos iš mokyklų skirstomų mokinio krepšelio lėšų (pagal šios metodikos 13.2–13.5 punktus):

 

 

2.1. vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms

0,0478

70 Lt/mok./m.

(tautinių mažumų mokyklose – 80 Lt/mok./m.)

2.2. mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui

0,0071

10,4 Lt/mok./m.

2.3. mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti

0,0130

19 Lt/sut. mok./m.

2.4. IKT diegti ir naudoti

0,0137

20 Lt/mok./m.

 

* Lt/mok./mėn. – litai vienam mokiniui per mėnesį; Lt/mok./m. – litai vienam mokiniui per metus; Lt/sut. mok./m. – litai vienam sutartiniam mokiniui per metus.

** Lėšos mokiniams, kurie mokosi pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, skiriamos šios metodikos 9.6 punkte nurodytoms reikmėms – ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei įgyvendinti.

 

_________________