Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL VALSTYBĖS PARAMOS DAUGIABUČIAMS NAMAMS ATNAUJINTI (MODERNIZUOTI) TEIKIMO TAISYKLIŲ patvirtinimo IR DAUGIABUČIO NAMO ATNAUJINIMO (MODERNIZAVIMO) PROJEKTUI ĮGYVENDINTI SKIRTO KAUPIAMOJO ĮNAŠO IR (AR) KITŲ ĮMOKŲ DIDŽIAUSIOS MĖNESINĖS ĮMOKOS NUSTATYMO

 

2009 m. gruodžio 16 d. Nr. 1725

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo (Žin., 1992, Nr. 14-378; 2002, Nr. 116-5188; 2009, Nr. 93-3691) 13 straipsniu ir Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo įgyvendinimo įstatymo (Žin., 2002, Nr. 116-5189; 2009, Nr. 93-3962) 22 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo taisykles (pridedama).

2. Nustatyti, kad:

2.1. Valstybės paramos teikimą, išskyrus lengvatinių kreditų teikimą, administruoja Būsto ir urbanistinės plėtros agentūra.

2.2. Lengvatinis kreditas daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti daugiabučio namo butų savininkams teikiamas už ne didesnes kaip 3 procentų metines palūkanas, fiksuotas per visą kredito laikotarpį.

2.3. Kaupiamojo įnašo mėnesinė įmoka, kurią apskaičiuoja bendrojo naudojimo objektų valdytojas, skirta daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui parengti ir kitoms įmokoms, susijusioms su daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimu (kredito palūkanos, draudimo, projekto administravimo išlaidos ir kita), mokėti laikotarpiu iki projekte numatytų darbų pabaigos, tenkanti buto (patalpų) 1 kv. metrui naudingojo ploto, neturi būti didesnė kaip 0,70 Lt/m2/mėn. (išskyrus tuos atvejus, kai didesnei įmokai raštu pritaria buto savininkas).

2.4. Mėnesinė įmoka, susijusi su atnaujinimo (modernizavimo) projekto investicijų apmokėjimu (įskaitant kredito grąžinimą ir palūkanas), įgyvendinus daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektą, tenkanti buto (patalpų) naudingojo ploto 1 kv. metrui, neturi būti didesnė (išskyrus tuos atvejus, kai didesnei įmokai raštu pritaria buto savininkas) už apskaičiuotąją pagal formulę: I = ((Ee – Ep)xKe / 12)xKxKp, kur:

I – didžiausia daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimo įmoka (Lt/m2/mėn.);

Ee – skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos per metus prieš daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimą (kWh/m2/m.);

Ep – skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos per metus, įgyvendinus daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektą (kWh/m2/m.);

Ke – šiluminės energijos kainos tarifas, fiksuotas konkrečioje vietovėje atnaujinimo (modernizavimo) projekto patvirtinimo dieną (Lt/kWh);

12 – mėnesių skaičius metuose (mėn.);

Kp? 1,2 – šiluminės energijos sutaupymo, šiluminės energijos kainos įvertinimo paklaidos koeficientas;

K – koeficientas, įvertinantis investicijų dalį, nesusijusią su energiją taupančiomis atnaujinimo (modernizavimo) priemonėmis, kuris apskaičiuojamas pagal formulę:

 

Ien +Ikt

K=–––––––––, kur:

Ien

 

Ien – daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekte numatytų namo energinį efektyvumą didinančių priemonių pagal Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 23 d. nutarimu Nr. 1213 (Žin., 2004, Nr. 143-5232; 2005, Nr. 78-2839; 2008, Nr. 36-1282; 2009, Nr. 112-4776), 3 priedą, kaina (tūkst. Lt);

Ikt – daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekte numatytų kitų atnaujinimo (modernizavimo) priemonių pagal Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos 3 priedą, kaina (tūkst. Lt).

Šios įmokos dydis galioja visam atnaujinimo (modernizavimo) projekto investicijų išmokėjimo laikotarpiui (išskyrus tuos atvejus, kai didesnei įmokai raštu pritaria buto savininkas).

2.5. Statybos techninės priežiūros paslaugos ir statybos rangos darbai daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti perkami  vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102), jeigu bendrojo naudojimo objektu valdytojas yra perkančioji organizacija arba pagal aplinkos ministro patvirtintą Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) statybos techninės priežiūros paslaugų ir statybos rangos darbų pirkimo tvarkos aprašą, arba per Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotą centrinę perkančiąją organizaciją.

3. Nustatyti, kad daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų, parengusių daugiabučio namo modernizavimo investicijų projektą iki šio nutarimo įsigaliojimo pagal Valstybės paramos daugiabučiams namams modernizuoti teikimo ir investicijų projektų energinio efektyvumo nustatymo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 23 d. nutarimu Nr. 1213, ir patikslinusių jį pagal Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto rengimo tvarkos aprašo reikalavimus, daugiabučio namo modernizavimo investicijų projekto parengimo ir patikslinimo išlaidos pripažįstamos daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto parengimo išlaidomis ir valstybės parama, kompensuojant šių projektų parengimo išlaidas, teikiama šiuo nutarimu patvirtintų taisyklių nustatyta tvarka.

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

 

 

ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS,

PAVADUOJANTIS APLINKOS MINISTRĄ                               KAZYS STARKEVIČIUS

 


 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2009 m. gruodžio 16 d.

nutarimu Nr. 1725

 

VALSTYBĖS PARAMOS DAUGIABUČIAMS NAMAMS ATNAUJINTI (MODERNIZUOTI) TEIKIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo taisyklės (toliau – šios taisyklės) nustato valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo daugiabučio namo butų savininkams sąlygas ir tvarką.

2. Valstybės parama teikiama daugiabučių namų, pastatytų pagal statybos leidimus, išduotus iki 1993 metų, butų savininkams, įgyvendinantiems daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektus pagal Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 23 d. nutarimu Nr. 1213 (Žin., 2004, Nr. 143-5232; 2005, Nr. 78-2839; 2008, Nr. 36-1282; 2009, Nr. 112-4776) (toliau – Programa).

3. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektas (toliau – projektas) – pagal Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto rengimo tvarkos aprašą (toliau – Projektų rengimo aprašas), patvirtintą aplinkos ministro 2009 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. D1-677 (Žin., 2009, Nr. 136-5963), parengtas ir suderintas dokumentas, kurį sudaro pastato energinio naudingumo sertifikatas, parengtas ir išduotas prieš daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimą, pastato energinio naudingumo sertifikatas, parengtas ir išduotas po daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimo, investicijų planas ir statinio projektas (projektai) (jeigu statinio projektas privalomas pagal teisės aktus).

Finansuotojas bankas ar kita finansinė institucija, suteikianti (administruojanti) daugiabučio namo butų savininkams lengvatinį kreditą projektui įgyvendinti Kontroliuojančiojo fondo lėšomis arba nuosavomis lėšomis (bendrojo finansavimo atveju).

Investicijų planas projekto dalis, kurioje pagal Projektų rengimo aprašą numatomos daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonės, apskaičiuojamas jų suminis energinis efektyvumas, numatoma preliminari šių daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių kaina, investicijų ekonominis įvertinimas, preliminari suvestinė projekto įgyvendinimo kaina ir sudaromas projekto preliminarus finansavimo planas.

Pastato energinio naudingumo sertifikatas dokumentas, parengtas ir išduotas vadovaujantis statybos techniniu reglamentu STR 2.01.09:2005 „Pastatų energinis naudingumas. Energinio naudingumo sertifikavimas“, patvirtintu aplinkos ministro 2005 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr. D1-642 (Žin., 2005, Nr. 151-5568), kuriame įvertintas pastato energijos suvartojimas ir nurodyta pastato energinio naudingumo klasė.

Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatyme (Žin., 1992, Nr. 14-378; 2002, Nr. 116-5188), Lietuvos Respublikos statybos įstatyme (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597) ir Lietuvos Respublikos daugiabučių namų savininkų bendrijų įstatyme (Žin., 1995, Nr. 20-449; 2000, Nr. 56-1639).

4. Bendrojo naudojimo objektų valdytojas organizuoja projekto parengimą ir įgyvendinimą, patalpų savininkų vardu pasirašo kredito sutartį su finansuotoju, paskirsto investicijas ir kreditą butų ir kitų patalpų savininkams, tvarko lėšų apskaitą ir atlieka kitas funkcijas, susijusias su projektu.

5. Būsto ir urbanistinės plėtros agentūra (toliau – Agentūra) konsultuoja daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkus ir bendrojo naudojimo objektų valdytojus pasirengimo atnaujinti (modernizuoti) daugiabutį namą, projekto įgyvendinimo, valstybės paramos teikimo klausimais, vertina investicijų plano atitiktį Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymui, Programai, Projektų rengimo aprašui ir jį derina, įvertina valstybės paramos dydžio nustatymo teisingumą, šių taisyklių nustatyta tvarka administruoja ir teikia valstybės paramą (išskyrus lengvatinių kreditų teikimą).

 

II. LENGVATINIO KREDITO TEIKIMAS IR NAUDOJIMAS

 

6. Lengvatinis kreditas daugiabučio namo butų savininkams teikiamas projektui įgyvendinti, jeigu pagal projekte numatytas priemones pasiekiama ne mažesnė kaip D (šiluminės energijos sąnaudos atitinka nurodytąsias Programos 2 priede) pastato energinio naudingumo klasė ir skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos sumažinamos ne mažiau kaip 20 procentų, palyginti su šiluminės energijos sąnaudomis prieš projekte numatytų daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimo (jeigu projektas įgyvendinamas etapais, skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos vertinamos nuo projekto įgyvendinimo pradžios).

7. Lengvatinį kreditą suteikia finansuotojas. Kreditavimo laikotarpis nustatomas lengvatinio kredito sutartyje, įvertinus Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka apskaičiuotą didžiausią mėnesinę įmoką.

8. Sprendimą dėl lėšų daugiabučio namo atnaujinimui (modernizavimui) finansuoti skolinimosi ir preliminarių kreditavimo sutarties sąlygų priima daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkai, vadovaudamiesi mutatis mutandis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262, Nr. 77, Nr. 80, Nr. 82) (toliau – Civilinis kodeksas) 4.85 straipsnyje nustatyta sprendimų priėmimo tvarka.

9. Priėmus sprendimą dėl lėšų skolinimosi, bendrojo naudojimo objektų valdytojas daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų vardu kreipiasi į finansuotoją dėl lengvatinio kredito suteikimo, pateikdamas su Agentūra suderintą investicijų planą ir kitus finansuotojo nurodytus dokumentus.

10. Bendrojo naudojimo objektų valdytojas daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų vardu su finansuotoju sudaro lengvatinio kredito sutartį ir jos sudarymo faktą Nekilnojamojo turto registro nuostatų nustatyta tvarka įregistruoja Nekilnojamojo turto registre, padarydamas žymą atitinkamo pastato registro įraše.

11. Suteiktas lengvatinis kreditas naudojamas investicijų plane numatytiems statybos rangos darbams apmokėti. Suteiktas lengvatinis kreditas gali būti naudojamas avansiniams mokėjimams, ne didesniems kaip 50 procentų kredito sumos. Lengvatinio kredito naudojimą pagal paskirtį kontroliuoja finansuotojas.

12. Finansuotojas už atliktus statybos rangos darbus pagal bendrojo naudojimo objektų valdytojo, rangovo ir statybos techninę priežiūrą vykdančio asmens pasirašytus darbų priėmimo ir perdavimo aktus, rangovo pateiktas sąskaitas faktūras ir kitus dokumentus, kurių pagrindu planuojama atlikti mokėjimus, lėšas perveda rangovui.

13. Lengvatinis kreditas ar jo dalis gali būti grąžinti anksčiau nustatyto termino kreditavimo sutartyje nustatyta tvarka, netaikant papildomų mokėjimų.

14. Išlaidų dalis, tenkanti projekte numatytoms kitoms atnaujinimo (modernizavimo) priemonėms, nurodytoms Programos 3 priede, įgyvendinti, gali būti finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, numatytų Specialiojoje daugiabučių namų modernizavimo programoje, pervestų į Kontroliuojantįjį fondą pagal Finansų ministerijos, Aplinkos ministerijos ir Europos investicijų banko sutartį.

 

III. VALSTYBĖS PARAMOS TEIKIMAS PROJEKTUI PARENGTI IR STATYBOS TECHNINEI PRIEŽIŪRAI VYKDYTI

 

15. Daugiabučio namo butų savininkams Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis, numatytomis Specialiojoje daugiabučių namų modernizavimo programoje, kompensuojama 50 procentų projekto parengimo ir statybos techninės priežiūros vykdymo išlaidų.

16. Projekto parengimo išlaidas sudaro pastato energinio naudingumo sertifikato, parengto ir išduoto prieš atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimą, pastato energinio naudingumo sertifikato, parengto ir išduoto po atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimo, investicijų plano ir statinio projekto (projektų) parengimo išlaidos (jeigu statinio projektas privalomas pagal teisės aktus).

17. Šių taisyklių 15 punkte nurodytos išlaidos kompensuojamos įgyvendinus projektą. Bendrojo naudojimo objektų valdytojas kreipiasi į Agentūrą su prašymu kompensuoti dalį patirtų projekto parengimo ir statybos techninės priežiūros vykdymo išlaidų. Kartu su Agentūros nustatytos formos prašymu Agentūrai pateikiamas projektas ir jo parengimo išlaidas pagrindžiantys dokumentai (sutartys ir sąskaitos faktūros), statybos techninės priežiūros vykdymo išlaidas pagrindžiantys dokumentai (sutartys ir sąskaitos faktūros), statinio pripažinimo tinkamu naudoti aktas, jeigu jis privalomas pagal Lietuvos Respublikos statybos įstatymą ir jo įgyvendinamuosius teisės aktus, pastato energinio naudingumo sertifikatas, įrodantis, kad įgyvendinus atnaujinimo (modernizavimo) priemones pasiekta ne žemesnė kaip D energinio naudingumo klasė, ir kiti prašyme nurodyti dokumentai.

18. Agentūra, gavusi šių taisyklių 17 punkte nurodytą bendrojo naudojimo objektų valdytojo prašymą ir kitus dokumentus, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo ir kitų dokumentų gavimo patikrina pateiktus dokumentus, įvertina bendrojo naudojimo objektų valdytojo apskaičiuotą kompensacijos dydį ir priima sprendimą dėl kompensacijos apmokėjimo. Į apskaičiuojamą kompensaciją neįskaitomos projekto parengimo išlaidos, kurios Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis apmokėtos už šių taisyklių 22 punkte nurodytus daugiabučio namo butų savininkus.

19. Jeigu nustatoma, kad daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) metu neįgyvendintos investicijų plane numatytos priemonės ir dėl to nepasiekta investicijų plane numatyta pastato energinio naudingumo klasė arba skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos sumažėjo mažiau kaip 20 procentų, palyginti su šiluminės energijos sąnaudomis iki daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimo, Agentūra priima sprendimą nekompensuoti dalies projekto parengimo ir statybos techninės priežiūros vykdymo išlaidų ir apie priimtą sprendimą per 3 darbo dienas informuoja bendrojo naudojimo objektų valdytoją.

20. Jeigu per 6 mėnesius po to, kai gaunamas pranešimas apie Agentūros sprendimą nemokėti šių taisyklių 15 punkte nurodytos kompensacijos, įgyvendinamos investicijų plane numatytos priemonės ir įvykdomi šių taisyklių 6 punkte nurodyti reikalavimai, bendrojo naudojimo objektų valdytojas gali pakartotinai kreiptis į Agentūrą su prašymu suteikti valstybės paramą projektui parengti ir statybos techninei priežiūrai vykdyti, pateikdamas Agentūros nurodytus dokumentus.

21. Priėmusi sprendimą apmokėti kompensaciją už projekto parengimą ir statybos techninę priežiūrą, Agentūra iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, numatytų Specialiajai daugiabučių namų modernizavimo programai, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo perveda kompensaciją į bendrojo naudojimo objektų valdytojo nurodytą butų ir kitų patalpų savininkų kaupiamųjų lėšų sąskaitą.

 

IV. VALSTYBĖS PARAMOS NEPASITURINČIOMS ŠEIMOMS IR VIENIEMS GYVENANTIEMS ASMENIMS TEIKIMAS APMOKANT PROJEKTO PARENGIMO IŠLAIDAS, KREDITO DRAUDIMO ĮMOKAS, KREDITĄ IR PALŪKANAS

 

22. Daugiabučio namo butų savininkams ir jų šeimoms, turintiems teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją pagal Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatymą (Žin., 2003, Nr. 73-3352; 2006, Nr. 130-4889) (toliau – daugiabučio namo butų savininkas, turintis teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją), Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis, numatytomis Specialiojoje daugiabučių namų modernizavimo programoje, apmokamos projekto parengimo ir, jeigu lengvatinis kreditas draudžiamas, lengvatinio kredito draudimo išlaidos. Teisė į būsto šildymo išlaidų kompensaciją nustatoma vadovaujantis Kredito, paimto daugiabučiam namui atnaujinti (modernizuoti), ir palūkanų apmokėjimo už asmenis, turinčius teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją, tvarkos aprašo, patvirtinto aplinkos ministro ir socialinės apsaugos ir darbo ministro 2009 m. lapkričio 13 d. įsakymu Nr. D1-681/A1-641 (Žin., 2009, Nr. 137-6043), nustatyta tvarka.

23. Šių taisyklių 22 punkte nurodytos išlaidos apmokamos, kai bendrojo naudojimo objektų valdytojas Agentūrai pateikia jos nustatytos formos prašymą apmokėti projekto parengimo ir kredito draudimo, jeigu lengvatinis kreditas draudžiamas, išlaidas. Kartu su prašymu pateikiami dokumentai, pagrindžiantys, kad daugiabučio namo butų savininkai turi teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją, ir dokumentai (sutartys ir sąskaitos faktūros), pagrindžiantys mokestinius įsipareigojimus projektui parengti, ir, jeigu lengvatinis kreditas draudžiamas, kredito draudimo išlaidas.

24. Agentūra, gavusi šių taisyklių 23 punkte nurodytą bendrojo naudojimo objektų valdytojo prašymą ir kitus dokumentus, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo ir kitų dokumentų gavimo patikrina pateiktus dokumentus, nustato mokestinius įsipareigojimus projektui parengti ir lengvatinio kredito draudimo išlaidų sumą, tenkančią daugiabučio namo butų savininkams, turintiems teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją, priima sprendimą apmokėti apskaičiuotą sumą ir per 10 darbo dienų lėšas perveda į bendrojo naudojimo objektų valdytojo nurodytą butų ir kitų patalpų savininkų kaupiamųjų lėšų sąskaitą.

25. Daugiabučio namo butų savininkams, turintiems teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją, tenkantis kreditas, skirtas projektui įgyvendinti, ir palūkanos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis apmokamos Kredito, paimto daugiabučiam namui atnaujinti (modernizuoti), ir palūkanų apmokėjimo už asmenis, turinčius teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją, tvarkos aprašo, patvirtinto aplinkos ministro ir socialinės apsaugos ir darbo ministro 2009 m. lapkričio 13 d. įsakymu Nr. D1-681/A1-641, nustatyta tvarka.

 

V. VALSTYBĖS PARAMOS TEIKIMAS INVESTICIJOMS, TENKANČIOMS ENERGINĮ EFEKTYVUMĄ DIDINANČIOMS PRIEMONĖMS, KOMPENSUOTI

 

26. Valstybės parama kompensuojant 15 procentų investicijų, tenkančių investicijų plane nurodytoms energinį efektyvumą didinančioms priemonėms pagal Programos 3 priedą, daugiabučio namo butų savininkams teikiama įgyvendinus projekte numatytas priemones, kai pasiekiama ne mažesnė kaip C (šiluminės energijos sąnaudos atitinka nustatytąsias Programos 2 priede) pastato energinio naudingumo klasė ir skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos sumažinamos ne mažiau kaip 20 procentų, palyginti su šiluminės energijos sąnaudomis iki daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimo. Ši valstybės parama teikiama Kontroliuojančiojo fondo lėšomis, jeigu projektas įgyvendinamas lengvatinio kredito lėšomis, arba Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis, numatytomis Specialiajai daugiabučių namų modernizavimo programai, jeigu projektas įgyvendinamas ne lengvatinio kredito lėšomis. Jeigu projektas įgyvendinamas etapais, skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos vertinamos nuo projekto įgyvendinimo pradžios.

27. Valstybės parama, nurodyta šių taisyklių 26 punkte, teikiama, kai bendrojo naudojimo objektų valdytojas pateikia Agentūrai jos nustatytos formos prašymą suteikti valstybės paramą kompensuojant 15 procentų investicijų, tenkančių investicijų plane nurodytoms energinį efektyvumą didinančioms priemonėms pagal Programos 3 priedą. Kartu su prašymu pateikiamas projektas (jeigu nepateiktas anksčiau), statinio pripažinimo tinkamu naudoti aktas (jeigu privalomas pagal Lietuvos Respublikos statybos įstatymą ir jo įgyvendinamuosius teisės aktus), pastato energinio naudingumo sertifikatas, įrodantis, kad įgyvendinus atnaujinimo (modernizavimo) priemones pasiekta ne žemesnė kaip C energinio naudingumo klasė, ir kiti prašyme nurodyti dokumentai.

28. Agentūra, gavusi šių taisyklių 27 punkte nurodytą bendrojo naudojimo objektų valdytojo prašymą ir kitus dokumentus, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo ir kitų dokumentų gavimo patikrina pateiktus dokumentus, įvertina bendrojo naudojimo objektų valdytojo apskaičiuotą valstybės paramos dydį ir priima sprendimą suteikti valstybės paramą arba raštu informuoja bendrojo naudojimo objektų valdytoją apie būtinumą pateikti papildomus dokumentus, būtinus valstybės paramai, numatytai šių taisyklių 26 punkte, apskaičiuoti. Nustačius, kad daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) metu neįgyvendintos investicijų plane numatytos priemonės ir dėl to nepasiekta investicijų plane numatyta C pastato energinio naudingumo klasė, o skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos sumažėjo mažiau kaip 20 procentų, palyginti su šiluminės energijos sąnaudomis iki daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimo, Agentūra priima sprendimą nesuteikti valstybės paramos, numatytos šių taisyklių 26 punkte, ir apie priimtą sprendimą per 3 darbo dienas informuoja bendrojo naudojimo objektų valdytoją.

29. Jeigu per 6 mėnesius po to, kai gaunamas pranešimas apie Agentūros sprendimą – nesuteikti valstybės paramos, numatytos šių taisyklių 26 punkte, įgyvendinamos investicijų plane numatytos energinį efektyvumą didinančios priemonės ir įvykdomi šių taisyklių 26 punkte nustatyti reikalavimai, bendrojo naudojimo objektų valdytojas gali pakartotinai kreiptis į Agentūrą su prašymu suteikti valstybės paramą, pateikdamas Agentūros nurodytus dokumentus.

30. Jeigu įgyvendintos ne visos investicijų plane numatytos energiją taupančios priemonės, tačiau pasiekta investicijų plane numatyta energinio naudingumo klasė, pateikiamas projekto rengėjo parengtas investicijų plane numatomų įgyvendinti daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių suminio energinio efektyvumo nustatymo patikslinimas, įrodantis, kad skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos sumažėjo ne mažiau kaip 20 procentų, palyginti su šiluminės energijos sąnaudomis iki projekto priemonių įgyvendinimo.

31. Priėmusi sprendimą suteikti valstybės paramą kompensuojant 15 procentų investicijų, tenkančių investicijų plane nurodytoms energinį efektyvumą didinančioms priemonėms, Agentūra per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo raštu informuoja bendrojo naudojimo objektų valdytoją ir finansuotoją, jeigu buvo suteiktas lengvatinis kreditas, apie Agentūros priimtą sprendimą suteikti valstybės paramą ir jos dydį.

32. Finansuotojas, gavęs šių taisyklių 31 punkte nurodytą informaciją, per 20 darbo dienų nuo pranešimo gavimo, atsižvelgdamas į suteiktinos valstybės paramos dalį, perskaičiuoja lengvatinio kredito įmokas ir informuoja bendrojo naudojimo objektų valdytoją.

33. Jeigu projektui įgyvendinti naudojamos butų ir kitų patalpų savininkų lėšos, Agentūra iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, numatytų Specialiajai daugiabučių namų modernizavimo programai, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo sprendimo, nurodyto šių taisyklių 31 punkte, priėmimo, perveda valstybės paramos dalį, tenkančią butų savininkams, įgyvendinusiems projektą ne lengvatinio kredito lėšomis, į bendrojo naudojimo objektų administratoriaus nurodytą butų ir kitų patalpų savininkų kaupiamųjų lėšų sąskaitą ir apie lėšų pervedimą informuoja bendrojo naudojimo objektų valdytoją.

34. Bendrojo naudojimo objektų valdytojas, gavęs Agentūros pranešimą apie lėšų, nurodytų šių taisyklių 21 ir 33 punktuose, pervedimą į jo nurodytą butų ir kitų patalpų savininkų kaupiamųjų lėšų sąskaitą ir (arba) finansuotojo pranešimą apie lengvatinio kredito įmokų, nurodytų šių taisyklių 32 punkte, perskaičiavimą, turi perskaičiuoti investicijų ir kredito paskirstymą butų ir kitų patalpų savininkams.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

35. Buto perleidimo (paveldėjimo) metu buvę įsiskolinimai pagal projektą padengiami, o vykdytinos prievolės perduodamos buto pirkėjui (įgijėjui).

36. Finansuotojas, pasibaigus ketvirčiui, per 10 darbo dienų pateikia Agentūrai informaciją apie pasirašytų kreditavimo sutarčių skaičių, kreditavimo sumas ir įvykdytų mokėjimų sumas.

37. Jeigu paaiškėja, kad bendrojo naudojimo objektų valdytojas valstybės paramos dydžiui nustatyti pateikė klaidingus duomenis, arba kitos aplinkybės, dėl kurių išmokėta per didelė valstybės paramos suma (išskyrus lengvatinius kreditus), Agentūra priima sprendimą dėl permokėtų lėšų sugrąžinimo. Apie tai ji raštu praneša finansuotojui, jeigu buvo suteiktas lengvatinis kreditas, ir (ar) bendrojo naudojimo objektų valdytojui. Bendrojo naudojimo objektų valdytojas privalo ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo pranešimo gavimo dienos atlyginti nuostolius – pervesti Agentūros sprendime dėl permokėtų lėšų grąžinimo nurodytą sumą į sąskaitą, nurodytą Agentūros pranešime. Per nustatytą terminą negrąžinta permokėta suma iš bendrojo naudojimo objektų valdytojo išieškoma Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

38. Asmenys, pažeidę šių taisyklių reikalavimus, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

_________________