LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL APLINKOS MINISTRO 2003 M. GEGUŽĖS 20 D. ĮSAKYMO NR. 248 „DĖL VEIKSMŲ YPATINGŲJŲ EKOLOGINIŲ IR KITŲ EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ BEI AVARIJŲ ATVEJAIS IR JŲ PADARINIŲ LIKVIDAVIMO VALDYMO“ PAKEITIMO

 

2008 m. spalio 27 d. Nr. D1-569

Vilnius

 

Pakeičiu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. gegužės 20 d. įsakymą Nr. 248 „Dėl veiksmų ypatingųjų ekologinių ir kitų ekstremalių situacijų bei avarijų atvejais ir jų padarinių likvidavimo valdymo“ (Žin., 2003, Nr. 56-2504; 2005, Nr. 4-79) ir išdėstau jį nauja redakcija:

 

 

„LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL APLINKOS MINISTERIJOS ATSAKINGŲ INSTITUCIJŲ VEIKSMŲ EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ AR AVARIJŲ ATVEJAIS IR AVARIJŲ PADARINIŲ LIKVIDAVIMO VALDYMO“

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo (Žin., 1992, Nr. 5-75; 1996, Nr. 57-1335; 2000, Nr. 39-1093; 2002, Nr. 2-49; 2005, Nr. 47-1558) 8 straipsniu, Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo (Žin., 1998, Nr. 115-3230; 2004, Nr. 28-872; Nr. 163-5941) 22 straipsniu:

1. Tvirtinu pridedamus:

1.1. Aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių bei ministerijai pavaldžių ir jos reguliavimo sričiai priskirtų institucijų veiksmų ekstremalių situacijų ar avarijų atvejais ir avarijų padarinių likvidavimo tvarkos aprašą;

1.2. Aplinkos kokybės tyrimų atlikimo ekstremalių situacijų ar avarijų atvejais bei likviduojant jų padarinius tvarkos aprašą;

1.3. Aplinkos ministerijos Ekstremalių situacijų valdymo centro sudėtį;

1.4. Aplinkos ministerijos Ekstremalių situacijų valdymo centro nuostatus;

1.5. Ekstremalios situacijos ar avarijos ir jos padarinių likvidavimo valdymo kontrolės protokolą;

1.6. Ekstremalių situacijų ar avarijų sudėtingumo lygių skalę;

1.7. Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos pranešimo apie ekstremalią situaciją ar avariją formą;

1.8. Pirminių tyrimų protokolo formą:

1.8.1. aplinkos oro mėginių paėmimo protokolo formą;

1.8.2. dirvožemio, dumblo ir kitų aplinkos elementų mėginių paėmimo protokolo formą;

1.8.3. vandens mėginių paėmimo protokolo formą;

1.9. Pažymos apie aplinkos užterštumo pirminius tyrimus, atliktus ekstremalios situacijos ar avarijos vietoje, formą;

1.10. Pažymos apie pirminį aplinkos užterštumo įvertinimo ekstremalios situacijos ar avarijos vietoje formą;

1.11. Aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių bei ministerijai pavaldžių ir jos reguliavimo sričiai priskirtų institucijų informavimo apie ypatingas radiacines situacijas tvarkos aprašą.

2. Skiriu:

2.1. Aplinkos ministerijos Aplinkos kokybės departamento vyriausiąjį specialistą Mindaugą Bilkį ekstremalių situacijų ar avarijų (toliau – ES) atveju koordinatoriumi ministerijos administracijoje;

2.2. Valstybinę aplinkos apsaugos inspekciją ES valdymo atsakingąja institucija Aplinkos ministerijos sistemoje.

3. Įpareigoju Aplinkos ministerijos Aplinkos kokybės departamentą parengti aplinkos ministro įsakymo projektą dėl personalinės ministerijos Ekstremalių situacijų valdymo centro sudėties ir iki 2008 m. lapkričio 3 d. pateiktį jį tvirtinti.

4. Pripažįstu netekusiais galios:

4.1. 1999 m spalio 1 d. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymą Nr. 312 „Dėl veiksmų ypatingųjų ekologinių ir kitų ekstremalių situacijų bei avarijų atvejais ir jų padarinių likvidavimo valdymo“ (Žin., 1999, Nr. 84-2508);

4.2. 2000 m. spalio 18 d. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymą Nr. 446 „Dėl 1999 m. spalio 1 d. įsakymo Nr. 312 „Dėl veiksmų ypatingųjų ekologinių ir kitų ekstremalių situacijų bei avarijų atvejais ir jų padarinių likvidavimo valdymo“ papildymo“ (Žin., 2000, Nr. 94-2949);

4.3. 2001 m. balandžio 27 d. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymą Nr. 233 „Dėl aplinkos ministro 1999 m. spalio 1 d. įsakymo Nr. 312 „Dėl veiksmų ypatingųjų ekologinių situacijų bei avarijų atvejais ir jų padarinių likvidavimo valdymo“ pakeitimo įsakymo“ (Žin., 2001, Nr. 39-1378);

4.4. 2004 m. gruodžio 29 d. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymą Nr. D1-704 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. gegužės 20 d. įsakymo Nr. 248 „Dėl veiksmų ypatingųjų ekologinių ir kitų ekstremalių situacijų bei avarijų atvejais ir jų padarinių likvidavimo valdymo“ papildymo ir pakeitimo“ (Žin., 2005, Nr. 4-79).

 

 

APLINKOS MINISTRAS                                                             ARTŪRAS PAULAUSKAS

 

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2008 m. spalio 27 d.

įsakymu Nr. D1-569

 

APLINKOS MINISTERIJOS STRUKTŪRINIŲ PADALINIŲ BEI MINISTERIJAI PAVALDŽIŲ IR JOS REGULIAVIMO SRIČIAI PRISKIRTŲ INSTITUCIJŲ VEIKSMŲ EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ AR AVARIJŲ ATVEJAIS IR AVARIJŲ PADARINIŲ LIKVIDAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių bei ministerijai pavaldžių ir jos reguliavimo sričiai priskirtų institucijų veiksmų ekstremalių situacijų ar avarijų atvejais ir avarijų padarinių likvidavimo tvarkos aprašas reglamentuoja ministerijos atsakingų institucijų už ekstremalias situacijas (toliau – ES) ar avarijas, veiksmus įvykus šiems atvejams ir veiksmus likviduojant jų padarinius, funkcijų pasiskirstymą tarp atskirų padalinių bei sąveiką su kitomis valstybės atsakingomis institucijomis (Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentu prie Vidaus reikalų ministerijos, Ekstremalių sveikatai situacijų centru prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Lietuvos policijos informacijos centru, specialiosiomis tarnybomis (toliau – Atsakingos institucijos)

2. Avarija – įvykis, kurio metu dėl gamtinio, techninio, ekologinio ar socialinio pobūdžio priežasčių yra ar gali būti teršiama aplinka ir kelia pavojų žmonių gyvybei ar sveikatai.

3. Ekstremali situacija – dėl ekstremalaus įvykio ar teroro akto veiksmų susidariusi padėtis, kuri gali sukelti staigų bei didelį pavojų gyventojų gyvybei ar sveikatai, asmenų turtui, aplinkai arba gyventojų žūtį, sužalojimą ar žalą.

4. Visi Aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių bei Aplinkos ministerijos sistemos institucijų darbuotojai, pastebėję arba gavę signalą ar informaciją apie ES ar avariją, kurios metu teršiama aplinka ar naikinami gamtos ištekliai, kelia žalą aplinkai ir/ar pavojų žmonėms, jų gyvenimo sąlygoms, turtui arba įvykį, galintį sukelti tokias pasekmes, taip pat hidrotechnikos statinių griūtį, privalo nedelsdami perduoti turimą informaciją savo vadovui, o jis arba jo įgaliotas asmuo apie tai informuoja Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos Avarijų prevencijos ir valdymo skyrių (toliau – VAAI), tel. (8 5) 273 2995 (visą parą).

5. Aplinkos ministerijos Ekstremalių situacijų valdymo centras pradeda veikti, kai yra pasiekiami ar viršijami kriterijai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. kovo 9 d. nutarimu Nr. 241 „Dėl ekstremalių įvykių kriterijų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 29-1004). Šią informaciją Ekstremalių situacijų valdymo centro vadovui (jei jo nėra, – vadovo pavaduotojui) nedelsdama perduoda VAAI.

 

II. VALSTYBINĖS APLINKOS APSAUGOS INSPEKCIJOS VEIKSMAI EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ AR AVARIJŲ ATVEJAIS

 

6. VAAI, gavusi informaciją apie ES ar avariją, kurios metu teršiama aplinka arba naikinami gamtos ištekliai, hidrotechnikos statinių griūtį, pavojingus geologinius ir meteorologinius reiškinius ir situacijas, galinčias sukelti grunto (dirvožemio), žemės gelmių ir požeminio vandens taršą ir/ar žemės gelmių pažeidimus ar įvykį, galintį sukelti tokias pasekmes, registruoja ir perduoda:

6.1. regiono aplinkos apsaugos departamentui (toliau – RAAD), kurio teritorijoje įvyko ES ar avarija, pavesdama skubiai patikrinti vietoje ir pateikti VAAI patikslintą informaciją;

6.2. Aplinkos apsaugos agentūrai – kai ES ar avarijos atveju į aplinką pateko ar gali patekti pavojingos ir radioaktyvios medžiagos bei hidrotechninių statinių griūčių ir stichinių hidrologinių reiškinių atvejais;

6.3. Jūrinių tyrimų centrui – kai ES ar avarija įvyko Klaipėdos RAAD kontroliuojamoje teritorijoje ir kai ES ar avarijos atveju teršiami Lietuvos teritoriniai vandenys Baltijos jūroje, Kuršių mariose ar šalies pakrantėje, taip pat kai yra iškilusi tokio teršimo grėsmė;

6.4. Lietuvos hidrometeorologijos tarnybai – kai ES ar avarijos atveju į aplinką gali patekti pavojingos cheminės ar radioaktyviosios medžiagos, hidrotechninių statinių griūčių atvejais ir kai susidariusios situacijos valdymui reikalinga hidrometeorologinė informacija;

6.5. Lietuvos geologijos tarnybai – hidrotechnikos statinių griūčių, pavojingų geologinių reiškinių ir situacijų, galinčių sukelti grunto (dirvožemio), žemės gelmių ir požeminio vandens taršą ir/ar žemės gelmių pažeidimus, atvejais;

6.6. Valstybinei teritorijų planavimo ir statybos inspekcijai – hidrotechnikos statinių griūčių atvejais;

6.7. Saugomų teritorijų tarnybai ir Generalinei miškų urėdijai – gaisrų miškuose ir durpynuose atvejais;

6.8. ES valdymo centro vadovui (toliau – Centras), ES koordinatoriui ministerijos administracijoje, nesant ES koordinatoriaus ministerijos administracijoje Lietuvos Respublikos Seimo Aplinkos apsaugos komitetui (suderinus su Centro vadovu), Aplinkos ministerijos vadovybei, kai avarijos metu susidaro situacija, artėjanti prie ekstremalios pagal kriterijus, kurie nustatyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. kovo 9 d. nutarimu Nr. 241 „Dėl ekstremalių įvykių kriterijų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 29-1004), taip pat kai aplinkos užteršimas turi arba gali turėti tarpvalstybinį poveikį;

6.9. su atsakingoms už ES ar avarijų valdymą institucijoms atitinkamai pagal jų kuruojamas sritis, esant reikalui, palaiko ryšį, keičiasi informacija apie ES ar avarijos pasekmes ir likvidavimo eigą.

7. Kartu su Aplinkos apsaugos agentūra sprendžia apie kitų reikiamų priemonių pasitelkimą specialistų ir laboratorijų išvykimo į įvykio vietą tikslingumą, reikiamų laboratorinių mėginių paėmimą ir analizių atlikimą.

8. Teikia informaciją apie ES ar avarijos pasekmes ir likvidavimo eigą Aplinkos ministerijos vadovybei, Visuomenės informavimo ir viešųjų ryšių departamentui, savivaldos institucijoms. Ypatingų radiacinių situacijų atvejais – atsakingoms institucijoms pagal Aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių, pavaldžių ir kitų institucijų informavimo apie ypatingas radiacines situacijas tvarkos aprašą.

 

III. APLINKOS MINISTERIJOS EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ VALDYMO CENTRO KOORDINATORIAUS VEIKSMAI EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ AR AVARIJŲ ATVEJAIS

 

9. Gavęs informaciją iš VAAI, kad avarijos atveju yra pasiekti ar viršijami kriterijai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. kovo 9 d. nutarimu Nr. 241 „Dėl ekstremalių įvykių kriterijų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 29-1004), informuoja apie tai Aplinkos ministerijos vadovybę, ministerijos Ekstremalių situacijų valdymo centro vadovą ir kartu su Centro vadovu sprendžia, ar apie įvykį informuoti Lietuvos Respublikos Seimo Aplinkos apsaugos komitetą.

10. Gavęs Centro vadovo nurodymą sušaukti posėdį, organizuoja jo parengimą ir informuoja Centro narius apie jo vietą bei laiką. Posėdyje svarstoma susidariusi padėtis ES ar avarijos atveju ir priimami sprendimai dėl atitinkamų ministerijos struktūrinių padalinių ir pavaldžių institucijų veiksmų lokalizuojant ir likviduojant ES ar avarijos pasekmes.

11. Kartu su VAAI koordinuoja Aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių ir Aplinkos ministerijos sistemos institucijų veiksmus ES ar avarijos valdyme, palaiko ryšį ir keičiasi informacija su įvykio vietoje esančiais pareigūnais. Įvertinę turimą informaciją, nedelsdami organizuoja reikiamų ministerijos struktūrinių padalinių ir pavaldžių institucijų specialistų ir technikos išvykimą į įvykio vietą, esant reikalui, organizuoja konsultacijas su reikiamais Lietuvos ar užsienio specialistais ir jų pasiūlymus teikia įvykio vietoje esantiems pareigūnams.

 

IV. REGIONŲ APLINKOS APSAUGOS DEPARTAMENTŲ VEIKSMAI EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ AR AVARIJŲ ATVEJAIS

 

12. Regionų aplinkos apsaugos departamentas, kuriame įvyko ES ar avarija, gavęs informaciją apie įvykį, kurios metu teršiama aplinka arba naikinami gamtos ištekliai, hidrotechnikos statinių griūtį, pavojingus geologinius ir meteorologinius reiškinius ir situacijas, galinčias sukelti grunto (dirvožemio), žemės gelmių ir požeminio vandens taršą ir/ar žemės gelmių pažeidimus ar įvykį, galinti sukelti tokias pasekmes, registruoja ir nedelsdamas praneša turimą informaciją VAAI, savivaldybės Ekstremalių situacijų valdymo centro vadovui, jei ES ar avarija apima didesnę teritoriją nei savivaldybės ribos, apskrities Ekstremalių situacijų valdymo centro vadovui ir atsakingų institucijų vietos padaliniams.

13. Dalyvaudami ES ar avarijos valdyme, RAAD:

13.1. už ES ar avarijos židinio ribų atlieka gautos informacijos patikrinimą, padaryto poveikio aplinkai pirminį įvertinimą ir nustato galimas pasekmes, praneša apie tai VAAI ir informuoja savivaldos institucijas;

13.2. dalyvauja savivaldybės ar apskrities lygio Ekstremalių situacijų valdymo centrų veikloje, pagal savo kompetenciją teikia pasiūlymus šių centrų vadovams;

13.3. kartu su kitų atsakingų institucijų atstovais imasi veiksmų siekiant nustatyti ES ar įvykusios avarijos kaltininkus;

13.4. pagal nustatytas veikimo sritis atlieka aplinkos kokybės tyrimus, ima aplinkos elementų mėginius laboratorinėms analizėms už ES ar avarijos židinio ribų;

13.5. nustatę ar gavę pranešimą apie hidrotechnikos statinių griūtį, apie įvykį informuoja hidrotechnikos statinių savininkus, vietos savivaldos institucijas, priešgaisrines gelbėjimo tarnybas;

13.6. vadovaudamasis Aplinkos apsaugos agentūros pateiktais pasiūlymais, teikia nurodymus hidrotechninių statinių savininkams, o priešgaisrinėms gelbėjimo tarnyboms – pasiūlymus dėl nuotėkio reguliavimo galimybių ir būtinumo;

13.7. RAAD kontroliuoja, kaip priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos, kitų specialiųjų tarnybų atstovai, objekto, įmonės savininkai ar susidariusios ES ar avarijos kaltininkai, savivaldybių ir apskrities atsakingi pareigūnai organizuoja ir vykdo ES lokalizavimo ir likvidavimo darbus, siekiant, kad aplinkai būtų padaryta kuo mažesnė žala. Apie darbų eigą nuolat informuoja telefonu, faksu ar el. paštu VAAI;

13.8. RAAD duoda nurodymus dėl aplinkos monitoringo reikalingumo ir organizavimo po ES ar avarijos;

13.9. apie ES ar avarijos valdymo metu priimtus sprendimus ir apie paimtus mėginius ir atliktus tyrimus ir jų rezultatus informuoja VAAI ir Aplinkos apsaugos agentūrą, o žemės gelmių taršos atvejais – Lietuvos geologijos tarnybą prie Aplinkos ministerijos;

13.10. kontroliuoja ES ar avarijos pasekmių likvidavimo darbus iki taršos likvidavimo ir aplinkos kokybės atstatymo, periodiškai informuoja apie ES ar avarijos pasekmių likvidavimo darbų eigą VAAI, pildo ES ar avarijos valdymo protokolą, kuris saugomas atitinkamoje RAAD agentūroje, kurios kontroliuojamoje teritorijoje įvyko ES ar avarija, ir užbaigus žalos, administracinių baudų išieškojimo procedūras, pateikiamas VAAI, skiria administracines nuobaudas, teikia ieškinius dėl aplinkai padarytos žalos atlyginimo, kontroliuoja jų išieškojimą.

 

V. APLINKOS APSAUGOS AGENTŪROS VEIKSMAI EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ AR AVARIJŲ ATVEJAIS

 

14. Aplinkos apsaugos agentūra (toliau – AAA), gavusi informaciją apie ES ar avariją, kurios metu teršiama aplinka arba naikinami gamtos ištekliai, ar įvykį, galintį sukelti tokias pasekmes, praneša turimą informaciją VAAI. Ypatingų radiacinių situacijų atvejais – atsakingoms institucijoms pagal Aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių, pavaldžių ir kitų institucijų informavimo apie ypatingas radiacines situacijas tvarkos aprašą.

15. Dalyvaudama ES ar avarijos valdyme, AAA:

15.1. koordinuoja RAAD laboratorijų specialistų veiksmus ir konsultuoja juos;

15.2. jei RAAD nėra reikiamos įrangos, priima sprendimą dėl AAA mobilios laboratorijos išvykimo į ES ar avarijos vietą aplinkos tyrimams atlikti tikslingumo ir apie tai informuoja VAAI;

15.3. atsižvelgdama į ES ar avarijos pobūdį ir mastą, pagal nustatytą veikimo sritį ima mėginius ir atlieka laboratorines analizes, nustato aplinkos taršos mastą ir teikia sklidimo prognozę;

15.4. sprendžia, ar reikalingas aplinkos monitoringas likvidavus ES ar avariją, ir teikia pasiūlymus RAAD;

15.5. apie ES ar avarijos valdymo metu priimtus sprendimus ir atliktus tyrimus bei jų rezultatus informuoja VAAI.

16. Nustačiusi ar gavusi pranešimą apie hidrotechnikos statinių griūtį ir stichinių hidrologinių reiškinių atvejus ar esant tokiai grėsmei, apie tai nedelsdama informuoja VAAI, Valstybinę teritorijų planavimo ir statybos inspekciją (hidrotechnikos statinių griūčių atvejais), taip pat atlieka šiuos veiksmus:

16.1. teikia pasiūlymus RAAD, priešgaisrinės gelbėjimo tarnyboms dėl nuotėkio reguliavimo galimybių ir būtinumo, kad būtų išvengta ar kiek galima sumažinta žala aplinkai ir jos komponentams;

16.2. RAAD prašymu vyksta į įvykio vietą, teikia pasiūlymus dėl būtinų priemonių avarijos padariniams likviduoti, dalyvauja hidrotechnikos statinių griūčių priežasčių tyrime.

 

VI. JŪRINIŲ TYRIMŲ CENTRO VEIKSMAI EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ AR AVARIJŲ ATVEJAIS

 

17. Nustatęs ar gavęs informaciją apie ES ar avariją, kurios metu teršiama aplinka ar naikinami gamtos ištekliai, arba įvykį, galintį sukelti tokias pasekmes, Jūrinių tyrimų centras (toliau – JTC) jį registruoja ir nedelsdamas praneša turimą informaciją Klaipėdos RAAD, Hidrometeorologijos tarnybos Klaipėdos skyriui ir VAAI, taip pat vietos savivaldos ir kitoms atsakingoms institucijoms.

18. Dalyvaudamas ES ar avarijos valdyme, JTC:

18.1. atlieka aplinkos tyrimus (paima mėginius ir pagal kompetenciją atlieka analizes), vertina taršos mastą, modeliuoja taršos sklidimą, teikia Klaipėdos RAAD, VAAI ir atsakingoms tarnyboms taršos sklidimo prognozes ir tyrimų rezultatus;

18.2. esant pavojui, kad teršalai išpilti patekę į Baltijos jūrą ar Kuršių marias gali būti išmesti į krantą, teikia konsultacijas vietos savivaldos, Ekstremalių situacijų valdymo centrui ir kitoms atsakingoms institucijoms dėl efektyvių priemonių pasitelkimo;

18.3. atlieka Baltijos jūros Kuršių marių ir aplinkos monitoringą likvidavus ES ar avariją, jeigu priimamas sprendimas, kad jis reikalingas;

18.4. apie ES ar avarijos valdymo metu priimtus sprendimus informuoja Klaipėdos RAAD ir VAAI, o apie atliktus tyrimus bei jų rezultatus informuoja Klaipėdos RAAD, VAAI ir AAA.

 

VII. LIETUVOS HIDROMETEOROLOGIJOS TARNYBOS VEIKSMAI EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ AR AVARIJŲ ATVEJAIS

 

19. Prognozuoja katastrofinius ir stichinius meteorologinius ir hidrologinius reiškinius, galinčius sukelti didelius neigiamus gamtinės aplinkos pokyčius.

20. Dalyvaudama ES ar avarijos valdyme, Hidrometeorologijos tarnyba:

20.1. informuoja apie katastrofinius ir stichinius meteorologinius ir hidrologinius reiškinius, teikia katastrofinių ir stichinių reiškinių prognozes Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos, VAAI, AAA ir RAAD, kurio kontroliuojamoje teritorijoje įvyko ar gali įvykti ES, Žemės ūkio ministerijai ( tik apie stichines sausras);

20.2. ES ar avarijos metu, kai į aplinką patenka radioaktyvios, cheminės, biologiškai pavojingos ir kitos teršiančios pavojingos medžiagos, pagal poreikį teikia hidrometeorologines prognozes bei hidrologinių ir meteorologinių matavimų duomenis šių situacijų valdymą vykdančioms institucijoms.

 

VIII. LIETUVOS GEOLOGIJOS TARNYBOS VEIKSMAI EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ AR AVARIJŲ ATVEJAIS

 

21. Gavusi pranešimą apie pavojingą geologinį reiškinį (t. y. gamtinio pobūdžio ekstremalų įvykį) bei ES ar avarijos atvejį, galintį sukelti grunto (dirvožemio), žemės gelmių ir požeminio vandens taršą ir/ar žemės gelmių pažeidimus, apie tai nedelsdama informuoja VAAI.

22. Dalyvaudama ES ar avarijos valdyme:

22.1. teikia metodinę paramą ir konsultacijas grunto (dirvožemio), žemės gelmių ir požeminio vandens būklės įvertinimo ir tyrimo klausimais galimo jų užteršimo arba pavojingų geologinių reiškinių atveju;

22.2. pagal pateiktus tyrimų rezultatus rengia ekspertines išvadas ir prognozes apie ES ar avarijos poveikį gruntui (dirvožemiui), žemės gelmėms ir požeminiam vandeniui bei ekosistemoms;

22.3. nustato grunto (dirvožemio), žemės gelmių ir požeminio vandens užteršimo ir/ar žemės gelmių pažeidimo lygį ir, esant galimybei, teikia teršalų sklidimo prognozes už šių situacijų valdymą atsakingoms institucijoms;

22.4. informuoja RAAD, VAAI ir AAA apie ekspertines išvadas ir prognozes bei apie priimtus sprendimus taršai likviduoti.

 

IX. VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS VEIKSMAI EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ AR AVARIJŲ ATVEJAIS

 

23. Nustačiusi ar gavusi pranešimą apie hidrotechnikos statinių griūtį arba griūties grėsmę, apie įvykį nedelsdama informuoja VAAI ir AAA.

24. Vyksta į įvykio vietą, teikia pasiūlymus dėl būtinų priemonių avarijos padariniams likviduoti ir dalyvauja hidrotechnikos statinių griūčių priežasčių tyrime.

 

X. VALSTYBINĖS SAUGOMŲ TERITORIJŲ TARNYBOS IR GENERALINĖS MIŠKŲ URĖDIJOS VEIKSMAI EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ AR AVARIJŲ ATVEJAIS

 

25. Nustačiusios ar gavusios informaciją apie gaisrų saugomose teritorijose, miškuose ir durpynuose atvejus ar informaciją apie ES ar avariją, kurios metu teršiama aplinka arba naikinami gamtos ištekliai, ar įvykį, galintį sukelti tokias pasekmes, nedelsdama praneša turimą informaciją VAAI.

26. Dalyvaudamos ES ar avarijos valdyme gaisrų atvejais:

26.1. registruoja pranešimus apie gaisrus saugomose teritorijose, miškuose ir durpynuose;

26.2. Generalinė miškų urėdija kartu su vietos savivaldos institucijomis, priešgaisrinės gelbėjimo tarnybomis organizuoja miškų gaisrų gesinimą;

26.3. apie gaisrų gesinimo eigą, prognozuojamas pasekmes informuoja VAAI;

26.4. apskaičiuoja gaisrų padarytą žalą ir teikia šią informaciją VAAI.

 

_________________


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2008 m. spalio 27 d.

įsakymu Nr. D1-569

 

APLINKOS KOKYBĖS TYRIMŲ ATLIKIMO EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ AR AVARIJŲ ATVEJAIS BEI LIKVIDUOJANT JŲ PADARINIUS TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Aplinkos kokybės tyrimų atlikimo ekstremalių situacijų ar avarijų atvejais bei likviduojant jų padarinius tvarkos aprašas reglamentuoja, atsižvelgiant į Aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių ir Aplinkos ministerijos sistemos institucijų techninį aprūpinimą, specialistų kvalifikaciją, specializaciją bei finansines sąnaudas, jų veikimo sritis ekstremalių situacijų (toliau – ES) ar avarijų atvejais.

2. ES ar avarijos likvidavimo metu tyrimai atliekami, vadovaujantis aplinkos apsaugos ir sveikatos apsaugos ministrų 1998 m. vasario 3 d. įsakymu Nr. 23/66 „Dėl darbų, atliekamų sprendžiant cheminių medžiagų valdymo klausimus, paskirstymo“ (Žin., 1998, Nr. 15-357) ir Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 1999 m. sausio 29 d. įsakymu Nr. 17 „Saugaus darbo zonų likviduojant chemines avarijas nustatymas“ patvirtinta metodika.

 

II. VALSTYBINĖS APLINKOS APSAUGOS INSPEKCIJOS VEIKSMAI ATLIEKANT APLINKOS KOKYBĖS TYRIMUS ES AR AVARIJOS ATVEJAIS BEI LIKVIDUOJANT JŲ PASEKMES

 

3. Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos (toliau – VAAI) Avarijų prevencijos ir valdymo skyrius, vadovaudamasis šiuo įsakymu patvirtinta ES ar avarijų sudėtingumo lygių skale, esant pirmo lygio ES bei kitais specifiniais atvejais informuoja Aplinkos apsaugos agentūrą (toliau – AAA), užpildydamas patvirtintą pranešimo formą.

4. Operatyviai teikia informaciją apie ES ar avarijos lokalizavimą, sustabdymą ar išplitimą bei nepalankių meteorologinių sąlygų susidarymą aplinkos tyrimus ES ar avarijos vietoje atliekančioms laboratorijoms.

 

III. REGIONŲ APLINKOS APSAUGOS DEPARTAMENTŲ VEIKSMAI ATLIEKANT APLINKOS KOKYBĖS TYRIMUS ES AR AVARIJOS ATVEJAIS BEI LIKVIDUOJANT JŲ PASEKMES

 

5. Regiono aplinkos apsaugos departamento (toliau – RAAD) Valstybinės analitinės kontrolės skyrius (toliau – VAKS) ar Jūrinių tyrimų centras (toliau – JTC), esant bet kokiam ES ar avarijos mastui, atlieka aplinkos elementų tyrimus, kuriems atlikti turi teisės aktų nustatyta tvarka išduotą leidimą ir VAAI, ir AAA pateikia šiuo įsakymu patvirtintos formos pirminių tyrimų protokolą apie atliktų tyrimų rezultatus.

6. Patikslina, kiek ir kokių cheminių ir kitų medžiagų yra ūkio subjekte, kuriame įvyko avarija, ar dėl to susidarė ES, ir informuoja apie tai VAAI ir AAA.

7. Paima aplinkos elementų mėginius ir operatyviai persiunčia juos AAA Aplinkos tyrimų departamentui (toliau – ATD) aplinkos elementų tyrimams, kuriems atlikti RAAD ar JTC neturi teisės aktų nustatyta tvarka išduoto leidimo. Kartu pateikiama mėginių paėmimo vietų schema ir laikas. Apie išsiųstus arba numatomus išsiųsti mėginius iš anksto praneša ATD.

8. Jeigu ES ar avarija įtakoja ar gali įtakoti upės vandens kokybę, kurioje yra automatinė ėminių paėmimo stotis, operatyviai išanalizuoja jau paimtus mėginius ir pagal analizių rezultatus sprendžia, ar reikia keisti stoties darbo režimą.

9. Vietovėse, kur yra aplinkos oro kokybės tyrimo stotys, ES ar avarijos atveju, susijusiu su aplinkos oro tarša, operatyviai paima tyrimų duomenis iš stoties, įvertina oro užterštumo lygį ir duomenis perduoda AAA bei kitoms atsakingoms institucijoms.

10. Paruošia šiuo įsakymu patvirtintos formos pažymas apie aplinkos užterštumo pirminių tyrimų rezultatus ir pateikia ją VAAI ir AAA.

 

IV. APLINKOS APSAUGOS AGENTŪROS VEIKSMAI ATLIEKANT APLINKOS KOKYBĖS TYRIMUS ES AR AVARIJOS ATVEJAIS BEI LIKVIDUOJANT JŲ PASEKMES

 

11. Koordinuoja ir organizuoja atskirų Aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių ir pavaldžių institucijų aplinkos tyrimų eigą ES ar avarijų vietoje.

12. AAA Operatyvinis skyrius skubiai išvyksta į bet kurį regioną, esant aplinkos oro, paviršinio vandens, grunto, dirvožemio užterštumui, įvykus ES ar avarijai, kuris atitinka ES ar avarijos sudėtingumo skalės pirmąjį lygį.

13. Kitais atvejais klausimą dėl AAA Operatyvinio skyriaus dalyvavimo būtinumo sprendžia AAA kartu su VAAI ir RAAD.

14. Atlieka aplinkos elementų mėginių, paimtų ES ar avarijos vietoje, tyrimus ir matavimus ES ar avarijos vietoje:

14.1. nustato sunkiuosius metalus ir jų koncentracijas aplinkos ore, vandenyje, dirvožemyje, augmenijoje, dugno nuosėdose;

14.2. nustato pesticidus ir kitus organinius junginius bei jų koncentracijas vandenyje, dirvožemyje, augmenijoje, biotoje;

14.3. nustato įvairius dujinius organinius junginius ir jų koncentracijas aplinkos ore;

14.4. nustato sieros dioksido, azoto oksidų, ozono, anglies monoksido, kietųjų dalelių koncentracijas aplinkos ore;

14.5. nustato vandens mėginių ekotoksiškumą

14.6. nustato radiacinį užterštumą ir atlieka radionuklidų analizę;

14.7. įvertina aplinkos elemento užterštumo lygį ir atlieka teršalų sklaidos prognozę ir teikia ES ar avarijos valdymą vykdančioms institucijoms ir VAAI;

14.8. paruošia patvirtintos formos pažymas apie aplinkos kokybės tyrimo rezultatus ir teikia VAAI.

 

V. LIETUVOS GEOLOGIJOS TARNYBOS VEIKSMAI ATLIEKANT APLINKOS KOKYBĖS TYRIMUS ES AR AVARIJOS ATVEJAIS BEI LIKVIDUOJANT JŲ PASEKMES

 

15. Teikia metodinę pagalbą tiriant pavojingus geologinius reiškinius, grunto, dirvožemio ir požeminio vandens taršą, hidrotechnikos statinių griūtis (Klaipėdos valstybinio jūros uosto teritorijoje), incidentus su cheminėmis medžiagomis ir naftos produktais, grunto, dirvožemio ir vandens taršos atvejus vandenvietėse ir jų sanitarinėse apsaugos zonose ir kitus užregistruotus pavojingų medžiagų netiesioginio išleidimo į požeminius vandenis avarinius atvejus.

16. Vadovaudamasis tyrimų rezultatais, rengia ir teikia ekspertines išvadas ir, esant galimybei, prognozes apie ES ar avarijos poveikį žemės gelmėms, gruntui (dirvožemiui) ir požeminiam vandeniui, nustato teršalų patekimo mastą ir, esant galimybei, teikia jų sklidimo prognozes ES ar avarijos valdymą vykdančioms institucijoms bei VAAI ir AAA.

 

VI. LIETUVOS HIDROMETEOROLOGIJOS TARNYBOS VEIKSMAI ATLIEKANT APLINKOS KOKYBĖS TYRIMUS ES AR AVARIJOS ATVEJAIS BEI LIKVIDUOJANT JŲ PASEKMES

 

17. ES ar avarijos atvejais, susijusiais su radioaktyvių, cheminių, biologiškai pavojingų ir kitų teršiančių medžiagų patekimu į aplinką, kas valandą nuo pranešimo apie ES ar avariją gavimo teikia faktinę hidrometeorologinę informaciją ir prognozes šias situacijas valdančioms institucijoms, AAA ir RAAD, kurio kontroliuojamoje teritorijoje įvyko ES ar avarija.

 

VII. JŪRINIŲ TYRIMŲ CENTRO VEIKSMAI ATLIEKANT APLINKOS KOKYBĖS TYRIMUS ES AR AVARIJOS ATVEJAIS BEI LIKVIDUOJANT JŲ PASEKMES

 

18. Jūrinių tyrimų centras, esant bet kokio masto ES ar avarijai Klaipėdos RAAD priskirtoje teritorijoje, operatyviai išvyksta į įvykio vietą ir atlieka aplinkos oro, vandens, dugno nuosėdų, dirvožemio mėginių paėmimą bei kokybinę ir kiekybinę analizę tų parametrų, kurių nustatymui JTC turi leidimą.

19. JTC vykdo jūrinės aplinkos kokybės tyrimus bei teikia taršos sklidimo prognozes ES ar avarijos atvejais, kai teršiami Lietuvos teritoriniai vandenys Baltijos jūroje ir Kuršių mariose ar yra teršiama šalies pakrantė, atlieka teršalų skalaidos vandenyje prognozę.

20. Pateikia VAAI, AAA ir Klaipėdos RAAD apibendrintą tyrimų ir matavimų, atliktų ES arba avarijos vietoje, medžiagą bei patvirtintos formos pažymas apie tyrimų rezultatus ir užterštumo įvertinimą.

 

_________________


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2008 m. spalio 27 d.

įsakymu Nr. D1-569

 

APLINKOS MINISTERIJOS EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ VALDYMO CENTRO SUDĖTIS

 

Aplinkos ministerijos sekretorius, Centro vadovas;

Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos viršininkas, Centro vadovo pavaduotojas;

Aplinkos ministerijos Aplinkos kokybės departamento vyriausiasis specialistas, Centro koordinatorius.

Nariai:

Aplinkos apsaugos agentūros direktorius;

Aplinkos ministerijos Gamtos apsaugos departamento direktorius;

Aplinkos ministerijos Aplinkos kokybės departamento direktorius;

Aplinkos ministerijos Komunalinio ūkio departamento direktorius;

Aplinkos ministerijos Aplinkos strategijos departamento direktorius;

Aplinkos ministerijos Visuomenės informavimo ir viešųjų ryšių departamento direktorius;

Lietuvos geologijos tarnybos direktorius;

Generalinis miškų urėdas;

Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos direktorius;

Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos direktorius;

Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos viršininkas.

 

_________________

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2008 m. spalio 27 d.

įsakymu Nr. D1-569

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTERIJOS EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ VALDYMO CENTRO NUOSTATAI

 

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos ekstremalių situacijų valdymo centro nuostatai reglamentuoja ekstremalių situacijų (toliau – ES) ar avarijų likvidavimą ir tyrimą, žmonių ir aplinkos apsaugą kilus ES ar avarijai, siekiant užtikrinti tinkamą gyventojų apsaugą ir riboti avarijų padarinių poveikį žmonėms ir aplinkai.

2. Aplinkos ministerijos Ekstremalių situacijų valdymo centras (toliau – Centras) koordinuoja Aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių ir ministerijai pavaldžių ir jos reguliavimo sričiai priklausančių institucijų veiklą ekstremalių situacijų ar avarijų atvejais.

3. Centras pradeda veikti, kai yra pasiekiami ar viršijami kriterijai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. kovo 9 d. nutarimu Nr. 241 „Dėl ekstremalių įvykių kriterijų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 29-1004).

4. Kasdienines Centro funkcijas vykdo Valstybinė aplinkos apsaugos inspekcija (toliau – VAAI).

5. Centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymu (Žin., 1998, Nr. 115-3230), kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

6. Centro sudėtis sudaroma ir keičiama aplinkos ministro įsakymu ir vykdo Aplinkos ministerijos reguliavimo sričiai priskirtas funkcijas ES ar avarijų atvejais. Centrą sudaro: Centro vadovas, pavaduotojas, koordinatorius ir nariai, kurių dalyvavimas kiekvienu atveju priklauso nuo įvykusios ES ar avarijos pobūdžio.

 

II. CENTRO UŽDAVINYS

 

7. Centro uždavinys – vadovauti Aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių ir ministerijai pavaldžių ir jos reguliavimo sričiai priklausančių institucijų veiklai įvykus ES ar avarijai, kai susidariusios ES ar avarijos metu yra pasiekiami ar viršijami kriterijai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. kovo 9 d. nutarimu Nr. 241 „Dėl ekstremalių įvykių kriterijų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 29-1004).

 

III. CENTRO FUNKCIJOS

 

8. ES ar avarijos atvejais Centras vykdo šias pagrindines funkcijas:

8.1. Centro koordinatorius, gavęs pranešimą iš Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos apie ES ar avariją, įvertina jos keliamą pavojų aplinkai ir informuoja apie tai Centro vadovą, Vadovas sprendžia apie posėdžio sušaukimo būtinumą;

8.2. įvertinęs ES ar avarijos keliamą pavojų aplinkai ir galimus padarinius bei jos pobūdį, Centras teikia konsultacijas ir rekomendacijas ES ar avarijos valdymą vykdančioms institucijoms (Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui, Ekstremalių sveikatai situacijų centrui, Lietuvos policijos informacijos centrui, Valstybinei atominės energetikos saugos inspekcijai, Radiacinės saugos centrui), padeda VAAI ir regiono aplinkos apsaugos departamentui, kurio teritorijoje įvyko ES ar avarija, tinkamai kontroliuoti ekstremalios situacijos lokalizavimo ir padarinių šalinimo darbus;

8.3. rengia ir teikia informaciją apie ES ar avarijos lokalizavimo bei pašalinimo eigą, jos pasekmes ir padarinius, ataskaitas bei pasiūlymus aplinkos ministrui, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ekstremalių situacijų komisijai;

8.4. aplinkos ministro pavedimu rengia siūlymus bei sprendimų projektus Lietuvos Respublikos Vyriausybės ekstremalių situacijų komisijai dėl tarpininkavimo, kad Vyriausybė įstatymų nustatyta tvarka skirtų lėšas, reikalingas ES ar avarijos lokalizavimo ir padarinių šalinimo darbams;

8.5. organizuoja operatyvinius ryšius tarp ministerijų, kitų institucijų, esančių ES ar avarijos zonoje;

8.6. prireikus sudaro konsultantų ir ekspertų grupes iš aukštųjų mokslo įstaigų, mokslo tiriamųjų institutų, ministerijų ir kitų valstybės institucijų specialistų, kurie teiktų techninę pagalbą ir konsultuotų priimant sprendimus dėl ES ar avarijos lokalizavimo ir padarinių šalinimo;

8.7. rengia informaciją apie ES ar avarijas visuomenei, valstybės valdymo ir vietos savivaldos institucijoms.

9. ESVC veikla prevencijos srityje;

9.1. svarsto civilinės saugos organizavimo klausimus Aplinkos ministerijoje ir jai pavaldžiose institucijose;

9.2. svarsto ministerijos civilinės saugos parengties ekstremalioms situacijoms priemonių planus;

9.3. svarsto parengtus teisės aktų projektus civilinės saugos klausimais;

9.4. organizuoja ES ar avarijos valdymo treniruotes, susijusias su ekstremaliomis situacijomis ministerijos kompetencijos srityje.

 

IV. CENTRO TEISĖS

 

10. Centras, vykdydamas jam pavestus uždavinius ir funkcijas, turi teisę:

10.1. gauti iš objektų valdytojų išsamią informaciją apie išteklius ir priemones ES ar avarijos likvidavimui, o įvykus ES, – informaciją apie susidariusią ekstremalią situaciją, taip pat turimą informaciją iš ministerijų, kitų institucijų, apskričių viršininkų administracijų, vietos savivaldos institucijų;

10.2. suderinęs su aplinkos ministru, teikti siūlymus ir rekomendacijas Lietuvos Respublikos Vyriausybės ekstremalių situacijų komisijai, Krizių valdymo centrui prie Krašto apsaugos ministerijos, ministerijoms, valstybės valdymo institucijoms, ūkio subjektams dėl pasirengimo ES ar avarijai;

10.3. prireikus teikia aplinkos ministrui pasiūlymus dėl ekspertų kvietimo (ir iš užsienio valstybių) ES ar avarijos padarinių šalinimo darbų technologijų parinkimui;

10.4. nagrinėti galimybes ir teikti pasiūlymus aplinkos ministrui dėl bendradarbiavimo bei pagalbos suteikimo galimų ES ar avarijos atvejais, sutarčių su kaimyninėmis valstybėmis ir tarptautinėmis organizacijomis sudarymo;

10.5. prireikus siųsti ministerijos ar jai pavaldžių institucijų specialistus į ES ar avarijos zoną, padėti organizuoti ES ar avarijos pasekmių vertinimo, jų lokalizavimo bei likvidavimo darbus;

10.6. kreiptis pagalbos į Lietuvos Respublikos Vyriausybės ekstremalių situacijų komisiją materialiniams ištekliams, panaudotiems ES ar avarijos lokalizavimui ir pasekmių likvidavimui, kompensuoti.

 

V. CENTRO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

11. Pagrindinė Centro veiklos forma – posėdžiai, kurie vyksta įvertinus ES ar avarijos mastą ir Centro vadovui apie tai priėmus sprendimą. Posėdyje dalyvauja Centro nariai priklausomai nuo įvykusios ES ar avarijos pobūdžio (aplinkos oro, vandens telkinių, dirvožemio teršimo, augalijos naikinimo ir t. t.).

12. Centro veiklai vadovauja Centro vadovas, o jei jo nėra, – pavaduotojas.

13. Centro vadovas:

13.1. organizuoja Centro darbą;

13.2. atstovauja Aplinkos ministerijai Lietuvos Respublikos Vyriausybės ekstremalių situacijų komisijoje ir Krizių valdymo centre prie Krašto apsaugos ministerijos;

13.3. įvertina ir apibendrina gautą informaciją iš Centro koordinatoriaus apie įvykusią ES ar avariją ir priima sprendimą apie posėdžio sušaukimą;

13.4. informuoja aplinkos ministrą apie ES ar avariją, jos susidarymo priežastis, aplinkos užterštumo lygį, priemones, kurių imtasi ar numatoma imtis ES ar avarijos likvidavimui;

13.5. apie posėdyje priimtus sprendimus dėl ES ar avarijos valdymo informuoja VAAI, kuri teikia raštiškus ir žodinius nurodymus ministerijai pavaldžių ir jos reguliavimo sričiai priklausančių institucijų ir įstaigų vadovams nepriklausomai nuo jų pavaldumo organizuojant darbus, susijusius su ES ar avarijos lokalizavimu ir pasekmių likvidavimu;

13.6. esant reikalui, sudaro specialistų grupes, kurių darbas organizuojamas ministerijoje arba įvykio vietoje, siekiant teikti reikiamą pagalbą ES ar avarijos valdymą vykdančioms institucijoms.

14. Centro koordinatorius:

14.1. gauna informaciją iš VAAI apie ES ar avariją, kurių metu yra pasiekiami ar viršijami Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinti ekstremalių įvykių kriterijai;

14.2. įvertina susidariusią ES ar avariją ir priklausomai nuo situacijos pobūdžio teikia Centro vadovui pasiūlymus dėl posėdžio surengimo, jame dalyvaujančių Centro narių personalinio sąrašo ir aptariamų klausimų sąrašo.

15. Centro nariai teikia siūlymus Centro vadovui dėl ES ar avarijos valdymo koordinavimo, židinio lokalizavimo ir padarinių šalinimo darbų.

 

VI. CENTRO LIKVIDAVIMAS

 

16. Ekstremalių situacijų valdymo centras likviduojamas aplinkos ministro įsakymu.

 

_________________


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2008 m. spalio 27 d.

įsakymu Nr. D1-569

 

EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ AR AVARIJŲ IR JŲ PADARINIŲ LIKVIDAVIMO VALDYMO KONTROLĖS PROTOKOLAS

 

Reg. Nr.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dokumentas

Nr.

Data

val.

min.

 

 

 

 

 

 

 

 

ES data

 

 

 

val.

min.

 

 

 

 

RAAD

MA, RA

vietovė

 

 

 

 

Organizacija

 

 

Informacija apie ES

 

Iš ko gautas pranešimas

Įvykis

 

 

 

 

Pranešimą priėmė

 

 

 

 

 

Informacijos perdavimas

 

Kam perduota informacija

Data

Val.

Min.

Perdavimo būdas

Kas perdavė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ES valdymas

 

Tarnybų ES likvidavimui iškvietimas

Pastabos, kontrolės užduotys ir jų vykdymas

 

 

 

 

 

Priemonių, užtikrinančių, kad teršalai neplistų, panaudojimas

 

 

 

 

 

 

Kita

 

 

 

 

 

 

 

 

ES pasekmių vertinimo ir likvidavimo priemonės

 

Priemonės (tyrimai, valymas)

Pastabos, kontrolės užduotys ir jų vykdymas likviduojant pasekmes

 

 

 

 

 

Organizacinės prevencinės priemonės

Duoti privalomi nurodymai arba atlikti patikrinimai, siekiant išvengti ES

 

Objektas (įmonės, institucijos pavadinimas)

Turinys

 

 

 

 

 

 

 

Sankcijų taikymas

Paskirta administracinė bauda

Kas baudžiamas

Baudos dydis

 

 

 

 

Žalos įvertinimas atliktas

Data

Žalos dydis

Ieškinys pateiktas, kam, data

 

 

 

 

 

Ieškinys išieškotas, data

Bauda sumokėta, data

 

 

 

Kontrolė baigta

 

 

 

 

 

 

 

m.

mėn.

d.

 

 

Išvados ir pasiūlymai

 

 

 

 

 

 

Protokolą užpildė

 

Pareigos, vardas, pavardė

Parašas

 

 

 

Priedai

 

 

Lapų sk.

 

_________________


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2008 m. spalio 27 d.

įsakymu Nr. D1-569

 

EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ AR AVARIJŲ SUDĖTINGUMO LYGIŲ SKALĖ

 

1. Pirmas lygis (sudėtingi įvykiai su sunkiai prognozuojama eiga):

1.1. Cheminių medžiagų sandėlių gaisrai;

1.2. Pavojingų cheminių medžiagų > 0,5 tonos išsiliejimas mieste, gyvenvietėje arba netoli jų;

1.3. Cheminių medžiagų > 5 tonų išsiliejimas ir gaisras;

1.4. Cheminių medžiagų > 10 tonų išsiliejimas į paviršinį vandenį (upes, ežerus) ir gruntą (dirvožemį);

1.5. Naftos produktų > 10 tonų išsiliejimas, išskyrus į paviršinį vandenį (upes, ežerus) ir gruntą;

1.6. Avarija, gaisras arba sprogimas AB „Achema“;

1.7. Avarija, gaisras arba sprogimas AB „Lifosa“;

1.8. Avarija, gaisras arba sprogimas AB „Mažeikių nafta“;

1.9. Plastmasių ir jų gamybos žaliavų > 10 tonų sandėlių gaisrai;

1.10. Kauno HE užtvankos griūtis;

1.11. Avarijos pramoniniuose šaldytuvuose;

1.12. Radiacinis užterštumas, viršijantis 2,5 µSv/h (arba 250 µR/h).

2. Antras lygis: visi kiti specifiniai atvejai.

 

_________________


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2008 m. spalio 27 d.

įsakymu Nr. D1-569

 

VALSTYBINĖS APLINKOS APSAUGOS INSPEKCIJOS PRANEŠIMAS APIE EKSTREMALIĄ SITUACIJĄ AR AVARIJĄ

200 m. ________________ d.

 

___________________________________________________________

(Aplinkos ministerijos struktūrinio padalinio ar institucijos pavadinimas)

 

Ekstremalios situacijos (toliau – ES) įvykio ar avarijos data, laikas:

 

ES įvykio ar avarijos vieta, adresas:

 

Objekto, kuriame įvyko ES (avarija), pavadinimas:

 

Trumpas ES ar avarijos apibūdinimas:

 

Ar ES (avarija) lokalizuota ir sustabdyta:

 

Įvertinimas pagal ES sudėtingumo lygių skalę bei galimo poveikio aplinkai mastas ir prognozė:

 

Kokios pagalbos reikia aplinkos taršos tyrimams atlikti:

 

Pranešėjas: ______________________________________________________

(Pareigos)               (Vardas, pavardė)               (Parašas)

Tel./faks.

El. paštas

 

_________________


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2008 m. spalio 27 d.

įsakymu Nr. D1-569

 

PIRMINIŲ TYRIMŲ PROTOKOLAS

 

200      m. __________ d. Nr. ___

 

Ekstremalios situacijos (ES) ar avarijos vieta ir trumpas apibūdinimas:

_______________________________

______________________________________________________________________

(adresas, geografinės koordinatės ir kt.)

 

Tyrimų objektas (oras, vanduo, dirvožemis ir kt.): _______________________

 

Analizės atlikimo data: _______________________________

 

Tyrimo laikas (pradžia ir pabaiga): _________________________

 

Gauti tyrimų rezultatai:

 

Tyrimų objektas

Tyrimo vieta (numeris, taškas) pagal schemą

Teršalas

Nustatyta koncentracija (C), matavimo vnt.

Ribinė vertė (RV)*

Normatyvo viršijimas, kartais

 

C/RV

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Lietuvos Respublikoje nustatyti teršalų koncentracijos atskiruose aplinkos elementuose normatyvai.

 

PRIEDAS. Tyrimo vietų schema.

 

Kitos žymos: ___________________________________________________

(matavimo prietaisai, laboratorinės priemonės ir kt.)

 

Tyrimus atliko: __________________________________________________________

(pareigos)                      (vardas, pavardė)                (parašas)

 

Protokolas perduotas: _____________________________________________________

(pareigos)                      (vardas, pavardė)                (parašas)

 

_________________

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2008 m. spalio 27 d. įsakymu Nr. D1-569

 

APLINKOS ORO MĖGINIŲ PAĖMIMO PROTOKOLAS

 

200       m. ______________ d. Nr. ____

 

Ekstremalios situacijos (ES) ar avarijos vieta ir trumpas apibūdinimas ________________________________________________________

(adresas, geografinės koordinatės)

 

Mėginio paėmimo vieta (Nr., taškas) pagal schemą

Mėginio paėmimo data

Mėginio ėmimo laikas (pradžia ir pabaiga)

Tiriami parametrai

Mėginys

Oro siurbimo greitis, 1/min

Oro temperatūra, °C

Atmosferos slėgis, mm Hg

Vėjo greitis, m/s

Vėjo kryptis, °

Atmosferos reiškiniai

Nr.

filtras, sugertuvas, sorbcinis vamzdelis ir kt.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PRIEDAS. Mėginių paėmimo vietų schema.

 

Kitos žymos: _____________________________________________________________________________________

(mėginių paėmimo įranga, mėginių paėmimą reglamentuojantys dokumentai ir kt.)

 

Mėginius paėmė: __________________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė ir parašas)

 

Mėginius priėmė: __________________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė, parašas, data, laikas)

_________________


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2008 m. spalio 27 d. įsakymu Nr. D1-569

 

DIRVOŽEMIO, DUMBLO IR KITŲ APLINKOS ELEMENTŲ MĖGINIŲ PAĖMIMO PROTOKOLAS

 

200       m. ______________ d. Nr. ____

 

Ekstremalios situacijos (ES) ar avarijos vieta ir trumpas apibūdinimas _____________________________________________________

(adresas, geografinės koordinatės)

 

Mėginio paėmimo vieta

(Nr., taškas) pagal schemą

Mėginio paėmimo data

Mėginio ėmimo laikas

Mėginio Nr.

Mėginio rūšis

Tiriami parametrai

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PRIEDAS. Mėginių paėmimo vietų schema.

 

Kitos žymos: _______________________________________________________________________________________

(mėginių paėmimo įranga, mėginių paėmimą reglamentuojantys dokumentai ir kt.)

 

Mėginius paėmė: ____________________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė ir parašas)

 

Mėginius priėmė: ____________________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė, parašas, data, laikas)

 

_________________


 

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2008 m. spalio 27 d. įsakymu Nr. D1-569

 

VANDENS MĖGINIŲ PAĖMIMO PROTOKOLAS

 

200         m. ____________ d. Nr. ____

 

Ekstremalios situacijos (ES) ar avarijos vieta ir trumpas apibūdinimas: ___________________________________________________

(adresas, geografinės koordinatės)

 

Mėginio paėmimo

mėginio rūšis

Mėginiams imti indų talpa ir Nr.

vieta pagal schemą

data

laikas

naftos produktų nustatymui

metalų nustatymui

bendro užterštumo nustatymui

fenolių nustatymui

kiti

kiti

mėginiai identifikavimui

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PRIEDAS. Mėginių paėmimo vietų schema.

 

Kitos žymos: _________________________________________________________________________________________

(mėginių paėmimo įranga, mėginių paėmimą reglamentuojantys dokumentai ir kt.)

 

Mėginius paėmė: ______________________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė ir parašas)

 

Mėginius priėmė: ______________________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė, parašas, data, laikas)

 

_________________

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2008 m. spalio 27 d.

įsakymu Nr. D1-569

 

____________________________________

(Institucijos pavadinimas)

 

PAŽYMA

APIE APLINKOS UŽTERŠTUMO PIRMINIUS TYRIMUS, ATLIKTUS EKSTREMALIOS SITUACIJOS AR AVARIJOS VIETOJE

200     m. _____________ d.

 

1. Ekstremalios situacijos (toliau – ES) ar avarijos data, laikas:

 

2. ES ar avarijos vietos koordinatės LKS-94 koordinačių sistemoje:

 

3. Aplinkos taršos pirminių tyrimų vieta:

 

4. Pirminių tyrimų atlikimo laikas (pradžia ir pabaiga):

 

5. Pirminių tyrimų rezultatai:

 

6. Papildoma informacija:

6.1. Mėginiai, paimti aplinkos elementų (oro, vandens, dirvožemio, augalijos ir kt.) laboratoriniams tyrimams atlikti:

 

6.2. Laboratorijos pavadinimas, kur pristatyti mėginiai tolimesnei jų analizei:

 

6.3. Kada tikimasi gauti analizės rezultatus:

 

6.4. Pažymos rengėjo pareigos, vardas ir pavardė

 

_____________________________________________________________

(Institucijos vadovas)                     (Vardas, pavardė)               (Parašas)

 

_________________


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2008 m. spalio 27 d.

įsakymu Nr. D1-569

 

______________________________________________

(Institucijos pavadinimas)

 

PAŽYMA

APIE PIRMINĮ APLINKOS UŽTERŠTUMO ĮVERTINIMĄ EKSTREMALIOS SITUACIJOS AR AVARIJOS VIETOJE

 

1. Ekstremalios situacijos (toliau – ES) įvykio ar avarijos data, laikas:

 

2. ES įvykio ar avarijos vietos koordinatės LKS-94 koordinačių sistemoje:

 

3. ES įvykio ar avarijos pobūdis:

 

4. Pirminių tyrimų aplinkos objektas (oras, vanduo, dirvožemis, augalija ir kt.):

 

5. Aplinkos užterštumo tyrimų rezultatai, jų įvertinimas pagal galiojančias aplinkos kokybės normas:

 

6. Meteorologinių ir hidrologinių sąlygų įvertinimas bei jų galimas poveikis:

 

7. Aplinkos tyrimus atlikusios organizacijos pavadinimas:

 

________________________________________________________________

(Pareigos)                          (Vardas, pavardė)                 (Parašas)

 

_________________


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2008 m. spalio 27 d.

įsakymu Nr. D1-569

 

APLINKOS MINISTERIJOS STRUKTŪRINIŲ PADALINIŲ BEI MINISTERIJAI PAVALDŽIŲ IR JOS REGULIAVIMO SRIČIAI PRISKIRTŲ INSTITUCIJŲ INFORMAVIMO APIE YPATINGAS RADIACINES SITUACIJAS TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šis Tvarkos aprašas reglamentuoja pasikeitimą informacija bei duomenimis tarp Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių bei ministerijai pavaldžių ir jos reguliavimo sričiai priskirtų institucijų, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos, Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos ir Sveikatos apsaugos ministerijos radiacinės saugos centro (toliau – Atsakingų institucijų) ypatingų radiacinių situacijų Lietuvoje ar kitose šalyse atvejais.

2. Ypatinga radiacinė situacija – yra ekstremali situacija, kai jonizuojančiosios spinduliuotės gama dozės galia viršija 300 nSv/h (nanosivertų per valandą), radiacinė avarija, incidentas branduoliniame objekte ar branduolinės veiklos metu, dėl kurių įvyko arba gali įvykti radioaktyviųjų medžiagų išmetimas į aplinką, galintis turėti neigiamą radiacinį poveikį gyventojams bei aplinkai.

 

II. ATSAKINGŲ INSTITUCIJŲ FUNKCIJOS

 

3. Aplinkos apsaugos agentūra (toliau – AAA) vykdo automatizuotą jonizuojančiosios spinduliuotės gama dozės galios monitoringą (toliau – Monitoringą), pasitelkdama nuolat veikiančią radiacinio pavojaus perspėjimo ir monitoringo informacinę sistemą (toliau – RADIS), kaupia bei analizuoja Monitoringo duomenis ir atlieka radionuklidų pernašos prognozę (jei ypatinga radiacinė situacija įvyko Lietuvos Respublikos teritorijoje arba ne toliau kaip 200 km nuo valstybinės sienos visomis kryptimis). Radionuklidų pernašos prognozė atliekama naudojantis pranešimų apie branduolines avarijas ir sprendimų priėmimo paramos sistema (toliau – ARGOS), pagal meteorologinius duomenis ir iš Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos (toliau – VATESI) gauta informacija apie radionuklidų išmetimą į aplinkos orą. AAA ypatingų radiacinių situacijų atvejais teikia Atsakingoms institucijoms informaciją apie jonizuojančios spinduliuotės gama dozės galios lygį bei prognozuojamą radionuklidų pernašą aplinkos ore, taip pat suteikia galimybę VATESI, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos ir Sveikatos apsaugos ministerijos Radiacinės saugos centrui savarankiškai atlikti radionuklidų pernašos aplinkos ore prognozę (naudojantis jų įstaigose įrengtomis ARGOS darbo stotimis ir ryšiu su pagrindine ARGOS duomenų baze, esančia AAA).

4. Valstybinė aplinkos apsaugos inspekcija (toliau – VAAI) teikia informaciją apie ypatingąsias radiacines situacijas Atsakingoms institucijoms bei kitoms institucijoms (3 priedas) pagal Aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių bei ministerijai pavaldžių ir jos reguliavimo sričiai priklausančių institucijų veiksmų ekstremalių situacijų ar avarijų atvejais ir jų padarinių likvidavimo tvarkos aprašą.

5. Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba prie Aplinkos ministerijos (toliau – Hidrometeorologijos tarnyba), AAA, VAAI ir VATESI teikia hidrometeorologinę informaciją ir prognozes ypatingų radiacinių situacijų Lietuvoje atvejais; jei ypatinga radiacinė situacija įvyko toliau kaip 200 km nuo valstybės sienos, prognozuoja pernašą, kreipiasi į Tulūzos-Exeterio regioninį specializuotą meteorologijos centrą dėl radionuklidų pernašos ir nusodinimo prognozių teikimo ir perduoda jas AAA, VAAI ir VATESI.

6. Aplinkos ministerijos Visuomenės informavimo ir viešųjų ryšių departamentas teikia Aplinkos ministerijos vadovybei, struktūriniams padaliniams bei pavaldžioms institucijoms visą žiniasklaidoje pasirodžiusią informaciją apie galimą radiacinį pavojų bei teikia iš VAAI gautą informaciją apie ypatingas radiacines situacijas visuomenei ir žiniasklaidai.

 

III. RADIS MONITORINGO VYKDYMO IR DUOMENŲ TEIKIMO TVARKA

 

7. AAA teikia Atsakingoms institucijoms informaciją apie jonizuojančios spinduliuotės gama dozės galios lygį, remiantis radiacinio pavojaus perspėjimo ir monitoringo informacinę sistema (RADIS), kurią sudaro:

7.1. 7 automatinės gama radiacijos monitoringo AGIR stotys;

7.2. 9 automatinės gama radiacijos monitoringo PMS stotys bei mobilioji monitoringo stotis GR-660;

7.3. 3 automatinės gama radiacijos monitoringo ALNOR stotys;

7.4. centriniai kompiuteriai – tarnybinės stotys su duomenų bazėmis;

7.5. ARGOS tarnybinės bei darbo stotys.

8. AAA periodiškai analizuoja Monitoringo duomenis, kurie pateikiami ir nuolat automatiškai atnaujinami interneto tinklalapyje: http://193.219.133.11/v2.

9. AAA monitoringo stočiai ar stotims išmatavus jonizuojančios spinduliuotės gama dozės galią, viršijančią 300 nSv/h, (pasiekiamas ypatingos radiacinės situacijos kriterijus), RADIS sistema automatiškai siunčia perspėjimo signalą – tekstinį pranešimą į RADIS specialistų mobiliuosius telefonus-komunikatorius su trumpu priežasties aprašymu.

10. AAA specialistai patikrina RADIS sistemos būklę ir, įsitikinę perspėjimo signalo pagrįstumu, įjungia dažnesnį monitoringo stočių apklausos režimą – ne rečiau nei kas vieną valandą. AAA nedelsdama telefonu informuoja Atsakingas institucijas (1 priedas). Monitoringo duomenis AAA kas valandą pagal nustatytą formą (2 priedas) siunčia Atsakingoms institucijoms.

11. Jei susidarius ypatingai radiacinei situacijai yra pasiekiami ar viršijami kriterijai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. kovo 9 d. nutarimu Nr. 241 „Dėl ekstremalių įvykių kriterijų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 29-1004), VAAI nedelsdama informuoja Aplinkos ministerijos vadovybę bei Ekstremalių situacijų valdymo centro vadovą.

12. Gavus neoficialią ar anoniminę informaciją apie galimą radiacinį pavojų, AAA sprendimu monitoringo stotys gali būti pradedamos apklausti dažnesniu apklausos režimu – kas valandą. Apie tai telefonu nedelsiant informuojamos Atsakingos institucijos (1 priedas). Esant jų prašymui, Atsakingoms institucijoms kas valandą pagal nustatytą pranešimo formą (2 priedas) teikiami Monitoringo duomenys.

13. Gavusi oficialią informaciją apie ypatingas radiacines situacijas iš kitų Atsakingų institucijų VAAI nedelsdama apie tai informuoja Aplinkos ministerijos vadovybę, Visuomenės informavimo ir viešųjų ryšių departamentą, AAA, Aplinkos ministerijos ekstremalių situacijų valdymo centro koordinatorių bei Hidrometeorologijos tarnybą, taip pat kitas Atsakingas institucijas (1 priedas), o esant būtinybei, – kitas institucijas pagal Aplinkos ministerijos administracijos padalinių bei ministerijai pavaldžių ir jos reguliavimo sričiai priklausančių institucijų veiksmų ekstremalių situacijų ar avarijų atvejais ir jų padarinių likvidavimo tvarką.

14. Gavusi pranešimą apie ypatingą radiacinę situaciją ir įsitikinusi jo pagrįstumu, AAA per l val. (po to – kas valandą) turi pateikti Monitoringo duomenis pagal nustatytą formą (2 priedas) Atsakingoms institucijoms (1 priedas) bei pagal gautus duomenis atlikti ir pateikti Atsakingoms institucijoms radionuklidų pernašos prognozę.

15. Hidrometeorologijos tarnyba teikia AAA, VAAĮ ir VATESI hidrometeorologinę informaciją ir prognozes, reikalingas radionuklidų pernašos prognozei atlikti.

16. Dažnesnė monitoringo stočių apklausa ir duomenų teikimas nutraukiamas AAA sprendimu, jeigu jonizuojančiosios spinduliuotės gama dozės galios lygis neviršija foninio lygio ir nenumatomas jo padidėjimas, ir apie tai informuojamos Atsakingos institucijos. Duomenys gali būti tebeteikiami esant Atsakingų institucijų prašymui.

17. Pasikeitus 1 priede nurodytų institucijų telefonams, Atsakingos institucijos apie tai nedelsdamos informuoja kitas l priede nurodytas institucijas žodžiu bei raštu ir per 3 darbo dienas parengia 1 priedo pakeitimo projektą ir pateikia jį tvirtinti ministrui.

 

_________________


 

Aplinkos ministerijos struktūrinių

padalinių pavaldžių ir kitų institucijų

informavimo apie ypatingas radiacines

situacijas tvarkos aprašo

1 priedas

 

ATSAKINGŲ INSTITUCIJŲ SĄRAŠAS

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTERIJA

 

APLINKOS MINISTERIJOS EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ VALDYMO CENTRAS

tel. (8 5) 266 3491; mob. tel. 8-686 12225; faks. (8 5) 266 3663

 

VALSTYBINĖ ATOMINĖS ENERGETIKOS SAUGOS INSPEKCIJA

mob. tel. 8-698 44074 (24 val.); faks. (8 5) 266 1587

 

APLINKOS APSAUGOS AGENTŪRA

tel./faks. (8 5) 266 2835; mob. tel. 8-686 17 489; 8-686 84 717

 

VALSTYBINĖ APLINKOS APSAUGOS INSPEKCIJA

tel./faks. (8 5) 273 2995 (24 val.); mob. tel. 8-698 81 837; 8-698 35 906

 

LIETUVOS HIDROMETEOROLOGIJOS TARNYBA PRIE APLINKOS MINISTERIJOS

tel. (8 5) 272 2952; (8 5) 275 1194; (8 5) 271 5065; faks. (8 5) 272 6912

 

PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTAS PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS

tel. (8 5) 271 7511; (8 5) 271 7512; faks. (8 5) 271 7513

 

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS RADIACINĖS SAUGOS CENTRAS

tel. (8 5) 264 4720; mob. tel. 8-698 10328; 8-698 3314; faks. (8 5) 264 4721

 

_________________


 

Aplinkos ministerijos struktūrinių

padalinių, pavaldžių ir kitų institucijų

informavimo apie ypatingas radiacines

situacijas tvarkos aprašo

2 priedas

 

PRANEŠIMAS

 

JONIZUOJANČIOSIOS SPINDULIUOTĖS GAMA DOZĖS GALIOS MONITORINGO DUOMENYS

 

Pranešimo data ir laikas (metai, mėnuo, diena, val., min. (vietos laiku):

 

 

 

KAM:

Aplinkos ministerija

faks. (8 5) 266 3 63

Valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija

faks. (8 5) 266 1587

Valstybinė aplinkos apsaugos inspekcija

faks. (8 5) 273 2995

Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba

faks. (8 5) 272 6912

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas

faks. (8 5) 271 7513

Radiacinės saugos centras

faks. (8 5) 264 4721

RENGĖ:

Aplinkos apsaugos agentūra tel./faks. (8 5) 266 2835,
mob. tel. 8-686 17489, 8-686 84 717

1. Ypatingos radiacinės situacijos aprašymas (data, laikas, vieta):

 

Jeigu prieš tai buvo gautas VATESI pranešimas, – nurodoma tik įvykio vieta ir data. Kitais atvejais pildoma.

 

2. Atliekami veiksniai:

Nurodoma informacija apie monitoringo sistemos būklę, matavimo režimą.

 

3. Jonizuojančiosios spinduliuotės gama dozės galios monitoringo duomenys:

(6 grafa pildoma tik gavus pranešimą apie įvykį branduoliniame objekte)

Dozės galia, nSv/h

Vietos laikas, val., min.

Stotis

Atstumas nuo Ignalinos atominės elektrinės, km

Kryptis, laipsniais

Debesyje, taip (ne)

(jei yra duomenys)

Tempera-tūra, °C

(jei yra duomenys)

Krituliai, mm/h

(jei yra duomenys)

1

2

3

4

5

6

7

8

 

 

Vilnius

128

220

 

 

 

 

 

Kaunas

188

246

 

 

 

 

 

Klaipėda

336

273

 

 

 

 

 

Šiauliai

204

281

 

 

 

 

 

Alytus

204

231

 

 

 

 

 

Turmantas

12

330

 

 

 

 

 

Visaginas

8

263

 

 

 

 

 

Rimšė

10

220

 

 

 

 

 

Mačionys

3

104

 

 

 

 

 

Biržai

128

302

 

 

 

 

 

Dotnuva

168

265

 

 

 

 

 

Dūkštas

20

241

 

 

 

 

 

Kybartai

260

247

 

 

 

 

 

Lazdijai

244

233

 

 

 

 

 

Panevėžys

136

276

 

 

 

 

 

Raseiniai

216

265

 

 

 

 

 

Šilutė

320

266

 

 

 

 

 

Ukmergė

120

253

 

 

 

 

 

Utena

60

259

 

 

 

 

 

Tilžė

8

13

 

 

 

 

 

Rūgšteliškės

40

262

 

 

 

4. Kito pranešimo laikas:

 

Nurodyti, kada ir dėl kokios priežasties duomenų siuntimas bus nutrauktas.

 

5. Pranešimą rengė:

 

(pareigos)                 (vardas, pavardė)                        (parašas)

 

 

_________________

 

 

 

Aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių pavaldžių institucijų informavimo apie ypatingas radiacines situacijas tvarkos aprašo

3 priedas

 

INFORMAVIMO YPATINGŲ RADIACINIŲ SITUACIJŲ ATVEJAIS SCHEMA

_________________