LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL ĮGALIOJIMŲ LIETUVOS RESPUBLIKOS VARDU VYKDYTI LIETUVOS RESPUBLIKOS JŪRŲ LAIVŲ REGISTRE ĮREGISTRUOTŲ LAIVŲ TECHNINĘ PRIEŽIŪRĄ BEI APŽIŪRĄ IR IŠDUOTI TAI PATVIRTINANČIUS DOKUMENTUS SUTEIKIMO TVARKOS

 

2005 m. liepos 12 d. Nr. 3-314

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 75-2264; 2005, Nr. 31-974) 3 straipsnio 2 dalimi ir 4 straipsnio 1 ir 3 dalimis ir įgyvendindamas 1994 m. lapkričio 22 d. Tarybos direktyvą 94/57/EEB dėl laivų apžiūros ir tikrinimo organizacijų ir atitinkamos jūrų administracijų veiklos bendrųjų taisyklių ir standartų (su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2002 m. lapkričio 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2002/84/EB):

1. Tvirtinu:

1.1. Įgaliojimų Lietuvos Respublikos vardu vykdyti Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninę priežiūrą bei apžiūrą ir išduoti tai patvirtinančius dokumentus (liudijimus) suteikimo taisykles (pridedama);

1.2. Sutarties dėl Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninės priežiūros bei apžiūros ir tai patvirtinančių dokumentų (liudijimų) išdavimo standartines sąlygas (pridedama).

2. Nustatau, kad laivų dokumentai (liudijimai), išduoti klasifikacinių bendrovių, vadovaujantis šiuo metu galiojančia tarp klasifikacinės bendrovės ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės sudaryta sutartimi, kuria klasifikacinei bendrovei suteikta teisė vykdyti Lietuvos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninę priežiūrą bei apžiūrą ir išduoti tai patvirtinančius dokumentus (liudijimus), galioja tol, kol pasibaigs išduotuose dokumentuose nurodytas jų galiojimo terminas.

3. Pavedu Lietuvos saugios laivybos administracijai informuoti klasifikacines bendroves, šiuo metu Lietuvos Respublikos vardu įgaliotas vykdyti Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninę priežiūrą bei apžiūrą, apie šio įsakymo 1.1 ir 1.2 punktais patvirtintas Įgaliojimų Lietuvos Respublikos vardu vykdyti Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninę priežiūrą bei apžiūrą ir išduoti tai patvirtinančius dokumentus (liudijimus) suteikimo taisykles ir patvirtintas Sutarties dėl Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninės priežiūros bei apžiūros ir tai patvirtinančių dokumentų (liudijimų) išdavimo standartines sąlygas ir pasiūlyti nustatyta tvarka sudaryti naujas sutartis dėl įgaliojimų suteikimo, organizuoti sutarčių pasirašymą.

4. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. gruodžio 23 d. įsakymą Nr. 3-711 „Dėl Organizacijų, atliekančių su Lietuvos valstybės vėliava plaukiojančių laivų inspektavimus bei apžiūras, veiklos priežiūros taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 52-1767).

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                                  PETRAS ČĖSNA


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2005 m. liepos 12 d. įsakymu Nr. 3-314

 

ĮGALIOJIMŲ Lietuvos RespublikOS VARDU VYKDYTI Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninę priežiūrą bei apžiūrą IR IŠDUOTI TAI PATVIRTINANČIUS DOKUMENTUS (LIUDIJIMUS) SUTEIKIMO taisyklĖs

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šios taisyklės reglamentuoja įgaliojimų Lietuvos Respublikos vardu vykdyti Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų ir turinčių teisę plaukioti su Lietuvos valstybės vėliava laivų techninę priežiūrą bei apžiūrą pagal Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, Europos Sąjungos teisės aktų ir tarptautinių sutarčių reikalavimus ir išduoti atitinkamus tai patvirtinančius dokumentus (liudijimus) suteikimo pripažintosioms organizacijoms sąlygas ir tvarką. Taisyklėse nustatoma įgaliotų klasifikacinių bendrovių ir pripažintųjų organizacijų veiklos priežiūros tvarka.

2. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

Įgaliota klasifikacinė bendrovė – pripažintoji organizacija, kuri šių taisyklių nustatyta tvarka įgaliojama Lietuvos Respublikos vardu vykdyti laivų techninę priežiūrą bei apžiūrą ir išduoti atitinkamus tai patvirtinančius dokumentus (liudijimus).

Klasės liudijimas – tai dokumentas, išduotas įgaliotos klasifikacinės bendrovės, patvirtinantis laivo konstrukcinį ir mechaninį tinkamumą tam tikrai paskirčiai ar darbui pagal tos organizacijos taisykles ir nuostatus.

Laivas – tai toks laivas, kuriam taikomi tarptautinių konvencijų reikalavimai.

Liudijimas – tai Lietuvos Respublikos vardu Lietuvos saugios laivybos administracijos (toliau – Administracija) arba įgaliotos klasifikacinės bendrovės išduotas dokumentas pagal Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose, Europos Sąjungos teisės aktuose ir tarptautinėse konvencijose nustatytus reikalavimus.

Pripažintoji organizacija – tai Europos Komisijos pripažinta organizacija, nustatyta tvarka įtraukta į Pripažintųjų organizacijų sąrašą.

Tarptautinės konvencijos – tai 1974 metų tarptautinė konvencija dėl žmogaus gyvybės apsaugos jūroje (SOLAS), 1966 m. tarptautinė konvencija dėl laivų krovininės vaterlinijos nustatymo (LL) ir 1973/78 m. tarptautinė konvencija dėl teršimo iš laivų prevencijos (MARPOL), kartu su taikymo metu galiojančiais šių konvencijų protokolais bei jų pakeitimais ir su jais susijusiais privalomojo pobūdžio kodeksais, privalomais Lietuvos Respublikoje.

Tikrinimai ir apžiūros – tai tikrinimai ir apžiūros, kurie vykdomi įgyvendinant tarptautinių konvencijų reikalavimus.

3. Lietuvos Respublikos vardu vykdyti laivų techninę priežiūrą bei apžiūrą ir išduoti atitinkamus tai patvirtinančius dokumentus (liudijimus) gali būti įgaliojamos tik pripažintosios organizacijos.

4. Lietuvos Respublikos suteikiamų įgaliojimų klasifikacinei bendrovei įgyvendinimo sąlygas ir tvarką bei klasifikacinės bendrovės veiklos apimtis, veikiant Lietuvos Respublikos vardu, nustato tarp Administracijos ir įgaliotos klasifikacinės bendrovės sudaryta sutartis dėl Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninės priežiūros bei apžiūros ir tai patvirtinančių dokumentų (liudijimų) išdavimo.

5. Tarp Administracijos ir klasifikacinės bendrovės sudaroma pagal susisiekimo ministro patvirtintas standartines sutarties dėl Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninės priežiūros bei apžiūros ir tai patvirtinančių dokumentų (liudijimų) išdavimo sąlygas parengta pagrindinė sutartis, kurioje aptariamos suteikiamų įgaliojimų įgyvendinimo sąlygos ir tvarka bei sutarties priedai, kuriuos parengia Administracija. Sutarties prieduose nurodoma įgaliojimų apimtis: liudijimų, kuriuos išduoti teisė suteikiama įgaliotai klasifikacinei bendrovei, pavadinimai; įgaliotos klasifikacinės bendrovės galimi veiksmai išduodant liudijimą (išduoti dokumentą arba jį tvirtinti); įgaliotai klasifikacinei bendrovei suteikiamų įgaliojimų lygis (išduoti dokumentą Lietuvos Respublikos vardu arba išduoti dokumentą Lietuvos Respublikos vardu tik gavus atskirą raštišką Administracijos sutikimą); liudijimų išdavimo teisinis pagrindas (nurodomas Lietuvos Respublikos įstatymas ar kitas teisės aktas, Europos Sąjungos teisės aktas, tarptautinė sutartis), papildomi veiksmai, kuriuos prireikus klasifikacinė bendrovė turi atlikti išduodama konkretų liudijimą.

6. Įgaliotų klasifikacinių bendrovių veiklos priežiūrą vykdo Administracija, kuri, vykdydama šią veiklą, privalo užtikrinti, jog Lietuvos Respublikos vardu veikiančios įgaliotos klasifikacinės bendrovės tinkamai atliktų joms pavestas funkcijas ir atitiktų šių taisyklių priede nustatytus minimalius reikalavimus įgaliotoms pripažintosioms organizacijoms (toliau vadinama – minimalūs reikalavimai).

 

II. Įgaliojimų suteikimas

 

7. Pripažintoji organizacija, siekianti Lietuvos Respublikos vardu vykdyti Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų priežiūrą ir apžiūrą bei išduoti tai patvirtinančius dokumentus (liudijimus), raštu kreipiasi į Administraciją dėl įgaliojimų suteikimo. Kartu su prašymu Administracijai pateikiami dokumentai, patvirtinantys, jog organizacija atitinka minimalių reikalavimų kriterijus, bei informacija apie pripažintosios organizacijos prižiūrimų laivų pervedimus į kitas organizacijas, laivų klasės pakeitimus, laikino klasės sustabdymo ir klasės panaikinimo atvejus, įskaitant informaciją apie visas apžiūras ir rekomendacijas, kurių terminas yra pasibaigęs, klasės sąlygas, laivo eksploatavimo sąlygas ar jos klasifikuotiems laivams pritaikytus eksploatavimo apribojimus nepriklausomai nuo to, su kurios valstybės vėliava jie plaukioja.

8. Administracija per 10 darbo dienų nuo dokumentų gavimo dienos, įsitikinusi, kad pripažintoji organizacija atitinka minimalių reikalavimų kriterijus ir jos veiklos organizavimas atitinka saugios laivybos reikalavimus, keliamus laivų techninę priežiūrą ir apžiūrą vykdančioms ir laivams privalomus dokumentus išduodančioms organizacijoms, priima sprendimą dėl įgaliojimų suteikimo pripažintajai organizacijai. Sprendimas dėl įgaliojimų suteikimo įforminamas Administracijos vadovo įsakymu, kuriame nurodoma suteikiamų įgaliojimų apimtis.

9. Jei Administracija iš pagal 7 punktą pateiktų dokumentų negali įsitikinti, kad pripažintoji organizacija atitinka minimalių reikalavimų kriterijus ir pripažintosios organizacijos veiklos organizavimas atitinka saugios laivybos reikalavimus, keliamus laivų techninę priežiūrą ir apžiūrą vykdančioms ir laivams privalomus dokumentus išduodančioms organizacijoms, Administracija per 10 darbo dienų raštu informuoja pripažintąją organizaciją su prašymu pateikti papildomus dokumentus ir informaciją apie pripažintosios organizacijos veiklą arba priima sprendimą, kad įgaliojimai pripažintajai organizacijai nesuteikiami.

10. Apie priimtą sprendimą dėl įgaliojimų suteikimo Administracija informuoja pripažintąją organizaciją raštu, kartu pateikdama pasiūlymą sudaryti sutartį dėl Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninės priežiūros bei apžiūros ir tai patvirtinančių dokumentų (liudijimų) išdavimo.

11. Įgaliota klasifikacinė bendrovė turi teisę pradėti vykdyti Lietuvos Respublikos vardu Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninę priežiūrą bei apžiūrą ir išduoti atitinkamus tai patvirtinančius dokumentus (liudijimus) nuo su Administracija sudarytos sutarties dėl Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninės priežiūros bei apžiūros ir tai patvirtinančių dokumentų (liudijimų) išdavimo įsigaliojimo dienos.

12. Administracija, gavusi Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruoto laivo savininko motyvuotą rašytinį prašymą, turi teisę išimties tvarka suteikti pripažintajai organizacijai vienkartinį įgaliojimą Lietuvos Respublikos vardu atlikti konkretaus laivo apžiūrą ir išduoti atitinkamą dokumentą (liudijimą). Toks vienkartinis įgaliojimas suteikiamas tik kartu pateikus pripažintosios organizacijos rašytinį sutikimą atlikti šiuos veiksmus bei raštu įsipareigojus vykdyti laivo priežiūrą ir apžiūrą bei išduoti atitinkamus dokumentus (liudijimus) vadovaujantis susisiekimo ministro patvirtintomis standartinės sutarties sąlygomis. Pripažintoji organizacija taip pat privalo raštu įsipareigoti Administracijai pateikti papildomus šių taisyklių 7 punkte nurodytus dokumentus, patvirtinančius, jog organizacija atitinka pripažintosioms organizacijoms keliamus reikalavimus, esant Administracijos prašymui.

13. Šių taisyklių 12 punkte nurodyti vienkartiniai įgaliojimai pripažintajai organizacijai įforminami Administracijos vadovo įsakymu. Per vienerius kalendorinius metus gali būti tenkinami ne daugiau nei trys prašymai suteikti vienkartinius įgaliojimus tai pačiai pripažintajai organizacijai. Priėmus sprendimą nesuteikti vienkartinio įgaliojimo pripažintajai organizacijai, laivo savininkas informuojamas apie pripažintosios organizacijos teisę šių taisyklių nustatyta tvarka kreiptis dėl įgaliojimų suteikimo Lietuvos Respublikos vardu vykdyti Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų priežiūrą ir apžiūrą bei išduoti tai patvirtinančius dokumentus (liudijimus).

 

III. ĮGALIOTŲ KLASIFIKACINIŲ BENDROVIŲ VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

14. Siekiant įsitikinti, ar įgaliotos klasifikacinės bendrovės tinkamai vykdo laivų priežiūrą ir apžiūrą bei išduoda tai patvirtinančius dokumentus (liudijimus), atliekamas įgaliotų klasifikacinių bendrovių veiklos vertinimas, kaupiami ir vertinami duomenis apie įgaliotų klasifikacinių bendrovių veiklą, prireikus, priimamas sprendimas laikinai sustabdyti įgaliotai klasifikacinei bendrovei suteiktą teisę Lietuvos Respublikos vardu vykdyti laivų techninę priežiūrą bei apžiūrą ir išduoti atitinkamus tai patvirtinančius dokumentus (liudijimus) arba priimamas sprendimas panaikinti suteiktus įgaliojimus.

15. Įgaliotos klasifikacinės bendrovės veiklos vertinimą vykdo Administracija ne rečiau kaip kartą per dvejus metus.

16. Vykdant šių taisyklių 15 punkte nurodytą veiklos vertinimą, tikrinama:

16.1. įgaliotos klasifikacinės bendrovės atitikimas minimaliems reikalavimams;

16.2. duomenys apie patikrintus ir sulaikytus laivus, kuriuos prižiūri vertinamoji įgaliota klasifikacinė bendrovė, taip pat duomenys apie tokių laivų avarinius atvejus;

16.3. įgaliotoje klasifikacinėje bendrovėje įdiegtos kokybės vadybos sistemos reikalavimų laikymasis;

16.4. įgaliotos klasifikacinės bendrovės taisyklių ir standartų pakeitimai;

16.5. atsitiktinai pasirinktų Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų, kurių priežiūrą atlieka įgaliota klasifikacinė bendrovė, apžiūros rezultatai;

16.6. kiti Administracijos patvirtintame veiklos vertinimo plane nustatyti klasifikacinės bendrovės veiklą apibūdinantys kriterijai.

17. Įgaliotos klasifikacinės bendrovės veikla vertinama pagal veiklos vertinimo planą, kuriame nustatoma įgaliotos klasifikacinės bendrovės veiklos vertinimo apimtis bei turinys. Įgaliotos klasifikacinės bendrovės veiklos vertinimo planą, atsižvelgdamas į šių taisyklių 16 punkto nuostatas, tvirtina Administracijos vadovas.

18. Atlikusi įgaliotos klasifikacinės bendrovės veiklos vertinimą, Administracija parengia įgaliotos klasifikacinės bendrovės veiklos vertinimo ataskaitą. Šią ataskaitą Administracija pateikia Susisiekimo ministerijai per 30 darbo dienų, bet ne vėliau kaip iki metų, kuriais buvo atliktas vertinimas, gruodžio 31 dienos.

19. Administracija kaupia ir vertina duomenis apie įgaliotos klasifikacinės bendrovės veiklą:

19.1. įgaliotos klasifikacinės bendrovės pateiktą organizacijoje įdiegtos kokybės vadybos sistemos apžvalgą;

19.2. įgaliotos klasifikacinės bendrovės pateiktas ataskaitas apie esminę pažangą, pasiektą tobulinant laivų klasių nustatymo standartus;

19.3. įgaliotos klasifikacinės bendrovės pateiktą informaciją apie laivų iš vienos pripažintosios organizacijos pervedimus į kitas organizacijas, laivų klasės pakeitimus, laikino klasės sustabdymo ir klasės panaikinimo atvejus, įskaitant informaciją apie visas apžiūras ir rekomendacijas, kurių terminas yra pasibaigęs, klasės sąlygas, laivo eksploatavimo sąlygas ar jų klasifikuotiems laivams pritaikytus eksploatavimo apribojimus nepriklausomai nuo to, su kurios valstybės vėliava jie plaukioja;

19.4. kitą informaciją, gautą iš įgaliotos pripažintosios organizacijos, Europos Komisijos, kitų valstybių bei kitų šaltinių, apie įgaliotos pripažintosios organizacijos veiklą.

20. Įgaliotai klasifikacinei bendrovei suteikti įgaliojimai Administracijos sprendimu gali būti laikinai sustabdyti šiais atvejais:

20.1. kai Administracija, įvertinusi informaciją, gautą vykdant įgaliotos klasifikacinės bendrovės veiklos priežiūrą, nustato, jog įgaliota klasifikacinė bendrovė netinkamai vykdo sutartį dėl Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninės priežiūros bei apžiūros ir tai patvirtinančių dokumentų (liudijimų) išdavimo arba bendrovės veikla neatitinka saugios laivybos reikalavimų, įtvirtintų tarptautinėse konvencijose, Lietuvos Respublikos teisės aktuose ar Europos Sąjungos teisės aktuose;

20.2. įgaliota klasifikacinė bendrovė per trisdešimt šešių mėnesių laikotarpį nesuteikė techninės priežiūros, apžiūrų ir liudijimų išdavimo paslaugų nei vienam Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre registruotam laivui;

20.3. kompetentinga Europos Sąjungos institucija reikalauja sustabdyti įgaliotos klasifikacinės bendrovės įgaliojimus.

21. Priėmus sprendimą laikinai sustabdyti įgaliotai klasifikacinei bendrovei suteiktus įgaliojimus, Administracija raštu informuoja įgaliotą klasifikacinę bendrovę, nurodydama įgaliotos klasifikacinės bendrovės veiklos trūkumus ir terminą, per kurį šiuos trukumus įgaliota klasifikacinė bendrovė privalo pašalinti. Sustabdžius įgaliojimus, įgaliota klasifikacinė bendrovė neturi teisės Lietuvos Respublikos vardu vykdyti Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninės priežiūros, apžiūrų ar išduoti dokumentus (liudijimus).

22. Įgaliojimų sustabdymas panaikinamas Administracijos sprendimu, įgaliotai klasifikacinei bendrovei per nustatytą terminą pašalinus veiklos trūkumus arba gavus Europos Komisijos pranešimą, konstatuojantį, jog įgaliojimai laikinai sustabdyti nepagrįstai, ir reikalaujantį, kad sprendimas laikinai sustabdyti įgaliotos klasifikacinės bendrovės įgaliojimus būtų panaikintas. Prieš priimant sprendimą panaikinti laikinai sustabdytus įgaliojimus, sprendžiama dėl neeilinio įgaliotos klasifikacinės bendrovės vertinimo tikslingumo.

23. Įgaliotai klasifikacinei bendrovei suteikti įgaliojimai Administracijos sprendimu gali būti panaikinti (nutraukiama sutartis) šiais atvejais:

23.1. Europos Komisijai priėmus sprendimą dėl įgaliotos klasifikacinės bendrovės išbraukimo iš pripažintųjų organizacijų sąrašo;

23.2. įgaliotai klasifikacinei bendrovei įvykdžius esminį sutarties pažeidimą ir per sutartyje nurodytą arba Administracijos nustatytą terminą nepašalinus pažeidimą sudarančių aplinkybių;

23.3. įgaliotai klasifikacinei bendrovei per Administracijos nustatytą terminą nepašalinus veiklos trūkumų, dėl kurių buvo priimtas sprendimas laikinai sustabdyti įgaliojimus;

23.4. kitais sutartyje numatytais pagrindais.

24. Priėmus sprendimą panaikinti įgaliotai klasifikacinei bendrovei suteiktus įgaliojimus, Administracija apie tai informuoja įgaliotą klasifikacinę bendrovę, kurios įgaliojimai buvo panaikinti, nurodydama pagrįstas tokio sprendimo priežastis.

25. Pripažintoji organizacija, kuriai suteikti įgaliojimai Administracijos sprendimu buvo panaikinti, turi teisę pretenduoti iš naujo gauti įgaliojimus Lietuvos Respublikos vardu vykdyti Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninę priežiūrą, apžiūras bei išduoti dokumentus (liudijimus) ne anksčiau kaip po trisdešimt šešių mėnesių nuo sprendimo panaikinti suteiktus įgaliojimus priėmimo dienos.

 

IV. PRIPAŽINTŲJŲ ORGANIZACIJŲ VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

26. Administracija, vykdydama uostų valstybinės kontrolės funkcijas, kaupia duomenis apie pripažintųjų organizacijų veiklą, kurių prižiūrimi laivai įplaukia į Lietuvos Respublikos uostus.

27. Vykdydama šių taisyklių 27 punkte nurodytas funkcijas, Administracija kaupia duomenis apie:

27.1. vėliavos valstybės vardu veikiančių organizacijų išduotus galiojančius liudijimus laivams, kurie neatitinka tarptautinių konvencijų reikalavimų;

27.2. turinčių galiojančius klasės liudijimus laivų gedimo atvejus, jei sugenda ta laivo dalis, kurios būklę charakterizuoja šis klasės liudijimas.

28. Šiuos sukauptus duomenis Administracija perduoda laivą prižiūrinčiai pripažintajai organizacijai, rekomenduodama imtis reikiamų priemonių nustatytiems trūkumams pašalinti laivo pirminės apžiūros metu.

 

V. INFORMACIJOS SKELBIMAS IR TEIKIMAS

 

29. Administracijos vadovo sprendimai dėl įgaliojimų suteikimo pripažintajai organizacijai Lietuvos Respublikos vardu vykdyti Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninę priežiūrą bei apžiūrą ir išduoti tai patvirtinančius dokumentus (liudijimus), suteiktų įgaliojimų laikino sustabdymo ar panaikinimo skelbiami „Valstybės žiniose“.

30. Įgyvendindama šias taisykles, Administracija teikia Europos Komisijai ir kitoms Europos Sąjungos valstybėms:

30.1. informaciją apie priimtus sprendimus dėl pripažintosios organizacijos įgaliojimo Lietuvos Respublikos vardu vykdyti Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninę priežiūrą bei apžiūrą ir išduoti tai patvirtinančius dokumentus (liudijimus) dėl suteiktų įgaliojimų laikino sustabdymo ar dėl panaikinimo;

30.2. įgaliotos pripažintosios organizacijos veiklos vertinimo ataskaitą iki metų, einančių po vertinamųjų metų, kovo 31 dienos;

30.3. duomenis, sukauptus pagal šių taisyklių 27 punkto reikalavimus, bet tik tuos, kurie susiję su laivais, keliančiais grėsmę saugiai laivybai ir (ar) aplinkai, arba kai nustatoma ypač aplaidi organizacijų veikla.

______________


Įgaliojimų Lietuvos Respublikos vardu

vykdyti Lietuvos Respublikos jūrų laivų

registre įregistruotų laivų techninę priežiūrą

bei apžiūrą ir išduoti tai patvirtinančius

dokumentus (liudijimus) suteikimo taisyklių

priedas

 

MINIMALŪS REIKALAVIMAI ĮGALIOTOMS PRIPAŽINTOSIOMS ORGANIZACIJOMS

 

1. Įgaliota pripažintoji organizacija (toliau vadinama – organizacija) privalo:

1.1. dokumentais išsamiai pagrįsti patirtį, įgytą vertinant prekybinių laivų projektus ir konstrukcijas;

1.2. vykdyti ne mažiau kaip 1000 laivų, kurių kiekvieno tonažas didesnis kaip 100 BRT, o bendras laivų tonažas ne mažesnis kaip 5 milijonai BRT, techninę priežiūrą;

1.3. priimti į darbą techninį personalą pagal laivų, kuriems organizacija suteikia klasę, skaičių. Siekdama užtikrinti, kad būtų vykdomos Organizacijų, atliekančių su Lietuvos valstybės vėliava plaukiojančių laivų inspektavimus bei apžiūras, veiklos priežiūros taisyklių (toliau vadinama – taisyklės) priedo 1.2 punkto nuostatos, organizacija privalo turėti ne mažiau kaip 100 inspektuojančių laivus darbuotojų;

1.4. turėti išsamias prekybinių laivų statybos, jų konstrukcijos ir periodiško tikrinimo taisykles ir reglamentus, kurie viešai skelbiami ir nuolat atnaujinami bei tobulinami pagal parengtų tyrimų ir plėtros programų įgyvendinimo rezultatus;

1.5. kiekvienais metais skelbti arba visuomenei prieinamoje elektroninėje duomenų bazėje tvarkyti savo laivų registrą.

2. Organizacija neturi būti valdoma laivų savininkų ar laivų statytojų arba kitų laivų gamybos, įrengimo, remonto ar eksploatavimo verslo subjektų. Organizacijos pajamos neturi priklausyti nuo vienintelės verslo įmonės užsakymų. Pripažintoji organizacija negali imtis įstatymuose nustatytų darbų, jei ji yra susijusi su laivo savininku ar operatoriumi arba jei turi su juo verslo, asmeninių ar giminystės ryšių. Ši nuostata taip pat taikoma pripažintojoje organizacijoje dirbantiems inspektoriams.

3. Organizacija vadovaujasi Tarptautinės jūrų organizacijos rezoliucijos A.789(19) „Dėl administracijos vardu veikiančių pripažintųjų organizacijų tikrinimo ir sertifikavimo funkcijų specifikacijų“ priedo nuostatomis tiek, kiek jos susijusios su šių taisyklių taikymo sričiai priklausančiais klausimais.

4. Organizacija privalo turėti:

4.1. pakankamai techninių, vadovaujančių, pagalbinių ir mokslinių darbuotojų, proporcingai paskirstytų pagal organizacijos uždavinius ir klasifikuojamus laivus, numatant jų kvalifikacijos tobulinimą, taisyklių bei reglamentų laikymosi kontrolę;

4.2. pasaulinį techninių darbuotojų, skirtų vien šiam darbui, arba kitų pripažintųjų organizacijų techninių darbuotojų tinklą.

5. Organizacija vadovaujasi etikos kodeksu.

6. Organizacija valdoma ir administruojama taip, kad būtų užtikrintas Administracijos nustatytos informacijos konfidencialumas.

7. Organizacija privalo būti pasirengusi teikti informaciją Administracijai, Europos Komisijai ir suinteresuotoms šalims.

8. Organizacijos vadovybė apibrėžia ir dokumentais įformina savo politiką, kokybės tikslus bei įsipareigojimus ir užtikrina, kad ta politika būtų suprantama, įdiegta ir jos būtų laikomasi visuose organizacijos valdymo lygiuose. Organizacijos kokybės politikos pagrindas – saugos užtikrinimo ir taršos prevencijos veiklos planai ir rodikliai.

9. Organizacija parengia, įdiegia ir nuolat tobulina veiksmingą kokybės vadybos sistemą pagal atitinkamų tarptautiniais susitarimais pripažintų kokybės standartų reikalavimus bei tikrinimo institucijų EN 45004 ir EN 29001, Tarptautinės klasifikacinių bendrovių asociacijos (IACS) kokybės vadybos sistemos sertifikavimo schemos reikalavimus ir užtikrina, kad:

9.1. organizacijos taisyklės ir reglamentai yra parengti ir jų reikalavimai vykdomi pagal nustatytą sistemą;

9.2. vykdomi organizacijos taisyklių ir reglamentų reikalavimai ir yra sukurta paslaugų kokybės vertinimo pagal šių taisyklių ir reglamentų nuostatas vidinė sistema;

9.3. vykdomos teisės aktais nustatytos funkcijos, kurias organizacija yra įgaliota atlikti, ir yra sukurta paslaugų kokybės vertinimo vidinė sistema, užtikrinanti tarptautinių konvencijų, Lietuvos Respublikos įstatymų bei kitų teisės aktų reikalavimų vykdymo stebėseną;

9.4. darbuotojų, nuo kurių darbo priklauso organizacijos paslaugų kokybė, atsakomybė, įgaliojimai ir tarpusavio ryšiai yra apibrėžti ir įforminti dokumentais;

9.5. užtikrinama visų atliekamų darbų kontrolė ir valdymas;

9.6. yra sukurta veiksminga stebėsenos sistema, skirta prižiūrėti organizacijos tiesiogiai samdomų inspektorių, techninio ir administracijos personalo veiksmus bei darbą;

9.7. pagrindinių privalomųjų funkcijų, kurias yra įgaliota atlikti organizacija, reikalavimų įgyvendinimą ir jų laikymosi priežiūrą atlieka tik organizacijos arba kitų pripažintų organizacijų inspektoriai; visais atvejais inspektoriai turi išmanyti laivų tipus, kuriems priklauso jų tikrinamas laivas, tiek, kiek tai reikalinga konkrečiai apžiūrai atlikti, taip pat sugebėti patikrinti kitų reikalavimų vykdymą;

9.8. įdiegta veiksminga inspektorių kvalifikacijos tobulinimo ir nuolatinio jų žinių atnaujinimo sistema;

9.9. daromi įrašai, liudijantys, kad dalykams, kuriuos apima teikiamos paslaugos, jau taikomi privalomieji standartai ir egzistuoja veiksmingai funkcionuojanti kokybės vadybos sistema;

9.10. visuose padaliniuose veikia visuotinė planinių ir dokumentais patvirtintų kokybės užtikrinimo veiklos vidaus audito sistema;

9.11. organizacijai suteikus įgaliojimus teisės aktuose nustatytos apžiūros ir patikrinimai, kuriuos privaloma atlikti pagal Apžiūrų ir sertifikavimo suderintos sistemos nuostatas, organizuojami pagal Tarptautinės jūrų organizacijos rezoliucijos A.746(18) „Dėl rekomendacijų, atliekant apžiūras pagal apžiūros ir sertifikavimo suderintą sistemą“ priedo ir priedėlio reikalavimus;

9.12. yra aiškus atsakomybės ir kontrolės pasidalijimas tarp organizacijos būstinės ir regioninių padalinių bei tarp pripažintosios organizacijos ir jos inspektorių.

10. Organizacija privalo būti kompetentinga:

10.1. parengti ir nuolatos atnaujinti taisykles ir reglamentus laivo korpusui, mechanizmams, elektros ir valdymo įrengimams. Šios taisyklės ir reglamentai turi atitikti pripažintus tarptautinius standartus, pagal kuriuos išduodami Solas konvencijos ir keleivinio laivo saugos liudijimai (dėl laivo struktūros ir pagrindinių laivo mechanizmų sistemų tinkamumo) bei krovos žymių liudijimai (dėl laivo stiprumo tinkamumo);

10.2. atlikti pagal tarptautinių konvencijų reikalavimus visus liudijimams išduoti privalomus patikrinimus ir apžiūras naudojant reikalingas vertinimo priemones, pasitelkiant kvalifikuotus profesionalius darbuotojus ir laikantis Tarptautinės jūrų organizacijos rezoliucijos A.913(22) „Dėl Tarptautinio saugos valdymo (ISM) kodekso įgyvendinimo peržiūrėtų rekomendacijų administracijoms“ priedo reikalavimų, kai ketinama sertifikuoti saugaus valdymo sistemą tiek krante, tiek laivuose.

11. Organizacijos, kurios būstinė yra Lietuvoje, kokybės vadybos sistemą sertifikuoja Lietuvoje akredituoti nepriklausomi auditoriai, kurie, Administracijos nuomone, yra pakankamai kompetentingi atlikti šį uždavinį, arba Tarptautinės klasifikacinių bendrovių asociacijos (IACS) pripažinti auditoriai.

12. Organizacija, tobulindama jos taisykles ir (arba) reglamentus, leidžia dalyvauti šiame procese Administracijos bei kitų suinteresuotų šalių atstovams.

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2005 m. liepos 12 d. įsakymu Nr. 3-314

 

SUTARTIES DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JŪRŲ LAIVŲ REGISTRE ĮREGISTRUOTŲ LAIVŲ TECHNINĖS PRIEŽIŪROS BEI APŽIŪROS IR TAI PATVIRTINANČIŲ DOKUMENTŲ (LIUDIJIMŲ) IŠDAVIMO STANDARTINĖS SĄLYGOS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šios standartinės sąlygos nustato sutarties dėl Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninės priežiūros bei apžiūros ir tai patvirtinančių dokumentų (liudijimų) išdavimo (toliau – sutartis) sąlygas, sutarties šalių – Lietuvos saugios laivybos administracijos ir įgaliotos klasifikacinės bendrovės sutartines teises ir pareigas įgyvendinant sutartimi suteiktus įgaliojimus Lietuvos Respublikos vardu vykdyti Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninę priežiūrą bei apžiūrą ir išduoti tai patvirtinančius dokumentus (liudijimus).

2. Pagal šias standartines sutarties sąlygas Lietuvos saugios laivybos administracija parengia ir nustatyta tvarka sudaro sutartį su Lietuvos Respublikos įgaliotomis klasifikacinėmis bendrovėmis.

3. Pagal šias standartines sutarties sąlygas parengta sutartimi įgaliotos klasifikacinės bendrovės įgaliojamos Lietuvos Respublikos vardu teikti priežiūros ir tai patvirtinančių dokumentų (liudijimų) išdavimo paslaugas Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotiems laivams, kuriems ji yra išdavusi klasės liudijimus sutartyje nustatyta tvarka bei sutarties priede nurodyta apimtimi.

4. Įgaliotos klasifikacinės bendrovės teikiamas priežiūros, apžiūras ir tai patvirtinančių dokumentų (liudijimų) išdavimo paslaugas sudaro:

4.1. Lietuvoje registruotų laivų, kuriems ji yra išdavusi klasės liudijimus, įvertinimas, kurio metu nustatoma, ar laivai atitinka jiems taikomų tarptautinių konvencijų, kodeksų bei Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus;

4.2. atitinkamų atliktą laivo priežiūrą patvirtinančių dokumentų (liudijimų) išdavimas, jų galiojimo pratęsimas sutarties priede nurodyta apimtimi.

5. Sutartimi taip pat nustatomos įgaliotos klasifikacinės bendrovės bei Administracijos bendradarbiavimo procedūras.

 

II. BENDROSIOS SUTARTIES NUOSTATOS

 

6. Sutartis sudaroma vadovaujantis 1994 m. lapkričio 22 d. Tarybos direktyva Nr. 94/57/EEB dėl laivų apžiūros ir tikrinimo organizacijų ir atitinkamos jūrų administracijų veiklos bendrųjų taisyklių ir standartų (su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2002 m. lapkričio 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2002/84/EB) (toliau – Klasės direktyva), Organizacijų, veikiančių administracijos vardu, patvirtinimo instrukcija ir priedais prie jos, priimtais Tarptautinės jūrų organizacijos asamblėjos rezoliucija A.739(18) (toliau – rezoliucija A.739(18), Pripažintų organizacijų, veikiančių administracijos vardu, apžiūros ir sertifikavimo funkcijų specifikacijomis, priimtomis Tarptautinės jūrų organizacijos asamblėjos rezoliucija A.789(19) (toliau – rezoliucija A.789(19), Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatymu bei kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

7. Nepaisant sutartyje išdėstytų nuostatų, Administracija yra atsakinga už Lietuvoje registruotų laivų priežiūrą bei tai patvirtinančių dokumentų (liudijimų) išdavimą ir kitas įstatymuose bei kituose teisės aktuose jai pavestas vykdyti su tuo susijusias funkcijas.

8. Įgaliota klasifikacinė bendrovė privalo būti įdiegusi kokybės valdymo sistemą, atitinkančią priedo prie rezoliucijos A.739(18) 1 priedėlio ir priedo prie Klasės direktyvos nuostatas.

9. Jei Lietuvoje registruotas laivas sulaikomas užsienio uoste, įgaliota klasifikacinė bendrovė turi bendradarbiauti su uostų valstybių kompetentingomis institucijomis, kaip nurodyta 1974 m. Tarptautinės konvencijos dėl žmogaus gyvybės apsaugos jūroje (toliau – SOLAS 74) I skyriaus 6 taisyklės (b) (ii) punkte, ir apie tai pranešti Administracijai.

10. Kai nustatoma, kad laivybos kompanija, laivas, laive esantys bei sumontuoti įrenginiai neatitinka tai laivybos kompanijai, laivui, laive esantiems bei sumontuotiems įrenginiams keliamų, dokumentuose (liudijimuose) nurodytų, reikalavimų arba kad laivas yra netinkamas plaukioti ar gali kelti grėsmę laive esantiems žmonėms ar aplinkai, įgaliotos klasifikacinės bendrovės inspektorius privalo neatidėliodamas įsitikinti, kad buvo imtasi visų reikalingų veiksmų trūkumams pašalinti, ir apie tai informuoti Administraciją.

11. Jeigu nebuvo imtasi veiksmų siekiant pašalinti 10 punkte nurodytus trūkumus, įgaliota klasifikacinė bendrovė turi panaikinti atitinkamus laivui jos išduotus dokumentus (liudijimus) ir nedelsdama apie tai raštu informuoti Administraciją. Tuo atveju, kai laivas yra užsienio uoste, apie tai įgaliota klasifikacinė bendrovė nedelsdama privalo pranešti ir atitinkamoms uosto valstybės kompetentingoms institucijoms.

12. Jeigu nustatyti trūkumai ar pažeidimai nesusiję su sutartimi įgaliotai klasifikacinei bendrovei suteiktais įgaliojimais, tolesni įgaliotos klasifikacinės bendrovės veiksmai Administracijos vardu gali būti nustatomi atskiru Administracijos įgaliojimu.

13. Pagal sutartį įgaliotos klasifikacinės bendrovės suteiktos priežiūros paslaugos ir šią priežiūrą patvirtinantys dokumentai (liudijimai) laikomi Administracijos suteiktomis priežiūros paslaugomis ir šią priežiūrą patvirtinančiais dokumentais (liudijimais).

14. Jeigu teisės aktais nėra nustatyta kitaip, įgaliota klasifikacinė bendrovė be apribojimų gali išduoti Lietuvoje Respublikos jūrų laivų registre registruotiems laivams nekonvencinius liudijimus ir atitikties dokumentus, kurie liudija, kad laivas atitinka tarptautinius reikalavimus, neprivalomus Lietuvos Respublikoje.

15. Įgaliota klasifikacinė bendrovė Lietuvos teritorijoje privalo būti įsteigusi vietos atstovybę, veikiančią pagal Lietuvos įstatymus. Jei įgaliota klasifikacinė bendrovė neturi atstovybės Lietuvoje, tokią atstovybę ji privalo įsteigti ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo sutarties pasirašymo dienos.

16. Įgaliotos klasifikacinės bendrovės naudojamos Administracijos vardu išduodamų dokumentų (liudijimų) formos rengiamos lietuvių ir anglų kalbomis, o kontroliniai sąrašai, instrukcijos, normos, taisyklės ir ataskaitos rengiamos anglų arba lietuvių ir anglų kalbomis.

 

III. INTERPRETACIJOS, EKVIVALENTAI, IŠIMTYS. PRAŠYMŲ DĖL INTERPRETACIJŲ, EKVIVALENTŲ IR IŠIMČIŲ PATEIKIMO TVARKA

 

17. Įgaliota klasifikacinė bendrovė turi teisę spręsti dėl reikalavimų, esančių tarptautinėse konvencijose, interpretavimo (toliau – interpretacija) ir ekvivalentų taikymo. Laivo savininkui reikalaujant, Įgaliota klasifikacinė bendrovė privalo kreiptis į Administraciją dėl interpretacijų išaiškinimo ar ekvivalentų taikymo.

18. Administracija laiko priimtinomis unifikuotas TJO interpretacijas ir unifikuotas Tarptautinės klasifikacinių bendrovių asociacijos (toliau – IACS) interpretacijas.

19. Administracija pasilieka lemiamo sprendimo dėl interpretacijų bei ekvivalentų teisę. Esant reikalui, Įgaliota klasifikacinė bendrovė bendradarbiauja su Administracija nustatant interpretacijas bei ekvivalentus.

20. Visas interpretacijas ir ekvivalentus žvejybos laivams tvirtina Administracija.

21. Išimties nuo taikomo pagal kurios nors konvencijos arba kito privalomo pobūdžio tarptautinio dokumento nuostatas reikalavimo ar reikalavimų liudijimą (toliau – išimties liudijimas) įgaliota klasifikacinė bendrovė išduoda tik gavusi raštišką Administracijos nurodymą.

22. Prašymai dėl interpretacijų, ekvivalentų ar išimčių suteikimo Administracijai pateikiami tokia tvarka:

22.1. laivo savininko arba jo įgalioto asmens pasirašytas prašymas turi būti siunčiamas įgaliotai klasifikacinei bendrovei, kuri jį išnagrinėja, atlieka visus skaičiavimus bei vertinimus, reikalingus prašyme nurodytoms sąlygoms įgyvendinti, prideda visus reikalingus dokumentus ir parengia Administracijai pagrįstą rekomendaciją dėl prašyme nurodytų sąlygų.

22.2. Įgaliota klasifikacinė bendrovė laivo savininko arba jo įgalioto asmens pasirašytą prašymą kartu su 22.1 punkte nurodytais dokumentais pateikia Administracijos vadovui raštu. Kontaktiniai Administracijos duomenys nurodomi sutartyje. Jie yra nuolat atnaujinami ir skelbiami Administracijos interneto svetainėje adresu: www. msa. lt.

23. Administracija, patenkinusi laivo savininko arba jo įgalioto asmens prašymą, gali papildyti įgaliotos klasifikacinės bendrovės parengtas rekomendacijas papildomomis sąlygomis bei komentarais.

 

IV. LAIKINOSIOS PRIEMONĖS

 

24. Tai atvejais, kai dėl ypatingų aplinkybių laikinai negalima vykdyti taikomos konvencijos ar kito dokumento reikalavimų, įgaliotos klasifikacinės bendrovės inspektorius, suderinęs su Administracija, nurodo laivo savininkui arba jo įgaliotam asmeniui priemones arba papildomus įrenginius, kuriuos galima naudoti, kad laivas nuplauktų į uostą, kuriame būtų galima atlikti remontą arba pataisymus, arba sumontuoti reikiamus įrenginius.

25. Įgaliotos klasifikacinės bendrovės inspektorius išduoda laivo savininkui arba jo įgaliotam asmeniui trumpalaikį liudijimą, kuriame nurodomos priemonės arba papildomi įrenginiai bei einamajam remontui ar pataisymams skirtas laikas.

26. Šio trumpalaikio liudijimo kopija siunčiama Administracijai elektroniniu paštu: msa@msa. lt.

 

V. ĮGALIOTOS KLASIFIKACINĖS BENDROVĖS IR ADMINISTRACIJOS BENDRADARBIAVIMAS

 

27. Įgaliota klasifikacinė bendrovė ir Administracija, pripažindamos informacijos techniniais klausimais keitimosi svarbą, sutinka tuo tikslu bendradarbiauti ir vesti veiksmingą dialogą.

28. Įgaliota klasifikacinė bendrovė kviečia Administraciją dalyvauti techniniuose komitetuose ir kituose panašaus pobūdžio renginiuose.

29. Įgaliota klasifikacinė bendrovė pateikia Administracijai informaciją, susijusią su atliktomis pagal sutartį paslaugomis. Šiuo tikslu įgaliota klasifikacinė bendrovė privalo:

29.1. užtikrinti, kad Administracija gautų elektroninėmis priemonėmis (internetu, elektroniniu paštu ar CD-ROM) visas taisykles ir interpretacijas, naudojamas Pripažintosios organizacijos veikloje, vykdomoje pagal sutartį, arba pateikti Administracijai vieną tokio dokumento kopiją ir ją nuolat atnaujinti;

29.2. pateikti Administracijai visas formas, ataskaitas, kontrolinius sąrašus ir instrukcijas, kurias įgaliotos klasifikacinės bendrovės inspektoriai, vadovaudamiesi sutarties priedu, naudoja tikrindami Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotus laivus;

29.3. užtikrinti, kad Administracija bet kuriuo metu elektroniniu būdu (pavyzdžiui, naudojantis įgaliotos klasifikacinės bendrovės prižiūrima interneto duomenų baze) galėtų susipažinti su visa įgaliotos klasifikacinės bendrovės vykdoma Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų priežiūra bei jos išduotų dokumentų (liudijimų) sąrašu;

29.4. siųsti Administracijai atliktą priežiūrą patvirtinančių dokumentų (liudijimų) kopijas;

29.5. Administracijos prašymu, leisti jai susipažinti su visais įgaliotos klasifikacinės bendrovės naudojamais planais ir dokumentais, taip pat tikrinimų, kurių pagrindu įgaliota klasifikacinė bendrovė yra išdavusi priežiūrą patvirtinančius dokumentus (liudijimus), ataskaitomis;

29.6. esant techninei galimybei, pasirūpinti, kad Administracija bet kuriuo metu elektroniniu būdu galėtų susipažinti su laivų priežiūrą patvirtinančių dokumentų (liudijimų) kopijomis, išduotomis įgaliotos klasifikacinės bendrovės, bei su tų dokumentų išdavimu susijusiomis ataskaitomis;

29.7. kasmet sausio ir liepos mėnesiais pateikti Administracijai šiuos duomenis apie įgaliotos klasifikacinės bendrovės registre esančius Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotus laivus, jei šie duomenys nėra pastoviai pateikiami įgaliotos klasifikacinės bendrovės elektroninėje duomenų bazėje:

29.7.1. skaičių;

29.7.2. bendrą bruto tonažą;

29.7.3. vidutinį amžių;

29.8. esant galimybei, 29.7 punkte nurodyti duomenys turėtų būti suskirstyti pagal šiuos laivų tipus:

29.8.1. ro-ro;

29.8.2. keleiviniai;

29.8.3. ro-ro keleiviniai;

29.8.4. konteinerių laivai;

29.8.5. tanklaiviai;

29.8.6. sausakrūviai;

29.8.7. kiti laivai, kurių BT yra 500 arba daugiau;

29.8.8. baržos;

29.8.9. žvejybos;

29.8.10. kiti laivai.

30. Jeigu įgaliotos klasifikacinės bendrovės prižiūrimas Lietuvoje registruotas laivas neteko klasės, įgaliota klasifikacinė bendrovė privalo neatidėliodama apie tai pranešti Administracijai.

31. Įgaliota klasifikacinė bendrovė privalo konsultuotis su Administracija, nustatant, ar prieš išduodant priežiūrą patvirtinančius dokumentus (liudijimus) laivui, kuris saugumo sumetimais neteko klasės (klasė buvo atimta ar panaikinta), reikalingas išsamus patikrinimas.

32. Įgaliota klasifikacinė bendrovė privalo konsultuotis su Administracija, nustatant, ar prieš išduodant priežiūrą patvirtinančius dokumentus (liudijimus) laivui, kuris dėl kurios nors priežasties keičia klasę (keičia klasifikacinę bendrovę), reikalingas išsamus patikrinimas.

33. Jeigu paaiškėja, kad įgaliotos klasifikacinės bendrovės prižiūrimas Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotas laivas eksploatuojamas su trūkumais ir defektais, galinčiais turėti įtakos jo tinkamumui plaukioti, įgaliota klasifikacinė bendrovė turi neatidėliodama apie tai pranešti Administracijai.

34. Administracija ir įgaliota klasifikacinė bendrovė palaiko tarpusavio ryšius per įgaliotos klasifikacinės bendrovės atstovybę Lietuvoje, jeigu Administracija ir įgaliota klasifikacinė bendrovė nesusitarė kitaip.

35. Įgaliotos klasifikacinės bendrovės atstovybė Lietuvoje turi būti juridinis asmuo, galintis atstovauti įgaliotos klasifikacinės bendrovės interesams Lietuvos teismuose.

36. Įgaliota klasifikacinė bendrovė, pasirašydama sutartį, turi nurodyti oficialų buveinės adresą ir kitus rekvizitus, reikalingus ryšiams palaikyti.

37. Įgaliotos klasifikacinės bendrovės klasifikuojamų Lietuvoje registruotų laivų avarijų ar incidentų atvejams, įgaliota klasifikacinė bendrovė turi nurodyti duomenis (telefono, faksimilinius ir elektroninio pašto), kuriais ryšys yra palaikomas ištisus metus, 24 valandas per parą.

38. Administracija savo interneto svetainėje skelbia nacionalinius reikalavimus, kuriais vadovaujantis įgaliota klasifikacinė bendrovė vykdo laivų priežiūrą bei išduoda atliktą priežiūrą patvirtinančius dokumentus (liudijimus).

 

VI. ĮGALIOTOS KLASIFIKACINĖS BENDROVĖS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

39. Administracija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro patvirtintų Įgaliojimų Lietuvos Respublikos vardu vykdyti Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninę priežiūrą bei apžiūrą ir išduoti tai patvirtinančius dokumentus (liudijimus) taisyklių nustatyta tvarka bei vėlesniais šių taisyklių pakeitimais, jeigu tokių būtų, įsitikina, ar įgaliota klasifikacinė bendrovė veiksmingai vykdo sutartimi jai nustatytas funkcijas ir ar įgaliotos klasifikacinės bendrovės kokybės valdymo sistema atitinka rezoliucijos A.739(18) priedo 1 priedėlio reikalavimus.

40. Administracija, vadovaudamasi taikomais nacionaliniais teisės aktais, vykdo įgaliotos klasifikacinės bendrovės veiklos priežiūrą atlikdama auditus, planinius, neplaninius bei specialiuosius išplėstinius patikrinimus.

41. Administracija, vykdydama įgaliotos klasifikacinės bendrovės veiklos priežiūrą, gali bendradarbiauti su kitų šalių jūrinėmis administracijomis arba pripažinti Europos Komisijos, Europos saugios laivybos agentūros (toliau – EMSA) arba IACS kokybės komiteto ar kitų nepriklausomų audito grupių, deramai atstovaujančių Administracijos interesus, atliktus auditus.

42. Administracija turi teisę pranešti Europos Komisijai ir Europos Sąjungos valstybėms narėms apie įgaliotoje klasifikacinėje bendrovėje atlikto audito rezultatus ir išsiųsti joms audito ataskaitą bei kitą su atliktu auditu susijusią informaciją.

43. Audito ataskaita siunčiama įgaliotai klasifikacinei bendrovei. Jeigu įgaliota klasifikacinė bendrovė pateikia ataskaitos komentarus, Administracija, prieš pateikdama ataskaitą Europos Komisijai ir Europos Sąjungos valstybėms narėms, tokius komentarus išsamiai įvertina.

 

VII. ATSAKOMYBĖ

 

44. Teismui ar arbitražo teismui galutinai pripažinus Administracijos kaltę dėl įvykio ir priėmus sprendimą atlyginti nukentėjusioms šalims turtinę žalą ar nuostolius, susijusius su žmonių sužalojimu ar mirtimi, jei teisme įrodyta, kad tą žalą sukėlė įgaliotos klasifikacinės bendrovės, jos struktūrų, darbuotojų, atstovų ar kitų tos įgaliotos klasifikacinės bendrovės vardu veikiančių asmenų sąmoninga veikla ar neveikimas arba didelis aplaidumas, Administracija turi teisę gauti iš įgaliotos klasifikacinės bendrovės finansinę kompensaciją, kurios dydis atitinka teismo pripažintą įgaliotai klasifikacinei bendrovei tenkančią kaltės dalį už padarytą žalą, patirtus nuostolius, žmonių sužalojimą ar mirtį.

45. Teismui ar arbitražo teismui galutinai pripažinus Administracijos kaltę dėl įvykio ir priėmus sprendimą atlyginti nukentėjusioms šalims nuostolius, susijusius su žmonių sužalojimu ar mirtimi, jei teisme įrodyta, kad tą žalą sukėlė įgaliotos klasifikacinės bendrovės, jos struktūrų, darbuotojų, atstovų ar kitų tos įgaliotos klasifikacinės bendrovės vardu veikiančių asmenų aplaidūs ar neatsargūs veiksmai ar neveikimas, Administracija turi teisę gauti iš įgaliotos klasifikacinės bendrovės finansinę kompensaciją, kurios dydis atitinka teismo pripažintą įgaliotai klasifikacinei bendrovei tenkančią kaltės dalį už žmonių sužalojimą ar mirtį. Maksimali suma, kurios Administracija gali reikalauti iš įgaliotos klasifikacinės bendrovės, yra 4 milijonai eurų.

46. Teismui ar arbitražo teismui galutinai pripažinus Administracijos kaltę dėl įvykio ir priėmus sprendimą atlyginti nukentėjusioms šalims turtinę žalą ar nuostolius, jei teisme įrodyta, kad tą žalą sukėlė įgaliotos klasifikacinės bendrovės, jos struktūrų, darbuotojų, atstovų ar kitų tos įgaliotos klasifikacinės bendrovės vardu veikiančių asmenų aplaidūs ar neatsargūs veiksmai ar neveikimas, Administracija turi teisę gauti iš įgaliotos klasifikacinės bendrovės finansinę kompensaciją, kurios dydis atitinka teismo pripažintą įgaliotai klasifikacinei bendrovei tenkančią kaltės dalį už minėtąją žalą ar nuostolius. Maksimali suma, kurios Administracija gali reikalauti iš įgaliotos klasifikacinės bendrovės, yra 2 milijonai eurų.

47. Nė viena iš sutartį pasirašiusių šalių nėra atsakinga viena kitai už konkrečius, netiesioginius ar pasekminius nuostolius ar žalą, susijusią arba atsiradusią dėl pagal sutartį suteiktų paslaugų, įskaitant pelno, produkcijos, verslo praradimu, nutraukimu ar kitus konkrečius, netiesioginius ar pasekminius nuostolius, kurių turėjo arba patyrė bet kuri iš sutartį pasirašiusių šalių.

48. Jeigu iš Administracijos yra reikalaujama atsakyti už 44 punkte nurodytus nuostolius ar žalą, Administracija apie tai nedelsdama praneša įgaliotai klasifikacinei bendrovei.

49. Esant teisminiam ginčui, Administracija informavimo tikslais privalo išsiųsti visus ieškinius, dokumentus ir kitą susijusią medžiagą įgaliotai klasifikacinei bendrovei. Įgaliota klasifikacinė bendrovė turi teisę teikti reikalingą paramą Administracijai ir (arba) dalyvauti tokiuose teisminiuose ginčuose.

50. Pagal sutartį veikdama Administracijos vardu, įgaliota klasifikacinė bendrovė gali su klientais sudaromose sutartyse numatyti sąlygas ribojančios įgaliotos klasifikacinės bendrovės teisinę atsakomybę.

 

VIII. ĮGALIOJIMŲ PRIPAŽINTAJAI ORGANIZACIJAI SUTEIKIMAS, ATŠAUKIMAS, SUSTABDYMAS ARBA NUTRAUKIMAS

 

51. Jeigu Administracijos įgaliota klasifikacinė bendrovė nebeturi klasifikuojamų Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų, įgaliota klasifikacinė bendrovė neatidėliodama turi pranešti apie tai Administracijai.

52. Jeigu įgaliota klasifikacinė bendrovė per trisdešimt šešių mėnesių laikotarpį nesuteikia priežiūros ir tai patvirtinančių dokumentų (liudijimų) išdavimo paslaugų nei vienam Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotam laivui, Administracija gali imtis šių veiksmų:

52.1. pratęsti nustatytą trisdešimt šešių mėnesių laikotarpį dar šešiems mėnesiams;

52.2. nutraukti sutartį.

53. Administracija, gavusi iš įgaliotos klasifikacinės bendrovės informaciją, kad pastaroji planuoja atnaujinti priežiūros ir tai patvirtinančių dokumentų (liudijimų) išdavimo paslaugas Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotiems laivams, šešių mėnesių laikotarpiu po tokių paslaugų suteikimo atlieka įgaliotos klasifikacinės bendrovės veiklos priežiūros procedūras sutarties nustatytomis sąlygomis.

54. Administracija turi teisę visiškai arba iš dalies panaikinti įgaliotai klasifikacinei bendrovei sutartimi suteiktus įgaliojimus, jeigu pastaroji nebeatitinka Klasės direktyvos, rezoliucijos A.739(18), rezoliucijos A.789(19), arba jeigu atitinkama Europos Sąjungos institucija reikalauja sustabdyti įgaliotos klasifikacinės bendrovės įgaliojimus.

55. Administracija turi teisę laikinai sustabdyti įgaliotai klasifikacinei bendrovei sutartimi suteiktus įgaliojimus, jeigu, Administracijos nuomone, įgaliota klasifikacinė bendrovė nebegali būti įgaliota juos vykdyti.

56. Jeigu viena iš sutarties šalių pažeidžia sutarties nuostatas, kita šalis privalo raštu apie tai pranešti nusižengusiajai šaliai, pateikiant paaiškinimus, kad nusižengusioji šalis turėtų galimybę per 90 dienų pašalinti pažeidimą. Nusižengusiajai šaliai nevykdant šios nuostatos, pranešusioji šalis turi teisę nedelsdama nutraukti sutartį.

57. Kiekviena iš šalių gali nutraukti sutartį, raštu pranešusi kitai šaliai prieš 6 mėnesius.

 

IX. ĮGALIOTOS KLASIFIKACINĖS BENDROVĖS ORGANIZACIJOS INSPEKTORIAI

 

58. Priežiūrą ir patikrinimus atlieka įgaliotos klasifikacinės bendrovės išskirtiniai inspektoriai. Įgaliota klasifikacinė bendrovė tam tikriems patikros ir liudijimų išdavimo darbams atlikti gali pasitelkti Administracijos atestuotos įmonės, teikiančios su saugia laivyba susijusias paslaugas, tokias kaip navigacinių, radionavigacinių ir optinių prietaisų remontas, tikrinimas ir bandymas ar pan., pagalbą. Toks bendradarbiavimas turi būti reglamentuotas įgaliotos klasifikacinės bendrovės kokybės valdymo sistemoje.

59. Įgaliota klasifikacinė bendrovė gali naudotis kitos įgaliotos klasifikacinės bendrovės išskirtiniais inspektoriais su sąlyga, kad kita įgaliota klasifikacinė bendrovė yra Administracijos įgaliota teikti priežiūros ir tai patvirtinančių dokumentų (liudijimų) išdavimo paslaugas Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotiems laivams.

 

X. DOKUMENTŲ (LIUDIJIMŲ) IŠDAVIMAS

 

60. Įgaliotos klasifikacinės bendrovės sutarties prieduose nurodytų išduodamų liudijimų forma ir turinys turi atitikti prieduose nurodytais teisės aktais nustatytą formą ir turinį.

61. Visi laivų liudijimai, išskyrus saugaus valdymo liudijimą (SMC) ir Tarptautinį laivo apsaugos liudijimą (ISSC), turi būti suderinti su bendrąja metine data, kuri turi atitikti Tarptautinės krovininės žymės liudijime (ILLC) nurodytą datą.

62. Liudijimai, spausdinami įgaliotos klasifikacinės bendrovės liudijimų blanke, privalo turėti atitinkamus spaudus ir kitais būdais būti apsaugoti nuo klastojimo.

63. Visi įgaliotos klasifikacinės bendrovės išduodami liudijimai turi būti parašyti lietuvių ir anglų kalbomis.

64. Laivų pavadinimai, registracijos uostai ir bendrovės turi būti nurodytos lietuvių kalba, naudojant atitinkamas nacionalinės abėcėlės raides, pvz.: „Šventoji“, „Klaipėda“.

65. Visuose privalomuose liudijimuose turi būti įrašytas Laivo matavimo liudijime nurodytas „kontrolinis“ tonažas.

66. Visus liudijimus įgaliotos klasifikacinės bendrovės privalo išduoti pagal įgaliotoje klasifikacinėje bendrovėje galiojančias administracines taisykles.

 

XI. LAIVĄ KLASIFIKUOJANČIOS PRIPAŽINTOSIOS ORGANIZACIJOS PAKEITIMAS

 

67. Laivą klasifikuojanti Pripažintoji organizacija keičiama vadovaujantis IACS klasės sutarties perdavimo procedūromis.

68. Abi klasės pakeitime dalyvaujančios Pripažintosios organizacijos turi iš anksto informuoti Administraciją apie numatomą laivo klasės pakeitimą.

 

XII. ATLYGINIMAS

 

69. Atlyginimą įgaliotai klasifikacinei bendrovei už priežiūros ir tai patvirtinančių dokumentų (liudijimų) išdavimo paslaugų suteikimą tiesiogiai moka asmenys (laivo savininkai), kuriems tokios paslaugos buvo suteiktos.

70. Įgaliota klasifikacinė bendrovė neteikia Administracijai jokių su sutartimi susijusių išlaidų ar finansinių mokėjimų sąskaitų.

71. Jeigu teisės aktais nenustatyta kitaip, Administracija neteikia įgaliotai klasifikacinei bendrovei jokių su sutartimi susijusių išlaidų ar finansinių mokėjimų sąskaitų.

 

XIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

72. Sutarties neatsiejama dalis yra sutarties priedai. Sutarties prieduose nurodoma įgaliojimų apimtis: liudijimų, kuriuos išduoti teisė suteikiama įgaliotai klasifikacinei bendrovei, pavadinimai; įgaliotos klasifikacinės bendrovės galimi veiksmai išduodant liudijimą (išduoti dokumentą arba jį tvirtinti); įgaliotai klasifikacinei bendrovei suteikiamų įgaliojimų lygis (išduoti dokumentą Lietuvos Respublikos vardu arba išduoti dokumentą Lietuvos Respublikos vardu tik gavus atskirą raštišką Administracijos sutikimą); liudijimų išdavimo teisinis pagrindas (nurodomas Lietuvos Respublikos įstatymas ar kitas teisės aktas, Europos Sąjungos teisės aktas, tarptautinė sutartis), papildomi veiksmai, kuriuos prireikus klasifikacinė bendrovė turi atlikti išduodama konkretų liudijimą.

73. Sutarties ir jos priedų pataisos ir papildymai galioja tik sutarties abiems pusėms juos pasirašius.

74. Pasikeitus adresams ar kitiems šalių rekvizitams, sutartis pakartotinai nesudarinėjama. Apie tokius pasikeitimus sutarties šalys viena kitą informuoja raštu.

75. Visi su sutartimi susiję ginčai, kurių neįmanoma išspręsti šalių derybomis, sprendžiami Lietuvos teismuose Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

76. Sutartis sudaroma dviem egzemplioriais, kiekvienas jų lietuvių ir anglų kalbomis. Kilus nesutarimams dėl sutarties nuostatų interpretavimo, vadovaujamasi lietuviškuoju sutarties variantu.

77. Keisdamosi dokumentais ir informacija, susijusia su sutartimi, tiek įgaliota klasifikacinė bendrovė, tiek Administracija laikosi konfidencialumo. Dokumentai ir informacija gali būti prieinami trečiosioms šalims tik sutarties šalių pritarimu. Ši nuostata netaikoma įgaliotos klasifikacinės bendrovės įsipareigojimams vėliavos valstybių administracijoms, kitoms tarptautinėms organizacijoms, taip pat, kaip ir teisiniams reikalavimams ir tarptautinėms konvencijoms.

______________