Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2011 m. gruodžio 21 d. Nr. 1517

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102; 2008, Nr. 81-3179; 2010, Nr. 25-1174; 2011, Nr. 2-36, Nr. 123-5813) 8 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Viešųjų pirkimų tarnybos nuostatus (pridedama).

2. Šis nutarimas įsigalioja 2012 m. sausio 1 dieną.

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

 

 

TEISINGUMO MINISTRAS,

PAVADUOJANTIS ŪKIO MINISTRĄ                                            REMIGIJUS ŠIMAŠIUS

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2011 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. 1517

 

VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba) yra valstybės biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas) Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo (Žin., 1990, Nr. 24-596; 2004, Nr. 4-47) nustatyta tvarka.

2. Tarnybos paskirtis – įgyvendinti viešųjų pirkimų politiką ir prižiūrėti, kaip laikomasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102), Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo (Žin., 2011, Nr. 85-4135) ir su jų įgyvendinimu susijusių teisės aktų.

3. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975), Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2010, Nr. 15-699), kitais įstatymais ir Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, šiais Nuostatais ir kitais teisės aktais.

4. Tarnyba yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke, antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu.

5. Nuostatai keičiami teisės aktų nustatyta tvarka. Sprendimą dėl Tarnybos buveinės pakeitimo priima Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

6. Tarnybos vieši pranešimai skelbiami Tarnybos interneto svetainėje (www.vpt.lt), o įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais atvejais – ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.

 

II. TARNYBOS VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS

 

7. Tarnybos veiklos tikslai yra:

7.1. įgyvendinti viešųjų pirkimų politiką;

7.2. prižiūrėti, kaip laikomasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų;

7.3. prižiūrėti, kaip laikomasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų.

8. Siekdama Nuostatų 7.1 punkte nurodyto veiklos tikslo, Tarnyba atlieka šias funkcijas:

8.1. pagal kompetenciją rengia ir (ar) priima viešuosius pirkimus reglamentuojančius teisės aktus, institucijoms ir įstaigoms teikia informaciją ir pasiūlymus dėl viešųjų pirkimų teisinio reguliavimo spragų šalinimo ir viešųjų pirkimų teisinio reguliavimo tobulinimo;

8.2. teikia metodinę pagalbą viešųjų pirkimų klausimais, rengia Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymui, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymui įgyvendinti reikalingas rekomendacijas;

8.3. renka, kaupia ir analizuoja informaciją apie numatomus ir atliekamus viešuosius pirkimus, sudarytas viešojo pirkimo–pardavimo sutartis (toliau – pirkimo sutartys) ir pirkimų sutarčių įvykdymo rezultatus, taip pat nustatytus viešųjų pirkimų tvarkos pažeidimus, jų pobūdį ir su jais susijusius sprendimus ir nuobaudas; šią informaciją, išskyrus konfidencialią, teikia valstybės ir savivaldybių institucijoms, įstaigoms ir skelbia viešai;

8.4. analizuoja ir vertina viešųjų pirkimų sistemą, rengia ir teikia institucijoms ir įstaigoms pasiūlymus, kaip ją tobulinti;

8.5. organizuoja ir vykdo perkančiųjų organizacijų valstybės tarnautojų ar darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto (toliau – valstybės tarnautojai ir darbuotojai), atsakingų už viešuosius pirkimus, mokymą;

8.6. konsultuoja perkančiąsias organizacijas ir tiekėjus arba organizuoja jų konsultavimą viešojo pirkimo klausimais;

8.7. sprendžiant viešųjų pirkimų klausimus, palaiko ryšius su atitinkamomis užsienio valstybių institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis;

8.8. tvirtina supaprastintų viešųjų pirkimų skelbimų formas ir nustato skelbimų (pranešimų) teikimo reikalavimus;

8.9. tvirtina viešojo pirkimo vertės apskaičiavimo metodiką;

8.10. tvirtina viešųjų pirkimų ataskaitų formas ir nustato ataskaitų teikimo reikalavimus;

8.11. rengia ir teikia Europos Komisijai jos nustatytais terminais ir forma statistines prekių, paslaugų ir darbų viešojo pirkimo metines ataskaitas ir kitą jos prašomą informaciją;

8.12. persiunčia Europos Sąjungos oficialiųjų leidinių biurui skelbti perkančiųjų organizacijų skelbimus ir užtikrina perkančiųjų organizacijų perduodamų kitų pranešimų ir informacijos persiuntimą;

8.13. administruoja Centrinę viešųjų pirkimų informacinę sistemą.

9. Siekdama Nuostatų 7.2 punkte nustatyto veiklos tikslo, Tarnyba atlieka šias funkcijas:

9.1. vykdo Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimų prevenciją, prižiūri, kaip laikomasi šių teisės aktų reikalavimų ir sudarytų pirkimo sutarčių sąlygų įsigyjant reikiamų prekių, paslaugų ar darbų ir kaip užtikrinamas tinkamas viešųjų pirkimų planavimas, pirkimo sutarčių vykdymas, taip pat vertina pirkimo sutarčių įvykdymo rezultatus;

9.2. nagrinėja administracinių teisės pažeidimų bylas pagal kompetenciją;

9.3. teikia Europos Komisijai Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 97 straipsnyje nurodytą informaciją apie Europos Sąjungos teisės pažeidimą;

9.4. teikia Europos Komisijai Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 951 straipsnio 5 dalyje nurodytą informaciją apie teismo priimtus sprendimus.

10. Siekdama Nuostatų 7.3 punkte nustatyto veiklos tikslo, Tarnyba atlieka šias funkcijas:

10.1. vykdo Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo ir kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimų prevenciją, prižiūri, kaip perkančiosios organizacijos laikosi šių teisės aktų reikalavimų, įsigydamos joms reikalingų prekių, paslaugų ar darbų;

10.2. nagrinėja administracinių teisės pažeidimų bylas pagal kompetenciją;

10.3. teikia Europos Komisijai Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo 63 straipsnyje nurodytą informaciją apie Europos Sąjungos teisės pažeidimą.

11. Tarnyba atlieka ir kitas įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

 

III. TARNYBOS TEISĖS

 

12. Tarnyba, siekdama jai nustatytų veiklos tikslų ir atlikdama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 82 straipsnio 2 dalyje, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo 9 straipsnio 2 dalyje ir kituose teisės aktuose nustatytas teises.

13. Tarnyba priima sprendimus savarankiškai ir nešališkai.

 

IV. TARNYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

14. Tarnybos veikla organizuojama vadovaujantis Tarnybos direktoriaus patvirtintais strateginiais veiklos planais, rengiamais vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2010, Nr. 102-5279), kitais planavimo dokumentais. Tarnybos strateginiai veiklos planai skelbiami Tarnybos interneto svetainėje. Tarnybos strateginio veiklos plano vykdymo vertinimą atlieka Tarnybos direktorius.

15. Tarnybos administracijos struktūrą tvirtina Tarnybos direktorius.

16. Tarnybos administracijos padalinių veiklą reguliuoja Tarnybos direktoriaus įsakymu tvirtinamas Tarnybos darbo reglamentas, Tarnybos vidaus tvarkos taisyklės, Tarnybos administracijos padalinių nuostatai, Tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių aprašymai.

17. Tarnybai vadovauja direktorius – valstybės pareigūnas, kurį 4 metams į pareigas priima ir iš jų atleidžia Respublikos Prezidentas Ministro Pirmininko teikimu. Tarnybos direktorius pareigas gali eiti ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės.

18. Tarnybos direktoriumi gali būti nepriekaištingos reputacijos Lietuvos Respublikos pilietis, turintis magistro kvalifikacinį laipsnį arba vienpakopį universitetinį išsilavinimą.

19. Tarnybos direktorius atleidžiamas iš pareigų Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 81 straipsnio 4 dalyje nustatytais pagrindais.

20. Pasibaigus kadencijai, Tarnybos direktorius eina pareigas, kol į pareigas priimamas naujas direktorius.

21. Tarnybos direktorius gali turėti pavaduotojų. Pavaduotojus skiria Tarnybos direktorius Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 105-3019; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka.

22. Tarnybos direktorius ir jo pavaduotojai negali eiti kitų renkamų ar skiriamų pareigų, dirbti verslo ar kitose privačiose įstaigose ar įmonėse, išskyrus pedagoginę ar kūrybinę veiklą.

23. Tarnybos direktorius:

23.1. organizuoja Tarnybos darbą taip, kad būtų įgyvendinami Tarnybos veiklos tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos;

23.2. užtikrina Tarnybos teikiamų konsultacijų vienodumą, kompetentingumą ir kokybę;

23.3. sprendžia Tarnybos kompetencijai priskirtus klausimus, tiesiogiai atsako už tai, kad būtų įgyvendinami Tarnybos veiklos tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos;

23.4. užtikrina, kad būtų laikomasi įstatymų, kitų teisės aktų ir Nuostatų;

23.5. atstovauja Tarnybai valstybės ir savivaldybių institucijose, įstaigose ir tarptautinėse organizacijose;

23.6. priima įsakymus, kontroliuoja, kaip jie įgyvendinami;

23.7. per 4 mėnesius nuo kalendorinių metų pabaigos pateikia Tarnybos metinę veiklos ataskaitą Lietuvos Respublikos Seimui, Lietuvos Respublikos Vyriausybei ir paskelbia viešai;

23.8. tvirtina Tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinto didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių skaičiaus;

23.9. įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Tarnybos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, juos skatina, skiria jiems pašalpas, tarnybines ar drausmines nuobaudas;

23.10. nustato Tarnybos direktoriaus pavaduotojų koordinavimo ir kontroliavimo sritis;

23.11. užtikrina, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą (Žin., 2007, Nr. 77-3046) teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;

23.12. užtikrina racionalų ir taupų Tarnybos lėšų ir turto naudojimą, veiksmingą Tarnybos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, veikimą ir tobulinimą;

23.13. atlieka kitas įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų jam pavestas funkcijas.

24. Tarnybos direktoriaus pavaduotojai:

24.1. koordinuoja ir kontroliuoja jiems priskirtų Tarnybos administracijos padalinių darbą pagal šių padalinių nuostatuose nurodytas funkcijas;

24.2. dalyvauja planuojant Tarnybos veiklą;

24.3. Tarnybos direktoriaus įgalioti atstovauja Tarnybai teisme, kitose valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose svarstant klausimus, susijusius su viešaisiais pirkimais, palaiko ryšius su tarptautinėmis organizacijomis Tarnybos veiklos klausimais;

24.4. Tarnybos direktoriaus paskirti, laikinai Tarnybos direktoriaus nesant, atlieka Tarnybos direktoriaus funkcijas;

24.5. atlieka kitas Tarnybos direktoriaus jiems pavestas funkcijas.

25. Tarnybos direktorius ir jo pavaduotojai Tarnybos vardu turi teisę nagrinėti administracinių teisės pažeidimų bylas ir skirti administracines nuobaudas.

26. Tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų priėmimo į pareigas Tarnyboje tvarką, atsakomybės, darbo užmokesčio mokėjimo, socialinių ir kitų garantijų suteikimo ir kitas nuostatas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569) ir kiti teisės aktai.

 

V. TARNYBOS VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ

 

27. Tarnybos valstybinį (finansinį ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė.

28. Tarnybos vidaus auditą atlieka Tarnybos įsteigtas Vidaus audito skyrius.

29. Tarnybos finansų kontrolę atlieka Tarnybos direktoriaus paskirti valstybės tarnautojai ir darbuotojai.

30. Tarnybos strateginio veiklos plano įgyvendinimo kontrolę atlieka Tarnybos direktorius.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

31. Tarnyba reorganizuojama arba likviduojama teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________