LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ PRAŠYMŲ LEISTI DIRBTI KITĄ DARBĄ NAGRINĖJIMO IR SPRENDIMŲ DĖL LEIDIMO VALSTYBĖS TARNAUTOJAMS DIRBTI KITĄ DARBĄ PRIĖMIMO IR ATŠAUKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2006 m. liepos 24 d. Nr. 741

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708; 2006, Nr. 4-97) 161 straipsnio 2 ir 4 dalimis, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Valstybės tarnautojų prašymų leisti dirbti kitą darbą nagrinėjimo ir sprendimų dėl leidimo valstybės tarnautojams dirbti kitą darbą priėmimo ir atšaukimo taisykles (pridedama).

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                   Gediminas Kirkilas

 

Vidaus reikalų ministras                                                               Raimondas Šukys

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2006 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 741

 

VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ PRAŠYMŲ LEISTI DIRBTI KITĄ DARBĄ NAGRINĖJIMO IR SPRENDIMŲ DĖL LEIDIMO VALSTYBĖS TARNAUTOJAMS DIRBTI KITĄ DARBĄ PRIĖMIMO IR ATŠAUKIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybės tarnautojų prašymų leisti dirbti kitą darbą nagrinėjimo ir sprendimų dėl leidimo valstybės tarnautojams dirbti kitą darbą priėmimo ir atšaukimo taisyklės (toliau vadinama – šios Taisyklės) nustato valstybės tarnautojų prašymų leisti dirbti kitą darbą (toliau vadinama – prašymai) pateikimo ir nagrinėjimo, sprendimų dėl leidimo valstybės tarnautojams dirbti kitą darbą (toliau vadinama – leidimas dirbti) priėmimo, informacijos, kad turinčiam leidimą dirbti valstybės tarnautojui dirbant atsiranda Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 161 straipsnio 1 dalyje nurodytos aplinkybės, dėl kurių toks leidimas negalėjo būti išduotas (toliau vadinama – informacija), nagrinėjimo ir priimtų sprendimų dėl leidimo dirbti atšaukimo tvarką.

 

II. PRAŠYMŲ PATEIKIMAS

 

2. Valstybės tarnautojas prašymą jį į pareigas priimančiam asmeniui arba kolegialiai valstybės ar savivaldybės institucijai (toliau vadinama – valstybės tarnautoją į pareigas priimantis asmuo) pateikia:

2.1. kai jis ketina įsidarbinti įmonėje, įstaigoje ar organizacijoje (toliau vadinama – įmonė), nesvarbu, kokia jos nuosavybės ir teisinė forma, rūšis ir veiklos pobūdis, ir gauti už šį darbą atlyginimą;

2.2. ne vėliau kaip 20 darbo dienų, o tais atvejais, kai sprendimą dėl leidimo dirbti priima arba priimtą sprendimą dėl leidimo dirbti atšaukia kolegiali valstybės ar savivaldybės institucija, – ne vėliau kaip 40 darbo dienų iki gauto leidimo dirbti galiojimo termino pabaigos, kai baigiasi gauto leidimo dirbti terminas, o valstybės tarnautojas ketina tęsti darbą;

2.3. ne vėliau kaip kitą darbo dieną po to, kai turintis leidimą dirbti valstybės tarnautojas buvo perkeltas į kitas valstybės tarnautojo pareigas;

2.4. ne vėliau kaip kitą darbo dieną po to, kai pasikeičia turinčio leidimą dirbti valstybės tarnautojo pareigybės aprašyme nustatytos funkcijos ir jis supažindinamas su šiais pakeitimais.

3. Kol bus priimtas sprendimas dėl prašymų, pateiktų šių Taisyklių 2.3 ir 2.4 punktuose nustatytais atvejais, laikoma, kad valstybės tarnautojas turi leidimą dirbti kitą darbą.

4. Prašyme nurodoma įmonė, kurioje valstybės tarnautojas ketina įsidarbinti, jos teisinė forma, rūšis, veiklos pobūdis, tam tikros profesijos, specialybės, kvalifikacijos darbas, kurį valstybės tarnautojas ketina dirbti, ir pareigos, kurias jis ketina eiti.

5. Prie prašymo pridedama įmonės, kurioje valstybės tarnautojas ketina įsidarbinti, vadovo ar jo įgalioto asmens išduota pažyma apie funkcijas, kurias valstybės tarnautojas atliktų joje įsidarbinęs, darbo laiko pradžią ir pabaigą.

6. Turintis leidimą dirbti arba padavęs prašymą valstybės tarnautojas, sužinojęs, kad pasikeitė šių Taisyklių 4 ir 5 punktuose nurodyti duomenys, ne vėliau kaip kitą darbo dieną apie tai raštu informuoja jį į pareigas priimantį asmenį.

 

III. PRAŠYMŲ IR INFORMACIJOS NAGRINĖJIMAS

 

7. Valstybės tarnautoją į pareigas priimantis asmuo sudaro nuolatinę komisiją, kuri nagrinėja prašymus ir informaciją (toliau vadinama – komisija), ir iš komisijos narių skiria komisijos pirmininką. Komisija sudaroma iš 3 arba 5 asmenų. Jeigu institucijoje ar įstaigoje yra veikianti profesinė sąjunga, į komisijos narių sąrašą turi būti įtrauktas šios profesinės sąjungos atstovas.

Tais atvejais, kai valstybės tarnautoją į pareigas priima kolegiali valstybės ar savivaldybės institucija, komisiją sudaro šios institucijos vadovas.

Komisijos darbe turi dalyvauti visi jos nariai. Dėl svarbių priežasčių kai kuriems jos nariams neatvykus, komisija gali nagrinėti prašymus ir informaciją, jeigu jos darbe dalyvauja daugiau kaip pusė komisijos narių. Jeigu komisijos darbe dėl svarbių priežasčių negali dalyvauti komisijos pirmininkas, komisiją sudaręs asmuo raštu paveda kitam komisijos nariui atlikti komisijos pirmininko funkcijas. Komisijos sprendimai priimami dalyvaujančių posėdyje komisijos narių balsų dauguma.

8. Valstybės tarnautoją į pareigas priimantis asmuo (o tais atvejais, kai valstybės tarnautoją į pareigas priima kolegiali valstybės ar savivaldybės institucija, – šios institucijos vadovas) gautą prašymą perduoda nagrinėti komisijai per 3 darbo dienas nuo prašymo gavimo.

9. Informacijos nagrinėjimas pradedamas valstybės tarnautoją į pareigas priimančiam asmeniui (o tais atvejais, kai valstybės tarnautoją į pareigas priima kolegiali valstybės ar savivaldybės institucija, – šios institucijos vadovui) gavus oficialią informaciją. Valstybės tarnautoją į pareigas priimantis asmuo (o tais atvejais, kai valstybės tarnautoją į pareigas priima kolegiali valstybės ar savivaldybės institucija, – šios institucijos vadovas) oficialią informaciją per 3 darbo dienas nuo jos gavimo perduoda nagrinėti komisijai. Informacijos nagrinėjimas taip pat gali būti pradedamas valstybės tarnautoją į pareigas priimančio asmens (o tais atvejais, kai valstybės tarnautoją į pareigas priima kolegiali valstybės ar savivaldybės institucija, – šios institucijos vadovo) sprendimu, gavus neoficialią informaciją ir perdavus ją nagrinėti komisijai.

10. Komisijos pirmininkas paskiria komisijos posėdžio datą, informuoja apie ją komisijos narius, prašymą pateikusį arba leidimą dirbti turintį valstybės tarnautoją, dėl kurio darbo buvo gauta informacija, jo tiesioginį vadovą ir raštu prašo turinčio leidimą dirbti valstybės tarnautojo, dėl kurio darbo buvo gauta informacija, pateikti paaiškinimus dėl šios informacijos.

11. Turintis leidimą dirbti valstybės tarnautojas, dėl kurio darbo buvo gauta informacija, gavęs komisijos pirmininko prašymą pateikti paaiškinimus dėl šios informacijos, šiuos paaiškinimus komisijai pateikia raštu iki komisijos posėdžio, bet ne vėliau kaip per 4 darbo dienas nuo komisijos pirmininko prašymo gavimo dienos. Jeigu valstybės tarnautojui, dėl kurio darbo buvo gauta informacija, komisijos pirmininko prašymas pateikti paaiškinimus dėl šios informacijos negali būti įteiktas dėl laikinojo nedarbingumo, komandiruotės arba atostogų, sprendimo priėmimo terminas sustabdomas, kol pasibaigs valstybės tarnautojo laikinasis nedarbingumas, komandiruotė arba atostogos. Valstybės tarnautojui, dėl kurio darbo buvo gauta informacija, laiku nepateikus paaiškinimų, komisija išnagrinėja informaciją be valstybės tarnautojo paaiškinimų ir teikia valstybės tarnautoją į pareigas priimančiam asmeniui vieną iš šių Taisyklių 13.1–13.5 punktuose nurodytų pasiūlymų.

12. Komisija, nagrinėdama prašymą arba informaciją, analizuoja pateiktus dokumentus, paaiškinimus, prašymą pateikusio arba leidimą dirbti turinčio valstybės tarnautojo pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas, valstybės tarnautojo privačių interesų deklaracijoje pateiktus duomenis. Valstybės tarnautojas savo iniciatyva arba komisijai pakvietus gali dalyvauti posėdyje ir pateikti papildomą informaciją arba paaiškinimus, kurie padėtų įvertinti, ar valstybės tarnautojui dirbant kitą darbą atsiranda (arba atsiras) Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 161 straipsnio 1 dalyje nurodytos aplinkybės. Taip pat komisija gali kviesti ir kitus asmenis, turinčius informacijos arba galinčius pateikti paaiškinimus, padėsiančius įvertinti, ar valstybės tarnautojui dirbant kitą darbą atsiranda (arba atsiras) Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 161 straipsnio 1 dalyje nurodytos aplinkybės.

13. Komisija per 10 darbo dienų nuo jai perduoto nagrinėti prašymo ar informacijos gavimo išnagrinėja, ar valstybės tarnautojui dirbant kitą darbą neatsiras Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 161 straipsnio 1 dalyje nustatytos aplinkybės, arba ar turinčiam leidimą dirbti valstybės tarnautojui dirbant neatsiranda Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 161 straipsnio 1 dalyje nustatytos aplinkybės, dėl kurių toks leidimas negalėjo būti išduotas, ir teikia rekomendacinio pobūdžio motyvuotą pasiūlymą valstybės tarnautoją į pareigas priimančiam asmeniui:

13.1. išduoti leidimą dirbti;

13.2. neišduoti leidimo dirbti;

13.3. atšaukti sprendimą dėl leidimo dirbti;

13.4. palikti galioti leidimą dirbti;

13.5. kreiptis į Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją ir prašyti pateikti rekomendaciją, jeigu komisijai iškyla pagrįstų abejonių, ar darbas, kurį valstybės tarnautojas ketina dirbti arba dirba, nesukelia viešųjų ir privačių interesų konflikto valstybės tarnyboje, o kitų Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 161 straipsnio 1 dalyje nustatytų aplinkybių, dėl kurių leidimas dirbti negalėjo arba negali būti išduotas, nėra.

14. Esant šių Taisyklių 13.5 punkte nurodytam pasiūlymui, valstybės tarnautoją į pareigas priimantis asmuo kreipiasi į Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją dėl rekomendacijos. Taip pat valstybės tarnautoją į pareigas priimantis asmuo įstatymų nustatyta tvarka gali kreiptis į Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją su prašymu pateikti rekomendaciją, jeigu gavus vieną iš šių Taisyklių 13.1–13.4 punktuose nurodytų pasiūlymų jam iškyla abejonių, ar darbas, kurį valstybės tarnautojas ketina dirbti arba dirba, nesukelia viešųjų ir privačių interesų konflikto valstybės tarnyboje.

Tais atvejais, kai valstybės tarnautoją į pareigas priima kolegiali valstybės ar savivaldybės institucija, į Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją dėl rekomendacijos kreipiasi šios institucijos vadovas.

 

IV. SPRENDIMO PRIĖMIMAS

 

15. Sprendimą dėl leidimo dirbti priima arba sprendimą dėl leidimo dirbti atšaukia valstybės tarnautoją į pareigas priimantis asmuo.

16. Gavęs komisijos pasiūlymą, valstybės tarnautoją į pareigas priimantis asmuo per 4 darbo dienas (o tais atvejais, kai valstybės tarnautoją į pareigas priima kolegiali valstybės ar savivaldybės institucija – artimiausio posėdžio metu) priima atitinkamu teisės aktu įformintą motyvuotą sprendimą:

16.1. išduoti leidimą dirbti;

16.2. neišduoti leidimo dirbti;

16.3. atšaukti sprendimą dėl leidimo dirbti;

16.4. palikti galioti leidimą dirbti.

17. Šių Taisyklių 16 punkte nurodytas sprendimas turi būti priimtas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo tos dienos, kai valstybės tarnautoją į pareigas priimantis asmuo gavo valstybės tarnautojo prašymą arba informaciją. Tais atvejais, kai sprendimą dėl leidimo dirbti priima arba priimtą sprendimą dėl leidimo dirbti atšaukia kolegiali valstybės ar savivaldybės institucija, sprendimas turi būti priimtas ne vėliau kaip per 40 darbo dienų. Paprašius Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos rekomendacijos, sprendimo priėmimo terminas sustabdomas. Gavus Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos rekomendaciją, šis terminas tęsiasi.

18. Pateikęs prašymą valstybės tarnautojas, taip pat valstybės tarnautojas, dėl kurio darbo buvo gauta informacija, su priimtu sprendimu pasirašytinai supažindinamas ne vėliau kaip kitą darbo dieną po sprendimo priėmimo. Jeigu šį sprendimą priėmė Lietuvos Respublikos Vyriausybė, su šiuo sprendimu valstybės tarnautojas pasirašytinai supažindinamas ne vėliau kaip kitą darbo dieną po jo įsigaliojimo. Tais atvejais, kai šių Taisyklių 16 punkte nurodytas sprendimas buvo priimtas (arba Lietuvos Respublikos Vyriausybės priimtas sprendimas įsigaliojo) valstybės tarnautojo laikinojo nedarbingumo, komandiruotės ar atostogų metu, su šiuo sprendimu valstybės tarnautojas pasirašytinai supažindinamas ne vėliau kaip kitą darbo dieną po to, kai pasibaigia valstybės tarnautojo laikinasis nedarbingumas, komandiruotė ar atostogos. Apie sprendimą neišduoti leidimo dirbti ar apie išduoto leidimo dirbti atšaukimą taip pat raštu informuojama įmonė, kurioje valstybės tarnautojas ketino įsidarbinti ar dirba.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

19. Duomenys apie sprendimus, priimtus pagal šias Taisykles, įrašomi į valstybės tarnautojo asmens bylą ir pateikiami Valstybės tarnautojų registrui Valstybės tarnautojų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugpjūčio 10 d. nutarimu Nr. 1255 (Žin., 2002, Nr. 80-3440), nustatyta tvarka.

20. Šių Taisyklių 16 punkte nurodyti sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka.

______________