LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ MOKYMO PROGRAMŲ TURINIO REIKALAVIMŲ PATVIRTINIMO

 

2002 m. liepos 11 d. Nr. 339

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) 45 straipsnio 2 dalimi:

1. Tvirtinu Valstybės tarnautojų mokymo programų turinio reikalavimus (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiais galios:

2.1. valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministro 2000 m. gegužės 24 d. įsakymą Nr. 65 „Dėl Valstybės tarnautojų mokymo programų turinio reikalavimų ir mokymo programų rengimo ir atsiskaitymo už jas tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 43-1236);

2.2. valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministro 2000 m. spalio 5 d. įsakymą Nr. 107 „Dėl Valstybės tarnautojų mokymo programų santykio su formaliojo mokymo programomis nustatymo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 87-2676).

 

 

 

VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS                                                             JUOZAS BERNATONIS


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro

2002 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. 339

 

VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ MOKYMO PROGRAMŲ TURINIO REIKALAVIMAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šie reikalavimai nustato valstybės tarnautojų mokymo programų turinį ir bendruosius reikalavimus valstybės tarnautojų mokymo programoms įforminti.

2. Šiais reikalavimais siekiama užtikrinti rengiamų valstybės tarnautojų mokymo programų atitiktį valstybės tarnybos poreikiams.

3. Yra šios valstybės tarnautojų mokymo programų rūšys: įvadinio mokymo programos, kvalifikacijos tobulinimo programos, tarp jų 18–20 kategorijų valstybės tarnautojų mokymo programos.

 

II. ĮVADINIO MOKYMO PROGRAMŲ TURINIO REIKALAVIMAI

 

4. Įvadinio mokymo programų turinio reikalavimai yra šie:

4.1. supažindinti su Lietuvos Respublikos konstitucine sąranga;

4.2. supažindinti su viešosios politikos sprendimų priėmimo procesais;

4.3. supažindinti su teisės aktų hierarchija, įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo taisyklėmis;

4.4. supažindinti su viešojo administravimo sistemos funkcionavimo principais;

4.5. supažindinti su valstybės tarnybos reformos principais ir įgyvendinimo aktualijomis;

4.6. supažindinti su esamos ekonominės sistemos funkcionavimo principais;

4.7. supažindinti su pagrindinių Europos Sąjungos institucijų sąranga, sprendimų priėmimo mechanizmais ir integracijos į Europos Sąjungą aktualijomis;

4.8. supažindinti su strateginio/programinio planavimo principais ir procedūromis;

4.9. supažindinti su informacinių technologijų vartojimo viešajame administravime galimybėmis.

 

III. KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMŲ TURINIO REIKALAVIMAI

 

5. Kvalifikacijos tobulinimo programų turinio reikalavimai yra šie:

5.1. nagrinėti institucines-funkcines viešojo administravimo reformos aktualijas;

5.2. nagrinėti naujausius teisės aktus, kurie taikomi einant konkrečias pareigas;

5.3. nagrinėti Lietuvos Respublikos Vyriausybės strateginius tikslus (prioritetus): socialinės-ekonominės raidos tendencijas savivaldybės, apskrities, ministerijos lygiais;

5.4. nagrinėti Europos Sąjungos administruojamų sričių politiką ir jos įgyvendinimo aktualijas;

5.5. nagrinėti Europos Sąjungos struktūrinių fondų strateginio valdymo principus ir procedūras;

5.6. ugdyti gebėjimus vykdyti funkcijas, susijusias su Europos Sąjungos teisės (acquis) įgyvendinimu ir dalyvavimu Europos Sąjungos institucijų veikloje;

5.7. nagrinėti kovos su korupcija viešajame administravime būdus ir priemones;

5.8. ugdyti efektyvaus informacinių technologijų vartojimo įgūdžius;

5.9. tobulinti efektyvaus strateginio/programinio planavimo įgūdžius;

5.10. nagrinėti žmogiškųjų išteklių strateginio planavimo valstybės tarnyboje metodiką, atrankos, veiklos valdymo, vertinimo, mokymų planavimo ir organizavimo klausimus;

5.11. nagrinėti teisės aktų projektų padarinių įvertinimo problemas ir tobulinti bendradarbiavimo rengiant teisės aktus įgūdžius.

 

IV. 18–20 KATEGORIJŲ VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ MOKYMO PROGRAMŲ TURINIO REIKALAVIMAI

 

6. 18–20 kategorijų valstybės tarnautojų mokymo programos turi ugdyti 18–20 kategorijų valstybės tarnautojų vadybos gebėjimus:

6.1. tobulinant viešąjį administravimą;

6.2. stiprinant valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų ryšius su gyventojais;

6.3. mokantis taikyti modernias lyderiavimo, vadybos ir viešųjų organizacijų teorijas;

6.4. tobulinant profesinius ir asmeninius gebėjimus dalyvauti Europos Sąjungos institucijų veikloje;

6.5 siekiant efektyvaus asmenybės vystymosi.

 

V. BENDRIEJI REIKALAVIMAI VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ MOKYMO PROGRAMOMS ĮFORMINTI

 

7. Teikiamose tvirtinti valstybės tarnautojų mokymo programose turi būti nurodyta:

7.1. mokymo programos tikslas ir turinio anotacija: tikslinė grupė, temų sąrašas;

7.2. mokymo programos modulių pavadinimai, jų trukmė akademinėmis valandomis;

7.3. mokymo programos modulių eigos planas: tikslas, uždaviniai, metodai;

7.4. dalomoji ir demonstruojamoji medžiaga: tezės, skaidrės, praktinės užduotys, pavyzdžiai.

8. Kartu su valstybės tarnautojų mokymo programomis turi būti pateikta:

8.1. dėstytojų sąrašas (nurodant jų išsilavinimą, kvalifikaciją, darbovietę, pareigas), kurie įgyvendins patvirtintą valstybės tarnautojų mokymo programą;

8.2. argumentai, kuriais vadovaujantis nustatyta 7.2 punkte nurodytų modulių trukmė.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

9. Valstybės tarnautojų mokymo programų turinys atnaujinamas, atsižvelgiant į kintančius valstybės tarnautojų mokymo poreikius, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pageidavimus, taip pat mokymo dalyvių pastabas.

10. Valstybės tarnautojų mokymo programos tvirtinamos pagal Valstybės tarnautojų mokymo organizavimo tvarkoje nustatytas procedūras.

______________