LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

N U T A R I M A S

 

DĖL PAVOJINGŲ LIETUVOS ŪKIO OBJEKTŲ REGISTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

1996 m. liepos 30 d. Nr. 913

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Įsteigti Pavojingų Lietuvos ūkio objektų registrą.

2. Pavesti Krašto apsaugos ministerijos Civilinės saugos departamentui vykdyti Pavojingų Lietuvos ūkio objektų registro steigėjo funkcijas ir tvarkyti šį registrą.

3. Patvirtinti Pavojingų Lietuvos ūkio objektų registro nuostatus (pridedama).

4. Papildyti valstybinių kadastrų, klasifikatorių, registrų rengimo schemos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. spalio 23 d. nutarimu Nr. 793 „Dėl kadastrų, klasifikatorių, registrų rengimo ir funkcionavimo“ (Žin., 1992, Nr. 33-1018; 1993, Nr. 22-535, Nr. 33-761; 1994, Nr. 94-1845, Nr. 99-1981; 1995, Nr. 6-132, Nr. 9-189, Nr. 51-1257, Nr. 56-1412, Nr. 61-1539, Nr. 84-1909; 1996, Nr. 43-1058, Nr. 60-1417), skyrių „Valstybiniai nacionaliniai kadastrai, klasifikatoriai, registrai“ šia pastraipa:

„Pavojingų Lietuvos ūkio objektų registras

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1996 m. liepos 30 d. nutarimas Nr. 913

Krašto apsaugos ministerijos Civilinės saugos departamentas“.

 

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                      MINDAUGAS STANKEVIČIUS

 

 

 

KRAŠTO APSAUGOS MINISTRAS                                                           LINAS LINKEVIČIUS

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1996 m. liepos 30 d. nutarimu Nr. 913

 

Pavojingų Lietuvos ūkio objektų registro nuostatai

 

Bendroji dalis

 

1. Šie nuostatai reglamentuoja Pavojingų Lietuvos ūkio objektų registro (toliau vadinama – registras) sudarymą, duomenų apie pavojingus objektus kaupimą, tvarkymą, atnaujinimą ir sukauptų duomenų naudojimą. Registras yra visos valstybės informacinės sistemos sudėtinė dalis.

2. Registro apskaitos objektas yra Lietuvos ūkio objektai, kurie priskiriami prie pavojingųjų vadovaujantis Pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1995 m. rugpjūčio 4 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl Pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1995, Nr. 65-1625).

Pavojingas objektas – įmonė, sandėlis arba kitas statinys, kuriame nuolat arba laikinai gaminama, perdirbama, laikoma, perkraunama, naudojama, sandėliuojama arba neutralizuojama viena arba kelios pavojingosios medžiagos ar jų atliekos, kurių kiekis yra didesnis už nustatytąjį šios medžiagos ribinį kiekį.

3. Registro tikslas – turėti patikimą informaciją apie pavojingus Lietuvos ūkio objektus ir nustatytąja tvarka teikti ją vartotojams.

 

Registro uždaviniai

 

4. Registro uždaviniai yra šie:

4.1. rinkti, kaupti, atnaujinti ir analizuoti informaciją apie pavojingus Lietuvos ūkio objektus, juose esančias pavojingąsias medžiagas bei pasirengimą avarijoms;

4.2. padėti valstybinės priežiūros institucijoms bei specialiosioms tarnyboms, nurodytoms Pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1995 m. rugpjūčio 4 d. nutarimu Nr. 1090, 4.6 ir 4.7 punktuose, vykdyti pavojingų objektų avarijų prevenciją, tyrimą, įvertinti šiuos objektus;

4.3. teikti informaciją apie pavojingus objektus specialiosioms tarnyboms, kai likviduojami avarijų pavojinguose objektuose padariniai, organizuojama gyventojų apsauga.

 

Registro steigėjas ir vadovaujančioji tvarkymo įstaiga

 

5. Registrą steigia Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

6. Vadovaujančioji registro tvarkymo įstaiga yra Krašto apsaugos ministerijos Civilinės saugos departamentas.

7. Vadovaujančioji registro tvarkymo įstaiga įsteigia padalinį arba paskiria asmenis registrui tvarkyti.

 

Registro struktūra ir informacijos sudėtis

 

8. Registre pateikiami šie duomenys apie pavojingus objektus:

8.1. pavojingo objekto pavadinimas, identifikavimo kodas;

8.2. įmonės (kurioje yra pavojingas objektas) kodas;

8.3. įmonės rūšis;

8.4. visas įmonės pavadinimas lietuvių kalba;

8.5. vietovės kodas;

8.6. įmonės adresas;

8.7. įmonės vadovas (vardas, pavardė, pareigos, telefonas, telefaksas);

8.8. kontaktinis asmuo (vardas, pavardė, pareigos, telefonas, telefaksas);

8.9. įmonės steigėjas;

8.10. veiklos rūšys;

8.11. pastato ar statinio kodas, objekto statinių charakteristika;

8.12. įmonės ar objekto teritorijos generalinis planas;

8.13. įmonės darbuotojų skaičius (bendras, didžiausioje ir naktinėje (vakarinėje) pamainose);

8.14. informacija apie naudojamas pavojingąsias medžiagas ir jų kiekius;

8.15. informacija apie pavojingųjų medžiagų saugojimo sąlygas bei pobūdį;

8.16. informacija apie avarijų metu galinčius vykti cheminius procesus bei galinčius susidaryti pavojingus cheminius junginius;

8.17. informacija apie neutralizuojančiąsias medžiagas ir priemones;

8.18. turimos individualiosios apsaugos priemonės, jų kiekiai;

8.19. turimos objekto avarijos likvidavimo pajėgos, jų aprūpinimas ir pajėgumas;

8.20. informacija apie potencialiai pavojingus įrenginius;

8.21. duomenys apie specialiąsias darbų saugos valdymo bei technologinio proceso kontrolės sistemas;

8.22. duomenys apie objekto pavojaus ir rizikos analizę;

8.23. atstumai iki gyvenamųjų teritorijų ir gyventojų skaičius prognozuojamo pavojingo neigiamo poveikio teritorijoje;

8.24. kiti duomenys, kuriuos nustato vadovaujančioji registro tvarkymo įstaiga valstybinės priežiūros institucijų pasiūlymu.

9. Vadovaujančioji registro tvarkymo įstaiga turi teisę keisti arba papildyti registro duomenų sąrašą.

10. Registrą sudaro centrinė duomenų bazė, esanti vadovaujančiojoje registro tvarkymo įstaigoje, ir teritorinės duomenų bazės, esančios vadovaujančiosios registro tvarkymo įstaigos apskričių padaliniuose.

11. Registras naudojasi kitų valstybinių registrų baziniais duomenimis. Registro sandara, duomenų formatai ir jų kodai turi atitikti galiojančius Lietuvos standartus ir užtikrinti informacinius ryšius su kitais valstybiniais registrais.

 

Registro duomenų kaupimas ir naudojimas

 

12. Vadovaujančioji registro tvarkymo įstaiga sprendžia registro duomenų formavimo, naudojimo, pateikimo vartotojams, informacijos rengimo ir kitus registro tvarkymo klausimus, rengia registro duomenų gavimo metodiką, kuri privaloma visoms pirminę informaciją teikiančioms institucijoms.

13. Pirminis registro duomenų apskaitos dokumentas yra vadovaujančiosios registro tvarkymo įstaigos nustatytos formos registracijos duomenų anketa, kurią pildo ir vadovaujančiajai registro tvarkymo įstaigai nustatytąja tvarka pateikia visų nuosavybės formų ūkio subjektai, turintys pavojingų objektų. Anketos saugomos vadovaujančiojoje registro tvarkymo įstaigoje 5 metus.

14. Surinkti duomenys kaupiami, apdorojami ir saugomi kompiuterinėje duomenų bazėje.

15. Registro duomenys nuolat atnaujinami. Duomenų atnaujinimo periodiškumą nustato vadovaujančioji registro tvarkymo įstaiga.

16. Registro duomenų vartotojai yra valstybės valdžios ir valdymo institucijos, valstybinės priežiūros ir kitos institucijos, kurios pagal savo kompetenciją vykdo gyventojų sveikatos, aplinkos, darbo sąlygų ir potencialiai pavojingų įrenginių bei statinių priežiūrą ir kontrolę. Vadovaujančioji registro tvarkymo įstaiga teikia registro duomenis, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1995 m. liepos 19 d. nutarimu Nr. 989 „Dėl naudojimosi valstybinių kadastrų, klasifikatorių ir registrų duomenimis tvarkos“ (Žin., 1995, Nr. 61-1537).

Vadovaujančiosios registro tvarkymo įstaigos nustatytais registro duomenimis gali už atlyginimą naudotis ir kiti fiziniai bei juridiniai asmenys, pateikę nustatytąja tvarka atitinkamą prašymą.

17. Duomenų teikėjai, kurių duomenys įrašyti į registrą, turi teisę susipažinti su jais, tikslinti juos, kad būtų užtikrintas jų teisingumas. Susipažinimo su registro duomenimis ir duomenų tikslinimo tvarką nustato vadovaujančioji registro tvarkymo įstaiga.

 

Vadovaujančiosios registro tvarkymo įstaigos teisės ir pareigos

 

18. Vadovaujančioji registro tvarkymo įstaiga turi teisę gauti iš visų nuosavybės formų ūkio subjektų, savivaldybių, valstybės institucijų (pagal jų kompetenciją) registrui reikalingą informaciją apie pavojingus objektus.

19. Už registro duomenų tikslumą atsako duomenų teikėjas. Vadovaujančioji registro tvarkymo įstaiga turi užtikrinti, kad į registrą nebūtų įrašyta klaidingų, nereikalingų arba neišsamių duomenų.

20. Vadovaujančiajai registro tvarkymo įstaigai draudžiama savavališkai taisyti registrui pateikiamus duomenis. Suabejojusi pateiktų duomenų tikslumu, vadovaujančioji registro tvarkymo įstaiga turi nedelsdama kreiptis į jų pateikėją, kad duomenys būtų sutikrinti su faktiniais, o klaidingi, nereikalingi arba neišsamūs – tuojau pat ištaisyti, išbraukti arba papildyti.

21. Vadovaujančioji registro tvarkymo įstaiga užtikrina duomenų banke sukauptos informacijos apsaugą. Duomenys turi būti apsaugoti nuo neteisėto pakeitimo, perdavimo, paskelbimo ir panaikinimo.

22. Vadovaujančioji registro tvarkymo įstaiga privalo valstybinės priežiūros institucijoms ir specialiosioms tarnyboms nedelsdama pateikti informaciją apie pavojingus objektus, jeigu susidaro ekstremali situacija.

 

Registro finansavimas

 

23. Registras finansuojamas iš Lietuvos valstybės biudžeto.

24. Kiti registro finansavimo šaltiniai – pajamos, gautos iš juridinių asmenų, už naudojimąsi registro duomenimis, lėšos valstybės remiamoms programoms vykdyti.

 

Registro reorganizavimas ir likvidavimas

 

25. Registras reorganizuojamas ir likviduojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu.

______________