CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL ORLAIVIŲ TINKAMUMO SKRAIDYTI TĘSTINUMO DUOMENŲ TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2001 m. rugsėjo 12 d. Nr. 65

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 94-2918) 32 str. 2 d., tvirtinu Orlaivių tinkamumo skraidyti tęstinumo duomenų taisykles (pridedama).

 

 

L. E. DIREKTORIAUS PAREIGAS                                                            ALVYDAS ŠUMSKAS

______________


PATVIRTINTA

Civilinės aviacijos administracijos

direktoriaus pareigas

2001m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. 65

 

ORLAIVIŲ TINKAMUMO SKRAIDYTI TĘSTINUMO DUOMENŲ TAISYKLĖS

 

I. TAIKYMO SRITIS IR BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Orlaivių tinkamumo skraidyti tęstinumo duomenų taisyklės nustato orlaivių tinkamumo skraidyti tęstinumo duomenų išleidimo, platinimo ir keitimosi tvarką.

2. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

2.1. atsakinga už orlaivio tipo projektą organizacija – organizacija, orlaivio tipo pažymėjimo arba lygiaverčio dokumento, pažyminčio, kad orlaivio tipo projektas patvirtintas sertifikuojančios institucijos, turėtoja;

2.2. orlaivis – kiekvienas aparatas(mašina), kuris atmosferoje laikosi dėl sąveikos oru, bet ne dėl oro atoveikio nuo žemės paviršiaus;

2.3. orlaivio tipas – visi to paties pagrindinio projekto orlaiviai ir jų modifikacijos, išskyrus tas, kuriose pasikeitė valdymo arba skridimo savybės;

2.4. orlaivio tinkamumo skraidyti tęstinumas – veiksmai, užtikrinantys, kad orlaivis visu jo naudojimosi metu atitinka jam taikomus tinkamumo skraidyti reikalavimus ir yra saugus skristi;

2.5. privalomieji tinkamumo skraidyti tęstinumo duomenys – orlaivių modifikacijų, dalių pakeitimo, patikrinimų, orlaivių skrydžių apribojimų ir procedūrų pataisų privalomieji reikalavimai, tinkamumo skraidyti direktyvos (toliau – TSD);

2.6. orlaivio tipo pažymėjimas – valstybės, Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) narės, išduotas dokumentas, nustatantis orlaivio tipą ir pažymintis, kad šis orlaivis atitinka tos valstybės atitinkamus tinkamumo skraidyti reikalavimus.

 

II. NUORODOS

 

3. Taisyklės parengtos vadovaujantis šiais teisės aktais:

3.1. Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymu (Žin., 2000, Nr. 94-2918);

3.2. ICAO konvencijos 8-u priedu Orlaivių tinkamumas skraidyti;

3.3. Jungtiniais aviacijos reikalavimais JAR-21 Orlaivių ir su jais susijusių gaminių bei dalių sertifikavimo procedūros.

 

III. KEITIMASIS ORLAIVIŲ TINKAMUMO SKRAIDYTI TĘSTINUMO DUOMENIMIS

 

4. Civilinės aviacijos administracija (toliau – CAA), pirmą kartą įregistravusi Lietuvos Respublikos civilinių orlaivių registre (toliau-registras) orlaivį, už kurio tipo projektą atsakinga organizacija yra užsienio valstybėje, ir tam orlaiviui išdavusi (pripažinusi) tinkamumo skraidyti pažymėjimą, turi pranešti apie šį įregistravimą tos užsienio valstybės atitinkamai civilinės aviacijos institucijai.

5. Jei atsakinga už orlaivio tipo projektą projektavimo organizacija yra Lietuvos Respublikoje, CAA turi išsiųsti to orlaivio privalomuosius tinkamumo skraidyti tęstinumo duomenis:

5.1. visoms užsienio valstybių atitinkamoms civilinės aviacijos institucijoms, pranešusioms CAA apie tai, kad jos įtraukė 5 punkte minimą orlaivį į savo civilinių orlaivių registrą;

5.2. kitoms užsienio, ICAO narių, atitinkamoms civilinės aviacijos institucijoms jų prašymu.

6. Atsakinga už orlaivio tipo projektą organizacija privalo rinkti, tirti, analizuoti visas aplinkybes, įvykius ir gedimus, turėjusius arba galėjusius turėti įtaką orlaivio tinkamumo skristi tęstinumui, tų orlaivių ir jų komponentų, kurių tipo pažymėjimo ar papildomo tipo pažymėjimo turėtoja ji yra.

7. Atsakinga už orlaivio tipo projektą organizacija privalo pranešti CAA apie visas jai žinomas 6 punkte nurodytas aplinkybes, įvykius ir gedimus CAA priimtina forma ir būdu.

8. Orlaivių savininkai/naudotojai privalo turėti jų orlaiviams taikomas TSD, kurias išleidžia CAA arba užsienio valstybės, kurioje yra atsakinga už orlaivio tipo projektą organizacija, atitinkama civilinės aviacijos institucija ir įvykdyti šių TSD reikalavimus, jei CAA nenurodo kitaip.

9. CAA, išleidusi TSD, privalo apie tai informuoti užsienio valstybės atitinkamą civilinės aviacijos instituciją, jei atsakinga už orlaivio tipo projektą organizacija yra toje valstybėje.

10. Orlaivių, kurių didžiausia sertifikuota kilimo masė daugiau kaip 5700 kg, naudotojai bei patvirtintos techninės priežiūros organizacijos, atliekančios šių orlaivių techninę priežiūrą, turi pranešti CAA ir organizacijai, atsakingai už orlaivio tipo projektą, apie visas aplinkybes, įvykius ir gedimus, turėjusius arba galėjusius turėti įtakos orlaivio tinkamumo skraidyti tęstinumui.

______________