LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL EUROPOS SĄJUNGOS, KITOS FINANSINĖS PARAMOS IR KITŲ VALSTYBĖS BIUDŽETUI PRISKIRTŲ LĖŠŲ TIESIOGINIO PERVEDIMO Į VALSTYBĖS IŽDO SĄSKAITAS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2006 m. gruodžio 29 d. Nr. 1K-429

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės iždo įstatymo (Žin., 1994, Nr. 100-2001; 2005, Nr. 88-3289) 4 straipsnio 2 dalimi,

tvirtinu Europos Sąjungos, kitos finansinės paramos ir kitų valstybės biudžetui priskirtų lėšų tiesioginio pervedimo į valstybės iždo sąskaitas taisykles (pridedama).

 

 

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                                            ZIGMANTAS BALČYTIS


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2006 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1K-429

 

EUROPOS SĄJUNGOS, KITOS FINANSINĖS PARAMOS IR KITŲ VALSTYBĖS BIUDŽETUI PRISKIRTŲ LĖŠŲ TIESIOGINIO PERVEDIMO Į VALSTYBĖS IŽDO SĄSKAITAS TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Europos Sąjungos (toliau – ES), kitos finansinės paramos ir kitų valstybės biudžetui priskirtų lėšų tiesioginio pervedimo į valstybės iždo sąskaitas taisyklės (toliau – taisyklės) nustato šių lėšų pervedimo, registravimo, grąžinimo, jų apskaitos ir ataskaitų pildymo tvarką.

2. Prie kitų valstybės biudžeto lėšų, kurių mokėti į teritorinių valstybinių mokesčių inspekcijų ir Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos pajamų surenkamąsias sąskaitas nenumatyta, priskiriamos Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Finansų ministerija) administruojamos įmokos ir kitos įmokos į valstybės biudžetą, kurių mokėjimą tiesiogiai į valstybės iždo sąskaitą numato atitinkami teisės aktai.

3. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

Europos Sąjungos finansinė parama – ES struktūrinių fondų, Europos Bendrijų iniciatyvų, ES paramos žemės ūkiui ir kitos ES finansinės paramos lėšos, skiriamos Lietuvos Respublikai.

Kita finansinė parama – Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų lėšos, taip pat kitos paramos ir kompensacinės lėšos, skiriamos Lietuvos Respublikai.

 

II. EUROPOS SĄJUNGOS, KITA FINANSINĖ PARAMA IR KITOS VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOS IR JŲ PERVEDIMAS

 

4. Tiesiogiai į valstybės iždo sąskaitas pervedamos valstybės biudžetui priskirtos lėšos:

4.1. ES ir kita finansinė parama;

4.2. grąžinta ES ir kita finansinė parama ir bendrojo finansavimo lėšos, išmokėtos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų programų ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus;

4.3. Europos Bendrijos naudai nusavinti užstatai už žemės ūkio ir žuvininkystės produktus, delspinigiai;

4.4. Lietuvos banko likutinis pelnas;

4.5. palūkanos už paskolas ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės vertybinius popierius;

4.6. palūkanos už valstybės biudžeto pajamų surenkamosiose sąskaitose ir valstybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, biudžetinėse sąskaitose esančias lėšas (einamuosius depozitus) bankuose nacionaline arba užsienio valiuta, Lietuvos banko mokamos palūkanos už valstybės iždo valiutinių sąskaitų indėlius, taip pat palūkanos už investuotus laikinai laisvus valstybės biudžeto lėšų likučius;

4.7. mokslo ir studijų institucijų pajamų įmokos;

4.8. Finansų ministerijos specialiosios nuompinigių kompensavimo programos lėšos, kurias sudaro pajamos už valstybės ilgalaikį materialųjį turtą, kurį išnuomoja valstybės institucijos ir įstaigos, valstybinės mokslo ir studijų institucijos;

4.9. Finansų ministerijos specialiosios valstybės paramos gyvenamiesiems namams, butams įsigyti programos lėšos;

4.10. savivaldybių biudžetų valstybės biudžetui grąžinama bendrosios dotacijos kompensacija;

4.11. kitos neišvardytos valstybės biudžeto pajamos, kurių mokėjimo tvarka numatyta atitinkamais teisės aktais.

5. Šių taisyklių 4.1 punkte nurodytos lėšos gaunamos į valstybės iždo atskiras kiekvienam fondui, programai ar priemonei atidarytas valstybės iždo sąskaitas eurais.

6. Šių taisyklių 4.2–4.3 punktuose nurodytą ES ir kitą finansinę paramą mokėtojai grąžina į valstybės iždo atskiras kiekvienam fondui, programai ar priemonei atidarytas valstybės iždo sąskaitas eurais arba litais, bendrojo finansavimo lėšas – į valstybės iždo sąskaitą litais.

7. Šių taisyklių 4.4–4.11 punktuose nurodytas lėšas mokėtojai perveda į valstybės iždo sąskaitas litais arba užsienio valiuta.

 

III. TIESIOGIAI Į VALSTYBĖS IŽDO SĄSKAITAS PERVESTŲ LĖŠŲ GRĄŽINIMAS

 

8. Tiesiogiai į valstybės iždo sąskaitą lėšas pervedusiems mokėtojams šios lėšos gali būti grąžinamos, jeigu jos sumokėtos be teisinio pagrindo, klaidingai arba jas grąžinti numatyta atitinkamuose teisės aktuose. Lėšos grąžinamos į jas įmokėjusių asmenų sąskaitas pagal mokėtojų pateiktus prašymus.

 

IV. TIESIOGIAI Į VALSTYBĖS IŽDO SĄSKAITAS PERVESTŲ LĖŠŲ REGISTRAVIMAS, APSKAITA, ATSKAITOMYBĖ

 

9. Tiesiogiai į valstybės iždo sąskaitas, kurias tvarko Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamentas (toliau – Valstybės iždo departamentas), pervestos lėšos kasdien įskaitomos į bendras valstybės biudžeto pajamas, registruojamos ir apskaitomos atskirai pagal kiekvieną įmokos rūšį.

10. Į atskiras iždo sąskaitas pervedama ir atskirai apskaitoma ES ir kita finansinė parama, banko mokamos palūkanos už šių sąskaitų indėlių likučius, grąžintos finansavimo lėšos, kurios buvo išmokėtos ankstesniais biudžetiniais metais ar panaudotos pažeidžiant teisės aktus, Europos Bendrijos naudai nusavinti užstatai, delspinigiai, taip pat gali būti pervesta kita ES finansinė parama. Išmokėta ES ir kita finansinė parama bei bendrojo finansavimo lėšos, grąžintos į valstybės iždo sąskaitas tais pačiais biudžetiniais metais, atkuria atitinkamų specialiųjų programų išlaidas.

Finansinė parama INTERREG IIIA Lietuvos, Lenkijos ir Rusijos Federacijos (Kaliningrado srities) kaimynystės programai įgyvendinti gaunama iš Europos Komisijos į atskirą iždo sąskaitą. Iš Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos gavus informaciją apie lėšų paskirstymą tarp INTERREG IIIA Lietuvos, Lenkijos ir Rusijos Federacijos (Kaliningrado srities) kaimynystės programos įgyvendinime dalyvaujančių valstybių, Lenkijai skirtos lėšos pervedamos į specialią pervestinų kitoms valstybėms lėšų sąskaitą, iš kurios jos pervedamos Lenkijos pagalbinei mokėjimo institucijai, o likusi Lietuvai skirta suma įskaitoma į ES įplaukas.

Analitinėje apskaitoje pagal kiekvieną fondą, programą ar priemonę kaupiama ES ir kita finansinė parama traukiama į vieną valstybės biudžeto pajamų eilutę.

Gavus informaciją iš Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos apie ES finansinę paramą, gautą kaip kompensaciją už negautas dėl neišduotų vizų pajamas, atitinkama suma mažinamos ES įplaukos, kurios perkeliamos ir apskaitomos kaip konsulinis mokestis.

11. Palūkanas už paskolas tiesiogiai į valstybės iždo sąskaitą perveda Finansų ministerijos skolininkai, gavę paskolas iš valstybės vardu pasiskolintų lėšų arba paskolas su valstybės garantija, arba AB Turto bankas, kai ši bendrovė administruoja Finansų ministerijos perduotas paskolas, skolas ir kitus turtinius įsipareigojimus.

Valstybės iždo departamentas registruoja kiekvieną palūkanų mokėjimą ir pasibaigus mėnesiui atliktų įmokų žiniaraščius pateikia Finansų ministerijos Finansų rinkos departamentui, kuris administruoja šias įmokas.

12. Mokslo ir studijų institucijų pajamų įmokos Valstybės iždo departamente apskaitomos atskirai pagal kiekvieną mokėtoją, parengiami aukštųjų mokyklų įmokų už mokslą ir mokslo institucijų įmokų už teikiamas paslaugas sąrašai.

13. Šių taisyklių 4.8–4.9 punktuose nurodytas įplaukas į valstybės iždo sąskaitą perveda Finansų ministerijos Finansų skyrius, į kurio sąskaitas mokėtojai perveda įmokas ir kuris tvarko šių įmokų analitinę apskaitą.

14. Savivaldybių biudžetų valstybės biudžetui grąžinta bendrosios dotacijos kompensacija Valstybės iždo departamente registruojama pagal kiekvieną savivaldybę, o pasibaigus ketvirčiui sąrašai perduodami Finansų ministerijos Biudžeto departamentui, kuris atsakingas, kad šios lėšos būtų laiku pervedamos į valstybės biudžetą.

15. Šių taisyklių 4.6 punkte nurodytos valstybės biudžeto pajamos Valstybės iždo departamente registruojamos pagal banko įstaigas, priskaičiavusias palūkanas, ir traukiamos į palūkanų už depozitus eilutę.

16. Kitos neišvardytos valstybės biudžeto pajamos, pervestos į valstybės iždo sąskaitas, registruojamos pagal kiekvieną mokėtoją.

17. Pasibaigus mėnesiui, Valstybės iždo departamentas parengia atskirą tiesiogiai į valstybės iždo sąskaitas pervestų valstybės biudžetui priskirtų įmokų apyskaitą pagal Mokesčių ir kitų įmokų į biudžetus apyskaitos formą 1-VP (toliau – apyskaitos forma 1-VP), patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. sausio 29 d. įsakymu Nr. 1K-019 „Dėl mokesčių ir kitų įmokų į valstybės biudžetą ir savivaldybių biudžetus apyskaitos“ (Žin., 2003, Nr. 13-519; 2006, Nr. 3-66). Į šią apyskaitą taip pat įtraukiami Finansų ministerijos Nacionalinio fondo departamento pateikiami specialiųjų programų lėšų apyvartos praėjusio mėnesio ataskaitos, nurodytos Europos Sąjungos finansinės paramos PHARE, SAPARD, Kaliningrado tranzito programų ir Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės lėšų išmokėjimo iš valstybės iždo ir jų panaudojimo apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. sausio 28 d įsakymu Nr. 1K-030 (Žin., 2004, Nr. 16-491, Nr. 185-6862), 17 punkte, duomenys. Apyskaitos formoje 1-VP duomenys rodomi didėjančiomis sumomis nuo metų pradžios ir ši forma yra sudėtinė suvestinės apyskaitos formos 1-VP dalis.

Europos Sąjungos, kita finansinė parama ir kitos tiesiogiai į valstybės iždo sąskaitas pervestos lėšos traukiamos į Mokesčių ir kitų įmokų į biudžetus apyskaitos formos 1-VP eilutes vadovaujantis šių taisyklių 1 priedu.

Kartu su Mokesčių ir kitų įmokų į biudžetus apyskaita pagal šių taisyklių 2 priedą parengiama Europos Sąjungos ir kitos finansinės paramos įplaukų ir išmokų ataskaita.

______________

 

 

part_84382acb2bd848689ed2903c7c76cb36_end