LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 1996 M. RUGSĖJO 18 D. NUTARIMO NR. 1079 „DĖL TERITORIJŲ PLANAVIMO DOKUMENTŲ PROJEKTŲ SVARSTYMO SU VISUOMENE NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2004 m. liepos 16 d. Nr. 904

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo pakeitimo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 21-617) 2 straipsniu ir Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2391; 2004, Nr. 21-617) 30 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. rugsėjo 18 d. nutarimą Nr. 1079 „Dėl Teritorijų planavimo dokumentų projektų svarstymo su visuomene nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1996, Nr. 90-2099; 1997, Nr. 90-2261) ir išdėstyti jį nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL VISUOMENĖS DALYVAVIMO TERITORIJŲ PLANAVIMO PROCESE NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2391; 2004, Nr. 21-617) 30 straipsnio 3 dalimi ir įgyvendindama Europos Parlamento ir Tarybos 2001 m. birželio 27 d. direktyvą 2001/42/EB dėl tam tikrų planų ir programų pasekmių aplinkai vertinimo, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Visuomenės dalyvavimo teritorijų planavimo procese nuostatus (pridedama).“.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                                              Algirdas Brazauskas

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                                      Arūnas Kundrotas


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1996 m. rugsėjo 18 d. nutarimu Nr. 1079

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2004 m. liepos 16 d. nutarimo Nr. 904

redakcija)

 

VISUOMENĖS DALYVAVIMO TERITORIJŲ PLANAVIMO PROCESE NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Visuomenės dalyvavimo teritorijų planavimo procese nuostatai (toliau vadinama – šie Nuostatai) reglamentuoja visuomenės dalyvavimo teritorijų planavimo procese bendrąją ir supaprastintą tvarką, taip pat bendrojo, specialiojo ir detaliojo teritorijų planavimo dokumentų rengimo viešumą užtikrinančias procedūras.

2. Šie Nuostatai privalomi valstybės ir savivaldybių institucijoms bei įstaigoms, juridiniams ir fiziniams asmenims, dalyvaujantiems teritorijų planavimo dokumento rengimo procese.

3. Visuomenės dalyvavimo teritorijų planavimo dokumento rengimo procese bendroji ar supaprastinta tvarka taikoma atsižvelgiant į teritorijų planavimo lygmenis (pagal planuojamos teritorijos dydį ir sprendinių konkretizavimo lygį) ir rūšis.

4. Šiuose Nuostatuose vartojamos sąvokos:

Visuomenės dalyvavimas – savanoriškas juridinių ir fizinių asmenų ar jų grupių dalyvavimas teritorijų planavimo dokumento rengimo procese.

Viešumą užtikrinanti procedūra – vienas ar keli veiksmai, kuriuos privalo atlikti planavimo organizatorius arba jo įgaliotas asmuo (toliau vadinama – planavimo organizatorius) ir kurie susiję su visuomenės dalyvavimu rengiant teritorijų planavimo dokumentą bei visuomenės galimybėmis teikti pasiūlymus dėl teritorijų planavimo dokumento sprendinių.

Supažindinimas – viešumą užtikrinanti procedūra, kurios metu visuomenei sudaromos galimybės įgyti žinių apie teritorijų planavimo dokumentą, aiškinami jo sprendiniai siekiant sužinoti visuomenės nuomonę ir gauti jos pasiūlymų dėl teritorijų planavimo dokumento sprendinių.

Vieša ekspozicija – viešai eksponuojami parengti teritorijų planavimo dokumento sprendiniai ir aiškinamoji medžiaga (aiškinamasis raštas, sprendinių vertinimo ataskaitos, brėžiniai ir t. t.).

Strateginio pasekmių aplinkai vertinimo ataskaita – teritorijų planavimo dokumento rengimo dokumentacijos dalis, kuri teikiama visuomenei susipažinti ir kurioje aprašytos šio dokumento sprendinių įgyvendinimo galimos reikšmingos pasekmės aplinkai.

Sprendinių poveikio vertinimo ataskaita – teritorijų planavimo dokumento rengimo dokumentacijos dalis, kuri teikiama visuomenei susipažinti ir kurioje aprašytas šio dokumento sprendinių poveikio vertinimas bei numatytos priemonės sprendinių galimam neigiamam poveikiui pašalinti ar sumažinti.

Kitos šiuose Nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatyme (Žin., 1995, Nr. 107-2391; 2004, Nr. 21-617) ir jo lydimuosiuose aktuose vartojamas sąvokas.

 

II. VISUOMENĖS DALYVAVIMO TERITORIJŲ PLANAVIMO PROCESE BENDROJI TVARKA

 

5. Bendrasis, specialusis ir detalusis teritorijų planavimas yra viešas. Valstybės sienos, krašto apsaugos ir strateginės reikšmės objektų teritorijų detaliųjų planų rengimo, derinimo ir tvirtinimo tvarka patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1315 (Žin., 2000, Nr. 95-2981).

6. Juridiniai ir fiziniai asmenys turi teisę susipažinti su parengtais ir patvirtintais teritorijų planavimo dokumentais ir jų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo ataskaitomis planavimą organizavusioje institucijoje, gauti teritorijų planavimo dokumentų ar jų dalių, brėžinių kopijas už mokestį, kuris nustatomas apskaičiavus išlaidas, susijusias su jų parengimu (kopijavimas, leidyba).

7. Visuomenė dalyvauja teritorijų planavimo procese. Teritorijų planavimo viešumą užtikrina šios procedūros:

7.1. visuomenės informavimas apie teritorijų planavimo dokumento rengimo pradžią ir planavimo tikslus, apie tai, ar bus atliekamas strateginis pasekmių aplinkai vertinimas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka;

7.2. konsultavimasis su suinteresuota visuomene (rengiant nacionalinio ir regiono lygmenų teritorijų planavimo dokumentus):

7.2.1. konsultacijos dėl rengiamų sprendinių, supažindinimas su teritorinio planavimo dokumento koncepcijos rengimo stadijoje rengiamais sprendiniais, taip pat su jų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo ataskaita;

7.2.2. skelbimas visuomenės informavimo priemonėse apie parengtą teritorijų planavimo dokumentą, susipažinimo su juo tvarką, viešos ekspozicijos vietą ir laiką;

7.2.3. supažindinimas su parengtais teritorijų planavimo dokumento sprendiniais ir jų poveikio vertinimo ataskaita; vieša ekspozicija; baigiamasis susirinkimas – konferencija;

7.3. viešas svarstymas (rengiant rajono ir vietovės lygmenų bendrojo, specialiojo ir detaliojo teritorijų planavimo dokumentus):

7.3.1. skelbimas visuomenės informavimo priemonėse apie viešo svarstymo procedūras;

7.3.2. supažindinimas su teritorinio planavimo dokumento koncepcijos rengimo stadijoje rengiamais sprendiniais, jų alternatyvomis ir strateginio pasekmių aplinkai vertinimo ataskaita;

7.3.3. supažindinimas su parengtais sprendiniais, sprendinių poveikio vertinimo ataskaita, kitų atliktų vertinimų ataskaitomis; vieša ekspozicija;

7.3.4. viešas susirinkimas;

7.4. informavimas visuomenės informavimo priemonėse apie teritorijų planavimo dokumento patvirtinimą.

8. Planavimo organizatorius atlieka teritorijų planavimo viešumą užtikrinančias procedūras. Apie konsultavimosi ir viešo svarstymo procedūras planavimo organizatorius paskelbia atitinkamose visuomenės informavimo priemonėse ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki jų pradžios, nurodydamas atlikimo vietą ir laiką. Planavimo organizatorius gali atlikti papildomus viešumą užtikrinančių procedūrų veiksmus – apklausą dėl teritorijų planavimo dokumento sprendinių, jų pristatymą spaudoje, televizijos ir radijo laidose, susitikimus su suinteresuota visuomene, pavienėmis visuomenės grupėmis ir t. t.

9. Pasiūlymus dėl teritorijų planavimo dokumento visuomenė gali teikti planavimo organizatoriui raštu per visą teritorijų planavimo dokumento rengimo laikotarpį (rekomenduojama pasiūlymų teikimo forma išdėstyta šių Nuostatų 1 priede). Planavimo organizatorius privalo registruoti teikiamus pasiūlymus.

10. Visus gautus pasiūlymus planavimo organizatorius kartu su plano rengėju išnagrinėja, apsvarsto, aptaria, įvertina ir priima arba atmeta. Sprendimus dėl pritarimo pasiūlymams ar jų atmetimo priima planavimo organizatorius.

11. Planavimo organizatorius pasiūlymus pateikusiems asmenims atsako raštu per 10 darbo dienų po viešo susirinkimo ar jų svarstymo dienos (nurodydamas pasiūlymų atmetimo motyvus, jeigu jie atmesti).

12. Atlikus viešumą užtikrinančias procedūras, planavimo organizatorius parengia jas apibendrinančią medžiagą, kurią kartu su projektu pateikia teritorijų planavimo dokumentą derinančioms institucijoms ir valstybinės teritorijų planavimo priežiūros institucijai.

13. Tais atvejais, kai Lietuvos Respublikoje rengiamo teritorijų planavimo dokumento įgyvendinimo pasekmės gali turėti įtakos užsienio valstybės aplinkai, atliekamos valstybinių konsultacijų procedūros, kurias nustato Lietuvos Respublikos tarptautinės sutartys ir Lietuvos Respublikos teisės aktai.

 

III. NACIONALINIO IR REGIONO LYGMENŲ TERITORIJŲ PLANAVIMO DOKUMENTŲ VIEŠUMAS

 

14. Valstybės teritorijos bendrojo (generalinio) plano, nacionalinio lygmens specialiųjų planų ir regiono lygmens apskričių teritorijų bendrųjų (generalinių) ir specialiųjų planų rengimo viešumą užtikrina šių Nuostatų 7 punkte (išskyrus 7.3 punktą) nurodytos procedūros.

15. Planavimo organizatorius paskelbia šių Nuostatų 7.1 punkte nurodytą informaciją apie teritorijų planavimo dokumentą (kartu nurodo ir galimybes visuomenei teikti pasiūlymus) šiose visuomenės informavimo priemonėse:

15.1. valstybės valdymo institucijų sprendimus dėl nacionalinio lygmens teritorijų planavimo dokumentų – oficialiame leidinyje „Valstybės žinios“ ir planavimą organizavusios institucijos interneto tinklalapyje;

15.2. valstybės valdymo institucijų sprendimus dėl regiono lygmens teritorijų planavimo dokumentų – vietos spaudoje ir šių institucijų interneto tinklalapiuose.

16. Planavimo organizatorius ir plano rengėjas su suinteresuota visuomene konsultuojasi dėl rengiamų sprendinių, supažindina ją su teritorijų planavimo dokumento koncepcijos rengimo stadijoje rengiamais sprendiniais, jų alternatyvomis ir strateginio pasekmių aplinkai vertinimo ataskaita, paskelbia informaciją apie tai planavimą organizavusios institucijos interneto tinklalapyje, be to, informuoja apie visuomenės galimybes teikti pasiūlymus.

17. Parengus teritorijų planavimo dokumentą, planavimo organizatorius atlieka šias visuomenės supažindinimo su teritorijų planavimo dokumentais procedūras:

17.1. paskelbia šalies spaudoje ir savo institucijos interneto tinklalapyje informaciją apie tai, kur ir kada vyks teritorijų planavimo sprendinių vieša ekspozicija, konsultavimasis su suinteresuotomis organizacijomis dėl sprendinių pagrįstumo, taip pat baigiamojo susirinkimo – konferencijos datą ir vietą, kam ir kaip bus galima teikti pasiūlymus dėl sprendinių. Skelbime nurodomi planavimo organizatoriaus ir projekto rengėjo adresai ir telefonai, elektroninio pašto ir interneto tinklalapio adresai;

17.2. raštu informuoja suinteresuotas valstybės institucijas, įstaigas ir suinteresuotas organizacijas, raštu pareiškusias apie ketinimą dalyvauti konsultavimosi procedūrose, apie supažindinimo su teritorijų planavimo dokumento sprendiniais galimybes, konsultavimosi procedūras;

17.3. raštu informuoja apskričių, kurios ribojasi su planuojama teritorija, viršininkų administracijas bei planuojamoje teritorijoje esančių savivaldybių institucijas ir įstaigas apie supažindinimo su parengtu apskrities teritorijos bendruoju planu ar regiono lygmens specialiuoju planu ir konsultavimosi procedūras;

17.4. susipažinti su parengtais nacionalinio, regiono lygmens bendrojo ir specialiojo teritorijų planavimo dokumentais skiria ne trumpesnį kaip 2 mėnesių laikotarpį, iš jo ne mažiau kaip mėnesį – viešai ekspozicijai. Šiuo laikotarpiu planavimo organizatorius supažindina visuomenę su teritorijų planavimo dokumentais, sprendinių poveikio vertinimo ataskaita, strateginio pasekmių aplinkai vertinimo ataskaita, konsultuojasi dėl sprendinių pagrįstumo;

17.5. pasibaigus susipažinimui skirtam laikotarpiui, rengia baigiamąjį susirinkimą – konferenciją, skirtą teritorijų planavimo sprendiniams, jų vertinimo ataskaitoms pristatyti, gautiems pasiūlymams ir konsultavimosi rezultatams aptarti.

18. Apie nacionalinio lygmens teritorijų planavimo dokumentų ir apskrities teritorijos bendrojo plano patvirtinimą planavimo organizatorius skelbia teritorijų planavimą organizavusios institucijos interneto tinklalapyje ir oficialiame leidinyje „ Valstybės žinios“ su nuoroda, kokiu interneto adresu, esant galimybei, skelbiami patvirtinti teritorijų planavimo dokumento sprendiniai.

19. Apie regiono lygmens specialiojo plano patvirtinimą planavimo organizatorius skelbia vietos spaudoje ir planavimą organizavusios institucijos interneto tinklalapyje su nuoroda, kokiu interneto adresu, esant galimybei, skelbiami patvirtinti teritorijų planavimo dokumento sprendiniai.

 

IV. RAJONO LYGMENS TERITORIJŲ PLANAVIMO DOKUMENTŲ VIEŠUMAS

 

20. Savivaldybės ar jos dalies teritorijų bendrojo ir specialiojo planavimo dokumentų rengimo viešumas užtikrinamas atliekant šių Nuostatų 7 punkte (išskyrus 7.2 punktą) nurodytas procedūras.

21. Planavimo organizatorius šių Nuostatų 7.1 punkte nurodytą informaciją apie teritorijų planavimo dokumentą skelbia vietos spaudoje, savivaldybės interneto tinklalapyje ir seniūnijų, kuriose yra planuojama teritorija, skelbimų lentoje. Kartu nurodomos visuomenės galimybės teikti pasiūlymus.

22. Planavimo organizatorius supažindina visuomenę su teritorinio planavimo dokumento koncepcijos rengimo stadijoje rengiamais sprendiniais, jų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo ataskaita, paskelbdamas informaciją apie tai savivaldybės interneto tinklalapyje.

23. Parengus teritorijų planavimo dokumento sprendinius, planavimo organizatorius:

23.1. paskelbia vietos spaudoje, savivaldybės interneto tinklalapyje ir seniūnijų, kuriose yra planuojama teritorija, skelbimų lentoje informaciją visuomenei apie galimybes susipažinti su parengtais sprendiniais, jų poveikio vertinimo ataskaita, viešos ekspozicijos ir viešo susirinkimo vietą ir laiką, pasiūlymų priėmimo tvarką. Skelbime taip pat nurodomi planavimo organizatoriaus ir projekto rengėjo adresai ir telefonai, elektroninio pašto ir interneto tinklalapio adresai;

23.2. informuoja raštu suinteresuotas valstybės ir savivaldybės institucijas, įstaigas ir organizacijas, raštu pareiškusias apie ketinimą dalyvauti viešo svarstymo procedūrose, taip pat savivaldybes, kurios ribojasi su planuojama teritorija, apie teritorijų planavimo dokumento svarstymo procedūras;

23.3. raštu praneša apie svarstymo procedūras žemės ir kito nekilnojamojo turto savininkams, jeigu pagal parengtus teritorijų planavimo dokumento sprendinius jų nekilnojamasis turtas rezervuojamas svarbiems valstybės, apskrities ar savivaldybės objektams plėtoti arba kai numatoma pakeisti konkrečių nekilnojamojo turto objektų būklę, naudojimo pobūdį ar paskirtį;

23.4. supažindinti su teritorijų planavimo dokumento sprendiniais skiria ne trumpesnį kaip mėnesio laikotarpį, jo metu surengia ne mažiau kaip 15 darbo dienų trunkančią teritorijų planavimo dokumento sprendinių viešą ekspoziciją. Šiuo laikotarpiu visuomenė supažindinama su sprendiniais, jų poveikio vertinimo ataskaita. Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo ir strateginio pasekmių aplinkai vertinimo ataskaitos pristatomos visuomenei, jeigu planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimas ir strateginis pasekmių aplinkai vertinimas buvo atlikti nustatytąja tvarka.

24. Pasibaigus susipažinimo su sprendiniais laikotarpiui, planavimo organizatorius parengtus teritorijų planavimo dokumento sprendinius, juos iliustruojančią medžiagą, informaciją apie sprendinių poveikio vertinimo ir strateginio pasekmių aplinkai vertinimo rezultatus pristato visuomenei viešame susirinkime šių Nuostatų 33–39 punktuose nustatyta tvarka.

25. Apie teritorijų planavimo dokumento patvirtinimą planavimo organizatorius skelbia vietos spaudoje, taip pat savivaldybės ir planavimą organizavusios institucijos interneto tinklalapiuose. Esant galimybei, patvirtinto teritorijų planavimo dokumento sprendiniai skelbiami savivaldybės interneto tinklalapyje.

 

V. VIETOVĖS LYGMENS TERITORIJŲ PLANAVIMO DOKUMENTŲ VIEŠUMAS

 

26. Savivaldybės teritorijos dalies detaliųjų planų viešumas užtikrinamas atliekant šių Nuostatų 7 punkte (išskyrus 7.2 punktą) nurodytas procedūras.

27. Planavimo organizatorius:

27.1. vietos spaudoje, savivaldybės interneto tinklalapyje ir seniūnijos, kurioje numatytas planavimas, skelbimų lentoje skelbia informaciją apie pradedamą rengti detalųjį planą, planavimo tikslus, rengimo terminus, pasiūlymų teikimo tvarką, viešos ekspozicijos ir viešo susirinkimo vietą ir laiką, taip pat nurodo planavimo organizatoriaus ir projekto rengėjo adresus ir telefonus, elektroninio pašto ir interneto tinklalapio adresus;

27.2. raštu informuoja besiribojančioje su planuojamu žemės sklypu (sklypais) teritorijoje esančių nekilnojamųjų daiktų savininkus, pateikdamas šių Nuostatų 27.1 punkte nurodytą informaciją (tuo atveju, kai gretimame sklype yra daugiabutis namas – daugiabučio namo savininkų bendriją ar daugiabučio namo patalpų savininkų jungtinės veiklos sutarties dalyvių įgaliotą atstovą, ar butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administratorių).

28. Jeigu šių Nuostatų 27.2 punkte nurodytų nekilnojamojo daikto savininkų negalima surasti Nekilnojamojo turto registre nurodytais adresais arba tokių savininkų susidaro daugiau negu dešimt, planavimo organizatorius gali šių Nuostatų 27.1 punkte nurodytą informaciją paskelbti šalies dienraštyje ar vietos spaudoje.

29. Planavimo organizatorius supažindina visuomenę su plano koncepcija, parengtu detaliuoju planu, jo sprendinių poveikio vertinimo, planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo ir strateginio pasekmių aplinkai vertinimo ataskaitomis (jeigu planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimas ir strateginis pasekmių aplinkai vertinimas buvo atlikti nustatytąja tvarka).

30. Skiriamas ne trumpesnis kaip 20 darbo dienų laikotarpis susipažinti su teritorijų planavimo dokumentu; tuo metu surengiama vieša ekspozicija, trunkanti ne mažiau kaip 10 darbo dienų. Rekomenduojama viešą ekspoziciją rengti seniūnijos, kurioje yra planuojama teritorija, ar savivaldybės patalpose.

31. Pasibaigus laikotarpiui, skirtam susipažinti su teritorijų planavimo dokumentu, parengti detaliojo plano sprendiniai pristatomi viešam susirinkimui šių Nuostatų 33-39 punktuose nustatyta tvarka.

32. Apie detaliojo plano patvirtinimą planavimo organizatorius skelbia vietos spaudoje ir savivaldybės interneto tinklalapyje.

 

VI. VIEŠAS SUSIRINKIMAS

 

33. Planavimo organizatorius viešą susirinkimą rengia praėjus šių Nuostatų 23.4 ir 30 punktuose nustatytam susipažinimo su teritorijų planavimo dokumento projektu laikotarpiui. Viešas susirinkimas yra skirtas sprendinių pataisoms, padarytoms pagal iki susirinkimo registruotus visuomenės pasiūlymus, taip pat galimoms pataisoms pagal viešo susirinkimo metu gautus pasiūlymus aptarti ir paaiškinti.

Viešam susirinkimui pateikiami parengti rajono ar vietovės lygmenų savivaldybės teritorijos (ar jos dalies) bendrojo, specialiojo ar detaliojo teritorijų planavimo dokumentai ir kita sprendinius iliustruojanti medžiaga.

Baigiamasis susirinkimas – konferencija organizuojamas nacionalinio ir regiono lygmenų teritorijų planavimo dokumentams pristatyti ir konsultavimosi rezultatams aptarti pasibaigus šių Nuostatų 17.4 punkte nustatytam susipažinimo su teritorijų planavimo dokumentu laikotarpiui.

34. Planavimo organizatorius rengia viešą susirinkimą šių Nuostatų 17.1, 23.1 ir 27.1 punktuose nurodytame skelbime nurodytu laiku. Susirinkimo vieta ir laikas gali būti patikslinti ta pačia tvarka, kaip buvo apie jį skelbta (pranešta), bet ne vėliau kaip 10 darbo dienų iki viešo susirinkimo pradžios.

35. Viešo susirinkimo dalyvius ar jų įgaliotus atstovus, taip pat susirinkimo metu teikiamus jų pasiūlymus registruoja planavimo organizatoriaus paskirtas asmuo, sudarydamas dalyvių sąrašą (pagal šių Nuostatų 2 priede pateiktą formą). Šį sąrašą pasirašo planavimo organizatorius.

36. Jeigu per valandą po nustatytos susirinkimo pradžios niekas neatvyksta, konstatuojama, kad viešo susirinkimo procedūra atlikta. Tai įforminama protokolu, kurį pasirašo planavimo organizatorius. Laikoma, kad visuomenė pritaria teritorijų planavimo dokumento sprendiniams. Planavimo organizatorius gali surengti viešą susirinkimą pakartotinai šių Nuostatų nustatyta tvarka.

37. Viešam susirinkimui pirmininkauja planavimo organizatorius. Jis pristato teritorijų planavimo dokumentą, informuoja apie sprendinių poveikio vertinimą, strateginį pasekmių aplinkai vertinimą ir jo įtaką sprendiniams, planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimą (jeigu strateginis pasekmių aplinkai vertinimas ir planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimas buvo atlikti nustatytąja tvarka), aptaria pataisas ir paaiškina, kodėl kai kurie pasiūlymai nepriimti.

38. Viešo susirinkimo protokolą pasirašo planavimo organizatorius. Prie protokolo pridedamas dalyvių sąrašas.

39. Po viešo susirinkimo pasiūlymai dėl teritorijų planavimo dokumento nebepriimami.

 

VII. SUPAPRASTINTA TVARKA

 

40. Supaprastinta visuomenės dalyvavimo teritorijų planavimo procese tvarka – kai sutrumpinama viešumą užtikrinančių procedūrų trukmė ir taikomos ne visos šių Nuostatų 7 punkte nurodytos procedūros (neskelbiama vietos spaudoje, nerengiama vieša ekspozicija ir viešas susirinkimas).

41. Supaprastinta visuomenės dalyvavimo teritorijų planavimo procese tvarka taikoma Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo 22 straipsnio 8 dalyje nurodytiems detaliesiems planams, žemėvaldų planams (projektams) ir specialiesiems planams, kurie pagal Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo 16 straipsnio 3 dalį rengiami atitinkamose specialiųjų planų rengimo taisyklėse nustatyta supaprastinta tvarka. Supaprastinta tvarka detalieji ir specialieji planai svarstomi su žemės ir kito nekilnojamojo turto savininkais, kurių žemės sklypai ribojasi su planuojama teritorija, ir laikomasi šių reikalavimų:

41.1. Planavimo organizatorius apie supaprastinta tvarka rengiamą specialųjį ar detalųjį planą laiškais informuoja besiribojančioje su planuojamu žemės sklypu (sklypais) teritorijoje esančių nekilnojamųjų daiktų savininkus, nurodydamas galimybes susipažinti su parengtu teritorijų planavimo dokumentu, arba su šiuo dokumentu supažindina juos asmeniškai, taip pat gali informuoti šių Nuostatų 28 punkte nustatyta tvarka.

41.2. Susipažinti su specialiuoju ar detaliuoju planu skiriamas ne trumpesnis kaip 10 darbo dienų laikotarpis. Rekomenduojama su planu supažindinti seniūnijos ar savivaldybės patalpose, o rengiant privačių miško valdų vidinės miškotvarkos projektus – regionų aplinkos apsaugos departamentų rajonų agentūrose.

41.3. Susipažinimo laikotarpiu planavimo organizatorius privalo registruoti pasiūlymus dėl plano sprendinių, juos išnagrinėti ir raštu atsakyti pasiūlymus pateikusiems asmenims per savaitę po susipažinimo laikotarpio pabaigos.

42. Planavimo organizatorius parengtą specialųjį ar detalųjį planą ir dokumentus, įrodančius, kad besiribojančioje su planuojamu žemės sklypu (sklypais) teritorijoje esančių nekilnojamųjų daiktų savininkai buvo supažindinti su plano sprendiniais (brėžinys su susipažinusių asmenų, nurodytų šių Nuostatų 41.1 punkte, parašais, išsiųstų laiškų kopijos), teikia derinančioms institucijoms ir teritorijų planavimo priežiūros institucijai išvadoms dėl projekto tvirtinimo tikslingumo pareikšti. Apie detaliojo ar specialiojo plano patvirtinimą planavimo organizatorius skelbia savivaldybės interneto tinklalapyje.

 

VIII. TERITORIJŲ PLANAVIMO DOKUMENTŲ SPRENDINIŲ APSKUNDIMAS

 

43. Asmenys gautą atsakymą, kad į jų pateiktus pasiūlymus neatsižvelgta parengtame teritorijų planavimo dokumente, gali apskųsti valstybinę teritorijų planavimo priežiūrą vykdančiai institucijai per mėnesį nuo jiems išsiųsto laiško (atsakymo į pateiktą pasiūlymą) siuntimo dienos.

44. Skundai dėl nacionalinio ir regiono lygmenų bendrojo ir specialiojo teritorijų planavimo dokumentų sprendinių pateikiami Valstybinei teritorijų planavimo ir statybos inspekcijai prie Aplinkos ministerijos.

45. Skundai dėl rajono lygmens bendrųjų, specialiųjų planų ir vietovės lygmens detaliųjų planų pateikiami apskrities, kurioje yra planuojama teritorija, viršininko administracijos teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros departamentui (skyriui).

46. Skundai dėl nacionalinio ar regiono lygmens žemėtvarkos schemų, planų ir žemėvaldų planų pateikiami Nacionalinei žemės tarnybai prie Žemės ūkio ministerijos, dėl rajono lygmens žemėtvarkos schemų, planų (projektų) ir žemėvaldų specialiųjų planų (projektų) – apskrities viršininko administracijai.

47. Skundai dėl miškų tvarkymo schemų ir vidinės miškotvarkos planų (projektų) pateikiami Valstybinei aplinkos apsaugos inspekcijai.

48. Valstybinę teritorijų planavimo priežiūrą atliekanti institucija per 20 darbo dienų skundą pateikusiam asmeniui duoda motyvuotą atsakymą, kuris Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka gali būti apskųstas teismui.

49. Teritorijų planavimo dokumentai teikiami tikrinti valstybinę teritorijų planavimo priežiūrą vykdančiai institucijai praėjus nustatytam sprendinių apskundimo terminui.

______________


Visuomenės dalyvavimo teritorijų

planavimo procese nuostatų

1 priedas

 

____________________________

____________________________

____________________________

(planavimo organizatorius)

 

____________________________

____________________________                       PASIŪLYMAS

____________________________

____________________________                  ______  Nr.__________

(pasiūlymo antraštė)                                                                                            (data)

                                                                                                                      

                                                                                                                            (vieta)

 

Projekto pavadinimas_______________________________________________________________

________________________________________________________________________________

Planuojamos teritorijos vietovė (adresas)________________________________________________

________________________________________________________________________________

Pasiūlymą teikiančio asmens ir jo atstovo (jeigu toks yra)

vardas, pavardė, atstovo adresas______________________________________________________

________________________________________________________________________________

Pasiūlymą teikiančio asmens gyvenamoji vieta

arba, jeigu teikia juridinis asmuo, – jo buveinė___________________________________________

________________________________________________________________________________

Pasiūlymas; aplinkybės, kuriomis pagrindžiamas pasiūlymas,

įrodymai, patvirtinantys išdėstytas aplinkybes:___________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

Priedai (dokumentai: įrodantys, kad pasiūlymą teikiantis asmuo veikia teritorijoje, kuriai rengiamas projektas; patvirtinantys atstovo įgaliojimus; patvirtinantys nekilnojamojo turto, esančio planuojamoje teritorijoje, nuosavybės teisę savininkams, negyvenantiems (neturintiems buveinės) planuojamoje teritorijoje; kiti dokumentai):          

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

             (Pasiūlymą teikiančio asmens

                   ar jo atstovo pareigos)                          (Parašas)                      (Vardo raidė ir pavardė)

______________


Visuomenės dalyvavimo teritorijų

planavimo procese nuostatų

2 priedas

 

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

                                                         (teritorijų planavimo dokumento projekto pavadinimas)

__________________________________________________________________________

                                    _____________________________________                                      

                                                                                             (vieta, data, valanda)

 

VIEŠO SUSIRINKIMO DALYVIAI

 

Eil. Nr.

Vardas ir pavardė

Adresas, telefono numeris/atstovaujamos institucijos adresas, telefono numeris

Parašas

Pasiūlymo registracijos Nr.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Planavimo organizatorius (ar jo atstovas)                                 (Parašas)                (Vardas ir pavardė)

______________