LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL VERTYBINIŲ POPIERIŲ, DOKUMENTŲ BLANKŲ, BANDEROLIŲ, OFICIALIŲ ŽYMĖJIMO ŽENKLŲ TECHNOLOGINĖS APSAUGOS NUSTATYMO KOMISIJOS IR JOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO
2003 m. gruodžio 2 d. Nr. 1514
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vertybinių popierių, dokumentų blankų, banderolių, oficialių žymėjimo ženklų gamybos įstatymo (Žin., 2003, Nr. 61-2758) 6 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Patvirtinti:
1.1. šią Vertybinių popierių, dokumentų blankų, banderolių, oficialių žymėjimo ženklų technologinės apsaugos nustatymo komisiją:
Finansų ministerijos Ministerijai pavaldžių įstaigų priežiūros skyriaus vedėjas (Komisijos pirmininkas);
Valstybės saugumo departamento valdybos viršininko pavaduotojas;
Vidaus reikalų ministerijos sekretorius;
Teisingumo ministerijos Teisinių institucijų departamento vyriausiasis specialistas;
Teisingumo ministerijos Registrų departamento vyriausioji specialistė;
Užsienio reikalų ministerijos Konsulinio departamento Vizų skyriaus vedėjas;
Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos direktorius.
2. Įgalioti finansų ministrą iki šio nutarimo įsigaliojimo patvirtinti personalinę Vertybinių popierių, dokumentų blankų, banderolių, oficialių žymėjimo ženklų technologinės apsaugos nustatymo komisijos sudėtį.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2003 m. gruodžio 2 d. nutarimu
Nr. 1514
VERTYBINIŲ POPIERIŲ, DOKUMENTŲ BLANKŲ, BANDEROLIŲ, OFICIALIŲ ŽYMĖJIMO ŽENKLŲ TECHNOLOGINĖS APSAUGOS NUSTATYMO KOMISIJOS DARBO REGLAMENTAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vertybinių popierių, dokumentų blankų, banderolių, oficialių žymėjimo ženklų technologinės apsaugos nustatymo komisijos darbo reglamentas (toliau vadinama – Reglamentas) nustato Vertybinių popierių, dokumentų blankų, banderolių, oficialių žymėjimo ženklų technologinės apsaugos nustatymo komisijos (toliau vadinama – Komisija) darbo tvarką.
2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos vertybinių popierių, dokumentų blankų, banderolių, oficialių žymėjimo ženklų gamybos įstatymu (Žin., 2003, Nr. 61-2758), kitais įstatymais bei teisės aktais ir šiuo Reglamentu.
II. KOMISIJOS FUNKCIJOS
5. Pagrindinės Komisijos funkcijos yra šios: vertinti valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų ir Lietuvos Respublikos teisės aktais įgaliotų kitų juridinių asmenų išleidžiamus vertybinius popierius, dokumentų blankus, banderoles, oficialius žymėjimo ženklus; atsižvelgiant į išleidžiamų vertybinių popierių, dokumentų blankų, banderolių, oficialių žymėjimo ženklų funkcinę paskirtį, ekonominį pagrįstumą, klastojimo tikimybę bei kitas aplinkybes, po vertybinių popierių, dokumentų blankų, banderolių, oficialių žymėjimo ženklų privalomosios formos paskelbimo oficialiame leidinyje „Valstybės žinios“ priskirti juos technologinės apsaugos lygiui ir grupei; nustatyti technologinės apsaugos priemonių kiekį konkrečiam technologinės apsaugos lygiui ir grupei; pakeisti technologinės apsaugos priemonių kiekį konkrečiam technologinės apsaugos lygiui ir grupei.
III. KOMISIJOS POSĖDŽIAI
7. Komisijos posėdžiui vadovauja Komisijos pirmininkas, o jeigu Komisijos pirmininko nėra – jo paskirtas kitas Komisijos narys.
8. Komisijos pirmininkas:
8.2. prireikus duoda kitiems Komisijos nariams raštiškus pavedimus atlikti išsamesnį svarstomų klausimų tyrimą, parengti jų įvertinimą, pranešimą Komisijos posėdžiui;
9. Komisijos sekretorius, kurį skiria Tarnyba:
9.1. rengia Komisijos posėdžių medžiagą (darbotvarkes, protokolinių nutarimų projektus, kitą medžiagą);
9.3. kas mėnesį (prireikus – dažniau) informuoja Komisijos pirmininką apie patvirtintas naujas valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų ir Lietuvos Respublikos teisės aktais įgaliotų kitų juridinių asmenų vertybinių popierių, dokumentų blankų, banderolių, oficialių žymėjimo ženklų privalomąsias formas;
11. Komisijos posėdžio darbotvarkės projektas ir siūlomų nagrinėti klausimų medžiaga pateikiama Komisijos nariams ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Komisijos posėdžio dienos.
12. Komisijos posėdžio darbotvarkė tvirtinama kiekvieno posėdžio pradžioje. Laikotarpiu tarp posėdžių, tačiau ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki numatomo posėdžio, pasiūlymus dėl kitame posėdyje nagrinėtinų klausimų Komisijos pirmininkui (posėdžių metu – ir Komisijos sekretoriui) gali teikti Komisijos nariai, kiti Komisijos veikloje dalyvaujantys asmenys, Tarnyba.
13. Komisijos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių ir būtinai – Komisijos pirmininkas, o jeigu Komisijos pirmininko nėra – jo paskirtas kitas Komisijos narys. Komisijos nutarimai priimami atviru balsavimu, paprasta posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Kiekvienas Komisijos narys turi po vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko, o jeigu Komisijos pirmininko nėra – jo paskirto kito Komisijos nario balsas.
14. Komisijos narys, negalintis dalyvauti posėdyje, ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki šaukiamo posėdžio turi apie tai pranešti Komisijos sekretoriui. Komisijos nariui daugiau kaip 3 kartus iš eilės be pateisinamos priežasties neatvykus į posėdį, Komisijos pirmininkas nustatytąja tvarka gali siūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei jį pakeisti.
15. Komisijos narys negali balsuoti svarstomu klausimu, jeigu jis yra asmeniškai suinteresuotas Komisijos nutarimo rezultatais. Paaiškėjus tokioms aplinkybėms, jis privalo apie tai informuoti posėdžio dalyvius ir nusišalinti nuo klausimo svarstymo.
16. Komisijos posėdžiuose privalo dalyvauti vertybinį popierių, dokumento blanką, banderolę, oficialų žymėjimo ženklą išleidžiančios įstaigos atstovas. Komisijos pirmininko sprendimu į Komisijos posėdžius gali būti kviečiami ir kitų institucijų atstovai, nepriklausomi ekspertai. Komisijos pirmininko sprendimu į posėdį pakviesti ne Komisijos nariai gali dalyvauti tik svarstant tą posėdžio klausimą, kurį svarstyti jie yra pakviesti.
17. Komisija turi teisę gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų informaciją, statistikos duomenis, kitą reikiamą informaciją apie vertybinių popierių, dokumentų blankų, banderolių, oficialių žymėjimo ženklų priskyrimą technologinės apsaugos lygiui ir grupei, nustatytąja tvarka kviesti į Komisijos posėdžius šių institucijų atstovus.
IV. KOMISIJOS NUTARIMŲ ĮFORMINIMAS
19. Komisijos posėdžiai protokoluojami. Protokole nurodoma posėdžio data, protokolo eilės numeris, posėdžio dalyviai, svarstomų klausimų pavadinimai ir priimti nutarimai. Protokolas turi būti parengtas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po posėdžio. Protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas, o jeigu Komisijos pirmininko nėra – jo paskirtas kitas Komisijos narys. Komisijos nariai turi teisę teikti pastabas ir pasiūlymus dėl protokolo.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
21. Komisijos veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga ir kiti dokumentai) saugomi Tarnyboje Lietuvos Respublikos archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389) nustatyta tvarka.