LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS ANTROSIOS PRIORITETINĖS KRYPTIES „AKVAKULTŪRA, ŽVEJYBA VIDAUS VANDENYSE, ŽUVININKYSTĖS IR AKVAKULTŪROS PRODUKTŲ PERDIRBIMAS IR RINKODARA“ PRIEMONĖS „ŽVEJYBA VIDAUS VANDENYSE“ VEIKLOS SRITIES „INVESTICIJOS Į VIDAUS VANDENŲ ŽVEJYBOS INFRASTRUKTŪRĄ“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2009 m. vasario 10 d. Nr. 3D-81

Vilnius

 

Vadovaudamasis 2006 m. liepos 27 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo (OL 2006 L 223, p. 1), 2007 m. kovo 26 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 498/2007, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo įgyvendinimo taisykles (OL 2007 L 120, p. 1), Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2007 m. gruodžio 17 d. sprendimu Nr. C/2007/6703, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 190 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos įgyvendinimą, paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 22-840; 2008, Nr. 143-5707) ir atsižvelgdamas į Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. 3D-339 (Žin., 2007, Nr. 83-3404):

1. Tvirtinu Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos antrosios prioritetinės krypties „Akvakultūra, žvejyba vidaus vandenyse, žuvininkystės ir akvakultūros produktų perdirbimas ir rinkodara“ priemonės „Žvejyba vidaus vandenyse“ veiklos srities „Investicijos į vidaus vandenų žvejybos infrastruktūrą“ įgyvendinimo taisykles (pridedama).

2. Pavedu Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos parengti ir patvirtinti darbo tvarkos aprašus.

 

 

ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS                                                           KAZYS STARKEVIČIUS

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio

ministro 2009 m. vasario 10 d.

įsakymu Nr. 3D-81

 

LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS ANTROSIOS PRIORITETINĖS KRYPTIES „AKVAKULTŪRA, ŽVEJYBA VIDAUS VANDENYSE, ŽUVININKYSTĖS IR AKVAKULTŪROS PRODUKTŲ PERDIRBIMAS IR RINKODARA“ PRIEMONĖS „ŽVEJYBA VIDAUS VANDENYSE“ VEIKLOS SRITIES „INVESTICIJOS Į VIDAUS VANDENŲ ŽVEJYBOS INFRASTRUKTŪRĄ“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos antrosios prioritetinės krypties „Akvakultūra, žvejyba vidaus vandenyse, žuvininkystės ir akvakultūros produktų perdirbimas ir rinkodara“ priemonės „Žvejyba vidaus vandenyse“ veiklos srities „Investicijos į vidaus vandenų žvejybos infrastruktūrą“ įgyvendinimo taisyklių (toliau – Taisyklės) tikslas – nustatyti paramos pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos antrosios prioritetinės krypties „Akvakultūra, žvejyba vidaus vandenyse, žuvininkystės ir akvakultūros produktų perdirbimas ir rinkodara“ priemonės „Žvejyba vidaus vandenyse“ (toliau – Priemonė) veiklos srities „Investicijos į vidaus vandenų žvejybos infrastruktūrą“ įgyvendinimo tvarką.

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis 2006 m. liepos 27 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo (OL 2006 L 223, p. 1), 2007 m. kovo 26 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 498/2007, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo įgyvendinimo taisykles (OL 2007 L 120, p. 1), Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2007 m. gruodžio 17 d. sprendimu Nr. C/2007/6703 (toliau – Veiksmų programa), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 190 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos įgyvendinimą, paskyrimo“ pakeitimo“ (Žin., 2007, Nr. 22-840; 2008, Nr. 143-5707) ir Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. 3D-339 (Žin., 2007, Nr. 83-3404) (toliau – Veiksmų programos administravimo taisyklės).

3. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

Bendrosios išlaidos – atlyginimas inžinieriams, architektams, konsultantams ir ekspertams, konsultuojantiems techniniais, technologiniais, ekonominiais ir organizaciniais projekto įgyvendinimo klausimais, kai tokios paslaugos nėra tęstinė veikla, susijusi su juridinio asmens įprastine veikla ir išlaidomis; taip pat statinio projekto (įskaitant ekspertizę) rengimo išlaidos, projekto techninio tyrimo, patentų, licencijų ir statybos leidimų įsigijimo išlaidos bei turto, kuriam įsigyti ar sukurti buvo naudota parama, draudimo projekto įgyvendinimo laikotarpiui išlaidos.

Pelno nesiekiantis ūkio subjektas – ūkio subjektas, kurio veiklos tikslas nėra pelno siekimas. Jis gauto pelno negali skirstyti steigėjams, nariams, dalininkams (savininkui).

Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatyme (Žin., 2000, Nr. 56-1648; 2004, Nr. 73-2527), Veiksmų programos administravimo taisyklėse, reglamente (EB) Nr. 1198/2006, reglamente (EB) Nr. 498/2007 ir kituose teisės aktuose.

 

II. TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

 

4. Bendrieji Priemonės tikslai:

4.1. suderinti žvejybos pajėgumus su esamais žuvų ištekliais ir sukurti konkurencingą vidaus vandenų žvejybos laivyną;

4.2. sukurti konkurencingo žvejybos verslo vidaus vandenyse sistemą ir užtikrinti žuvų išteklių apsaugą.

5. Priemonės veiklos srities „Investicijos į vidaus vandenų žvejybos infrastruktūrą“ uždaviniai:

5.1. sukurti žvejybos laivų aptarnavimo infrastruktūrą Kuršių mariose ir Kauno mariose;

5.2. įrengti žuvų iškrovimo ir pirminio žuvininkystės produktų aptarnavimo punktus.

 

III. REMIAMA PRIEMONĖS VEIKLOS SRITIS

 

6. Pagal Priemonės veiklos sritį „Investicijos į vidaus vandenų žvejybos infrastruktūrą“ bus remiamos investicijos į komercinės žvejybos vidaus vandenyse infrastruktūros objektus.

 

IV. TINKAMI IR NETINKAMI PAREIŠKĖJAI

 

7. Paramos paraiškas pagal Priemonės veiklos sritį „Investicijos į vidaus vandenų žvejybos infrastruktūrą“ gali teikti fiziniai ir juridiniai asmenys, valdantys uostą, prieplauką, pakrantę ar jų dalis nuosavybės, nuomos, subnuomos arba panaudos teise (toliau – pareiškėjai).

8. Pareiškėjai ar pareiškėjų atstovai (kai pareiškėjas – juridinis asmuo) turi būti ne jaunesni kaip 18 metų amžiaus.

9. Pareiškėjai laikomi netinkamais ir jiems negali būti skiriama parama, jeigu:

9.1. pareiškėjui yra iškelta byla dėl bankroto arba jis yra likviduojamas;

9.2. jis paramos paraiškoje ir (arba) jos prieduose ir (arba) pagal Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) paklausimą pateikė klaidingą informaciją;

9.3. yra įsiteisėjęs teismo sprendimas dėl pareiškėjo kitos sutarties dėl paramos skyrimo žemės ūkiui ir žuvininkystei iš Europos Sąjungos (toliau – ES) ir (ar) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų pažeidimo;

9.4. jis bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio ar ankstesnio paramos paraiškų vertinimo ar atrankos proceso metu;

9.5. jis turi uždelstų įsiskolinimų Lietuvos Respublikos biudžetui ir (ar) Valstybinio socialinio draudimo fondui (ši nuostata gali būti netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžeto, ir asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai) (atitiktis šiam kriterijui gali būti tikslinama paramos paraiškos vertinimo metu).

 

V. TINKAMUMO KRITERIJAI

 

10. Pareiškėjo tinkamumas paramai gauti vertinamas pagal paramos paraiškos pateikimo dieną, išskyrus šiose taisyklėse numatytus atvejus, pareiškėjo pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis, taip pat viešuosiuose registruose esančius duomenis.

11. Bendrieji tinkamumo kriterijai paramai gauti pagal Priemonės veiklos sritį „Investicijos į vidaus vandenų žvejybos infrastruktūrą“:

11.1. paramos paraišką teikia pareiškėjas, šių Taisyklių IV skyriuje įvardytas tinkamu pareiškėju;

11.2. projektas nepažeidžia ES ir Lietuvos Respublikos aplinkosaugos reikalavimų. Pateikiama Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos departamento išvada, kad numatoma įgyvendinti projekto veikla leistina pasirinktoje vietoje, arba išvada, kad poveikio aplinkai vertinimo atlikti neprivaloma. Išvada pateikiama, kai projekto veiklai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105), yra privalomas poveikio aplinkai vertinimas ar atranka dėl privalomo poveikio aplinkai vertinimo;

11.3. investiciniuose projektuose numatytai statybai parengtas statinių techninis projektas (pateikiamos statinio techninio projekto, bendroji, sklypo sutvarkymo (sklypo plano) architektūros, technologijos, statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo dalys), gautas statybos leidimas (pateikiamas ne vėliau kaip iki paramos sutarties pasirašymo), išskyrus nesudėtingus (tarp jų laikinus) statinius (Statybos techninis reglamentas STR1.01.07:2002 „Nesudėtingi (tarp jų laikini) statiniai“, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. balandžio 16 d. įsakymu Nr. 184 (Žin., 2002, Nr. 43-1639). Statinių projektams, kurių sąmatinė vertė 500 tūkst. Lt ir daugiau, atlikta statinio techninio projekto statybos skaičiuojamosios kainos dalies ekspertizė, vadovaujantis Statybos techniniu reglamentu STR.l.06.03:2002 „Statinio projekto ekspertizė ir statinio ekspertizė“, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. balandžio 30 d. įsakymu Nr. 214 (Žin., 2002, Nr. 55-2200). Ekspertizės išvada turi būti parengta įstaigos, turinčios teisę užsiimti šia veikla, Jei projekte numatyta statyba ir (arba) renovacija, bet statybos darbams ir / ar naujoms statybinėms medžiagoms paramos neprašoma, šie dokumentai neteikiami;

11.4. projektui įgyvendinti pakanka administracinių gebėjimų ir pajėgumų, kurie įrodomi verslo plane arba veiklos apraše;

11.5. pareiškėjas tvarko buhalterinę apskaitą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka ir įsipareigoja vesti atskirą paramos lėšų ir remiamos projekto veiklos rezultatų buhalterinę apskaitą;

11.6. pateiktame verslo plane pareiškėjas įrodo, kad jis atitinka ir ateityje atitiks ekonominio gyvybingumo kriterijus (Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. kovo 16 d. įsakymas Nr. 3D-117 „Dėl ūkio subjektų, siekiančių pasinaudoti parama pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos ir Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos priemones, ekonominio gyvybingumo nustatymo taisyklių“ (Žin., 2007, Nr. 34-1250). Netaikoma kai paramos paraišką teikia asociacija, kuri yra pelno nesiekiantis ūkio subjektas;

11.7. projekto veiksmai ir išlaidos susiję su remiamos Priemonės veiklos sritimi „Investicijos į vidaus vandenų žvejybos infrastruktūrą“;

11.8. projektas prisideda prie Taisyklių II skyriuje nurodytų tikslų ir vieno ar daugiau uždavinių įgyvendinimo;

11.9. pareiškėjas užtikrina, kad išlaidos, kurioms finansuoti prašoma paramos, nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų;

11.10. pareiškėjas įsipareigoja, kad atliekamos investicijos, kurioms finansuoti prašoma parama, atitiks darbo saugos reikalavimus (Techninis reglamentas „Mašinų sauga“, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. 28 (Žin., 2000, Nr. 23-601; 2007, Nr. 129-5249), Elektrotechninių gaminių saugos techninis reglamentas, patvirtintas Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos standartizacijos departamento direktoriaus 1999 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. 351/61 (Žin., 1999, Nr. 90-2663; 2001, Nr. 54-1932);

11.11. įgyvendintas projektas atitiks ES ir Lietuvos Respublikos gyvūnų gerovės, veterinarijos, higienos, maisto kokybės reikalavimus (šis reikalavimas netaikomas, jei numatytos investicijos neturi įtakos minėtų reikalavimų laikymuisi);

11.12. nekilnojamasis turtas (statinys), į kurį investuojama, pareiškėjui priklauso nuosavybės teise, nėra areštuotas ar kitaip apribota jo valdymo teisė. Žemė po esamais ir (arba) numatomais statyti statiniais / įrenginiais pareiškėjo turi būti valdoma nuosavybės, nuomos, panaudos, subnuomos, patikėjimo teise arba kitaip užtikrinamas teisėtas naudojimasis ja (jei žemė yra valdoma nuomos, subnuomos, panaudos teise ar kitais pagrindais, nuomos, subnuomos, panaudos sutartys turi būti įregistruotos VĮ Registrų centre. Nuomos, subnuomos, panaudos sutartyje ar kitais pagrindais naudojamos žemės valdymo ir naudojimo teisės suteikimo dokumentuose turi būti aptarta statybų galimybė arba pateiktas fizinio ar juridinio asmens, valdančio žemę nuosavybės arba patikėjimo teise, rašytinis sutikimas vykdyti statybas) ne trumpesniam kaip 5 metų laikotarpiui nuo paramos sutarties pasirašymo. Jei nuomos, subnuomos, panaudos sutarties terminas baigiasi anksčiau, paramos gavėjas, prieš pasirašydamas paramos sutartį, turi jį pratęsti;

11.13. pareiškėjas įsipareigoja apdrausti arba užtikrinti, kad turtas, kuriam įsigyti ar sukurti bus panaudota parama, bus apdraustas ne trumpesniam kaip 5 metų laikotarpiui. Nuo paramos sutarties pasirašymo didžiausiu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų projektų įgyvendinimo laikotarpiu, o įgyvendinus projektą – pagal likutinę vertę, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas. Pareiškėjas įsipareigoja pranešti Agentūrai apie įvykusius draudiminius įvykius ir galimas draudimo išlaidas;

11.14. pareiškėjas įsipareigoja be rašytinio Agentūros sutikimo nekeisti savo veiklos, kuriai suteikiama parama, pobūdžio, Projekto įgyvendinimo vietos ir sąlygų, taip pat pareiškėjas negali parduoti ir kitaip perleisti kitam asmeniui už paramos lėšas įgyto turto mažiausiai 5 metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos;

11.15. pareiškėjas užtikrina tinkamą projekto finansavimo šaltinį – nuosavas lėšas, skolintas lėšas, paramos lėšas, iš veiklos gautinas lėšas – kuris turi būti pagrįstas verslo plano finansinių ataskaitų skaičiavimais (prognozėmis) ir kitų dokumentų duomenimis. Skolintos lėšos pagrindžiamos su paramos paraiška pateikiant kredito įstaigos sprendimą, įrodantį paskolos suteikimo galimybę. Tačiau pareiškėjas iki paramos sutarties pasirašymo turi pateikti pasirašytą su kredito įstaiga paskolos suteikimo sutartį;

11.16. pareiškėjas turi neprieštarauti, kad duomenys apie pateiktą paramos paraišką, gaunamą paramą ir įgyvendinamą projektą bus viešinami vadovaujantis reglamento (EB) 498/2007 30 straipsnyje ir 31 straipsnio antros pastraipos d punkte pateiktais reikalavimais.

12. Specialieji tinkamumo kriterijai pagal Priemonės veiklos sritį „Investicijos į vidaus vandenų žvejybos infrastruktūrą“:

12.1. investuojama į objektus, esančius Kuršių mariose, Nemuno žemupyje, kur per metus iškraunama ne mažiau nei 50 tonų žuvų, arba į objektus, esančius Kauno mariose, kuriuose per metus iškraunama ne mažiau nei 5 tonos žuvų;

12.2. iškrovimo vieta, esanti Kuršių mariose, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu, o apie iškrovimo vietos, esančios Kauno mariose, Nemuno žemupyje, patvirtinimą gauta pažyma iš Regionų aplinkos apsaugos departamentų;

12.3. verslinės žvejybos objektas, kuriame neatliekami krovos darbai, tiesiogiai susijęs su iškrovimo vieta, atitinkančia 12.1 ir 12.2 punktuose keliamus reikalavimus, t. y. objektas nuo reikalavimus atitinkančios iškrovimo vietos yra nutolęs ne daugiau kaip 1 kilometro spinduliu. Verslo plane numatyta, kad objektu, kuriam prašoma paramos, bus naudojamasi tik verslinės žuvininkystės tikslais.

 

VI. PARAMOS DYDIS IR TRUKMĖ

 

13. Lėšos Priemonės veiklos sričiai „Investicijos į vidaus vandenų žvejybos infrastruktūrą“ įgyvendinti 2007–2013 metų laikotarpiui skiriamos iš Europos žuvininkystės fondo ir bendrojo finansavimo lėšų, numatytų Lietuvos Respublikos valstybės biudžete.

14. Kvietimui skirta paramos suma – 5 mln. Lt, kurias sudaro Europos žuvininkystės fondo lėšos 3,75 mln. Lt, ir bendrojo finansavimo lėšos, numatytos Lietuvos Respublikos valstybės biudžete – 1,25 mln. Lt.

15. Maksimali galima paramos projektui suma – 3 mln. Lt.

16. Minimali galima paramos projektui suma – 10 000 Lt.

17. Paramos paraiškos gali būti teikiamos kartu su partneriais. Partneriu gali būti savivaldybė.

18. Projektams įgyvendinti gali būti suteikiama parama iki 60 proc. nuo visų tinkamų projekto išlaidų. Likusios projekto tinkamų išlaidų dalies (40 proc.) bei visų netinkamų projekto išlaidų finansavimą užtikrina paramos gavėjas. Kai paramos paraišką teikia asociacija, kuri yra pelno nesiekiantis subjektas, suteikiama iki 100 proc. parama. Šiuo atveju pajamos iš projekto veiklos ar projekto rezultatų negalimos.

19. Projektai, kuriems skiriama parama, įgyvendinami ir galutinis mokėjimo prašymas Agentūrai pateikiamas ne vėliau kaip per 24 mėn. po paramos sutarties pasirašymo.

 

VII. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

20. Rengdamas projektą, pareiškėjas gali numatyti visas išlaidas, kurios yra tiesiogiai susijusios ir būtinos projektui įgyvendinti, tačiau paramos lėšomis bus bendrai finansuojamos tik tinkamos finansuoti projekto išlaidos neviršijant nustatyto paramos dydžio. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti aiškiai išvardytos, o ne pateikiamos kaip bendra suma. Tinkamų finansuoti išlaidų sumai pagrįsti turi būti pateikiamas bent vienas komercinis pasiūlymas.

21. Tuo atveju, jei parama projektui neskiriama arba išlaidos nėra nurodytos tinkamų finansuoti išlaidų sąraše, nurodytame Taisyklių 23 punkte, arba jei jos padarytos nesilaikant Taisyklių 62 ir 63 punktuose numatytų reikalavimų, pareiškėjui šios išlaidos nefinansuojamos.

22. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos:

22.1. būtinos projektui vykdyti, tiesiogiai susijusios su projekto veikla ir numatytos paramos sutartyje;

22.2. su projekto įgyvendinimu susijusios išlaidos, patirtos nuo 2007 m. sausio 1 d.;

22.3. kai investicijomis prisidedama prie Taisyklių II skyriuje nurodytų tikslų ir vieno ar daugiau uždavinių įgyvendinimo;

22.4. turtui išperkamąja nuoma įsigyti, kai išperkamąja nuoma įsigytas turtas tampa paramos gavėjo nuosavybe iki projekto įgyvendinimo pabaigos.

23. Pagal Priemonės veiklos sritį „Investicijos į vidaus vandenų žvejybos infrastruktūrą“ finansuojamos išlaidos, atitinkančios šias išlaidų kategorijas:

23.1. investicijos į žvejybos vidaus vandenyse įrenginių statybą, įrengimą ir modernizavimą:

23.1.1. statyba, rekonstrukcija;

23.1.2. įranga, įrenginiai, technika, mechanizmai;

23.1.3. naujos statybinės medžiagos;

23.2. projekto bendrosios išlaidos;

23.3. projekto viešinimo išlaidos.

24. Nustatant projekto išlaidų tinkamumą taip pat vertinama:

24.1. ar prašoma paramos suma neviršija vienam projektui nustatytos didžiausios paramos sumos;

24.2. ar projekto išlaidos nepažeidžia ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų, nurodytų Taisyklių 62 punkte, įtrauktos į projekto vykdytojo apskaitą ir gali būti identifikuojamos, pagrįstos ir patvirtinamos atitinkamais išlaidas pateisinančiais ir išlaidų apmokėjimą įrodančiais dokumentais.

25. Netinkamos finansuoti išlaidos:

25.1. neatitinkančios Taisyklių 22–24 punktų nuostatų;

25.2. verslo nuosavybės teisės perdavimo išlaidos;

25.3. trumpalaikio turto įsigijimo išlaidos;

25.4. susijusios su nuoma (pavyzdžiui, nuomos mokestis);

25.5. palūkanų mokėjimo išlaidos;

25.6. netiesiogiai su projekto įgyvendinimu susijusios išlaidos;

25.7. draudimo įmokų išlaidos (po projekto įgyvendinimo laikotarpio).

26. Pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kurį pareiškėjas (paramos gavėjas) pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą (Žin., 2002, Nr. 35-1271) turi ar galėtų turėti galimybę įtraukti į PVM atskaitą (net jei tokio PVM pareiškėjas (paramos gavėjas) į atskaitą neįtraukė), visais atvejais yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų. Kai paramos gavėjas yra valstybės ar savivaldybės institucija ar įstaiga arba kitas viešasis juridinis asmuo, vykdantis valstybės ar savivaldybių veiklą, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo, pirkimo ir (arba) importo PVM yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų. Tokiu atveju pirkimo ir (arba) importo PVM nuo apmokestinamosios prekių ir (ar) paslaugų, už kurias mokama iš EŽF ir bendrojo finansavimo lėšų, vertės, kurios paramos gavėjas pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą neturi ar negalėtų turėti galimybės įtraukti į PVM atskaitą, yra apmokamos iš šiam tikslui skirtų Žemės ūkio ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų.

 

VIII. KVIETIMAS TEIKTI PARAMOS PARAIŠKAS

 

27. Kvietimai teikti paramos paraiškas skelbiami ir paramos paraiškos priimamos taikant ribotos trukmės paramos paraiškų priėmimo procedūrą, kaip nurodyta Veiksmų programos administravimo taisyklių 17 ir 18 punktuose.

28. Kvietimą teikti paramos paraiškas skelbia Agentūra. Kvietimas skelbiamas „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, bent viename iš šalies dienraščių, Agentūros interneto tinklalapyje – www.nma.lt.

29. Kvietimas papildomai gali būti skelbiamas ir kituose leidiniuose, internete ar kitais būdais.

 

IX. PARAMOS PARAIŠKOS PILDYMAS, TEIKIMAS IR REGISTRAVIMAS

 

30. Paramos paraiškos forma pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos antrosios prioritetinės krypties „Akvakultūra, žvejyba vidaus vandenyse, žuvininkystės ir akvakultūros produktų perdirbimas ir rinkodara“ priemonę „Žvejyba vidaus vandenyse“ veiklos sritį „Investicijos į vidaus vandenų žvejybos infrastruktūrą“ pateikiama Taisyklių priede.

31. Kartu su paramos paraiška pateikiami šie dokumentai (dokumentų originalas arba originalas ir kopija, jeigu pareiškėjas negali palikti dokumento originalo (patikrinus kopijos atitiktį originalui, originalas grąžinamas pareiškėjui), arba notaro patvirtintas nuorašas):

31.1. 11.2, 11.3, 11.12, 11.13, 12.1, 12.2, 62, 63 punktuose nurodytus tinkamumo kriterijus pagrindžiantys dokumentai;

31.2. verslo planas, parengtas pagal Verslo plano finansinei paramai gauti pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos priemones reikalavimų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. 3D-204 (Žin., 2008, Nr. 45-1692) (toliau – Verslo plano aprašas), reikalavimus. Kai paramos paraišką teikia Asociacijos, kurios yra pelno nesiekiantis ūkio subjektas, pateikiamas veiklos aprašas, parengtas pagal Verslo plano aprašo 3.4 punkto, išskyrus 3.4.7 punktą, nuostatas;

31.3. pareiškėjo kompetentingo organo pritarimo projektui sprendimas ar protokolo išrašas, patvirtintas pareiškėjo vadovo ar įgalioto asmens (kai pareiškėjas – juridinis asmuo) (pateikiamas tuo atveju, kai įmonės nuosavybės teisės priklauso daugiau kaip 1 akcininkui);

31.4. finansinės atskaitomybės dokumentai (praėjusių ir ataskaitinių metų balansas, pelno (nuostolių) ataskaita ir pinigų srautų ataskaita (jei pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos teisės aktais nustatytus reikalavimus tvarko supaprastintą buhalterinę apskaitą, pinigų srautų ataskaitą pateikia bent už ataskaitinius metus). Jei pareiškėjas pradėjo veiklą ataskaitiniais metais, pateikia ataskaitinių metų buhalterinės atskaitomybės dokumentus, jei paramos paraiškos pateikimo metais – veiklos pradžios balansą. Finansinės atskaitomybės dokumentai neteikiami, kai paramos paraišką teikia Asociacijos, kurios yra pelno nesiekiantis ūkio subjektas;

31.5. pareiškėjo ar jo atstovo (kai pareiškėjas – juridinis asmuo) tapatybę patvirtinantis dokumentas (pasas ar asmens tapatybės kortelė);

31.6. audito patvirtintos ataskaitinių finansinių metų finansinės ataskaitos ir audito išvados dėl ataskaitinių finansinių metų, jeigu pareiškėjui pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus privalomas auditas. Neteikiama, kai paramos paraišką teikia Asociacijos, kurios yra pelno nesiekiantis ūkio subjektas;

31.7. įmonės ekonominę veiklą teisiškai pagrindžiantys dokumentai (pvz., verslo liudijimas ir pan.), jei pareiškėjas nėra juridinis asmuo;

31.8. ataskaitinių metų PVM deklaracijos (jei pareiškėjas – PVM mokėtojas);

31.9. prekių tiekėjų, rangovų ar paslaugų teikėjų komerciniai pasiūlymai konkrečioms investicijoms arba kiti dokumentai, pagrindžiantys numatytų projekto išlaidų vertę (jei pareiškėjas pirkimų procedūras numato vykdyti po projekto paramos paraiškos pateikimo arba po paramos sutarties pasirašymo su Agentūra dienos);

31.10. dokumentai, patvirtinantys įvykdytus pirkimus ir patirtas bendrąsias išlaidas, jei pareiškėjas įvykdė pirkimus, susijusius su bendrosiomis išlaidomis, dar iki paramos paraiškos pateikimo;

31.11. dokumentai, patvirtinantys įvykdytus viešuosius pirkimus, jei pareiškėjas pradėjo vykdyti viešųjų pirkimų procedūras dar iki pateikdamas paramos paraišką;

31.12. dokumentai, patvirtinantys pareiškėjo galimybes apmokėti numatytą projekto išlaidų dalį (banko sąskaitos išrašas, paskolos sutartis, garantinis banko raštas ir kt.). Neteikiama, kai paramos paraišką teikia Asociacijos, kurios yra pelno nesiekiantis ūkio subjektas.

32. Paramos paraiška ir jos priedai pildomi lietuvių kalba. Kita kalba užpildytos paramos paraiškos ir jų priedai nepriimami (teikiant užsienio šalių tiekėjų komercinius pasiūlymus numatytų išlaidų vertei pagrįsti, turi būti pateiktas komercinio pasiūlymo vertimas į lietuvių kalbą). Paramos paraiška ir jos priedai turi būti tinkamai ir išsamiai užpildyti. Pareiškėjas ar jo atstovas (kai pareiškėjas – juridinis asmuo) privalo pasirašyti kiekvieną paramos paraiškos originalo ir prie jos pridedamų dokumentų kopijos lapą.

33. Pareiškėjas kartu su paramos paraiška gali pateikti kitus papildomus dokumentus, kurie, jo manymu, gali būti svarbūs vertinant projektą.

34. Paramos paraiškas iš pareiškėjų priima ir registruoja Agentūros Kontrolės departamento teritoriniai skyriai pagal numatomą projekto įgyvendinimo vietą arba pagal pareiškėjo registracijos vietą toliau nurodytais adresais:

 

Teritorinis skyrius

Adresas

Telefonas

Alytaus skyrius

Tvirtovės g. 1/Naujoji g. 2, LT-62116 Alytus

(8 315) 56 797

Kauno skyrius

K. Donelaičio g. 33, LT-44240 Kaunas

(8 37) 30 85 50

Klaipėdos skyrius

Taikos pr. 28, LT-91220 Klaipėda

(8 46) 43 14 00

Marijampolės skyrius

Gamyklų g.1, LT-68300 Marijampolė

(8 343) 97 950

Panevėžio skyrius

Anykščių g. 4, LT-35171 Panevėžys

(8 45) 50 22 70

Šiaulių skyrius

Dvaro g. 78, LT-76298 Šiauliai

(8 41)59 61 29

Tauragės skyrius

Prezidento g. 7, LT-72258 Tauragė

(8 446) 20 120

Telšių skyrius

Pramonės g. 5, LT-87333 Telšiai

(8 444) 77 050

Utenos skyrius

J. Basanavičiaus g. 126, LT-28214 Utena

(8 389) 64 080

Vilniaus skyrius

S. Dariaus ir S. Girėno g. 40, LT-02189 Vilnius

(8 5) 264 9487

 

35. Paramos paraiška turi būti pateikta asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, per kurjerį, faksu arba elektroniniu paštu ir t. t.) arba kitais adresais pateiktos paramos paraiškos nepriimamos.

36. Paramos paraiškos, pateiktos pasibaigus kvietime teikti paramos paraiškas nurodytam paramos paraiškų priėmimo terminui, nepriimamos.

37. Pareiškėjas gali pateikti tik vieną paramos paraišką pagal Priemonės veiklos sritį „Investicijos į vidaus vandenų žvejybos infrastruktūrą“. Jei pirmoji paramos paraiška nėra išregistruota, kitos to paties pareiškėjo pateiktos paramos paraiškos atmetamos.

38. Paramos paraiška turi būti pateikta spausdintine forma (surinkta kompiuteriu). Ranka užpildytos paramos paraiškos nebus registruojamos ir vertinamos.

39. Turi būti pateikiamas vienas originalus paramos paraiškos ir jos priedų egzempliorius, kurio pirmame puslapyje nurodoma „Originalas“ ir elektroninė paramos paraiškos versija (įrašyta į elektroninę laikmeną Word formatu). Kiekvienas paramos paraiškos ir jos priedų lapas turi būti sunumeruotas.

40. Paramos paraišką pateikusiam pareiškėjui įteikiamas paramos paraiškos registravimą patvirtinantis raštas.

41. Jeigu projekto paramos paraiškos originalo ir (ar) elektroninės paramos paraiškos versijos duomenys nesutampa, Agentūra vadovaujasi pareiškėjo pasirašytu paramos paraiškos originalu.

42. Užregistravus paramos paraišką, pareiškėjas gali teikti papildomos informacijos, jei jos pareikalauja Agentūra. Į papildomą informaciją, kurią pareiškėjas pateikia savo iniciatyva, neatsižvelgiama (išskyrus 43 punkte nurodytas išimtis).

43. Pareiškėjas, esant svarbioms aplinkybėms, be paklausimo gali pateikti papildomos informacijos, jei dėl objektyvų priežasčių negalėjo jos pateikti kartu su paramos paraiška (pvz.: pasikeitę tiesioginio ryšio duomenys, pateikiami banko dokumentai, atlikta nekilnojamojo turto teisinė registracija, įvyko sandoris, kuris nenumatytas verslo plane (veiklos apraše), bet turintis įtakos ūkio subjekto ekonominiam gyvybingumui, kiti dokumentai, turintys įtakos ekonominiam gyvybingumui ar tinkamumui gauti paramą, ir pan.). Numatytų investicijų ir prašomos paramos sumos keisti negalima. Papildomi dokumentai gali būti pateikiami tik iki projekto tinkamumo vertinimo pabaigos. Pateikiant papildomus dokumentus būtina raštu nurodyti priežastis, lėmusias dokumentų nepateikimo faktą.

44. Po paramos paraiškos užregistravimo pareiškėjas turi teisę raštu pranešti Agentūrai apie pateiktos paramos paraiškos atšaukimą. Pareiškėjo prašymu išregistruota paramos paraiška negali būti toliau administruojama. Į vėlesnius pareiškėjo prašymus toliau administruoti paramos paraišką neatsižvelgiama.

 

X. PARAMOS PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR ATRANKA

 

45. Paramos paraiškos vertinimą Agentūra turi atlikti per 3 mėnesius nuo jos įregistravimo dienos. Jei pareiškėjui buvo siunčiami paklausimai dėl papildomų duomenų ir (ar) dokumentų pateikimo arba buvo atliekamos patikros vietoje, paramos paraiškos vertinimas atitinkamai pratęsiamas paklausimo išsiuntimo ir atsakymo gavimo ar patikros vietoje atlikimo laikotarpiui. Paramos paraiškų vertinimas gali būti pradedamas nelaukiant galutinio paramos paraiškų priėmimo termino pabaigos. Paramos paraiškos vertinamos ir jų vertinimo procesas organizuojamas vadovaujantis Veiksmų programos administravimo taisyklėse Agentūrai nustatyta tvarka.

46. Tinkamumo skirti paramą vertinimo metu yra nustatoma, ar paramos paraiška yra tinkama finansuoti, tinkamų finansuoti išlaidų dydis ir galimas paramos dydis. Jeigu tinkamumo skirti paramą vertinimo metu nustatoma, kad trūksta duomenų, informacijos ir (ar) dokumentų paramos paraiškos atitikčiai tinkamumo kriterijams ar išlaidų tinkamumui finansuoti nustatyti, Agentūra turi paprašyti pareiškėjo juos pateikti. Jei per Agentūros nustatytą terminą pareiškėjas nepateikia prašomos informacijos ir (ar) duomenų dėl paramos paraiškos tinkamumo finansuoti arba jo pateikta informacija ir (ar) duomenys nepagrindžia paramos paraiškos tinkamumo finansuoti, paramos paraiška atmetama. Jei per nustatytą terminą pareiškėjas nepateikia prašomos informacijos dėl išlaidų tinkamumo ir būtinumo arba jo pateikta informacija nepagrindžia išlaidų tinkamumo ir būtinumo, nepagrįstos išlaidos laikomos netinkamomis finansuoti.

47. Įvertinus tinkamumą skirti paramą, parengiama išvada, ar paramos paraiška yra tinkama gauti paramą ir kokio dydžio parama bei kokia didžiausia lyginamoji paramos dalis gali būti suteikiama.

48. Jeigu tinkamumo skirti paramą vertinimo metu Agentūros nustatyta tinkamų finansuoti išlaidų suma ir galimas maksimalus paramos dydis skiriasi nuo paramos paraiškoje nurodytos projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos ir prašomos paramos dydžio daugiau kaip 1 procentu, iki sprendimo dėl paramos paraiškos atrankos priėmimo Agentūra Veiksmų programos administravimo taisyklių nustatyta tvarka turi raštu apie tai informuoti pareiškėją ir suderinti su juo, ar jis sutinka įgyvendinti projektą su Agentūros nustatytomis didžiausiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis ir parama. Pareiškėjui nesutikus su Agentūros nustatyta tinkamų finansuoti išlaidų suma ir galimu maksimaliu paramos dydžiu, paramos paraiška atmetama.

49. Apie priimtą sprendimą atmesti paramos paraišką Agentūra registruotu laišku informuoja pareiškėją per 5 darbo dienas nuo tokio sprendimo priėmimo, išsiųsdama jam raštą, kuriame nurodo paramos paraiškos atmetimo priežastis.

50. Informacija apie paramos paraiškas, kurioms atliktas tinkamumo skirti paramą vertinimas, skelbiama Agentūros interneto tinklalapyje, kur nurodomas pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, paramos paraiškos kodas ir prašoma paramos suma, taip pat bendras registruotų paramos paraiškų ir paramos paraiškų, kurioms atliktas tinkamumo skirti paramą vertinimas, skaičius. Atlikus paramos paraiškos tinkamumo skirti paramą vertinimą ir pripažinus ją tinkama, atliekamas paramos paraiškos pirmumo vertinimas (išskyrus taisyklių 52 punkte numatytą atvejį).

51. Paramos paraiškų pirmumo vertinimo metu siekiama nustatyti, kurios iš tinkamų finansuoti paramos paraiškų geriausiai atitinka Priemonės veiklos srities „Investicijos į vidaus vandenų žvejybos infrastruktūrą“ pirmumo kriterijus. Paramos paraiškų pirmumo vertinimo kriterijai:

 

Eil. Nr.

Kriterijus

Balai

1.

Prioritetas teikiamas investicijoms į bendro intereso žvejybos infrastruktūros objektų statybą, įrengimą ir modernizavimą.

30

2.

Projektams, skirtiems žvejybos laivų techninės priežiūros infrastruktūrai sukurti ar modernizuoti.

20

3.

Projektams, skirtiems laimikio iškrovimo, pirminio pardavimo, apdorojimo ir saugojimo vietoms įrengti.

20

4.

Žvejybos infrastruktūros objektams, kuriais naudojasi ar naudosis:

 

4.1.

daugiau kaip 10 įmonių;

15

4.2.

nuo 6 iki ne daugiau kaip 10 įmonių;

10

4.3.

nuo 3 iki ne daugiau kaip 5 įmonių.

5

5.

Žvejybos infrastruktūros objektams, kur iškraunama žuvų:

 

5.1.

daugiau kaip 50 tonų

15

5.2.

nuo 21 tonos iki ne daugiau kaip 50 tonų;

10

5.3.

nuo 5 tonų iki ne daugiau kaip 20 tonų.

5

 

52. Tuo atveju, kai paramos paraiškoje prašoma paramos suma yra mažesnė arba lygi numatytai paskirstyti paramos sumai, paramos paraiškų pirmumo vertinimas gali būti neatliekamas.

53. Jeigu paramos paraiškos vertinimo metu Agentūrai iškyla su paramos paraiška, projektu ir (ar) pareiškėjo veikla susijusių klausimų ar trūksta informacijos, Agentūra gali atlikti patikrą vietoje.

54. Įvertinusi paramos paraiškas, Agentūra Veiksmų programos administravimo taisyklių nustatyta tvarka parengia ir Ministerijai, Žuvininkystės departamentui prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos (toliau – Žuvininkystės departamentas) teikia paramos paraiškų vertinimo ataskaitas.

55. Sprendimas dėl paramos skyrimo priimamas atsižvelgiant į paramos paraiškų vertinimo rezultatus. Rekomendacijoms dėl įvertintų paramos paraiškų atrankos priimti sudaromas projektų atrankos komitetas. Projektų atrankos komitetą sudaro Ministerija, jo darbą organizuoja Žuvininkystės departamentas. Sprendimą dėl paramos skyrimo priima Ministerija. Parama gali būti skiriama tik tiems pareiškėjams, kurių teiktos paramos paraiškos buvo pripažintos tinkamomis gauti paramą (t. y. toms paramos paraiškoms, kurios atitinka Veiksmų programos priemonės veiklos srities „Investicijos į vidaus vandenų žvejybos infrastruktūrą“ tinkamumo kriterijus).

56. Agentūra, gavusi vadovaujančiosios institucijos sprendimą skirti paramą, Veiksmų programos administravimo taisyklių 72 punkte nustatyta tvarka parengia, suderina su pareiškėju ir pasirašo paramos sutartį.

57. Informacija apie paramos gavėjus, nurodant paramos gavėjo pavadinimą, projekto pavadinimą ir skirtą paramos sumą, skelbiama Agentūros interneto tinklalapyje.

 

XI. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO NUOSTATOS

 

58. Projektai įgyvendinami, projektų išlaidos apmokamos, projektų finansavimo ir administravimo sutarčių priežiūra, pirkimai, patikros atliekamos, projektų ataskaitos teikiamos, projektų ir paramos sutarčių pakeitimai daromi, viešinimas, sankcijos, dokumentų saugojimas ir prieinamumas atliekami Veiksmų programos administravimo taisyklėse ir paramos sutartyje nustatyta tvarka.

59. Paramos gavėjų atsiskaitymai su tiekėjais turi vykti tik per finansines institucijas.

60. Projektams taikomi paramos lėšų išmokėjimo būdai:

60.1. išlaidų kompensavimas. Taikant šį paramos lėšų išmokėjimo būdą, paramos gavėjas pradeda įgyvendinti projektą iš nuosavų lėšų ir paramos sutartyje nustatytu periodiškumu Agentūrai teikia mokėjimo prašymus, kuriuose deklaruoja projekto įgyvendinimo metu patirtas ir apmokėtas išlaidas, pridėdamas išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus;

60.2. išlaidų kompensavimas su avanso mokėjimu. Šis paramos lėšų išmokėjimo būdas gali būti taikomas biudžetinių įstaigų ir viešųjų juridinių asmenų, kurių veiklą reglamentuoja Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymas (Žin., 2004, Nr. 25-745), Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 68-1633; 2004, Nr. 25-752) arba Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 32-787; 2004, Nr. 7-128), įgyvendinamiems projektams, kuriuos toks paramos gavėjas įgyvendina nesudarydamas rangos, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo sutarčių ir negali pradėti įgyvendinti projekto iš nuosavų lėšų. Didžiausias projektui taikomas avanso dydis yra 40 proc. paramos sumos. Avansas mokamas, kaip nurodyta Veiksmų programos administravimo taisyklių 103–109 punktuose;

60.3. sąskaitų apmokėjimas. Šis paramos lėšų išmokėjimo būdas gali būti taikomas projektams, kuriems įgyvendinti paramos gavėjas sudaro darbų, paslaugų teikimo arba prekių tiekimo sutartis su rangovais, paslaugų teikėjais arba prekių tiekėjais, atrinktais vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) arba paramos gavėjams taikoma pirkimų tvarka, tuo atveju, jei jie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą. Šis paramos lėšų išmokėjimo būdas taikomas, kaip nurodyta Veiksmų programos administravimo taisyklių 110–114 punktuose.

61. Pagal projektą gali būti teikiami ne daugiau kaip 3 mokėjimo prašymai. Konkretaus projekto mokėjimo prašymų skaičius bei mokėjimo prašymų pateikimo terminai nustatomi paramos sutartyje, atsižvelgiant į projekto įgyvendinimo sąlygas ir apimtį.

62. Jei įgyvendinant projektą yra numatoma įsigyti prekių, paslaugų arba darbų, paramos gavėjai, kurie pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) yra perkančiosios organizacijos, privalo vadovautis šio įstatymo nuostatomis. Tuo atveju, kai paramos gavėjams Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatos netaikomos, paramos gavėjai visus pirkimus privalo vykdyti vadovaudamiesi Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žuvininkystės fondo pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. 3D-304 (Žin., 2007, Nr. 69-2750).

63. Gamybinių pastatų statyba gali būti atliekama rangos būdu. Statant pastatus ūkio būdu, finansuojamas tik naujų statybinių medžiagų įsigijimas. Pastatų statyba gali būti vykdoma naudojant rangos arba ūkio statybos organizavimo būdą arba abu statybos organizavimo būdus.

64. Bet kuriuo paramos paraiškų ir projektų administravimo etapu gali būti atliekama jų patikra vietoje. Apie patikras vietoje paramos gavėjams pranešama iš anksto, jeigu toks išankstinis paramos gavėjo informavimas neturės neigiamos įtakos patikros vietoje rezultatams.

65. Jei paramos gavėjas nesudaro sąlygų ar neleidžia asmenims, turintiems teisę audituoti ir kontroliuoti, kaip yra vykdomas projektas, apžiūrėti vietoje ir (ar) patikrinti, kaip įgyvendinamas projektas ir (ar) kaip vykdoma veikla po paramos skyrimo ir (ar) pasibaigus projektui, tai laikoma Europos žuvininkystės fondo (toliau – EŽF) paramos gavimo ir naudojimo sąlygų pažeidimu, jam taikomos sankcijos, nurodytos Taisyklių 74 punkte.

66. Paramos gavėjas pagal paramos sutartį ir Veiksmų programos administravimo taisyklių 5 ir 6 priedus Agentūrai teikia šias projekto įgyvendinimo ataskaitas:

66.1. informaciją apie projekto įgyvendinimo eigą projekto įgyvendinimo laikotarpiu – per 20 kalendorinių dienų ketvirčiui pasibaigus;

66.2. projekto įgyvendinimo ataskaitą – teikiant galutinį mokėjimo prašymą. Mokėjimo prašymas teikiamas Agentūros Kontrolės departamento teritoriniams skyriams, o projekto įgyvendinimo ataskaitos – Agentūros Paramos žuvininkystei administravimo skyriui. Tuo atveju, jei taikomas sąskaitų apmokėjimo paramos mokėjimo būdas, paramos gavėjas projekto įgyvendinimo ataskaitą Agentūrai turi pateikti per 20 darbo dienų nuo paskutinio lėšų pervedimo rangovui, paslaugų teikėjui ar prekių tiekėjui;

66.3. papildomas projekto įgyvendinimo ataskaitas – pasibaigus projektui, per 4 mėnesius kiekvieniems kalendoriniams metams pasibaigus. Reikalavimas taikomas 5 metus nuo paramos sutarties pasirašymo.

67. Pareiškėjas raštu gali prašyti patęsti dokumentų pateikimo terminą, nurodytą Taisyklių 66 punkte. Gavusi informaciją apie projekto įgyvendinimo eigą, projekto įgyvendinimo ataskaitą arba papildomas projekto įgyvendinimo ataskaitas, Agentūra per 20 darbo dienų darbo procedūrų aprašuose nustatyta tvarka ją išnagrinėja ir nustato, ar laikomasi paramos sutartyje bei paramos paraiškoje nustatytų paramos gavimo ir naudojimo sąlygų. Patikrinusi gautą informaciją Agentūra:

67.1. ataskaitą patvirtina;

67.2. paprašo pateikti papildomos informacijos ir (arba) nusprendžia atlikti projekto patikrą vietoje;

67.3. ataskaitą atmeta, išdėstydama atmetimo motyvus, ir nustato terminą, per kurį paramos gavėjas turi ištaisyti pateiktos informacijos, ataskaitos ar projekto įgyvendinimo trūkumus ir pateikti naują informaciją apie projekto įgyvendinimo eigą arba projekto įgyvendinimo ataskaitą. Pareiškėjas gali raštu prašyti pratęsti dokumentų pateikimo terminą, nurodydamas priežastis.

68. Jeigu paramos gavėjas laiku nepateikia informacijos apie projekto įgyvendinimo eigą, projekto įgyvendinimo ataskaitos arba papildomos projekto įgyvendinimo ataskaitos, gali būti inicijuojamas sutarties nutraukimas ir (arba) suteiktos paramos ar jos dalies grąžinimas.

69. Jokie su Agentūra raštu nesuderinti nukrypimai nuo planuoto projekto įgyvendinimo, keičiantys projekto apimtį, projekto išlaidas, pratęsiantys projekto įgyvendinimo laikotarpį ar kitaip keičiantys projektą ar paramos sutartyje ir (ar) paramos paraiškoje bei sprendime skirti paramą nustatytus paramos gavėjo įsipareigojimus, nėra leidžiami. Paramos gavėjas privalo raštu informuoti Agentūrą apie visus numatomus pakeitimus, susijusius su projekto įgyvendinimu. Rašytiniu Agentūros sutikimu veiklos pobūdis, projekto įgyvendinimo vieta ir sąlygos gali būti keičiami, jei nedaromas esminis projekto keitimas.

70. Paramos gavėjas visų su paramos paraiška ir projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų saugojimą privalo organizuoti vadovaudamasis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982), Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211; 2005, Nr. 132-4773), ir užtikrinti šių dokumentų prieinamumą Ministerijos, Žuvininkystės departamento, Agentūros, Ministerijos audito departamento, Europos Komisijos ir ES Audito rūmų įgaliotiems atstovams ne trumpiau kaip 10 metų nuo paramos sutarties pasirašymo datos.

71. Paramos gavėjas privalo saugoti:

71.1. paramos paraiškos ir jos priedų kopijas;

71.2. paramos sutarties ir visų paramos sutarties pakeitimų originalus;

71.3. projekto įgyvendinimo ataskaitų ir jų priedų kopijas, kitus su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus;

71.4. išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalus, taip pat mokėjimo prašymų kopijas;

71.5. susirašinėjimo su Agentūra dokumentus;

71.6. viešųjų pirkimų arba pirkimų vykdymo dokumentų originalus arba kopijas;

71.7. įgyvendintas viešumo priemones įrodančius dokumentus;

71.8. kitus su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus.

72. Paramos gavėjas privalo sudaryti paramos paraiškos bylą, kurioje saugomi dokumentai, nurodyti šių Taisyklių 71 punkte, arba jų kopijos.

73. Įgyvendindamas projektą, paramos gavėjas turi imtis informavimo ir viešinimo priemonių pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programą suteiktos paramos viešinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. 3D-232 (Žin., 2008, Nr. 48-1794).

74. Paramos gavėjui nesilaikant ar pažeidžiant paramos sutarties sąlygas, numatomos trys privalomų sankcijų rūšys:

74.1. paramos sumažinimas,

74.2. paramos neskyrimas;

74.3. paramos grąžinimas.

75. Paramos sumažinimas taikomas:

75.1. jeigu Agentūra patikrų vietoje metu nustato tinkamumo reikalavimų, nustatytų Taisyklių VII skyriuje, neatitinkančias išlaidas (paramos suma mažinama vadovaujantis Europos Komisijos EŽF komiteto rekomendacijomis ir išaiškinimais);

75.2. pavėluotai pateikus mokėjimo prašymą (terminas nurodomas sutartyje), išskyrus Taisyklių 76.1 punktą, bet ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo paramos sutartyje nustatyto termino pabaigos, paramos suma mažinama 0,5 proc. už kiekvieną pavėluotą darbo dieną (ši sankcija netaikoma, kai mokėjimo prašymas pateikiamas pavėluotai dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių);

75.3. pažeidus kitas paramos sutarties sąlygas (paramos suma mažinama vadovaujantis Europos Komisijos EŽF komiteto rekomendacijomis ir išaiškinimais).

76. Parama neskiriama, jei paramos gavėjas:

76.1. nepateikia mokėjimo prašymų per daugiau kaip 20 darbo dienų nuo paramos sutartyje nustatyto termino pabaigos;

76.2. prašydamas paramos, taip pat vykdydamas paramos sutartį, nepateikia, nuslepia, pateikia neteisingą informaciją, kuri galėjo turėti reikšmės priimant sprendimą dėl paramos suteikimo arba turinčią reikšmės tinkamai paramos sutarties vykdymo kontrolei;

76.3. nevykdo sutarties sąlygų, susijusių su turto draudimu, pranešimu apie draudiminius įvykius ir gautinas draudimo išmokas;

76.4. nevykdo sutarties sąlygų, nustatančių paramos gavėjui pareigą tvarkyti apskaitą taip, kad apskaitos informacija būtų tinkama, objektyvi ir palyginama, pateikiama laiku, išsami ir naudinga vidaus ir išorės vartotojams;

76.5. pažeidžia teisės aktuose ir sutartyje nustatytą dokumentų saugojimo tvarką;

76.6. nesilaiko aplinkos apsaugos, priešgaisrinės, higienos, veterinarijos ir kitų taisyklių, reikalavimų, reglamentuojančių projekto vykdytojo veiklą;

76.7. nepradeda vykdyti projekto per sutartyje nustatytą terminą;

76.8. yra bankrutuojantis arba likviduojamas projekto įgyvendinimo metu;

76.9. suteikia kitam asmeniui įgaliojimą veiklai vykdyti be Agentūros rašytinio sutikimo.

77. Paramos grąžinimas taikomas, jei paramos gavėjas:

77.1. vykdydamas projektą, nesilaikė ES ar Lietuvos Respublikos teisės aktų, susijusių su projekto įgyvendinimu, reikalavimų;

77.2. nustojo vykdyti projektą, negali pasiekti sutartyje nustatytų projekto uždavinių, tikslų;

77.3. negrąžina Agentūrai klaidingai apskaičiuotos ir pervestos į atsiskaitomąją sąskaitą paramos sumos;

77.4. išlaidos, kurioms buvo prašoma paramos, finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų;

77.5. nevykdo gautos paramos viešinimo;

77.6. nevykdo reguliarios projekto įgyvendinimo stebėsenos, kad užtikrintų projekto įgyvendinimą, kaip numatyta paramos paraiškoje;

77.7. prieštarauja, kad duomenys apie pateiktą paramos paraišką, gaunamą paramą ir įgyvendinamą projektą viešinami vadovaujantis reglamento (EB) 498/2007 30 straipsnyje ir 31 straipsnio antros pastraipos d punkte pateiktais reikalavimais;

77.8. per 5 metų laikotarpį nuo paramos sutarties pasirašymo be rašytinio Agentūros sutikimo pakeičia pagal sutartį remiamos veiklos pobūdį, projekto įgyvendinimo vietą ir sąlygas;

77.9. perleidžia tretiesiems asmenims savo įsipareigojimus arba teises pagal paramos sutartį;

77.10. per 5 metų laikotarpį nuo paramos sutarties pasirašymo parduoda ar kitaip perleidžia iš paramos lėšų įsigytą turtą;

77.11. nesudaro sąlygų ar neleidžia asmenims, turintiems teisę tai daryti, atlikti patikrą vietoje ir (arba) patikrinti, kaip įgyvendinamas projektas ir (arba) kaip vykdoma veikla po paramos suteikimo.

 

XII. APSKUNDIMO TVARKA

 

78. Pareiškėjai ir (ar) paramos gavėjai turi teisę apskųsti Agentūros, Žuvininkystės departamento ir (ar) Ministerijos veiksmus arba neveikimą, susijusius su paramos paraiškos vertinimu, atranka, mokėjimo prašymo tvirtinimu ir (ar) projekto įgyvendinimu, teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XIII. INFORMACIJOS TEIKIMAS

 

79. Paaiškinimai ir informacija dėl paramos teikiama telefonais, nurodytais Agentūros interneto tinklalapyje, ir elektroniniu paštu info@nma.lt.

80. Klausiant faksu ar elektroniniu paštu, turi būti aiškiai nurodytas kvietimo teikti paramos paraiškas numeris ir pavadinimas, klausiančiojo vardas ir pavardė arba juridinio asmens pavadinimas ir telefonas.

81. Atsakymai į klausimus, kurie gali būti aktualūs daugeliui potencialių pareiškėjų, skelbiami Agentūros tinklalapyje www.nma.lt skiltyje „Dažniausiai užduodami klausimai“.

82. Informacija apie paramos paraišką vertinančius asmenis neteikiama.

 

_________________


Lietuvos žuvininkystės sektoriaus

2007–2013 metų veiksmų programos

antrosios prioritetinės krypties

„Akvakultūra, žvejyba vidaus

vandenyse, žuvų perdirbimas ir

rinkodara“ priemonės „Žvejyba vidaus

vandenyse“ veiklos srities „Investicijos į

vidaus vandenų žvejybos infrastruktūrą“

įgyvendinimo taisyklių

priedas

 

(Paramos paraiškos pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos antrosios prioritetinės krypties „Akvakultūra, žvejyba vidaus vandenyse, žuvininkystės ir akvakultūros produktų perdirbimas ir rinkodara“ priemonės „Žvejyba vidaus vandenyse“ veiklos srities „Investicijos į vidaus vandenų žvejybos infrastruktūrą“ forma)

 

Pildo Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos Kontrolės departamento teritorinio skyriaus tarnautojas

 

|_|_|_|_| |_|_| |_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

(registracijos data)         (registracijos numeris)

 

(dokumentą užregistravusio tarnautojo pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)

Vertinti priimta                    £[]

Atmesta                               £[]

 

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

(pareiškėjo (jei pareiškėjas – juridinis asmuo, atstovo) vardas, pavardė)

 

Kontaktinis adresas

(Nurodoma pareiškėjo gyvenamoji vieta (įmonės buveinės adresas), telefonas, faksas, el. paštas, kuriuo bus galima susisiekti su pareiškėju paraiškos vertinimo ir projekto įgyvendinimo metu)

Savivaldybės pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Seniūnijos pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Gyvenamosios vietovės pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

(įmonės buveinės adresas)

Gatvės pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Namo Nr. |_|_|_|

Buto Nr. |_|_|_|

Pašto indeksas |_|_|_|_|_|_|_|

Telefono Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Fakso Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

El. paštas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Kokiu būdu norite gauti informaciją apie paraiškos administravimo eigą?

PASTABA. Užpildykite vieną arba abu langelius.

Paštu

£[]

Elektroniniu paštu

£[]

 

Nacionalinės mokėjimo agentūros prie

Žemės ūkio ministerijos Kontrolės departamento

_______________________ teritoriniam skyriui

 

PARAMOS PARAIŠKA

PAGAL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS ANTROSIOS PRIORITETINĖS KRYPTIES „AKVAKULTŪRA, ŽVEJYBA VIDAUS VANDENYSE, ŽUVININKYSTĖS IR AKVAKULTŪROS PRODUKTŲ PERDIRBIMAS IR RINKODARA“ PRIEMONĖS „ŽVEJYBA VIDAUS VANDENYSE“ VEIKLOS SRITĮ „ INVESTICIJOS Į VIDAUS VANDENŲ ŽVEJYBOS INFRASTRUKTŪRĄ“

 

I. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ

 

Pareiškėjo pavadinimas

Nurodomas paraišką teikiančios įmonės, įstaigos, organizacijos ar kito juridinio ar fizinio asmens pavadinimas pagal registracijos pažymėjimo arba pagal fizinio asmens paso duomenis

Pareiškėjo teisinė forma

Nurodoma pagal juridinio asmens registracijos pažymėjimą. Jei paraišką teikia fizinis asmuo, nurodo, kokiu pagrindu jis vykdo ūkinę veiklą

Pareiškėjo rekvizitai

Subjekto kodas

Nurodomas juridinio asmens registracijos pažymėjimo kodas arba fizinio asmens kodas

Tel.

 

 

Faksas

 

 

El. p. adresas

 

 

Pareiškėjo bankas

Banko ir sąskaitos duomenys nurodomi po to, kai priimtas sprendimas finansuoti pareiškėjo projektą, ir šis privalo atidaryti atskirą sąskaitą

PVM mokėjimas

£[] PVM mokėtojas

PVM mokėtojo kodas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

£[] Ne PVM mokėtojas

 

II. INFORMACIJA APIE PROJEKTĄ, KURIAM PRAŠOMA PARAMOS

 

1. Prioritetinė kryptis

Akvakultūra, žvejyba vidaus vandenyse, žuvininkystės ir akvakultūros produktų perdirbimas ir rinkodara                                               £[]

2. Priemonė

Žvejyba vidaus vandenyse                                                          £[]

3. Veiklos sritis

Investicijos į vidaus vandenų žvejybos infrastruktūrą                 £[]

4. Projekto pavadinimas

Nurodomas projekto, kuriam įgyvendinti prašoma paramos, pavadinimas

5. Projekto įgyvendinimo vieta

(duomenys patikrai vietoje atlikti)

Savivaldybės pavadinimas

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Įmonės buveinės adresas

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Gatvės pavadinimas

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Namo Nr. |_|_|_|

Buto Nr. |_|_|_|

6. Bendra projekto vertė su PVM, Lt

|_|_|_|_|_|_|_|_| Lt

Nurodoma bendra projekto vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis su PVM, litais

7. Bendra projekto vertė be PVM, Lt

|_|_|_|_|_|_|_|_| Lt

Nurodoma bendra projekto vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis be PVM, litais

8. Prašoma paramos suma, Lt

|_|_|_|_|_|_|_|_| Lt

Nurodoma prašoma paramos suma, litais

9. Planuojama projekto pradžia

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

(Projekto įgyvendinimo pradžia po paraiškos pateikimo, kaip nurodyta verslo plane ir (arba) projekto aprašyme (išskyrus prieš paraiškos pateikimą patirtas išlaidas)

10. Planuojama projekto pabaiga

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

(Projekto įgyvendinimo pabaiga (iki paskutinio mokėjimo prašymo pateikimo Agentūrai)

11. Projekto vadovas (vardas, pavardė): (pildyti, jei tai ne pareiškėjas).

Kontaktinio tel. Nr.

 

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

(Pareiškėjo įgalioto asmens, kuris bus atsakingas už projekto įgyvendinimo priežiūrą ir ataskaitų rengimą projekto įgyvendinimo metu, vardas, pavardė, pareigos, tel. Nr.)

 

III. PROJEKTO SANTRAUKA

 

Trumpas projekto esmės aprašymas

Trumpai (ne daugiau kaip 1/2 psl.) paaiškinama:

vieta, kurioje bus įgyvendinamas projektas;

pradinė žuvininkystės veiklos padėtis, konkretūs svarbiausi naujosios veiklos plėtros etapai ir uždaviniai;

kokie projekto parengimo darbai jau atlikti;

kokioms problemoms spręsti reikalingas projektas, kodėl ir kam reikalingi projekto rezultatai;

kodėl pasirinktas būtent toks problemos sprendimo būdas;

išsamūs duomenys apie investicijas, mokymą, konsultavimą ir bet kokią kita veiklą, reikalingą žuvininkystės veiklai plėtoti;

kaip projektas atitinka veiksmų programos priemonę;

kas bus atsakingas už projekto įgyvendinimą, kaip bus organizuojamas projekto įgyvendinimas.

 

 

IV. PROJEKTO PRIEŽIŪROS RODIKLIAI

 

 

Rodikliai

Matavimo vnt.

Ataskaitiniai metai 20__

Prognozė

20__

(paraiškos pateikimo metai)

20__

20__

20__

20__

1.

Iškraunamos žuvies kiekis

t / metus

 

 

 

 

 

 

2.

Pajamos

Lt / metus

 

 

 

 

 

 

3.

Pelnas

Lt / metus

 

 

 

 

 

 

 

V. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PLANAS

(Projekte nurodomų planuojamų visų išlaidų kategorijos; jų pirkimo suma be PVM, įgyvendinimo trukmė (metai, mėn.) ir bendra prašomos paramos suma litais}

 

Nr.

Išlaidų pavadinimas

Pirkimo suma be PVM, Lt

Pirkimo suma su PVM, Lt

Trukmė, mėn.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI. TINKAMŲ FINANSUOTI IŠLAIDŲ SĄRAŠAS

(Šioje lentelėje nurodomos tinkamų finansuoti išlaidų kategorijos: išlaidų pavadinimas, kaina be PVM, PVM ir bendra suma su PVM, prašoma paramos suma.)

 

Investicijos/ išlaidų pavadinimas

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Bendra suma su PVM, Lt

Prašoma paramos suma, Lt

1. Išlaidos, skirtos gerinti darbo, higienos, visuomenės sveikatos sąlygas ir produktų kokybę, sumažinti neigiama ar padidinti teigiamą poveiki aplinkai

 

 

 

 

1.1 statyba, įrengimas, modernizavimas

 

 

 

 

1.1.1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Bendrosios išlaidos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Viešinimo išlaidos

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

VII. TINKAMŲ FINANSUOTI IŠLAIDŲ PAGRINDIMAS

(Šioje lentelėje trumpai pagrįskite, kodėl šios išlaidos yra būtinos ir kaip jos prisidės prie projekto tikslų įgyvendinimo. Turi būti atidžiai užpildyta ir pagrista, kad vertintojams neliktų abejonių dėl išlaidų pagrįstumo. Nepagristos, abejotinos išlaidos gali būti pripažintos kaip netinkamos, o tinkamų išlaidų bendra suma ir prašomos paramos dydis sumažinamas.)

 

 

Išlaidų kategorijos

Pagrindimas

1.

Išlaidos, skirtos gerinti darbo, higienos, visuomenės sveikatos sąlygas ir produktų kokybę, sumažinti neigiama ar padidinti teigiamą poveiki aplinkai

 

1.1

Statyba, įrengimas, modernizavimas

 

1.1.1.

 

 

...

 

 

2.

Bendrosios išlaidos

 

...

 

 

3.

Viešinimo išlaidos

 

 

VIII. PROJEKTO FINANSAVIMO ŠALTINIAI

(Nurodoma, kaip pareiškėjas numato finansuoti projektą, jeigu projekto vertė didesnė negu galima maksimali parama. Turi būti numatytos lėšos, skirtos apmokėti investicijos vertei su PVM, viršijančiai galimos paramos dydį. Pareiškėjas privalo nurodyti finansavimo šaltinius.)

 

Nr.

Šaltinis

Suma, Lt

Nuoroda į patvirtinantį dokumentą / informacijos šaltinį

1.

Paramos lėšos

(nurodomos planuojamos gauti paramos lėšos po pirmo ar antro mokėjimo prašymo apmokėjimo, jei projektas vykdomas ne vienu etapu, kurios numatomos naudoti projektui finansuoti)

|_|_|_|_|_|_|

 

2

Pareiškėjo lėšos

(nurodomos turimos ir projekto vykdymo laikotarpiu iš veiklos planuojamos gauti lėšos – jų pagrįstumas įrodomas verslo plano finansinių ataskaitų duomenimis)

|_|_|_|_|_|_|

 

3.

Skolintos lėšos

(nurodoma banko paskola, pagrįsta banko garantiniu raštu arba jei paskola paimta ne iš banko, tai turi būti pateikti papildomi dokumentai, pagrindžiantys paskolos davėjo galimybes suteikti paskolą)

|_|_|_|_|_|_|

 

4.

Kiti piniginiai įnašai

|_|_|_|_|_|_|

 

5.

Iš viso (1+2+3+4)

|_|_|_|_|_|_|

 

 

IX. INFORMACIJA APIE TURIMAS PASKOLAS

(Šioje lentelėje nurodomos visos pareiškėjo turimos paskolos, jų davėjai (fiziniai ir juridiniai asmenys), paskolos paskirtis bei gavimo data, paskolos pradinė suma, grąžinta paskolų suma iki paskutinės mėnesio dienos prieš pateikiant paraišką, taip pat nurodomas dar negrąžintas paskolų likutis paskutinę mėnesio dieną prieš pateikiant paraišką, palūkanų norma bei paskolos sutartyje numatytas paskolos grąžinimo terminas. Jei buvo keičiamas paskolos grąžinimo terminas, nurodoma, dėl kokių priežasčių tai atlikta.)

 

Ar esate paėmęs paskolą?

(jeigu taip, užpildykite šią lentelę)

Taip £[]      Ne £[]

paskolos davėjas

paskolos paskirtis ir gavimo data

suma, tūkst. Lt

 

pradinė

grąžinta iki paraiškos pateikimo datos

likutis iki paraiškos pateikimo datos

palūkanų norma, %

grąžinimo terminas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

XXX

XXX

 

X. KITA INFORMACIJA

(Šioje lentelėje pareiškėjas atsako į pateiktus klausimus, užbraukdamas kryželiu langelį ties Žodžiu „Taip“ arba „Ne“.)

 

1.

Ar esate atsiskaitęs su Valstybine mokesčių inspekcija?

£[]

Taip

£[]

Ne

2.

Ar esate atsiskaitęs su Valstybiniu socialinio draudimo fondu?

£[]

Taip

£[]

Ne

3.

Ar tvarkote (įsipareigojate tvarkyti) buhalterinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka ir įsipareigojate vesti atskirą paramos lėšų ir remiamos projekto veiklos rezultatų buhalterinę apskaitą?

£[]

Taip

£[]

Ne

4.

Ar įsipareigojate be rašytinio Agentūros sutikimo nekeisti projekto įgyvendinimo vietos ir sąlygų, neparduoti ir kitaip neperduoti kitam asmeniui už paramos lėšas įgytą turtą mažiausiai penkerius metus nuo paramos sutarties pasirašymo?

£[]

Taip

£[]

Ne

5.

Ar įsipareigojate, kad atliekamos investicijos atitiks ES darbo saugos reikalavimus?

£[]

Taip

£[]

Ne

6.

Ar įsipareigojate apdrausti ilgalaikį turtą, finansuojamą bendrijos fondų lėšomis?

£[]

Taip

£[]

Ne

7.

Ar patvirtinate, kad projekte numatytos išlaidos nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų žemės ūkiui ir žuvininkystei skirtų nacionalinių programų ir ES fondų?

£[]

Taip

£[]

Ne

8.

Ar patvirtinate, kad projektui įgyvendinti turimi pakankami administraciniai gebėjimai ir pajėgumai?

£[]

Taip

£[]

Ne

9.

Ar įsipareigojate viešinti gautą paramą? Kokias viešinimo priemones naudosite?

£[]

Taip

£[]

Ne

Nurodykite viešinimo priemones

 

XI. PATEIKIAMI DOKUMENTAI1

(Šioje lentelėje pareiškėjas pasitikrina, ar jo pateikiama paraiška yra visiškai sukomplektuota, ir pažymi (kryželiu), kuriuos dokumentus pateikia, nurodydamas pateikiamų dokumentų puslapių skaičių.)

____________________

1 Pateikiamas originalas ir kopija arba notaro patvirtintas nuorašas.

 

Eil. Nr.

Dokumento pavadinimas

Pažymėti X

Puslapių skaičius

1.

Verslo planas / Veiklos aprašas.

£[]

|_|_|

2.

Juridinio asmens kompetentingo organo pritarimo projektui sprendimas (jei pareiškėjas yra juridinis asmuo) (pateikiamas tuo atveju, kai įmonės nuosavybės teisė priklauso daugiau kaip 1 akcininkui) .

£[]

|_|_|

3.

Pareiškėjo ar įgalioto asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas (pasas ar asmens tapatybės kortelė).

£[]

|_|_|

4.

Įmonės ekonominę veiklą teisiškai pagrindžiantys dokumentai (pvz., verslo liudijimas ir pan.), jei pareiškėjas nėra juridinis asmuo.

£[]

|_|_|

5.

Finansinės atskaitomybės dokumentai (balansas, pelno (nuostolių) ataskaita ir pinigų srautų ataskaita (jei pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos teisės aktais nustatytus reikalavimus tvarko supaprastintą buhalterinę apskaitą, pinigų srautų ataskaita pateikia už ataskaitinius metus) už ataskaitinius metus. Jei pareiškėjas pradėjo veiklą ataskaitiniais metais, pateikia buhalterinės atskaitomybės dokumentus už ataskaitinius metus, jei paraiškos pateikimo metais, – veiklos pradžios balansą.

£[]

|_|_|

6.

Audito patvirtinta finansinė ataskaita ir audito išvados už ataskaitinius finansinius metus (jei pareiškėjui pagal Lietuvos Respublikos įstatymus privalomas auditas).

£[]

|_|_|

7.

PVM deklaracijos už ataskaitinius metus (jei pareiškėjas – PVM mokėtojas).

£[]

|_|_|

8.

Nekilnojamojo turto, į kurį planuojama investuoti, nuosavybės teisę patvirtinantys dokumentai arba žemės po esamais ir (arba) numatomais statyti statiniais/ įrenginiais nuomos, subnuomos arba panaudos sutartis, kuri yra rašytinė, galioja ne mažiau kaip 5 metus nuo paramos sutarties pasirašymo ir įregistruota VĮ Registrų centre.

£[]

|_|_|

9.

Dokumentai, patvirtinantys, kad pareiškėjas apdraus arba užtikrins, kad turtas, kuriam įsigyti ar sukurti bus panaudota parama, bus apdraustas ne trumpesniam kaip 5 metų laikotarpiui.

£[]

|_|_|

10.

Komerciniai pasiūlymai konkrečioms investicijoms iš prekių tiekėjų, rangovų ar paslaugų teikėjų arba kiti dokumentai, pagrindžiantys numatytų projekto išlaidų vertę (jei pareiškėjas pirkimų procedūras numato vykdyti po projekto paraiškos pateikimo arba po paramos sutarties pasirašymo su Agentūra dienos).

£[]

|_|_|

11.

Dokumentai, susiję su įvykdytais pirkimais ir patirtomis bendrosiomis išlaidomis (jei pareiškėjas įvykdė pirkimus, susijusius su bendrosiomis išlaidomis, dar iki pateikdamas projekto paraišką).

£[]

|_|_|

12.

Dokumentai, susiję su įvykdytais viešaisiais pirkimais (jei pareiškėjas pradėjo vykdyti viešųjų pirkimų procedūras dar iki pateikdamas projekto paraišką).

£[]

|_|_|

13.

Numatomos statybos projektiniai dokumentai su projekto vertės apskaičiavimais (jei projekte numatyta statyba).

£[]

|_|_|

14.

Dokumentai, patvirtinantys pareiškėjo galimybes apmokėti numatytą projekto išlaidų dalį (banko sąskaitos išrašas, paskolos sutartis, garantinis banko raštas ir kt.).

£[]

|_|_|

15.

Aplinkos apsaugos institucijos išankstinis statybos techninio projekto įvertinimas, parengtas vadovaujantis Statybos techniniu reglamentu STR 1.05.05:2004 „Statinio projekto aplinkos apsaugos dalis“, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. gruodžio 24 d. įsakymu Nr. 701 (Žin., 2004, Nr. 50-1675), jei projekte numatyti statybos ar infrastruktūros įrengimo darbai.

£[]

|_|_|

16.

Žvejybos įmonės pažyma apie iškraunamų žuvų vietą ir kiekį.

£[]

|_|_|

17.

Regionų aplinkos apsaugos departamentų pažyma apie iškrovimo vietos, esančios Kauno mariose, Nemuno žemupyje, patvirtinimą.

£[]

|_|_|

18.

Poveikio aplinkai įvertinimas, kuris turi būti atliktas vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105).

£[]

|_|_|

19.

Kiti dokumentai.

£[]

|_|_|

 

XII. PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA

 

Aš, pretenduojantis gauti paramą pagal Priemonės veiklos sritį __________________, pasirašydamas patvirtinu, kad:

1. esu susipažinęs su paramos skyrimo sąlygomis;

2. šioje paraiškoje ir prie jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga;

3. nesu pažeidęs jokios paramos iš Europos Bendrijos arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų skyrimo sąlygų;

4. man nėra iškelta byla dėl bankroto, nesu likviduojamas;

5. man nežinomos kitos šiame dokumente nenurodytos priežastys, dėl kurių projektas negalėtų būti įgyvendintas ar jo įgyvendinimas būtų atidedamas arba dėl kurių projektas nebūtų įgyvendintas nustatytu laikotarpiu;

6. sutinku, kad paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją);

7. sutinku, kad paraiškoje pateikti duomenys būtų apdorojami ir saugomi Europos žuvininkystės priemonių administravimo informacinėje sistemoje;

8. sutinku, kad mano tinkamumas gauti paramą bus vertinamas pagal mano pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis bei viešuosiuose registruose esančius duomenis;

9. sutinku, kad informacija apie mano pateiktą paraišką, nurodant pareiškėją, projekto pavadinimą, paraiškos kodą ir prašomą/gautą paramos sumą, būtų skelbiama Agentūros interneto svetainėje;

10. sutinku, kad visa su šiuo projektu susijusi informacija būtų naudojama ir Programos priežiūros, vertinimo ir statistikos tikslais;

11. įsipareigoju klaidingai apskaičiuotą ir pervestą į mano atsiskaitomąją sąskaitą paramos sumą grąžinti Agentūrai;

12. esu informuotas ir sutinku/nesutinku (kas nereikalinga, išbraukti), kad duomenys apie gaunamą (gautą) paramą bus viešinami visuomenės informavimo tikslais, taip pat gali būti perduoti audito ir tyrimų institucijoms siekiant apsaugoti Bendrijos finansinius interesus Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka. Esu informuotas, kad su tuo nesutikus, paraiška bus atmesta;

13. žinau ir sutinku, kad Agentūra gali patikrinti pateiktus duomenis bei atlikti patikrą vietoje ir gauti papildomos informacijos apie mano žuvininkystės veiklą. Pateiktus duomenis kontrolės tikslams gali panaudoti ir kitos su Europos žuvininkystės fondo žuvininkystės sektoriui lėšų panaudojimu bei priežiūra susijusios Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos institucijos;

14. sutinku, kad mano veiklos atitiktis verslo planui būtų patikrinta ne vėliau kaip 5 metai po sprendimo skirti paramą priėmimo dienos;

15. sutinku, kad visi mano prisiimti įsipareigojimai bus patikrinti Agentūros nustatytais terminais;

16. įgaliotai institucijai pareikalavus, įsipareigoju grąžinti gautą paramą, jei projektas nebuvo įgyvendintas taip, kaip numatyta Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos antrosios prioritetinės krypties „Akvakultūra, žvejyba vidaus vandenyse, žuvininkystės ir akvakultūros produktų perdirbimas ir rinkodara“ priemonės „Žvejyba vidaus vandenyse“ veiklos srities „Investicijos į vidaus vandenų žvejybos infrastruktūrą“ įgyvendinimo taisyklėse, ir nebuvo tinkamai įforminti pakeitimai.

 

Adresas

A. V.

Parašas

Pareiškėjo vardas, pavardė,

Pareiškėjo įgalioto asmens pareigos

A. V.

Parašas

Pareiškėjo įgalioto asmens vardas, pavardė

Data, vieta

 

 

Jei projektą parengė ir paraišką padėjo užpildyti konsultantas, nurodykite:

 

Konsultanto vardas ir pavardė |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Institucijos pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Telefono ir fakso Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

 

PASTABA. Pareiškėjo pateikti duomenys bus apdoroti elektroniniu būdu, juos kontrolės, priežiūros ir vertinimo tikslais gali panaudoti Agentūra, Žemės ūkio ministerija, kitos su Europos žuvininkystės fondo administravimu susijusios Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos institucijos.

 

Pareiškėjo parašas ________________

 

_________________