LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL SAVIVALDYBĖS PEDAGOGINĖS PSICHOLOGINĖS TARNYBOS TIFLOPEDAGOGO PAVYZDINIO PAREIGYBĖS APRAŠYMO PATVIRTINIMO

 

2006 m. birželio 30 d. Nr. ISAK-1384

Vilnius

 

1. Tvirtinu Savivaldybės pedagoginės psichologinės tarnybos tiflopedagogo pavyzdinį pareigybės aprašymą (pridedama).

2. Rekomenduoju, rengiant pedagoginių psichologinių tarnybų tiflopedagogų pareigybių aprašymus, pedagoginių psichologinių tarnybų vadovams vadovautis šiuo Savivaldybės pedagoginės psichologinės tarnybos tiflopedagogo pavyzdiniu pareigybės aprašymu.

 

 

L. E. ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO PAREIGAS                         REMIGIJUS MOTUZAS

______________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo

ministro 2006 m. birželio 30 d. įsakymu

Nr. ISAK-1384

 

SAVIVALDYBĖS PEDAGOGINĖS PSICHOLOGINĖS TARNYBOS TIFLOPEDAGOGO PAVYZDINIS PAREIGYBĖS APRAŠYMAS

 

1. Savivaldybės pedagoginės psichologinės tarnybos tiflopedagogo (toliau – Tarnybos tiflopedagogas) pareigybės aprašymas reglamentuoja tiflopedagogo, dirbančio savivaldybės pedagoginėje psichologinėje tarnyboje (toliau -Tarnyba), profesinę veiklą.

2. Tarnybos tiflopedagogas – asmuo, vertinantis mokinių (vaikų) (toliau – akli ir silpnaregiai mokiniai) aplinkos pažinimo, orientacijos erdvėje ir savarankiško judėjimo, sensomotorinius, savitarnos ir buitinius įgūdžius, lavinantis mokinių, turinčių regos sutrikimų, regėjimo funkcijas, formuojantis regimojo suvokimo, pažintinės veiklos, orientacijos ir judėjimo aplinkoje, sensomotorikos įgūdžius, nustatantis specialiuosius ugdymosi poreikius ir numatantis būdus jiems tenkinti, konsultuojantis regėjimo funkcijų lavinimo, aklų ir silpnaregių mokinių ugdymo klausimais.

3. Tarnybos tiflopedagogas dirba vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktais, Tarnybos nuostatais, Tarnybos darbo tvarkos taisyklėmis bei pareigybės aprašymu.

4. Kvalifikaciniai reikalavimai Tarnybos tiflopedagogui:

4.1. aukštasis išsilavinimas ir tiflopedagogo profesinė kvalifikacija;

4.2. ne mažesnė kaip trejų metų tiflopedagogo darbo patirtis mokykloje;

4.3. gebėjimas įvertinti aklų ir silpnaregių mokinių regimojo suvokimo, orientacijos erdvėje ir savarankiško judėjimo, sensomotorinius, komunikacijos, savitarnos įgūdžius;

4.4. išmanymas pedagoginio vertinimo metodikų, gebėjimas atlikti pedagoginį aklų ir silpnaregių mokinių vertinimą, nustatyti jų žinių, mokėjimų, įgūdžių, gebėjimų lygį ir jų atitiktį ugdymo programoms bei specialiuosius ugdymosi poreikius, įvertinti pažangą;

4.5. išmanymas aklų ir silpnaregių mokinių ugdymo metodų, gebėjimas juos taikyti savo darbe ir numatyti būdus jiems tenkinti.

5. Tarnybos tiflopedagogo funkcijos:

5.1. analizuoja aklų ir silpnaregių mokinių regėjimo funkcijų įvertinimo dokumentus (gydytojo oftalmologo išvadas apie regos sutrikimus, regėjimo aštrumą, akiplotį ir kt.) ir įvertina šių mokinių regimąjį suvokimą, aplinkos pažinimo, orientacijos erdvėje, savarankiško judėjimo, sensomotorinius, savitarnos ir buitinius įgūdžius;

5.2. siūlo ugdymo formą, būdus ir metodus, prireikus rekomenduoja teikti specialiąją pedagoginę (tiflopedagogo) ir specialiąją pagalbą akliems ir silpnaregiams mokiniams, rekomenduoja mokyklą;

5.3. konsultuoja mokinius, jų tėvus (globėjus, rūpintojus), mokytojus, pagalbos mokiniui specialistus specialiosios pedagoginės (tiflopedagogo), specialiosios pagalbos teikimo, ugdymo organizavimo klausimais;

5.4. teikia metodinę pagalbą mokytojams, pagalbos mokiniui specialistams ir tėvams (globėjams, rūpintojams) aklų ir silpnaregių mokinių ugdymo bei jo organizavimo klausimais;

5.5. prireikus dalyvauja mokyklos specialiojo ugdymo komisijos veikloje;

5.6. prireikus lavina mokinių, turinčių regos sutrikimų, regėjimo funkcijas, diegia regimojo suvokimo, pažintinės veiklos, orientacijos ir judėjimo aplinkoje, sensomotorikos įgūdžius;

5.7. šviečia mokyklos bendruomenę aklų ir silpnaregių mokinių ugdymo, specialiosios pedagoginės (tiflopedagogo), specialiosios pagalbos teikimo klausimais, formuoja mokyklos bendruomenės ir visuomenės teigiamą požiūrį į šiuos mokinius;

5.8. teikia informaciją apie aklų ir silpnaregių mokinių regėjimo funkcijas, regimojo suvokimo, pažintinės veiklos, orientacijos ir judėjimo aplinkoje, sensomotorikos ir savitarnos įgūdžių vertinimo rezultatus, specialiuosius ugdymosi ir specialiuosius poreikius ir jų tenkinimą suinteresuotiems fiziniams ir juridiniams asmenims, susijusiems su šių mokinių ugdymu Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;

5.9. rengia ir įgyvendina projektus bei programas, padedančias veiksmingiau ugdyti aklus ir silpnaregius mokinius, ir/ar juose dalyvauja;

5.10. bendradarbiaudamas su kitais specialistais rengia metodines rekomendacijas aklų ir silpnaregių mokinių ugdymo organizavimo, specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo, mokymo priemonių pritaikymo, specialiųjų mokymo priemonių ir kompensacinės technikos naudojimo klausimais;

5.11. tvarko ir pildo savo darbo dokumentus;

5.12. vykdo kitus Tarnybos vadovo pavedimus, susijusius su Tarnybos tiflopedagogo funkcijomis.

6. Tarnybos tiflopedagogas atsako už kokybišką savo funkcijų vykdymą, korektišką vertinimo metodikų ir gautų duomenų panaudojimą, turimos informacijos konfidencialumą.

______________