LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL EUROPOS SĄJUNGOS FINANSINĖS PARAMOS, EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS IR NORVEGIJOS FINANSINIŲ MECHANIZMŲ BEI BENDROJO FINANSAVIMO LĖŠŲ, IŠMOKĖTŲ IŠ LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS BIUDŽETO SPECIALIŲJŲ PROGRAMŲ IR (ARBA) PANAUDOTŲ PAŽEIDŽIANT TEISĖS AKTUS, GRĄŽINIMO Į LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS BIUDŽETĄ, ŠIŲ LĖŠŲ REGISTRAVIMO, APSKAITOS, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ SKOLŲ PRIPAŽINIMO ABEJOTINOMIS IR ABEJOTINŲ SKOLŲ NURAŠYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2005 m. gegužės 30 d. Nr. 590

Vilnius

 

Siekdama užtikrinti Europos Sąjungos struktūrinių fondų, Europos Bendrijų iniciatyvų, Sanglaudos fondo, Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo Garantijų skyriaus, SAPARD, PHARE programų, Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros ir Šengeno priemonių, Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų bei bendrojo finansavimo lėšų, išmokėtų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų programų ir (arba) panaudotų pažeidžiant Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktus, grąžinimą į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Europos Sąjungos finansinės paramos, Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų bei bendrojo finansavimo lėšų, išmokėtų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų programų ir (arba) panaudotų pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, šių lėšų registravimo, apskaitos, projektų vykdytojų skolų pripažinimo abejotinomis ir abejotinų skolų nurašymo taisykles (pridedama).

2. Nustatyti, kad akcinė bendrovė Turto bankas yra institucija, kuriai perduodamos reikalavimo teisės į projekto vykdytojo negrąžintą sumą pagal reikalavimo teisių perleidimo sutartį šiuo nutarimu patvirtintų taisyklių nustatyta tvarka.

3. Pavesti Žemės ūkio ministerijai per 3 mėnesius po šio nutarimo įsigaliojimo, suderinus su Finansų ministerija, patvirtinti Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo Garantijų skyriaus ir bendrojo finansavimo lėšų, išmokėtų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų programų ir (arba) panaudotų pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, šių lėšų registravimo ir paramos gavėjų abejotinų skolų nurašymo taisykles.

4. Finansų ministerija turi:

4.1. per 15 darbo dienų po šio nutarimo įsigaliojimo nustatyti 1 punkte nurodytose taisyklėse nurodytų grąžintų, grąžintinų sumų, abejotinų ir nurašytų skolų registravimo žurnalo ir grąžintinų sumų ataskaitos formą, minėtosios ataskaitos teikimo periodiškumą ir užmokesčio akcinei bendrovei Turto bankui dydžio skaičiavimo tvarką;

4.2. per 2 mėnesius po šio nutarimo įsigaliojimo nustatyti Europos Sąjungos finansinės paramos naudojimo pažeidimų nustatymo bei šalinimo ir apribojimų gauti Europos Sąjungos finansinę paramą tvarką.

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                             ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

 

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                                           ZIGMANTAS BALČYTIS


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2005 m. gegužės 30 d. nutarimu

Nr. 590

 

EUROPOS SĄJUNGOS FINANSINĖS PARAMOS, EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS IR NORVEGIJOS FINANSINIŲ MECHANIZMŲ BEI BENDROJO FINANSAVIMO LĖŠŲ,

IŠMOKĖTŲ IŠ LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS BIUDŽETO SPECIALIŲJŲ PROGRAMŲ IR (ARBA) PANAUDOTŲ PAŽEIDŽIANT TEISĖS AKTUS, GRĄŽINIMO Į LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS BIUDŽETĄ, ŠIŲ LĖŠŲ REGISTRAVIMO,

APSKAITOS, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ SKOLŲ PRIPAŽINIMO ABEJOTINOMIS IR

ABEJOTINŲ SKOLŲ NURAŠYMO

TAISYKLĖS

 

1. Europos Sąjungos finansinės paramos, Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų bei bendrojo finansavimo lėšų, išmokėtų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų programų ir (arba) panaudotų pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, šių lėšų registravimo, apskaitos, projektų vykdytojų skolų pripažinimo abejotinomis ir abejotinų skolų nurašymo taisyklės (toliau vadinama – šios Taisyklės) reglamentuoja Europos Sąjungos (toliau vadinama – ES) struktūrinių fondų, Europos bendrijos iniciatyvų, Sanglaudos fondo, SAPARD, PHARE programų, Pereinamojo laikotarpio ir Šengeno priemonių, Europos ekonominės erdvės (toliau vadinama – EEE) ir Norvegijos finansinių mechanizmų paramos ir bendrojo finansavimo lėšų, išmokėtų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų programų (toliau vadinama – lėšos) ir (arba) panaudotų pažeidžiant ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, registravimo, apskaitos, projektų vykdytojų skolų pripažinimo abejotinomis ir abejotinų skolų nurašymo sąlygas ir tvarką.

2. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Administruojanti institucija – tarpinė institucija (kai lėšos gautos iš ES struktūrinių fondų), įgyvendinančioji institucija (kai lėšos gautos iš Sanglaudos fondo), vadovaujančioji institucija (kai lėšos gautos iš Europos socialinio fondo Europos Bendrijų iniciatyvai EQUAL ir Europos regioninės plėtros fondo Europos Bendrijų iniciatyvai INTERREG finansuoti), viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (kai lėšos gautos iš PHARE, Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės, EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų), Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (kai lėšos gautos iš SAPARD programos) ir atsakingoji institucija (kai lėšos gautos iš Šengeno priemonės).

Projekto vykdytojas – projekto vykdytojas (kai lėšos gautos iš ES struktūrinių fondų ir Europos regioninės plėtros fondo Europos Bendrijų iniciatyvai INTERREG finansuoti), rangovas, paslaugų teikėjas ar prekių tiekėjas (kai lėšos gautos iš Sanglaudos fondo, PHARE, Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės, EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų), vystymo bendrija (kai lėšos gautos iš Europos socialinio fondo Europos Bendrijų iniciatyvai EQUAL finansuoti), paramos gavėjas (kai lėšos, gautos iš Šengeno priemonės, SAPARD programos ir PHARE programos, teikiamos subsidijoms).

Kitos šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Institucijų, atsakingų už Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, skirtų Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumentui įgyvendinti, administravimą, atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklėse, pavirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31 d. nutarimu Nr. 649 (Žin., 2001, Nr. 48-1676; 2005, Nr. 51-1700), Europos Sąjungos sanglaudos fondo lėšų administravimo Lietuvoje taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. rugpjūčio 24 d. nutarimu Nr. 1026 (Žin., 2001, Nr. 74-2596; 2004, Nr. 103-3777), Finansinių Europos Sąjungos paramos programų lėšų valdymo ir kontrolės taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 31 d. nutarimu Nr. 953 (Žin., 2001, Nr. 68-2472; 2004, Nr. 88-3222), ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 5 d. nutarime Nr. 549 „Dėl Šengeno priemonės administravimo Lietuvoje“ (Žin., 2004, Nr. 77-2679) vartojamas sąvokas.

3. Pagrindas projekto vykdytojui grąžinti jo gautas (už jį sumokėtas Šengeno priemonės atveju) lėšas yra administruojančios institucijos sprendimas susigrąžinti lėšas (toliau vadinama – sprendimas) arba įsiteisėjęs Lietuvos Respublikos teismo sprendimas dėl lėšų panaudojimo ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką. Lėšos grąžinamos į administruojančios institucijos sprendime nurodytą sąskaitą, iš kurios pervedamos į valstybės iždo sąskaitą, kaip nurodyta šių Taisyklių 17 punkte. Administruojanti institucija gali įgalioti ES struktūrinių fondų įgyvendinančiąją instituciją vykdyti su išieškojimu susijusias administruojančios institucijos funkcijas.

4. Sprendimas priimamas, jeigu:

4.1. administruojanti institucija arba ES struktūrinių fondų įgyvendinančioji institucija nesilaikė ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų ir dėl to:

4.1.1. projekto vykdytojui išmokėta (už jį sumokėta Šengeno priemonės atveju) lėšų suma, didesnė už nurodytąją paramos teikimo (Šengeno priemonės atveju – finansavimo) arba rangos, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo sutartyje (toliau vadinama – sutartis);

4.1.2. projekto vykdytojui išmokėta (už jį sumokėta Šengeno priemonės atveju) lėšų suma, didesnė už nurodytąją projekto vykdytojo administruojančiai arba įgyvendinančiajai institucijai pateiktame mokėjimo prašyme (prašyme apmokėti išlaidas Šengeno priemonės atveju) arba išrašytose sąskaitose;

4.1.3. su projekto vykdytoju, nesilaikant ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų, buvo pasirašyta sutartis dėl ES, EEE ir (arba) Norvegijos finansinių mechanizmų finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų finansavimo ir administravimo;

4.1.4. projekto vykdytojui išmokėta (už jį sumokėta Šengeno priemonės atveju) didesnė nei priklauso lėšų suma – kitais atvejais;

4.2. projekto vykdytojas nesilaikė ES ar Lietuvos Respublikos teisės aktų bei sutarties ir dėl to:

4.2.1. sutartis su projekto vykdytoju nutraukta;

4.2.2. projekto vykdytojui išmokėta (už jį sumokėta Šengeno priemonės atveju) didesnė nei priklauso lėšų suma.

5. Administruojanti institucija, pasirašydama su projekto vykdytoju sutartį, turi joje nustatyti atvejus, kai sutartis nutraukiama, jeigu projekto vykdytojas nesilaiko sutarties nuostatų.

6. Administruojanti institucija per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo apie priimtą sprendimą registruotu laišku informuoja kitas su projekto administravimu susijusias institucijas ir projekto vykdytoją. Administruojanti institucija arba ES struktūrinių fondų įgyvendinančioji institucija (jeigu administruojanti institucija jai suteikia įgaliojimus) turi imtis visų priemonių, kad projekto vykdytojas, kuriam išsiųstas sprendimas, per sprendime nustatytą terminą, kuris negali būti ilgesnis nei 30 kalendorinių dienų nuo sprendimo priėmimo, grąžintų sprendime nurodytą grąžintiną lėšų sumą.

7. Administruojančios institucijos sprendime dėl lėšų grąžinimo nurodomas delspinigių, kuriuos privalo mokėti projekto vykdytojas už kiekvieną pavėluotą grąžinti lėšas dieną, dydis. Delspinigių dydį nustato finansų ministras kiekvienam ketvirčiui, atsižvelgdamas į vidutinį praėjusio kalendorinio ketvirčio aukciono būdu išleistų litais Lietuvos Respublikos valstybės iždo vekselių metinės palūkanų normos svertinį vidurkį. Delspinigių dydis nustatomas minėtąją palūkanų normą padidinus 10 procentinių punktų. Jis skelbiamas „Valstybės žiniose“.

8. Jeigu projekto vykdytojas, kuriam išsiųstas sprendimas, per sprendime nustatytą terminą šių lėšų negrąžina, grąžina dalį lėšų arba lėšų sumos, išskaičiuotos iš projekto vykdytojo pateikto kito mokėjimo prašymo ar kitų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto išmokamų asignavimų, nepakanka, šios projekto vykdytojo skolos pripažįstamos abejotinomis. Jeigu šių lėšų suma didesnė nei 10000 litų, o projekto vykdytojas nėra biudžetinė įstaiga, reikalavimo teisė į šią projekto vykdytojo negrąžintą sumą per 30 dienų nuo sprendime nustatyto nurodytos lėšų sumos grąžinimo termino pasibaigimo perleidžiama akcinei bendrovei Turto bankui (toliau vadinama – Turto bankas) pagal reikalavimo teisių perleidimo sutartį.

9. Administruojančios institucijos arba ES struktūrinių fondų įgyvendinančiosios institucijos (jeigu administruojanti institucija jai suteikia įgaliojimus) sudaromose su Turto banku reikalavimo teisių perleidimo sutartyse turi būti numatyta:

9.1. sutarties sudarymo data ir vieta;

9.2. šalių teisės, pareigos ir atsakomybė;

9.3. šalių tarpusavio atsiskaitymas ir piniginių lėšų pervedimas;

9.4. skolos bylų suformavimas ir dokumentų perdavimas, kitos informacijos, kurios reikia skolai išieškoti, teikimas;

9.5 informacijos apie skolos išieškojimo rezultatus pateikimas;

9.6. kitos sąlygos.

10. Administruojanti institucija arba ES struktūrinių fondų įgyvendinančioji institucija (jeigu administruojanti institucija jai suteikia įgaliojimus) reikalavimo teisių perleidimo sutartyse nustatytais terminais pagal perdavimo ir priėmimo aktus, kuriuos pasirašo administruojančios institucijos vadovas ir Turto banko valdybos pirmininkas arba jų įgalioti asmenys, perduoda Turto bankui turimus su skola susijusius dokumentus.

11. Turto bankas gali kreiptis į administruojančią instituciją arba ES struktūrinių fondų įgyvendinančiąją instituciją (jeigu administruojanti institucija jai suteikia įgaliojimus) prašydamas pateikti reikalavimo teisių perleidimo sutartyse nenumatytą informaciją ar dokumentus, susijusius su perduota išieškoti skola. Administruojanti institucija arba ES struktūrinių fondų įgyvendinančioji institucija (jeigu administruojanti institucija jai suteikia įgaliojimus) turi pateikti Turto bankui per 20 dienų po jo kreipimosi visą turimą informaciją ir dokumentus, kurių prašyta, arba jų kopijas.

12. Jeigu administruojanti institucija arba ES struktūrinių fondų įgyvendinančioji institucija (jeigu administruojanti institucija jai suteikia įgaliojimus) neturi galimybės pateikti Turto bankui jo prašomos informacijos arba negali jos pateikti per šių Taisyklių 11 punkte nustatytą terminą, ji raštu apie tai informuoja Turto banką, nurodydama priežastis, dėl kurių negali pateikti prašomos informacijos, arba terminą, per kurį ji bus pateikta.

13. Turto bankas, išieškodamas skolą pagal sudarytas reikalavimo teisių perleidimo sutartis, atlieka šiuos veiksmus:

13.1. teikia administruojančiai institucijai informaciją apie perleistos skolos išieškojimo rezultatus;

13.2. perima skolai padengti savo nuosavybėn projekto vykdytojo arba trečiųjų asmenų turtą ir jį realizuoja;

13.3. atideda skolos mokėjimo terminą;

13.4. atsisako išieškoti visą skolą ar dalį skolos, kurios išieškojimas perduotas;

13.5. pakeičia piniginę prievolę kita prievole;

13.6. inicijuoja bankroto ir (arba) restruktūrizavimo bylos iškėlimą projekto vykdytojui, sudaro taikos sutartis, priima sprendimus dėl projekto vykdytojo restruktūrizavimo plano;

13.7. priima sprendimus dėl abejotinų skolų nurašymo ir jas nurašo;

13.8. atlieka kitus kreditoriaus veiksmus ir priima kitus sprendimus, susijusius su skola.

14. Turto banko veiksmai, nurodyti šių Taisyklių 13.3, 13.4, 13.5 ir 13.6 punktuose, turi būti suderinti su administruojančia institucija.

15. Turto bankas pagal reikalavimo teisių perleidimo sutartis išieškotas lėšas perveda į reikalavimo teisių perleidimo sutartyje nurodytą sąskaitą.

16. Administruojanti institucija arba ES struktūrinių fondų įgyvendinančioji institucija (jeigu administruojanti institucija jai suteikia įgaliojimus) moka Turto banko išrašytoje sąskaitoje nurodytą užmokestį iš šiam tikslui jai skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų. Užmokesčio dydis apskaičiuojamas finansų ministro nustatyta tvarka ir priklauso nuo išieškotų per tam tikrą laikotarpį skolų sumos.

17. Administruojanti institucija arba ES struktūrinių fondų įgyvendinančioji institucija (jeigu administruojanti institucija jai suteikia įgaliojimus) visas lėšas, kurias projekto vykdytojas privalo grąžinti (toliau vadinama – skolos), grąžina į sprendime nurodytą sąskaitą ir projekto vykdytojo skolas, pripažintas abejotinomis, nuo jų atsiradimo dienos apskaito ir registruoja grąžintų, grąžintinų sumų, abejotinų ir nurašytų skolų registravimo žurnale. Skolos atsiradimo diena yra administruojančios institucijos sprendimo priėmimo diena. Administruojančiai institucijai grąžintos lėšos per 5 darbo dienas nuo jų gavimo į sprendime nurodytos institucijos sąskaitą privalo būti pervestos į Finansų ministerijos nurodytą valstybės iždo sąskaitą (išskyrus šių Taisyklių 24 punkte nurodytus atvejus). Jeigu administruojanti institucija tais pačiais biudžetiniais metais susigrąžina lėšas iš projekto vykdytojo, atkuriamos specialiųjų atitinkamų programų išlaidos. Jeigu lėšos arba jų dalis iš projekto vykdytojo administruojančiai institucijai grąžinamos kitais biudžetiniais metais, šios lėšos priskiriamos atitinkamų specialiųjų programų viršplaninėms įmokoms ir naudojamos virš Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintų asignavimų sumos.

18. Administruojanti institucija arba ES struktūrinių fondų įgyvendinančioji institucija (jeigu administruojanti institucija jai suteikia įgaliojimus), arba Turto bankas, jeigu skola perleista pagal reikalavimo teisių perleidimo sutartį, projekto vykdytojo abejotinas skolas nurašo, jeigu:

18.1. praėjus daugiau kaip 24 mėnesiams nuo projekto vykdytojui išsiųsto sprendimo priėmimo nerasta projekto vykdytojo turto arba rastas turtas yra nelikvidus, arba jeigu rastą turtą nustatytąja tvarka pardavus padengiama dalis skolos, nurašoma tik likusi skolos dalis;

18.2. projekto vykdytojas miręs ir jo prievolės nepereina kitam asmeniui;

18.3. projekto vykdytojas bankrutavęs ir jo turto nepakanka skolai grąžinti;

18.4. projekto vykdytojas likviduotas ir jo turto nepakanka skolai grąžinti.

19. Šių Taisyklių 18.1 punkte nurodytais atvejais administruojančios institucijos arba ES struktūrinių fondų įgyvendinančiosios institucijos (jeigu administruojanti institucija jai suteikia įgaliojimus), arba Turto banko pastangas susigrąžinti skolas ir skolos atsiradimo faktus įrodo šie dokumentai:

19.1. įsiteisėjęs Lietuvos Respublikos teismo arba ginčą nagrinėjusios institucijos sprendimas, nuosprendis arba nutartis, kuriais patvirtinama administruojančios institucijos teisė susigrąžinti skolas;

19.2. teismo antstolio surašytas aktas ir vykdomasis dokumentas, pagal kurį išieškojimas neatliktas ir negalimas, jeigu sprendimas, nuosprendis arba nutartis vykdomi Lietuvos Respublikoje.

20. Šių Taisyklių 18.2 punkte nurodytu atveju administruojančios institucijos arba ES struktūrinių fondų įgyvendinančiosios institucijos (jeigu administruojanti institucija jai suteikia įgaliojimus) pastangas sugrąžinti skolas įrodo dokumentai, įrodantys skolininko mirties faktą, taip pat faktą, kad skolininko palikto turto nepakanka šioms skoloms grąžinti, o tais atvejais, kai už palikėjo skolas įpėdinis atsako visu savo turtu, – dokumentai, įrodantys faktą, kad įpėdinio turto nepakanka palikėjo skoloms grąžinti.

21. Šių Taisyklių 18.3 punkte nurodytu atveju administruojanti institucija arba ES struktūrinių fondų įgyvendinančioji institucija (jeigu administruojanti institucija jai suteikia įgaliojimus) projekto vykdytojo skolas nurašo, kai projekto vykdytojas – bankrutavusi įmonė, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatyme (Žin., 2001, Nr. 31-1010), ir dėl šios priežasties administruojanti institucija arba ES struktūrinių fondų įgyvendinančioji institucija (jeigu administruojanti institucija jai suteikia įgaliojimus) negali atgauti visos skolos ar jos dalies.

22. Šių Taisyklių 18.4 punkte nurodytu atveju projekto vykdytojo abejotinos skolos nurašomos tik tada, jeigu projekto vykdytojas likviduotas ir nėra visiškai įvykdęs įsipareigojimų administruojančiai institucijai arba ES struktūrinių fondų įgyvendinančiajai institucijai (jeigu administruojanti institucija jai suteikia įgaliojimus). Jeigu projekto vykdytojas likviduotas, tačiau yra jo teisių ir pareigų perėmėjas, abejotinos skolos negali būti nurašomos, išskyrus tą atvejį, kai projekto vykdytojo teisių ir pareigų perėmėjas neturi pakankamai turto skoloms padengti. Administruojanti institucija arba ES struktūrinių fondų įgyvendinančioji institucija (jeigu administruojanti institucija jai suteikia įgaliojimus) nurašo likviduoto projekto vykdytojo skolas, vadovaudamasi šiais dokumentais:

22.1. Juridinių asmenų registro pažyma apie likviduoto projekto vykdytojo išregistravimą iš Juridinių asmenų registro;

22.2. dokumentais, įrodančiais, kad likviduotas projekto vykdytojas neturėjo pakankamai turto skoloms grąžinti, arba dokumentais, įrodančiais, kad projekto vykdytojo teisių ir pareigų perėmėjas neturi pakankamai turto skoloms grąžinti.

23. Visais šių Taisyklių 18 punkte nurodytais atvejais administruojanti institucija arba ES struktūrinių fondų įgyvendinančioji institucija (jeigu administruojanti institucija jai suteikia įgaliojimus) teisės aktų nustatyta tvarka turi 5 metus nuo administruojančios institucijos šių Taisyklių 3 punkte nurodyto sprendimo priėmimo saugoti dokumentus, įrodančius pastangas susigrąžinti šias skolas iš projekto vykdytojo.

24. Europos Komisijai arba kitam finansinės paramos teikėjui pareikalavus Lietuvos Respublikai grąžinti ES, EEE ir (arba) Norvegijos finansinių mechanizmų lėšas, išmokėtas ir (arba) panaudotas pažeidžiant ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktus, arba išskaičiavus šias lėšas iš kito Lietuvos Respublikai skirto mokėjimo sumos arba praėjus 24 mėnesiams nuo projekto vykdytojui išsiųsto sprendimo priėmimo nesusigrąžinus skolos, Finansų ministerija gali teikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų tikslinimo.

25. Jeigu sprendimas dėl lėšų grąžinimo priimamas dėl šių Taisyklių 4.2 punkte numatytų aplinkybių ir per sprendime nustatytą terminą šios lėšos negrąžinamos, grąžinama dalis lėšų arba lėšų sumos, išskaičiuotos iš projekto vykdytojo pateikto kito mokėjimo prašymo, nepakanka, administruojančios institucijos sprendimu finansų ministro nustatyta tvarka projekto vykdytojui gali būti taikomas apribojimas iki 5 ateinančių metų po pažeidimo nustatymo gauti ES finansinę paramą. Toks administruojančios institucijos sprendimas gali būti skundžiamas teisės aktų nustatyta tvarka.

______________