Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 1998 M. LIEPOS 23 D. NUTARIMO NR. 921 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2010 m. spalio 13 d. Nr. 1478

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 921 „Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 67-1957; 2008, Nr. 46-1734; 2009, Nr. 19-756, Nr. 60-2376), ir išdėstyti juos nauja redakcija (pridedama).

2. Nustatyti, kad naujos redakcijos Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos nuostatų 8.51, 8.57–8.62 punktai įsigalioja įsigaliojus Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymo (Žin., 1997, Nr. 98-2478; 2007, Nr. 43-1627) pakeitimo įstatymui, kuriame Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai priskirtos funkcijos žmogiškųjų išteklių plėtros ir profesinio mokymo politikos srityje perduodamos Ūkio ministerijai.

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

 

 

ŪKIO MINISTRAS                                                                                  DAINIUS KREIVYS

 

 

 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1998 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 921

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2010 m. spalio 13 d.

nutarimo Nr. 1478 redakcija)

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTERIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos ūkio ministerija (toliau – Ūkio ministerija, ministerija) yra Lietuvos Respublikos valstybės įstaiga.

Ūkio ministerija formuoja valstybės politiką, organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja jos įgyvendinimą, o įstatymų nustatytais atvejais – ją įgyvendina ūkio ministrui pavestose valdymo srityse.

2. Ūkio ministerija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymu (Žin., 1994, Nr. 43-772; 1998, Nr. 41(1)-1131), Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975), kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais įstatymais ir teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, taip pat šiais nuostatais.

3. Ūkio ministerija yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Ministerijos buveinės adresas: Vilnius, Gedimino pr. 38 / Vasario 16-osios g. 2. Sprendimą dėl ministerijos buveinės pakeitimo priima Vyriausybė.

4. Ūkio ministerija yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas). Ministerijos lėšų šaltiniu gali būti kitos teisėtai gautos lėšos.

5. Ūkio ministerijos savininkė yra valstybė. Ūkio ministerijos savininko teises ir pareigas įgyvendina Vyriausybė, kuri koordinuoja ministerijos veiklą, tvirtina ir teisės aktų nustatyta tvarka keičia ministerijos nuostatus, sprendžia kitus įstatymuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

6. Ūkio ministerijos vieši pranešimai skelbiami ministerijos interneto svetainėje (www.ukmin.lt), o įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais atvejais – ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.

 

II. ŪKIO MINISTERIJOS VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS

 

7. Svarbiausieji Ūkio ministerijos veiklos tikslai yra:

7.1. formuoti valstybės ūkio politiką: bendrąją ekonominę (makroekonominę), Europos Sąjungos vidaus rinkos, viešųjų pirkimų, valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo, įmonių teisės, nemokumo, geresnio reglamentavimo, vidaus prekybos, reklamos, metrologijos, žmogiškųjų išteklių, organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti jos įgyvendinimą;

7.2. formuoti konkurencingumo didinimo valstybės politiką: palankios aplinkos verslui kūrimo, investicijų pritraukimo, eksporto skatinimo, inovacijų aplinkos gerinimo, pramonės ir paslaugų plėtros, turizmo, kurortų ir kurortinių teritorijų, organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti jos įgyvendinimą.

8. Ūkio ministerija, siekdama 7.1 punkte nurodyto veiklos tikslo:

8.1. teikia Vyriausybei pasiūlymus dėl Lietuvos ūkio ekonominės plėtros prioritetų ir tikslų, atsižvelgdama į kitų ministerijų pasiūlymus, tvarko paramą verslo plėtrai;

8.2. analizuoja Lietuvos pramonės, prekybos, paslaugų, verslo būklę ir raidos tendencijas;

8.3. dalyvauja įgyvendinant užimtumo rėmimo politiką, analizuoja infliacijos, mokesčių sistemos, kreditų politikos, pinigų politikos įtaką ūkio raidai, atsižvelgdama į pasaulio ekonomikos pokyčius;

8.4. teikia Vidaus reikalų ministerijai pasiūlymus dėl nacionalinės regioninės politikos formavimo, bendradarbiaudama su regionais, socialiniais ir ekonominiais partneriais, dalyvauja rengiant ir įgyvendinant regionų plėtros programas;

8.5. dalyvauja formuojant konkurencijos politiką;

8.6. atlieka ir koordinuoja darbus, susijusius su laisvųjų ekonominių zonų, verslo inkubatorių ir kitų verslo infrastruktūros elementų steigimo ekonominiu pagrindimu, steigimu ir funkcionavimu Lietuvos Respublikoje, analizuoja verslo sąlygas Lietuvoje, teikia Vyriausybei pasiūlymus dėl jų gerinimo priemonių;

8.7. koordinuoja Lietuvos nacionalinio koordinacinio centro veiklą įgyvendinant Vyriausybės ir Tarptautinės ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos sutartį dėl Lietuvos Respublikos prisijungimo prie 2000 m. birželio 27 d. deklaracijos dėl tarptautinių investicijų ir daugiašalių įmonių (Žin., 2003, Nr. 10-343);

8.8. plėtodama socialinį dialogą, dalyvauja pasitarimuose su socialiniais partneriais;

8.9. dalyvauja įgyvendinant ilgalaikes valstybės saugumo stiprinimo programas;

8.10. dalyvauja vertinant klimato kaitos sąnaudų poveikį ekonomikai;

8.11. renka ir analizuoja informaciją apie informacines ir ryšio technologijas, jų naudojimą, teikia valstybės institucijoms ir įstaigoms pasiūlymus dėl jų poreikio ir efektyvesnio naudojimo;

8.12. teikia Vyriausybei pasiūlymus dėl ekonomikos plėtros krypčių, dalyvavimo tarptautinėse programose, skatinančiose ūkio plėtrą ir įvairių sričių bendradarbiavimą, dalyvauja konferencijose ekonomikos ir technikos klausimais;

8.13. bendradarbiaudama su kitomis valstybės institucijomis ir įstaigomis, koordinuoja Lietuvos Respublikos dalyvavimą formuojant Europos Sąjungos politiką horizontaliais vidaus rinkos klausimais;

8.14. koordinuoja Europos Sąjungos vidaus rinkos srities iniciatyvų, skirtų verslo sąlygoms pagerinti ir supaprastinti, įgyvendinimą;

8.15. atlieka rinkų funkcionavimo stebėseną ir jų veikimo pagal Europos Sąjungos vidaus rinkos ir konkurencijos taisykles efektyvumo analizę;

8.16. koordinuoja Europos Sąjungos vidaus rinkos informacinės sistemos diegimą Lietuvoje ir atlieka nacionalinio Europos Sąjungos vidaus rinkos informacinės sistemos koordinatoriaus funkcijas;

8.17. rengia ir teikia Vyriausybei, valstybės institucijoms ir įstaigoms pasiūlymus dėl Europos Sąjungos vidaus rinkos direktyvų įgyvendinimo Lietuvoje;

8.18. koordinuoja valstybės politikos formavimą ir įgyvendinimą Europos Sąjungos politikos laisvo prekių judėjimo srityje;

8.19. koordinuoja valstybės politikos formavimą ir įgyvendinimą Europos Sąjungos paslaugų vidaus rinkos politikos srityje;

8.20. koordinuoja keitimąsi informacija apie techninių reglamentų projektus su Europos Komisija;

8.21. atlieka Lietuvos SOLVIT centro funkcijas, sprendžiant ūkio subjektams ir piliečiams kylančias problemas, susijusias su Europos Sąjungos vidaus rinkos funkcionavimo trūkumais;

8.22. rengia ir derina Lietuvos Respublikos pozicijas Europos Sąjungos institucijose ir jų darbo organuose nagrinėjamais klausimais, koordinuoja ūkio ministrui pavestose valdymo srityse valstybės institucijų ir įstaigų pozicijų Europos Sąjungos institucijose ir jų darbo organuose nagrinėjamais klausimais rengimą ir derinimą, taip pat dalyvauja, kai pozicijas rengia kitos institucijos;

8.23. užtikrina efektyvų atstovavimą Lietuvos interesams Europos Sąjungos institucijose ir jų darbo organuose;

8.24. perkelia į nacionalinę teisę ir įgyvendina Europos Sąjungos teisę (acquis communautaire), vykdo kitus Lietuvos narystės Europos Sąjungoje įsipareigojimus, Europos Sąjungos teisės aktų nustatyta tvarka apie tai informuoja Europos Sąjungos institucijas;

8.25. pagal Europos Sąjungos reikalavimus notifikuoja Europos Komisijai fizinių kliūčių laisvam prekių judėjimui atvejus;

8.26. dalyvauja formuojant Europos saugumo ir gynybos politiką, atstovauja Šiaurės Atlanto Sutarties Organizacijoje ekonominės ir ūkio plėtros klausimais;

8.27. rengia ir teikia Vyriausybei pasiūlymus dėl Lietuvos viešųjų pirkimų sistemos tobulinimo ir plėtros, viešųjų pirkimų skaidrumo, efektyvumo didinimo, veiksmingos viešųjų pirkimų kontrolės ir pažeidimų prevencijos, palankios aplinkos konstruktyviam viešųjų pirkimų dalyvių bendradarbiavimui sukūrimo;

8.28. rengia ir teikia Vyriausybei pasiūlymus dėl atviros ir konkurencingos gynybos ir saugumo srities pirkimų rinkos kūrimo ir plėtojimo, koordinuoja priemonių, skirtų tokiai rinkai sukurti ir plėtoti, įgyvendinimą;

8.29. koordinuoja naujų Europos Sąjungos iniciatyvų, susijusių su darniaisiais, inovatyviais, ikiprekybiniais, elektroniniais viešaisiais pirkimais, smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų dalyvavimo viešuosiuose pirkimuose skatinimu, įgyvendinimą;

8.30. dalyvauja formuojant ir įgyvendinant valstybės politiką Europos Sąjungos viešųjų pirkimų politikos srityje, rengia Lietuvos Respublikos pozicijas svarstant Europos Sąjungos institucijų parengtus atitinkamų teisės aktų ir kitų dokumentų viešųjų pirkimų klausimais projektus;

8.31. rengia ir teikia Vyriausybei pasiūlymus dėl valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo efektyvumo didinimo, aiškumo ir viešumo;

8.32. inicijuoja ir koordinuoja teisės aktų bendraisiais valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo klausimais rengimą;

8.33. rengia tarptautinėms organizacijoms teikiamą medžiagą apie bendrąją privatizavimo politiką ir privatizavimo procesą Lietuvoje;

8.34. pagal ūkio ministrui pavestas valdymo sritis teikia valstybės įmonei Valstybės turto fondui pasiūlymus dėl privatizavimo objektų sąrašo ir privatizavimo programos sudarymo ir būtinus duomenis apie tai;

8.35. rengia įstatymų ir kitų teisės aktų įmonių steigimo, veiklos, valdymo, reorganizavimo, pertvarkymo, likvidavimo klausimais projektus;

8.36. užtikrina bendrovių teisei priskiriamų Europos Sąjungos lygio juridinių asmenų veiklą reguliuojančių reglamentų taikymą Lietuvoje;

8.37. inicijuoja listinguojamų bendrovių valdymo kodekso pakeitimus pagal Europos Komisijos rekomendacijas;

8.38. dalyvauja kuriant įmonių gero valdymo gaires ir principus;

8.39. dalyvauja formuojant ir įgyvendinant bendrovių teisės ir nemokumo Europos Sąjungos politiką;

8.40. rengia įstatymų ir kitų teisės aktų įmonių bankroto ir restruktūrizavimo, fizinių asmenų bankroto klausimais projektus;

8.41. koordinuoja Europos Sąjungos geresnio reglamentavimo srities iniciatyvų, skirtų administracinei naštai mažinti, teisės aktams supaprastinti, teisinio reguliavimo kokybei ir verslo sąlygoms gerinti, įgyvendinimą ir apie tai informuoja Europos Sąjungos institucijas;

8.42. bendradarbiaudama su kitomis valstybės institucijomis ir įstaigomis, koordinuoja Lietuvos geresnio reglamentavimo iniciatyvų įgyvendinimą;

8.43. derindama su tarptautinėmis sutartimis, nustato Lietuvos rinkoje realizuojamų prekių privalomuosius (saugos, nekenksmingumo, ženklinimo ir kitus) reikalavimus, plėtoja atitikties įvertinimo infrastruktūrą;

8.44. rengia įstatymų ir kitų teisės aktų valstybės alkoholio ir tabako kontrolės klausimais projektus;

8.45. koordinuoja ne maisto produktų rinkos priežiūrą;

8.46. dalyvauja formuojant vartotojų teisių apsaugos politiką;

8.47. dalyvauja formuojant netauriųjų metalų laužo ir atliekų supirkimo, apskaitos ir saugojimo politiką;

8.48. dalyvauja formuojant valstybės cheminių medžiagų ir preparatų valdymo politiką;

8.49. rengia įstatymų ir kitų teisės aktų prekių ir paslaugų reklamos klausimais projektus;

8.50. organizuoja metrologinio laidavimo sistemos kūrimą;

8.51. organizuoja žmogiškųjų išteklių paklausos darbo rinkoje prognostinius tyrimus, apibendrina specialistų pasiūlos ir paklausos darbo rinkoje aktualios ir perspektyvinės analizės rezultatus, teikia išvadas ir pasiūlymus Vyriausybei, kitoms valstybės institucijoms ir įstaigoms;

8.52. vadovauja profesijų klasifikatoriaus rengimui ir tvarkymui;

8.53. formuoja valstybės politiką reglamentuojamų profesinių kvalifikacijų pripažinimo srityje;

8.54. koordinuoja kompetentingų institucijų, atsakingų už profesinių kvalifikacijų, įgytų užsienyje, pripažinimą Lietuvos Respublikoje, veiklą;

8.55. užtikrina kontaktinės institucijos funkcijų atlikimą reglamentuojamų profesinių kvalifikacijų pripažinimo srityje;

8.56. koordinuoja laisvą paslaugų teikimą pagal reglamentuojamas profesijas, išankstinių deklaracijų priėmimo procesą, kai paslaugos teikėjas į Lietuvos Respubliką atvyksta teikti laikinai ir vienkartinai paslaugas;

8.57. dalyvauja formuojant ir vykdant profesinio mokymo politiką;

8.58. sudaro ir tvarko reglamentuojamų profesijų sąrašą;

8.59. dalyvauja rengiant teisės aktus, reglamentuojančius asmens įgytų kompetencijų vertinimo ir joms vertinti skirtų lėšų paskirstymo tvarką, ir juos derina;

8.60. organizuoja savo reguliuojamos srities darbuotojų tęstinį profesinį mokymą;

8.61. kartu su Švietimo ir mokslo ministerija:

8.61.1. nustato profesinių ir profesinio rengimo standartų struktūrą, jų rengimo, keitimo ir papildymo tvarką ir juos tvirtina;

8.61.2. rengia formaliojo profesinio mokymo licencijavimo taisykles ir teikia jas Vyriausybei;

8.62. kartu su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija ir Švietimo ir mokslo ministerija nustato profesinio orientavimo vykdymo tvarką.

9. Ūkio ministerija, siekdama 7.2 punkte nurodyto veiklos tikslo:

9.1. vykdo valstybės institucijų ir įstaigų pateiktų pasiūlymų dėl verslo sąlygų gerinimo įgyvendinimo stebėseną;

9.2. organizuoja nacionalinių ir tarptautinių verslo sąlygų tyrimų ekspertinius vertinimus, apibendrina analizės rezultatus ir teikia Vyriausybei ir kitoms valstybės institucijoms išvadas ir pasiūlymus dėl verslo aplinkos gerinimo;

9.3. dalyvauja užtikrinant viešųjų paslaugų verslui teikimą, bendradarbiauja su savivaldybių institucijomis ir asocijuotomis verslo struktūromis, užtikrinant platų regioninį institucinės paramos verslui tinklą per verslo informacijos centrus ir verslo inkubatorius;

9.4. rengia su smulkiojo ir vidutinio verslo (toliau – SVV) plėtra susijusių įstatymų ir kitų teisės aktų projektus;

9.5. teikia Vyriausybei pasiūlymus dėl SVV aplinkos gerinimo, verslumo lygio didinimo, verslo subjektų konkurencingumo augimo skatinimo;

9.6. bendradarbiauja su verslininkus vienijančiomis organizacijomis, visuomeninėmis patariamosiomis institucijomis ir kitomis suinteresuotomis šalimis, analizuojant ir vertinant verslo sąlygas Lietuvoje, sprendžiant SVV subjektų problemas;

9.7. rengia Vyriausybei pasiūlymus dėl palankios ir konkurencingos investicinės aplinkos formavimo, gerinimo ir tiesioginių užsienio investicijų skatinimo;

9.8. koordinuoja pramoninių parkų Lietuvoje kūrimą ir plėtrą;

9.9. dalyvauja formuojant užsienio prekybos politiką, rengiant ekonominio bendradarbiavimo su užsienio valstybėmis sutartis, kitus su tuo susijusius dokumentus, dalyvauja rengiant pozicijas deryboms su tarptautinėmis organizacijomis, siekdama plėsti Lietuvos ir užsienio valstybių bendradarbiavimą ir spręsti valstybei ir verslui aktualias problemas, rengia ir dalyvauja rengiant dvišalius prekybinio ir ekonominio Lietuvos ir užsienio valstybių bendradarbiavimo komisijų posėdžius;

9.10. siekdama didinti Lietuvos pramonės ir paslaugų įmonių konkurencingumą tarptautiniu mastu, vykdo prekių ir paslaugų eksporto skatinimo politiką – sudaro galimybes susirasti naujų prekybos partnerių, aktyviau skverbtis į naujas rinkas, kuria aplinką, palankią prekių ir paslaugų eksportui į trečiąsias valstybes ir prekių išvežimui į Europos Sąjungos valstybes nares;

9.11. teikia Vyriausybei pasiūlymus dėl komercijos atašė pareigybės steigimo ar panaikinimo;

9.12. administruoja importuojamų prekių kvotas, išduoda importo dokumentus;

9.13. vadovauja dvejopo naudojimo prekių ir technologijų eksporto ir karinės įrangos eksporto, importo, tranzito ir tarpininkavimo kontrolės darbams, atlieka juos kartu su kitomis valstybės institucijomis ir įstaigomis Lietuvos Respublikos strateginių prekių kontrolės įstatymo (Žin., 1995, Nr. 61-1533; 2004, Nr. 73-2532) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka, išduoda dvejopo naudojimo prekių ir technologijų eksportui ir į bendrąjį karinės įrangos sąrašą įtrauktų prekių eksportui, importui, tranzitui ar tarpininkavimui reikalingus dokumentus;

9.14. įgyvendina Lietuvos įsipareigojimus, integruojantis į tarptautinių neplatinimo režimų eksporto kontrolės sistemą;

9.15. koordinuoja Konvencijos dėl cheminio ginklo kūrimo, kaupimo ir panaudojimo uždraudimo bei jo sunaikinimo (Žin., 1998, Nr. 35-935) įgyvendinimą Lietuvoje;

9.16. teisės aktų nustatyta tvarka palaiko ryšius su atitinkamomis užsienio valstybių institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis, organizuoja tarptautinių sutarčių ir kitų užsienio prekybos plėtros priemonių įgyvendinimą, Vyriausybės ar Ministro Pirmininko pavedimu atstovauja Lietuvos Respublikai užsienio valstybėse ar tarptautinėse organizacijose;

9.17. bendradarbiauja su Užsienio reikalų ministerija, Lietuvos Respublikos diplomatinėmis atstovybėmis, užsienio ir Lietuvos asocijuotosiomis verslo struktūromis ir kitomis nevyriausybinėmis organizacijomis, renka iš jų informaciją, kurios reikia eksportui skatinti ir ekonominiams santykiams plėtoti;

9.18. padeda organizuoti valstybinių ir vyriausybinių delegacijų oficialius vizitus į užsienį, taip pat užsienio valstybinių ir vyriausybinių delegacijų priėmimą Lietuvos Respublikoje;

9.19. kuria palankią aplinką inovacijoms ir skatina įmonių inovacinę veiklą;

9.20. formuoja nacionalinę inovacijų sistemą, koordinuoja inovacijų paramos infrastruktūros kūrimą ir plėtrą;

9.21. dalyvauja formuojant mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros politiką;

9.22. dalyvauja formuojant verslo ir mokslo bendradarbiavimo plėtros politiką;

9.23. dalyvauja formuojant valstybės politiką Europos Sąjungos inovacijų srityje;

9.24. dalyvauja koordinuojant integruotų mokslo, studijų ir verslo centrų (slėnių) kūrimąsi ir plėtrą, įgyvendinant šių slėnių programas;

9.25. dalyvauja organizuojant mokslo ir technologijų parkų, technologinių inkubatorių veiklą, koordinuoja inovacijų centrų veiklą;

9.26. koordinuoja klasterių steigimąsi ir plėtrą;

9.27. formuoja Lietuvos kosmoso politiką ir užtikrina šios politikos įgyvendinimą;

9.28. dalyvauja Europos kosmoso tarybos ir kitų tarptautinių organizacijų, susijusių su kosminės erdvės technologijomis, susitikimuose, bendradarbiauja su Europos kosmoso agentūra ir kitomis šioje srityje veikiančiomis organizacijomis;

9.29. skatina per ministerijos įgyvendinamas programas inovacinės, informacinės, vadybinės kompetencijos ugdymą, prisideda prie žinių visuomenės, bendros europinės mokslinių tyrimų erdvės kūrimo;

9.30. dalyvauja organizuojant ūkio, pramonės mokslinės techninės pažangos valstybinį valdymą;

9.31. organizuoja ministerijos užsakymu vykdomų mokslo programų ir projektų finansavimą ir įgyvendinimą;

9.32. dalyvauja įgyvendinant intelektinės ir pramoninės nuosavybės apsaugą;

9.33. plėtoja kokybės užtikrinimo infrastruktūrą, sudaro sąlygas gaminti konkurencingas prekes, organizuoja nacionalinio kokybės prizo laimėtojo konkursus;

9.34. per įgyvendinamas programas sudaro sąlygas Lietuvos pramonės įmonėse diegti ir plėtoti naujausias technologijas, leidžiančias mažinti atliekų, taip pat į aplinką išmetamų teršalų poveikį aplinkai;

9.35. užtikrina efektyvų ryšį su Cheminio ginklo uždraudimo organizacija ir valstybėmis – Konvencijos dėl cheminio ginklo kūrimo, gamybos, kaupimo ir panaudojimo uždraudimo bei jo sunaikinimo šalimis;

9.36. koordinuoja pramonės įmonių veiksmus diegiant gamyboje susidarančių atliekų tvarkymo pajėgumus, inicijuoja atitinkamų atliekų tvarkymo pajėgumų sukūrimo projektus;

9.37. įgyvendina priemones, mažinančias administracinę naštą ir skatinančias vidaus prekybos plėtrą, rengia vidaus prekybos srities teisės aktų projektus;

9.38. koordinuoja veiklą, susijusią su pramoninio bendradarbiavimo (offset) politikos įgyvendinimu;

9.39. koordinuoja įsisteigimo laisvės ir laisvės teikti paslaugas politikos formavimą ir įgyvendinimą;

9.40. vykdo strateginį šalies turizmo veiklos planavimą;

9.41. rengia ir teikia Vyriausybei pasiūlymus dėl valstybinės reikšmės turizmo, rekreacijos ir kurortų, kurortinių teritorijų infrastruktūros projektų įgyvendinimo;

9.42. teikia Vyriausybei pasiūlymus dėl kurortų ir kurortinių teritorijų plėtros.

10. Ūkio ministerija taip pat atlieka šias funkcijas:

10.1. planuoja ir įgyvendina Ūkio ministerijos kompetencijai priskirtas Europos Sąjungos struktūrinės paramos programas ir priemones;

10.2. Europos Sąjungos struktūrinės paramos koordinavimo srityje atlieka Vyriausybės nustatytas tarpinės institucijos funkcijas;

10.3. formuoja įmonių ir įstaigų ūkinės veiklos valdymo politiką ir praktiką;

10.4. nagrinėja ministerijų, kitų valstybės institucijų ir įstaigų parengtus ūkinės ir komercinės veiklos licencijavimo taisyklių projektus, teikia dėl jų pastabas ir pasiūlymus ministerijoms ir kitoms valstybės institucijoms ir įstaigoms;

10.5. Vyriausybės pavedimu išduoda Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatytos ūkinės ir komercinės veiklos licencijas;

10.6. teisės aktų nustatyta tvarka atstovauja valstybei akcinėse bendrovėse ir uždarosiose akcinėse bendrovėse, įgyvendina viešųjų įstaigų dalininko ar savininko teises ir pareigas, taip pat Vyriausybės pavedimu įgyvendina ūkio ministrui pavestose valdymo srityse valstybės įmonių savininko teises ir pareigas;

10.7. koordinuoja ir kontroliuoja valstybės rezervo sudarymą, kaupimą ir tvarkymą, teikia Vyriausybei pasiūlymus dėl valstybės rezervo sukaupimo laiko, materialinių išteklių atsargų nomenklatūros, kiekio, valstybės biudžeto asignavimų ir kitų valstybės lėšų skyrimo valstybės rezervui sudaryti, kaupti ir tvarkyti;

10.8. organizuoja ministerijai priskirto valstybės rezervo sudarymą, saugojimą, atnaujinimą, kaupimą ir apskaitą;

10.9. vykdo teisės aktuose nustatytas krizių valdymo, civilinės saugos užduotis;

10.10. rengia įstatymų ir kitų teisės aktų, Vyriausybės nutarimų, sprendimų ir rezoliucijų projektus ministerijos kompetencijai priskirtais klausimais, rengia strateginius planavimo dokumentus ir koordinuoja (organizuoja) jų įgyvendinimą.

11. Ūkio ministerija atlieka ir kitas įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų jai pavestas funkcijas.

 

III. ŪKIO MINISTERIJOS TEISĖS

 

12. Ūkio ministerija, siekdama jai nustatytų veiklos tikslų ir atlikdama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:

12.1. gauti iš ministerijų, kitų valstybės ir savivaldybių institucijų, valstybės ir savivaldybių įstaigų, mokslo įstaigų ir organizacijų ekonominę, ekologinę, technologinę ir kitokią informaciją, būtiną pramonės ir prekybos veiklai, Europos Sąjungos vidaus rinkos funkcionavimui Lietuvoje analizuoti, šiai veiklai plėtoti;

12.2. iš ministerijų, kitų valstybės ir savivaldybių institucijų, valstybės ir savivaldybių įstaigų, mokslo ir mokymo įstaigų ir organizacijų atstovų ir specialistų (suderinusi su jų vadovais), taip pat užsienio specialistų sudaryti komisijas ir darbo grupes įstatymų ir Vyriausybės nutarimų projektams rengti, kitiems ministerijos kompetencijos klausimams nagrinėti;

12.3. koordinuoti Lietuvos Respublikoje ir užsienyje rengiamas valstybinės svarbos parodas ir muges;

12.4. organizuoti seminarus, konferencijas ir kitus renginius, dalyvauti Lietuvos Respublikoje ir kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse, kitose užsienio valstybėse organizuojamuose seminaruose ir konferencijose, mugėse, parodose, prekybos dienose ir kituose renginiuose, skirtuose užsienio investicijoms pritraukti, vidaus ir užsienio prekybai plėtoti;

12.5. dalyvauti Lietuvos Respublikos valstybinių ir vyriausybinių delegacijų, vykstančių į užsienį, darbe, taip pat priimant užsienio valstybines ir vyriausybines delegacijas Lietuvos Respublikoje;

12.6. skelbti informacinę medžiagą užsienio ekonominiuose laikraščiuose ir žurnaluose.

13. Ūkio ministerija turi ir kitų teisių, kurių jai suteikia įstatymai, Vyriausybės nutarimai ir kiti teisės aktai.

 

IV. ŪKIO MINISTERIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

14. Ūkio ministerijos veikla organizuojama vadovaujantis ministro patvirtintais ministerijos strateginiais ir metiniais veiklos planais, kitais planavimo dokumentais. Ministerijos strateginiai ir metiniai veiklos planai skelbiami ministerijos interneto svetainėje. Ministerijos strateginių ir metinių veiklos planų vykdymą vertina Ūkio ministerijos Vidaus ir išorės audito skyrius.

15. Ūkio ministerijos veikla reguliuojama ūkio ministro tvirtinamais Ūkio ministerijos darbo reglamentu, Vidaus tvarkos taisyklėmis, ministerijos administracijos padalinių nuostatais, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų (toliau – darbuotojai), pareigybių aprašymais.

16. Ūkio ministerijai vadovauja ministras, kurį pagal Lietuvos Respublikos Konstituciją skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų Respublikos Prezidentas Ministro Pirmininko teikimu. Ministrą laikinai pavaduoti gali tik Ministro Pirmininko paskirtas kitas Vyriausybės narys.

Pavaduojantysis ministras neatlieka funkcijų, nurodytų Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 26 straipsnio 2 dalyje.

17. Ministras yra atsakingas už jam pavestas valdymo sritis, kurias nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymas ir kiti įstatymai. Ministras, vadovaudamas ministerijos veiklai, yra atsakingas Lietuvos Respublikos Seimui, Respublikos Prezidentui ir tiesiogiai pavaldus Ministrui Pirmininkui.

18. Ministras:

18.1. vadovauja ministerijai, sprendžia ministerijos kompetencijai priklausančius klausimus ir yra tiesiogiai atsakingas už Vyriausybės programos ir kasmetinių Vyriausybės veiklos prioritetų bei planuojamų pasiekti rezultatų jam pavestose valdymo srityse įgyvendinimą;

18.2. užtikrina įstatymų, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, Respublikos Prezidento dekretų, Vyriausybės nutarimų, Vyriausybės sprendimų, Vyriausybės rezoliucijų, Ministro Pirmininko potvarkių ir kitų teisės aktų įgyvendinimą;

18.3. teikia Vyriausybei jos darbo reglamento ir Vyriausybės teisėkūros taisyklių nustatyta tvarka įstatymų ir kitų teisės aktų projektus;

18.4. užtikrina Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimų vykdymą;

18.5. priima ir pasirašo įsakymus, tikrina, kaip jie įgyvendinami, prireikus gali priimti bendrus įsakymus kartu su kitais ministrais;

18.6. vadovaudamasis Vyriausybės patvirtinta Strateginio planavimo metodika, rengia ir suderinęs su Ministru Pirmininku tvirtina ministrui pavestų valdymo sričių strateginius veiklos planus (strateginį veiklos planą), taip pat tvirtina ministerijos, įstaigų prie ministerijos ir kitų pavaldžių biudžetinių įstaigų metinius veiklos planus ir gali pavesti jų vadovams tvirtinti jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų metinius veiklos planus;

18.7. Vyriausybės nustatyta tvarka teikia Vyriausybei ministerijos metines veiklos ataskaitas, Ministro Pirmininko reikalavimu atsiskaito už savo veiklą;

18.8. teikia Vyriausybei įstaigų prie ministerijos nuostatų projektus; Vyriausybės pavedimu tvirtina įstaigų prie ministerijos nuostatus ir jų administracijos struktūrą;

18.9. tvirtina ministerijos administracijos struktūrą ir valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų ir Ūkio ministerijai Vyriausybės patvirtinto didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių skaičiaus;

18.10. tvirtina ministerijos administracijos padalinių nuostatus ir valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus;

18.11. koordinuoja ir kontroliuoja ministerijos administracijos padalinių veiklą;

18.12. koordinuoja ir kontroliuoja įstaigų prie ministerijos veiklą, jeigu šių funkcijų nepaveda viceministrams ir ministerijos kancleriui ir įstatymai nenustato kitaip;

18.13. įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų ministerijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, juos skatina, skiria jiems tarnybines ar drausmines nuobaudas ir pašalpas arba šias funkcijas gali pavesti atlikti ministerijos kancleriui;

18.14. įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų įstaigų prie ministerijos vadovus, juos skatina ir skiria jiems tarnybines ar drausmines nuobaudas ir pašalpas, jeigu įstatymai nenustato kitaip;

18.15. siūlo Vyriausybei skirti į pareigas ir atleisti iš pareigų jam pavestose valdymo srityse veikiančių Vyriausybės įstaigų vadovus ir Vyriausybės priimamus kitus šių įstaigų pareigūnus, suteikia šiems pareigūnams atostogas, siunčia juos į komandiruotes, skiria jiems pašalpas; teikia Vyriausybei pasiūlymus dėl tarnybinių ar drausminių nuobaudų skyrimo Vyriausybės priimamiems valstybės tarnautojams ir pareigūnams, veikiantiems jam pavestose valdymo srityse, ir jų skatinimo;

18.16. nustato viceministrų veiklos, ministerijos kanclerio administravimo sritis;

18.17. atlieka kitas įstatymų ir Vyriausybės nutarimų pavestas funkcijas.

19. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai – viceministrai, ministro patarėjas (patarėjai), kiti ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai – padeda ministrui suformuoti politines nuostatas ir prioritetus, priimti sprendimus ir juos įgyvendinti.

Ministras savo įgaliojimų laikotarpiu gali turėti visuomeninių konsultantų, kurie jo prašymu teikia jam konsultacijas, pasiūlymus, išvadas ir kitą informaciją.

Viceministrų skaičių ministro teikimu tvirtina Vyriausybė. Ministerijoje negali būti daugiau negu 4 viceministrai.

20. Viceministrai nustatytose veiklos srityse:

20.1. organizuoja ir kontroliuoja Ministro Pirmininko, Vyriausybės ir ministro pavedimų vykdymą;

20.2. organizuoja ir kontroliuoja teisės aktų projektų rengimą ir derinimą su suinteresuotomis institucijomis; kontroliuoja, ar rengiami teisės aktų projektai atitinka Vyriausybės programos nuostatas ir teisėkūros reikalavimus;

20.3. ministro pavedimu koordinuoja ir kontroliuoja įstaigų prie ministerijos veiklą;

20.4. ministro pavedimu atstovauja ministrui, pristatydami ir aptardami ministro politines nuostatas ir sprendimus visuomenei, taip pat Lietuvos Respublikos Seimo komitetuose, Vyriausybės posėdžiuose ir pasitarimuose;

20.5. atlieka kitas ministro jiems pavestas funkcijas.

21. Laikinai nesant viceministro, visas arba dalį jo funkcijų ministro pavedimu atlieka kitas viceministras (viceministrai).

22. Ūkio ministerija turi savo administraciją. Jai vadovauja ministerijos kancleris.

23. Ministerijos kancleris yra karjeros valstybės tarnautojas, ministerijos administracijos vadovas, pavaldus ministrui. Ministerijos kancleris:

23.1. koordinuoja ir kontroliuoja ministerijos administracijos padalinių veiklą, užtikrina, kad įgyvendinant ministerijos strateginius veiklos planus optimaliai būtų valdomi ir naudojami finansiniai, materialiniai, intelektiniai ir informacijos ištekliai; ministro pavedimu koordinuoja ir kontroliuoja įstaigų prie ministerijos veiklą;

23.2. kontroliuoja ministerijos administracinę ūkinę veiklą;

23.3. organizuoja ir koordinuoja ministerijos strateginių veiklos planų rengimą ir įgyvendinimą;

23.4. dalyvauja organizuojant ir koordinuojant Ministro Pirmininko ir Vyriausybės pavedimų vykdymą, teisės aktų projektų rengimą ir derinimą; vadovaudamasis strateginiu veiklos planu ir kitais strateginio planavimo dokumentais, užtikrina ministerijos rengiamų teisės aktų projektų ir kitų sprendimų suderinamumą;

23.5. organizuoja ministerijos nuostatų, ministerijos administracijos padalinių nuostatų, valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių sąrašo, pareigybių aprašymų ir ministro įsakymų projektų rengimą;

23.6. ministro pavedimu įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų ministerijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, taip pat juos skatina, skiria jiems tarnybines ar drausmines nuobaudas ir pašalpas;

23.7. atlieka kitas įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir ministro pavestas funkcijas.

24. Jeigu ministerijos kanclerio laikinai nėra, visas jo funkcijas arba jų dalį ministras paveda atlikti vienam iš ministerijos administracijos padalinių vadovų.

25. Ministerijos kancleris, o kai jo laikinai nėra, – ministro paskirtas ministerijos administracijos padalinio vadovas pagal kompetenciją priima potvarkius.

26. Ministerijos kancleris saugo ministerijos antspaudą ir atsako už antspaudo naudojimą. Ministras saugoti ministerijos antspaudą gali įgalioti kitą ministerijos valstybės tarnautoją. Šiuo atveju už antspaudo naudojimą atsako ministro įgaliotas ministerijos valstybės tarnautojas.

27. Ūkio ministerijoje sudaroma kolegija – ministro patariamoji institucija. Kolegijos nariai yra ministras (kolegijos pirmininkas), viceministrai ir ministerijos kancleris. Į kolegijos sudėtį gali būti įtraukiami kiti ministerijos ir kitų institucijų atstovai.

Ministerijos kolegijos narių skaičių nustato, kolegijos personalinę sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina ministras. Jis taip pat teikia kolegijai svarstyti klausimus.

28. Valstybės politikai ministrui pavestose valdymo srityse įgyvendinti ir šios politikos formavimui ir įgyvendinimui aptarnauti prie ministerijos teisės aktų nustatyta tvarka gali būti steigiamos įstaigos prie ministerijos. Dalyvauti formuojant valstybės politiką ministrui pavestose valdymo srityse ir jai įgyvendinti teisės aktų nustatyta tvarka taip pat gali būti steigiamos Vyriausybės įstaigos.

29. Ūkio ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų priėmimo į darbą (pareigas), darbo užmokesčio mokėjimo jiems tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708), Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569), kiti teisės aktai.

 

V. ŪKIO MINISTERIJOS VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ

 

30. Ūkio ministerijos finansų kontrolę atlieka ūkio ministro paskirti ministerijos valstybės tarnautojai arba darbuotojai.

31. Ūkio ministerijos vidaus auditą atlieka Ūkio ministerijos Vidaus ir išorės audito skyrius.

32. Ūkio ministerijos valstybinį (finansinį ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė.

33. Ministerijos strateginio ir metinio veiklos plano įgyvendinimo kontrolę atlieka ministras arba ministro sudaryta strateginio planavimo darbo grupė.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

34. Ūkio ministerija reorganizuojama, pertvarkoma arba likviduojama teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________