VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO

 

Į S A K Y M A S

dėl VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO 2007 M. SPALIO 9 D. ĮSAKYMO Nr. VA-66 „DĖL KONSULTACIJŲ IR ATSAKYMŲ Į PAKLAUSIMUS TEIKIMO VALSTYBINĖJE MOKESČIŲ INSPEKCIJOJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2013 m. sausio 28 d. Nr. VA-8

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Konsultacijų ir atsakymų į paklausimus teikimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje taisykles, patvirtintas Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2007 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. VA-66 „Dėl Konsultacijų ir atsakymų į paklausimus teikimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 106-4364; 2011, Nr. 118-5597):

1. Išdėstau 3 punkte sąvoką taip:

informuojantis padalinys – tai AVMI administracijos padalinys, atliekantis mokestinių prievolių administravimą,“.

2. Išdėstau 7 punktą taip:

7. Visos Mokesčių informacijos centre konsultavimo telefonu teikiamos konsultacijos turi būti įrašomos ir saugomos 5 metus.“

3. Išdėstau 8 punktą taip:

8. Telefonu teikiama bendro pobūdžio (nesietina su informacija apie paklausėją, kurios laikymą paslaptyje Valstybinė mokesčių inspekcija privalo užtikrinti) konsultacija ir informacija. Konsultacija ir informacija, kurios laikymą paslaptyje Valstybinė mokesčių inspekcija privalo užtikrinti, teikiama Taisyklių 11 punkte nustatyta tvarka.“

4. Išdėstau 11 punktą taip:

11. Informacija apie paklausėjo iš trečiųjų šaltinių gautas pajamas ir patirtas išlaidas ar kita informacija, kurios laikymą paslaptyje Valstybinė mokesčių inspekcija privalo užtikrinti, telefonu teikiama tik tada, kai paklausėjas patvirtina savo asmens tapatybę. Tapatybei nustatyti paklausėjui pateikiami VMI prie FM patvirtinti klausimai, leidžiantys tinkamai identifikuoti paklausėją. Jeigu paklausėjas neatsako į visus pateiktus klausimus teisingai, jam suteikiama tik bendro pobūdžio informacija (nesietina su informacija apie paklausėją, kurios laikymą paslaptyje Valstybinė mokesčių inspekcija privalo užtikrinti).“

5. Išdėstau 18 punktą taip:

18. Informacija apie paklausėjo iš trečiųjų šaltinių gautas pajamas ir patirtas išlaidas ar kita informacija, kurios laikymą paslaptyje Valstybinė mokesčių inspekcija privalo užtikrinti, teikiama žodžiu tik tada, kai pagal pateiktą asmens dokumentą yra nustatoma paklausėjo asmens tapatybė. Jeigu dėl tokios informacijos kreipiasi paklausėjo atstovas, jis turi pateikti savo asmens dokumentą ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka įformintą atstovavimą liudijantį dokumentą. Atstovavimo dokumento pateikti nereikia, kai paklausėjo atstovas Mokesčių mokėtojų registre įregistruotas kaip tą paklausėją atstovaujantis asmuo.“

6. Išdėstau 19 punktą taip:

19. Jeigu paklausėjas ar jo atstovas nepateikia Taisyklių 18 punkte paminėtų dokumentų arba neįtrauktas į Mokesčių mokėtojų registrą kaip paklausėją atstovaujantis asmuo, jam suteikiama tik bendro pobūdžio (nesietina su informacija apie paklausėją, kurios laikymą paslaptyje Valstybinė mokesčių inspekcija privalo užtikrinti) informacija (pavyzdžiui: iki kada turi būti pateikiama deklaracija, sumokėtas mokestis ir panašiai).“

7. Išdėstau 25 punktą taip:

25. Pateikti rašytiniai paklausimai turi būti tvarkingai ir įskaitomai parašyti valstybine kalba (išskyrus užsienio valstybės institucijos, kito užsienio subjekto ar tarptautinės organizacijos pateiktus paklausimus), juose turi būti aiškiai suformuluoti klausimai (aprašyta situacija, dėl kurios norima gauti konsultaciją), paklausėjo pasirašyti (kai siunčiami paštu (per pašto paslaugų teikėjus), pateikiami tiesiogiai VMI prie FM ar atsiunčiami faksu), nurodytas konsultacijos gavimo tikslas. Paklausimuose turi būti nurodyti:

25.1. paklausėjo – fizinio asmens – vardas, pavardė, tikslus gyvenamosios vietos adresas, elektroninio pašto adresas, jeigu paklausėjas turi elektroninį paštą, taip pat telefono numeris (jeigu paklausėjas jį turi). Jeigu paklausimas susijęs su teikimu informacijos, kurios laikymą paslaptyje Valstybinė mokesčių inspekcija privalo užtikrinti, kartu su paklausimu pateikiamas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas, atitinkantis Taisyklių 23 punkte nustatytus reikalavimus;

25.2. paklausėjo – juridinio asmens – pavadinimas, tikslus buveinės adresas, identifikacinis numeris (kodas), telefono numeris, elektroninio pašto adresas, jeigu paklausėjas pageidautų gauti rašytinę konsultaciją elektroniniu paštu.“

8. Išdėstau 29 punktą taip:

29. Konsultuojantis padalinys į nesudėtingus paklausimus (jeigu konsultuojant nebus atskleidžiama paslaptyje laikoma informacija apie mokesčių mokėtoją, kurios laikymą paslaptyje Valstybinė mokesčių inspekcija privalo užtikrinti), paklausėjui sutikus, konsultacijas gali suteikti paklausėjo nurodytu telefonu. Telefonu suteikus konsultacijas, atsakymas raštu neteikiamas.“

9. Išdėstau 30 punktą taip:

30. Elektroniniu paštu gauti paklausimai, pateikti nenaudojant elektroninių paklausimų formos per VMI prie FM interneto svetainės skyrelį, skirtą paklausimams pateikti, nenagrinėjami. Tokie paklausimai grąžinami paklausėjui ir nurodoma grąžinimo priežastis bei rašytinių paklausimų pateikimo būdai.“

10. Išdėstau 33 punktą taip:

33. Paklausėjo atstovui (įskaitant ir konsultacines bei apskaitos, audito paslaugas teikiančias įmones, taip pat advokatus, advokatų padėjėjus ir panašiai, kai klausiama paklausėjo vardu) konsultacijos raštu teikiamos šiose Taisyklėse nustatyta tvarka tik tada, kai atstovas pateikia Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka įformintą atstovavimą patvirtinantį dokumentą. Paklausėjo atstovui nereikia pateikti šiame punkte nurodyto atstovavimo dokumento, kai jis yra įtrauktas į Mokesčių mokėtojų registrą kaip tą paklausėją atstovaujantis asmuo.“

11. Išdėstau 40 punktą taip:

40. Rašytinės konsultacijos į paklausimus, gautus per VMI prie FM interneto svetainės skyrelį, turi būti teikiamos elektroniniu paštu paklausėjo nurodytu elektroninio pašto adresu. Jeigu dėl techninių kliūčių paklausėjo nurodytu elektroniniu paštu nepavyksta to padaryti, konsultacija raštu teikiama vienu iš Taisyklių 5.1.2 ar 5.1.4 punktuose nurodytu konkrečiu būdu (siunčiamas paštu (per pašto paslaugų teikėją) arba siunčiamas faksu).“

12. Išdėstau 46 punktą taip:

46. VMI prie FM interneto svetainėje informacija apie seminarus skelbiama specialiame skyrelyje, skirtame informacijai apie seminarus skelbti, duomenys apie kiekvienoje AVMI vykstančius seminarus pateikiami atskirai. Interneto svetainėje apie seminarus tikslinėms grupėms, į kuriuos kviečiama pagal sudarytą sąrašą, skelbiama su nuoroda, kad tai yra seminaras pagal iš anksto sudarytą (sudaromą) klausytojų sąrašą.“

13. Išdėstau 49.7 punktą taip:

49.7 telefono numeris, kuriuo galima pasiteirauti apie seminarą.“

14. Išdėstau 50 punktą taip:

50. Jeigu mokesčių mokėtojai, užsiregistravę į seminarą, nori atšaukti savo dalyvavimą tame seminare, apie tai gali informuoti telefonu, nurodytu skelbimuose apie seminarus, arba pateikti užpildytą elektroninių paklausimų formą per VMI prie FM interneto svetainės skyrelį, skirtą paklausimams pateikti, ir nurodyti, kokiame seminare atsisako dalyvauti.“

 

 

 

Viršininkas                                                                       Modestas Kaseliauskas