LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2003 M. VASARIO 25 D. ĮSAKYMO NR. 97 „DĖL PROJEKTO KONKURSO ORGANIZAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2004 m. sausio 23 d. Nr. D1-40

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos nuostatų (Žin., 1998, Nr. 84-2353; 2002, Nr. 20-766) 11.5 punktu,

Pakeičiu Projekto konkurso organizavimo taisykles (toliau – Taisyklės), patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. 97 „Dėl Projekto konkurso organizavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 22-941):

1. Taisyklių 2 punktą išdėstau taip:

2. Šios Taisyklės yra taikomos Viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2002, Nr. 118-5296; 2003, Nr. 123-5579) 3 straipsnyje išvardytoms perkančiosioms organizacijoms, vykdančioms projekto konkursą“.

2. Taisyklių 4 punktą išdėstau taip:

4. Projekto konkursas – pirkimo procedūra, kurios metu vertinimo komisija (toliau – Komisija) nustato geriausią planą ar projektą (paprastai teritorijos planavimo, architektūros, inžinerijos ar duomenų apdorojimo) pateikusį tiekėją (tiekėjus), kuris (kurie) apdovanojamas prizu, premija ar kitaip arba neapdovanojamas ir kviečiamas dalyvauti pirkimo procedūrose“.

3. Taisyklių 5 punktą išdėstau taip:

5. Tiekėjas – bet kuris suinteresuotas dalyvauti projekto konkurse ūkio subjektas – fizinis asmuo, privatusis juridinis asmuo, viešasis juridinis asmuo ar tokių asmenų grupė – galintis (galinti) parengti ir pateikti planą ar projektą (paprastai teritorijos planavimo, architektūros, inžinerijos ar duomenų apdorojimo)“.

4. Taisyklių 6 punktą išdėstau taip:

6. Projektas – tai tiekėjo parengtas planas ar projektas (paprastai teritorijos planavimo, architektūros, inžinerijos ar duomenų apdorojimo), išreiškiantis projektuojamo objekto pagrindinių sprendinių idėją“.

5. Taisyklių 13 punktą išdėstau taip:

13. Projekto konkursas gali būti vykdomas, kai perkamos teritorijos planavimo, architektūros, inžinerijos, duomenų apdorojimo ar panašaus pobūdžio paslaugos. Šiuo atveju perkančioji organizacija, prieš sudarydama sutartį dėl minėtų paslaugų pirkimo, savo iniciatyva arba įpareigota kompetentingos valstybės ar savivaldybės institucijos priima sprendimą visų pirma išsiaiškinti geriausią sprendinių (paprastai teritorijos planavimo, architektūros, inžinerijos ar duomenų apdorojimo) idėją“.

6. Taisyklių 16 punktą išdėstau taip:

16. Projekto konkurse turi teisę dalyvauti fiziniai asmenys, privatieji juridiniai asmenys, viešieji juridiniai asmenys ar tokių asmenų grupės. Konkurse gali dalyvauti ir ūkio subjektų grupė jungtinės veiklos sutarties pagrindu. Projektui pateikti ūkio subjektų grupė neprivalo įsteigti juridinio asmens.

Sutinkamai su Viešųjų pirkimų įstatymo 15 straipsnio 4 dalies nuostatomis, perkančioji organizacija gali reikalauti, kad, ūkio subjektų grupės jungtinės veiklos sutarties pagrindu pateiktą projektą pripažinus geriausiu ir perkančiajai organizacijai pasiūlius sudaryti pirkimo sutartį, ši ūkio subjektų grupė įgytų tam tikrą teisinę formą, jei tai yra būtina siekiant tinkamai įvykdyti pirkimo sutartį. Apie tai turi būti nurodyta projekto konkurso dokumentuose“.

7. Taisyklių 15.2 papunktį išdėstau taip:

15.2. projekto konkurso laimėtoją, laimėtojus ar dalyvius numatyta apdovanoti prizais ar kitaip atsilyginti už dalyvavimą. Šiuo atveju perkančioji organizacija turi teisę paslaugų pirkimą tęsti neskelbiamų derybų būdu, į derybas pakviesdama projekto konkurso laimėtoją arba visus laimėtojus (pirmąsias vietas užėmusius dalyvius)“.

8. Taisyklių 19 punktą išdėstau taip:

19. Jeigu perkančioji organizacija nenumato vykdyti projekto konkurso, tuo atveju paslaugos (paprastai teritorijos planavimo, architektūros, inžinerijos ar duomenų apdorojimo) perkamos iš karto ir pirkimas vykdomas Viešųjų pirkimų įstatyme nustatytais pirkimo būdais“.

9. Taisyklių 65 punktą išdėstau taip:

65. Prieš atplėšiant vokus su devizų šifrais, Komisija privalo dalyviams ar kandidatams nedalyvaujant įvertinti visus projektus, kurie atitinka projekto konkurso dokumentuose išdėstytus reikalavimus ir sudaryti projektų eilę Komisijos suteiktų įvertinimų mažėjimo tvarka. Ši eilė paskelbiama viešame Komisijos posėdyje, apie kurio laiką ir vietą perkančioji organizacija dalyviams ar kandidatams privalo pranešti ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas“.

10. Taisyklių 68 punktą išdėstau taip:

68. Atviro projekto konkurso atveju, paskelbus dalyvių devizų šifrus, Komisija privalo patikrinti dalyvių atitikimą projekto konkurso dokumentuose nustatytiems reikalavimams ir atmesti projektus tų dalyvių, kurie neatitinka nustatytų reikalavimų. Dalyviui apie projekto atmetimą bei projekto atmetimo priežastis perkančioji organizacija privalo raštu pranešti ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos sprendimo priėmimo dienos“.

11. Taisyklių 70 punktą išdėstau taip:

70. Po projekto konkurso perkančioji organizacija, vadovaudamasi Viešųjų pirkimų įstatymo 45 straipsnio 3 dalies nuostatomis, paslaugas (paprastai teritorijos planavimo, architektūros, inžinerijos ar duomenų apdorojimo) turi teisę pirkti iš Komisijos išrinkto projekto konkurso laimėtojo neskelbiamų derybų būdu. Derybos vykdomos Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka“.

12. Taisyklių 71 punktą išdėstau taip:

71. Tais atvejais, kai Komisija išrenka kelis projekto konkurso laimėtojus, perkančioji organizacija, vadovaudamasi Viešųjų pirkimų įstatymo 45 straipsnio 3 dalies nuostatomis, paslaugas (paprastai teritorijos planavimo, architektūros, inžinerijos ar duomenų apdorojimo) turi teisę pirkti neskelbiamų derybų būdu, į derybas raštu pakviesdama visus projekto konkurso laimėtojus (pirmąsias vietas užėmusius dalyvius). Neskelbiamos derybos vykdomos Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka“.

 

 

 

APLINKOS MINISTRAS                                                                          ARŪNAS KUNDROTAS

 

SUDERINTA

Viešųjų pirkimų tarnybos

prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

direktoriaus pavaduotojas

Alvydas Rajunčius

2004 m. sausio 21 d.