LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL GABIŲ VAIKŲ PROGRAMŲ RĖMIMO KRITERIJŲ APRAŠO TVIRTINIMO

 

2005 m. gruodžio 13 d. Nr. ISAK-2551

Vilnius

 

Įgyvendindamas Vaikų ir jaunimo socializacijos programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. vasario 23 d. nutarimu Nr. 209 (Žin., 2004, Nr. 30-995), įgyvendinimo priemonių 2.1.2.3 punktą,

tvirtinu Gabių vaikų programų rėmimo kriterijų aprašą (pridedama).

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                                     REMIGIJUS MOTUZAS

______________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo

ministro 2005 m. gruodžio 13 d. įsakymu

Nr. ISAK-2551

 

GABIŲ VAIKŲ PROGRAMŲ RĖMIMO KRITERIJŲ APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Gabių vaikų programų rėmimo kriterijų aprašas (toliau – Aprašas) nustato valstybinių, savivaldybių mokyklų, kitų švietimo teikėjų vykdomų gabių vaikų programų rėmimo kriterijus.

2. Aprašo paskirtis:

2.1. užtikrinti gabių vaikų programų kokybę ir veiksmingumą;

2.2. skatinti gabių vaikų programų įvairovę ir jų pasirinkimo galimybę;

2.3. laiduoti šių programų prieinamumą vaikams nepriklausomai nuo jų socialinės padėties, gyvenamosios vietos, mokyklos tipo, amžiaus, lyties.

3. Apraše vartojamos sąvokos:

Gabių vaikų programa – gabiems vaikams skirta įvairiai formalizuota švietimo programa, kuria siekiama atskleisti vaiko gabumus vienoje ar keliose šių sričių: bendrojo intelekto, atskiroje akademinėje, kūrybinio ar produktyvaus mąstymo, lyderiavimo, meninės veiklos, psichomotorinėje ir kitose.

Gabūs vaikai – vaikai, galintys greitai ir veiksmingai įgyti žinių ir mokėjimų; juos pritaikyti kintančiose situacijose naujoms problemoms spręsti; sparčiai mokytis iš įgytos patirties ir atpažinti, kokiose situacijose tikslinga naudoti įgytas žinias ir mokėjimus.

Gabių vaikų programos dalyviai – vaikai, jaunimas ir suaugusieji, tiesiogiai dalyvaujantys gabių vaikų programoje.

Gabių vaikų programos rėmimas – sąlygų gabių vaikų švietimui sudarymas, švietimo pagalba, labdara ir parama.

4. Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853) vartojamas sąvokas.

5. Gabių vaikų programas vadovaudamiesi šiuo Aprašu teisės aktų nustatyta tvarka gali remti švietimo teikėjai, kiti fiziniai ir juridiniai asmenys.

 

 

II. GABIŲ VAIKŲ PROGRAMOS RĖMIMO KRITERIJAI IR RODIKLIAI

 

6. Nustatomi šie gabių vaikų programos rėmimo kriterijai:

6.1. gabių vaikų programos turinio tinkamumas;

6.2. gabių vaikų programos dalyvių pasiekimai;

6.3. gabių vaikų programos rėmimo tikslingumas.

7. Gabių vaikų programos turinio tinkamumas:

7.1. sudaro galimybes atskleisti vaiko gabumus, gebėjimus ir kūrybiškumą;

7.2. plėtoja specifinius vaikų gebėjimus mokslo, meno, sporto ir kitose srityse;

7.3. veiklos formos ir metodai atitinka gabių vaikų poreikius.

8. Gabių vaikų programos dalyvių pasiekimai:

8.1. mokinių pasiekimai šalies ir tarptautiniuose mokinių mokslo, meno, ir sporto renginiuose;

8.2. gabių vaikų aktyvumas ir vaidmuo projektuose, kitoje veikloje;

8.3. suaugusių programos dalyvių kvalifikacija ir patirtis mokslinėje, kūrybinėje ir kitoje veikloje.

9. Gabių vaikų programos remiamos siekiant vieno ar kelių iš šių tikslų:

9.1. plėtoti turimas ir kurti naujas gabių vaikų paieškos, atpažinimo veiklas;

9.2. užtikrinti pradėtų ugdymo programų ir veiksmingų veiklos sričių (konkursų, programų, diferencijuoto mokymo ir t. t.) tęstinumą;

9.3. užtikrinti dalyvavimą tarptautiniuose mokinių meno, mokslo ir sporto renginiuose;

9.4. stiprinti aukštųjų ir bendrojo lavinimo mokyklų sąveiką bei bendradarbiavimą, užtikrinant gabių vaikų ugdymo perimamumą;

9.5. skatinti itin gabių vaikų ugdymui skirtų bendrų mokslo, meno ir edukacinių projektų kūrimą ir vykdymą, dėstytojų, mokytojų, mokinių mainus;

9.6. skatinti gabių vaikų programose dalyvauti atitinkamų sričių specialistus ir institucijas;

9.7. tobulinti mokytojų rengimą ir kvalifikacijos kėlimą, suteikiant mokytojams šiuolaikinių gabių vaikų ugdymo kompetencijų;

9.8. plėtoti bendradarbiavimą su Europos Sąjungos ir kitų šalių švietimo institucijų institucijomis, organizacijomis, tarptautinėmis organizacijomis;

9.9. plėtoti turimą ugdymo bazę;

9.10. naudoti informacines technologijas, siekiant sumažinti regioninius skirtumus, pasitelkti regionuose turimą ar galimą sukurti potencialą;

9.11. užtikrinti gabių vaikų socializaciją, įtraukti į veiklą įvairius socialinius partnerius.

10. Formaliojo vaikų švietimo įstaigų gabių vaikų ugdymo programos rengiamos vadovaujantis Bendrųjų formaliojo švietimo programų reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. balandžio 13 d. įsakymu Nr. ISAK-535 (Žin., 2004, Nr. 56-1960).

11. Neformaliojo vaikų švietimo įstaigų gabių vaikų ugdymo programos rengiamos vadovaujantis Bendrųjų iš valstybės ir savivaldybių biudžetų finansuojamų neformaliojo švietimo programų kriterijų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. birželio 18 d. įsakymu Nr. ISAK-991 (Žin., 2004, Nr. 98-3663).

______________