Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

Dėl Lietuvos Respublikos vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 610 „DĖL RINKLIAVOS UŽ NAUDOJIMĄSI VIEŠĄJA GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪRA NUSTATYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ pakeitimo

 

2012 m. gruodžio 5 d. Nr. 1474

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimą Nr. 610 „Dėl Rinkliavos už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra nustatymo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 83-3018; 2007, Nr. 11-445; 2010, Nr. 33-1554) ir išdėstyti jį nauja redakcija:

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

Nutarimas

DĖL rinkliavų už viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo TEIKIAMAS paslaugas dydžių nustatymo taisyklIŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos transporto veiklos pagrindų įstatymo (Žin., 1991, Nr. 30-804; 2002, Nr. 29-1034) 9 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso (Žin., 2004, Nr. 72-2489; 2011, Nr. 121-5703) 23 straipsnio 7 dalimi ir 25 straipsnio 2 dalimi, įgyvendindama 2001 m. vasario 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2001/14/EB dėl geležinkelių infrastruktūros pajėgumų paskirstymo, mokesčių už naudojimąsi geležinkelių infrastruktūra ėmimo ir saugos sertifikavimo (OL 2004 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 5 tomas, p. 404) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2007 m. spalio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2007/58/EB (OL 2007 L 315, p. 44), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Rinkliavų už viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo teikiamas paslaugas dydžių nustatymo taisykles (pridedama).

2. Pavesti Susisiekimo ministerijai teisės aktų nustatyta tvarka su viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytoju sudaryti sutartį dėl viešosios geležinkelių infrastruktūros kokybės ir finansavimo užtikrinimo.“

 

 

 

LAIKINAI EINANTIS MINISTRO PIRMININKO PAREIGAS     ANDRIUS KUBILIUS

 

 

 

LAIKINAI EINANTIS SUSISIEKIMO MINISTRO PAREIGAS     ELIGIJUS MASIULIS


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2004 m. gegužės 19 d. nutarimu Nr. 610

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2012 m. gruodžio 5 d. nutarimo Nr. 1474

redakcija)

 

rinkliavų už viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo TEIKIAMAS paslaugas dydžių nustatymo taisyklės

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Rinkliavų už viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo teikiamas paslaugas dydžių nustatymo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato rinkliavų už viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo teikiamas paslaugas struktūrą, šių rinkliavų dydžių nustatymo, tvirtinimo, skelbimo ir mokėjimo tvarką, taip pat metodiką, pagal kurią nustatoma, kurios viešosios geležinkelių infrastuktūros valdytojo išlaidos yra tinkamos ir turi būti įvertintos skaičiuojant rinkliavų už viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo teikiamas paslaugas dydžius.

2. Taisyklių tikslas – užtikrinti visoms geležinkelio įmonėms (vežėjams) nediskriminacinėmis sąlygomis prieigą prie viešosios geležinkelių infrastruktūros teikiant keleivių, bagažo ir (ar) krovinių vežimo vietiniais ir (ar) tarptautiniais maršrutais paslaugas.

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Veiklomis pagrįstos išlaidų apskaitos metodas – viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo vykdomų veiklų išlaidų apskaitos būdas, kurį taikant identifikuojamos vykdomos veiklos, o šių veiklų vykdymo išlaidos (taip pat netiesioginės ir veiklos išlaidos) priskiriamos (paskirstomos) paslaugoms ar produktams.

Rinkliava už viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo teikiamas paslaugas (toliau – rinkliava) – geležinkelio įmonių (vežėjų) viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui mokamas užmokestis už viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo suteiktas paslaugas, kurios būtinos geležinkelio įmonėms (vežėjams), kai jos teikia keleivių, bagažo ir (ar) krovinių vežimo vietiniais ir (ar) tarptautiniais maršrutais (toliau – keleivių ir (ar) krovinių vežimas) paslaugas.

Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo teikiamos paslaugos – viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo teikiamos paslaugos, nurodytos Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimu Nr. 611 (Žin., 2004, Nr. 83-3019; 2006, Nr. 23-754).

Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekse (Žin., 2004, Nr. 72-2489) ir Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo taisyklėse.

 

II. RINKLIAVų STRUKTŪRA

 

4. Geležinkelio įmonės (vežėjai) už viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo suteiktas paslaugas, kurios sudaro minimalų prieigos paketą, ir prieigą prie geležinkelių infrastruktūros objektų moka šias rinkliavas:

4.1. pajėgumų rezervavimo;

4.2. traukinių eismo;

4.3. keleivių tranzito;

4.4. krovinių tranzito;

4.5. krovinių vežimo;

4.6. kontaktinio elektros tinklo naudojimo.

5. Geležinkelio įmonės (vežėjai) moka šias rinkliavas už papildomas viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo suteiktas paslaugas:

5.1. naudojimąsi viešajai geležinkelių infrastruktūrai priskirtais degalinių įrenginiais ir degalų tiekimą;

5.2. naudojimąsi viešajai geležinkelių infrastruktūrai priskirtais krovinių terminalais;

5.3. naudojimąsi viešajai geležinkelių infrastruktūrai priskirtais techninės priežiūros ir kitais techniniais įrenginiais;

5.4. geležinkelių riedmenų laikymą viešajai geležinkelių infrastruktūrai priskirtuose geležinkelio keliuose;

5.5. pagalbą, kai važiuoja neįprasti traukiniai (vežami nestandartiniai kroviniai ir kita);

5.6. manevravimą;

5.7. kitas viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo teikiamas paslaugas, kurios būtinos geležinkelio įmonėms (vežėjams), kai jos teikia keleivių ir (ar) krovinių vežimo paslaugas.

 

III. pajėgumų rezervavimo rinkliava

 

6. Mokėtina pajėgumų rezervavimo rinkliava nustatoma pagal rezervuotų traukinio linijų ilgius:

P=Rxp, kur:

P – mokėtina pajėgumų rezervavimo rinkliava, litais (toliau – Lt);

R – faktinis geležinkelio įmonės (vežėjo) rezervuotų traukinio linijų ilgis, tai yra rezervuota traukinių rida, traukinio kilometrais (toliau – trauk. km);

p – pajėgumų rezervavimo rinkliavos dydis, Lt už rezervuojamus traukinio kilometrus (toliau – Lt/trauk. km), nustatomas pagal Taisyklių 7 punktą.

7. Pajėgumų rezervavimo rinkliavos dydis nustatomas pagal šią formulę:

p=(30%*I)/R, kur:

p – pajėgumų rezervavimo rinkliavos dydis (Lt/trauk. km);

I – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojamos viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidos, tiesiogiai patiriamos teikiant paslaugas, kurios sudaro minimalų prieigos paketą, ir prieigą prie geležinkelių infrastruktūros objektų; tiesioginės šių paslaugų teikimo išlaidos apskaičiuojamos pagal Taisyklių IX skyriuje pateiktą metodiką;

R – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojama visų traukinių rida (visų rezervuojamų traukinio linijų ilgis), trauk. km.

 

IV. TRAUKINIŲ EISMO RINKLIAVA

 

8. Mokėtina traukinių eismo rinkliava nustatoma pagal faktinę traukinių darbo apimtį ir išreiškiama bruto tonkilometriais (toliau – tkm bruto):

T=Axt, kur:

T – mokėtina traukinių eismo rinkliava (Lt);

A – faktinė geležinkelio įmonės (vežėjo) traukinių darbo apimtis (tkm bruto);

t – traukinių eismo rinkliavos dydis (Lt už bruto tonkilometrį (toliau – Lt/tkm bruto), nustatomas pagal Taisyklių 9 punktą.

9. Traukinių eismo rinkliavos dydis nustatomas pagal šią formulę:

t=(70%*I)/A, kur:

t – traukinių eismo rinkliavos dydis (Lt/tkm bruto);

I – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojamos viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidos, tiesiogiai patiriamos teikiant paslaugas, kurios sudaro minimalų prieigos paketą, ir prieigą prie geležinkelių infrastruktūros objektų; tiesioginės šių paslaugų teikimo išlaidos apskaičiuojamos pagal Taisyklių IX skyriuje pateiktą metodiką;

A – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojama visų traukinių darbo apimtis (tkm bruto).

 

V. KELEIVIŲ TRANZITO RINKLIAVA

 

10. Mokėtina keleivių tranzito rinkliava nustatoma pagal tranzitinių keleivinių traukinių darbo apimtį (tkm bruto):

 

T(tranz.kel)=A(tranz.kel)xt(tranz.kel), kur:

 

Ttranz.kel – mokėtina keleivių tranzito rinkliava (Lt);

Atranz.kel – faktinė tranzitinių keleivinių traukinių darbo apimtis (tkm bruto);

ttranz.kel – keleivių tranzito rinkliavos dydis (Lt/tkm bruto), nustatomas pagal Taisyklių 11 punktą.

11. Keleivių tranzito rinkliavos dydis nustatomas pagal šią formulę:

t(tranz.kel)=((VxA(kel))/A)/(A(kel)–A(tranz.kel)), kur:

 

ttranz.kel – keleivių tranzito rinkliavos dydis (Lt/ tkm bruto);

V – valstybės lėšos (taip pat ir Europos Sąjungos fondų, savivaldybių lėšos), vidutiniškai per metus skiriamos viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidoms dengti (Lt). Vidutinė metinė valstybės lėšų suma nustatoma pagal faktinius ir planinius 5 metų duomenis: tai yra pagal 2 kalendorinių metų iki metų, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, tarnybinio traukinių tvarkaraščio įsigaliojimo metų ir 2 kalendorinių metų po metų, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, duomenis;

Akel – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojama keleivinių traukinių darbo apimtis (tkm bruto);

A – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojama visų traukinių darbo apimtis (tkm bruto);

Atranz.kel – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojama tranzitinių keleivinių traukinių darbo apimtis (tkm bruto).

 

VI. KROVINIŲ TRANZITO RINKLIAVA

 

12. Mokėtina krovinių tranzito rinkliava nustatoma pagal tranzitinių krovinių vežimo apimtį, tonkilometriais (tkm neto):

 

T(tranz.krov)=K(tranz.krov)xt(tranz.krov), kur:

 

Ttranz.krov – mokėtina krovinių tranzito rinkliava (Lt);

Ktranz.krov – faktinė tranzitinių krovinių vežimo apimtis (tkm neto);

ttranz.krov – krovinių tranzito rinkliavos dydis (Lt/tkm neto), nustatomas pagal Taisyklių 13 punktą.

13. Krovinių tranzito rinkliavos dydis nustatomas pagal šią formulę:

t(tranz.krov)=((VxA(krov))/A)/(K–K(tranz)), kur:

 

ttranz.krov – krovinių tranzito rinkliavos dydis (Lt/tkm neto);

V – valstybės lėšos (taip pat ir Europos Sąjungos fondų, savivaldybių lėšos), vidutiniškai per metus skiriamos viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidoms dengti (Lt). Vidutinė metinė valstybės lėšų suma nustatoma pagal faktinius ir planinius 5 metų duomenis: tai yra pagal 2 kalendorinių metų iki metų, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, tarnybinio traukinių tvarkaraščio įsigaliojimo metų ir 2 kalendorinių metų po metų, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, duomenis;

Akrov – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojama prekinių traukinių darbo apimtis (tkm bruto);

A – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojama visų traukinių darbo apimtis (tkm bruto);

K – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojama visų krovinių vežimo apimtis (tkm neto);

Ktranz – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojama tranzitinių krovinių vežimo apimtis (tkm neto).

 

VII. KROVINIŲ VEŽIMO RINKLIAVA

 

14. Mokėtina krovinių vežimo rinkliava nustatoma pagal krovinių, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežimo apimtį ir išreiškiama tonkilometriais (toliau – tkm neto):

Kr(i)=K(i)xkr(i), kur:

Kri – mokėtina krovinių vežimo už tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui priskirtų krovinių vežimą rinkliava (Lt);

Ki – faktinė geležinkelio įmonės (vežėjo) krovinių, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo rinkos segmentui, vežimo apimtis (tkm neto);

kri – krovinių vežimo rinkliavos už vežamus krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, dydis (Lt/tkm neto), nustatomas pagal Taisyklių 15 punktą.

15. Krovinių vežimo rinkliavos už vežamus krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, dydis nustatomas atsižvelgiant į krovinių vežimo rinkos sąlygas, tai yra Lietuvos geležinkelių transporto rinkoje susiformavusį krovinių, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežimo paslaugos vidutinį rentabilumo lygį. Krovinių vežimo rinkliavos už krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, dydis nustatomas pagal šią formulę:

 

kr(i)=(0,95*Paj(i)–San(i))/K(i)–(p(i)+t(i)+tranz(i)+e(i)), kur:

 

kri – krovinių vežimo rinkliavos už vežamus krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, dydis (Lt/tkm neto);

Paji Valstybinei geležinkelio inspekcijai prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Valstybinė geležinkelio inspekcija) duomenis pateikusių geležinkelio įmonių (vežėjų) faktinės pajamos, gautos už paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krovinių, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežimą (Lt);

Sani – Valstybinei geležinkelio inspekcijai duomenis pateikusių geležinkelio įmonių (vežėjų) faktinės sąnaudos, patirtos paskutiniais pasibaigusiais kalendoriniais metais vežant krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui (Lt), neįtraukiant sąnaudų, kurios patiriamos mokant rinkliavas, nurodytas Taisyklių 4 punkte;

Ki – Valstybinei geležinkelio inspekcijai duomenis pateikusių geležinkelio įmonių (vežėjų) faktinė krovinių, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežimo paskutiniais pasibaigusiais kalendoriniais metais apimtis (tkm neto);

pi – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojamas vidutinis pajėgumų rezervavimo rinkliavos už vežamus krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, dydis (Lt/tkm neto), nustatomas pagal Taisyklių 16 punktą;

ti – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojamas vidutinis traukinių eismo rinkliavos už vežamus krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, dydis (Lt/tkm neto), nustatomas pagal Taisyklių 17 punktą;

tranzi – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojamas vidutinis krovinių tranzito rinkliavos už vežamus krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, dydis (Lt/tkm neto), nustatomas pagal Taisyklių 18 punktą;

ei – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojamas vidutinis kontaktinio elektros tinklo naudojimo rinkliavos už vežamus krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, dydis (Lt/tkm neto), nustatomas pagal Taisyklių 19 punktą.

16. Planuojamas vidutinis pajėgumų rezervavimo rinkliavos už vežamus krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, dydis (Lt/tkm neto) nustatomas pagal šią formulę:

p(i)=p/((V(i(krauti))–V(i(tušti)))xa(i)xb), kur:

 

p – pajėgumų rezervavimo rinkliavos dydis (Lt/trauk. km);

Vikrauti – paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų vidutinis faktinis krauto vagono, naudojamo kroviniams, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežti, svoris (t bruto);

Vitušti – paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų vidutinis faktinis tuščio vagono, naudojamo kroviniams, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežti, svoris (t bruto);

ai – vidutinė faktinė paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krautų vagonų, naudojamų kroviniams, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežti, ridos dalis, vertinant visą šių vagonų ridą;

b – paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų vidutinis faktinis vagonų, sudarančių prekinio traukinio sąstatą, skaičius (vnt.).

17. Planuojamas vidutinis traukinių eismo rinkliavos už vežamus krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, dydis (Lt/tkm neto) nustatomas pagal šią formulę:

t(i)=(tx(V(i(krauti))xa(i)+V(i(tušti))x(1–a(i)))/((V(i(krauti))–V(i(tušti)))xa(i)), kur:

 

t – traukinių eismo rinkliavos dydis (Lt/tkm bruto);

Vikrauti – vidutinis faktinis paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krauto vagono, naudojamo kroviniams, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežti, svoris bruto (t bruto);

Vitušti – vidutinis faktinis paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų tuščio vagono, naudojamo kroviniams, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežti, svoris (t);

ai – vidutinė faktinė paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krautų vagonų, naudojamų kroviniams, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežti, ridos dalis, vertinant visą šių vagonų ridą.

18. Planuojamas vidutinis krovinių tranzito rinkliavos už vežamus krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, dydis (Lt/tkm neto) nustatomas pagal šią formulę:

 

tranz(i)=t(tranz.krov)xc(i), kur:

 

ttranz.krov – krovinių tranzito rinkliavos dydis (Lt/tkm neto);

ci – vidutinė faktinė paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krovinių, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, tranzito dalis, vertinant visus atitinkamo segmento krovinių vežimus.

19. Planuojamas vidutinis kontaktinio elektros tinklo naudojimo rinkliavos už vežamus krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, dydis (Lt/tkm neto), nustatomas pagal šią formulę:

 

e(i)=(exd(i))/((V(i(krauti))–V(i(tušti)))xa(i)xb), kur:

 

e – kontaktinio elektros tinklo naudojimo rinkliavos dydis (Lt/trauk. km), nustatomas pagal Taisyklių 21 punktą;

di – vidutinė faktinė paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krovinių, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežtų naudojant elektros trauką, dalis, vertinant visus atitinkamo segmento krovinių vežimus;

Vikrauti – vidutinis faktinis paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krauto vagono, naudojamo kroviniams, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežti, svoris, bruto (t bruto);

Vitušti – vidutinis faktinis paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų tuščio vagono, naudojamo kroviniams, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežti, svoris (t bruto);

ai – vidutinė faktinė paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krautų vagonų, naudojamų kroviniams, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežti, ridos dalis, vertinant visą šių vagonų ridą;

b – vidutinis faktinis paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų vagonų, sudariusių prekinį sąstatą, skaičius (vnt.).


VIII. KONTAKTINIO ELEKTROS TINKLO NAUDOJIMO rinkliava

 

20. Mokėtina kontaktinio elektros tinklo naudojimo rinkliava nustatoma pagal faktinius traukinių su elektrine trauka kilometrus:

 

E=R(e)xe, kur:

 

E – mokėtina kontaktinio elektros tinklo naudojimo rinkliava (Lt);

Re – faktiškai nuvažiuoti traukinių su elektrine trauka kilometrai (el. trauk. km);

e – kontaktinio elektros tinklo naudojimo rinkliavos dydis (Lt/trauk. km), nustatomas pagal Taisyklių 21 punktą.

21. Kontaktinio elektros tinklo naudojimo rinkliavos dydis nustatomas pagal šią formulę:

e=T(e)/R(e), kur:

 

e – kontaktinio elektros tinklo naudojimo rinkliavos dydis (Lt/trauk. km);

Te – kalendoriniais metais, kuriai įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojamos viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidos, tiesiogiai patiriamos teikiant kontaktinio elektros tinklo naudojimo paslaugas; tiesioginės šių paslaugų teikimo išlaidos apskaičiuojamos pagal Taisyklių IX skyriuje pateiktą metodiką;

Re – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojama traukinių su elektrine trauka rida (trauk. km).

 

IX. VIEŠOSIOS GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪROS VALDYTOJO IŠLAIDOS. METODIKA, PAGAL KURIĄ NUSTATOMA, KURIOS VIEŠOSIOS GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪROS VALDYTOJO IŠLAIDOS TINKAMOS IR TURI BŪTI ĮVERTINTOS SKAIČIUOJANT RINKLIAVŲ DYDŽIUS

 

22. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo teikiamų paslaugų išlaidos nustatomos vadovaujantis veiklomis pagrįstos išlaidų apskaitos metodu. Detalią išlaidų paskirstymo viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo teikiamoms paslaugoms, kurios sudaro minimalų prieigos paketą, ir prieigai prie geležinkelių infrastruktūros objektų, papildomoms paslaugoms ir likusioms paslaugoms tvarką nustato viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas, atsižvelgdamas į savo organizacinę struktūrą, darbų technologijas ir turimas apskaitos sistemas. Ši viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo nustatoma tvarka periodiškai (ne rečiau kaip kas 5 metai) atnaujinama pagal geriausios tarptautinės patirties principus.

23. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas, teikdamas paslaugas, patiria tiesiogines, netiesiogines ir veiklos išlaidas.

24. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas visų jo teikiamų paslaugų išlaidoms apskaičiuoti naudoja vienodus sąnaudų paskirstymo (priskyrimo) principus ir taiko ekonomiškai pagrįstus sąnaudų paskirstymo (priskyrimo) rodiklius.

25. Rinkliavos už viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo teikiamas paslaugas, kurios sudaro minimalų prieigos paketą, ir prieigą prie geležinkelių infrastruktūros objektų grindžiamos tiesioginėmis išlaidomis, patiriamomis teikiant šias paslaugas. Į šias išlaidas neįtraukiamos viešosios geležinkelių infrastruktūros ilgalaikio turto nusidėvėjimo sąnaudos, investicinės ir paskolų tvarkymo išlaidos.

26. Taisyklių 4.1 ir 4.2 punktuose nurodytos rinkliavos nustatomos tokio dydžio, kad iš šių rinkliavų gautos pajamos būtų lygios viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidoms, tiesiogiai patiriamoms teikiant minimalų prieigos paketą ir prieigą prie geležinkelių infrastruktūros objektų (išskyrus išlaidas, tiesiogiai patiriamas teikiant naudojimosi kontaktiniu elektros tinklu paslaugas) sudarančias paslaugas. Šias išlaidas sudaro:

26.1. žemės sankasos, geležinkelio kelio statinių, geležinkelio kelio technikos, pagrindinių, geležinkelio stočių ir privažiuojamųjų geležinkelio kelių naudojimo, priežiūros ir remonto tiesioginės sąnaudos;

26.2. automatizuotų, mechanizuotų kalnelių, automatinės blokuotės įrenginių, centralizuotai valdomų iešmų, techninio ryšio įrenginių, informacijos perdavimo kabelinio ryšio linijų, traukinių radijo ryšio, kitų automatikos ir ryšių įrenginių eksploatavimo, priežiūros ir remonto tiesioginės sąnaudos;

26.3. elektros perdavimo linijų ir tiekimo įrenginių naudojimo, priežiūros ir remonto tiesioginės sąnaudos, tiesioginės sąnaudos elektros energijai ir šilumai;

26.4. viešajai geležinkelių infrastruktūrai priskirtų pastatų, jų vidaus tinklų ir inžinerinių įrenginių eksploatavimo, priežiūros ir remonto tiesioginės sąnaudos;

26.5. traukinių eismo organizavimo sąstatų formavimo, traukinių priėmimo, išleidimo ir kitų su tuo susijusių darbų tiesioginės sąnaudos.

27. Taisyklių 4.6 punkte nurodytos rinkliavos dydis nustatomas įvertinus tik tiesiogines viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidas, patiriamas teikiant kontaktinio elektros tinklo naudojimo paslaugą. Šias išlaidas sudaro kontaktinio tinklo ir šio tinklo linijų, traukos pastočių, apšvietimo įrenginių eksploatavimo, priežiūros ir remonto išlaidos.

28. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo tiesiogines išlaidas sudaro viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo darbuotojų, susijusių su atitinkamos viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo paslaugų teikimu, darbo apmokėjimo, valstybinio socialinio draudimo sąnaudos, medžiagų, kuro, elektros, šilumos, iš rangovų pirktų viešosios geležinkelių infrastruktūros naudojimo ir priežiūros darbų bei remonto sąnaudos, kurias registruojant apskaitoje galima tiesiogiai priskirti vykdomiems darbams ir (ar) paslaugoms.

29. Teikiamų papildomų paslaugų rinkliavų dydžiai grindžiami su šių paslaugų teikimu susijusiomis tiesioginėmis, netiesioginėmis ir veiklos išlaidomis.

30. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas, planuodamas savo išlaidas, privalo numatyti, kaip sumažins savo išlaidas, taikydamas priemones viešosios geležinkelių infrastruktūros išlaidoms bei rinkliavų dydžiams mažinti. Priemonės viešosios geležinkelių infrastruktūros išlaidoms ir rinkliavų dydžiams mažinti turi būti tokios, kad nepablogintų geležinkelių transporto eismo saugos ir viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo paslaugų, teikiamų geležinkelio įmonėms (vežėjams), kokybės.

 

X. Rinkliavų dydžių NUSTATYMAS, tvirtinimas ir SKELBIMAS

 

31. Rinkliavų, nurodytų Taisyklių 4 ir 5 punktuose, dydžius ne vėliau kaip prieš 16 mėnesių iki tarnybinio traukinių tvarkaraščio įsigaliojimo, vadovaudamasi Taisyklėmis, nustato Valstybinė geležinkelio inspekcija. Rinkliavų už nurodytas Taisyklių 5 punkte paslaugas, kurių teikti nereikia, dydžiai nenustatomi.

32. Valstybinė geležinkelio inspekcija nustato rinkliavų, nurodytų Taisyklių 4 punkte, dydžius pagal:

32.1. viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo pateiktus duomenis apie:

32.1.1. planuojamas viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidas, tiesiogiai patiriamas teikiant:

32.1.1.1. paslaugas, kurios sudaro minimalų prieigos paketą, ir prieigą prie geležinkelių infrastruktūros objektų;

32.1.1.2. kontaktinio elektros tinklo naudojimo paslaugas;

32.1.2. planuojamą visų traukinių ridą (rezervuotas traukinių linijas), elektrinių traukinių ridą;

32.1.3. planuojamą keleivinių traukinių, tranzitinių keleivinių traukinių, prekinių traukinių darbo apimtį;

32.1.4. planuojamą krovinių vežimo apimtį (taip pat ir tranzitinių krovinių vežimo apimtį);

32.1.5. viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui skirtas ir planuojamas skirti valstybės lėšas;

32.1.6. lėšų poreikį visoms viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo veiklai reikalingoms einamosioms, paskolų tvarkymo ir investicinėms išlaidoms, kurių nepadengia valstybės lėšos ir kiti šaltiniai (išskyrus Taisyklių 5 punkte nurodytas rinkliavas), padengti per metus;

32.2. geležinkelio įmonių (vežėjų) pateiktus duomenis apie:

32.2.1. faktinę paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krovinių vežimo apimtį pagal Taisyklių priede nurodytus krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentus;

32.2.2. faktines paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų geležinkelio įmonių (vežėjų) pajamas už krovinių, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežimą;

32.2.3. faktines paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų geležinkelio įmonių (vežėjų) krovinių, kurie priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežimo sąnaudas be rinkliavų už paslaugas, kurios sudaro minimalų prieigos paketą, ir prieigą prie infrastruktūros objektų;

32.2.4. vidutinį geležinkelio įmonių (vežėjų) faktinį paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krauto vagono, naudojamo kroviniams, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežti, svorį, bruto;

32.2.5. vidutinį geležinkelio įmonių (vežėjų) faktinį paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų tuščio vagono, naudojamo kroviniams, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežti, svorį;

32.2.6. geležinkelio įmonių (vežėjų) faktinę paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krautų vagonų, naudojamų kroviniams, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežti, ridos dalį vertinant visą šių vagonų ridą;

32.2.7. vidutinį geležinkelio įmonių (vežėjų) faktinį paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų vagonų, sudarančių prekinio traukinio sąstatą, skaičių;

32.2.8. vidutinę faktinę paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krovinių, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, tranzito dalį vertinant visus atitinkamo segmento krovinių vežimus;

32.2.9. faktinę paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krovinių, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežamų naudojant elektros trauką, dalį vertinant visus atitinkamo krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmento krovinių vežimus.

33. Valstybinė geležinkelio inspekcija krovinių vežimo rinkliavos dydį nustato pagal geležinkelio įmonių (vežėjų) pateiktus jų veiklos Lietuvos Respublikos viešosios geležinkelių infrastruktūros tinkle rodiklius. Jeigu geležinkelio įmonės (vežėjai) duomenų nepateikia arba duomenis pateikusių geležinkelio įmonių (vežėjų) krovinių, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, krovinių vežimo rinkos dalis Lietuvos teritorijoje (tonkilometriais) sudaro mažiau kaip 25 procentus, paliekamas galioti ankstesnio tarnybinio traukinių tvarkaraščio laikotarpio krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui nustatytas krovinių vežimo rinkliavos dydis. Nustatant krovinių vežimo rinkliavos dydį, geležinkelio įmonių (vežėjų), kurių deklaruojamas krovinių, pagal Taisyklių priedą priskirtų tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežimo rentabilumas (tai yra pajamų ir sąnaudų santykis) 20 procentinių punktų ir daugiau skiriasi nuo kitų geležinkelio įmonių (vežėjų), turinčių daugiau kaip 50 procentų krovinių, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežimo rinkos, deklaruojamo vidutinio rentabilumo, pateikti jų veiklos Lietuvos Respublikos viešosios geležinkelių infrastruktūros tinkle rodikliai nevertinami.

34. Jeigu taikant krovinių vežimo rinkliavos dydžius, nustatytus pagal Taisyklių 15 punktą, planuojama surinkti rinkliavų suma viršija visų viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo veiklai reikalingų einamųjų, paskolų tvarkymo ir investicinių išlaidų, kurių nepadengia valstybės lėšos ir kiti šaltiniai (išskyrus Taisyklių 4 punkte nurodytas rinkliavas), poreikį, kiekvieno krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmento krovinių vežimo rinkliavos tarifai proporcingai sumažinami iki tokio lygio, kad planuojama surinkti rinkliavos suma atitiktų viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidų poreikį.

35. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas ir geležinkelio įmonės (vežėjai), pageidaujantys, kad jų veiklos rentabilumo rodikliai būtų įvertinti nustatant krovinių vežimo rinkliavos dydį, likus ne mažiau kaip 17 mėnesių iki tarnybinio traukinių tvarkaraščio įsigaliojimo Valstybinei geležinkelio inspekcijai pateikia Taisyklių 32 punkte nurodytus duomenis.

36. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas ne vėliau kaip likus 17 mėnesių iki tarnybinio traukinių tvarkaraščio įsigaliojimo:

36.1. tvirtina papildomų paslaugų, kurių reikia, ir viešosios geležinkelių infrastruktūros objektų, kuriuose viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas šias paslaugas planuoja teikti, sąrašą ir pateikia jį Valstybinei geležinkelio inspekcijai;

36.2. pateikia Valstybinei geležinkelio inspekcijai informaciją apie planinę papildomų paslaugų savikainą ir kitus duomenis, būtinus rinkliavų, nurodytų Taisyklių 5 punkte, dydžiams nustatyti.

37. Valstybinė geležinkelio inspekcija rinkliavų, nurodytų Taisyklių 5 punkte, dydžius nustato įvertinusi visas viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidas, patiriamas teikiant tam tikrą viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo teikiamą papildomą paslaugą, ir 5 procentų pelną.

38. Rinkliavų, nurodytų Taisyklių 5 punkte, dydžiai gali būti tikslinami, jeigu pagrįstai pasikeičia planuojamos viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidos, kurios dengiamos iš šių rinkliavų, tačiau ne vėliau kaip prieš 30 kalendorinių dienų iki tarnybinio traukinių tvarkaraščio įsigaliojimo.

39. Jeigu prireikia papildomų paslaugų, likus mažiau kaip 16 mėnesių iki tarnybinio traukinių tvarkaraščio įsigaliojimo, ar tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiu ir viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas turi galimybę geležinkelio įmonei (vežėjui) teikti pageidaujamą papildomą paslaugą, rinkliavos už tokią paslaugą dydį nustato Valstybinė geležinkelio inspekcija per 15 darbo dienų nuo informacijos apie planuojamas tokios paslaugos teikimo išlaidas gavimo iš viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo.

40. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas ir duomenis teikiančios geležinkelio įmonės (vežėjai) privalo užtikrinti, kad pagal šį Taisyklių skyrių Valstybinei geležinkelio inspekcijai teikiami duomenys būtų teisingi ir pateikti nustatytu laiku.

41. Rinkliavų dydžiai nustatomi vienam tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiui.

42. Nustatytus rinkliavų dydžius viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas nedelsdamas skelbia Viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklo nuostatuose.

 

XI. RinkliavŲ mokėjimas

 

43. Rinkliavos mokamos viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui.

44. Geležinkelio įmonė (vežėjas) pajėgumų rezervavimo rinkliavą, nurodytą Taisyklių 4.1 punkte, pagal viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo pateiktą sąskaitą (išrašoma per 10 kalendorinių dienų po traukinių eismo grafiko patvirtinimo) sumoka per 10 kalendorinių dienų nuo sąskaitos pateikimo geležinkelio įmonei (vežėjui).

45. Jeigu Valstybinė geležinkelio inspekcija priima sprendimą skirti viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus pagal „paskutinės minutės“ paraišką, geležinkelio įmonė (vežėjas) pajėgumų rezervavimo rinkliavą pagal viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo pateiktą sąskaitą (išrašoma per 5 kalendorines dienas nuo sprendimo skirti pajėgumus priėmimo) sumoka per 5 kalendorines dienas nuo sąskaitos pateikimo geležinkelio įmonei (vežėjui).

46. Geležinkelio įmonės (vežėjo) sprendimas atsisakyti jai skirtų viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų, priimtas po traukinių eismo grafiko patvirtinimo ar Valstybinės geležinkelio inspekcijos sprendimo skirti viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus pagal „paskutinės minutės“ paraišką dienos, neatleidžia nuo prievolės sumokėti pajėgumų rezervavimo rinkliavą.

47. Geležinkelio įmonei (vežėjui) nepasinaudojus skirtais viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumais, sumokėta pajėgumų rezervavimo rinkliava negrąžinama. Jeigu skirtais viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumais geležinkelio įmonė (vežėjas) nepasinaudoja dėl nenugalimos jėgos (force majeure), pajėgumų rezervavimo rinkliavos įmoka grąžinama geležinkelio įmonei (vežėjui) per 6 mėnesius nuo rinkliavos sumokėjimo dienos.

48. Sumokėta pajėgumų rezervavimo rinkliavos įmoka negali būti panaudota geležinkelio įmonei (vežėjui) atsiskaityti už kitus jos rezervuotus ar panaudotus viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus, išskyrus tą atvejį, kai geležinkelio įmonė (vežėjas) skirtais viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumais nepasinaudoja dėl nenugalimos jėgos (force majeure).

49. Geležinkelio įmonė (vežėjas), panaudojusi paskirtus viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui sumoka traukinių eismo, keleivių tranzito, krovinių tranzito, krovinių vežimo ir kontaktinio elektros tinklo naudojimo rinkliavas, nurodytas Taisyklių 4.2, 4.3, 4.4, 4.5 ir 4.6 punktuose, ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų po to, kai viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas pateikia geležinkelio įmonei (vežėjui) sąskaitą.

50. Rinkliavos, nurodytos Taisyklių 5 punkte, mokamos už kiekvieną faktiškai viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo suteiktą paslaugą ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų po to, kai viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas pateikia geležinkelio įmonei (vežėjui) sąskaitą.

 

XII. Baigiamosios nuostatos

 

51. Geležinkelio įmonei (vežėjui) pareikalavus, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas privalo pagrįsti sąskaitų, pateiktų geležinkelio įmonei (vežėjui), sumas.

52. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas ir Valstybinė geležinkelio inspekcija atsako už jiems patikėtos informacijos konfidencialumą.

53. Ikiteisminius ginčus dėl rinkliavų dydžių ar struktūros nagrinėja rinkos reguliuotojas, vadovaudamasis Geležinkelio įmonių (vežėjų) skundų nagrinėjimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 19 d. nutarimu Nr. 553 (Žin., 2010, Nr. 59-2892).

 

_________________


Rinkliavų už viešosios geležinkelių

infrastruktūros valdytojo teikiamas paslaugas

dydžių nustatymo taisyklių

priedas

 

KROVINIŲ VEŽIMO GELEŽINKELIŲ TRANSPORTU RINKOS SEGMENTŲ SĄRAŠAS

 

Krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentas

Bendrosios krovinių nomenklatūros kodai*

1. Krautų ir tuščių konteinerių, puspriekabių ir kitų įvairiarūšių talpyklų vežimas

visi kodai šioje lentelėje nurodyti pagal tai, koks krovinys vežamas konteineryje, puspriekabėje ar kitoje įvairiarūšėje talpykloje

2. Pavojingųjų krovinių vežimas

282990, 290420, 290890, 291470, 291639, 292090, 292142, 292144, 292229, 292419, 292990, 293369, 293399, 293499, 310230, 350510, 360100, 360200, 360300, 360400, 391220, 930621, 930630, 930690 – sprogstamosios medžiagos;

270500, 271112, 271113, 271119, 271121, 271129, 280110, 280130, 280410, 280421, 280429, 280430, 280440, 280610, 281119, 281121, 281123, 281129, 281210, 281290, 281410, 281420, 282619, 284590, 284800, 285000, 285100, 290100, 290311, 29031910, 290321, 290330, 290342, 290344–290346, 290349, 290359, 290490, 290919, 291010, 291470, 291590, 291900, 292111, 292119, 292690, 293090, 310510, 360610, 382471, 842410, 961320 – dujos, suslėgtos, skystosios ar suskystintos;

130219, 220890, 270730, 270900, 271019, 271410, 272100, 272200, 272400–272600, 274100, 274200, 281310, 290110, 290124, 290129, 290211, 290219, 290220, 290230, 290241–290243, 290250, 290260, 290270, 290290, 290315, 290319, 290329, 290330, 290361, 290369, 290420, 290511, 290512, 290514, 290515, 290519, 290619, 290911, 290919, 290920, 290942, 290944, 290949, 291010, 291020, 291090, 291100, 291211–291219, 291229, 291249, 291250, 291411–291419, 291422, 291429, 291440, 291450, 291513, 291531, 291532, 291534, 291539, 291540, 291550, 291560, 291590, 291612, 291614, 291619, 291811, 292090, 292111, 292112, 292119, 292129, 292419, 292429, 292610, 292690, 292800, 292910, 292990, 293090, 293211, 293219, 293299, 293331, 293339, 293391, 293399, 293499, 300390, 320500, 321000, 321519, 330790, 380510, 380520, 380690, 380700, 380810, 380830, 381400, 391220, 400520, 810920, 880330 – liepsnieji skysčiai;

284440 – radioaktyviosios medžiagos

3. Mažos vertės krovinių vežimas

2501–2509, 2511–2530 (išskyrus 250300, 252400) – druska, žemės ir akmenys, tinkavimo medžiagos, kalkės ir cementas;

2601–2621 (išskyrus 262019, 262040) – rūdos, šlakai, pelenai;

2701–2708 (išskyrus 270500, 270730, 270740, 270760) – kietasis mineralinis kuras;

4401, 4402 – kurui skirta mediena, medžio anglys

4. Kitų krovinių vežimas

visi kiti kroviniai, kurių kodai nenurodyti šioje lentelėje

 

____________________

* Bendrosios krovinių nomenklatūros kodus tvirtina susisiekimo ministras.

 

_________________