VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS PRIE

SUSISIEKIMO MINISTERIJOS VIRŠININKO

Į S A K Y M A S

 

DĖL VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS VIRŠININKO 2009 M. BIRŽELIO 30 D. ĮSAKYMO NR. 2B-250 „DĖL TRANSPORTO PRIEMONIŲ ATITIKTIES ĮVERTINIMO PROCEDŪRŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2012 m. birželio 19 d. Nr. 2B-258

Vilnius

 

1. Pakeičiu Transporto priemonių atitikties įvertinimo procedūrų aprašą, patvirtintą Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2009 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. 2B-250 „Dėl Transporto priemonių atitikties įvertinimo procedūrų aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 79-3324; Nr. 101-4239, Nr. 159-7274):

1.1. išdėstau 48–57 punktus taip:

48. Individualaus tipo patvirtinimo tikslas – šalyje registruoti transporto priemones, kurių konstrukcija atitinka Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų gamybos ir perdirbimo bei motorinių transporto priemonių, priekabų, kurioms uždrausta dalyvauti viešajame eisme, remonto ir techninės ekspertizės reikalavimų ir atlikimo tvarkos, patvirtintos Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 2B-515 (Žin., 2008, Nr. 149-6069), (toliau – Gamybos ir perdirbimo tvarka), 1 priedo, Atitikties įvertinimo taisyklių, šio Aprašo reikalavimus ir Nacionalinio ir mažos serijos nacionalinio transporto priemonių tipo patvirtinimo techninius reikalavimus, patvirtintus Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2010 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 2B-560 (Žin., 2010, Nr. 155-7922), (toliau – Nacionaliniai techniniai reikalavimai).

49. Individualus tipo patvirtinimas taikomas naujoms transporto priemonėms, naudotoms transporto priemonėms iš ne EB šalių, o naudotoms transporto priemonėms iš EB šalių, kai pagal Gamybos ir perdirbimo tvarkos nuostatas reikia patvirtinti individualų tipą.

50. Naujos ar naudotos transporto priemonės individualiam tipui patvirtinti ekspertizės įmonėje atliekama techninė ekspertizė.

51. Techninei ekspertizei atlikti pateikiama:

51.1. M, N ar O kategorijų transporto priemonių tipų techniniai dokumentai, pagal kuriuos būtų galima nustatyti transporto priemonės tipą ir konstrukciją;

51.2. transporto priemonės ar jos sudedamųjų dalių tipo patvirtinimo sertifikatai ar techninės tarnybos išduoti bandymų protokolai, pagal kuriuos būtų galima konstatuoti naujos transporto priemonės ar atskirų jos mazgų atitiktį Nacionalinių techninių reikalavimų nuostatoms ar naudotos transporto priemonės ar jos atskirų mazgų atitiktį Gamybos ir perdirbimo tvarkos 1 priedo reikalavimams;

51.3. M1, N1 klasių transporto priemonių tipams patvirtinti – stabdžių sistemos, variklio išmetamųjų teršalų kiekio, CO2 emisijos ir sunaudojamų degalų kiekio, variklio skleidžiamo triukšmo tipo patvirtinimo sertifikatai ar techninės tarnybos išduoti bandymų protokolai;

51.4. N2 ir N3 klasių transporto priemonių tipams patvirtinti – stabdžių sistemos, variklio išmetamųjų teršalų kiekio, variklio skleidžiamo triukšmo, tachografo, šoninių ir galinių apsaugų nuo palindimo tipo patvirtinimo sertifikatai ar techninės tarnybos išduoti bandymų protokolai ir pažyma apie greičio ribojamojo prietaiso nustatymą, išduota įmonės, turinčios teisę atlikti tachografų techninę priežiūrą (tik naudotoms transporto priemonėms iš ne EB šalių);

51.5. M2 ir M3 klasių transporto priemonių tipams patvirtinti – stabdžių sistemos, variklio išmetamųjų teršalų kiekio, variklio skleidžiamo triukšmo, tachografo, sėdynių, saugos diržų ir jų tvirtinimo elementų ir autobusų tipo patvirtinimo sertifikatai ar techninės tarnybos išduoti bandymų protokolai, pažyma apie greičio ribojamojo prietaiso nustatymą, išduota įmonės, turinčios teisę atlikti tachografų techninę priežiūrą (tik naudotoms transporto priemonėms iš ne EB šalių).

Pripažįstami techninės tarnybos išduoti bandymų protokolai (su nurodytu identifikavimo numeriu) M2 ir M3 klasei ar sudedamųjų dalių tipo patvirtinimo sertifikatai, atitinkantys 2001 m. lapkričio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2001/85/EB dėl specialiųjų nuostatų dėl transporto priemonių, naudojamų keleiviams vežti ir be vairuotojo vietos turinčių daugiau kaip aštuonias sėdynes, iš dalies pakeičiančią direktyvas 70/156/EEB ir 97/27/EB (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 29 tomas, p. 6) arba M2 klasės pranešimai apie transporto priemonės sudedamųjų dalių tipo patvirtinimą pagal 52 Jungtinių Tautų Europos Ekonominės Komisijos (toliau – JT EEK) taisyklę, o M3 klasės pranešimai apie transporto priemonės sudedamųjų dalių tipo patvirtinimą pagal 36 ar 107 JT EEK taisyklę;

51.6. O1 (jei sumontuoti stabdžiai), O2 klasės transporto priemonių tipams patvirtinti – stabdžių tipo patvirtinimo sertifikatai ar stabdžių mechanizmo suderinamumo protokolai (skaičiavimai gali būti atlikti techninės ekspertizės įmonėje);

51.7. O3 ir O4 klasių transporto priemonių tipams patvirtinti – stabdžių, sukabintuvo, šoninių ir galinių apsaugų nuo palindimo tipo patvirtinimo sertifikatai ar techninės tarnybos išduoti bandymų protokolai.

52. Techninės ekspertizės metu tikrinama, ar pateikti visi šio Aprašo 51 punkte išvardyti dokumentai, reikalingi techninei ekspertizei atlikti, ar šie dokumentai atitinka sutarties ekspertizei atlikti sudarymo metu galiojančius Nacionalinius techninius reikalavimus, jeigu tai – nauja transporto priemonė, arba pirmosios registracijos metu galiojusius Nacionalinius techninius reikalavimus ar EB ir JT EEK teisės aktų reikalavimus (jei tuo metu nebuvo Nacionalinių techninių reikalavimų), jeigu tai – naudota transporto priemonė iš EB šalių.

53. Tinkamai pateikus nustatytus reikalavimus atitinkančius dokumentus techninės ekspertizės įmonė vertina:

53.1. transporto priemonių konstrukciją, komplektaciją ir jų atitiktį pateiktiems dokumentams;

53.2. pateiktos naujos transporto priemonės konstrukcijos ir parametrų, nurodytų Reglamento II priede, sudedamųjų dalių ženklinimo ir jų sumontavimo ar įrengimo atitiktį Nacionalinių techninių reikalavimų nuostatoms;

53.3. naudotos transporto priemonės iš EB šalių atitiktį Gamybos ir perdirbimo tvarkos 1 priedo reikalavimams.

54. Techninės ekspertizės įmonėje įvertinus transporto priemonę išduodama techninės ekspertizės pažyma, kurioje nurodoma, ar transporto priemonė atitinka / neatitinka Gamybos ir perdirbimo tvarkoje, šiame Apraše nurodytus reikalavimus ir (ar) Nacionalinius techninius reikalavimus. Techninės ekspertizės pažyma užpildoma pagal Gamybos ir perdirbimo tvarkoje nustatytus reikalavimus.

55. Techninę ekspertizę atliekantis kelių transporto priemonių ekspertas užpildo atitikties liudijimo formą, pateiktą 2009 m. gegužės 7 d. Komisijos reglamente (EB) Nr. 385/2009, kuriuo pakeičiamas Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2007/46/EB, nustatančios motorinių transporto priemonių ir jų priekabų bei tokioms transporto priemonėms skirtų sistemų, sudėtinių dalių ir atskirų techninių mazgų patvirtinimo pagrindus, IX priedas (Pagrindų direktyva) (OL 2009 L 118, p. 13) (toliau – Reglamentas (EB) Nr. 385/2009). Pildomoje formoje rašomas pavadinimas „Atitikties liudijimas“, nenaudojant žymens „EB“, taip pat tam skirtoje vietoje nurodomas atitikties liudijimo formą pildęs asmuo.

56. Individualiam tipo patvirtinimui suteikti Inspekcijai pateikiama:

56.1. nustatytos formos prašymas, kaip nurodyta Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje prie Susisiekimo ministerijos taisyklėse, patvirtintose Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2009 m. birželio 4 d. įsakymu Nr. 2B-217 (Žin., 2009, Nr. 70-2887; 2010, Nr. 119-6092);

56.2. techninės ekspertizės įmonės išduota techninės ekspertizės pažyma;

56.3. užpildyta atitikties liudijimo forma;

56.4. techninės ekspertizės metu padarytos transporto priemonės ir (ar) transporto priemonės sudedamosios (-ųjų) dalies (-ių) nuotraukos, kuriose turi būti matoma: visa transporto priemonė iš išorės, identifikavimo lentelė, identifikavimo numeris bei sudedamųjų dalių sertifikavimo ženklinimas (variklio kodo, padangų (ratų), ašių, stabdžių, stiklų, apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisų, netiesioginio matymo įtaisų, šoninių ir galinių apsaugų nuo palindimo, sukabintuvo, saugos diržų, tachografo, greičio ribotuvo ir kitos sertifikavimo žymėjimo nuotraukos). Nuotraukos turi būti padarytos ir pateiktos taip, kad būtų galima identifikuoti jose užfiksuotus objektus ir perskaityti aktualią informaciją;

56.5. sudedamųjų dalių tipo patvirtinimo sertifikatai, pranešimai apie transporto priemonės sudedamųjų dalių tipo patvirtinimą ar techninių tarnybų išduoti bandymų protokolai, pagal kuriuos buvo atlikta techninė ekspertizė;

56.6. O1 (jei sumontuoti stabdžiai), O2 klasės transporto priemonių stabdžių sertifikatai ar suderinamumo protokolai ir skaičiavimai;

56.7. EB atitikties liudijimas; šiuo atveju šio Aprašo 56.2–56.6 ir 56.8 punktuose nurodytų dokumentų papildomai pateikti nereikia;

56.8. kitoje EB šalyje išduoto individualaus tipo patvirtinimo sertifikatas ir transporto priemonės bandymo protokolai; šiuo atveju šio Aprašo 56.2–56.7 punktuose nurodytų dokumentų papildomai pateikti nereikia.

57. Jei pateikti visi šiame Apraše nurodyti dokumentai ir transporto priemonės parametrai, kurie įrašomi atitikties liudijimo formoje bei pateikti šiame Apraše nurodyti dokumentai atitinka Nacionalinius techninius reikalavimus, Gamybos ir perdirbimo tvarkos, Aprašo reikalavimus, patvirtintą EB tipą, techninės ekspertizės pažymą, o kitoje šalyje išduoto individualaus tipo patvirtinimo sertifikato techninės nuostatos atitinka nuostatas, taikomas šio Aprašo 51 punkte, Inspekcijos specialistai registruoja prašymą ir per dešimt darbo dienų, atitikties liudijime ar individualaus tipo patvirtinimo bandymų protokoluose nurodytus transporto priemonės duomenis suveda į Inspekcijos duomenų bazę ir suteikia leidimo eksploatuoti numerį.“

1.2. papildau nauju 571 punktu:

571. Inspekcijos specialistas užpildytoje atitikties liudijimo formoje nurodo priskirtą leidimo eksploatuoti numerį ir pasirašo, taip pat užpildo naujų transporto priemonių individualaus tipo patvirtinimo sertifikatą ir, sumokėjus valstybės rinkliavą, išduoda pažymą dėl individualaus tipo patvirtinimo.“

1.3. išdėstau 58–59 punktus taip:

58. Kai kitoje šalyje išduoto individualaus tipo patvirtinimo sertifikato dokumentai ir (ar) transporto priemonės parametrai, kurie įrašomi atitikties liudijimo formoje, ar transporto priemonė neatitinka Nacionalinių techninių reikalavimų, Gamybos ir perdirbimo tvarkos, patvirtinto EB tipo, ar transporto priemonės duomenys nesutampa su pateiktais dokumentais, techninės ekspertizės dokumentuose nurodyti duomenys neatitinka transporto priemonės parametrų bei techninės ekspertizės dokumentai neatitinka Gamybos ir perdirbimo tvarkoje nustatytų reikalavimų, Inspekcijos specialistai priima dokumentus, registruoja prašymą ir per penkias darbo dienas raštu praneša apie atsisakymą suteikti individualaus tipo patvirtinimą, nurodydami konkrečias atsisakymo priežastis ir norminių teisės aktų nuostatas, kuriomis vadovaujantis buvo priimtas sprendimas.

59. Jei pagal pateiktus dokumentus negalima nustatyti, kad transporto priemonė atitinka šiame Apraše nurodytus reikalavimus, ar trūksta transporto priemonės duomenų, Inspekcija per tris darbo dienas gali pareikalauti pateikti patikrinti transporto priemonę ar papildomus dokumentus, įrodančius transporto priemonės konstrukcijos ar parametrų, nurodytų užpildytoje atitikties liudijimo formoje, atitiktį šio Aprašo 51 punkte nurodytiems reikalavimams; individualaus tipo patvirtinimas tęsiamas pateikus Inspekcijos reikalaujamus dokumentus ir (ar) transporto priemonę.“

1.4. išdėstau 66 punktą taip:

66. M2, M3, N2, N3 klasių ir O kategorijos naudotoms transporto priemonėms iš ne EB šalių turi būti suteiktas individualus tipo patvirtinimas pagal šio Aprašo 50–59 punktuose nurodytą tvarką; taikomi techniniai reikalavimai turi atitikti pirmosios registracijos metu galiojusius Nacionalinius techninius reikalavimus arba ES ir JT EEK teisės aktų reikalavimus (jei tuo metu nebuvo Nacionalinių techninių reikalavimų).“

1.5. papildau nauju 671 punktu:

671. Individualaus tipo patvirtinimo duomenys ne mažiau kaip du kartus per dieną perduodami institucijai, registruojančiai transporto priemones.“

2. Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja nuo 2012 m. lapkričio 1 d.

3. Šis įsakymas nustatyta tvarka skelbiamas „Valstybės žiniose“ ir Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos interneto svetainėje.

 

 

Inspekcijos viršininkas                                                Vidmantas Žukauskas