LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL IŠORINĖS REKLAMOS ĮRENGIMO TIPINIŲ TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2000 m. gruodžio 1 d. Nr. 405

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 64-1937) 12 straipsnio 3 dalimi ir vykdydamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. lapkričio 6 d. nutarimą Nr. 1342 „Dėl Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo įgyvendinimo“ (Žin., 2000, Nr. 96-3032),

1. Tvirtinu Išorinės reklamos įrengimo tipines taisykles (pridedama).

2. Rekomenduoju savivaldybių institucijoms rengiant išorinės reklamos įrengimo taisykles vadovautis šiuo įsakymu patvirtintomis Išorinės reklamos įrengimo tipinėmis taisyklėmis.

 

 

 

Ūkio Ministras                                                                                 Eugenijus Maldeikis


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2000 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. 405

 

IŠORINĖS REKLAMOS ĮRENGIMO TIPINĖS TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Išorinės reklamos įrengimo tipinės taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos reklamos įstatymu (Žin., 2000, Nr. 64-1937).

2. Šios Taisyklės nustato pagrindinius išorinės reklamos, susijusios su komercine – ūkine, finansine ar profesine veikla, įrengimo reikalavimus.

3. Šiomis Taisyklėmis vadovaujasi savivaldybės administravimo subjektai koordinuodami ir reklaminės veiklos subjektai, įrengdami išorinę reklamą savivaldybės teritorijoje.

4. Pagrindinės šių Taisyklių sąvokos:

iškaba – ant įmonės, įstaigos ar kitokios organizacijos buveinės ar padalinio pastato ar ant fizinio asmens, besiverčiančio komercine-ūkine veikla, namo ar kitokio pastato pateikta informacija, kurioje gali būti nurodytas tik registruotas firmos ar kitos organizacijos vardas arba patente nurodyta veikla bei verstis ja turinčio teisę asmens pavardė ir vardas, prekių ar paslaugų ženklas, vėliava, emblema, herbas (valstybės, savivaldybės, įstaigos, įmonės, organizacijos), nurodantis naudotoją ar įstaigą, įmonę, organizaciją. Iškaboje gali būti papildoma informacija apie verslo rūšį, aptarnavimo pobūdį, darbo laiką, savininką, steigimo metus ir pan.;

reklaminis įrenginys – speciali išorinės reklamos pateikimo priemonė (stendas, skydas, stulpas ir pan.);

savivaldybės turtassavivaldybei nuosavybės teise priklausantys ar valdytojo teise valdomi objektai;

skelbimas – tai vienkartinė trumpalaikė (iki 1 mėnesio) įvykio, renginio, akcijos ir pan. reklama (pranešimas, kvietimas), pateikiama specialiai tam skirtose vietose.

Kitas šiose taisyklėse vartojamas sąvokas nustato Lietuvos Respublikos reklamos įstatymas.

 

II. IŠORINĖS REKLAMOS ĮRENGIMO REIKALAVIMAI

 

5. Reklaminiam įrenginiui įrengti savivaldybės teritorijoje reklaminės veiklos subjektas turi gauti savivaldybės leidimą.

6. Išorinei reklamai ar iškaboms įrengti savivaldybės teritorijoje reklamos skleidėjas turi gauti savivaldybės leidimą.

7. Skelbimui pakabinti leidimas nereikalingas.

8. Negalima įrengti išorinės reklamos, įskaitant iškabas bei skelbimus, kuriuose pateikiant informaciją nesilaikoma Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo ir kitų Lietuvos Respublikos įstatymų ir poįstatyminių teisės aktų nustatytų reikalavimų, draudimų ar reklamos ribojimų prekėms ar paslaugoms bei veiklai (tabako gaminiai, alkoholiniai gėrimai, sveikatos priežiūra, klaidinanti reklama ir pan.).

9. Negalima įrengti reklaminio įrenginio, išorinės reklamos, įskaitant iškabą bei skelbimą:

9.1. neturint žemės, statinių ar kitų objektų, ant kurių įrengiamas reklaminis įrenginys ar išorinė reklama, kabinama iškaba ar skelbimas, savininko (bendrasavininkių) raštiško sutikimo. Jei iš informacijos, esančios ant reklaminio įrenginio, galima suprasti, kad šio įrenginio savininkas sutinka su visais šiame įrenginyje kabinamais skelbimais, raštiško savininko sutikimo skelbimui kabinti nereikia. Įrengiant reklaminį įrenginį ar išorinę reklamą ant savivaldybės turto, atskiro sutikimo nereikia, nes jį atstoja leidimas įrengti reklamą;

9.2. automobilių keliuose ir jų sanitarinės apsaugos zonose, taip pat gatvėse ir prie jų, jeigu reklama ar įrenginys gali užstoti technines eismo reguliavimo priemones, kelio ženklus, pabloginti matomumą, akinti eismo dalyvius, atitraukti jų dėmesį, tuo keliant pavojų eismo dalyviams, taip pat draudžiama naudoti reklamą, imituojančią kelio ženklus;

9.3. ant skulptūrų ir paminklų;

9.4. saugomose teritorijose bei nekilnojamosiose kultūros vertybėse ir jų teritorijose nesuderinus su valstybės įstaiga, atsakinga už kultūros vertybių apsaugą, bei saugomos teritorijos steigėjo įgaliota įstaiga.

10. Išorinei reklamai, išskyrus skelbimus, įrengti ant savivaldybės turtu esančio reklaminio įrenginio reklamos skleidėjas turi gauti išorinės reklamos įrengimo leidimą.

11. Skelbimai kabinami specialiai tam įrengtose vietose. Išskirtiniais atvejais (masiniai renginiai, šventės ir pan.) skelbimus galima kabinti tik tam tikslui savivaldybės nustatytose vietose.

Jei skelbimai apie renginius kabinami ant stulpų, lynų ar kitokių konstrukcijų, esančių virš gatvių, būtinas šiuos objektus eksploatuojančių organizacijų raštiškas sutikimas.

Skelbimas turi būti reklamos skelbėjo nukabintas per 5 darbo dienas, jeigu yra bent viena iš šių sąlygų:

- pasibaigia skelbime nurodomas renginys;

- praeina vienas mėnuo nuo skelbimo pakabinimo datos;

- pasibaigia reklaminio įrenginio ar vietos savininko nurodytas skelbimo kabėjimo laikas.

12. Reklaminis įrenginys turi būti projektuojamas ir įrengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos statybos įstatymo bei kitų projektavimą ir statybą reglamentuojančių norminių aktų nuostatomis. Reklaminis įrenginys turi būti saugus ir nekenkti aplinkai.

13. Sutartis su reklaminės veiklos subjektu gali būti nutraukiama, kai šioje reklamos vietoje ilgiau kaip 30 kalendorinių dienų nėra reklamos.

14. Savivaldybės teritorijoje išorinės reklamos įrengimą koordinuoja ir kontroliuoja savivaldybės institucijos.

15. Už vaizdinę komercinę reklamą ant savivaldybės turto savivaldybei mokamas vietinės rinkliavos mokestis, kurio dydį vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietinių rinkliavų įstatymu nustato savivaldybės taryba.

16. Reklaminio įrenginio ar išorinės reklamos įrengimo leidimui gauti reklaminės veiklos subjektas savivaldybei turi pateikti:

16.1. paraišką su dokumentais, patvirtinančiais žemės, statinių, įrenginių ar kitų objektų, ant kurių įrengiamas reklaminis įrenginys ar išorinė reklama, savininko (bendrasavininkių) ar teisėto jų naudotojo (naudotojų) sutikimą, išskyrus atvejus, kai reklaminės veiklos subjektas pats yra šių objektų savininkas ar teisėtas naudotojas arba šie objektai yra savivaldybės turtas;

16.2. reklaminio įrenginio ar išorinės reklamos projektą ir jo kopiją.

17. Reklaminio įrenginio ar išorinės reklamos įrengimo leidime nustatomos reklaminės veiklos subjekto bei savivaldybės teisės ir pareigos, įrengimo vieta, galiojimo terminas.

18. Iškabos įrengimo leidimas, kuriame nurodoma iškabos įrengimo vieta, išduodamas reklamos davėjui iškabai įrengti. Iškabos leidimui gauti reklamos davėjas savivaldybei turi pateikti:

18.1. paraišką su dokumentais, patvirtinančiais firmos ar kitos organizacijos vardo registravimą arba patentą verstis nurodyta veikla, pastato, ant kurio bus įrengta iškaba, savininko (bendrasavininkių) ar teisėto jų naudotojo (naudotojų) sutikimą įrengti iškabą, jeigu pats reklamos davėjas nėra šio pastato savininkas ar teisėtas naudotojas;

18.2. iškabos projektą ir jo kopiją.

19. Iškabos įrengimo leidimo galiojimas neterminuotas, tačiau pasibaigia šiais atvejais:

19.1. iš pastato, ant kurio įrengta iškaba, išsikelia reklamos davėjas ar jo padalinys;

19.2. reklamos davėjas praranda pastato, ant kurio įrengta iškaba, savininko ar teisėto naudotojo teises, o naujasis savininkas ar teisėtas naudotojas nesutinka, kad kabėtų reklamos davėjo iškaba;

19.3. pasibaigia pastato, ant kurio įrengta iškaba, savininko ar teisėto naudotojo sutikimo įrengti iškabą galiojimo laikas, ir reklamos davėjas savivaldybei nepateikia naujo sutikimo;

19.4. savivaldybė pakeičia estetinius reikalavimus aplinkai, kurioje yra iškaba, ir apie būtinybę gauti iškabos leidimą pasikeitusiomis sąlygomis prieš 60 kalendorinių dienų informuoja reklamos davėją.

20. Reklaminio įrenginio įrengimo, išorinės reklamos įrengimo ar iškabos įrengimo leidimai išduodami tik savivaldybės nustatyta tvarka suderinus reklaminio įrenginio, išorinės reklamos ir iškabos projektus.

21. Reklaminio įrenginio, išorinės reklamos įrengimo ar iškabos leidimo galiojimas atšaukiamas, jeigu paaiškėja, kad paraiškoje leidimui gauti, prie jos pridedamuose dokumentuose ar reklaminio įrenginio, išorinės reklamos arba iškabos projekte buvo pateikti klaidingi duomenys.

22. Pasibaigus leidimo ar sutarties galiojimui ir jo nepratęsus arba nutraukus sutartį, reklaminės veiklos subjektas privalo per 5 dienas išardyti reklaminį įrenginį ar nukabinti reklamą ir sutvarkyti aplinką.

23. Sutartis sudaroma su reklamos skleidėju dėl reklamos vietos ant savivaldybės turtu esančio reklaminio įrenginio nuomos.

24. Jeigu yra kelios paraiškos išorinei reklamai toje pačioje vietoje ant savivaldybės turto įrengti, skelbiamas konkursas. Konkursas atliekamas savivaldybės nustatyta tvarka.

25. Projektų derinimą, leidimų išdavimą, sutarčių sudarymą organizuoja ir atlieka paskirtas savivaldybės pareigūnas.

______________