LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJA

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KELIŲ FONDO ĮSTATYMO ĮGYVENDINIMO

 

1998 m. vasario 26 d. Nr. 79

Vilnius

 

Vykdydamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. vasario 23 d. nutarimą Nr. 217 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1995 m. birželio 2 d. nutarimo Nr. 778 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo įgyvendinimo“ dalinio pakeitimo“,

ĮSAKAU:

1. Patvirtinti didžiausias leidžiamas kelių transporto priemonių charakteristikas (gabaritų, masės, apkrovų į ašis ir kt.) (1priedas).

2. Patvirtinti valstybinės reikšmės kelių, už naudojimąsi kuriais, sumokėjus atitinkamo dydžio mokestį, leidžiama važiuoti transporto priemonėmis (jų junginiais), turinčiomis varančiąją ašį su suporintais ratais ir kurių ašies apkrova didesnė kaip 11,5 tonos, sąrašą (2 priedas).

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                     ALGIS ŽVALIAUSKAS

______________


Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos

1998 m. vasario 26 d. įsakymo Nr. 79

1 priedas

 

Didžiausios leidžiamos kelių transporto priemonių charakteristikos (gabaritų, masės, apkrovų į ašis ir kt.)

 

1. Didžiausi leidžiami kelių transporto priemonių, išskyrus tas, kurios turi ne daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 vietą vairuotojui, gabaritai

 

1.1. Ilgiai:

 

pavienio automobilio

– 12,00 m;

priekabos

– 12,00 m;

sujungtos transporto priemonės (vilkikas su puspriekabe)

– 16,50 m;

autotraukinio (automobilio su priekaba)

– 18,75 m;

sujungto autobuso

– 18,00 m.

1.2. Pločiai:

 

visų kelių transporto priemonių

– 2,55 m;

refrižeratoriaus su šilumą izoliuojančiomis sienelėmis

– 2,60 m.

1.3. Aukštis:

 

visų kelių transporto priemonių

– 4,00 m.

1.4. Nuimami antstatai ir standartinės krovinių gabenimo priemonės, tokios kaip konteineriai, įskaitytos į 1.1, 1.2, 1.3, 1.6, 1.7, 1.8 ir 4.4 punktus.

 

1.5. Visos keliu judančios transporto priemonės ar kombinuotos transporto priemonės turi važiuoti žiedu, kurio išorinis ir vidinis spindulys yra atitinkamai lygūs 12,5 m ir 5,3 m.

 

1.6. Didžiausias atstumas nuo puspriekabės sukabinamojo

 

šerdeso iki jos kėbulo galinės sienelės

– 12,00 m.

1.7. Didžiausias atstumas nuo automobilio kėbulo priekinės sienelės iki priekabos

 

kėbulo galinės sienelės, atėmus atstumą tarp automobilio kėbulo galinės

 

sienelės ir priekabos kėbulo priekinės sienelės

– 15,65 m.

1.8. Didžiausias atstumas nuo automobilio kėbulo priekinės sienelės iki

 

priekabos kėbulo galinės sienelės

– 16,40 m.

 

 

 

2. Didžiausios leidžiamos kelių transporto priemonių bendrosios masės (tonomis)

 

2.1. Autotraukinių priekabos:

 

dviašės

– 18 t;

triašės

– 24 t.

2.2. Kombinuotos transporto priemonės:

 

2.2.1. penkiaašis arba šešiaašis autotraukinys, susidedantis iš:

 

a) dviašio automobilio, sukabinto su triaše priekaba

– 40 t;

b) triašio automobilio, sukabinto su dviaše arba triaše priekaba

– 40 t;

2.2.2. penkiaašės arba šešiaašės sujungtos transporto priemonės,

 

susidedančios iš:

 

a) dviašio vilkiko su triaše puspriekabe

– 40 t;

b) triašio vilkiko su dviaše arba triaše puspriekabe

– 40 t;

c) triašio vilkiko su dviaše ar triaše puspriekabe 40 pėdų konteinerių

 

(pagamintų pagal ISO) kombinuotam vežimui

– 44 t;

2.2.3. keturašis autotraukinys, susidedantis iš dviašio automobilio

 

ir dviašės priekabos

– 36 t;

2.2.4. keturašės sujungtos transporto priemonės, susidedančios iš dviašio vilkiko ir dviašės puspriekabės:

 

2.2.4.1. kai atstumas tarp puspriekabės ašių 1,30...1,80 m

– 36 t;

2.2.4.2. kai atstumas tarp puspriekabės ašių didesnis kaip 1,80 m ir puspriekabės su sudvejintomis ašimis didžiausia leistina bendroji masė 20 t, o automobilio – 18 t, kurio varančiosios ašies ratai suporinti ir jų pakaba pneumatinė – 38 t.

 

2.3. Pavieniai automobiliai:

 

2.3.1. dviašiai

– 18 t;

2.3.2. triašiai

– 25 t;

kai varančiosios ašies ratai suporinti ir jų pakaba pneumatinė, arba kai

 

kiekvieni varančiųjų ašių ratai suporinti ir didžiausia apkrova ant

 

kiekvienos ašies neviršija 9,5 t

– 26 t;

2.3.3. keturašiai su dvejomis valdomosiomis ašimis

– 31 t;

kai varančiosios ašies ratai suporinti ir jų pakaba pneumatinė, arba kai

 

kiekvieni varančiųjų ašių ratai suporinti ir didžiausia apkrova ant kiekvienos

 

ašies neviršija 9,5 t

– 32 t.

2.4. Triašiai sujungti autobusai

– 28 t.

 

3. Didžiausia leidžiama kelių transporto priemonių ašių apkrova (tonomis), esant sąlygoms, nurodytoms 2 punkte

 

3.1. Pavienės ašys / nevarančiosios ašys

– 10,0 t.

3.2. Priekabų arba puspriekabių sudvejintos ašys

 

Bendroji ašių apkrova, priklausomai nuo atstumo „d“ (metrais) tarp jų, neturi

 

viršyti:

 

3.2.1. d < 1,00 …

– 11 t;

3.2.2. 1,00  d < 1,30...

– 16 t;

3.2.3. 1,30  d < 1,80...

– 18 t;

3.2.4. 1,80  d...

– 20 t.

3.3. Triašės priekabos arba puspriekabės

 

Bendroji ašių apkrova, priklausomai nuo atstumo „d“ (metrais) tarp jų, neturi viršyti:

 

3.3.1. d  1,30...

– 21 t;

3.3.2. 1,30 < d  1,40...

– 24 t.

3.4. Varančioji ašis:

 

3.4.1. kelių transporto priemonių, nurodytų 2.2.1 ir 2.2.2 punktuose,

 

varančiosios ašies apkrova

– 11,50 t;

3.4.2. kelių transporto priemonių, nurodytų 2.2.3, 2.2.4, 2.3 ir 2.4 punktuose,

 

varančiosios ašies apkrova

– 11,50 t.

3.5. Automobiliai su sudvejintomis ašimis

 

Bendroji ašių apkrova, priklausomai nuo atstumo „d“ (metrais) tarp jų, neturi viršyti:

 

3.5.1. d < 1,00 …

– 11,50 t;

3.5.2. 1,00  d < 1,30...

– 16,00 t;

3.5.3. 1,30  d < 1,80...

– 18,00 t;

kai varančiosios ašies ratai suporinti ir pakaba pneumatinė, arba kai

 

kiekvieni varančiųjų ašių ratai suporinti ir didžiausia apkrova ant kiekvienos

 

ašies neviršija 9,5 t

– 19,00 t.

 

 

 

4. Kelių transporto priemonių, tenkinančių 2 punkto sąlygas, tam tikros charakteristikos

 

4.1. Visoms kelių transporto priemonėms

Varančiosios ašies apkrova turi būti ne mažesnė kaip 25 % pavienės arba kombinuotos transporto priemonės bendrosios masės.

4.2. Autotraukiniams

Atstumas tarp automobilio galinės ašies ir priekabos priekinės ašies turi būti ne mažesnis kaip 3 m.

4.3. Didžiausia leistina bendroji masė priklausomai nuo transporto priemonės bazės

Didžiausia leistina keturašio automobilio bendroji masė, išreikšta tonomis, neturi viršyti daugiau kaip penkis kartus atstumo, išreikšto metrais, tarp automobilio priekinės ir galinės ašies.

4.4. Puspriekabėms

Atstumas nuo sukabinamojo šerdeso iki bet kurio puspriekabės priekinio taško, matuojant horizontalioje plokštumoje, neturi viršyti 2,04 m.

_____________


Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos

1998 m. vasario 26 d. įsakymo Nr. 79

2 priedas

 

Valstybinės reikšmės kelių, už naudojimąsi kuriais, sumokėjus atitinkamo dydžio mokestį, leidžiama važiuoti transporto priemonėmis (jų junginiais), turinčiomis varančiąją ašį su suporintais ratais ir kurių ašies apkrova didesnė kaip 11,5 tonos,

SĄRAŠAS

 

Eil. Nr.

Kelio Nr.

Kelio pavadinimas

Kelio ilgis,

km

 

Magistraliniai keliai

 

 

 

 

 

1.

A1

Vilnius-Kaunas-Klaipėda

311,4

2.

A2

Vilnius-Panevėžys

135,9

3.

A3

Vilnius-Minskas

33,9

4.

A4

Vilnius-Varėna-Gardinas

134,5

5.

A5

Kaunas-Marijampolė-Suvalkai

94,1

6.

A6

Kaunas-Zarasai-Daugpilis

185,4

7.

A7

Marijampolė-Kybartai

42,9

8.

A8

Panevėžys -Kėdainiai-Cinkiškiai

85,5

9.

A9

Panevėžys -Šiauliai

78,9

10.

A10

Panevėžys-Pasvalys-Ryga

66,1

11.

A11

Šiauliai-Palanga

146,9

12.

A12

Ryga-Šiauliai-Tauragė-Kaliningradas

186,1

13.

A13

Klaipėda-Liepoja

45,3

Iš viso:

 

 

1546,9

 

 

2. Krašto keliai

 

1.

101

Vilnius-Utena

95,6

2.

103

Vilnius-Polockas

33,0

3.

104

Vilnius-Lyda

49,3

4.

129

Antakalnis-Jieznas-Alytus-Merkinė

80,8

5.

163

Ežerė-Mažeikiai

9,8

6.

164

Mažeikiai-Plungė-Tauragė

143,0

7.

171

Marijampolės miesto aplinkkelis

5,6

8.

202

Kuršėnų miesto aplinkkelis

5,8

9.

203

Mažeikių miesto aplinkkelis

4,3

10.

205

Panevėžio miesto aplinkkelis

10,8

11.

208

Pietinis Utenos miesto aplinkkelis

1,9

Iš viso:

 

 

439,9

 

Pastaba. Jeigu transporto priemonė negali šiame sąraše išvardytais keliais privažiuoti iki paskirto jai punkto, leidimą išduodanti institucija, suderinusi su kelio savininku, nurodo kelius, kuriais turi teisę važiuoti transporto priemonė.

______________