LIETUVOS AUTOMOBILIŲ KELIŲ DIREKCIJOS PRIE

SUSISIEKIMO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS AUTOMOBILIŲ KELIŲ DIREKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS GENERALINIO DIREKTORIAUS 2008 m. RUGSĖJO 29 d. ĮSAKYMO Nr. V-298 „DĖL KELIO ŽENKLŲ ATRAMŲ PARINKIMO, PROJEKTAVIMO IR ĮRENGIMO TAISYKLIŲ PĮT KŽA 08 PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2012 m. balandžio 2 d. Nr. V-77

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Kelio ženklų atramų parinkimo, projektavimo ir įrengimo taisykles PĮT KŽA 08, patvirtintas Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos generalinio direktoriaus 2008 m. rugsėjo 29 d. įsakymu Nr. V-298 (Žin., 2008, Nr. 118-4489):

1. Išdėstau 4 punktą taip:

„4. Taisyklėse pateiktos nuorodos į šiuos normatyvinius dokumentus:

4.1. kelių techninį reglamentą KTR 1.01 „Automobilių keliai“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro ir Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. sausio 9 d. įsakymu Nr. D1-11/3-3 (Žin., 2008, Nr. 9-322);

4.2. Kelių eismo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gruodžio 11 d. nutarimu Nr. 1950 (Žin., 2003, Nr. 7-263; 2008, Nr. 88-3530);

4.3. statybos techninį reglamentą STR 2.05.04 „Poveikiai ir apkrovos“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. gegužės 15 d. įsakymu Nr. 233 (Žin., 2003, Nr. 59-2683);

4.4. Lietuvos standartą LST EN 485-1 „Aliuminis ir aliuminio lydiniai. Lakštai, juostos ir plokštės. 1 dalis. Kontrolės ir tiekimo techninės sąlygos“;

4.5. Lietuvos standartą LST EN 485-2 „Aliuminis ir aliuminio lydiniai. Lakštai, juostos ir plokštės. 2 dalis. Mechaninės savybės“;

4.6. Lietuvos standartą LST EN 485-3 „Aliuminis ir jo lydiniai. Lakštai, juostos ir plokštės. 3 dalis. Karštai valcuotų gaminių formų ir matmenų leidžiamosios nuokrypos“;

4.7. Lietuvos standartą LST EN 485-4 „Aliuminis ir jo lydiniai. Lakštai, juostos ir plokštės. 4 dalis. Šaltai valcuotų gaminių formų ir matmenų nuokrypiai“;

4.8. Lietuvos standartą LST EN 1090-2 „Plieninių ir aliuminių konstrukcijų darbų atlikimas. 2 dalis. Techniniai plieninių konstrukcijų darbų atlikimo reikalavimai“;

4.9. Kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisykles (KVŽT), patvirtintas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2012 m. sausio 31 d. įsakymu Nr. 3-83 (Žin., 2012, Nr. 20-914);

4.10. Lietuvos standartą LST EN 12899-1 „Nuolatiniai vertikalieji kelio ženklai. 1 dalis. Nuolatiniai ženklai“;

4.11. Lietuvos standartą LST EN ISO 1461 „Ketaus ir plieno gaminių dangos, gautos karšto cinkavimo būdu. Techniniai reikalavimai ir bandymo metodai“;

4.12. Lietuvos standartą LST EN 1991-1-4 „Eurokodas 1. Poveikiai konstrukcijoms. 1-4 dalis. Bendrieji poveikiai. Vėjo poveikiai“;

4.13. Lietuvos standartą LST EN 12767 „Kelio įrenginių atraminių konstrukcijų pasyvioji sauga. Reikalavimai, klasifikavimas ir bandymo metodai“;

4.14. Lietuvos standartą LST EN 10219-1 „Nelegiruotojo ir smulkiagrūdžio plieno šaltai formuoti suvirintieji tuščiaviduriai statybiniai profiliuočiai. 1 dalis. Techninės tiekimo sąlygos“;

4.15. Lietuvos standartą LST EN 10219-2 „Nelegiruotojo ir smulkiagrūdžio plieno šaltai formuoti suvirintieji tuščiaviduriai statybiniai profiliuočiai. 2 dalis. Leidžiamosios nuokrypos, matmenys ir profilio charakteristikos.“.“

2. Išdėstau 5 punktą taip:

„5. Taisyklėse vartojamos šios sąvokos:

5.1. kelio ženklai – atitinkantys KVŽT [4.9] ir Kelių eismo taisyklėse [4.2] nurodyti ženklai, nustatantys eismo tvarką, įspėjantys eismo dalyvius arba suteikiantys jiems informaciją. Kelio ženklų skydai gali būti standartinių matmenų (KVŽT [4.9]) ir individualaus projektavimo (informaciniai), t. y. nestandartiniai;

5.2. kelio ženklų atramos (KŽA) – ženklų skydus laikančios konstrukcijos, sudarytos iš vieno ar keleto plieninių vamzdinių stulpelių (PVS) arba iš santvarinių stovų;

5.3. apačios gabaritas (AG) – atstumas nuo ženklo atramos pamato iki ženklo skydo apačios;

5.4. pastatymo aukštis (PA) – pagal taisykles KVŽT [4.9] nustatytas aukštis nuo važiuojamosios dalies krašto iki ženklo skydo apatinio krašto (neskaitant papildomų lentelių);

5.5. saugi atrama – pasyviosios saugos reikalavimus (pagal standartą LST EN 12767 [4.13]) atitinkanti atrama, t. y. ne didesnio kaip 89 mm skersmens ir 3,2 mm sienutės storio iš PVS įrengta kelio ženklo atrama, kuri nuo transporto priemonės smūgio gali deformuotis. Kai ženklo skydas įrengiamas statmenai važiuojamai daliai, jį tvirtinant prie dviejų ar daugiau PVS, tokios atramos pasyviojo saugumo reikalavimas – ne mažesnis kaip 1500 mm atstumas tarp PVS, o jeigu atstumas tarp PVS yra mažesnis, turi būti naudojami ne didesnių kaip 76,1/2,9 mm matmenų PVS.“

3. Išdėstau 8 punktą taip:

„8. KŽA įrengimas pagal šias Taisykles turi atitikti reglamento KTR 1.01 [4.1], Kelių eismo taisyklių [4.2], taisyklių KVŽT [4.9] ir standartų LST EN 12767 [4.13], LST EN 12899-1 [4.10] reikalavimus.“

4. Išdėstau 11 punktą taip:

„11. Plieninės apkabos parenkamos pagal standartą LST EN 1090-2 [4.8]. Jos turi atitikti S 235 klasės plieno kokybės reikalavimus arba turi būti parenkamos iš rūdijimui atsparaus ne žemesnės kaip A2 grupės plieno.“

5. Išdėstau 13 punktą taip:

13. Juostinės kabės ir tamprieji užspaudimo elementai turi būti parenkami pagal standartą LST EN 1090-2 [4.8]. Jie turi atitikti S 235 klasės plieno kokybės reikalavimus arba juos reikia parinkti iš rūdijimui atsparaus ne žemesnės kaip A2 grupės plieno.“

6. Išdėstau 16 punktą taip:

„16. KŽA įrengimo apačios gabaritas (AG) nustatytas, laikantis taisyklių KVŽT [4.9] ženklų pastatymo aukščio reikalavimų. KŽA ilgiui nustatyti parinktas ženklų pastatymo aukštis 1,70 m, t. y.: ne gyvenvietėse, šalia važiuojamosios dalies krašto, keliuose su kelkraščiais, taip pat lygioje vietovėje, nurodytas 1 iliustracijoje.“

7. Išdėstau 22 punktą taip:

„22. Standartinių ženklų skydų tvirtinimo elementai turi tikti ženklų atramoms taip, kad neleistų ženklui sukiotis aplink atramą ir atitiktų standarto LST EN 12899-1 [4.10] 5.3.1–5.3.3, 5.3.5 punktų reikalavimus.“

8. Išdėstau 23 punktą taip:

„23. 4 lentelėje pateikiami standartinių kelio ženklų matmenys, plotai, pagal PA ir pastatymo vietą nustatyti AG ir atramų įrengimo tipiniai sprendiniai, t.y. atramoms reikalingų PVS matmenys (ilgiai, skersmenys, sienučių storiai), pamatų tipai. Tokiam atramų sistemingam išdėstymui gali būti taikomas unifikuotas klasifikavimas.

23.1. Atramoms naudojami PVS skersmenys, sienučių storiai apskaičiuoti, taikant reglamente STR 2.05.04 [4.3], standartuose LST EN 1991-1-4 [4.12], LST EN 12899-1 [4.10] nurodytus apkrovų dydžius ir skaičiavimo metodus.

23.2. Standartinių kelio ženklų atramoms naudojamas vienas PVS, tačiau esant horizontaliam standartiniam ženklui ar jį komponuojant su kitais, kai jo a >= 1000 mm, rekomenduojama atramą įrengti iš dviejų PVS, parenkant juos pagal 5–6 lentelėse pateiktus PVS mažiems arba vidutiniams ženklų skydams.

23.3. Lentelėje naudoti šie žymėjimai:

SKERSMUOØ – skersmuo;

a – ženklo kraštinės ilgis, kai visos kraštinės yra vienodos, arba stačiakampių ženklų plotis;

b – stačiakampių ženklų aukštis;

A – tarpas tarp lygiagrečių kraštinių (aštuoniakampiai ženklai);

AG – apačios gabaritas;

PA – ženklo pastatymo aukštis.“

9. Išdėstau 24 punktą taip:

24. Šiame skyriuje nurodyti principai taikomi statant individualaus projektavimo informacinių (nestandartinių) ženklų skydus.

Plieninių vamzdinių stulpelių (PVS), naudojamų ženklų skydų atramoms, matmenys apskaičiuoti taikant rekomenduojamą pastatymo aukštį (PA), lygų 1500 mm (taisyklės KVŽT [4.9]). Taikant kitokį PA, tačiau ne didesnį kaip 1700 mm, vertikalių PVS ilgis padidinamas arba sumažinamas atitinkamu skirtumu, o pasparų ilgiams apskaičiuoti (mažinant ar didinant) šiam skirtumui taikomas koeficientas 0,85. PVS skersmenys, sienučių storiai ir pamatų matmenys paliekami tokie patys. Taikant PA, didesnį nei 1700 mm, PVS ir pamatų matmenis reikia apskaičiuoti iš naujo.“

10. Išdėstau 32 punktą taip:

„32. Statant mažus skydus papildomų skaičiavimų atlikti nereikia, jeigu jų plotas neviršija nurodyto 26 punkte. Atramoms naudojamų pamatų matmenys ir PVS skersmenys, sienučių storiai, ilgiai pateikti 5 lentelėje. Matmenys apskaičiuoti, laikantis reglamente STR 2.05.04 [4.3] ir standartuose LST EN 12899 [4.10], LST EN 1991-1-4 [4.12] nurodytų apkrovų ir skaičiavimų metodų. Pagal atliktus skaičiavimus mažų skydų atramos statomos I ir II vėjo apkrovos rajonuose. Rajonų ribos nurodytos reglamento STR 2.05.04 [4.3] 3 priede.

5 lentelėje nurodytų pamatų, kai mažų skydų atramos statomos šlaituose, matmenys yra abiems PVS vienodi (apskaičiuoti pagal didžiausią AG). Pamatų armuoti nereikia.“

11. Išdėstau 33 punktą taip:

„33. Statant vidutinius skydus papildomų skaičiavimų atlikti nereikia, jeigu jų plotas neviršija nurodyto 27 punkte. Atramoms naudojamų pamatų matmenys ir PVS skersmenys, sienučių storiai, ilgiai pateikti 6 lentelėje. Matmenys apskaičiuoti, laikantis reglamente STR 2.05.04 [4.3] ir standartuose LST EN 12899-1 [4.10], LST EN 1991-1-4 [4.12] nurodytų apkrovų ir skaičiavimų metodų. Pagal atliktus skaičiavimus vidutinių skydų atramos statomos I ir II vėjo apkrovos rajonuose. Rajonų ribos nurodytos reglamento STR 2.05.04 [4.3] 3 priede.

6 lentelėje nurodytų pamatų, kai vidutinių skydų atramos statomos šlaituose, matmenys yra abiems PVS vienodi (apskaičiuoti pagal didžiausią AG). Pamatų armuoti nereikia.“

 

 

 

Direktorius                                                                         Skirmantas Skrinskas