LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL SUSISIEKIMO MINISTRO 1998 M. LIEPOS 16 D. ĮSAKYMO NR. 286 „DĖL KLAIPĖDOS VALSTYBINIO JŪRŲ UOSTO LAIVYBOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2003 m. lapkričio 3 d. Nr. 3-599

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymo (Žin., 1996, Nr. 53-1245; 2002, Nr. 123-5519) 8 straipsnio 2 dalimi ir siekdamas užtikrinti saugią laivybą Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste,

pakeičiu Klaipėdos valstybinio jūrų uosto laivybos taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1998 m. liepos 16 d. įsakymu Nr. 286 „Dėl Klaipėdos valstybinio jūrų uosto laivybos taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 69-2025; 2001, Nr. 17-529), ir jas išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Susisiekimo Ministras                                                                   Zigmantas Balčytis


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos

1998 m. liepos 16 d. įsakymu Nr. 286

(susisiekimo ministro 2003 m. lapkričio 3 d.

įsakymo Nr. 3-599 redakcija)

 

KLAIPĖDOS VALSTYBINIO JŪRŲ UOSTO LAIVYBOS TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto laivybos taisyklės (toliau vadinama – taisyklės) reglamentuoja laivų įplaukimo į uostą, švartavimosi, stovėjimo prie krantinių ir reiduose, plaukiojimo akvatorija, išplaukimo iš uosto tvarką ir reikalavimus.

2. Šios taisyklės galioja visoje uosto teritorijoje ir akvatorijoje, kurios ribos nurodytos šių taisyklių 1 priede.

3. Uosto kapitonas yra atsakingas už laivybos priežiūrą uoste, uosto navigacinių įrenginių eksploataciją.

4. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

Aplinką teršiantis krovinys – naftos produktai, nurodyti 1973 m. tarptautinės apsaugos nuo teršimo iš laivų konvencijos, pakeistos 1978 m. protokolu (MARPOL 73/78), pirmame priede, nuodingos skystos medžiagos, nurodytos MARPOL 73/78 antrame priede, kenksmingos medžiagos, nurodytos MARPOL 73/78 trečiame priede.

Mažas laivas – bet kuris laivas, kurio korpusas ne ilgesnis kaip 20 m, išskyrus laivus, kurie yra pastatyti ir įrengti vilkti, stumti arba vilkti bortais sujungtus kitus, negu mažasis laivas, laivus, taip pat laivus, galinčius vežti daugiau kaip 12 keleivių, ir keltus.

Pavojingas krovinys – medžiagos ar gaminiai, kurie dėl savo cheminių ar fizinių savybių gali sukelti pavojų žmogaus sveikatai, aplinkai ar turtui ir kuriems suteikti identifikaciniai numeriai, įrašyti į JTO sudarytą pavojingų medžiagų sąrašą. Priklausomai nuo pavojingo krovinio gabenimo būdo jis yra nurodytas: Tarptautiniame pavojingų krovinių gabenimo kodekse (IMDG kodekse), Tarptautinio laivų, skirtų gabenti supiltus pavojingus cheminius krovinius, statybos ir įrangos kodekso (IBC kodekse) 17 straipsnyje ar Tarptautinio laivų, skirtų gabenti suskystintas dujas, statybos ir įrangos kodekso (IGC kodekse) 19 straipsnyje.

Pramoginis laivas – bet kokio tipo su įvairios rūšies jėgainėmis laivas, kurio korpuso ilgis yra 2,5–24 m ir skirtas poilsiui, pramogoms bei sportui.

Sportinis laivas – specialiai sukonstruotas ir gamintojo atitinkamai pažymėtas laivas, skirtas tik sporto tikslams.

Uosto naudotojas – su valstybės įmone Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (toliau vadinama – Direkcija) sudariusi sutartį dėl veiklos uoste Lietuvos Respublikoje įregistruota įmonė ar užsienio juridinio asmens, kuris pagal savo šalies teisės aktus turi teisę verstis komercine veikla, filialas.

Vietinio plaukiojimo laivas – laivas, plaukiojantis uosto akvatorijoje ir Lietuvos teritorinėje jūroje.

5. Patekusių į nelaimę uosto akvatorijoje žmonių, laivų, jų įgulų ir keleivių gelbėjimo, taršos aplinkai pavojingomis medžiagomis likvidavimo darbus organizuoja ir jiems vadovauja uosto kapitonas. Jo nurodymu visi uosto akvatorijoje esantys laivai, jų įgulos privalo dalyvauti gelbėjimo darbuose, panaudodami turimą techniką, materialines vertybes, ryšio priemones.

 

II. LAIVŲ ATPLAUKIMO Į UOSTĄ IR IŠPLAUKIMO IŠ UOSTO TVARKA

 

6. Likus 72 valandoms iki atplaukimo, vėliau patikslindamas atplaukimą likus 48 ir 24 valandoms, laivo kapitonas arba jo įgaliotas asmuo apie atplaukimą į uostą informuoja uosto dispečerinę ir kitas tarnybas bei įmones (2 priedas). Laivo kapitonui arba jo įgaliotam asmeniui nustatytu laiku nepranešus uosto dispečerinei apie laivo atvykimą, to laivo įplaukimas į uostą gali būti atidėtas.

7. Jeigu laivo reiso trukmė mažesnė už šiuos terminus, tai pranešimas siunčiamas tuoj pat po išplaukimo iš paskutiniojo uosto.

8. Pirminiame pranešime nurodoma:

8.1. laivo pavadinimas;

8.2. laivo vėliava;

8.3. registracijos uostas;

8.4. pagrindiniai laivo matmenys;

8.5. laivo maksimali grimzlė gėlame vandenyje;

8.6. duomenys apie krovinį.

9. Likus 24 valandoms iki atplaukimo, kapitonas arba jo įgaliotas asmuo turi pranešti uosto dispečerinei duomenis apie laive esančių atliekų kiekį bei kitą informaciją (5 priedas).

10. Likus 2 val. iki atplaukimo, laivo kapitonas UTB 9 kanalu (šaukinys „Klaipėda radio-5“) praneša Laivų eismo tarnybai (toliau vadinama – LET) laivo pavadinimą, grimzlę gėlame vandenyje. Po tokio pranešimo pateikimo laivo kapitonas privalo nuolat palaikyti ryšį su LET, teikdamas informaciją apie laivybos ypatumus bei vykdyti LET nurodymus.

11. Laivo kapitonas arba jo įgaliotas asmuo, suderinęs su LET, užsako vilkikus ir švartuotojus tas paslaugas teikiančiose įmonėse, o locmaną per uosto dispečerinę, nurodydamas laivo švartavimo vietą, suderintą su krantinės naudotoju, buksyravimo ir švartavimo paslaugas atliksiančių įmonių pavadinimus.

12. Jeigu nėra leidimo laivui įplaukti į uostą, LET nurodo inkaravimo rajoną.

13. Laivui, kurio ilgis daugiau kaip 200 metrų, įplaukti į uostą turi būti gautas išankstinis uosto kapitono raštiškas leidimas. Uosto kapitonas gali apriboti atplaukiančių laivų ilgį tose uosto vietose, kur laivų manevravimas yra apsunkintas.

14. Laivą peršvartuojant arba jam išplaukiant, ne vėliau kaip prieš 2 valandas iki operacijos pradžios, suderinęs su LET ir krantinės naudotoju, laivo kapitonas arba jo įgaliotas asmuo užsako vilkikus ir švartuotojus tas paslaugas teikiančiose įmonėse, o locmaną – per uosto dispečerinę, nurodydamas laivo stovėjimo vietą, švartavimo ir buksyravimo paslaugas teiksiančių įmonių pavadinimus. Laivo kapitonui arba jo įgaliotam asmeniui laiku nepadarius šių užsakymų, pretenzijos dėl galimos laivo prastovos turi būti adresuojamos agentuojančiai kompanijai.

15. Laivui atplaukus į uostą ir prieš išplaukiant iš jo, atplaukimo-išplaukimo įregistravimo procedūra atliekama susisiekimo ministro 2001-02-13 įsakymu Nr. 47 „Dėl Dokumentų, kuriuos privaloma pateikti tikrinimą atliekančioms institucijoms, laivui atplaukus į Lietuvos Respublikos jūrų uostą ir išplaukiant iš jo, formų, jų pildymo, pateikimo ir saugojimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 17-529; 2003, Nr. 30-1264). Papildomai prie šiame įsakyme nurodytų dokumentų laivo kapitonas arba jo įgaliotas asmuo, esant pareikalavimui, turi pateikti ir perduoti toms tarnyboms, kurioms jie yra skirti, šiuos dokumentus:

15.1. laivo atplaukimo įregistravimui:

15.1.1. deratizacijos liudijimą, 1 egz.;

15.1.2. laivo matavimo liudijimą, 1 egz.;

15.1.3. laivo krovos žymės liudijimą, 1 egz.;

15.1.4. licenciją vežti laivu keleivius ir krovinius, 1 egz.;

15.1.5. tarptautinį apsaugos nuo užteršimo liudijimą, 1 egz.;

15.1.6. laivo kapitono pranešimą apie avarinius įvykius reiso metu (jei buvo), 1 egz.;

15.1.7. pažymą apie laivo teršalų pridavimą paskutiniame uoste, 1 egz.;

15.1.8. medicinos karantino skyriaus pažymą (tik užsienio laivams);

15.2. laivo atplaukimą uosto priežiūros skyriuje kapitonas privalo įregistruoti ne vėliau kaip per 6 valandas nuo atplaukimo, o išplauką – prieš užsakant pasienio ir muitinės komisiją. Išplauką uosto priežiūros skyriuje galima įregistruoti ne vėliau kaip po 2 valandų nuo laivo išplaukimo, jei yra gautas šios tarnybos išankstinis sutikimas;

15.3. laivo išplaukimo įregistravimui:

15.3.1. laivo stovumo skaičiavimus, 1 egz.;

15.3.2. krovinio tvirtinimo vadovą, patvirtintą klasifikacinės bendrovės, 1 egz.;

15.3.3. Direkcijos laivo deklaraciją, 1 egz.;

15.3.4. pažymą apie laivo teršalų pridavimą uoste, 1 egz.;

15.3.5. įgulos narių jūrinio laipsnio diplomus arba kitus kvalifikacinius liudijimus.

16. Ne vėliau kaip prieš 12 valandų iki išplaukimo laivo agentas privalo pateikti uosto dispečerinei paraišką (7 priedas) dėl užterštų vandenų, šiukšlių bei atliekų priėmimo ir priduoti tai iki laivo išplaukos įregistravimo.

17. Uosto atliekų tvarkymo operatorius pateikia laivo kapitonui ir uosto dispečerinei pažymą apie iš laivo priimtų atliekų grupes ir kiekius (6 priedas).

18. Terminuotas laivo išplaukimas (iki laivo klasifikacinių dokumentų galiojimo pabaigos arba iki laivo įgulos pasikeitimo, bet ne ilgiau kaip 3 mėnesiams) gali būti įregistruotas uosto priežiūros skyriuje šiems laivams:

18.1. krovininiams nevykdantiems tarptautinių reisų laivams iki 500 BT;

18.2. Lietuvos Respublikos išskirtinėje ekonominėje zonoje Baltijos jūroje žvejojantiems žvejybiniams laivams iki 300 BT, neįplaukiantiems į užsienio uostą reiso metu;

18.3. linijiniams ro-ro keleiviniams keltams;

18.4. vietinio plaukiojimo laivams, plaukiojantiems Lietuvos Respublikos išskirtinėje ekonominėje zonoje;

18.5. uosto paslaugas teikiantiems laivams;

18.6. sportiniams ir pramoginiams laivams, išplaukiantiems į jūrą, išskyrus burines jachtas, kurios išplaukdamos į jūrą turi pranešti UTB 10 (šaukinys radio-32) uosto priežiūros skyriui:

18.6.1. laivo pavadinimą ir savininką;

18.6.2. laivo įgulos narių ir keleivių skaičių;

18.6.3. išplaukimo tikslą, paskirties uostą;

18.6.4. išplaukimo laiką;

18.6.5. Lietuvos buriuotojų sąjungos techninės apžiūros akto galiojimo datą;

18.7. burinės jachtos, įplaukusios į uostą, UTB 10 kanalu (šaukinys radio-32) nedelsdamos turi pranešti uosto priežiūros skyriui:

18.7.1. laivo pavadinimą ir savininką;

18.7.2. laivo įgulos narių ir keleivių skaičių;

18.7.3. atplaukimo tikslą, išplaukimo uostą;

18.7.4. apie įvykius reiso metu;

18.7.5. krantinės numerį ir laiką, kada prisišvartavo.

19. Laivų kapitonai, įregistravę terminuotą išplaukimą, įplaukdami į uostą privalo pranešti uosto priežiūros skyriui UTB 10 kanalu (šaukinys Klaipėda radio-32):

19.1. laivo pavadinimą ir savininką;

19.2. iš kur atplaukė;

19.3. laivo įgulos narių ir keleivių skaičių;

19.4. krantinės numerį ir orientacinį laiką, kada prisišvartuos;

19.5. apie ypatingus įvykius reiso metu.

20. Laivų kapitonai, įregistravę terminuotą išplaukimą, išplaukdami iš uosto privalo pranešti uosto priežiūros skyriui UTB 10 kanalu (šaukinys Klaipėda radio-32):

20.1. laivo pavadinimą ir savininką;

20.2. terminuoto išplaukimo galiojimo datą;

20.3. laivo įgulos narių ir keleivių skaičių;

20.4. išplaukimo tikslą ir paskirties rajoną;

20.5. krantinės numerį ir laiką, kada ją paliko.

21. Vietinio plaukiojimo ir uosto paslaugas teikiančių laivų, registruotų Valstybinėje vidaus vandenų laivybos inspekcijoje, išskyrus burines jachtas, kapitonai išplaukimui iš uosto į išorės reidą (ne didesniu kaip 5 jūrmylių atstumu nuo uosto vartų) privalo gauti uosto kapitono pažymą apie atliktą laivybos taisyklių ir 1972 m. tarptautinės konvencijos dėl tarptautinių taisyklių, padedančių išvengti laivų susidūrimų jūroje (COLREG-72), žinių patikrinimą. Pažyma galioja iki techninės apžiūros talono galiojimo pabaigos, bet ne ilgiau kaip 1 metus.

22. Laivai, išplaukiantys eigos bandymams, turi pateikti uosto priežiūros skyriui:

22.1. aktą, patvirtinantį, kad laivas atitinka saugios laivybos reikalavimus;

22.2. klasifikacinės bendrovės leidimą išplaukti eigos bandymams;

22.3. laivo įgulos sąrašą su medicinos karantino skyriaus žyma;

22.4. laivų remonto įmonės specialistų sąrašą su medicinos karantino skyriaus žyma;

22.5. įgulos narių jūrinio laipsnio kvalifikacinius liudijimus (originalus).

23. Laivai, išplaukiantys į išorės reidą, turi pateikti uosto priežiūros skyriui:

23.1. kapitono patvirtinimą, kad laivas atitinka saugios laivybos reikalavimus;

23.2. įgulos sąrašą.

24. Krovininių laivų iki 500 BT, nevykdančių tarptautinių reisų, Baltijos jūroje žvejojančių žvejybinių laivų iki 300 BT, neįplaukiančių į užsienio uostus, ro-ro keleivinių keltų, vietinio plaukiojimo laivų, plaukiojančių Lietuvos Respublikos teritorinėje jūroje, uosto paslaugas teikiančių laivų, sportinių ir pramoginių laivų, išskyrus burines jachtas, kapitonai terminuotam laivo išplaukimo įregistravimui privalo pateikti uosto priežiūros skyriui:

24.1. bendrąją deklaraciją, 1 egz.;

24.2. įgulos sąrašą su medicinos karantino skyriaus spaudu, 1 egz.;

24.3. laivo dokumentus;

24.4. įgulos narių jūrinio laipsnio diplomus, kvalifikacinius liudijimus (originalus);

24.5. Lietuvos saugios laivybos administracijos valstybės vėliavos ir uosto priežiūros skyriaus laivo patikrinimo aktą, o Valstybinėje vidaus vandenų laivybos inspekcijoje įregistruotiems laivams – Valstybinės vidaus vandenų laivybos inspekcijos laivo apžiūros aktą, 1 egz.;

24.6. keleivių sąrašą, 1 egz.

25. Laivo įplaukimo įregistravimui turi pateikti:

25.1. bendrąją deklaraciją;

25.2. įgulos sąrašą.

26. Locmanas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (toliau – Klaipėdos uostas) darbuotojas ar Klaipėdos uosto naudotojas, sužinojęs, kad laive yra gedimų ar jis neatitinka jam keliamų saugios laivybos reikalavimų, dėl ko gali kilti grėsmė žmonėms, aplinkai, materialiniam turtui, nedelsdamas privalo informuoti Klaipėdos uosto kapitoną, kuris apie tai informuoja Lietuvos saugios laivybos administraciją.

 

III. PAPILDOMI REIKALAVIMAI LAIVAMS, VEŽANTIEMS PAVOJINGUS IR APLINKĄ TERŠIANČIUS KROVINIUS

 

27. Laivo valdytojas ar jo įgaliotas asmuo apie laivo, vežančio pavojingus ar aplinką teršiančius krovinius, plaukimą į Klaipėdos uostą Klaipėdos uosto priežiūros skyriui ir Lietuvos saugios laivybos administracijos Jūrų gelbėjimo koordinaciniam centrui (toliau – Koordinacinis centras) praneša prieš išplaukdamas iš pakrovimo uosto.

28. Pranešime nurodoma:

28.1. laivo pavadinimas (šaukiniai) ir Tarptautinės jūrų organizacijos suteiktas numeris bei Palydovinis mobilus laivo identifikavimo (MMSI) numeris;

28.2. laivo vėliava;

28.3. registracijos uostas;

28.4. pagrindiniai laivo matmenys;

28.5. krovinio pakrovimo uostas;

28.6. numatomas laivo atplaukimo į uosto/terminalo inkaravimo rajoną laikas;

28.7. numatomas laivo išplaukimo laikas;

28.8. pavojingų arba aplinką teršiančių krovinių pavadinimai, jiems priskirti Jungtinių Tautų numeriai (jei priskirti) ir Tarptautinės jūrų organizacijos pavojingumo klasės pagal IMDG, IBC ir IGC kodeksus bei krovinių kiekis.

29. Pranešimo apie laivo plaukimą į Klaipėdos uostą patvirtinimas teikiamas Klaipėdos uosto priežiūros skyriui ir Koordinaciniam centrui likus 72, 48 ir 24 valandoms iki atplaukimo į inkaravimo rajoną.

30. Jei kapitonas apie laivo atplaukimą negali pranešti pagal šių taisyklių 15.2 punkte nustatytus terminus (trumpas laivo reisas ar tiksliai nežinomas paskirties uostas), tai pranešimas siunčiamas tuoj pat po laivo išplaukimo iš paskutinio uosto ar po to, kai laivo kapitonas gavo nurodymą plaukti į Klaipėdos uostą.

31. Atplaukus į Klaipėdos uostą ir prieš išplaukiant iš jo, papildomai prie 15 punkte nurodytų dokumentų, atplaukimo-išplaukimo įregistravimui laivo kapitonas ar jo įgaliotas asmuo privalo pateikti:

31.1. Pavojingo krovinio manifestą (8 priedas), 5 egz.;

31.2. Multimodalinę pavojingo krovinio formą (9 priedas), 5 egz.;

31.3. Tarptautinį apsaugos nuo taršos nafta liudijimą (jeigu krovinys – naftos produktai);

31.4. Civilinės atsakomybės draudimo polisą ar kitokios finansinės garantijos už taršos nafta padarytą žalą liudijimą (jei toks yra privalomas tokio tipo laivui);

31.5. Laivo ypatingų priemonių planą prieš aplinkos užteršimą (tanklaiviams – daugiau kaip 150 BT, kitiems laivams – daugiau kaip 400 BT);

31.6. užpildytą klausimyną (4 priedas) (jeigu laivas vedamas be locmano).

32. Locmanui atvykus į laivą, nepriklausomai nuo to, ar laivas plaukia į Klaipėdos uostą, ar iš jo, laivo kapitonas privalo įspėti jį, kad laive yra pavojingas ar aplinką teršiantis krovinys.

33. Klaipėdos uosto priežiūros skyrius, gavęs iš laivo kapitono užpildytą klausimyną, nedelsiant jį persiunčia Lietuvos saugios laivybos administracijos Koordinaciniam centrui.

34. Jeigu laivui esant Lietuvos Respublikos jurisdikcijos zonoje iškyla grėsmė jo įgulai, turtui, laivo kapitonas nedelsdamas privalo informuoti Koordinacinį centrą apie tokį incidentą.

35. Prieš išplaukdamas iš Klaipėdos uosto, laivo kapitonas ar jo įgaliotas asmuo praneša apie tai Klaipėdos uosto priežiūros skyriui ir Koordinaciniam centrui bei pateikia duomenis, nurodytus šių taisyklių 28 punkte. Vietoj krovinio pakrovimo uosto nurodomas įplaukimo uostas, o jeigu jis nežinomas – numatomas plaukimo maršrutas.

 

IV. REIKALAVIMAI LAIVŲ PLAUKIOJIMUI

 

36. Leistiną maksimalią laivų grimzlę uoste, esant nuliniam vandens lygiui, nustato uosto kapitonas savo įsakymu. Ši grimzlė yra operatyviai koreguojama kiekvieną dieną. LET privalo pranešti ją uosto naudotojams, laivų kapitonams ir agentams pagal jų užklausimą. Laivų kapitonai privalo pranešti faktinę savo laivų grimzlę gėlame vandenyje metrais ir jų dešimtosiomis dalimis ir atsako už šių duomenų tikslumą.

37. Visoje uosto akvatorijoje nustatytas ne didesnis kaip 6 mazgų laivų greitis. Praplaukiant vietas, kur laivo sukeltos bangos yra pavojingos, plaukiama tokiu minimaliu greičiu, kad laivas dar būtų valdomas. Esant būtinybei maksimalus laivo greitis gali būti padidintas konkrečiu LET nurodymu, laivų eismo saugumo sumetimais. Jeigu numatoma, kad laivai, plaukdami pro krantines Nr. 1, 2, 3, 4, kur atliekami krovos darbai su pavojingais kroviniais, suderinę su LET, negalės išlaikyti 6 mazgų greičio, tai LET iš anksto privalo įspėti krantinės operatorių krovos darbus laikinai sustabdyti. Laivo greitis neribojamas, jeigu laivas uosto kapitono nurodymu plaukia gelbėjimo tikslais, ir karo laivams, plaukiantiems atlikti kovinės užduoties, jeigu tai nesukelia pavojaus žmonių ir turto saugumui. Tie laivai turi pirmumo teisę plaukti uosto akvatorija ir laivybos kanalu.

 

V. LOCMANŲ VEIKLA

 

38. Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste laivų vedimas yra privalomas pagal Lietuvos saugios laivybos administracijos nustatytas locmano kvalifikacijos kategorijas ir rajonus, kur būtina naudotis locmano patarnavimais, išskyrus:

38.1. Lietuvos Respublikoje įregistruotus žvejybinius iki 300 BT, vietinio plaukiojimo laivus iki 500 BT, laivus, teikiančius uosto paslaugas, sportinius bei pramoginius laivus, akvatorijos dugno gilinimo laivus, dirbančius Direkcijos užsakymu, jeigu jų kapitonai yra atitinkamai instruktuoti ir gavę uosto kapitono leidimą. Visų šių laivų kapitonai uosto akvatorijoje privalo užtikrinti patikimą, nepertraukiamą radijo ryšį su LET UTB 16 ir 9 kanalų dažnių diapazone valstybine kalba;

38.2. linijinius laivus, turinčius nuolatinio plaukiojimo tvarkaraštį (nurodyta atplaukimo-išplaukimo diena ir valanda), kurių kapitonai yra atlikę ne mažiau kaip 12 reisų į Klaipėdos uostą, uosto kapitono paskirtoje komisijoje išlaikę egzaminą, atlikę testą LET treniruoklyje ir pateikę pažymą su locmano įvertinimu arba kapitono jau turinčio plaukiojimo be locmano, licenciją ir gavę atitinkamą liudijimą, patvirtinantį jų pasirengimą plaukti be locmano uosto akvatorijoje, turintys vairinėje laivavedį, mokantį valstybinę kalbą;

38.3. laivus, plaukiojančius laivų remonto įmonių akvatorijose, kur tą darbą atlieka šių įmonių kapitonai, išlaikę Lietuvos saugios laivybos administracijos nustatytą egzaminą ir gavę atitinkamą liudijimą.

39. Jeigu laivo kapitonui (agentui) užsakius locmaną ir jam nustatytu laiku atvykus į laivą numatyta laivo vedimo operacija dėl laivo kaltės nepradedama per 1 valandą, locmanas turi teisę palikti laivą, o kapitonas privalo pasirašyti locmano pažymą.

40. Locmanų veiklos zona yra nuo plūduro Nr. 1 jūroje iki uosto krantinių (prireikus –Baltijos jūra iki kitų valstybių locmanų veiklos zonos).

41. Vedant laivą į plaukiojantį doką ir paėmus iš doko švartavimo lynus, uosto locmano įgaliojimus perima doko meistras. Išvedant laivą iš plaukiojančio doko ir atidavus doko švartavimo lynus, doko meistro įgaliojimus perima uosto locmanas.

42. Uoste laivus nuo vienos krantinės prie kitos peršvartuoja uosto locmanai, išskyrus atestuotas laivų remonto įmones, kur tą darbą atlieka įmonių kapitonai, turintys šių taisyklių 38.2 punkte numatytus liudijimus. Esant reikalui peršvartavimo darbus vykdo uosto locmanai, gavę laivų remonto įmonės paraišką.

 

VI. LAIVŲ EISMO VALDYMAS

 

43. LET valdo laivų eismą visoje uosto akvatorijoje ir laivybos kanale iki plūduro Nr. 1. Bet koks laivų judėjimas leidžiamas tik su LET leidimu. LET dirba 24 valandas per parą, šaukinys – „Klaipėda radio–5“ UTB 9 kanale. LET teikia laivams šias paslaugas:

43.1. vykdo laivų plaukiojimo radiolokacinę kontrolę;

43.2. vykdo radiolokacinę kontrolę laivų, stovinčių inkaravietėse;

43.3. vykdo radiolokacinę laivybos kontrolę Būtingės naftos terminalo inkaravietėje ir laivybos kanale;

43.4. perduoda laivams, uosto naudotojams, tarnyboms navigacinę, hidrometeorologinę ir kitokią su laivyba susijusią informaciją;

43.5. radiolokaciniu būdu veda laivus.

44. Siekiant užtikrinti laivo ir uosto saugumą, nepriklausomai nuo to, ar laive yra locmanas, ar ne, laivai vedami su radarais šiais atvejais:

44.1. esant matomumui mažiau kaip 0,5 mylios;

44.2. laivai su pavojingu ar aplinką teršiančiu kroviniu;

44.3. laivai su maksimalia leistina grimzle;

44.4. susidarius sudėtingai laivybos situacijai.

45. LET nurodymus privaloma nedelsiant vykdyti dėl:

45.1. plaukimo eiliškumo;

45.2. plaukimo maršruto ir greičio;

45.3. inkaravimo vietos;

45.4. pavojaus išvengimo.

46. Laivo, kuris naudojasi LET paslaugomis, kapitonas privalo užtikrinti patikimą ryšį su LET UTB 9 kanale (jeigu LET nenurodė kito kanalo). Visi laivo ir LET pokalbiai bei situacija uosto akvatorijoje yra dokumentuojami, garso ir vaizdo įrašai saugomi 3 paras. Po šio termino pretenzijos dėl LET veiklos nepriimamos.

47. LET paslaugų teikimas neatleidžia laivo kapitono nuo atsakomybės už laivo saugumą.

 

VII. REIKALAVIMAI LAIVAMS, STOVINTIEMS UOSTO REIDUOSE

 

48. Išorės reide laivų inkaravimui skirti rajonai yra apriboti koordinatėmis:

 

rajonas Nr. 62 j = 55° 44’ 5 N              l = 20° 52’ 0 E

j = 55° 47’ 0 N              l = 20° 53’ 1 E

j = 55° 44’ 5 N              l = 20° 55’ 5 E

j = 55° 47’ 0 N              l = 20° 55’ 5 E

 

rajonas Nr. 63 j = 55° 41’ 8                  l = 20° 52’ 0 E

j = 55° 43’ 7                  l = 20° 52’ 0 E

j = 55° 43’ 7                  l = 20° 55’ 5 E

j = 55° 41’ 8                  l = 20° 55’ 5 E

49. Inkaravietėse stovinčių laivų kapitonai privalo palaikyti ryšį UTB 16 ir 9 kanaluose.

50. Inkaravietėse stovinčių laivų kapitonai, sustiprėjus vėjui iki 18 m/s arba gavę LET įspėjimą bei norėdami apsaugoti laivo inkaravimo įrangą, privalo pakelti inkarus ir išplaukti į atvirą jūrą.

51. Atsakomybė už dėl laivo kapitono kaltės išorės reide ir vidaus akvatorijoje paskendusį turtą (inkarus ir kt.) tenka turto savininkui. Paskendęs turtas iškeliamas ar pašalinamas Lietuvos Respublikos Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymo (Žin., 1996, Nr. 53-1245; 2002, Nr. 123-5519) 35–39 straipsniuose nustatyta tvarka.

 

VIII. REIKALAVIMAI LAIVAMS, STOVINTIEMS PRIE UOSTO KRANTINIŲ

 

52. Laivai švartuojami pagal Direkcijos patvirtintas schemas.

53. Laivai prie krantinių privalo stovėti taip, kad atstumai tarp išilgai krantinės stovinčių laivų arba tarp laivo ir bet kokios kliūties būtų ne mažesni kaip 10% didesnio laivo ilgio. Laivai prie pirsų privalo stovėti taip, kad laivo korpusas nebūtų išsikišęs už pirso ribos. Jeigu dėl kokių nors svarbių priežasčių šių reikalavimų negalima įvykdyti, laivui švartuoti turi būti gautas uosto kapitono leidimas.

54. Laivai su pavojingu ir aplinką teršiančiu kroviniu gali stovėti tik:

54.1. prie specializuotų krantinių;

54.2. priekiu į uosto vartus (išskyrus atvejus, kai laivo konstrukcija to neleidžia);

54.3. išorės reide.

55. Jeigu švartuodamasis prie krantinės laivas naudojo inkarą, prisišvartavęs privalo įtraukti jį į laivo kliuzą.

56. Krantinę, reikalingą laivui švartuotis, stovėti ir atsišvartuoti, ruošia krantinės naudotojas vadovaudamasis šių taisyklių, Laivų švartavimo taisyklių, Hidrotechninių įrenginių naudojimo taisyklių reikalavimais. Priešais švartuojamo-atšvartuojamo laivo priekį ir laivagalį, ne mažiau kaip 25 metrų atstumu į abi puses, krantinėje neturi būti kranų, mechanizmų, statinių, už kurių gali užkliūti laivas.

57. Pertempti laivą išilgai krantinės atstumu, ne didesniu už laivo ilgį ir jo neapsukant, galima be locmano pagalbos, kitais atvejais – su locmano pagalba. Keisdamas laivo poziciją be locmano, krantinės naudotojas privalo pranešti apie tai uosto dispečerinei.

Vietinio plaukiojimo, uostą aptarnaujantys ir kiti laivai, nesinaudojantys locmano paslaugomis, prieš pakeisdami savo dislokacijos vietą uoste privalo gauti uosto dispečerinės leidimą ir pranešti jai, pabaigus šią operaciją.

58. Gavęs pranešimą apie pavojingas hidrometeorologines sąlygas, išanalizavęs situaciją, laivo technines galimybes, gresiančio pavojaus laipsnį (vėjo greitis didesnis kaip 20 m/s, bangavimas ir traukūnas akvatorijoje, intensyvus ledonešis), uosto kapitonas sprendžia apie laivų galimybę stovėti prie krantinių. Jis nustato priemones laivų ir uosto saugumui užtikrinti ir reikalauja iš laivų kapitonų jas vykdyti. Laivų kapitonai įspėjami asmeniškai arba per jų agentus. Jeigu esant tokioms sąlygoms reikia pakeisti laivo vietą arba išvesti jį į jūrą, tai daroma tik esant laive jo kapitonui.

59. Laivai bortas prie borto gali stovėti tik uosto kapitonui leidus ir su tų laivų kapitonų sutikimu bei suderinus su uosto priežiūros skyriumi (išskyrus mažus žvejybinius ir uostą aptarnaujančius laivus).

60. Laivų, stovinčių prie krantinių, eigos variklių, mechanizmų parengtis bei įgulos narių skaičius privalo užtikrinti laivo, kitų laivų bei uosto saugumą. Eigos variklius, vairavimo ir inkaravimo įrenginius galima išvesti iš eksploatacijos tik su uosto kapitono ir krantinės naudotojo raštišku leidimu pagal laivo kapitono paraišką, kurioje nurodomos šių mechanizmų išjungimo priežastys ir laikas. Bet kokiu atveju už laivo saugumą atsako jo kapitonas. Prieš tokiam laivui išplaukiant uosto kapitonas turi teisę pareikalauti pateikti klasifikacinės bendrovės išduotą aktą su atliktų darbų įvertinimu.

61. Laivai, turintys pavojingų ir aplinką teršiančių krovinių, privalo palaikyti 2 valandų parengtį jėgainei ir įgulai.

62. Laivai, stovintys prie krantinių, privalo turėti nuolat veikiantį telefoninį ryšį arba UTB kanalą. Oro prognozė sužinoma iš LET UTB 9 kanalu, telefonu arba per agentą. Štorminius įspėjimus perduoda LET UTB 9 ir 16 kanalais laivams ir telefonu – agentams, uosto dispečerinei, uosto naudotojams.

63. Atplaukę į uostą užsienio valstybių laivai privalo iškelti Lietuvos valstybės vėliavą ant priekinio stiebo rėjos dešinėje pusėje. Vėliava iškeliama saulei patekėjus ir nuleidžiama saulei nusileidus. Laivui plaukiant į uostą ir išplaukiant iš jo bet kuriuo paros metus turi būti iškelta uosto valstybės vėliava.

64. Atplaukę į uostą laivai užbortines išpumpavimo sklendes privalo laikyti uždarytas ir užplombuotas. Pastebėjęs vandens užteršimą, laivo kapitonas privalo informuoti apie tai Koordinacinį centrą ir uosto dispečerinę bei pažymėti tai laivo dienyne.

 

IX. REIKALAVIMAI LAIVŲ PLAUKIOJIMUI UOSTO AKVATORIJOJE

 

65. Uosto laivybos kanale leidžiamas tik vienos krypties laivų eismas.

66. Pučiant stipresniam kaip 15 m/s vakarų krypčių vėjui, tie laivai, kuriems pagal laivo kapitono pranešimą dėl techninių charakteristikų yra nesaugu manevruoti atviroje jūroje, turi pirmumo teisę plaukti į uostą.

67. Laivams, neturintiems radiolokatoriaus, plaukiojimas uosto akvatorija draudžiamas esant mažesniam kaip 0,5 jūrmylės matomumui.

68. Esant didesniam kaip 20 m/s vėjo greičiui, be atskiro uosto kapitono leidimo draudžiamas bet koks laivų plaukiojimas uosto akvatorija, jų švartavimas, atšvartavimas ir peršvartavimas.

69. Žvejybiniai, uosto paslaugas teikiantys, vietinio plaukiojimo, sportiniai ir pramoginiai bei kiti laivai, įregistruoti Valstybinėje vidaus vandenų laivybos inspekcijoje, jeigu jų ilgis neviršija 45 metrų, o grimzlė – 4,5 m, gali plaukti tik ne laivybos kanalu, o prireikus ir gavus LET leidimą, plaukti laivybos kanalu, netrukdant tik juo galintiems plaukti laivams ir užbaigti ši manevrą ne arčiau kaip 500 metrų iki artėjančio laivo.

Burinės jachtos ne laivybos kanalu gali plaukti ir kirsti statmenai laivybos kanalą be LET leidimo, jei užbaigia šį manevrą ne arčiau kaip 500 m iki artėjančio laivo.

Visi minimi laivai, išskyrus neregistruotus Valstybinėje vidaus vandenų laivybos inspekcijoje sportinius laivus, privalo turėti oficialų ir koreguotą Klaipėdos uosto akvatorijos jūrlapį bei užtikrinti nepertraukiamą radijo ryšį su LET UTB 16 ir 9 kanalų dažniu diapazone plaukiojimo laivybos kanalu metu.

Neregistruoti Valstybinėje vidaus vandenų laivybos inspekcijoje sportiniai laivai gali plaukti laivybos kanalu, jei juos lydintis laivas gauna LET leidimą ir palaiko nuolatinį ryšį su LET.

Apie rengiamas pramoginių ir sportinių laivų varžybas, regatas ir kitas šventes Kuršių mariose ir jūroje jų organizatoriai privalo prieš dvi savaites pranešti Lietuvos saugios laivybos administracijai ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos LET.

70. Laivams (kai leidžia jų charakteristikos) gali būti duotas LET nurodymas plaukti ne laivybos kanalu laivų eismo valdymo sumetimais. Laivas, plaukiantis laivybos kanalu, turi pirmumo teisę prieš visus kitus laivus, esančius ne kanale. Visi laivai, plaukiantys ne laivybos kanalu, vadovaujasi COLREG–72 reikalavimais.

71. Priešpriešiais plaukiantys laivai, kurie dėl savo charakteristikų negali plaukti už kanalo ribų, gavę LET leidimą ir abiejų laivų kapitonų sutikimą gali prasilenkti akvatorijoje ties:

71.1. laivų krovos akcinės bendrovės „Klaipėdos Smeltė“ teritorija;

71.2. Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega“ teritorija;

71.3. akcinės bendrovės „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ teritorija.

72. Pramoginiams ir sportiniams laivams draudžiama:

72.1. plaukioti rytinėje uosto akvatorijos dalyje, esančioje tarp laivybos kanalo vedlinių ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos krantinių, išskyrus atvejus, kai gautas LET leidimas;

72.2. plaukti tarp Kiaulės nugaros salos ir tarptautinės jūrų perkėlos krantinių Nr. 147–151;

72.3. plaukti arčiau kaip 200 m nuo tarptautinės jūrų perkėlos krantinių Nr. 147–151.

73. Jachtos atplaukimo-išplaukimo formalumams atlikti privalo švartuotis prie krantinės Nr. 42, kur telefonu iškviečiami pasienio, muitinės tarnybų pareigūnai.

 

X. REIKALAVIMAI PLAUKIOJIMUI UŽŠALUSIAME UOSTE

 

74. Užšalusioje uosto akvatorijoje ir vykstant intensyviam ledonešiui leidžiama plaukioti laivams, turintiems klasifikacinės bendrovės nustatytą ledo klasę. Jeigu ledo sąlygos uoste reikalauja laivams turėti atitinkamą ledo klasę, apie tai informuojama navigaciniuose pranešimuose. Kiekvieno laivo laivavedžiams, besiruošiantiems plaukti uosto akvatorija, apie ledo sąlygas praneša LET ir locmanas. Tais atvejais, kai ledas sudaro kliūtis laivams plaukti uosto akvatorija, jis laužomas Direkcijos sąskaita. Ledlaužių funkcijas gali atlikti uosto vilkikai, turintys atitinkamą ledo klasę ir technines galimybes tai atlikti.

 

XI. REIKALAVIMAI LAIVŲ VILKIMUI

 

75. Atliekant stambių ir sudėtingų plaukiojančių objektų (dokų, gręžimo platformų, stambių, neturinčių eigos laivų, plaukiojančių objektų karavanų ir kt.) vilkimo operaciją uosto akvatorijoje, kai susidaro padidintas pavojus uosto įrenginiams, kitiems laivams ir būtina sustabdyti visų kitų laivų eismą, privaloma vykdyti šiuos reikalavimus:

75.1. ne mažiau kaip prieš 24 valandas gauti uosto kapitono leidimą;

75.2. vilkimo operacijai turi vadovauti velkamo objekto savininko paskirtas šio objekto arba vieno iš vilkikų kapitonas. Jis turi pateikti uosto kapitonui būsimos vilkimo operacijos planą, patvirtintą laivų klasifikacinės bendrovės, ir vilkimo lynų tvirtinimo schemą;

75.3. uosto kapitonas, įvertinęs operacijos sudėtingumą, konkrečią situaciją, hidrometeorologines sąlygas uoste ir jūroje, perspektyvinę orų prognozę plaukimo rajone iki paskirties punkto, gali nustatyti papildomus saugios laivybos reikalavimus;

75.4. tokios operacijos atliekamos tik šviesiu paros metu;

75.5. velkamų objektų švartavimui, atšvartavimui, eskortavimui uosto vilkikai užsakomi bendra tvarka, nurodyta šių taisyklių 76 punkte.

76. Vilkikų panaudojimo laivų švartavimo operacijoms tvarka:

76.1. vilkikai naudojami vadovaujantis Vilkikų paslaugų teikimo Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste taisyklėmis, patvirtintomis Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinio direktoriaus, sutartimis tarp laivų savininkų ir vilkimo paslaugas teikiančių įmonių, šių taisyklių nuostatomis, kitais teisės aktais;

76.2. vilkikus užsako laivo kapitonas per savo agentą tas paslaugas teikiančiose įmonėse, jų skaičių ir tipą suderinęs su LET;

76.3. užsakymo terminas – pagal sutartį tarp laivo savininko/operatoriaus ir vilkimo paslaugas teikiančios įmonės, bet ne mažiau kaip prieš 2 valandas iki numatomos švartavimo operacijos pradžios;

76.4. užsakomų vilkikų techninės charakteristikos privalo užtikrinti saugią konkrečios švartavimo operacijos eigą, jie privalo turėti sertifikuotus vilkimo lynus ir kompetentingą įgulą;

76.5. locmanui atvykus į laivą, kapitonas, aptaręs su juo būsimos švartavimo operacijos aspektus, t. y. hidrometeorologines sąlygas, laivo švartavimo vietos ypatumus, laivo manevrines charakteristikas, gali priimti sprendimą – pakeisti vilkikų kiekį (3 priedas) ar tipą;

76.6. ištikus ekstremaliai situacijai, laivo kapitonas gali iškviesti bet kuriuos vilkikus, kurie bus tinkamiausi laivo saugumui užtikrinti, o laivo savininkas privalo apmokėti visas su tuo susijusias išlaidas;

76.7. iškilus poreikiui užtikrinti laivų, žmonių, uosto turto saugumą, uosto kapitonas gali nustatyti uosto rajonus ir sąlygas, kada vilkikų naudojimas yra privalomas.

 

XII. APRIBOJIMAI

 

77. Uosto akvatorijoje draudžiama:

77.1. išpilti ar išmesti už borto atliekas. Šiukšles ir maisto atliekas galima laikyti laive ne ilgiau kaip 2 paras uždaruose ir pažymėtuose konteineriuose;

77.2. teršti orą dūmais ir kenksmingomis dujomis, kurių koncentracija viršija leistinas normas;

77.3. laikyti neuždarytas ir neužplombuotas nutekamųjų ir nafta užterštų vandenų sklendes;

77.4. be įrašo laivo operacijų su nafta dienyne vykdyti operacijas su naftos produktais, taip pat be įrašo laivo dienyne – operacijas su kenksmingomis medžiagomis;

77.5. teršti krantinę ir akvatoriją bet kokiomis šiukšlėmis ar atliekomis;

77.6. išleisti užterštą vandenį per laivo latakus arba išpumpuoti užterštą balastą;

77.7. likviduoti taršą aplink laivą įgulos jėgomis, nepranešus budinčiam uosto dispečeriui;

77.8. nuslėpti bet kokį teršalų išpylimą už laivo borto;

77.9. nuleisti laivo valtis, jomis plaukioti (be LET leidimo);

77.10. maudytis, žvejoti, plaukioti irklinėmis valtimis;

77.11. švartuotis tam neskirtose vietose;

77.12. gadinti hidrotechninius ir navigacinius įrenginius, tvirtinti švartavimo lynus prie jų detalių ar prie ne tam skirtų įrenginių;

77.13. vykdyti hidrotechninius darbus be uosto kapitono leidimo;

77.14. krauti bet kokius daiktus ar montuoti įrengimus ant krantinės krašto iki pirmojo bėgio (jei jo nėra – 2,5 metro atstumu);

77.15. laivui stovėti prie krantinės, pasvirusiam daugiau kaip 5 laipsnius;

77.16. laivams švartuotis prie krantinės, prieš tai nesuderinus su krantinės naudotoju ir uosto dispečeriu;

77.17. laivui sugadinus hidrotechninius ir navigacinius įrenginius, nuslėpti tai ar trukdyti įforminti reikiamus dokumentus;

77.18. tamsiu paros metu apšviesti praplaukiančius laivus;

77.19. nesuderinus su uosto kapitonu organizuoti trukdančias laivybai laivų regatas, kitus sportinius ar pramoginius renginius;

77.20. nusileisti ir pakilti hidroplanams;

77.21. atlikti laivo variklio eigos bandymus, stovint prie krantinės be LET leidimo;

77.22. statyti bet kokius plaukiojančius ar stacionarius navigacinius ar hidrografinius objektus be uosto kapitono leidimo;

77.23. be uosto kapitono leidimo išjungti, perstatyti bet kokius navigacinius ženklus ar keisti jų charakteristikas;

77.24. vesti asmeninius pokalbius 9, 10, 16, 71, 72 UTB ryšio kanalais;

77.25. atlikti povandeninius ir narų darbus be uosto kapitono leidimo;

77.26. vietinio plaukiojimo ir uosto paslaugas teikiantiems laivams plaukioti neturint veikiančios UTB radijo stoties ryšiui palaikyti 9 ir 16 jūriniais kanalais;

77.27. plauti denį, dažyti laivo išorinį bortą.

 

XIII. PRIEŠGAISRINĖS SAUGOS REIKALAVIMAI

 

78. Laivuose draudžiama:

78.1. naudotis atvira ugnimi, nesuderinus su uosto žemės naudotoju ir uosto priežiūros skyriumi;

78.2. priešgaisrines priemones naudoti ne pagal paskirtį;

78.3. išvesti iš parengties priešgaisrinę sistemą, neįrengus alternatyvios;

78.4. stovėti uoste nedegazavus rezervuarų, kai naftos produktai ar kitos degios medžiagos iškrautos;

78.5. eksploatuoti laivus, kai jų priešgaisrinė įranga neatitinka klasifikacinės bendrovės nustatytų reikalavimų;

78.6. naudoti atvirą ugnį laivuose, stovinčiuose arčiau kaip 100 metrų nuo laivų, vykdančių operacijas su degiomis medžiagomis;

78.7. laikyti laivuose pirotechnikos priemones ne tam skirtose vietose;

78.8. naudoti pirotechnikos signalines priemones ne pagal paskirtį;

78.9. naudoti švartavimui ir buksyravimui plieninius lynus laivuose su degiomis medžiagomis;

78.10. naudoti apšvietimui laivuose su degiomis medžiagomis įrangą, galinčią sukelti gaisrą;

78.11. vykdyti krovos operacijas su degiomis medžiagomis žaibuojant;

78.12. buksyruoti laivą su degiomis medžiagomis, jeigu vilkikuose nepaskelbtas priešgaisrinis režimas;

78.13. bunkeruoti laivą naftos produktais, jeigu:

78.13.1. laive arba bunkeriniame laive netvarkinga priešgaisrinė įranga arba nepasiruošta gaisro gesinimui;

78.13.2. laive arba bunkeriniame laive vyksta darbai su atvira ugnimi;

78.13.3. bunkeruoti laivą naftos produktais iš nesavaeigio laivo, jeigu šalia jo nėra vilkiko.

79. Leidžiama bunkeruoti laivą krovos darbų metu, jei laivo krovinio ir bunkeravimui skirto kuro savaiminio užsidegimo (pliūpsnio) temperatūra yra aukštesnė nei 61 oC, pagal IMDG kodekso reikalavimus, Tarptautinio naftos tanklaivių ir terminalų saugumo vadovo (ISGOTT) rekomendacijas.

 

XIV. LAIVŲ DEZINFEKCINIS APDOROJIMAS

 

80. Draudžiama atlikti laivų dezinfekcinį apdorojimą (fumigaciją, gazaciją):

80.1. ne specialistams;

80.2. nesuderinus su Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos Klaipėdos visuomenės sveikatos centro Medicinos karantino postu ir Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos valstybinės augalų apsaugos tarnybos Klaipėdos jūrų uosto pasienio kontrolės fitosanitarijos punktu;

80.3. pažeidžiant darbų technologiją ar organizacinius darbų reikalavimus;

80.4. paliekant laivą be priežiūros, jei laive nėra įgulos;

80.5. neįspėjus greta stovinčių laivų;

80.6. arčiau kitų laivų ar objektų, kuriuose yra žmonių, nei leidžia laivų dezinfekcijos taisyklės;

80.7. kai prie laivo borto stovi kiti laivai su įgulomis;

80.8. kai laivas nėra patikimai pritvirtintas prie krantinės;

80.9. kai nepakelti atitinkami Tarptautinio jūrinių signalų rinkinio (INTERCO) signalai.

 

XV. KARANTINO PRIEMONĖS

 

81. Paskelbus laive karantiną, draudžiama:

81.1. be Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos Klaipėdos visuomenės sveikatos centro Medicinos karantino posto leidimo bet kam įlipti į laivą ir išlipti iš jo, išskyrus locmaną;

81.2. stovėti uoste ne toje vietoje, kur yra nurodyta;

81.3. švartuoti prie laivo borto bet kokius laivus su įgula, išskyrus locmanų katerį;

81.4. nesilaikyti Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos Klaipėdos visuomenės sveikatos centro Medicinos karantino posto nurodymų.

 

XVI. DUGNO GILINTUVŲ DARBO TVARKA

 

82. Dugno gilintuvas, dirbdamas laivybos kanale ir akvatorijoje, privalo iškelti ženklus ir uždegti žiburius, numatytus COLREG-72 taisyklėje Nr. 27.

83. Šalandos, stovinčios prie gilintuvo bortų, privalo tamsiu paros laiku uždegti laivo priekyje ir laivagalyje po baltą žiburį, matomą aplink 3 jūrmylių atstumu.

84. Jeigu inkarų vietoms žymėti naudojamos pagalbinės plaukiojančios priemonės, tamsiu paros metu jos privalo turėti baltą žiburį, matomą 2 jūrmylių atstumu.

85. Jeigu dugno gilintuvas neatlieka darbų pagal savo paskirtį ir nesudaro kliūčių laivybai, tai jis privalo iškelti atitinkamus ženklus ir uždegti žiburius pagal COLREG-72.

86. Nepaisant gilintuvo signalinių ženklų, laivai, prieš praplaukdami pro jį, privalo gauti gilintojo leidimą UTB 9 kanalu.

87. Gilintuvas privalo suteikti galimybę laivams praplaukti likus 0,5 jūrmylės iki laivo, jeigu to padaryti negali – neduoda leidimo laivui praplaukti.

88. Draudžiama praplaukti pro gilintuvą velkant paskui laivą bet kokius daiktus ar įrangą, esančią po vandeniu.

89. Gilintuvui draudžiama užimti laivybos kanalą, kai jis nedirba.

90. Draudžiama gilintuvui stovėti laivybos kanale, kai matomumas mažiau kaip 500 metrų.

______________


Klaipėdos valstybinio jūrų uosto

laivybos taisyklių

1 priedas

 

UOSTO AKVATORIJOS RIBOS

 

1. Uosto vidinė akvatorija apribota:

1.1. Pietuose linija tarp taškų:      55° 39‘ 6 N            21° 07‘ 9 E

55° 38‘ 6 N            21° 09‘ 0 E.

1.2. Vakaruose – palei Kuršių nerijos rytinę kranto liniją, išskyrus 30 metrų vandens juostą palei krantą.

1.3. Rytuose – pagal kranto liniją, išskyrus 30 metrų vandens juostą prie įmonių teritorijų.

1.4. Šiaurėje – linija, jungiančia uosto molų galus.

2. Uosto išorinis reidas apribotas linijomis tarp taškų:

55° 48’ 0 N                20° 50’ 0 E

55° 39’ 0 N                20° 50’ 0 E

55° 48’ 0 N                21° 04’ 0 E

55° 39’ 0 N                21° 06’ 02 E.

3. Laivybos kanalas – pažymėtas navigaciniais ženklais pagal lateralinę sistemą ir vedlinėmis – nuo plūduro Nr. 1 jūroje iki Pietinės uosto vidinės akvatorijos dalies.

______________


Klaipėdos valstybinio jūrų uosto

laivybos taisyklių

2 priedas

 

 

UOSTO TARNYBŲ ir įmonių, KURIOS TURI BŪTI INFORMUOJAMOS APIE LAIVO ATPLAUKIMĄ Į UOSTĄ, TELEFONŲ, FAKSŲ, UTB RYŠIO KANALŲ SĄRAŠAS

 

 

 

Pavadinimas

Tel. Nr.

Faksas

UTB kanalo šaukinys;

mobilusis telefonas

1

2

3

4

5

1.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius

499799

499777

(8 687) 24100

2.

Uosto kapitonas

499688

499666

(8 698) 80766

3.

Uosto dispečerinė

499704

499646

10 Klaipėda radio-12

4.

Uosto priežiūros skyrius

499641

499785

10 Klaipėda radio-32

5.

Laivų eismo tarnyba

499691

 

9 Klaipėda radio-5

6.

Jūrininkų klubas

399230

314798

 

7.

Lietuvos saugios laivybos administracijos (LSLA) direktorius

499766

499770

(8 682) 65772

8.

Koordinacinis gelbėjimo centras

499670

499677

16 Gelbėjimo centras

9.

LSLA Laivybos kontrolės tarnybos viršininkas

499679

 

(8 686) 02499

10.

Inspektoriai

499771

499680

 

11.

AB „Klaipėdos nafta“ dispečeris

391958

 

 

12.

LKAB „Klaipėdos Smeltė“ dispečeris

496225

496230

25 Klaipėda radio-31

13.

KJKK „Bega“ dispečeris

395533

310410

 

14.

AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ (KLASCO) dispečeris

399414

399525

14 Klaipėda radio-2

15.

Konsorciumo „Klaipėdos terminalas“ dispečeris

355218

 

 

16.

AB „Vakarų laivų remontas“

355122

355114

98 Klaipėda radio-42

17.

Tarptautinės jūrų perkėlos dispečeris

393605

393676

15 Klaipėda radio-8

18.

AB „Laivitė“ kapitonas

394039

 

13 Klaipėda radio-13

19.

Konteinerių terminalo dispečeris

393612

 

 

20.

Jachtklubas

391131

 

 

21.

Pasienio kontrolės postas „Kopgalis“

31169

 

9 Impulsas-3

22.

Laivų buksyravimo kompanijos:

„Towage&Marine Assistance“

„KLASCO“

„Klaipėdos Smeltė“

„Vakarų laivų remontas“

 

310644

399414

496225

355122

 

9 Tak-1, Tak-2,

Tak-3, Tak-4, Tak-5,

14 Klaipėda radio-2

25 Klaipėda radio-31

98 Klaipėda radio-42

23.

Švyturių ir hidrografijos tarnybos viršininkas

499701

 

(8 686) 39563

24.

Valstybinė vidaus vandenų laivybos inspekcija

312658

412481

 

 

 

______________


Klaipėdos valstybinio jūrų uosto

laivybos taisyklių

3 priedas

 

 

REKOMENDUOJAMAS VILKIKŲ KIEKIS

 

 

Operacijos pavadinimas

Laivo kategorija

Vilkikų kiekis

Švartavimas prie krantinės apsukant laivą

1000 BT–3000 BT

3000 BT–15000 BT

15000 BT–50000 BT

daugiau kaip 50000 BT

1

2

3

4

Švartavimas prie krantinės be laivo apsukimo

3000 BT–5000 BT

5000 BT–15000 BT

daugiau kaip 15000 BT

1

2

3

Laivų atšvartavimas nuo krantinės

2000 BT–5000 BT

daugiau kaip 5000 BT

1

2

Laivų švartavimas-atšvartavimas „Žiemos uoste“, AB „Klaipėdos laivų remontas“, AB „Laivų statykla „Baltija“, Malkų įlankoje

1000 BT–30000 BT

daugiau kaip 3000 BT

1

2

 

Šios lentelės rekomendacijos – principinės. Kiekvienu konkrečiu atveju laivo kapitonas, aptaręs su locmanu būsimos švartavimo operacijos aspektus, nustato tokį vilkikų kiekį ir jų tipą, kuris reikalingos laivo, kitų laivų, uosto įrengimų saugumui užtikrinti.

______________


Klaipėdos valstybinio jūrų uosto

laivybos taisyklių

4 priedas

 

KLAUSIMYNAS, KURĮ TURI UŽPILDYTI LAIVO, PLAUKIANČIO Į UOSTĄ, KAPITONAS

 

QUESTIONAIRE TO BE FILLED IN BY MASTER OF VESSEL BOUND FOR PORT

 

I. LAIVO IDENTIFIKACIJOS DUOMENYS

VESSEL IDENTIFICATION

 

Laivo pavadinimas                          Savininkas                           Pastatymo metai                        

Name of vessel                                Owner                                  Year built

 

Vėliava                                           Šaukiniai                              Bendras tonažas                         

Flag                                                Call sign                                Gross tonnage

 

Registracijos uostas                         Bendras ilgis                                            

Port of registry                                Length overall

 

Tarptautinės jūrų organizacijos numeris (jeigu suteiktas)                        

International Maritime Organization’s number (if available)

 

Klasifikacinė bendrovė _____________________________________________________________

Classification society

 

Klasės žymuo                                 Korpusas                            Energetiniai įrenginiai                           

Class notation                                Hull                                    Machinery

 

Varikliai                                                   Galingumas                                      

Propulsion machinery                              Output

 

Agentas _________________________________________________________________________

Agent

 

Grimzlė

Draught

Laivapriekyje                                    Viduryje                                      Laivagalyje                       

Forward                                            Amidship                                      Aft

 

Pavojingo arba aplinką teršiančio krovinio tūris/masė ______________________________________

Volume/mass of dangerous or polluting cargo

 

II. LAIVE ESANTYS SAUGOS ĮRENGINIAI

SAFETY INSTALATIONS ABOARD

 

Veikia                                                       Taip                       Ne                                Gedimai

In good working order                             Yes                        No                               Deficiences

 

1. Konstrukciniai ir techniniai įrengimai 

Construction and technical equipment

 

1.1. Pagrindiniai ir pagalbiniai varikliai

Main and auxiliary engines

 

1.2. Pagrindinė vairo pavara

Main steering gear

 

1.3. Pagalbinė vairo pavara

Auxiliary steering gear

 

1.4. Inkaro pavara

Anchor gear

 

1.5. Stacionari priešgaisrinė sistema

Fixed fire-extinguishing system

 

1.6. Inertinių dujų sistema (jeigu tinka)

Inert gas system (if applicable)

 

2. Navigaciniai įrengimai

Navigational equipment

 

2.1. Esamos manevravimo charakteristikos

Manoeuvring characteristics available

 

2.2. Pirmojo radaro įrengimas

First radar instalation

 

2.3. Antrojo radaro įrengimas

Second radar instalation

 

2.4. Girokompasas

Gyro compass

 

2.5. Standartinis magnetinis kompasas

Standard magnetic compass

 

2.6. Radiopelengatorius

Radio direction-finding apparatus

 

2.7. Echolotas

Echo-sounding device

 

 

2.8. Kitos elektroninės padėties nustatymo priemonės

Other electronic position-fixing device

 

3. Radijo ryšio įranga

Radio equipment

 

3.1. Radiotelegrafo įrengimas

Radiotelegraphy instalation

 

3.2. Radiotelefono įrengimas (VHE)

Radiotelephony instalation (VHF)

 


III. DOKUMENTAI

DOCUMENTS

 

Laive esantys liudijimai galioja                                   Taip                      Ne

Certificates/documents valid on board                       Yes                     No

 

1. Krovininio laivo konstrukcijos saugumo liudijimas

Cargo ship safety construction certificate

 

2. Krovininio laivo įrangos saugumo liudijimas

Cargo ship safety equipment certificate

 

3. Krovininio laivo radiotelegrafo įrangos saugumo liudijimas

Cargo ship safety radio telegraphy certificate

 

4. Krovininio laivo radiotelefono įrangos saugumo liudijimas

Cargo ship safety radio telephony certificate

 

5. Krovos žymų liudijimas

Load line certificate

 

6. Klasifikacinis liudijimas

Classification certificate

 

7. Draudimo dėl aplinkos užteršimo liudijimas

Pollution risk insurance certificate

 

8. Pavojingų krovinių pagal SOLAS liudijimas

SOLAS dangerous goods certificate

 

9. Keleivių vežimo saugumo liudijimas (jeigu reikia)

Passenger safety certificate (if applicable)

 

10. Reikiamai užpildytas naftos operacijų/krovinio žurnalas

Oil/cargo record book filled in

 

11. (Tarptautinis) Laivo tinkamumo gabenti supiltus cheminius krovinius

liudijimas (jeigu reikia)

(International) Certificate of fitness for carriage of dangerous chemicals

in bulk (if applicable)

 

12. (Tarptautinis) Laivo tinkamumo gabenti suskystintas dujas liudijimas

(jeigu reikia)

(International) Certificate of fitness for the carriage of liquefield gasses in

bulk (if applicable)

 

13. Tarptautinis teršimo nafta prevencijos liudijimas (IOPP)

International oil pollution prevention certificate (IOPP)

 

14. Tarptautinis teršimo nuodingomis skystomis medžiagomis liudijimas

(jeigu reikia)

International pollution prevention certificate for carriage of noxious liquid

substances in bulk (if applicable)

IV. VADOVAUJANČIOS SUDĖTIES IR EILINIAI JŪRININKAI

OFFICERS AND RATINGS

 

Stulpelyje „detalaus dokumento aprašymas“ nurodomas jūrinio laipsnio diplomas ir numeris, išdavusios institucijos pavadinimas bei išdavimo vieta/šalis.

In the column „detailed description of document“ are to be identified certificate of competency and serial number, name of issuing authority and date and place of issue.

 

Pareigybė            Yra                       Nėra                              Detalus dokumento aprašymas

Post                      Yes                     No                                 Detailed description of document

 

1.         Kapitonas

Master

 

2.         Vyresnysis kapitono padėjėjas

Chief mate

 

3. Antrasis kapitono padėjėjas

Second mate

 

4. Trečiasis kapitono padėjėjas

Third mate

 

5. Vyresnysis mechanikas

Chief engineer

 

6. Pirmasis mechanikas

First engineer officer

 

7. Antrasis mechanikas

Second engineer officer

 

8. Trečiasis mechanikas

Third engineer officer

 

9. Radistas

Radio officer

 

Bendras eilinių įgulos narių skaičius ___________________________________________________

Total number of ratings

 

Tarp jų:

Whereas

Denio tarnyba                                                       Mašinų skyrius                                          

Deck department                                                   Engine room

 

Jūrų locmanas, paimtas į laivą                 taip                                      ne                      

Deep-dea pilot taken aboard                   yes                                       no                     

 

Kapitono arba, jeigu jis to negali padaryti,

jį pavaduojančio asmens parašas ir data ________________________________________________

Date and signature of the Master or

if he is indisposed of the deputy

 

______________


Klaipėdos valstybinio jūrų uosto

laivybos taisyklių

5 priedas

 

 

PRANEŠIMAS

 

 

INFORMACIJA TEIKIAMA PRIEŠ

LAIVUI ATPLAUKIANT Į UOSTĄ                                                               

 

 

1. Laivo pavadinimas_______________________________________________________________

Laivo šaukiniai____________________________________________________________________

TJO (IMO) numeris (kur reikalinga)___________________________________________________

 

2. Laivo vėliavos valstybė                                                                                                                      

 

3. Numatomas atvykimo laikas (ETA) _________________________________________________

 

4. Numatomas išvykimo laikas (ETS) __________________________________________________

 

5. Ankstesnysis išplaukimo uostas_____________________________________________________

 

6. Kitas įplaukimo uostas____________________________________________________________

 

7. Paskutinis uostas ir data, kuriame buvo pristatytos laivuose susidariusios atliekos _____________

 

8. Kokios jūrų atliekos pristatomos į uosto priėmimo įrenginius?_____________________________

 

Visos               Kai kurios     Niekas

 

 

 

 

 

 

(pažymėti atitinkamą langelį)

 

9. Atliekų ir krovinių likučių grupės ir kiekiai, kurie pristatomi ir/arba liks laive:

9.1. jei pristatomos visos atliekos, tinkamai užpildykite lentelės grafą;

9.2. jeigu pristatomos kai kurios arba visai nepristatomos atliekos – užpildykite visas lentelės grafas.

 

 

Grupės

Pristatomos

atliekos,

Maksimali atliekoms sandėliuoti skirtų tankų talpa, m³

Laive likusių atliekų kiekis, m³

Uostas, kuriame bus pristatytos likusios laive atliekos

Numatomas kiekis atliekų, kurios susidarys nuo pranešimo momento iki kito įplaukimo uosto, m³

1. Naftos atliekos

Šlamas

Lijaliniai vandenys

Variklio alyva/tepalai

Kitos (nurodyti)

 

 

 

 

 

2. Šiukšlės

Maisto atliekos

Plastmasės

Naftuoti skudurai

Kitos (nurodyti)

 

 

 

 

 

3. Su krovinių tvarkymu susijusios atliekos (nurodyti grupę, kiekis gali būti įvertintas)

 

 

 

 

 

4. Krovinių likučiai (nurodyti grupę, kiekis gali būti įvertintas)

 

 

 

 

 

5. Nuotėkos/pilkieji vandenys

 

 

 

 

 

 

Pastabos:

1. Ši informacija gali būti panaudota laivų kontrolės tarnybos arba kitų patikrinimų tikslams.

2. Šalys narės nustatys, kurioms valdžios institucijoms bus pristatytos šio pranešimo kopijos.

3. Ši forma būtinai turi būti užpildyta, išskyrus tuos laivus, kurie yra atleisti pagal Direktyvos 2000/59/EC 9 straipsnį.

Aš patvirtinu, kad viršuje pateikta informacija yra tiksli ir teisinga ir kad laive yra pakankamai talpų, skirtų laikyti atliekoms, susidariusioms nuo šio pranešimo momento iki kito uosto, kuriame bus iškraunamos šios atliekos.

 

Laivo kapitonas                                                                                  Agentas

Data _______________                                                                     Data _________________

Laikas ______________                                                                    Laikas________________

Parašas _____________                                                                     Parašas ________________

Telefonas, faksas __________

Mobilusis telefonas __________

Kliento antspaudas                                                                             Agento antspaudas

______________


Klaipėdos valstybinio jūrų uosto

laivybos taisyklių

6 priedas

 

 

KLAIPĖDOS VALSTYBINIS JŪRŲ UOSTAS

 

 

ATLIEKŲ PRIĖMIMO PAŽYMA NR.                               

 

1. Laivo pavadinimas                                                                                                                              

Laivo šaukiniai                                                                                                                                       

TJO (IMO) numeris (kur reikalinga)                                                                                                      

 

2. Laivo vėliavos valstybė                                                                                                                      

 

3. Kapitonas/kapitono padėjėjas                                                                                                             

 

4. Atliekų surinkimo/priėmimo įrenginio pavadinimas                                                                           

 

5. Atliekų surinkimo pradžios data ir laikas                                                                                           

 

6. Atliekų surinkimo pabaigos data ir laikas                                                                                           

 

7. Tinkamai priimtų atliekų ir krovinių likučių grupės ir kiekiai.

 

 

Grupės

Pristatomos

atliekos,

Maksimali atliekoms sandėliuoti skirtų tankų talpa, m³

Laive likusių atliekų kiekis, m³

Uostas, kuriame bus pristatytos likusios laive atliekos

Numatomas kiekis atliekų, kurios susidarys nuo pranešimo momento iki kito įplaukimo uosto, m³

1. Naftos atliekos

Šlamas

Lijaliniai vandenys

Variklio alyva/tepalai

Kitos (nurodyti)

 

 

 

 

 

2. Šiukšlės

Maisto atliekos

Plastmasės

Naftuoti skudurai

Kitos (nurodyti)

 

 

 

 

 

3. Su krovinių tvarkymu susijusios atliekos (nurodyti grupę, kiekis gali būti įvertintas)

 

 

 

 

 

4. Krovinių likučiai (nurodyti grupę, kiekis gali būti įvertintas)

 

 

 

 

 

5. Nuotėkos/pilkieji vandenys

 

 

 

 

 

Pastaba. Ši ataskaita gali būti pateikta kaip įrodymas nagrinėjant atvejus dėl įtariamo užterštų medžiagų išpylimo. Ši ataskaita yra sąskaitos-faktūros pateikimo pagrindas.

 

 

Laivo kapitonas/padėjėjas                                                     Atliekų surinkimo/priėmimo

___________________                                                        įrenginio operatorius                                 

Data _______________                                                       Data                                                          

Laikas ______________                                                       Laikas                                                       

Parašas _____________                                                       Parašas                                                      

Vardas ir pavardė ________________                                 Vardas ir pavardė                                     

 

Antspaudas                                                                           Antspaudas

______________


Klaipėdos valstybinio jūrų uosto

laivybos taisyklių

7 priedas

 

KLAIPĖDOS VALSTYBINIS JŪRŲ UOSTAS

PORT OF KLAIPĖDA

 

PARAIŠKA LAIVŲ ATLIEKOMS SURINKTI

ORDER FOR WASTE REMOVAL

 

Prašome surinkti iš laivo                                     vėliava                        krantinės Nr.                  

 

Please collect from vessel                                  flag                                   quay No.

 

Paskutinis išplaukimo uostas, data ____________________________________________________

Last port of call, date

Suminis jėgainės galingumas a. j. _____________________________________________________

Full power h. p.

 

Įgulos ir keleivių skaičius ___________________________________________________________

 

Atvykimo data/laikas ______________________________________________________________

Expected arrival date/time

 

Išvykimo data/laikas _____________________________

Expected departure date/time

 

Darbų atlikimo data/laikas __________________________________________________________

Collection to commence date/time

 

                                           Lijaliniai vandenys ___________________________________ m³

Engine bilge water

Nutekamieji vandenys        _________________________________ m³

Sewage/grey water

 

Šlamas_________________________________ m³

Sludge

Atidirbti tepalai (ne sanitarinės rinkliavos sąskaita) ___________ m³

Engine oil (not included in sanitary due)

 

Buitinės šiukšlės (be chemikalų) _________________________ kg

Household refuse/garbage (no chemicals)

 

Tepaluoti skudurai             __________________________________ m³

Oiled rags

 

Laivo siurblio pajėgumas (jeigu siurblių nėra, pažymėti) _______________________________  m³/h

Ship’s pumping capacity (if pumps are not available please indicate)

 

Agentuojanti firma (adresas)

Surinkimą užsakė (laivo agentas)                                                   A. V.

Collection ordered by (ship’s agent)                                             (company stamp)

 

Telefonas, faksas                                                                  

Mobilusis telefonas                                                              

 

 

Data                                                                              Muitinės žyma

Date                                                                              Custom stamp

______________

 

 

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto

laivybos taisyklių

8 priedas

 

PAVOJINGO KROVINIO MANIFESTAS

DANGEROUS GOODS MANIFEST

 

(Kaip reikalaujama pagal SOLAS 1974 VII skyriaus 5.3 nuostatą, MORPOL 73/78 III priedo 4.3 nuostatą ir IMDG kodekso bendrosios įžangos 9 skirsnį)

(As required by SOLAS 74, Chapter VII, regulation 5.3, MARPOL 73/78, Annex III regulation 4.3, and session 9 the general introduction to IMDG Code)

 

Laivo pavadinimas

Ship's name

TJO Nr.

IMO No.

Vėliavos valstybė

Flag State

Kapitono pavardė

Master’s name

 

Reiso Nr.

Voyage No.

Pakrovimo uostas

Port of loading

Iškrovimo uostas

Port of discharge

Laivo agentas

Shipping agent

 

 

Registr.1 Nr.

Booking ref. No.

 

 

Žymės ir numeriai

Konteinerio ident. Nr.

Trasporto priemonės registracijos Nr.

Marks and numbers Container id. No. (s)

Vehicle reg. No. (s)

Pakuočių kiekis ir rūšis

Number and kind of packages

Vežamo krovinio pavadinimas

Proper shipping name

Klasė

 

Class

JT Nr.

 

UN No.

Pakuotės grupė

 

Packing group

Papildoma rizika

 

Subsidiary risk(s)

Plūpsnio temp.

(° c.u.i.)

 

Flash point

(IN°C.c.c)

 

Jūros teršalas

 

Marine pollutant

Masė (kg) bendroji/

grynoji

 

Mass Gross.net

Ems

 

 

 

Ems

Padėtis laive

 

 

Stowage position

on board

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Agento parašas                                                                                         Kapitono parašas

Agent's signature                                                                                     Master’s signature

 

 

Vieta ir data                                                                                             Vieta ir data

Place and date                                                                                          Place and date

 

TJO FAL

8 forma

______________


Klaipėdos valstybinio jūrų uosto

laivybos taisyklių

9 priedas

 

 

 

MULTIMODALINĖ PAVOJINGO KROVINIO FORMA

 

MULTIMODAL DANGEROUS CARGO FORM

 

Šią formą galima naudoti kaip pavojingo krovinio deklaraciją, nes ji atitinka SOLAS 74 VII skyriaus 5 nuostatos, MARPOL 73/78 III priedo 4 nuostatos ir IMDG kodekso bendrosios įžangos 9 skyriaus reikalavimus.

This form may be used as a dangerous goods declaration as it meets the requirements of SOLAS 74, chapter VII, regulation 5: MARPOL 73/78, Annex III, regulation 4, and section 9 of General introduction to the IMDG code.

 

1.     Krovinio siuntėjas

Shipper consignor sender

2.     Gabenimo dokumento numeris

Transport document number

 

 

3.     3. 1 puslapis iš .... puslapių

page 1 of ...... pages

4.     Siuntėjo nuoroda

Shipper's reference

 

 

 

5.     Persiuntėjo nuoroda

Freight forwarder's reference

6.     Krovinio gavėjas

Consignee

7.     Vežėjas (pildo vežėjas)

Carrier ( to be completed by the carrier)

 

 

SIUNTĖJO DEKLARACIJA

Šiuo skelbiu, kad šios siuntos turinį išsamiai ir tiksliai apibūdina pirmiau nurodytas teisingas pavojingo krovinio pavadinimas, kad jis yra priskirtas tam tikrai kategorijai, įpakuotas, pažymėtas ir paženklintas ir kad jo būklė visais atžvilgiais yra tinkama transportuoti pagal galiojančias tarptautines ir nacionalines taisykles.

SHIPPER`S DECLARATION

I hereby declare that the contents of this consignment are fully and accurately packaged, marked and labelled/ placarded and are in all respects in proper condition for transport according to the applicable international and national government regulation.

8.           8. Šis krovinys atitinka apribojimus, numatytus

9.           (netinkamus išbraukti)

This shippment is in within the limitation prescribed for:

(delete non applicable)

 

KELEIVINIAMS IR TRANSPORTINIAMS LĖKTUVAMS

PASSENGER AND

CARGO AIRCRAFT

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TIK TRANSPORTINIAMS LĖKTUVAMS

 

CARGO AIRCRAFT ONLY

9.     Papildoma informacija apie krovinio apdorojimą

Additional handling information

 

 

 

 

 

 

 

 

10.  Laivo reiso Nr. ir data

Vessel voyage No. and date

11.  Pakrovimo uostas/ vieta

Port/place of loading

 

12.  Iškrovimo uostas/vieta

Port/place of discharge

13.  Paskirties vieta

Destination

 

14. Krovinio žymės * Pakuočių skaičius, tūris ir rūšis, krovinio aprašymas ………………..Bendroji masė (kg) ……………….Tūris (m3*)………..

Shipping marks * Number and kind of packages; description of goods Gross mass (kg) Cube. m (m3)

15. Konteinerio identifikacijos Nr./transporto priemonės registracijos Nr.

Container identification No./vehicle registration No.

16. Plombos Nr.

Seal number(s)

17. Konteinerio/transp. priemonės dydis ir tipas

Container/ vehicle size & type

18. Pakuotės masė

(kg)

Tare mass (kg)

19. Bendroji masė

(įskaitant pakuotę) (kg)

Total gross ( including tare) (kg)

KONTEINERIO/ TRANSP. PRIEMONĖS PAKAVIMO PAŽYMĖJIMAS

 

CONTAINER/VEHICLE PACKING DOCUMENT

 

Šiuo skelbiu, kad pirmiau aprašytas krovinys buvo supakuotas /pakrautas į pirmiau nurodytą konteinerį/transp. priem. laikantis atitinkamų salygų.**

Hereby declare that the goods prescribed above have been packed / loaded into the container/vehicle identified above in accordance with the applicable provision.**

VISIEMS KONTEINERIAMS/TRANSPORTO PRIEMONĖMS DOKUMENTUS PRIVALO UŽPILDYTI IR PASIRAŠYTI ASMUO, ATSAKINGAS UŽ PAKAVIMĄ/PAKROVIMĄ .

MUST BE COMPLETED AND SIGNED FOR ALL CONTAINER/ VEHICLE LOADS BY PERSON RESPONSIBLE FOR PACKING/LOADING .

 

21. GAMINANČIOS ORGANIZACIJOS PATVIRTINIMAS

RECEIVING ORGANIZATION RECEIPT

 

Pirmiau nurodytos pakuotės/konteineriai/ treileriai gauti tvarkingi ir geros būklės, išskyrus tuos, kurie išvardyti:

 

GAUNANČIOS ORGANIZACIJOS PASTABOS:

Received the above number of packages/containers/trailers in apparent good under good condition, unless stated hereon

RECEIVING ORGANIZATION REMARKS:

 

Vežėjo pavadinimas

Haulier's name

Transporto priemonės registracijos Nr.

Vehicle reg. No.

Parašas ir data

Signature and date

 

 

 

20. Kompanijos pavadinimas

Name of company

 

22. Kompanijos pavadinimas

(SIUNTĖJO, PARENGUSIO ŠIĄ PAŽYMĄ)

Name of company ( of shipper preparing this note)

Pareiškėjo pavardė/ pareigos

Name/state of declarant

 

 

Pareiškėjo pavardė /pareigos

Name/status of declarant

Vieta ir data

Place and date

 

 

Vieta ir data

Place and date

Pareiškėjo parašas

Signature of declarant

Vairuotojo parašas

Driver's signature

Pareiškėjo parašas

Signature of declarant

TJO FAL * PAVOJINGAS KROVINYS

7 forma * DANGEROUS CARGO

Būtina teisingai nurodyti pavojingo krovinio pavadinimą, pavojingumo klasę, JT Nr. pakuotės grupę ( kai priskirta), ar yra jūros teršalas ir laikytis privalomų nacionalinių ir tarptautinių taisyklių reikalavimų. Apie IMDG kodekso reikalavimus žr. 9.3 skirsnį.

You must specify proper shipping name, hazard class, UN No., packaging group (where assigned), marine pollutant and observe the mandatory requirements under applicable national and international governmental reguliations. For purposes of the IMDG Code see paragraph 9.3

** Apie IMDG kodekso reikalavimus žr. 12.3.7 arba 17.7.7 skirsnį.

** For the purpose of the Code paragraph 12.3.7 or 17.7.7.

______________