LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL SUSISIEKIMO MINISTRO 1998 M. RUGSĖJO 11 D. ĮSAKYMO NR. 348 „DĖL KELIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ GAMYBOS IR PERDIRBIMO TVARKOS IR JŲ TECHNINĖS EKSPERTIZĖS ATLIKIMO NORMINIŲ DOKUMENTŲ TVIRTINIMO“ DALINIO PAKEITIMO

 

2000 m. birželio 30 d. Nr. 182

Vilnius

 

1. Iš dalies pakeičiu Kelių transporto priemonių gamybos ir perdirbimo tvarką, patvirtintą susisiekimo ministro 1998 m. rugsėjo11 d. įsakymu Nr. 348 (Žin., 1998, Nr. 84-2360, Nr. 115-3260; 1999, Nr. 28-814):

1.1. išdėstau 21, 25, 26 ir 30 punktus taip:

21. Pagamintai transporto priemonei identifikavimo numeris suteikiamas Inspekcijos nustatyta tvarka.

25. Perdirbant transporto priemonę neturi sumažėti jos aktyvioji ir pasyvioji sauga, konstrukcijos sudėtinių dalių, tvirtinimo atsparumas ir patikimumas bei pablogėti aplinkos apsaugos rodikliai, vairuotojo darbo vietos ergonomika bei keleivių ir krovinių vežimo sąlygos. Po perdirbimo negali pasikeisti transporto priemonės kėbulo/rėmo identifikavimo numeris, išskyrus atvejus, kai jie nustatyta tvarka keičiami.

26. Prieš perdirbant vienetinę transporto priemonę, turi būti parengta techninė dokumentacija ir atlikta jos techninė ekspertizė. Atliekant A perdirbimą techninė dokumentacija nebūtina.

30. Prieš atliekant nevienetinį perdirbimą, turi būti atlikta šio perdirbimo bandomojo pavyzdžio techninė ekspertizė. Esant teigiamai išvadai, perdirbėjas privalo parengti įmonės standartą, suderinti jį su Inspekcija ir įregistruoti Lietuvos standartizacijos departamente. Inspekcija gali pareikalauti iš perdirbėjo pateikti transporto priemonės gamyklos-gamintojos ar jos įgalioto atstovo Lietuvoje išduotą dokumentą, suteikiantį teisę perdirbti, taip pat dokumentą, suteikiantį teisę naudoti firminį ženklą po transporto priemonės perdirbimo.“

1.2. papildau tvarką šiuo nauju skirsniu:

 

VII. KĖBULŲ KEITIMO TVARKA

 

44. Tvarka galioja M1 ir N1 kategorijų transporto priemonėms.

45. Kėbulas gali būti keičiamas šiais atvejais:

45.1. kai techninės apžiūros metu nustatyta, kad dėl kėbulo techninių trūkumų automobilį eksploatuoti draudžiama ir šio kėbulo atstatymas ekonomiškai netikslingas;

45.2. kai apgadinto kėbulo atstatymas ekonomiškai netikslingas.

46. Jei apgadinto automobilio atstatymas ekonomiškai netikslingas, kėbulą keisti draudžiama.

47. Kėbulą galima keisti tik Lietuvoje registruotai transporto priemonei.

48. Kėbulas gali būti keičiamas tik į identišką arba techniškai artimos modifikacijos kėbulą. Identiškais laikomi kėbulai, kai automobilių tipo pripažinimo numeriai bei techniniai duomenys nurodyti identifikavimo lentelėje yra vienodi. Techniškai artimos modifikacijos kėbulai – tai kėbulai su vienodu tipo pripažinimo numeriu, bet su skirtingais techniniais duomenimis.

49. Kai kėbulas keičiamas į techniškai artimos modifikacijos kėbulą, būtina pateikti gamyklos-gamintojos arba jos įgalioto atstovo Lietuvoje išduotą dokumentą, suteikiantį teisę keisti kėbulą.

50. Artimos modifikacijos kėbulų keitimo ekspertizė atliekama pirmos kategorijos ekspertizių įmonėje, identiškų kėbulų – bet kurioje ekspertizių įmonėje.

51. Prieš keičiant kėbulą turi būti gauti techniniai reikalavimai atitinkamoje ekspertizių įmonėje (pagal keičiamų kėbulų modifikacijas). Jai pateikiama:

51.1. transporto priemonė;

51.2. transporto priemonės registravimo liudijimas;

51.3. techninės apžiūros rezultatų kortelės dublikatas arba pažyma dėl automobilio apgadinimo;

51.4. kelių transporto priemonių turto vertintojo išvada;

51.5. gamyklos-gamintojos įgalioto atstovo Lietuvoje išduotas dokumentas, suteikiantis teisę keisti kėbulą (jei kėbulas bus keičiamas į techniškai artimos modifikacijos kėbulą).

52. Kėbulą keisti gali tik specializuota arba turinti gamyklos-gamintojos įgaliojimus įmonė.

53. Pakeitus kėbulą techninė ekspertizė atliekama toje pačioje ekspertizių įmonėje, kuri išdavė techninius reikalavimus. Jai papildomai pateikiama:

53.1. transporto priemonė;

53.2. kėbulo įsigijimo dokumentai;

53.3. sąskaita-faktūra apie atliktą kėbulo keitimą iš specializuotos arba turinčios gamyklos-gamintojos įgaliojimus įmonės.“

2. Iš dalies pakeičiu Reikalavimus kelių transporto priemonių ekspertams, patvirtintus nurodytuoju įsakymu:

2.1. išdėstau 8.2 punktą taip:

8.2. ekspertas pakartotinai per metus pažeidžia norminių dokumentų, reglamentuojančių techninių ekspertizių atlikimą, reikalavimus;“

2.2. papildau 8.3 ir 8.4 punktais:

8.3. ekspertas nesilaiko nepriklausomumo kriterijų;

8.4. ekspertas nekvalifikuotai arba neobjektyviai atlieka ekspertizes.“

3. Iš dalies pakeičiu Reikalavimus ekspertizių įmonėms, patvirtintus nurodytuoju įsakymu, ir papildau 1.6 punktu:

1.6. įmonės vadovai ir ekspertai privalo atitikti neprikausomumo kriterijus, t. y. neturi būti ekspertizės objektų, kuriuos jie tikrina, savininkais (bendrasavininkiais), gamintojais, perdirbėjais, tiekėjais, remontuotojais, montuotojais, pardavėjais, naudotojais, prižiūrėtojais ar įgaliotu vienu iš jų atstovu.“

4. Įsakymas įsigalioja nuo 2000 m. rugpjūčio 1 d.

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                   RIMANTAS DIDŽIOKAS

 

SUDERINTA

Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos

Viešosios policijos Kelių policijos tarnybos

vyresnysis komisaras

H. Sadauskas

2000 m. gegužės 31 d.

______________