LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2008 M. SPALIO 24 D. ĮSAKYMO NR. 3-406 „DĖL MOTORINIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ IR JŲ PRIEKABŲ PRIVALOMOSIOS TECHNINĖS APŽIŪROS ATLIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2009 m. birželio 30 d. Nr. 3-301

Vilnius

 

1. Pakeičiu Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomosios techninės apžiūros atlikimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. spalio 24 d. įsakymu Nr. 3-406 (Žin., 2008, Nr. 126-4826, Nr. 130):

1.1. Išdėstau 1 punktą taip:

„1. Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomosios techninės apžiūros atlikimo tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) nustato motorinių transporto priemonių ir jų priekabų (išskyrus traktorius, savaeiges ir žemės ūkio mašinas bei jų priekabas) privalomosios techninės apžiūros atlikimo tvarką, periodiškumą ir yra privaloma visiems fiziniams ir juridiniams asmenims, kurių motorinės transporto priemonės įregistruotos Lietuvos Respublikoje.“

1.2. Išdėstau 6 punktą taip:

„6. Šiame tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

Įregistruota transporto priemonė – transporto priemonė, kurios duomenys įrašyti į Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registrą ir kuriai išduotas įregistravimą patvirtinantis dokumentas.

Kontrolinis tikrinimas – techninės apžiūros kontrolieriaus atliktos privalomosios techninės apžiūros arba pakartotinės privalomosios techninės apžiūros kokybės kontrolinis patikrinimas (įvertinimas). Kontrolinis tikrinimas gali būti atliekamas Inspekcijos pareigūnų ar įgaliotų privalomosios techninės apžiūros įmonės darbuotojų.

Motorinės transporto priemonės ir jų priekabos (toliau – transporto priemonės) – tai L1, L1e, L2, L2e, L3, L3e, L4, L4e, L5, L5e, L6e, L7e, M1, M2, M3, N1, N2, N3, O1, O2, O3, O4 klasių transporto priemonės, kurių sąvokos apibrėžtos Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimuose, patvirtintuose valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 2B-479 (Žin., 2008, Nr. 141-5606).

Nauja transporto priemonė – transporto priemonė, kuri iki nuolatinės registracijos Lietuvoje nebuvo registruota kitoje valstybėje.

Naudota transporto priemonė – transporto priemonė, kuri iki nuolatinės registracijos Lietuvoje buvo registruota kitoje (-ose) valstybėje (-ėse).

Pakartotinė privalomoji techninė apžiūra (toliau – pakartotinė apžiūra) – transporto priemonės privalomoji techninė apžiūra, kurios metu tikrinama, ar pašalinti ankstesnės privalomosios techninės apžiūros metu nustatyti trūkumai, ar neatsirado naujų trūkumų. Ši sąvoka apima ir pakartotinę privalomąją neeilinę techninę apžiūrą.

Privalomoji techninė apžiūra (toliau – privalomoji apžiūra) – Lietuvos Respublikoje įregistruotų transporto priemonių ir priekabų privalomas techninės būklės tikrinimas, apimantis transporto priemonės ir priekabos tapatumo nustatymą ir jų techninės būklės atitikties teisės aktų reikalavimams įvertinimą. Ši sąvoka apima ir privalomąją neeilinę techninę apžiūrą.

Saugi transporto priemonė – N2, N3, O3, O4 klasių transporto priemonės, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. balandžio 7 d. įsakyme Nr. 3-134 „Dėl sertifikatų išdavimo ekologinius ir saugumo reikalavimus atitinkančioms krovininėms transporto priemonėms“ (Žin., 2006, Nr. 43-1578).

Techninė ekspertizė – gaminamos ar perdirbamos transporto priemonės projektinės techninės dokumentacijos bei pagamintos ar perdirbtos transporto priemonės atitikties teisės aktų nustatytiems gamybos ir perdirbimo reikalavimams įvertinimas, taip pat transporto priemonės, sugadintos eismo ar kitokio įvykio metu, kuriai uždrausta dalyvauti viešajame eisme, atkuriamojo remonto įvertinimas.

Techninės apžiūros įmonė (toliau – įmonė) – įstatymų nustatyta tvarka įregistruota įmonė, atitinkanti teisės aktų nustatytus reikalavimus ir turinti Inspekcijos išduotą leidimą, suteikiantį teisę atlikti privalomąją ir pakartotinę apžiūras. Įmonė gali turėti Techninės apžiūros stočių.

Techninės apžiūros kontrolierius (toliau – kontrolierius) – asmuo, atliekantis viešojo administravimo funkcijas ir atitinkantis teisės aktų nustatytus reikalavimus, dirbantis techninės apžiūros įmonėje ir turintis Inspekcijos išduotą pažymėjimą, kuriuo suteikiama teisė atlikti privalomąją ir pakartotinę apžiūras bei priimti sprendimus dėl dokumentų, kuriais patvirtinamas privalomosios ir pakartotinės apžiūros atlikimas, išdavimo.

Techninės apžiūros rezultatų kortelė (ataskaita) – transporto priemonės valdytojui išduodama privalomosios ar pakartotinės apžiūros rezultatų ataskaita, kurioje pateikiama išvada, ar transporto priemonė atitinka (neatitinka) Techninius reikalavimus (-ų), taip pat nurodomas techninės apžiūros galiojimo laikas arba naujos transporto priemonės pateikimo pirmajai privalomajai apžiūrai data. Techninės apžiūros rezultatų kortelė (ataskaita) gali turėti priedų.

Techninės apžiūros stotis (toliau – stotis) – įmonės pagal teisės aktų reikalavimus įrengta atskira privalomosios ir pakartotinės apžiūros atlikimo vieta.

Techninės apžiūros ženklas-lipdukas (toliau – ženklas-lipdukas) – šiame tvarkos apraše nustatyto pavyzdžio žymuo, kontrolieriaus klijuojamas ant transporto priemonės valstybinio numerio ženklų ir rodantis kitą privalomosios apžiūros atlikimo datą mėnesio tikslumu.

Transporto priemonės tapatumo nustatymas (toliau – identifikavimas) – transporto priemonės duomenų ir duomenų, nurodytų pateiktuose dokumentuose ir (ar) Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre, tapatumo įvertinimas.

Kitos šiame tvarkos apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme (Žin., 2000, Nr. 92-2883; 2007, Nr. 128-5213).“

1.3. Išdėstau 9 punktą taip:

„9. Privalomoji ar pakartotinė apžiūra neatliekama, jei paaiškėja, kad teikiama transporto priemonė yra neįregistruota Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre. Jei iš susijusių registrų gaunama informacija, kad transporto priemonei yra taikomi apribojimai (negalioja valstybinio numerio ženklai, paskelbta transporto priemonės paieška ir pan.), ar transporto priemonės agregatų numeriai ir kitos žymos neatitinka nurodytų transporto priemonės dokumentuose, privalomoji ar pakartotinė apžiūra neatliekama, o informacija apie tokią transporto priemonę perduodama teisėsaugos institucijoms.“

1.4. Išdėstau 10 punktą taip:

„10. Naujos transporto priemonės nuo pirmos transporto priemonės registracijos datos iki pirmos privalomosios apžiūros datos gali būti eksploatuojamos neatlikus privalomosios apžiūros (išskyrus perdirbtas transporto priemones bei transporto priemones, kurių registracijos dokumentuose nėra pirmosios registracijos datos, leidimo eksploatuoti numerio ar europinio tipo patvirtinimo numerio). Techninės apžiūros rezultatų kortelė (ataskaita) ir ženklas-lipdukas joms neprivalomas, tačiau techninės apžiūros rezultatų kortelę (ataskaitą) ir ženklą-lipduką įregistruotai transporto priemonei valdytojas gali gauti nustatyta tvarka. Dėl to valdytojas turi pateikti transporto priemonės registracijos dokumentą.

Transporto priemonės, kurios bus naudojamos keleiviams ar kroviniams vežti tarptautiniais maršrutais, pavojingiems kroviniams vežti, keleiviams vežti taksi, taip pat saugios transporto priemonės turi atitikti Techninius reikalavimus pagal IV skyriaus „Techniniai reikalavimai ir techninės būklės vertinimo kriterijai“ 9–12 grupių (toliau – papildomi reikalavimai) reikalavimus.“

1.5. Išdėstau 11 punktą taip:

„11. Perdirbtai transporto priemonei, kuriai buvo atliktas vidutinio sudėtingumo (B) arba sudėtingas (C) perdirbimas (-ai), prieš privalomąją apžiūrą nustatyta tvarka turi būti atlikta techninė ekspertizė.“

1.6. Išdėstau 12 punktą taip:

„12. Pakeitus transporto priemonės valstybinį numerį, techninės apžiūros rezultatų kortelėje (ataskaitoje) naują valstybinį numerį ir ženklo-lipduko numerį įrašo kontrolierius, kuris po įrašu privalo nurodyti savo vardą, pavardę ir pasirašyti. Pakeisti duomenys įrašomi į centralizuotą techninės apžiūros duomenų bazę (toliau – CTADB). Ant naujai išduotų valstybinio numerio ženklų užklijuojami ženklai-lipdukai.“

1.7. Įrašau 13 punkte vietoje žodžio „talonas“ žodžius „privalomoji apžiūra“.

1.8. Išdėstau 14 punktą taip:

„14. Keičiantis valdytojui, techninės apžiūros rezultatų kortelė (ataskaita) perduodama naujam valdytojui, o transporto priemonė kitai privalomajai apžiūrai pristatoma pagal techninės apžiūros rezultatų kortelėje (ataskaitoje) nurodytą datą.“

1.9. Išdėstau 16 punkto pirmąją pastraipą taip:

„16. valdytojas, pristatydamas transporto priemonę privalomajai ar pakartotinei apžiūrai, privalo pateikti:“.

1.10. Papildau šiuo 16.5 punktu:

„16.5. kai transporto priemonei nustatyta tvarka buvo uždrausta dalyvauti viešajame eisme, pažymą iš transporto priemonei atstatomąjį remontą atlikusios įmonės arba techninės ekspertizės pažymą, kurioje būtų patvirtinta, kad visiškai atkurtos kėbulo (rėmo), važiuoklės konstrukcijos ir jų stiprumas bei gamintojo įrengta saugos įranga. Atstatomąjį remontą atlikusios įmonės pažyma turi būti pasirašyta įmonės vadovo ar jo įgalioto asmens, taip pat turi būti nurodyti įmonės rekvizitai (įmonės pavadinimas, teisinė forma, kodas, buveinė, telefono numeris).“

1.11. Išdėstau 17.6 punktą taip:

„17.6. transporto priemonėms, kuriomis numatyta vežti tam tikrus pavojingus krovinius, transporto priemonės deklaraciją (transporto priemonės gamintojo, jo įgaliotojo atstovo Lietuvoje ar vertinimo įmonės išduotą dokumentą, patvirtinantį transporto priemonės konstrukcijos atitiktį Europos sutarties dėl pavojingų krovinių tarptautinių vežimų keliais (ADR) B techninio priedo (Žin., 1998, Nr. 103-2930; 2003, Nr. 46-2057; 2005, Nr. 77-2795, 2007, Nr. 77-3057) 9 dalies reikalavimams bei kitus dokumentus, nurodytus Pavojingus krovinius vežančių kelių transporto priemonių sertifikavimo taisyklių, patvirtintų valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2004 m. kovo 22 d. įsakymu Nr. 2B-78 (Žin., 2004, Nr. 47-1565), 9 punkte“.

1.12. Išdėstau 17.7 punktą taip:

„17.7. sportiniam automobiliui ar sportiniam motociklui – sportinio automobilio pasą, išduotą Lietuvos automobilių sporto federacijos, ar sportinio motociklo pasą, išduotą Lietuvos motociklų sporto federacijos, kai transporto priemonė pritaikyta sportinėms lenktynėms.“

1.13. Pripažįstu netekusiu galios 17.8 punktą.

1.14. Išdėstau 18.1–18.8 punktus taip:

„18.1. ar transporto priemonė yra įregistruota ir įrašai pateiktuose dokumentuose sutampa su įrašais Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre;

18.2. ar transporto priemonei nėra taikomi apribojimai (negalioja valstybinio numerio ženklai, paskelbta transporto priemonės paieška ir pan.);

18.3. ar įrašai pateiktuose dokumentuose ir CTADB sutampa ir atitinka tikrus transporto priemonės duomenis; jeigu transporto priemonės, už kurią pagal Mokesčio už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones dydžius, mokėjimo, administravimo ir kontrolės tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447, turi būti mokamas mokestis už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones, registravimo liudijime nenurodyta leidžiama maksimali masė (bendroji masė, bendrasis svoris) arba ji nurodyta klaidingai, transporto priemonės savininko ar valdytojo iniciatyva turi būti pakeistas transporto priemonės registravimo liudijimas iki mokesčio mokėjimo ir transporto priemonės pristatymo į privalomąją apžiūrą;

18.4. ar transporto priemonės agregatų numeriai ir kitos žymos atitinka nurodytus transporto priemonės dokumentuose;

18.5. ar transporto priemonės techninė būklė, konstrukcija, sistemų, agregatų ir mazgų veikimas bei efektyvumas atitinka Techninius reikalavimus, gamintojo ir kitų teisės aktų reikalavimus;

18.6. ar sportinio automobilio, turinčio Lietuvos automobilių sporto federacijos išduotą sportinio automobilio pasą, ar sportinio motociklo, turinčio Lietuvos motociklų sporto federacijos išduotą sportinio motociklo pasą, konstrukcija atitinka Techninius reikalavimus, nevertinant sportinio automobilio ar sportinio motociklo ypatumų;

18.7. ar tinkama transporto priemonės, kuri pagaminta iki 1960 metų, konstrukcija, mazgų ir agregatų veikimas;

18.8. ar perdirbtos transporto priemonės išduotoje techninės ekspertizės pažymoje nurodyta, kad transporto priemonė pagaminta ar perdirbta laikantis nustatytų reikalavimų (šis reikalavimas taikomas tuomet, kai kontrolierius privalomosios ar pakartotinės apžiūros metu nustatė, kad transporto priemonei buvo atliktas vidutinio sudėtingumo (B) arba sudėtingas (C) perdirbimas).“

1.15. Išdėstau 19 punktą taip:

„19. Prieš išduodant dokumentus valdytojui, duomenys apie privalomąją ar pakartotinę apžiūrą, dokumentų išdavimą ar jų keitimą, rezultatus ir išvadas įrašomi į CTADB.“

1.16. Išdėstau 20.1 punktą taip:

„20.1. valdytojui išduodama techninės apžiūros rezultatų kortelė (ataskaita), patvirtinanti techninės apžiūros atlikimą, o kontrolierius priekinio ir (arba) galinio valstybinio numerio ženklų (-o) viršutiniame langelyje atitinkamos spalvos ženklus-lipdukus priklijuoja taip, kad pažymėtas skaičius, rodantis mėnesį, iki kurio transporto priemonė turi būti pateikta kitai privalomajai apžiūrai, būtų nukreiptas į viršų;“.

1.17. Išdėstau 20.2 punktą taip:

„20.2. N2, N3 klasių saugių transporto priemonių valdytojams išduodami eismo saugumo reikalavimus atitinkantys sertifikatų pratęsimai (techninės apžiūros sertifikatai); O3, O4 klasių saugių transporto priemonių valdytojams (kai gamintojo šių transporto priemonių įgaliotojo atstovo nėra) išduodami eismo saugumo reikalavimų atitikimo sertifikatai bei jų pratęsimai (techninės apžiūros sertifikatai);“.

1.18. Pripažįstu netekusiu galios 20.3 punktą.

1.19. Išdėstau 21 punktą taip:

„21. Atlikus privalomąją ar pakartotinę apžiūrą ir nustačius, kad transporto priemonė yra techniškai netvarkinga, valdytojui išduodama užpildyta techninės apžiūros rezultatų kortelė (ataskaita), kurioje surašyti privalomosios ar pakartotinės apžiūros metu nustatyti trūkumai ir išvados apie transporto priemonės Techninių reikalavimų neatitikimą. Techninės apžiūros rezultatų kortelė (ataskaita) su neigiamomis išvadomis nesuteikia teisės eksploatuoti transporto priemonės.“

1.20. Išdėstau 22 punktą taip:

„22. Techninės apžiūros rezultatų kortelė (ataskaita) su joje nurodytais privalomosios apžiūros metu nustatytais trūkumais suteikia teisę vieną mėnesį nuo jos išdavimo dienos atlikti pakartotinę (-es) apžiūrą (-as).“

1.21. Išdėstau 23 punktą taip:

„23. Pakartotinės apžiūros metu tikrinama, ar pašalinti techninės apžiūros rezultatų kortelėje (ataskaitoje) nurodyti trūkumai. Jei nurodytų trūkumų šalinimas galėjo paveikti kitus transporto priemonės elementus bei jų savybes, tai papildomai tikrinama, ar jie atitinka nustatytus reikalavimus. valdytojas taip pat privalo pašalinti trūkumus, kurie atsirado iki atvykimo į pakartotinę apžiūrą. Jei trūkumai pašalinti ir nenustatyta naujų, išduodama nauja techninės apžiūros rezultatų (ataskaita), patvirtinanti techninės apžiūros atlikimą.“

1.22. Išdėstau 24 punktą taip:

„24. Jeigu privalomosios ar pakartotinės apžiūros metu nustatoma gedimų, turinčių tiesioginės įtakos kelių eismo saugumui, ir kontrolierius priima sprendimą neleisti toliau naudotis transporto priemone, valdytojui išduodama užpildyta techninės apžiūros rezultatų kortelė (ataskaita), kurioje surašyti privalomosios ar pakartotinės apžiūros metu nustatyti trūkumai ir išvados apie transporto priemonės Techninių reikalavimų neatitikimą.“

1.23. Įrašau 26 punkte vietoje žodžio „talonas“ žodžius „techninės apžiūros rezultatų (kortelė)“.

1.24. Išdėstau 27 punktą taip:

„27. Jei kontrolinio tikrinimo metu nustatoma, kad kontrolierius privalomosios apžiūros ar pakartotinės apžiūros metu nepažymėjo, pažymėjo neteisingai ar pažymėjo neegzistuojančius transporto priemonės trūkumus, kontrolieriui taikoma teisės aktų numatyta atsakomybė, o privalomosios ar pakartotinės apžiūros rezultatai anuliuojami, išduota techninės apžiūros rezultatų kortelė (ataskaita) paimama ir nuo valstybinio numerio ženklų nuimami ženklai-lipdukai. Transporto priemonė tikrinama iš naujo.“

1.25. Išdėstau 29 punktą taip:

„29. Apžiūros atlikimą patvirtina įrašas CTADB ir išduoti dokumentai: techninės apžiūros rezultatų kortelė (ataskaita) ir ženklas-lipdukas.“

1.26. Išdėstau 30 punktą taip:

„30. Transporto priemonės valdytojui išduodamoje techninės apžiūros rezultatų kortelėje (ataskaitoje) nurodomi privalomosios ar pakartotinės apžiūros rezultatai, išvados ir kitos privalomosios apžiūros atlikimo data dienos tikslumu. valdytojui pageidaujant techninės apžiūros įmonė gali informuoti apie artėjančią transporto priemonės techninės apžiūros galiojimo pabaigą.“

1.27. Išdėstau 32.1 punktą taip:

„32.1. Kontrolieriaus spaudą sudaro dvi elipsės (išorinė ir vidinė), tarp kurių yra užrašas „TECHNINĖ APŽIŪRA“ (apačioje) ir įmonės pavadinimas (viršuje), ir centre esantis spaudo numeris.“

1.28. Pripažįstu netekusiu galios 33 punktą.

1.29. Išdėstau 34 punktą taip:

„34. Techninės apžiūros rezultatų kortelės (ataskaitos) formą, naudojimo (pildymo) tvarką ir kontrolierių spaudų naudojimo (pildymo) tvarką nustato Inspekcija.“

1.30. Išdėstau priedą nauja redakcija (pridedama).

2. Šis įsakymas įsigalioja 2009 m. rugsėjo 15 d., išskyrus 1.1 ir 1.10 punktus.

3. Šio įsakymo 1.1 ir 1.10 punktai įsigalioja 2009 m. liepos 1 d.

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                ELIGIJUS MASIULIS


Motorinių transporto priemonių ir jų

priekabų privalomosios techninės

apžiūros atlikimo tvarkos aprašo

priedas

 

ŽENKLO-LIPDUKO IR KONTROLIERIAUS SPAUDO PAVYZDŽIAI

 

1. Ženklo-lipduko pavyzdys.

 

2. Kontrolieriaus spaudo pavyzdys

 

 

_________________