LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2001 M. BIRŽELIO 27 D. NUTARIMO NR. 785 „DĖL BENDROJO LAVINIMO MOKYKLŲ FINANSAVIMO REFORMOS PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMO“ PAKEITIMO

 

2002 m. gruodžio 11 d. Nr. 1947

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Moksleivio krepšelio ir sutartinių moksleivių apskaičiavimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl bendrojo lavinimo mokyklų finansavimo reformos priemonių įgyvendinimo“ (Žin., 2001, Nr. 57-2040), ir išdėstyti ją nauja redakcija (pridedama).

2. Pavesti Švietimo ir mokslo ministerijai kartu su Finansų ministerija iki 2003 m. kovo 1 d. parengti ir patvirtinti bendrojo lavinimo mokyklų, specialiųjų ir specialiųjų internatinių mokyklų klasių, profesinių mokyklų, ikimokyklinio ugdymo įstaigų, priešmokyklinio ugdymo grupių komplektavimo tvarką.

3. Šis nutarimas įsigalioja nuo 2003 m. sausio 1 dienos.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                             Algirdas Brazauskas

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministras                                            Algirdas Monkevičius

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2001 m. birželio 27 d. nutarimu

Nr. 785

 

MOKSLEIVIO KREPŠELIO IR SUTARTINIŲ MOKSLEIVIŲ APSKAIČIAVIMO METODIKA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Moksleivio krepšelio apskaičiavimo metodika skirta nustatyti, kiek reikia lėšų ugdymui per metus vienam 5–8 klasės moksleiviui, kai klasės komplekte moksleivių skaičiaus vidurkis yra 25. Koeficientų vertės išreikštos bazinėmis mėnesinėmis algomis vienam klasės komplektui per mėnesį, vienam moksleiviui per mėnesį ir per metus.

2. Sutartinių moksleivių apskaičiavimo metodika skirta nustatyti, kiek reikia lėšų vieno vaiko ugdymui per metus, atsižvelgiant į mokyklos tipą (pradinė, pagrindinė, vidurinė ar kitokia mokykla), ugdymo koncentrą (1–4 klasių, 5–8 klasių, 9–10 klasių, 11–12 klasių), vietovę – mieste ar kaime yra mokykla, specialiųjų poreikių moksleivius, tautinių mažumų mokyklų moksleivius, kitus rodiklius. Metodika sudaroma tais pačiais principais kaip ir moksleivio krepšelis, tačiau papildomai nustatomi moksleivių vidutiniai skaičiai klasėse atsižvelgiant į anksčiau minėtus rodiklius. Miesto mokyklos 5–8 klasių moksleivis prilyginamas vienam sutartiniam moksleiviui.

3. Vienam sutartiniam moksleiviui pagal metodiką skiriama vienoda pinigų suma – moksleivio krepšelis. Norint apskaičiuoti, kiek lėšų ugdymui reikia skirti vienam bet kurios mokyklos moksleiviui per metus, reikia moksleivio krepšelį dauginti iš atitinkamo tos mokyklos sutartinio moksleivio koeficiento. Kad sužinotume, kiek lėšų per metus ugdymui skiriama konkrečiai mokyklai, reikia apskaičiuoti tos mokyklos sutartinius moksleivius (pagal mokyklos tipą, koncentrą, vietovę ir kitus rodiklius atitinkamus sutartinių moksleivių koeficientus padauginti iš realaus moksleivių skaičiaus) ir juos padauginti iš moksleivio krepšelio.

4. Bendrojo lavinimo mokyklų steigėjams (savivaldybėms) moksleivio krepšelio lėšos skiriamos kaip tikslinės Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos. Mokyklos aplinką (pastato eksploatavimas, komunalinės išlaidos, techninio personalo atlyginimai, socialinis draudimas ir kitos ūkinės išlaidos) finansuoja mokyklos steigėjas.

5. Metodika skirta valstybinėms, savivaldybių ir nevalstybinėms bendrojo lavinimo mokykloms (darželiams-mokykloms, pradinėms, pagrindinėms, jaunimo ir vidurinėms mokykloms, gimnazijoms (išskyrus menų gimnazijas), suaugusiųjų bendrojo lavinimo mokykloms ir bendrojo lavinimo mokyklų suaugusiųjų skyriams (klasėms), suaugusiųjų švietimo centrams ir ligoninių bendrojo lavinimo mokykloms), profesinėms mokykloms, teikiančioms bendrąjį lavinimą. Taip pat metodika taikoma savivaldybių ir nevalstybinėms specialiosioms ir specialiosioms internatinėms mokykloms, specialiojo ugdymo centrams, specialiojo ugdymo klasėms bendrojo lavinimo mokyklose.

 

II. MOKSLEIVIO KREPŠELIO APSKAIČIAVIMO METODIKA

 

6. Moksleivio krepšelio apskaičiavimo metodika glaustai pateikta 1 priede.

7. Metodikoje vartojami sutartiniai ženklai:

s – klasės (komplekto) moksleivių skaičiaus vidurkis; h – pamokų skaičius per savaitę pagal ugdymo planą klasei (komplektui); n – pedagoginių normų skaičius klasei (komplektui); R – pedagogo vidutinio mėnesinio atlyginimo koeficientas bazinėmis mėnesinėmis algomis; kn – moksleivio krepšelio sudedamųjų dalių koeficientas bazinėmis mėnesinėmis algomis per mėnesį; K(Kb – bazinis) – moksleivio krepšelio koeficientas bazinėmis mėnesinėmis algomis per mėnesį ir litais per metus; Kn – sutartinių moksleivių koeficientas, MK – moksleivio krepšelis litais per metus.

8. Moksleivio krepšelio apskaičiavimo metodikos rodikliai skaičiuojami taip:

8.1. Ugdymo plano rodikliai pateikti 2 priede.

8.2. Skaičiavimas:

8.2.1. pedagogo mėnesinio atlyginimo, nustatyto švietimo ir mokslo ministro 1998 m. gruodžio 17 d. įsakymu Nr. 1565 „Dėl švietimo įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos“ (Žin., 1998, Nr. 112-3115), koeficiento (R) vidurkis:

neatestuoto pedagogo:

 

          5,5 + 5,55 + 5,65 + 5,4+ 5,45 + 6,1 + 6,35 + 6,65

R1 = _____________________________________________________________ = 5,83,

                                                8

kur 5,65 – koeficientas, išreikštas bazinės mėnesinės algos dydžiu neatestuoto pedagogo, turinčio darbo stažą iki 4 metų ir aukštąjį išsilavinimą, ir t. t.;

mokytojo:

 

         6,3 + 6,5 + 6,75

R2 = _____________________ = 6,52;

                     3

 

vyresniojo mokytojo:

 

7,55 + 7,7 + 8,05

R3 = _________________________ = 7,75;

                       3

 

mokytojo metodininko:

 

8,5 + 8,7 + 9,0

R4 = __________________ = 8,7;

                   3

 

mokytojo eksperto:

 

9,8 + 9,95 + 10,25

R5 = _______________________ = 10.

                        3

 

Kadangi šalyje (savivaldybėse) vidutiniškai yra 5 procentai neatestuotų pedagogų, 12 procentų atestuotų mokytojų, 70 procentų vyresniųjų mokytojų, 12 procentų mokytojų metodininkų ir 1 procentas ekspertų, R svertinis vidurkis būtų:

 

   5,835+6,5212+7,7570+8,712+101               29,15+78,0+542,7+104,4+10

R = _________________________ = _______________________________ = 7,6425 ≈ 7,6;

             100                                                            100

8.2.2. pedagoginių normų skaičius per savaitę:

n = h/18;

8.2.3. moksleivio krepšelio koeficientai bazinėmis mėnesinėmis algomis per mėnesį:

k1s mok. = R h/18s;

8.2.4. k2 – koeficientas, taikomas pedagogų kvalifikacijos tobulinimui, bazinėmis mėnesinėmis algomis per mėnesį 1 moksleiviui.

k2' – koeficientas, taikomas pedagogų kvalifikacijos tobulinimui, bazinėmis mėnesinėmis algomis per mėnesį 1 klasei.

Kvalifikacijai tobulinti skiriama 15 dienų per 5 metus, t. y. vidutiniškai 3 dienos per metus.

Pavaduojamųjų pamokų per dieną (18/5) x 3 = 10,8 pamokos per metus.

 

Taigi k2' = (10,8 x R x n) / (18 x 4 x 12)

 

dalijama iš 4, nes skaičiuojama 1 savaitei, iš 12, nes skaičiuojama 1 mėnesiui, ir dalijama iš 18, nes skaičiuojama 1 pedagoginei normai.

Vadinasi, koeficientas k2 = k2'/s;

8.2.5. švietimo įstaigos valdymui, pedagoginei psichologinei pagalbai, bibliotekai ir išvykusiems pedagogams pavaduoti (kartu su socialiniu draudimu) skiriama 10 procentų pedagoginės normos dydžio per mėnesį 1 klasei, k3= (R10h)/100;

8.2.6. socialiniam draudimui skiriamas 31 procento pedagoginės normos dydžio koeficientas, k4 = (Rn31)/100;

8.2.7. k5 yra koeficientų, nurodytų 8.2.5 ir 8.2.6 punktuose, suma bazinėmis mėnesinėmis algomis 1 mėnesiui ir 1 klasei (k5 = k3 + k4), o k6 – koeficientas 1 moksleiviui:

 

                    2,5333+7,8533                 10,3866

k6 = k5 /s = _____________________ = ________________________ = 0,4155;

                                s                                 25

 

8.2.8. k7 yra k1, k2 ir k6 suma, rodanti ugdymo išlaidas 1 moksleiviui per mėnesį, išreikšta bazinėmis mėnesinėmis algomis, t. y. k7 = k1 + k2+ k6;

8.2.9. vadovėliams įsigyti skiriama 0,025 koef./moksl., literatūrai ir vaizdinėms techninėms priemonėms 0,005 koef./ moksl. per mėnesį, t. y. kitoms išlaidoms skiriama k8 = 0,0300 koef./moksl. per mėnesį bazinėmis mėnesinėmis algomis;

8.2.10. moksleivio krepšelio koeficientas K= k7+ k8 (bazinėmis mėnesinėmis algomis).

8.3. Moksleivio krepšelio dydis apskaičiuojamas taip:

8.3.1. moksleivio krepšelis nustatomas miesto mokyklos 5–8 klasių moksleiviui, kai moksleivių vidurkis klasėje yra 25, todėl bazinis moksleivio krepšelio koeficientas K= Kb= 1,2340 (pagal 1 priedą);

8.3.2. MK= Kbxqx12, kur q – bazinė mėnesinė alga (Lt); 12 – mėnesių skaičius; Kb – bazinis moksleivio krepšelio koeficientas.

 

III. SUTARTINIŲ MOKSLEIVIŲ SKAIČIAUS APSKAIČIAVIMAS IR MOKYKLOS (MOKYKLŲ) IŠLAIDŲ SĄMATOS SUDARYMAS

 

9. Nustatomas mokyklos (mokyklos filialo), klasės, klasės-komplekto moksleivių skaičiaus vidurkis:

9.1. 10 moksleivių:

9.1.1. gyvenvietės pradinei mokyklai (mokyklos filialui), kurioje mokosi iki 50 moksleivių;

9.1.2. gyvenvietės nepilnai pagrindinei mokyklai (mokyklos filialui) ir pagrindinei mokyklai, kurioje mokosi iki 130 moksleivių;

9.1.3. gyvenvietės, rajono centro ir miesto jaunimo mokyklai, savarankiškai besimokantiems ir mokomiems namuose;

9.1.4. klasėms prie bendrojo lavinimo mokyklų, kuriose mokosi neįgalūs vaikai, ir specialiosioms mokykloms;

9.2. 15 moksleivių:

9.2.1. gyvenvietės pradinei mokyklai (mokyklos filialui), kurioje mokosi nuo 51 iki 80 moksleivių;

9.2.2. gyvenvietės pagrindinei mokyklai (mokyklos filialui), kurioje mokosi nuo 131 iki 300 moksleivių;

9.2.3. gyvenvietės vidurinei mokyklai, gimnazijai, kurioje mokosi iki 400 moksleivių;

9.3. 20 moksleivių:

9.3.1. gyvenvietės pradinei mokyklai (mokyklos filialui), kurioje mokosi nuo 81 iki 200 moksleivių;

9.3.2. gyvenvietės pagrindinei mokyklai, kurioje mokosi nuo 301 iki 600 moksleivių;

9.3.3. gyvenvietės vidurinei mokyklai ar gimnazijai, kurioje mokosi nuo 401 iki 700 moksleivių;

9.4. 22 moksleiviai:

9.4.1. gyvenvietės pradinei mokyklai, kurioje mokosi daugiau kaip 200 moksleivių;

9.4.2. rajono centro ar miesto pradinei mokyklai ir bendrojo lavinimo mokyklų 1–4 klasėms;

9.5. 25 moksleiviai:

9.5.1. rajono centro, miesto pagrindinės mokyklos 5–10 klasėms ir gyvenvietės pagrindinės mokyklos, kurioje mokosi daugiau kaip 600 moksleivių, 5–10 klasėms;

9.5.2. rajono centro, miesto vidurinės mokyklos 5–12 klasėms (gimnazijos 1–4 klasėms) ir gyvenvietės vidurinės mokyklos (gimnazijoje), kurioje mokosi daugiau kaip 700 moksleivių, 5–12 klasėms (gimnazijos 1–4 klasėms);

9.5.3. profesinei mokyklai bendrojo lavinimo dalykams dėstyti.

Pastaba. Suaugusiųjų bendrojo lavinimo mokykloms, centrams ir bendrojo lavinimo mokyklų suaugusiųjų klasėms moksleivių vidurkis – 20.

10. Bazinis moksleivio krepšelio koeficientas (Kb = 1,234) skiriamas vienam sutartiniam moksleiviui. Sutartinis moksleivis – tai miesto mokyklos 5–8 klasės moksleivis, kai moksleivių vidurkis klasės komplekte – 25. Sutartinių moksleivių koeficientai (Kn) nustatomi pagal formulę Kn = K/Kb (pvz., K22(14) kl. = 1,0129/1,2340 = 0,8208).

11. Mėnesio lėšų dydžio koeficientas n moksleivių skaičiui lygus:

E = nK =n(Kn Kb)= (n Kn) Kb (bazinėmis mėnesinėmis algomis pagal 10 punktą). Sandauga nKs =N yra sutartinių moksleivių skaičius, kur n yra moksleivių skaičius.

12. Sutartinių moksleivių skaičiavimo koeficientą Kn randame pagal 10 punkto formulę Kn = K/ Kb (K randame pagal 1 priedo t16 skiltį):

12.1. Mokyklų 1–4 klasių sutartinių moksleivių skaičiavimo koeficientai yra šie:

K22(14) kl. = 0,8208;

K20(14) kl. = 0,9005;

K15(14) kl. = 1,1924;

K10(14) kl. = 1,5989.

12.2. Mokyklų 5–8 klasių sutartinių moksleivių skaičiavimo koeficientai yra šie:

K25(58) kl. = 1;

K20(58) kl. = 1,0722;

K15(58) kl. = 1,4216;

K10(58) kl. = 1,9081.

12.3. Mokyklų 912 klasių sutartinių moksleivių skaičiavimo koeficientai yra šie:

K25(912) kl. = 1,1913;

K20(912) kl. = 1,2440;

K15(912) kl. = 1,6504;

K10(912) kl. = 2,4636.

12.4. Jaunimo mokyklų, kuriose mokosi moksleiviai iki 18 metų, ir ligoninėse esančių mokyklų sutartinių moksleivių skaičiavimo koeficientai yra šie:

K10(14) kl. = 1,5989;

K10(58) kl. = 1,9081;

K10(912) kl. = 2,4636.

12.5. Savarankiškai besimokančių ir mokomų namuose sutartinių moksleivių skaičiavimo koeficientai yra šie:

K10(14) kl. = 1,9542;

K10(58) kl. = 2,3321;

K10(910) kl. = 2,7100;

K10(1112) kl. = 2,9810.

12.6. Profesinių mokyklų bendrojo lavinimo dalykų dėstymui sutartinių moksleivių skaičiavimo koeficientai yra šie:

K25(910) kl. = 1,1913;

K25(1112) kl. = 0,8220;

K25(1112) kl. = 0,8577 (mokomų ne lietuvių kalba).

12.7. Specialiųjų mokyklų sutartinių moksleivių skaičiavimo koeficientai yra šie:

12.7.1. specialiųjų klasių:

K10(14) kl. = 2,3095;

K10(58) kl. = 2,7561;

K10(9–10) kl. = 3,2027;

K10(1112) kl. = 3,5230.

12.7.2. lavinamųjų klasių:

K10(14) kl. = 3,0024;

K10(58) kl. = 3,5830;

K10(910) kl. = 4,1635;

K10(1112) kl. = 4,5799.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

13. Vidurinių mokyklų 11–12 klasių, gimnazijų, kuriose yra bendrojo lavinimo skyriai, 3–4 klasių ir gimnazijų, neturinčių bendrojo lavinimo skyrių, 1–4 klasių sutartinių moksleivių skaičiavimo koeficientai didinami 10 procentų.

14. Integruotiems specialių poreikių moksleiviams, kurie mokomi vadovaujantis regioninių pedagoginių-psichologinių (gydytojų) komisijų pažymomis pagal specialiąsias programas Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka, ir migruojančių darbuotojų vaikams sutartinių moksleivių skaičiavimo koeficientai didinami 10 procentų.

15. Namuose ar ligoninėje individualiai mokomo, taip pat savarankiškai besimokančio moksleivio ugdymas organizuojamas švietimo ir mokslo ministro ir sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka. Moksleiviui skiriama iki 15 procentų minimalaus ugdymo plane numatyto pamokų skaičiaus dalykui. Sutartiniams moksleiviams skaičiavimo koeficientai didinami 10 procentų.

16. Tautinių mažumų, mišrių mokyklų ar specifinių kalbinių poreikių regionų mokyklų (klasių, grupių) moksleiviams sutartinių moksleivių koeficientai didinami 10 procentų. Tų mokyklų integruotiems mokiniams sutartinių moksleivių skaičiavimo koeficientai didinami dar 10 procentų. Specifinių kalbinių regionų mokyklų sąrašą tvirtina švietimo ir mokslo ministras.

17. Jeigu tautinių mažumų ar mišri mokykla yra vienintelė savivaldybės teritorijoje (savivaldybės centre ar mieste) ar šalyje, jai taikomi visi sutartinių moksleivių koeficientai kaip ir gyvenvietės mokyklai (klasės vidurkis – 15 moksleivių).

18. Suaugusiųjų bendrojo lavinimo mokyklose, mokymo centruose ar bendrojo lavinimo mokyklų suaugusiųjų klasėse sutartinių moksleivių skaičiavimo koeficientai mažinami 30 procentų, jeigu mokoma nuosekliuoju būdu, 50 procentų – jeigu mokoma neakivaizdiniu būdu.

19. Gyvenviečių pradinėms mokykloms, kuriose mokosi iki 50 moksleivių, ir gyvenviečių pagrindinėms mokykloms, kuriose mokosi iki 130 moksleivių, sutartinių moksleivių skaičiavimo koeficientai mažinami 10 procentų.

20. Valdymui, pedagoginei, psichologinei ir kitai pagalbai skiriama vidutiniškai iki 10 procentų (intervalas 5–15 procentų) sutartinio moksleivio krepšelio lėšų.

21. Sutartinių moksleivių skaičiaus nustatymo koeficientai išdėstyti 3 priede.

22. Lėšų poreikis apskaičiuojamas pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtintą formą.

23. Mokyklos išlaidų sąmata sudaroma pagal Finansų ministerijos patvirtintą formą ISL-SAM-1. Sąmatoje (kiekvienam išlaidų ekonominės klasifikacijos kodui) būtina atskirti išlaidas ugdymui pagal MK (moksleivio krepšelis) kaip specialią tikslinę dotaciją ir išlaidas, skirtas aplinkai finansuoti. Sudarant ugdymo lėšų išlaidų sąmatas, švietimo įstaigų steigėjams ir švietimo įstaigoms reikia vadovautis šia metodika ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gruodžio 14 d. nutarimu Nr. 1520 „Dėl Bendrojo lavinimo mokyklų finansavimo reformos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 106-3810).

24. Švietimo įstaigos šioje metodikoje skirstomos į dvi grupes:

24.1. savivaldybių centrų švietimo įstaigos;

24.2. gyvenviečių švietimo įstaigos – įstaigos, kurios nėra savivaldybių centrų teritorijose.

______________

 

Moksleivio krepšelio ir sutartinių moksleivių

apskaičiavimo metodikos

1 priedas

 

MOKSLEIVIO KREPŠELIO APSKAIČIAVIMO METODIKA

 

Pakopa

Moksleivių vidurkis klasei kompl. S

Mokos fondas

Kitos išlaidos

Krepšelio koeficientas (K)

Pastabos

pamokų skaičius pagal ugdymo planą

iš viso, h

pedagoginių normų kl.

n=h/18

koef. 1 mok. (bazinėmis algomis) k1=kh/18s

kvalifik. klasei per mėnesį k2=(10,8Rn)/18×4×12

pedag. kvalif. 1 mok. k2= k2’/s

pedagogų pavad. ir valdymas (10%)

k3 =10kn/100

soc. draudimui (31%) k4= 31Rn/100

iš viso k5= k3 + k4

pavad. ir soc. draud. mok. k6 = k5/s

mokiniui per mėnesį

k7= k1 + k2 + k6

Lt/mok. per metus k7×105×12

vadovėliams, literatūrai, spaudiniams 0,025 koef./mėn.

vaizdinėms techninėms priemonėms 0,005 koef./mėn.

iš viso k8 =0,030 koef./mėn.

K = k7+ k8

K×105×12 Lt mok./m.

 

t1

t2

t3

t4

t5

t6

t7

t8

t9

t10

t11

t12

t13

t14

t15

t16

t17

 

1–4 pradinės klasės

10

36

2

1,5200

0,1900

0,0190

1,520

4,712

6,232

0,6232

2,1622

2724

0,025×12×105 = 31,5 (Lt/m)´4 = 126 (Lt/per metus)

0,005 ´ 12 ´105 = 6,3 Lt/mok.

0,030 ´ 105 ´ 12 = 37,8 Lt mok./per metus

2,1922

2762

 

15

1,0133

0,0127

0,4155

1,4415

1816

1,4715

1854

 

20

0,7600

0,0095

0,3116

1,0811

1362

1,111

1400

 

22

0,6910

0,0086

0,2833

0,9829

1238

1,0129

1276

 

24

0,6333

0,0079

0,2597

0,9009

1135

0,9309

1173

 

5–8 klasės

10

43

2,4

1,8156

0,2280

0,0228

1,8240

5,6544

7,4784

0,7478

2,5862

3259

2,6162

3296

 

15

1,2104

0,0152

0,4986

1,7242

2172

1,7542

2210

 

20

0,9078

0,0114

0,3739

1,2931

1629

1,3231

1667

 

24

50

2,8

0,8796

0,2660

0,0111

2,1280

6,5968

8,7248

0,3635

1,2542

1580

1,2842

1618

 

25

0,8444

0,0106

0,3490

1,2040

1517

1,2340

1555

Kb – bazinis krepšelis

30

0,7037

0,0089

0,2908

1,0034

1264

1,0334

1302

 

14 g. kl. (9, 10, 11, 12) kl.

10

50

2,8

2,1111

0,2660

0,0267

2,1260

6,5968

8,7228

0,8723

3,0101

3793

3,0401

3831

 

15

1,4074

0,0177

0,5815

2,0066

2528

2,0366

2566

 

20

1,0556

0,0133

0,4361

1,5050

1896

1,5350

1934

 

23

60

3,33

1,1084

0,3166

0,0138

2,5080

7,8455

10,3535

0,4502

1,5654

1972

1,5954

1935

 

25

1,0133

0,0127

0,4141

1,4401

1815

1,4701

1852

 

30

0,8444

0,0106

0,3451

1,2001

1512

1,2301

1550

 

______________

 

 

Moksleivio krepšelio ir sutartinių

moksleivių apskaičiavimo

metodikos

2 priedas

 

UGDYMO PLANO RODIKLIAI

 

                                                                                                                                    (vienetais)

Eil. Nr.

Rodikliai

14 kl. (I ugdymo koncentras)

58 kl. (II ugdymo koncentras)

910 kl., 12 gimn. kl. (III ugdymo koncentras)

1112 kl., 34 gimn. kl. (IV ugdymo koncentras)

 

1.

Privalomųjų pamokų skaičius (vidurkis)

22,8

27

32

32

 

2.

Pamokų skaičius dalijant klasę į grupes

2

7,3

9,5

7,5

 

3.

Papildomojo ugdymo pamokų skaičius

4

5

6,5

6

 

4.

Pamokų skaičius klasės auklėtojui

2

2

2

2

 

5.

Mokymas namuose, ligoninėje ir eksternu

0,8

1,4

1

2,5

 

6.

Iš viso (1+2+3+4+5)

31,6

42,7

51

50

7.

Moksleivių darbų taisymas, laboratoriniai darbai, projektai

0,6

1,5

2,4

3,4

 

8.

Pasirengimas pamokoms (pam./ sav.)

3,8

5,8

6,6

6,6

 

9.

Iš viso pamokų per savaitę (h)

36

4350

5060

60

 

10.

Pedagoginių normų skaičius klasei – n h/18 (18 – tai pedagogo pamokų savaitės norma valandomis)

2

2,42,8

2,83,3

3,3

 

Pastaba. Jeigu 5–8 klasės į grupes nedalijamos, t. y. jeigu klasėje yra 20 ir mažiau moksleivių, jai skiriama 2,4, o jeigu daugiau kaip 20 moksleivių – 2,8 pedagoginės normos. 9–10 klasės į grupes nedalijamos; jeigu klasėje yra 20 ar mažiau moksleivių, jai skiriama 2,8, o jeigu daugiau kaip 20 moksleivių – 3,3 pedagoginės normos.

______________

 

 

Moksleivio krepšelio ir sutartinių

moksleivių apskaičiavimo metodikos

3 priedas

 

SUTARTINIŲ MOKSLEIVIŲ SKAIČIAUS NUSTATYMO KOEFICIENTAI

 

Eil. Nr.

Mokykla

Klasės moksleivių skaičiaus vidurkis koeficientui nustatyti

1–4 klasės

5–8 klasės

9–12 (gimn. 1–2) klasės

Profiliuotų mokyklų 11–12 (gimn. 3–4) klasės

Pastabos

mok.

integruoto mokymo, tautinių mažumų, migrantų

mok.

integruoto mokymo, tautinių mažumų, migrantų

mok.

integruoto mokymo, tautinių mažumų, migrantų

mok.

integruoto mokymo, tautinių mažumų, migrantų

 

1.

Gyvenvietėje:

pradinė mokykla (filialas), kurioje mokosi iki 50 moksleivių;

pagrindinė mokykla (filialas), kurioje mokosi iki 130 moksleivių

10

1, 7765

1,9542

2, 1201

2,3321

2, 4636

x2,7100

 

 

 

10

x1, 5989

x1,7588

x

x

x

x

 

 

 

10

1, 5989

1,7588

1, 9081

2,0989

2, 4636

x2,7100

 

 

 

2.

Gyvenvietėje: pradinė mokykla (filialas, skyrius), kurioje mokosi nuo 51 iki 80 moksleivių; pagrindinė mokykla (filialas), kurioje mokosi nuo 131 iki 300 moksleivių; vidurinė mokykla (gimnazija), kurioje mokosi iki 400 moksleivių

15

1, 1924

1,3116

1, 4216

1,5638

1, 6504

1,8154

1, 6504

1,8154

 

15

1, 1924

1,3116

x

x

x

x

x

x

15

1, 1924

1,3116

1, 4216

1,5638

1, 6504

1,8154

x

x

15

1, 1924

1,3116

1, 4216

1,5638

1, 6504

1,8154

1, 8154

1,9969

3.

Gyvenvietėje: pradinė mokykla (filialas), kurioje mokosi nuo 81 iki 200 moksleivių; pagrindinė mokykla, kurioje mokosi nuo 300 iki 600 moksleivių; vidurinė mokykla (gimnazijos 1–2 kl.), kurioje mokosi nuo 400 iki 700 moksleivių; gimnazija (3–4 kl.) ir vidurinė mokykla (11–12 kl.), kurioje mokosi nuo 400 iki 700 moksleivių

20

0, 9005

0,9905

1, 0722

1,1794

1, 2440

1,3684

1, 2440

1,3684

 

20

0, 9005

0,9905

x

x

x

x

x

x

20

0, 9005

0,9905

1, 0722

1,1794

1, 2440

1,3684

x

x

20

0, 9005

0,9905

1, 0722

1,1794

1, 2440

1,3684

x

x

 

x

x

x

x

x

x

1, 3684

1,5052

4.

Gyvenvietėje: pradinė mokykla, kurioje mokosi daugiau kaip 200 moksleivių; pagrindinė mokykla, kurioje mokosi daugiau kaip 600 moksleivių; vidurinė mokykla (gimnazijos 1–2 kl.), kurioje mokosi daugiau kaip 700 moksleivių; gimnazija (3–4 kl.) ir vidurinė mokykla (11–12 kl.), kurioje mokosi daugiau kaip 700 moksleivių

22/25

0, 8208

0,9029

1, 0000

1,1000

1, 1913

1,3104

1, 1913

1,3104

 

22

0, 8208

0,9029

x

x

x

x

x

x

22/25

0, 8208

0,9029

1, 0000

1,1000

1, 1913

1,3104

x

x

22/25

0, 8208

0,9029

1, 0000

1,1000

1, 1913

1,3104

x

x

22/25

x

x

x

x

x

x

1, 3104

1,4414

5.

Rajono centre ir mieste: pradinė mokykla; pagrindinė mokykla; vidurinė mokykla (gimnazijos 1–2 kl.) gimnazija (3–4 kl.) ir vidurinė mokykla (11–12 kl.) gimnazija (1–4 kl.), neturinti bendrojo lavinimo skyriaus

22/25

0, 8208

0,9029

1, 0000

1,1000

1, 1913

1,3104

1, 1913

1,3104

 

22

0, 8208

0,9029

x

x

x

x

x

x

22/25

0, 8208

0,9029

1, 0000

1,1000

1, 1913

1,3104

x

x

22/25

0, 8208

0,9029

1, 0000

1,1000

1, 1913

1,3104

x

x

25

x

x

x

x

x

x

1, 3104

1,4414

25

x

x

x

x

1, 3104

1,4414

1, 3104

1,4414

6.

Jaunimo iki 18 metų mokykla, centras, ligoninės mokykla

10

1, 5989

1,7588

1, 9081

2,0989

2, 4636

2,7100

2, 4636

2,7100

 

7.

Suaugusiųjų bendrojo lavinimo mokykla (klasė, centras), kurioje mokoma: nuosekliuoju būdu; neakivaizdiniu būdu

20

0, 9005

0,9906

1, 0722

1,1794

1, 2440

1,3684

1, 3684

1,5052

 

20

0, 6304

x

0, 7505

x

0, 8708

x

0, 9579

 

20

0, 4503

x

0, 5361

x

0, 6220

x

0, 6842

 

8.

Moksleivis mokosi savarankiškai (mokomas namuose)

10

1, 9542

x

2, 3321

x

2, 7100

x

2, 9810

x

 

9.

Profesinės mokyklos

25

x

x

x

x

1, 1913

1,3104

0, 8220

0,8577

*ne lietuvių k.

10.

Specialiosios mokyklos, specialiųjų poreikių klasės**

specialiosios klasės; lavinamosios klasės

10

1, 7765

x

2, 1201

x

2, 4636

x

2, 7100

 

*ir išlyginamosioms klasėms

♦taip pat ir I–III mokymo m.

10

2, 3095

x

2, 7561

x

3, 2027

x

3, 5230

x

10

3, 0024

x

3, 5830

x

4, 1635

x

4, 5799

x

**Taikoma specialiųjų poreikių vaikams, kurie mokosi savivaldybių ir nevalstybinėse specialiosiose internatinėse ir specialiosiose mokyklose, specialiojo ugdymo centruose, bendrojo lavinimo mokyklų specialiojo ugdymo klasėse.

______________