Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL ŽEMĖS SKLYPO PLANO, PRILYGINAMO DETALIOJO TERITORIJŲ PLANAVIMO DOKUMENTUI, RENGIMO, DERINIMO IR TVIRTINIMO MIESTŲ TERITORIJOSE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2010 m. liepos 21 d. Nr. 1124

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2391; 2004, Nr. 21-617; 2009, Nr. 159-7205) 21 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Žemės sklypo plano, prilyginamo detaliojo teritorijų planavimo dokumentui, rengimo, derinimo ir tvirtinimo miestų teritorijose tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

FINANSŲ MINISTRĖ,

PAVADUOJANTI MINISTRĄ PIRMININKĄ                                    INGRIDA ŠIMONYTĖ

 

 

 

APLINKOS MINISTRAS                                                          GEDIMINAS KAZLAUSKAS

 


 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2010 m. liepos 21 d. nutarimu Nr. 1124

 

ŽEMĖS SKLYPO PLANO, PRILYGINAMO DETALIOJO TERITORIJŲ PLANAVIMO DOKUMENTUI, RENGIMO, DERINIMO IR TVIRTINIMO MIESTŲ TERITORIJOSE TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Žemės sklypo plano, prilyginamo detaliojo teritorijų planavimo dokumentui, rengimo, derinimo ir tvirtinimo miestų teritorijose tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato žemės sklypo plano, prilyginamo detaliojo teritorijų planavimo dokumentui (toliau – žemės sklypo planas, planas), rengimo, derinimo ir tvirtinimo tvarką gyvenamųjų vietovių, priskiriamų miestams pagal Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatymo (Žin., 1994, Nr. 60-1183) 3 straipsnį, teritorijose, kai Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2391; 2004, Nr. 21-617) 21 straipsnio 3 dalies 1, 2, 3 ir 4 punktuose nustatytais atvejais parengti ir savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtinti žemės sklypų planai prilyginami detaliojo teritorijų planavimo dokumentams.

2. Žemės sklypo planas rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymu, Lietuvos Respublikos žemės įstatymu (Žin., 1994, Nr. 34-620; 2004, Nr. 28-868), kitais įstatymais ir jų įgyvendinamaisiais teisės aktais.

3. Žemės sklypo plano rengimo tikslas – žemės sklypų formavimas ir pertvarkymas, esamų naudojimo ir veiklos sąlygų nustatymas, servitutų projektavimas ir (ar) panaikinimas. Veiklos plėtojimo sąlygos gali būti nustatomos tik Aprašo 15.2 punkte nurodytu atveju.

4. Rengiant žemės sklypo planą, atliekami šie veiksmai:

4.1. suformuojami naudojami valstybinės žemės sklypai esamiems statiniams eksploatuoti;

4.2. pertvarkomi Nekilnojamojo turto registre įregistruoti žemės sklypai:

4.2.1. padalijami į du ar daugiau žemės sklypų;

4.2.2. atidalijamos bendrosios nuosavybės teise turimų žemės sklypų dalys ir suformuojami atskiri žemės sklypai;

4.2.3. sujungiami į vieną keli tos pačios pagrindinės žemės naudojimo paskirties žemės sklypai;

4.2.4. pakeičiamos gretimų tos pačios pagrindinės žemės naudojimo paskirties žemės sklypų ribos (perdalijimas), kai žemės sklypo dalis atidalijama nesuformavus atskiro žemės sklypo ir sujungiama su gretimu žemės sklypu;

4.3. suformuojami valstybinės žemės sklypai susisiekimo komunikacijoms, aikštėms, miestų miškams, parkams, skverams ir kitiems želdynams eksploatuoti, kultūros paveldo objektų ir vietovių užimami žemės sklypai;

4.4. padidinami ne daugiau kaip 6 arais laisvoje valstybinėje žemėje esami žemės sklypai, kai nėra galimybės suformuoti atskirų sklypų.

Žemės sklypo plane numatomas įsiterpusio žemės sklypo sujungimas su pagrindiniu žemės sklypu, taip pat sujungto žemės sklypo pertvarkymas pagal Aprašo 4.2 punkte nurodytus būdus.

5. Žemės sklypai neformuojami (ir Aprašo nuostatos netaikomos):

5.1. prie nutiestų inžinerinių tinklų ar (ir) pastatytų tik laikinųjų statinių arba neturinčių aiškios funkcinės priklausomybės ar apibrėžto naudojimo arba ūkinės veiklos pobūdžio statinių, kurie tarnauja pagrindiniam statiniui (jo priklausiniui) ar įrenginiui;

5.2. prie elektros linijų stulpų ir kitų inžinerinės infrastruktūros objektų, kuriems aptarnauti reikia ne didesnio kaip 0,01 ha žemės ploto; šios žemės naudojimo apribojimai nustatomi pagal teisės aktus.

6. Kai žemės sklypai formuojami ar pertvarkomi kultūros paveldo objektų teritorijose, vadovaujamasi Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymu (Žin., 1995, Nr. 3-37; 2004, Nr. 153-5571).

7. Formuojant naudojamus valstybinės žemės sklypus esamiems statiniams eksploatuoti, pagrindinė žemės naudojimo paskirtis, naudojimo būdas ir pobūdis nustatomi pagal Nekilnojamojo turto kadastre įrašytą statinių tiesioginę paskirtį. Formuojant valstybinės žemės sklypus susisiekimo komunikacijoms, aikštėms, miestų miškams, parkams, skverams ir kitiems želdynams eksploatuoti, kultūros paveldo objektų užimamus žemės sklypus, pagrindinė žemės naudojimo paskirtis, naudojimo būdas ir pobūdis nustatomi pagal sklype esančių objektų tiesioginę paskirtį. Nustatomas naudojimo būdas ir pobūdis privalo atitikti žemės ūkio ministro ir aplinkos ministro 2005 m. sausio 20 d. įsakymu Nr. 3D-37/D1-40 „Dėl Pagrindinės tikslinės žemės naudojimo paskirties žemės sklypų naudojimo būdų turinio, žemės sklypų naudojimo pobūdžių sąrašo ir jų turinio patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 14-450) nustatytą žemės sklypų naudojimo būdų ir pobūdžių turinį.

 

II. ŽEMĖS SKLYPŲ PLANŲ RENGIMO ORGANIZATORIAI, FINANSUOTOJAI

IR RENGĖJAI

 

8. Žemės sklypo plano rengimą organizuoja savivaldybės administracijos direktorius arba valstybinės žemės valdytojas. Žemės sklypų planų rengimo inicijavimo teisę turi valstybinės žemės patikėtinis, statinių savininkai ar naudotojai, pastatų bendrojo naudojimo objektų valdytojai, privačios žemės savininkai arba valstybinės žemės naudotojai, pageidaujantys ir turintys teisę pirkti ar nuomoti įsiterpusius valstybinės žemės plotus asmenys, valstybės ar savivaldybės institucijos (toliau – pareiškėjai).

9. Žemės sklypo plano rengimą finansuoja:

9.1. formuojant naudojamus valstybinės žemės sklypus esamiems statiniams eksploatuoti – statinių savininkas ar naudotojas, išskyrus tuos atvejus, kai formuojami žemės sklypai grąžinti natūra arba suteikti neatlygintinai nuosavybėn, kurių rengimą finansuoja savivaldybė;

9.2. pertvarkant privačios žemės sklypus arba naudojamus valstybinės žemės sklypus – privačios žemės savininkas arba valstybinės žemės naudotojas;

9.3. pertvarkant savivaldybei nuosavybės teise priklausančius žemės sklypus – savivaldybės administracijos direktorius;

9.4. formuojant valstybinės žemės sklypus susisiekimo komunikacijoms, aikštėms, miestų miškams, parkams, skverams ir kitiems želdynams eksploatuoti – valstybės ar savivaldybės institucija;

9.5. formuojant ar pertvarkant kultūros paveldo objekto užimamą žemės sklypą – jo naudotojas, savininkas ar už kultūros paveldo objekto apsaugą atsakinga institucija, jeigu nustatytos naujos kultūros paveldo objekto ribos neatitinka esamų žemės sklypų ar jų dalių ribų;

9.6. didinant ne daugiau kaip 6 arais laisvoje valstybinėje žemėje Nekilnojamojo turto registre įregistruotus žemės sklypus – pageidaujantys ir turintys teisę pirkti ar nuomoti įsiterpusius valstybinės žemės plotus asmenys.

10. Aprašo 14–17 punktuose nurodytus darbus atlieka savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys (toliau – struktūrinis padalinys), pagal kompetenciją atliekantis šias funkcijas.

11. Žemės sklypo planą (sprendinių brėžinį ir plano rengimo bylą) gali rengti Lietuvos Respublikos ir kitų Europos Sąjungos valstybių narių ar Europos ekonominės erdvės valstybių (toliau – valstybė narė) piliečiai, kiti fiziniai asmenys, kurie naudojasi Europos Sąjungos teisės aktų jiems suteiktomis judėjimo teisėmis, turintys jiems nustatytąja tvarka išduotus kvalifikacijos pažymėjimus žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektams rengti arba turintys dokumentus, įrodančius, kad jie yra atestuoti teritorijų planavimo specialistai. Lietuvos Respublikoje ir valstybėse narėse įsteigti juridiniai asmenys ar kitos organizacijos, ar jų padaliniai gali rengti žemės sklypo planą, kai jų specialistas, dirbantis pagal darbo ar civilinę sutartį ir rengiantis žemės sklypų planus, turi jam nustatytąja tvarka išduotą kvalifikacijos pažymėjimą arba kitos valstybės narės išduotą kvalifikacijos pažymėjimą ar kitą dokumentą, įrodantį, kad jis turi teisę rengti žemės formavimo ir pertvarkymo projektus arba yra atestuotas teritorijų planavimo specialistas.

 

III. ŽEMĖS SKLYPO PLANO PARENGIAMIEJI DARBAI

 

12. Pareiškėjai prašymą leisti pradėti rengti žemės sklypo planą pateikia savivaldybės administracijai. Prie prašymo pridedami šie dokumentai:

12.1. dokumentų, patvirtinančių statinių, daiktinių teisių į juos, šių teisių suvaržymus ir juridinius faktus, įregistravimą Nekilnojamojo turto registre, kopijos, naudojamo žemės sklypo plano kopija iš nekilnojamojo daikto kadastro duomenų bylos ar kitų dokumentų, kurių pagrindu asmuo naudojasi žemės sklypu, kopijos, kai prašoma suformuoti naudojamą valstybinės žemės sklypą esamiems statiniams eksploatuoti;

12.2. numatomų pertvarkyti žemės sklypų planų kopijos ir dokumentų, patvirtinančių žemės sklypo, daiktinių teisių į jį, šių teisių suvaržymus ir juridinius faktus, įregistravimą Nekilnojamojo turto registre, kopijos, kai prašoma pertvarkyti Nekilnojamojo turto registre įregistruotus žemės sklypus; prašymą pertvarkyti Nekilnojamojo turto registre įregistruotus žemės sklypus turi pasirašyti visi pertvarkomų žemės sklypų savininkai arba valstybinės žemės naudotojai arba vienas iš jų, turintis notaro patvirtintą įgaliojimą atstovauti kitiems asmenims;

12.3. esamų žemės sklypų planų kopijos ir dokumentų, patvirtinančių žemės sklypo, daiktinių teisių į jį, šių teisių suvaržymus ir juridinius faktus, įregistravimą Nekilnojamojo turto registre, kopijos, kai prašoma padidinti ne daugiau kaip 6 arais laisvoje valstybinėje žemėje Nekilnojamojo turto registre įregistruotus žemės sklypus.

13. Pareiškėjai, pageidaujantys pertvarkyti du bendrą ribą turinčius žemės sklypus Aprašo 4.2.4 punkte nurodytu būdu, savivaldybės administracijai pateikia prašymą patvirtinti žemės sklypo planą (perdalijimo projektą). Prie prašymo pridedamos dokumentų, patvirtinančių perdalijamų žemės sklypų, daiktinių teisių į juos, šių teisių suvaržymus ir juridinius faktus, įregistravimą Nekilnojamojo turto registre, kopijos ir Aprašo 11 punkte nurodytų asmenų parengtas žemės sklypo planas (perdalijimo projektas), pasirašytas perdalijamų žemės sklypų savininkų ir (ar) valstybinės žemės naudotojų. Jeigu žemės sklypo planu (perdalijimo projektu) keičiamos naudojamų žemės sklypų ribos ir plotas ir toks keitimas nesiejamas su naujo sklypo suformavimu ar žemės ploto padidinimu laisvoje valstybinėje žemėje, taip pat teritorijos tvarkymo ir naudojimo režimo pakeitimu, neatliekamos Aprašo 26–37 punktuose nustatytos supažindinimo ir derinimo procedūros. Žemės sklypo planu perdalijami žemės sklypai turi būti racionalaus dydžio ir tinkami naudoti pagal Nekilnojamojo turto kadastre įrašytą žemės sklypų pagrindinę žemės naudojimo paskirtį, naudojimo būdą ir pobūdį. Pareiškėjų pateiktas žemės sklypo planas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų patvirtinamas savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, arba pareiškėjams pateikiamas motyvuotas atsakymas, nurodžius netvirtinimo priežastis.

14. Aprašo 12 punkte nurodyti prašymai turi būti išnagrinėti ne vėliau kaip per 20 darbo dienų. Per šį terminą savivaldybės administracijos direktorius priima sprendimą leisti pradėti rengti žemės sklypo planą. Struktūrinis padalinys nustato žemės sklypo plano rengimo reikalavimus, nurodytus Aprašo 15 ir 16 punktuose, arba išsiunčia pareiškėjui motyvuotą atsakymą, nurodydamas prašymo netenkinimo priežastis. Nagrinėjant pageidaujančių pirkti ar nuomoti įsiterpusius valstybinės žemės plotus asmenų prašymus, 20 darbo dienų terminas netaikomas ir atliekami Aprašo 17 punkte nurodyti veiksmai.

15. Žemės sklypo plano rengimo reikalavimuose nurodoma:

15.1. formuojamo žemės sklypo pagrindinė žemės naudojimo paskirtis, naudojimo būdas ir pobūdis, nustatyti pagal Aprašo 7 punktą, arba esama pertvarkomo arba didinamo žemės sklypo pagrindinė žemės naudojimo paskirtis, naudojimo būdas ir pobūdis;

15.2. esami pastatų aukščio ir užstatymo tankumo rodikliai; galimi pastatų aukščio ir užstatymo tankumo rodikliai nustatomi formuojant žemės sklypus vienbučiams ir dvibučiams gyvenamiesiems namams eksploatuoti, vadovaujantis aplinkos ministro 2005 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. D1-338 „Dėl statybos techninio reglamento STR 2.02.09:2005 „Vienbučiai ir dvibučiai gyvenamieji pastatai“ patvirtinimo“ (Žin, 2005, Nr. 93-3464), jeigu tai neprieštarauja galiojantiems teritorijų planavimo dokumentams (tarp jų detaliesiems planams, kurie žemės sklypo planu negali būti keičiami), Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams;

15.3. taikytinos specialiosios žemės naudojimo sąlygos dėl sklype ir šalia jo esančių inžinerinių tinklų ir statinių naudojimo, nurodžius, kad jos gali būti patikslintos rengiant žemės sklypo planą (sprendinių brėžinį);

15.4. gamtos apsaugos apribojimai;

15.5. kultūros paveldo apsaugos apribojimai;

15.6. siūlomi nustatyti ar panaikinti žemės servitutai.

16. Žemės sklypo plano rengimo reikalavimų priedas yra preliminari žemės sklypo ribų schema (toliau – schema), rengiama šia tvarka:

16.1. Schema rengiama naudojant savivaldybės turimą topografinį planą, sudarytą geografinių-informacinių sistemų (GIS) pagrindu skaitmenine ir spausdintine forma M 1:500. Jeigu nėra parengto topografinio plano, pradinis žemės sklypo planas rengiamas naudojant naujausią kartografinę medžiagą (Lietuvos Respublikos gyvenamųjų vietovių M 1:5000 skaitmeninį rastrinį ortofotografinį žemėlapį ORT5LT su Lietuvos Respublikos gyvenamųjų vietovių M 1:5000 georeferencinių duomenų baze GDB5LT arba Lietuvos Respublikos apskričių centrų M 1:2000 skaitmeninį rastrinį ortofotografinį žemėlapį).

16.2. Schemoje pažymimos siūlomos preliminarios Aprašo 4 punkte nurodytais atvejais (išskyrus 4.2.4 punkte nurodytą atvejį) formuojamų ar pertvarkomų žemės sklypų ribos, kurios nustatomos atsižvelgiant į naudojamo žemės sklypo planą iš nekilnojamojo daikto kadastro duomenų bylos ar kitus dokumentus, kurių pagrindu asmuo naudojasi žemės sklypu, galiojančius teritorijų planavimo dokumentus, statinių ar įrenginių išdėstymą, faktinį naudojimą, gretimų žemės sklypų ribas, kelio (gatvės) juostų ribas ir kitus objektus, nepažeidžiant visuomenės ar valstybės teisių ir (ar) teisėtų interesų.

16.3. Schemoje siūlomi formuoti žemės sklypai turi būti racionalaus dydžio ir tinkami naudoti pagal pagrindinę žemės naudojimo paskirtį, naudojimo būdą ir pobūdį. Prie kiekvieno žemės sklypo turi būti privažiavimo kelias arba nustatomas kelio servitutas.

17. Nagrinėjant pageidaujančių pirkti ar nuomoti įsiterpusius valstybinės žemės plotus asmenų prašymus pradėti rengti žemės sklypo planą, atliekami šie veiksmai:

17.1. Ne vėliau kaip per 20 darbo dienų išnagrinėjama, ar prašyme nurodytas laisvos valstybinės žemės plotas atitinka įsiterpusio laisvos valstybinės žemės ploto sąvoką, nurodytą Aprašo 4.4 punkte.

17.2. Jeigu prašyme nurodytas laisvos valstybinės žemės plotas atitinka įsiterpusio laisvos valstybinės žemės ploto sąvoką, per 5 darbo dienas kreipiamasi į valstybinės žemės patikėtinį ir prašoma duoti sutikimą, kad žemės sklypas būtų padidintas ne daugiau kaip 6 arais laisvoje valstybinėje žemėje. Jeigu prašyme nurodytas laisvos valstybinės žemės plotas neatitinka įsiterpusio laisvos valstybinės žemės ploto sąvokos, per 5 darbo dienas parengiamas motyvuotas atsakymas pageidaujančiam pirkti ar nuomoti įsiterpusį valstybinės žemės plotą asmeniui, nurodžius prašymo netenkinimo priežastis.

17.3. Gavus valstybinės žemės patikėtinio sutikimą, kad žemės sklypas būtų padidintas ne daugiau kaip 6 arais laisvoje valstybinėje žemėje, jeigu įsiterpęs laisvos valstybinės žemės plotas tiesiogiai ribojasi daugiau negu su vienu žemės sklypu, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas apie pradedamą rengti žemės sklypo planą raštu informuojami su įsiterpusiu laisvos valstybinės žemės plotu besiribojančių (turinčių daugiau negu vieną bendrą ribos posūkio tašką) žemės sklypų savininkai ir (ar) valstybinės žemės naudotojai, ir siūloma pirkti arba nuomoti įsiterpusį laisvos valstybinės žemės plotą visiems besiribojančių žemės sklypų savininkams arba valstybinės žemės naudotojams. Besiribojančių žemės sklypų savininkai ar valstybinės žemės naudotojai valią dėl įsiterpusio žemės ploto pirkimo ar nuomos turi pareikšti raštu per 20 darbo dienų nuo pranešimo išsiuntimo.

Laisvos valstybinės žemės plotas, įsiterpęs tarp privačių arba išnuomotų valstybinės žemės sklypų ir kelio (gatvės), laikomas tiesiogiai besiribojančiu tik su tuo žemės sklypu, su kuriuo turi bendrą ribą kelio (gatvės) pusėje.

Kai prašymus parduoti ar išnuomoti įsiterpusį valstybinės žemės plotą pateikia keli besiribojančių žemės sklypų savininkai ar valstybinės žemės naudotojai, savivaldybės administracijai jie turi pateikti notaro patvirtintą rašytinį susitarimą dėl pageidaujamų pirkti ar nuomoti įsiterpusio žemės ploto dalių dydžių. Besiribojančių žemės sklypų savininkams ar valstybinės žemės naudotojams nesusitarus dėl pageidaujamų pirkti ar nuomoti įsiterpusio žemės ploto dalių dydžių, parduodamo ar išnuomojamo žemės ploto dydis kiekvienam prašymą pateikusiam asmeniui nustatomas lygiomis dalimis.

17.4. Ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo valstybinės žemės patikėtinio sutikimo, kad žemės sklypas būtų padidintas laisvoje valstybinėje žemėje, gavimo ir (arba) besiribojančių žemės sklypų savininkų ar valstybinės žemės naudotojų valios dėl įsiterpusio žemės ploto pirkimo ar nuomos pareiškimo termino pabaigos parengiami žemės sklypo plano rengimo reikalavimai Aprašo 15 ir 16 punktuose nustatyta tvarka.

18. Gavęs žemės sklypo plano rengimo reikalavimus, pareiškėjas su pasirinktu Aprašo 11 punkte nurodytu asmeniu (toliau – plano rengėjas) sudaro žemės sklypo plano rengimo sutartį. Kai pareiškėjas yra valstybės ar savivaldybės institucija, plano rengėjas nustatomas Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) nustatyta tvarka.

 

IV. ŽEMĖS SKLYPO PLANO RENGIMAS

 

19. Žemės sklypo planas rengiamas naudojant Aprašo 16.1 punkte nurodytus dokumentus, kuriuos plano rengėjas įsigyja iš juos platinančių institucijų.

20. Plano rengėjas turi laikytis šių reikalavimų:

20.1. žemės sklypo planą rengti pagal struktūrinio padalinio išduotus žemės sklypo plano rengimo reikalavimus;

20.2. rengdamas žemės sklypo planą, vietovėje patikslinti schemoje siūlomas preliminarias žemės sklypo ribas pagal žemės ūkio ministro ir aplinkos ministro 2004 m. spalio 4 d. įsakymu Nr. 3D-452/D1-513 „Dėl Žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektų rengimo ir įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 149-5420; 2007, Nr. 63-2430) nustatytus žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo reikalavimus;

20.3. žemės sklypo planą rengti M 1:500, M 1:1000, M 1:2000, M 1:5000; mastelis pasirenkamas atsižvelgiant į projektuojamos teritorijos dydį;

20.4. žemės sklypo plano rengimo bylos 3 egzempliorius pateikti savivaldybės administracijai.

 

V. ŽEMĖS SKLYPO PLANO TURINYS

 

21. Projektiniai sprendiniai pateikiami žemės sklypo plane (sprendinių brėžinyje), kuriame nurodomas vietovės adresas (savivaldybė, seniūnija, gyvenamoji vietovė, gatvė, žemės sklypo, pastato ar pastatų komplekso numeris gatvėje ar gyvenamojoje vietovėje ir kita) ir projektuojamos teritorijos bendras plotas.

22. Žemės sklypo plane sutartiniais ženklais pažymima:

22.1. esamų žemės sklypų ribos ir jų kadastro numeriai ir (ar) gretimų teritorijų planavimo dokumentais suprojektuotų, tačiau Nekilnojamojo turto registre neįregistruotų sklypų ribos;

22.2. formuojamų žemės sklypų plotai, ribos ir jų linijų ilgiai; atskirais numeriais arba simboliais nurodomi žemės sklypų projektiniai numeriai;

22.3. valstybinės ir vietinės reikšmės keliai (gatvės);

22.4. žemės plotai, kuriuose teisės aktų nustatyta tvarka siūloma nustatyti žemės servitutus;

22.5. statiniai ir įrenginiai;

22.6. hidrografiniai objektai;

22.7. žemės sklype ir greta jo esantys inžineriniai tinklai ir įrenginiai, dėl kurių nustatomos specialiosios žemės naudojimo sąlygos ir apribojimai, žemės plotai, kuriems taikomos specialiosios žemės naudojimo sąlygos ir apribojimai;

22.8. formuojamų žemės sklypų pastatų aukščio ir užstatymo tankumo rodikliai.

23. Žemės sklypo plano sutartiniai ženklai turi atitikti Valstybinės geodezijos ir kartografijos tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2000 m. birželio 19 d. įsakymu Nr. 45 „Dėl Sutartinių topografinių planų M 1:500, 1:1000, 1:2000 ir 1:5000 ženklų techninių reikalavimų reglamento patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 52-1518) nustatytus reikalavimus.

24. Žemės sklypo plano lentelėje nurodomi:

24.1. projektuojamos teritorijos žemės sklypų savininkai ar valstybinės ir savivaldybių žemės naudotojai, žemės sklypų plotai ir pagal žemės sklypo planą suformuotų naujų žemės sklypų savininkai ar valstybinės ir savivaldybių žemės naudotojai ir šių sklypų plotai;

24.2. suformuotų naujų ar pertvarkytų žemės sklypų pagrindinė žemės naudojimo paskirtis, naudojimo būdas ir pobūdis.

25. Žemės sklypo plano rengimo bylą sudaro:

25.1. grafinė dalis – žemės sklypo planas (sprendinių brėžinys);

25.2. tekstinė dalis – aiškinamasis raštas;

25.3. procedūrų dokumentai – žemės sklypo plano rengimo reikalavimai, schema, žemės sklypo plano rengimo sutarties kopija (jeigu sutarties šalys neprieštarauja), dokumentai apie žemės sklypo plano derinimą ir kita.

 

VI. VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR SUPAŽINDINIMAS SU ŽEMĖS SKLYPO PLANU, JO DERINIMAS IR TVIRTINIMAS

 

26. Visuomenė informuojama ir supažindinama su žemės sklypo planu, vadovaujantis Visuomenės informavimo ir dalyvavimo teritorijų planavimo procese nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. rugsėjo 18 d. nutarimu Nr. 1079 (Žin., 1996, Nr. 90-2099; 2007, Nr. 33-1190).

27. Informacija apie pradedamą rengti žemės sklypo planą skelbiama savivaldybės interneto tinklalapyje.

28. Kai žemės sklypo planas rengiamas Aprašo 4.1 punkte nurodytu atveju, plano rengėjas apie parengtą žemės sklypo planą registruotais laiškais informuoja formuojamame žemės sklype esančių statinių savininkus ir (ar) naudotojus ir gretimų žemės sklypų savininkus ir (ar) naudotojus jų deklaruotos gyvenamosios vietos ar buveinės adresais, nurodydamas galimybes susipažinti su parengtu žemės sklypo planu, arba su šiuo dokumentu supažindina juos asmeniškai. Jeigu statinių savininkų ir (ar) naudotojų ir gretimų žemės sklypų savininkų ir (ar) naudotojų negalima surasti jų deklaruotos gyvenamosios vietos ar buveinės adresais arba tokių savininkų ir naudotojų daugiau negu 10, plano rengėjas gali informaciją apie parengtą žemės sklypo planą paskelbti vietos spaudoje ir savivaldybės interneto tinklalapyje. Pranešime turi būti nurodytas ne trumpesnis kaip 10 darbo dienų terminas, per kurį galima susipažinti su parengtu žemės sklypo planu ir pareikšti dėl jo pasiūlymus savivaldybės administracijai.

29. Kai žemės sklypo planas rengiamas Aprašo 4.4 punkte nurodytu atveju, plano rengėjas apie parengtą žemės sklypo planą registruotais laiškais informuoja su įsiterpusiu laisvos valstybinės žemės plotu besiribojančių (turinčių daugiau negu vieną bendrą ribos posūkio tašką) žemės sklypų savininkus ir (ar) valstybinės žemės naudotojus, nurodydamas galimybes susipažinti su parengtu žemės sklypo planu, arba su šiuo dokumentu supažindina juos asmeniškai. Jeigu žemės sklypų savininkų ir (ar) valstybinės žemės naudotojų negalima surasti jų deklaruotos gyvenamosios vietos ar buveinės adresais arba tokių savininkų ir (ar) valstybinės žemės naudotojų daugiau negu 10, plano rengėjas gali informaciją apie parengtą žemės sklypo planą paskelbti vietos spaudoje ir savivaldybės interneto tinklalapyje. Pranešime turi būti nurodytas ne trumpesnis kaip 10 darbo dienų terminas, per kurį besiribojančių žemės sklypų savininkai ir (ar) valstybinės žemės naudotojai gali susipažinti su parengtu žemės sklypo planu ir pareikšti dėl jo pasiūlymus savivaldybės administracijai.

30. Kai žemės sklypo planas rengiamas Aprašo 4.2 ir 4.3 punktuose nurodytais atvejais, plano rengėjas su parengtu žemės sklypo planu asmeniškai supažindina pertvarkomų žemės sklypų savininkus ir (ar) valstybinės žemės naudotojus arba žemės sklypų suformavimu suinteresuotus asmenis, nurodydamas, kad jie dėl žemės sklypo plano gali pareikšti pasiūlymus savivaldybės administracijai.

31. Aprašo 28–30 punktuose nurodyti asmenys supažindinti su žemės sklypo planu, jeigu žemės sklypo plane yra šių asmenų parašai.

32. Kol susipažįstama su parengtu žemės sklypo planu, savivaldybės administracija privalo registruoti pasiūlymus dėl jo, juos išnagrinėti ir esant pagrindui pavesti plano rengėjui pataisyti jį pagal gautus pasiūlymus arba išsiųsti motyvuotą atsakymą pasiūlymus pateikusiems asmenims per 5 darbo dienas po to, kai baigiasi susipažinimo laikas.

33. Žemės sklypo plano rengėjas planą ir dokumentus, įrodančius, kad Aprašo 28–30 punktuose nustatyta tvarka asmenys supažindinti ar kviesti susipažinti su parengtu žemės sklypo planu (sprendinių brėžinys su susipažinusių asmenų parašais, išsiųstų laiškų kopijos), teikia derinantiems savivaldybės administracijos valstybės tarnautojams ir institucijoms.

34. Žemės sklypo planas derinamas su:

34.1. savivaldybės vyriausiuoju architektu arba jo įgaliotu valstybės tarnautoju;

34.2. žemės sklypo plano rengimo reikalavimus išdavusiu struktūrinio padalinio vadovu;

34.3. valstybinės žemės patikėtiniu;

34.4. Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos teritoriniu padaliniu, jeigu žemės sklypas formuojamas ar pertvarkomas kultūros paveldo objektų ar vietovių, kuriems taikoma pradinė teisinė apsauga arba kurie paskelbti saugomais valstybės, teritorijose ir jų apsaugos zonose;

34.5. savivaldybės administracijos struktūriniu padaliniu, atsakingu už kultūros paveldo apsaugą, jeigu žemės sklypas formuojamas ar pertvarkomas savivaldybės paskelbtų saugomais kultūros paveldo objektų ar vietovių teritorijose ir jų apsaugos zonose;

34.6. saugomos teritorijos direkcija (Aplinkos ministerijos įgaliota institucija, kai nėra saugomos teritorijos direkcijos), jeigu žemės sklypas formuojamas saugomose teritorijose (valstybinių ir biosferos rezervatų, nacionalinių ar regioninių parkų ribose).

35. Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas ar kita institucija derinti žemės sklypo plano negali ilgiau kaip 10 darbo dienų. Per tokį pat laiką privaloma raštu pateikti motyvuotą atsakymą plano rengėjui, jeigu planas nederinamas.

36. Žemės sklypo planas laikomas suderintu, kai yra derinimo įrašas sprendinių brėžinyje arba teigiamas rašytinis atsakymas.

37. Jeigu Aprašo 34 punkte nurodyti valstybės tarnautojai ir institucijos per nustatytą laiką nesuderina žemės sklypo plano ar plano rengėjui nepateikia motyvuoto atsakymo, kodėl planas nederinamas, plano rengėjas pažymi tai aiškinamajame rašte ir informuoja derinantį valstybės tarnautoją ar instituciją, kad žemės sklypo planas bus teikiamas tvirtinti savivaldybės administracijos direktoriui nederintas.

38. Suderintą žemės sklypo planą ir žemės sklypo plano rengimo bylą plano rengėjas teikia savivaldybės administracijos direktoriui.

39. Savivaldybės administracijos direktorius sprendimą dėl pateikto žemės sklypo plano tvirtinimo privalo priimti per 20 darbo dienų. Per tokį pat laiką privaloma raštu motyvuotai atsakyti plano rengėjui, jeigu planas netvirtinamas.

40. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu tvirtinamas žemės sklypo planas (sprendinių brėžinys), kuris prilyginamas detaliojo teritorijų planavimo dokumentui.

41. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas dėl žemės sklypo plano, prilyginamo detaliojo teritorijų planavimo dokumentui, tvirtinimo skelbiamas savivaldybės interneto tinklalapyje.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

42. Žemės sklypų planų keitimai rengiami, derinami ir tvirtinami tokia pat tvarka kaip žemės sklypo planas.

43. Pagal žemės sklypo planą atliekami suformuotų ar pertvarkytų žemės sklypų kadastriniai matavimai Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. balandžio 15 d. nutarimo Nr. 534 „Dėl Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto kadastro nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 41-1539; 2005, Nr. 80-2899) nustatyta tvarka.

44. Asmenys, pažeidę Aprašo nuostatas, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

_________________

 

part_cd92ef0a76b14ea6b4ded80666a180d6_end