Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ IR PASLAUGŲ RESTRUKTŪRIZAVIMO TREČIOJO ETAPO PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2009 m. gruodžio 7 d. Nr. 1654

Vilnius

 

Įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės programą, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Seimo 2008 m. gruodžio 9 d. nutarimu Nr. XI-52 (Žin., 2008, Nr. 146-5870), ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008-2012 metų programos įgyvendinimo priemonių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. vasario 25 d. nutarimu Nr. 189 (Žin., 2009, Nr. 33-1268), 1290 priemonę „parengti sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo trečiojo etapo programą“, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Sveikatos priežiūros įstaigų ir paslaugų restruktūrizavimo trečiojo etapo programą (pridedama).

2. Įpareigoti Sveikatos apsaugos ministeriją:

2.1. iki 2009 m. gruodžio 31 d. – parengti ir patvirtinti Sveikatos priežiūros įstaigų ir paslaugų restruktūrizavimo trečiojo etapo programos įgyvendinimo priemonių planą;

2.2. 2010 ir 2011 metais – atlikti Sveikatos priežiūros įstaigų ir paslaugų restruktūrizavimo trečiojo etapo programos įgyvendinimo rezultatų analizę, juos įvertinti ir vadovaujantis minėtoje programoje nustatytais kriterijais ir analizės rezultatais tikslinti ligoninių suskirstymą pagal lygmenis, jose teikiamų paslaugų sąrašą, apimtį ir apmokėjimą.

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

 

 

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS                                                 ALGIS ČAPLIKAS

 


 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2009 m. gruodžio 7 d. nutarimu Nr. 1654

 

SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ IR PASLAUGŲ RESTRUKTŪRIZAVIMO TREČIOJO ETAPO PROGRAMA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Sveikatos priežiūros įstaigų ir paslaugų restruktūrizavimo trečiojo etapo programa (toliau – ši programa) parengta įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės programą, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Seimo 2008 m. gruodžio 9 d. nutarimu Nr. XI-52 (Žin., 2008, Nr. 146-5870), ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008-2012 metų programos įgyvendinimo priemonių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. vasario 25 d. nutarimu Nr. 189 (Žin., 2009, Nr. 33-1268), 1290 priemonę „parengti sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo trečiojo etapo programą“.

2. Šią programą sudaro 2 dalys:

2.1. sveikatos priežiūros įstaigų tinklo optimizavimas;

2.2. sveikatos priežiūros paslaugų restruktūrizavimas.

3. Šios programos pagrindinės nuostatos, tikslai, uždaviniai ir kriterijai nustatyti vadovaujantis išsamia esamos būklės analize, atsižvelgiant į mažėjantį sveikatos apsaugos sistemos finansavimą, Pasaulio banko, kitų užsienio ekspertų išvadas ir pasiūlymus, sveikatos reformų tendencijas ir rezultatus Baltijos ir Europos Sąjungos valstybėse.

4. Ši programa įgyvendinama 2009–2011 metais.

5. Ši programa apima stacionarines valstybės ir savivaldybių asmens sveikatos priežiūros įstaigas (išskyrus slaugos ir palaikomojo gydymo stacionarines įstaigas) ir jų teikiamas paslaugas.

 

II. TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

 

6. Svarbiausias šios programos tikslas – teikti saugias, geros kokybės ir prieinamas sveikatos priežiūros paslaugas gyventojams, efektyviai naudoti sveikatos priežiūrai skirtas lėšas.

7. Kiti šios programos tikslai:

7.1. teikti prioritetą šeimos gydytojų teikiamoms paslaugoms ir gydytojų specialistų ambulatorinėms konsultacijoms;

7.2. optimizuoti stacionarinių sveikatos priežiūros įstaigų tinklą ir restruktūrizuoti teikiamų sveikatos priežiūros paslaugų struktūrą, o taip sutaupytas lėšas skirti ambulatorinės grandies šeimos gydytojų ir specialistų konsultantų paslaugoms plėtoti ir apmokėjimui didinti;

7.3. sumažinti sveikatos apsaugos sistemos funkcionavimo sąnaudas.

8. Svarbiausi šios programos uždaviniai:

8.1. suformuoti efektyvesnį sveikatos priežiūros įstaigų tinklą;

8.2. suformuoti racionalesnę sveikatos priežiūros įstaigų teikiamų paslaugų struktūrą, kuri užtikrintų saugias geros kokybės paslaugas;

8.3. stiprinti rajono lygmens ligoninių infrastruktūrą, skirtą plačiai paplitusioms ir nesudėtingoms ligoms gydyti, o sudėtingų ligų diagnostikos ir gydymo technologijas sutelkti regiono ir respublikos lygmens ligoninėse (šios programos 16 punktas);

8.4. įgyvendinant apskričių viršininkų administracijų naikinimo reformą, perduoti apskričių viršininkams priklausančias sveikatos priežiūros įstaigas valstybės ir savivaldybių žinion;

8.5. sumažinti sveikatos priežiūros įstaigų juridinių asmenų – sujungti įstaigas į stambesnius juridinius vienetus pagal šios programos 12, 14 ir 15 punktuose nurodytus kriterijus;

8.6. diegti stambiausiose sveikatos priežiūros įstaigose tobulesnį kolektyvinio valdymo modelį.

 

III. ESAMOS BŪKLĖS APŽVALGA

 

9. Nors 2003–2008 metais Lietuvoje įgyvendinant Sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo strategiją, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. kovo 18 d. nutarimu Nr. 335 (Žin., 2003, Nr. 28-1147), ligoninių ir lovų jose, tenkančių santykiniam gyventojų skaičiui, sumažėjo, tačiau pagal šiuos 2007 metų rodiklius mūsų valstybė vis dar smarkiai lenkia Europos Sąjungos (toliau – ES) valstybių (ir senųjų, ir naujųjų) vidurkį (1 lentelė).

 

1 lentelė

 

Rodikliai

Lietuva

ES vidurkis

ES senosios narės

ES naujosios narės

Ligoninių skaičius 100 000 gyventojų

3,45

2,97

3,1

2,58

Aktyvaus gydymo lovų skaičius 10 000 gyventojų (be slaugos ir palaikomojo gydymo, tuberkuliozės, psichiatrijos ir medicininės reabilitacijos)

50,6

39,5

37,5

46,5

Ligonių, hospitalizuotų aktyviam gydymui (be slaugos ir palaikomojo gydymo, tuberkuliozės, psichiatrijos ir medicininės reabilitacijos)

21,5

17

16,7

18,1

 

10. Pasaulio banko ekspertų 2009 metų birželio mėnesį atlikta valstybės išlaidų Lietuvos socialiniuose sektoriuose studija rodo, kad ligoninių ir lovų santykiniam gyventojų skaičiui Lietuvoje daugiau nei kaimyninėse Baltijos valstybėse (1 pav.).

 

Šaltinis – Europos sveikatos duomenų bazė http://www.euro.who.int/HFADB.

 

1 pav.

11. Kaip matyti iš 2 lentelės duomenų, paslaugų, teikiamų kai kuriose rajonų ligoninėse, apimtis nepakankama sveikatos priežiūros paslaugų saugumui, turimų gydytojų specialistų ir medicinos įrangos efektyviam naudojimui užtikrinti.

 

2 lentelė

 

Eil. Nr.

Sveikatos priežiūros įstaigos pavadinimas

Gyventojų skaičius savivaldybėje 2008 metais

Didžiųjų chirurginių operacijų skaičius 2008 metais

Gimdymų skaičius 2008 metais

1.

Viešoji įstaiga Alytaus apskrities S. Kudirkos ligoninė

99 377

3 547

639

2.

Viešoji įstaiga Marijampolės ligoninė

68 973

1 846

553

3.

Viešoji įstaiga Mažeikių ligoninė

65 109

1 610

562

4.

Viešoji įstaiga Kėdainių ligoninė

63 033

787

328

5.

Viešoji įstaiga Telšių apskrities ligoninė

55 745

1 468

468

6.

Viešoji įstaiga Šilutės ligoninė

52 960

951

339

7.

Viešoji įstaiga Jonavos ligoninė

51 745

1 112

320

8.

Viešoji įstaiga Tauragės apskrities ligoninė

50 690

1 990

401

9.

Viešoji įstaiga Gargždų ligoninė (Klaipėdos rajonas)

50 617

563

akušerijos paslaugų neteikia

10.

Viešoji įstaiga Kuršėnų ligoninė (Šiaulių rajonas)

50 211

chirurgijos paslaugų neteikia

akušerijos paslaugų neteikia

11.

Viešoji įstaiga Radviliškio ligoninė

49 250

916

344

12.

Viešoji įstaiga Vilkaviškio ligoninė

47 978

859

252

13.

Viešoji įstaiga Utenos apskrities ligoninė

47 934

1 839

193

14.

Viešoji įstaiga Ukmergės ligoninė

45 868

2 179

396

15.

Viešoji įstaiga Kretingos ligoninė

45 835

812

267

16.

Viešoji įstaiga Plungės rajono savivaldybės ligoninė

43 444

932

akušerijos paslaugų neteikia

17.

Viešoji įstaiga Raseinių ligoninė

41 895

736

255

18.

Viešoji įstaiga Rokiškio ligoninė

38 937

858

183

19.

Viešoji įstaiga Kelmės ligoninė

38 057

987

akušerijos paslaugų neteikia

20.

Viešoji įstaiga Šalčininkų rajono ligoninė

37 552

383

287

21.

Viešoji įstaiga Šakių ligoninė

36 364

582

170

22.

Viešoji įstaiga Trakų ligoninė

36 135

630

639

23.

Viešoji įstaiga Kaišiadorių ligoninė

35 905

560

akušerijos paslaugų neteikia

24.

Viešoji įstaiga Jurbarko ligoninė

35 158

757

188

25.

Viešoji įstaiga Prienų ligoninė

33 580

270

akušerijos paslaugų neteikia

26.

Viešoji įstaiga Biržų ligoninė

33 011

655

83

27.

Viešoji įstaiga Pasvalio ligoninė

32 530

826

330

28.

Viešoji įstaiga Anykščių rajono savivaldybės ligoninė

32 137

858

177

29.

Viešoji įstaiga Švenčionių rajono ligoninė

30 678

992

156

30.

Viešoji įstaiga Šilalės rajono ligoninė

30 131

648

akušerijos paslaugų neteikia

31.

Viešoji įstaiga Joniškio ligoninė

30 123

683

180

32.

Viešoji įstaiga Visagino ligoninė

28 582

769

338

33.

Viešoji įstaiga Varėnos ligoninė

28 499

814

akušerijos paslaugų neteikia

34.

Viešoji įstaiga Elektrėnų ligoninė

27 911

656

akušerijos paslaugų neteikia

35.

Viešoji įstaiga Naujosios Akmenės ligoninė

27 744

257

akušerijos paslaugų neteikia

36.

Viešoji įstaiga Pakruojo ligoninė

27 432

466

akušerijos paslaugų neteikia

37.

Viešoji įstaiga Lazdijų ligoninė

24 823

623

258

38.

Viešoji įstaiga Druskininkų ligoninė

24 341

1 087

akušerijos paslaugų neteikia

39.

Viešoji įstaiga Molėtų ligoninė

23 187

149

akušerijos paslaugų neteikia

40.

Viešoji įstaiga Kupiškio ligoninė

23 118

chirurgijos paslaugų neteikia

akušerijos paslaugų neteikia

41.

Viešoji įstaiga Zarasų ligoninė

20 593

254

akušerijos paslaugų neteikia

42.

Viešoji įstaiga Ignalinos rajono ligoninė

20 147

401

akušerijos paslaugų neteikia

43.

Viešoji įstaiga Širvintų ligoninė

19 142

240

akušerijos paslaugų neteikia

44.

Viešoji įstaiga Kazlų Rūdos ligoninė

14 497

chirurgijos paslaugų neteikia

akušerijos paslaugų neteikia

45.

Viešoji įstaiga Kalvarijos ligoninė

13 407

chirurgijos paslaugų neteikia

akušerijos paslaugų neteikia

 

Pastabos: 1. Prie didžiųjų operacijų priskiriamos operacijos, suteiktos stacionarinėmis ir dienos chirurgijos sąlygomis, išskyrus sveikatos apsaugos ministro 2009 m. rugpjūčio 21 d. įsakymu Nr. V-668 (Žin., 2009, Nr. 104-4363) prie I–III apmokėjimo grupių priskirtas paslaugas.

2. Kadangi 2006, 2007, 2008 metų ir 2009 metų I–III ketvirčių chirurginių operacijų, gimdymų ir kitų suteiktų paslaugų analizės pagal sveikatos priežiūros įstaigas rezultatai labai panašūs, 2 lentelėje pateikiami tik 2008 metų duomenys.

3. Lentelėje pateiktas bendras Alytaus miesto ir rajono savivaldybių gyventojų skaičius.

 

IV. SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ TINKLO OPTIMIZAVIMAS

 

12. Sveikatos priežiūros įstaigų tinklą numatoma optimizuoti vadovaujantis šiais pagrindiniais kriterijais:

12.1. sveikatos priežiūros įstaigas, esančias arti viena kitos ir galinčias naudotis centralizuotomis laboratorijų, sterilizacinių, radiologinių tarnybų, ūkio, teisinėmis ir kitomis paslaugomis, sujungti į stambesnius juridinius vienetus;

12.2. specializuotas onkologijos, vaikų, tuberkuliozės, psichiatrijos, infekcines, gimdymo paslaugas teikiančias sveikatos priežiūros įstaigas integruoti į daugiaprofilines sveikatos priežiūros įstaigas;

12.3. sveikatos priežiūros įstaigas, kurios turi aukščiausiojo lygio technologijas ir siaurų specializacijų gydytojus, teikia sudėtingiausias paslaugas, turi mokslo ir mokymo bazes, palikti pavaldžias Sveikatos apsaugos ministerijai kartu su universitetais;

12.4. valstybės žinion perduoti (padaryti valstybės pavaldumo) po vieną Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio miestų daugiaprofilinę sveikatos priežiūros įstaigą, kuriose didžiausi pacientų srautai;

12.5. valstybės žinion perduoti (padaryti valstybės pavaldumo) po vieną specializuotą sveikatos priežiūros įstaigą, kurioje didžiausi pacientų iš visos Lietuvos srautai;

12.6. valstybės žinion perduoti (padaryti valstybės pavaldumo) 2 specialaus režimo reikalingas sveikatos priežiūros įstaigas, teikiančias priverstinio gydymo paslaugas pacientams, siunčiamiems gydytis teismo sprendimu;

12.7. kitas sveikatos priežiūros įstaigas perduoti (arba palikti) savivaldybių žinion (padaryti savivaldybių pavaldumo).

13. Vadovaujantis 12 punkte nurodytais kriterijais, konkrečias sveikatos priežiūros įstaigas numatoma pertvarkyti pagal 3 ir 4 lentelėse pateiktus duomenis.

 

V. SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ RESTRUKTŪRIZAVIMAS

 

14. Sveikatos priežiūros paslaugas numatoma restruktūrizuoti vadovaujantis šiais pagrindiniais kriterijais:

14.1. atliekamų didžiųjų operacijų skaičius per kalendorinius metus;

14.2. gimdymų skaičius per kalendorinius metus;

14.3. geografinis atstumas iki artimiausios ligoninės.

15. Restruktūrizuojant paslaugas, bus atsižvelgta į šiuos papildomus kriterijus:

15.1. naktimis atliekamų operacijų skaičius;

15.2. aprūpinimas reikiamais asmens sveikatos priežiūros specialistais;

15.3. įstaigos ir atskirų padalinių veiklos ekonominiai-finansiniai rezultatai;

15.4. įstaigos aptarnavimo zonoje esantys padidinto pavojingumo ir valstybinės svarbos objektai.

16. Vadovaujantis šios programos 14 ir 15 punktuose numatytais kriterijais, pagal teikiamų paslaugų struktūrą sveikatos priežiūros įstaigos skirstomos į 3 lygmenis - rajono, regiono, respublikos:

16.1. rajono lygmeniui priskiriamos įstaigos, kurios neatitinka šių dviejų kriterijų kartu: 1 100 didžiųjų operacijų ir 300 gimdymų per metus;

16.2. regiono lygmeniui priskiriamos įstaigos, kurios atitinka šiuos du kriterijus kartu: 1 100 didžiųjų operacijų ir 300 gimdymų per metus;

16.3. respublikos lygmeniui priskiriamos įstaigos, nepriklausančios rajono ir regiono įstaigų lygmenims.

17. Visose rajono lygmens ligoninėse gali būti teikiamos šios paslaugos:

17.1. priėmimo ir skubiosios pagalbos;

17.2. terapijos I (nedetalizuotų vidaus ligų);

17.3. terapijos II, kai nebūtina reanimacijos ir intensyvios terapijos tarnyba (reanimacija II) pagal vidaus ligų profilio paslaugų teikimo specialiuosius reikalavimus;

17.4. slaugos ir palaikomojo gydymo;

17.5. asmens sveikatos priežiūros dienos stacionaruose;

17.6. dienos chirurgijos (I–II grupių);

17.7. stebėjimo;

17.8. reanimacijos I–2;

17.9. pediatrijos I (nedetalizuotos);

17.10. vaikų ligų;

17.11. ambulatorinės vaikų raidos sutrikimų ankstyvosios reabilitacijos;

17.12. ambulatorinės medicininės reabilitacijos;

17.13. specializuotos ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros;

17.14. kitos ambulatorinės;

17.15. užtikrinančios ligoninių veiklos, kuriai skirta parama pagal projektą „Rytų ir pietryčių Lietuvos gyventojų sergamumo ir mirštamumo nuo širdies ir kraujagyslių ligų mažinimo modernizuojant ir optimizuojant sveikatos priežiūros sistemos infrastruktūrą bei teikiamas paslaugas“, tęstinumą.

18. Akušerijos paslaugos teikiamos tose rajono lygmens ligoninėse, kuriose per metus priimama daugiau kaip 300 gimdymų arba kurių geografinis atstumas iki artimiausios teikiančios stacionarines chirurgijos ir akušerijos paslaugas ligoninės – daugiau kaip 50 kilometrų. Tokiose ligoninėse teikiamos šios paslaugos:

18.1. akušerijos I;

18.2. akušerijos II;

18.3. neonatologijos IIA;

18.4. nėštumo patologijos IIA.

19. Stacionarinės chirurgijos paslaugos teikiamos tose rajono lygmens ligoninėse, kurios atitinka bent vieną iš šių sąlygų:

19.1. per metus atlieka ne mažiau kaip 660 didžiųjų operacijų;

19.2. teikia akušerijos paslaugas;

19.3. geografiškai nutolusios nuo artimiausios teikiančios stacionarines chirurgijos paslaugas ligoninės daugiau kaip 50 kilometrų.

20. Rajono lygmens ligoninėse, kuriose teikiamos stacionarinės chirurgijos paslaugos, gali būti teikiamos šios paslaugos:

20.1. reanimacijos I–1;

20.2. reanimacijos II;

20.3. antrinio lygio chirurgijos;

20.4. antrinio lygio abdominalinės chirurgijos;

20.5. antrinio lygio ortopedijos ir traumatologijos;

20.6. antrinio lygio ginekologijos;

20.7. dienos chirurgijos (I–VI grupių);

20.8. terapijos II (antrinio lygio vidaus ligų);

20.9. antrinio lygio otorinolaringologijos;

20.10. stacionarinės medicininės reabilitacijos paslaugos.

21. Rajono lygmens ligoninėse, kuriose teikiamos stacionarinės chirurgijos ir (ar) akušerijos paslaugos, gali būti teikiamos šios paslaugos:

21.1. neurologijos;

21.2. psichiatrijos profilių.

22. Regiono lygmens sveikatos priežiūros įstaigose gali būti teikiamos šios paslaugos:

22.1. nurodytos šios programos 17 ir 18, 20 ir 21 punktuose;

22.2. antrinio lygio suaugusiųjų specializuotos vidaus ligų;

22.3. antrinio lygio specializuotos vaikų ligų, jeigu ligoninėje užtikrinamas vaikų reanimacijos (vaikų reanimacijos II) paslaugų teikimas.

23. Respublikos lygmens ligoninėse šios programos 17 ir 18, 20–22 punktuose nurodytos paslaugos gali būti teikiamos tuo atveju, jeigu visiškai patenkinamas tik respublikos lygmens ligoninėse teikiamų paslaugų poreikis.

24. Respublikos lygmens ligoninėse gali būti teikiamos visų profilių paslaugos, išskyrus paslaugas, teikiamas tik universiteto ligoninėse.

25. Universiteto ligoninėse telkiamos paslaugos, kurioms teikti reikia ypač sudėtingų ir brangių technologijų, taip pat specialistų, gebančių jomis naudotis (3 lentelė).

 

3 lentelė

 

Eil. Nr.

Dabar veikiantys juridiniai asmenys

Juridiniai asmenys, veiksiantys optimizavus įstaigų tinklą

Sveikatos priežiūros įstaigų priskyrimas tam tikram lygmeniui

 

Universiteto ligoninės

 

 

1.

Viešoji įstaiga Kauno medicinos universiteto klinikos, Kauno vaiko raidos klinika „Lopšelis“

viešoji įstaiga Kauno medicinos universiteto klinikos

respublikos

2.

Viešoji įstaiga Vilniaus universiteto ligoninės Santariškių klinikos, viešoji įstaiga Respublikinė tuberkuliozės ir infekcinių ligų ligoninė, viešoji įstaiga Vilniaus universiteto vaikų ligoninė, biudžetinė įstaiga Vilniaus universiteto onkologijos institutas, biudžetinė įstaiga Valstybinis patologijos centras, viešoji įstaiga Valkininkų sanatorija, viešoji įstaiga Valkininkų vaikų sanatorija „Pušelė“, viešoji įstaiga Druskininkų vaikų sanatorija „Saulutė“

viešoji įstaiga Vilniaus universiteto Santariškių klinikos (atskyrus Vilniaus universiteto Onkologijos instituto mokslo dalį)

respublikos

 

Pastaba. Įstaigų, veiksiančių optimizavus sveikatos priežiūros įstaigų tinklą, pavadinimai gali būti tikslinami tvirtinant jų reorganizavimo sąlygas.

 

26. Vadovaujantis šios programos 14 ir 15 punktuose numatytais kriterijais, konkrečios sveikatos priežiūros įstaigos pagal lygmenis skirstomos, kaip nurodyta 4 lentelėje.

 

4 lentelė

 

Eil. Nr.

Dabar veikiantys juridiniai asmenys

Juridiniai asmenys, veiksiantys optimizavus įstaigų tinklą

Sveikatos priežiūros įstaigų priskyrimas tam tikram lygmeniui

 

Respublikos lygmens

 

 

1.

Viešoji įstaiga Vilniaus greitosios pagalbos universitetinė ligoninė, viešoji įstaiga Vilniaus gimdymo namai

viešoji įstaiga Vilniaus ligoninė

respublikos

2.

Viešoji įstaiga Kauno apskrities ligoninė, viešoji įstaiga Žiegždrių psichiatrijos ligoninė, viešoji įstaiga Kauno V. Tumėnienės vaikų reabilitacijos centras, viešoji įstaiga Kačerginės vaikų sanatorija „Žibutė“, viešoji įstaiga Kulautuvos vaikų tuberkuliozės ligoninė

viešoji įstaiga Kauno ligoninė

respublikos

3.

Viešoji įstaiga Klaipėdos jūrininkų ligoninė, viešoji įstaiga Klaipėdos universitetinė ligoninė, viešoji įstaiga Švėkšnos psichiatrijos ligoninė

viešoji įstaiga Klaipėdos ligoninė

respublikos

4.

Viešoji įstaiga Šiaulių apskrities ligoninė, viešoji įstaiga Šiaulių tuberkuliozės ir plaučių ligų ligoninė, viešoji įstaiga Šiaulių psichiatrijos ligoninė, viešoji įstaiga Šaukėnų psichiatrijos ligoninė

viešoji įstaiga Šiaulių ligoninė

respublikos

5.

Viešoji įstaiga Panevėžio apskrities ligoninė, viešoji įstaiga Panevėžio infekcinė ligoninė, viešoji įstaiga Likėnų reabilitacijos ligoninė

viešoji įstaiga Panevėžio ligoninė

respublikos

6.

Viešoji įstaiga Vilniaus miesto universitetinė ligoninė, viešoji įstaiga Vilniaus universitetinė Antakalnio ligoninė

viešoji įstaiga Vilniaus savivaldybės ligoninė

respublikos

7.

Viešoji įstaiga Klaipėdos apskrities ligoninė, viešoji įstaiga Klaipėdos tuberkuliozės ligoninė, viešoji įstaiga Klaipėdos vaikų ligoninė

viešoji įstaiga Klaipėdos savivaldybės ligoninė

respublikos

8.

Viešoji įstaiga Kauno 2-oji klinikinė ligoninė, viešoji įstaiga Kauno Raudonojo Kryžiaus klinikinė ligoninė

viešoji įstaiga Kauno savivaldybės ligoninė

respublikos

 

regiono lygmens

 

 

9.

Viešoji įstaiga Alytaus apskrities S. Kudirkos ligoninė

viešoji įstaiga Alytaus S. Kudirkos ligoninė

regiono

10.

Viešoji įstaiga Marijampolės ligoninė

viešoji įstaiga Marijampolės ligoninė

regiono

11.

Viešoji įstaiga Utenos apskrities ligoninė

viešoji įstaiga Utenos ligoninė

regiono

12.

Viešoji įstaiga Tauragės apskrities ligoninė

viešoji įstaiga Tauragės ligoninė

regiono

13.

Viešoji įstaiga Telšių apskrities ligoninė

viešoji įstaiga Telšių ligoninė

regiono

14.

Viešoji įstaiga Ukmergės ligoninė

viešoji įstaiga Ukmergės ligoninė

regiono

15.

Viešoji įstaiga Mažeikių ligoninė

viešoji įstaiga Mažeikių ligoninė

regiono

16.

Viešoji įstaiga Jonavos ligoninė

viešoji įstaiga Jonavos ligoninė

regiono

 

rajono lygmens

 

 

17.

Viešoji įstaiga Šilutės ligoninė

viešoji įstaiga Šilutės ligoninė

rajono (teikia stacionarines chirurgijos ir akušerijos paslaugas)

18.

Viešoji įstaiga Radviliškio ligoninė

viešoji įstaiga Radviliškio ligoninė

rajono (teikia stacionarines chirurgijos ir akušerijos paslaugas)

19.

Viešoji įstaiga Rokiškio ligoninė

viešoji įstaiga Rokiškio ligoninė

rajono (teikia stacionarines chirurgijos ir akušerijos paslaugas)

20.

Viešoji įstaiga Pasvalio ligoninė

viešoji įstaiga Pasvalio ligoninė

rajono (teikia stacionarines chirurgijos ir akušerijos paslaugas)

21.

Viešoji įstaiga Kėdainių ligoninė

viešoji įstaiga Kėdainių ligoninė

rajono (teikia stacionarines chirurgijos ir akušerijos paslaugas)

22.

Viešoji įstaiga Visagino ligoninė

viešoji įstaiga Visagino ligoninė

rajono (teikia stacionarines chirurgijos ir akušerijos paslaugas)

23.

Viešoji įstaiga Raseinių ligoninė

viešoji įstaiga Raseinių ligoninė

rajono (teikia stacionarines chirurgijos ir akušerijos paslaugas)

24.

Viešoji įstaiga Trakų ligoninė

viešoji įstaiga Trakų ligoninė

rajono (teikia stacionarines chirurgijos ir akušerijos paslaugas)

25.

Viešoji įstaiga Šalčininkų rajono ligoninė

viešoji įstaiga Šalčininkų rajono ligoninė

rajono (teikia stacionarines chirurgijos ir akušerijos paslaugas)

26.

Viešoji įstaiga Lazdijų ligoninė

viešoji įstaiga Lazdijų ligoninė

rajono (teikia stacionarines chirurgijos ir akušerijos paslaugas)

27.

Viešoji įstaiga Druskininkų ligoninė

viešoji įstaiga Druskininkų ligoninė

rajono (teikia stacionarines chirurgijos paslaugas)

28.

Viešoji įstaiga Švenčionių rajono ligoninė

viešoji įstaiga Švenčionių rajono ligoninė

rajono (teikia stacionarines chirurgijos paslaugas)

29.

Viešoji įstaiga Plungės rajono savivaldybės ligoninė

viešoji įstaiga Plungės rajono savivaldybės ligoninė

rajono (teikia stacionarines chirurgijos paslaugas)

30.

Viešoji įstaiga Kelmės ligoninė

viešoji įstaiga Kelmės ligoninė

rajono (teikia stacionarines chirurgijos paslaugas)

31.

Viešoji įstaiga Vilkaviškio ligoninė

viešoji įstaiga Vilkaviškio ligoninė

rajono (teikia stacionarines chirurgijos paslaugas)

32.

Viešoji įstaiga Anykščių rajono savivaldybės ligoninė

viešoji įstaiga Anykščių rajono savivaldybės ligoninė

rajono (teikia stacionarines chirurgijos paslaugas)

33.

Viešoji įstaiga Varėnos ligoninė

viešoji įstaiga Varėnos ligoninė

rajono (teikia stacionarines chirurgijos paslaugas)

34.

Viešoji įstaiga Kretingos ligoninė

viešoji įstaiga Kretingos ligoninė

rajono (teikia stacionarines chirurgijos paslaugas)

35.

Viešoji įstaiga Jurbarko ligoninė

viešoji įstaiga Jurbarko ligoninė

rajono (teikia stacionarines chirurgijos paslaugas)

36.

Viešoji įstaiga Joniškio ligoninė

viešoji įstaiga Joniškio ligoninė

rajono (teikia stacionarines chirurgijos paslaugas)

37.

Viešoji įstaiga Elektrėnų ligoninė

viešoji įstaiga Elektrėnų ligoninė

rajono (teikia stacionarines chirurgijos paslaugas)

38.

Viešoji įstaiga Biržų ligoninė

viešoji įstaiga Biržų ligoninė

rajono (teikia stacionarines chirurgijos paslaugas)

39.

Viešoji įstaiga Šakių ligoninė

viešoji įstaiga Šakių ligoninė

rajono (teikia stacionarines chirurgijos paslaugas)

40.

Viešoji įstaiga Mykolo Marcinkevičiaus ligoninė

viešoji įstaiga Mykolo Marcinkevičiaus ligoninė

rajono (teikia stacionarines neurologijos medicininės reabilitacijos ir reanimacijos II paslaugas)

41.

Viešoji įstaiga Sapiegos ligoninė

viešoji įstaiga Sapiegos ligoninė

rajono

42.

Viešoji įstaiga Šilalės rajono ligoninė

viešoji įstaiga Šilalės rajono ligoninė

rajono

43.

Viešoji įstaiga Gargždų ligoninė

viešoji įstaiga Gargždų ligoninė

rajono

44.

Viešoji įstaiga Kaišiadorių ligoninė

viešoji įstaiga Kaišiadorių ligoninė

rajono

45.

Viešoji įstaiga Pakruojo ligoninė

viešoji įstaiga Pakruojo ligoninė

rajono

46.

Viešoji įstaiga Ignalinos rajono ligoninė

viešoji įstaiga Ignalinos rajono ligoninė

rajono

47.

Viešoji įstaiga Prienų ligoninė

viešoji įstaiga Prienų ligoninė

rajono

48.

Viešoji įstaiga Naujosios Akmenės ligoninė

viešoji įstaiga Naujosios Akmenės ligoninė

rajono

49.

Viešoji įstaiga Zarasų ligoninė

viešoji įstaiga Zarasų ligoninė

rajono

50.

Viešoji įstaiga Širvintų ligoninė

viešoji įstaiga Širvintų ligoninė

rajono

51.

Viešoji įstaiga Molėtų ligoninė

viešoji įstaiga Molėtų ligoninė

rajono

52.

Viešoji įstaiga Kupiškio ligoninė

viešoji įstaiga Kupiškio ligoninė

rajono

53.

Viešoji įstaiga Kalvarijos ligoninė

viešoji įstaiga Kalvarijos ligoninė

rajono

54.

Viešoji įstaiga Kazlų Rūdos ligoninė

viešoji įstaiga Kazlų Rūdos ligoninė

rajono

55.

Viešoji įstaiga Kuršėnų ligoninė

viešoji įstaiga Kuršėnų ligoninė

rajono

 

Pastaba. Įstaigų, veiksiančių optimizavus sveikatos priežiūros įstaigų tinklą, pavadinimai gali būti tikslinami tvirtinant jų reorganizavimo sąlygas.

 

27. Specializuotos asmens sveikatos priežiūros - odontologijos, psichiatrijos, medicininės reabilitacijos - įstaigos priskiriamos respublikos lygmeniui.

 

VI. trečiojo RESTRUKTŪRIZAVIMO ETAPO VERTINIMO KRITERIJAI

 

28. Pagrindiniai trečiojo restruktūrizavimo etapo tikslų ir uždavinių įgyvendinimo vertinimo kriterijai yra:

28.1. gyventojų, pacientų ir medicinos personalo pasitenkinimo sveikatos priežiūros paslaugų kokybe, sauga ir prieinamumu pokytis;

28.2. pirminės asmens sveikatos priežiūros paslaugų plėtra ir finansavimo didėjimas;

28.3. ambulatorinių sveikatos priežiūros paslaugų apimties padidėjimas ne mažiau kaip 5 procentais;

28.4. dienos stacionaro paslaugų apimties padidėjimas ne mažiau kaip 8 procentais;

28.5. hospitalizacijos rodiklio 100 gyventojų mažėjimas iki 18.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

29. Nuo 2010 m. balandžio 1 d. asmens sveikatos priežiūros paslaugos apmokamos iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų atsižvelgiant į ligoninės lygmenį.

30. Numatoma, kad įgyvendinus šios programos 2.1 punktą (optimizavus sveikatos priežiūros įstaigų tinklą) bus sutaupyta nuo 142,9 iki 206 mln. litų, įgyvendinus 2.2 punktą (restruktūrizavus sveikatos priežiūros paslaugas) bus sutaupyta nuo 127 iki 137 mln. litų, planuojamas bendras šios programos ekonominis efektas - nuo 269,9 iki 343 mln. litų.

31. Šiai programai įgyvendinti būtinos lėšos, susijusios su darbo santykiais, numatomos Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžete.

 

_________________