LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL RINKLIAVŲ UŽ NAUDOJIMĄSI ORO UOSTAIS MAKSIMALIŲ DYDŽIŲ IR RINKLIAVŲ UŽ NAUDOJIMĄSI ORO UOSTO IR ORO NAVIGACIJOS PASLAUGOMIS LIETUVOS RESPUBLIKOS ORO ERDVĖJE MOKĖJIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2002 m. sausio 23 d. Nr. 101

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 94-2918) 72 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Rinkliavų už oro navigacijos paslaugas Lietuvos Respublikos oro erdvėje ir už naudojimąsi oro uostais maksimalius dydžius, mokėjimo ir naudojimo tvarką (pridedama).

2. Nustatyti, kad šiuo nutarimu tvirtinamų Rinkliavų už oro navigacijos paslaugas Lietuvos Respublikos oro erdvėje ir už naudojimąsi oro uostais maksimalių dydžių, mokėjimo ir naudojimo tvarkos:

2.1. 15 punktas galioja iki 2002 m. birželio 30 dienos;

2.2. 16 punktas įsigalioja nuo 2002 m. liepos 1 dienos.

3. Pripažinti netekusiais galios:

3.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. vasario 23 d. nutarimą Nr. 192 „Dėl Rinkliavų už orlaivių aptarnavimą oro erdvėje ir oro uostuose dydžių, mokėjimo ir naudojimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1999, Nr. 20-559);

3.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. spalio 21 d. nutarimą Nr. 1167 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. vasario 23 d. nutarimo Nr. 192 „Dėl Rinkliavų už orlaivių aptarnavimą oro erdvėje ir oro uostuose dydžių, mokėjimo ir naudojimo tvarkos patvirtinimo“ papildymo“ (Žin., 1999, Nr. 90-2652);

3.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. birželio 5 d. nutarimą Nr. 647 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. vasario 23 d. nutarimo Nr. 192 „Dėl Rinkliavų už orlaivių aptarnavimą oro erdvėje ir oro uostuose dydžių, mokėjimo ir naudojimo tvarkos patvirtinimo“ dalinio pakeitimo“ (Žin., 2000, Nr. 47-1361).

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                                             Algirdas Brazauskas

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                                               Zigmantas Balčytis


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2002 m. sausio 23 d. nutarimu Nr. 101

 

RINKLIAVŲ UŽ ORO NAVIGACIJOS PASLAUGAS LIETUVOS RESPUBLIKOS ORO ERDVĖJE IR UŽ NAUDOJIMĄSI ORO UOSTAIS MAKSIMALŪS DYDŽIAI, MOKĖJIMO IR NAUDOJIMO TVARKA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ši tvarka nustato rinkliavų už oro navigacijos paslaugas Lietuvos Respublikos oro erdvėje ir už naudojimąsi oro uostais maksimalius dydžius, rinkliavų mokėjimą ir naudojimą.

2. Šioje tvarkoje vartojamos sąvokos:

Aerodromo skrydžių valdymo zona – valdomoji oro erdvė, esanti virš žemės iki nustatytos viršutinės ribos (20 kilometrų spinduliu apie kontrolinį aerodromo tašką).

Bendrosios aviacijos orlaivis – civilinis orlaivis, naudojamas ne komerciniam vežimui oro transportu ir ne specialiesiems aviacijos darbams.

MTOM – maksimali orlaivio kilimo masė, nurodyta orlaivio tinkamumo skraidyti pažymėjime ir išreikšta tonomis, suapvalinta įprasta tvarka iki vieno skaičiaus po kablelio.

Nevaldomoji oro erdvė – nustatyto dydžio oro erdvė, kurioje neteikiamos skrydžių valdymo paslaugos (F ir G oro eismo paslaugų erdvės klasės).

Orlaivio naudotojas (civilinio arba valstybės orlaivio naudotojas) – fizinis ar juridinis asmuo, kuris pagal sutartį ar kitu teisėtu pagrindu naudoja orlaivį savo vardu.

Oro uostas – įmonė, atliekanti keleivių, bagažo, krovinių ir pašto, taip pat orlaivių skrydžių ir įgulos aptarnavimą ir tam tikslui turinti aerodromą, atitinkamų pastatų, kitų antžeminių įrenginių ir personalą.

Ortodrominis atstumas – trumpiausias atstumas kilometrais:

orlaiviui skrendant tranzitu – nuo taško, kuriame orlaivis įskrenda į Lietuvos Respublikos valdomąją oro erdvę, iki taško, kuriame orlaivis išskrenda iš Lietuvos Respublikos valdomosios oro erdvės;

orlaiviui tupiant – nuo taško, kuriame orlaivis įskrenda į Lietuvos Respublikos valdomąją oro erdvę, iki mažojo aerodromo apskritimo (šio apskritimo skersmuo – 40 kilometrų, t.y. 20 kilometrų spindulys apie kontrolinį aerodromo tašką);

orlaiviui skrendant tarp Lietuvos Respublikos oro uostų – atstumas tarp mažųjų aerodromų apskritimų.

Specialieji aviacijos darbai – orlaivio naudojimas už užmokestį specializuotoms paslaugoms teikti žemės ūkiui, statyboms, fotografijai ir topografijai, taip pat stebėjimo ir patruliavimo, paieškos ir gelbėjimo darbams, oro reklamai ir panašiai.

Tarptautinis oro uostas – oro uostas, į kurį atskrenda ir iš kurio išskrenda tarptautinius skrydžius atliekantys orlaiviai, kuriame taip pat atliekamos pasienio, muitinės, medicininio karantino, higienos kontrolės ir kitos procedūros.

Valdomoji oro erdvė – nustatyto dydžio oro erdvė, kurioje teikiamos skrydžių valdymo paslaugos skrydžiams pagal Vizualiųjų skrydžių taisykles ir Skrydžių pagal prietaisus taisykles, atsižvelgiant į oro erdvės klasifikaciją.

 

II. RINKLIAVŲ RŪŠYS

 

3. Už oro navigacijos paslaugas Lietuvos Respublikos oro erdvėje ir už naudojimąsi oro uostais imamos šios rinkliavos:

3.1. už oro navigacijos paslaugas:

3.1.1. oro navigacijos;

3.1.2. oro uosto navigacijos;

3.2. už naudojimąsi oro uostais:

3.2.1. orlaivio tūpimo;

3.2.2. išskrendančio keleivio;

3.2.3. orlaivio stovėjimo;

3.2.4. orlaivio saugumo;

3.2.5. orlaivio palydos.

 

III. ORO NAVIGACIJOS RINKLIAVA

 

4. Oro navigacijos rinkliava imama už suteiktas oro eismo paslaugas (įskaitant naudojimąsi navigacijos priemonėmis) orlaiviui skrendant valdomąja oro erdve, išskyrus aerodromo skrydžių valdymo zoną.

5. Oro navigacijos rinkliavos dydis apskaičiuojamas pagal formulę:

R = W x P x D, kur:

R – oro navigacijos rinkliavos dydis;

W – masės faktorius ( W = šaknis iš (MTOM/50) );

P – oro navigacijos rinkliava (P = 220 litų);

D – ortodrominis atstumas, padalytas iš 100.

6. Nustatoma ši oro navigacijos rinkliava už mokomuosius, demonstracinius ir bandomuosius skrydžius, taip pat už specialiuosius aviacijos darbus:

 

MTOM (tonomis)

Rinkliavos dydis (litais už minutę)

Daugiau kaip 2 iki 5

1,84

Daugiau kaip 5 iki 10

2,08

Daugiau kaip 10 iki 20

2,2

Daugiau kaip 20 iki 35

4,04

Daugiau kaip 35 iki 50

5

Daugiau kaip 50 iki 100

6,2

Daugiau kaip 100 iki 200

8

Daugiau kaip 200

10,4

 

7. Oro navigacijos rinkliava už skrydžius, nurodytus šios tvarkos 6 punkte, virš oro uosto tamsiuoju paros metu (nuo saulės laidos iki patekėjimo) didinama 40 procentų.

 

IV. ORO UOSTO NAVIGACIJOS RINKLIAVA

 

8. Oro uosto navigacijos rinkliava imama už suteiktas oro eismo paslaugas (įskaitant naudojimąsi tūpimo navigacijos priemonėmis) orlaiviams, tupiantiems oro uostuose arba skrendantiems tranzitu aerodromo skrydžių valdymo zonos erdve.

9. Orlaiviams, kurių MTOM mažesnė kaip 2 tonos arba lygi 2 tonoms, nustatoma ši oro uosto navigacijos rinkliava:

9.1. skrendantiems tarptautiniu maršrutu – 40 litų;

9.2. skrendantiems vietiniu maršrutu – 20 litų.

10. Orlaiviams, kurių MTOM didesnė kaip 2 tonos, oro uosto navigacijos rinkliavos dydis apskaičiuojamas pagal formulę:

T = I x W, kur:

T – oro uosto navigacijos rinkliavos dydis;

I – oro uosto navigacijos rinkliava (skrydžiams tarptautiniu maršrutu I = 540 litų, skrydžiams vietiniu maršrutu I = 200 litų);

W – masės faktorius ( W = šaknis iš (MTOM/50) ).

 

V. ORLAIVIO TŪPIMO RINKLIAVA

 

11. Ši rinkliava nustatoma orlaiviams, tupiantiems oro uostuose, už naudojimąsi kilimo ir tūpimo, riedėjimo takais, peronu ir signalinių žiburių įrenginiais.

12. Orlaiviams, kurių MTOM mažesnė kaip 2 tonos, nustatoma ši tūpimo rinkliava:

 

Oro uosto pavadinimas

Rinkliavos dydis (litais)

orlaiviams, skrendantiems tarptautiniu maršrutu

orlaiviams, skrendantiems vietiniu maršrutu

Vilniaus

80

40

Kauno (Karmėlavos)

72

36

Palangos

72

36

Šiaulių (Zoknių)

60

32

 

13. Orlaiviams, kurių MTOM – 2 tonos arba didesnė, nustatoma ši tūpimo rinkliava (kiekvienai orlaivio tonai):

 

Oro uosto pavadinimas

Rinkliavos dydis kiekvienai orlaivio tonai (litais)

orlaiviams, skrendantiems tarptautiniu maršrutu

orlaiviams, skrendantiems vietiniu maršrutu

Vilniaus

52

28

Kauno (Karmėlavos)

52

26

Palangos

52

24

Šiaulių (Zoknių)

52

24

 

VI. IŠSKRENDANČIO KELEIVIO RINKLIAVA

 

14. Išskrendančio keleivio rinkliava imama už išskrendančio iš Lietuvos Respublikos oro uosto keleivio aptarnavimą.

15. Nustatoma ši išskrendančio keleivio rinkliava (galiojanti iki 2002 m. birželio 30 dienos):

 

Oro uosto pavadinimas

Rinkliavos dydis (litais)

keleiviams, skrendantiems tarptautiniu maršrutu

keleiviams, skrendantiems vietiniu maršrutu

Vilniaus

40

20

Kauno (Karmėlavos)

28

14

Palangos

28

14

Šiaulių (Zoknių)

20

10

 

16. Nustatoma ši išskrendančio keleivio rinkliava (įsigaliojanti nuo 2002 m. liepos 1 dienos):

 

Oro uosto pavadinimas

Rinkliavos dydis (litais)

keleiviams, skrendantiems tarptautiniu maršrutu

keleiviams, skrendantiems vietiniu maršrutu

Vilniaus

60

20

Kauno (Karmėlavos)

40

14

Palangos

40

14

Šiaulių (Zoknių)

20

10

 

VII. ORLAIVIO STOVĖJIMO RINKLIAVA

 

17. Orlaivio stovėjimo rinkliava nustatoma orlaiviams už naudojimąsi oro uostų orlaivių stovėjimo aikštelėmis ir orlaivių vilkimą.

18. Orlaivio stovėjimo rinkliavos dydis – 10 procentų orlaivio faktinės tūpimo rinkliavos (skaičiuojama už kiekvieną parą, suma apvalinama iki sveikojo skaičiaus: 50 centų ir daugiau apvalinama iki lito, mažiau kaip 50 centų – atmetama).

19. Jeigu orlaivis stovi oro uoste trumpiau kaip 3 valandas, orlaivio stovėjimo rinkliava neimama. Jeigu orlaivis oro uoste stovi ilgiau kaip 3 valandas, rinkliava skaičiuojama už parą.

20. Orlaivio naudotojams, vežantiems krovinius užsakomaisiais reisais, orlaivio stovėjimo rinkliava neimama, kai orlaivis stovi trumpiau kaip 6 valandas ir jo MTOM – nuo 101 iki 170 tonų, taip pat kai orlaivis stovi trumpiau kaip 9 valandas ir jo MTOM – 171 tona ir daugiau. Kai orlaivis stovi ilgiau, rinkliava skaičiuojama už visą parą.

 

VIII. ORLAIVIO SAUGUMO RINKLIAVA

 

21. Orlaivio saugumo rinkliava mokama už saugumo užtikrinimą oro uosto kontroliuojamose zonose ir aikštelėse, esančiose prie oro uosto keleivių terminalo. Orlaivio saugumo rinkliavos dydis – 10 procentų orlaivio faktinės tūpimo rinkliavos (skaičiuojant suma apvalinama iki sveikojo skaičiaus: 50 centų ir daugiau apvalinama iki lito, mažiau kaip 50 centų – atmetama).

 

IX. ORLAIVIO PALYDOS RINKLIAVA

 

22. Orlaivio palydos rinkliava imama už palydos automobilio, kuris lydi orlaivį nuo orlaivio stovėjimo aikštelės iki kilimo ir tūpimo tako arba nuo kilimo ir tūpimo tako iki orlaivio stovėjimo aikštelės, paslaugas. Šios rinkliavos dydis – 60 litų.

 

X. RINKLIAVŲ MOKĖJIMAS

 

23. Orlaivių naudotojai už oro navigacijos paslaugas Lietuvos Respublikos oro erdvėje ir už naudojimąsi oro uostais rinkliavas moka:

23.1. oro navigacijos ir oro uosto navigacijos rinkliavą – oro eismo paslaugų teikėjams arba jų įgaliotoms tarptautinėms organizacijoms grynais pinigais arba mokamuoju pavedimu;

23.2. orlaivio tūpimo, orlaivio stovėjimo, orlaivio saugumo ir orlaivio palydos rinkliavą – oro uostams grynais pinigais arba mokamuoju pavedimu;

23.3. išskrendančio keleivio rinkliavą, surinktą parduodant bilietą kiekvienam išskrendančiam keleiviui, – oro uostams grynais pinigais arba mokamuoju pavedimu.

24. Bendrosios aviacijos orlaivių naudotojai šios tvarkos 3 punkte nurodytas rinkliavas moka tik vykdydami tarptautinius skrydžius arba už naudojimąsi tarptautiniais oro uostais.

Užsienio valstybių orlaivių naudotojai, vykdantys specialius vyriausybinius skrydžius, kuriems suteiktas diplomatiniais kanalais leidimas pagal Lietuvos Respublikoje galiojančias tarptautines sutartis, arba tomis pačiomis sąlygomis, kurias taiko Lietuvai atitinkama kita valstybė, nemoka šios tvarkos 3 punkte nurodytų rinkliavų.

25. Užsienio valstybių karinių vienetų orlaiviai, atvykę į tarptautines pratybas ar kitus tarptautinius renginius Lietuvos Respublikos teritorijoje, už naudojimąsi valstybiniais aerodromais nemoka oro navigacijos, oro uosto navigacijos, orlaivio tūpimo, išskrendančio keleivio, orlaivio stovėjimo, orlaivio saugumo ir orlaivio palydos rinkliavų. Rinkliavas už šiuos skrydžius moka Krašto apsaugos ministerija arba aviakompanija, vykdanti karinį vežimą.

26. Oro navigacijos rinkliavos nemoka orlaivių naudotojai, jeigu jų orlaiviai skrenda Lietuvos Respublikos nevaldoma oro erdve, taip pat orlaiviai, kurių MTOM yra 2 tonos arba mažesnė.

27. Orlaivių naudotojai išskrendančio keleivio rinkliavos nemoka už:

27.1. keleivį, vykstantį tiesioginiu tranzitu;

27.2. keleivį, vykstantį su nemokamu bilietu;

27.3. vaiką iki 2 metų.

28. Orlaivių naudotojai, kurių orlaiviai tupia išskridimo oro uoste dėl techninių gedimų arba meteorologinių sąlygų, neleidžiančių tęsti skrydžio, atleidžiami nuo oro uostų navigacijos ir tūpimo rinkliavų, o orlaivių naudotojai, kurių orlaiviai tupia atsarginiuose oro uostuose, už oro uostų navigacijos, tūpimo ir orlaivio stovėjimo paslaugas moka 50 procentų rinkliavos.

29. Lietuvos Respublikos orlaivių naudotojai, vykdantys tarptautinius skrydžius iš Lietuvos oro uostų su tarpiniais tūpimais Lietuvoje, tarptautinio maršruto dalyje, kuri yra tarp Lietuvos oro uostų, už paslaugas moka šios tvarkos 9, 10, 12 ir 13 punktuose vietiniams maršrutams nustatytų dydžių rinkliavas. Jeigu išskrendama iš paskutinio Lietuvos oro uosto į kitą valstybę ir grįžtama į Lietuvos Respubliką, nutūpus pirmajame oro uoste taikomos tarptautiniams maršrutams nustatytų dydžių rinkliavos.

30. Oro eismo paslaugų teikėjai ir oro uostai gali taikyti oro navigacijos, oro uosto navigacijos, orlaivio tūpimo, išskrendančio keleivio, orlaivio stovėjimo, orlaivio saugumo ir orlaivio palydos rinkliavų sutartyse su orlaivių naudotojais numatytus rinkliavų dydžius, kurie neviršija šioje tvarkoje nustatytų maksimalių dydžių.

31. Visos šioje tvarkoje nurodytos rinkliavos mokamos litais.

32. Oro erdvės ir oro uostų naudotojams, nesumokėjusiems rinkliavų per sutartyse nustatytus terminus, skaičiuojami sutartyse numatyto dydžio delspinigiai nuo nesumokėtos sumos už kiekvieną uždelstą dieną.

 

XI. RINKLIAVŲ NAUDOJIMAS

 

33. Oro eismo paslaugų teikėjų ir oro uostų rinkliavų už oro navigacijos paslaugas Lietuvos Respublikos oro erdvėje ir už naudojimąsi oro uostais lėšos yra šių įmonių bendrųjų pajamų dalis. Šios rinkliavos skiriamos oro uostų ir oro eismo paslaugų teikėjų išlaidoms, susijusioms su nurodytų paslaugų teikimu, padengti, šių įmonių investicijoms, taip pat Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų dydžių atskaitymams biudžetinei įstaigai Civilinės aviacijos administracijai, kuri šias lėšas perveda į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų dydžių atskaitymai nuo rinkliavų Civilinės aviacijos administracijai įtraukiami į oro eismo paslaugų teikėjų ir oro uostų veiklos sąnaudas.

______________

part_78356a5c24cb4494b9e370fe753f542d_end