LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2007 M. GRUODŽIO 3 D. ĮSAKYMO Nr. ISAK-2333 „DĖL PRAKTINIO PROFESINIO MOKYMO IŠTEKLIŲ PLĖTROS PROGRAMOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2010 m. birželio 2 d. Nr. V-815
Vilnius
Pakeičiu Praktinio profesinio mokymo išteklių plėtros programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-2333 „Dėl Praktinio profesinio mokymo išteklių plėtros programos patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 7-259, Nr. 147-5919):
1. Išdėstau 1 punktą taip:
„1. Praktinio profesinio mokymo išteklių plėtros programa (toliau – Programa) parengta siekiant įgyvendinti Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategijoje, 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programoje, patvirtintoje Europos Komisijos 2007 m. rugsėjo 24 d. sprendimu Nr. K(2007)4475 ir pakeistoje Europos Komisijos 2009 m. liepos 17 d. sprendimu Nr. K(2009)5690, ir 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programoje, patvirtintoje Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007)3738 ir iš dalies pakeistoje Europos Komisijos 2009 m. liepos 31 d. sprendimu Nr. K(2009)6206, nustatytus prioritetus, tikslus ir uždavinius.“
2. Išdėstau 4 punktą taip:
„4. Programa parengta atsižvelgiant į:
4.2. Valstybinės švietimo strategijos 2003–2012 metų nuostatas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Seimo 2003 m. liepos 4 d. nutarimu Nr. IX-1700 (Žin., 2003, Nr. 71-3216);
4.3. Nacionalinę darnaus vystymosi strategiją, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugsėjo 11 d. nutarimu Nr. 1160 (Žin., 2003, Nr. 89-4029; 2009, Nr. 121-5215);
4.4. Nacionalinę darnaus vystymosi švietimo 2007–2015 metų programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 2 d. nutarimu Nr. 1062 (Žin., 2007, Nr. 106-4348);
4.5. Mokymosi visą gyvenimą užtikrinimo strategiją, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. ISAK-433/A1-83 (Žin., 2004, Nr. 56-1957; 2008, Nr. 122-4647);
4.6. Profesinio mokymo regionuose infrastruktūros suaugusiems asmenims ir jaunimui plėtojimo koncepciją, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. gegužės 21 d. įsakymu Nr. A1-167/ISAK-1447 (Žin., 2008, Nr. 60-2277);
4.7. Sektorinių praktinio mokymo centrų kūrimo koncepciją, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. ISAK-1039 (Žin., 2007, Nr. 62-2383);
4.8. Mokytojų ir suaugusiųjų švietimo centrų renovavimo ir aprūpinimo šiuolaikinėmis mokymo priemonėmis programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. liepos 27 d. įsakymu Nr. ISAK-1580 (Žin., 2007, Nr. 86-3452);
4.9. Sektorinių praktinio mokymo centrų plėtros programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. ISAK-1463 (Žin., 2008, Nr. 81-3226);
4.10. Valstybinių ir savivaldybių mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų, mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų kvalifikacijos tobulinimo nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. ISAK-556 (Žin., 2007, Nr. 39-1462).“
3. Išdėstau 5 punktą taip:
4. Išdėstau 8 punktą taip:
„8. Dabartinė profesinio mokymo sistema yra nepakankamai lanksti, profesinės mokymo įstaigos mokinys privalo baigti visą mokymo programą, kad gautų įgytą kompetenciją patvirtinantį dokumentą. Profesinio mokymo programos paremtos dalykiniu principu. Siekiant padidinti darbininko profesijų patrauklumą, būtina pereiti prie švietimo sistemos, grindžiamos lanksčiomis programomis, todėl turi būti sukurta modulinė profesinio mokymo sistema, kuri leis užtikrinti aukštesnę profesinio mokymo paslaugų kokybę ir prieinamumą, gerinant visų amžiaus grupių asmenų dalyvavimą mokymosi visą gyvenimą sistemoje.“
8. Išdėstau 16 punktą taip:
„16. Mokymosi visą gyvenimą užtikrinimo strategija ir jos įgyvendinimo veiksmų planas buvo patvirtinti 2004 metais. Juose numatyta siekti kuo daugiau pritraukti į darbo rinką ir veiksmingiau investuoti į žmogiškųjų išteklių plėtrą bei skatinti mokymąsi visą gyvenimą. Įgyvendinamos priemonės padės suteikti visiems individams įgūdžių, būtinų šiuolaikinei darbo jėgai žinioms grindžiamoje visuomenėje, sumažinti įgūdžių neatitikimą ir kliūtis darbo rinkoje. Suaugusiųjų dalyvavimas švietime ir mokymesi vis dar yra ribotas – Eurostato duomenimis, Lietuvoje per pastarąsias keturias iki tyrimo besimokančių 25–64 metų asmenų vidurkis 2006 m. buvo 4,9 proc., o ES vidurkis – 9,6 proc. Lietuvos siekis iki 2012 m. yra 15 proc. besimokančiųjų, ES siekis iki 2010 m. – 12,5 proc. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos atlikti tyrimai parodė, kad vienas svarbiausių suaugusiųjų mokymosi motyvų yra saviraiškos ir asmeninio tobulėjimo siekis – ši priežastis skatina mokytis daugiau negu pusę suaugusiųjų. Daugiausia suaugusiųjų asmenų norėtų mokytis į bendrųjų kompetencijų ugdymą nukreiptų dalykų – užsienio kalbų, kompiuterinio raštingumo, verslumo, teisės bei pilietiškumo pagrindų, menų dalykų ir kt. Neformaliojo neprofesinio suaugusiųjų švietimo paslaugų plėtra padėtų gerinti asmenų gyvenimo kokybę ir integraciją į šiuolaikinę visuomenę, todėl reikia didinti bendrąsias kompetencijas ugdančių švietimo programų pasiūlą, gerinti švietimo programų prieinamumą, atnaujinti ir modernizuoti švietimo institucijas, aprūpinti jas moderniomis mokymo priemonėmis, pasinaudojant ES šalių patirtimi.“
9. Įrašau 17 punkte vietoj sakinio „Tam tikslui būtina parengti ir įgyvendinti kaitą pradinio pedagogų rengimo ir jų kvalifikacijos tobulinimo srityse.“ sakinį „Todėl būtini sistemingi, ilgalaikį poveikį duodantys pertvarkymai pradinio pedagogų rengimo ir jų kvalifikacijos tobulinimo srityse.“
12. Išdėstau 20 punktą taip:
„20. Programos tikslui pasiekti keliami šie specialieji Programos tikslai ir uždaviniai:
20.1. Specialieji Programos tikslai:
20.2. Programos uždaviniai:
20.2.6. suteikti profesijos mokytojams ir dėstytojams technologinių kompetencijų dirbti naujoje (sektorinių centrų) praktinio mokymo bazėje;
20.2.8. pertvarkyti pedagogų kvalifikacijos tobulinimo sistemą, suteikiant ugdymui reikalingų šiuolaikinių kompetencijų;
20.2.9. plėtoti suaugusiųjų švietimo sistemą, suteikiant besimokantiems asmenims bendrųjų kompetencijų;
13. Išdėstau 21 punktą taip:
14. Įrašau V skyriaus pavadinime vietoj žodžių „nurodant sutarčių lėšų sumas“ žodžius „ir finansavimo dydis“.
15. Išdėstau 22 punktą taip:
„22. Projektų finansavimo ir administravimo sutarčių (toliau – Sutartis) pasirašymo grafikas ir Programos įgyvendinimo laikotarpiu planuojamos Sutarčių lėšų sumos:
Nr. |
Programos veiklų grupės |
Bendra suma (mln. litų) |
Metai |
|||||
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
|||
Sutarties(-čių) vertė (mln. litų) |
||||||||
1. |
Kvalifikacijų formavimas, modulinio profesinio mokymo sistemos kūrimas |
9,97 |
|
|
9,97 |
|
|
|
2. |
Profesijos mokytojų ir dėstytojų technologinių kompetencijų tobulinimo sistemos sukūrimas ir įdiegimas |
20,00 |
|
|
20,00 |
|
|
|
3. |
Sektorinių praktinio mokymo centrų infrastruktūros sukūrimas |
404,68 |
|
107,04 |
297,64 |
|
|
|
4. |
Mokytojų kvalifikacijos tobulinimo infrastruktūros plėtra |
13,35 |
|
13,35 |
|
|
|
|
5. |
Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra |
25,00 |
|
|
6,3 |
|
18,7 |
|
6. |
Bendrųjų kompetencijų besimokantiems asmenims suteikimas |
15,00 |
|
|
7,00 |
|
8,00 |
|
7. |
Profesiniam ir technologiniam mokymui skirtos infrastruktūros sukūrimas – reikiami statybos, rekonstravimo ir remonto darbai, įrangos, prekių ir paslaugų pirkimas |
4,81 |
|
|
|
4,81 |
|
|
8. |
Modulinėms mokymo programoms skirtų mokymo priemonių rengimas, modulinių mokymo programų diegimas (mokymo vykdymas) profesinio mokymo įstaigose |
79,57 |
|
|
|
79,57 |
|
|
9. |
Vidinių profesinio mokymo kokybės užtikrinimo mechanizmų diegimas profesinio mokymo įstaigose |
6,00 |
|
|
6,00 |
|
|
|
10. |
Profesinio mokymo kokybės išorinio vertinimo vykdymas |
4,00 |
|
|
|
4,00 |
|
|
“.
17. Išdėstau 24 punktą taip:
„24. Numatomi Programos rezultatai Programos įgyvendinimo laikotarpiu, leidžiantys įvertinti Programos pažangą ir veiksmingumą (pradinės situacijos duomenų šaltinis – Pagal Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumentą švietimui ir mokslui skirtos paramos rezultatų tyrimas. Tyrimo ataskaita, Vilnius, 2008):
24.1. Programos įgyvendinimo stebėsenos rodikliai (veiksmų programų (toliau – VP) lygmens):
Veiksmų programa |
2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programa |
||||||
Prioritetas |
2 prioritetas „Mokymasis visą gyvenimą“ |
||||||
Rodiklio tipas |
Rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetai |
Pradinė situacija |
Pagal Programą numatoma pasiekti reikšmė (iki 2015 metų) |
Skaičiais išreikšti uždaviniai 2015 metais (VP lygmuo) |
||
Produkto |
Mokiniai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal formaliojo švietimo programas |
skaičius |
14 838 |
5 500 |
7 000 |
||
Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal formaliojo švietimo programas |
skaičius |
4 942 |
1 750 |
4 000 |
|||
Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas |
skaičius |
46 920 |
5 580 |
25 000 |
|||
Dėstytojai (aukštojo mokslo studijos), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas |
skaičius |
2 461 |
120 |
5 000 |
|||
Profesinio mokymo institucijos (ISCED 2–4 lygis), kurios diegia kokybės vadybos sistemas |
skaičius |
42 |
60 |
60 |
|||
Profesinio mokymo institucijų (ISCED 2–4 lygis), kurios diegia kokybės vadybos sistemas, dalis nuo visų profesinio mokymo institucijų |
procentai |
2,7 |
65 |
65 |
|||
Pateiktos profesinio mokymo programos (ISCED 2–4 lygis), kurios buvo įvertintos išoriniu vertinimu |
skaičius |
82 |
90 |
90 |
|||
Rezultato |
Mokinių (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo valstybės pripažįstamą kvalifikaciją, dalis |
procentai |
28,4 |
80 |
80 |
||
Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo valstybės pripažįstamą kvalifikaciją, dalis |
procentai |
28,4 |
80 |
80 |
|||
Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis |
procentai |
88,4 |
90 |
90 |
|||
Dėstytojų (aukštojo mokslo studijos), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis |
procentai |
88,4 |
90 |
90 |
|||
Dalis mokinių, kurie mokosi pagal profesinio mokymo programas (ISCED 2-4 lygis), kurios buvo įvertintos išoriniu vertinimu |
procentai |
3,7 |
30 |
30 |
|||
Veiksmų programa |
2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programa |
||||||
Prioritetas |
2 prioritetas „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ |
||||||
Rodiklio tipas |
Rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Pradinė situacija |
Pagal Programą numatoma pasiekti reikšmė (iki 2015 metų) |
Skaičiais išreikšti uždaviniai 2015 metais (VP lygmuo) |
||
Produkto |
Projektai |
skaičius |
51 |
38 |
100 |
||
Rezultato |
Tiesioginės naudos gavėjai iš investicijų į švietimo infrastruktūrą (per 6 mėnesius po projekto pabaigos) |
skaičius |
919 075 |
18 890 |
110 000 |
||
24.2. Programos įgyvendinimo stebėsenos rodikliai pagal veiklų grupes:
Nr. |
Veiklų grupė |
Rodiklio tipas |
Rodiklio pavadinimas |
Lygmuo |
Matavimo vienetai |
Iki 2015 metų numatoma pasiekti reikšmė |
1. |
Kvalifikacijų formavimas, modulinio profesinio mokymo sistemos kūrimas |
Produkto |
Sukurti švietimo paslaugų teikimo modeliai |
Programos lygmuo (toliau – NAC) |
skaičius |
1 |
Švietimo posričiai, kuriuose buvo į modulines pertvarkytų profesinio mokymo programų |
NAC |
skaičius |
25 |
|||
Ūkio sektoriai, kuriuose parengti ar atnaujinti profesiniai standartai |
NAC |
skaičius |
5 |
|||
Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas |
VP |
skaičius |
100 |
|||
Rezultato |
Švietimo posričių, kuriuose buvo į modulines pertvarkytų profesinio mokymo programų, dalis nuo visų švietimo posričių |
NAC |
procentai |
56 |
||
Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis |
VP |
procentai |
90 |
|||
2. |
Profesijos mokytojų ir dėstytojų technologinių kompetencijų tobulinimo sistemos sukūrimas ir įdiegimas |
Produkto |
Sukurti švietimo paslaugų teikimo modeliai |
NAC |
skaičius |
1 |
Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas |
VP |
skaičius |
580 |
|||
Dėstytojai (aukštojo mokslo studijos), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas |
VP |
skaičius |
70 |
|||
Rezultato |
Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis |
VP |
procentai |
90 |
||
Dėstytojų (aukštojo mokslo studijos), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis |
VP |
procentai |
90 |
|||
3. |
Sektorinių praktinio mokymo centrų infrastruktūros sukūrimas |
Produkto |
Projektai |
VP |
skaičius |
33 |
Sukurti sektoriniai praktinio mokymo centrai |
NAC |
skaičius |
33 |
|||
Rezultato |
Tiesioginės naudos gavėjai iš investicijų į švietimo infrastruktūrą (per 6 mėnesius po projekto pabaigos) |
VP |
skaičius |
8 250 |
||
4. |
Mokytojų kvalifikacijos tobulinimo infrastruktūros plėtra |
Produkto |
Projektai |
VP |
skaičius |
1 |
Modernizuoti švietimo centrai |
NAC |
skaičius |
49 |
|||
Rezultato |
Tiesioginės naudos gavėjai iš investicijų į švietimo infrastruktūrą (per 6 mėnesius po projekto pabaigos) |
VP |
skaičius |
10 000 |
||
5. |
Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra |
Produkto |
Sukurti švietimo paslaugų teikimo modeliai |
NAC |
skaičius |
1 |
Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas |
VP |
skaičius |
4 800 |
|||
Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal formaliojo švietimo programas |
VP |
skaičius |
1 750 |
|||
Rezultato |
Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas, kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis |
VP |
procentai |
90 |
||
Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo valstybės pripažįstamą kvalifikaciją, dalis |
VP |
procentai |
80 |
|||
6. |
Bendrųjų kompetencijų besimokantiems asmenims suteikimas |
Produkto |
Parengtos suaugusiųjų mokymo programos |
NAC |
skaičius |
10 |
Išleisti suaugusiųjų mokymui(-si) skirti mokymosi leidiniai |
NAC |
skaičius |
2 |
|||
Suaugusieji, kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas |
NAC |
skaičius |
4 000 |
|||
Rezultato |
Suaugusiųjų, kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis |
NAC |
procentai |
90 |
||
7. |
Profesiniam ir technologiniam mokymui skirtos infrastruktūros sukūrimas – reikiami statybos, rekonstravimo ir remonto darbai, įrangos, prekių ir paslaugų pirkimas |
Produkto |
Projektai |
VP |
skaičius |
4 |
Institucijos, pagerinusios profesinio arba technologinio mokymo infrastruktūrą |
NAC |
skaičius |
4 |
|||
Rezultato |
Tiesioginės naudos gavėjai iš investicijų į švietimo infrastruktūrą (per 6 mėnesius po projekto pabaigos) |
VP |
skaičius |
640 |
||
8. |
Modulinėms mokymo programoms skirtų mokymo priemonių rengimas, modulinių mokymo programų diegimas (mokymo vykdymas) profesinio mokymo įstaigose |
Produkto |
Mokiniai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal formaliojo švietimo programas |
VP |
skaičius |
5 500 |
Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas |
VP |
skaičius |
100 |
|||
Rezultato |
Mokinių (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo valstybės pripažįstamą kvalifikaciją, dalis |
VP |
procentai |
80 |
||
Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis |
VP |
procentai |
90 |
|||
9. |
Vidinių profesinio mokymo kokybės užtikrinimo mechanizmų diegimas profesinio mokymo įstaigose |
Produkto |
Profesinio mokymo institucijos (ISCED 2–4 lygis), kurios diegia kokybės vadybos sistemas |
VP |
skaičius |
60 |
Profesinio mokymo institucijų (ISCED 2–4 lygis), kurios diegia kokybės vadybos sistemas, dalis nuo visų profesinio mokymo institucijų |
VP |
procentai |
65 |
|||
10. |
Profesinio mokymo kokybės išorinio vertinimo vykdymas |
Produkto |
Pateiktos profesinio mokymo programos (ISCED 2–4 lygis), kurios buvo įvertintos išoriniu vertinimu |
VP |
skaičius |
90 |
Rezultato |
Dalis mokinių, kurie mokosi pagal profesinio mokymo programas (ISCED 2–4 lygis), kurios buvo įvertintos išoriniu vertinimu |
VP |
procentai |
30 |
“.
19. Įrašau 25.3 punkto antrame sakinyje vietoj žodžio „IKT“ žodžius „informacinėmis ir komunikacinėmis technologijomis (toliau – IKT)“.
20. Įrašau 25.4 punkte po žodžių „taip pat prisidės prie regioninių skirtumų mažinimo“ žodžius „bei tolygios regionų plėtros užtikrinimo“.
22. Išdėstau 27 punktą taip:
23. Išdėstau 28 punktą taip:
„28. Programos projektai turi atitikti bendruosius projektų tinkamumo finansuoti ES struktūrinių fondų lėšomis atrankos kriterijus ir Specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus Stebėsenos komiteto veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti, sudaryto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 22 d. nutarimu Nr. 60 (Žin., 2007, Nr. 10-396; 2008, Nr. 4-133), 2008 m. sausio 25 d. nutarimu Nr. 2.“
24. Išdėstau 30 punktą taip:
25. Išdėstau 31 punktą taip:
„31. Programą sudaro dešimt tarpusavyje susijusių veiklų grupių, iš kurių septynios veiklų grupės skirtos 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ įgyvendinimui ir trys – 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ įgyvendinimui. Projektai apima profesinio rengimo sistemos prisitaikymą prie naujų besikeičiančios aplinkos sąlygų, mokytojų ir dėstytojų kvalifikacijos tobulinimą bei mokymo bazių būklės gerinimą. Taip siekiama užtikrinti praktinio mokymo išteklių plėtros nuoseklumą, vienovę ir tęstinumą.“
Praktinio profesinio mokymo išteklių
plėtros programos priedas
(Lietuvos Respublikos
švietimo ir mokslo ministro
2010 m. birželio 2 d. įsakymo Nr. V-815 redakcija)
VEIKLŲ GRUPIŲ APRAŠYMAS
Nr. |
Veiklų grupė |
|||||||||||
1. |
Kvalifikacijų formavimas, modulinio profesinio mokymo sistemos kūrimas |
|||||||||||
1.1. |
Veiklų grupe įgyvendinami šie specialieji Praktinio profesinio mokymo išteklių plėtros programos (toliau – Programa) tikslai: - didinti profesinio mokymo lankstumą; - gerinti besimokančių asmenų pasirengimą praktinei veiklai. Veiklų grupe įgyvendinami Programos uždaviniai: - tęsti Lietuvos kvalifikacijų sistemos plėtrą; - sukurti lanksčias, praktiniu mokymu grindžiamas modulines profesinio mokymo programas. |
|||||||||||
1.2. |
Remiamos veiklos: 1. Kvalifikacijų formavimas. 2. Modulinio profesinio mokymo sistemos kūrimas. |
|||||||||||
1.3. |
Remiamų veiklų detalizavimas ir jų įgyvendinimo etapai |
Laikotarpis (ketvirčiais) |
Finansavimo suma, mln. Lt |
|||||||||
1. Kvalifikacijų formavimas: 1.1. profesinių standartų rengimo metodikos atnaujinimas, aprėpiant visų lygmenų (įskaitant aukštojo mokslo) kvalifikacijas ūkio sektoriuje; 1.2. mokymo programos parengimas profesinių standartų rengėjams ir jų mokymas; 1.3. tyrimų atlikimas penkiuose ūkio sektoriuose; 1.4. profesinių standartų parengimas ar atnaujinimas, jų leidyba. 2. Modulinio profesinio mokymo sistemos kūrimas: 2.1. modulinio profesinio mokymo sistemos modelio sukūrimas ir modulinių profesinio mokymo programų rengimo plano sudarymas (modelis ir planas suderinami su Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija); 2.2. modulinių profesinio mokymo programų rengėjų mokymai; 2.3. modulinių profesinio mokymo programų parengimas. |
2010 m. II ketv.–2013 m. II ketv. |
9,97 |
||||||||||
1.4. |
Pareiškėjas |
Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centras |
||||||||||
1.5. |
Partneris |
Studijų kokybės vertinimo centras |
||||||||||
1.6. |
Tikslinės grupės |
Mokytojai, ekspertai ir profesinio mokymo specialistai |
||||||||||
1.7. |
Veiklų grupės projektų atitikties kriterijai |
Projektas turi atitikti: 1. Šios Programos nuostatas. 2. Projektą teikianti institucija turi turėti patirties profesinio mokymo plėtros srityje ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšomis finansuojamų projektų vykdymo patirties. |
||||||||||
1.8. |
Projektų atrankos būdas |
Valstybės projektų planavimas |
||||||||||
1.9. |
Įgyvendinančioji institucija |
Europos socialinio fondo agentūra |
||||||||||
1.10. |
Finansavimo intensyvumas |
97 proc. |
||||||||||
2. |
Profesijos mokytojų ir dėstytojų technologinių kompetencijų tobulinimo sistemos sukūrimas ir įdiegimas |
|||||||||||
2.1. |
Veiklų grupe įgyvendinamas specialusis Programos tikslas: - sudaryti sąlygas mokytojams ir dėstytojams nuolat tobulinti savo kvalifikaciją. Veiklų grupe įgyvendinamas Programos uždavinys: - suteikti profesijos mokytojams ir dėstytojams technologinių kompetencijų dirbti naujoje (sektorinių centrų) praktinio mokymo bazėje. |
|||||||||||
2.2. |
Remiamos veiklos: 1. Profesijos mokytojų ir dėstytojų technologinių kompetencijų pasiūlos ir paklausos tyrimai (atsižvelgiant į mokymo sektoriniuose centruose bei modulinio profesinio mokymo specifiką) ir tobulinimo modelio kūrimas. 2. Profesijos mokytojų ir dėstytojų mokymo programų rengimas ir mokymas. |
|||||||||||
2.3. |
Remiamų veiklų detalizavimas ir jų įgyvendinimo etapai |
Laikotarpis (ketvirčiais) |
Finansavimo suma, mln. Lt |
|||||||||
1. Profesijos mokytojų ir dėstytojų technologinių kompetencijų pasiūlos ir paklausos nustatymas (atsižvelgiant į mokymo sektoriniuose centruose bei modulinio profesinio mokymo specifiką) ir tobulinimo modelio kūrimas: 1.1. profesijos mokytojų ir kolegijų dėstytojų technologinių kompetencijų tobulinimo pasiūlos ir paklausos nustatymas atskiruose ūkio sektoriuose; 1.2. profesijos mokytojų ir dėstytojų technologinių kompetencijų tobulinimo modelio sukūrimas (modelis suderinamas su Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija). 2. Profesijos mokytojų ir dėstytojų mokymo programų rengimas ir mokymas: 2.1. technologinių kompetencijų tobulinimo programų rengėjų ir vykdytojų paslaugų pirkimas (pirkimuose dalyvauja asocijuotos verslo struktūros ir inovatyvios įmonės); 2.2. technologinių kompetencijų tobulinimo programų parengimas; 2.3. profesijos mokytojų ir dėstytojų mokymai įmonėse; 2.4. profesijos mokytojų ir dėstytojų technologinių kompetencijų tobulinimo informacinės posistemės sukūrimas ir administravimas. |
2010 m. II ketv.– 2013 m. II ketv. |
20,00 |
||||||||||
2.4. |
Pareiškėjas |
Ugdymo plėtotės centras |
||||||||||
2.5. |
Partneris |
- |
||||||||||
2.6. |
Tikslinės grupės |
Profesijos mokytojai ir dėstytojai. |
||||||||||
2.7. |
Veiklų grupės projektų atitikties kriterijai |
Projektas turi atitikti: 1. Šios Programos nuostatas. 2. Projektą teikianti institucija turi turėti patirties profesinio mokymo plėtros srityje ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšomis finansuojamų projektų vykdymo patirties. |
||||||||||
2.8. |
Projektų atrankos būdas |
Valstybės projektų planavimas |
||||||||||
2.9. |
Įgyvendinančioji institucija |
Europos socialinio fondo agentūra |
||||||||||
2.10. |
Finansavimo intensyvumas |
97 proc. |
||||||||||
3. |
Sektorinių praktinio mokymo centrų infrastruktūros sukūrimas |
|||||||||||
3.1. |
Veiklų grupe įgyvendinami šie specialieji Programos tikslai: - gerinti besimokančiųjų asmenų pasirengimą praktinei veiklai; - sudaryti sąlygas mokytojams ir dėstytojams nuolat tobulinti savo kvalifikaciją. Veiklų grupe įgyvendinamas Programos uždavinys: - sukurti sektorinių praktinio mokymo centrų infrastruktūrą. |
|||||||||||
3.2. |
Remiamos veiklos: 1. Statybos darbai pagal realų poreikį (iš jų: statyba, rekonstrukcija, kapitalinis remontas ir paprastasis remontas). 2. Įrangos pirkimas (iš jų: įrangos transportavimas iki diegimo vietos, diegimas ir mokymas ja dirbti). 3. Prekių pirkimas. 4. Paslaugų pirkimas (iš jų: auditas ir draudimas). 5. Projekto administravimas (iš jų: mokesčiai už komunalinius patarnavimus). |
|||||||||||
3.3. |
Remiamų veiklų detalizavimas ir jų įgyvendinimo etapai |
Laikotarpis (ketvirčiais) |
Finansavimo suma, mln. Lt |
|||||||||
8 sektorinių praktinio mokymo centrų infrastruktūros sukūrimas |
2009 m. IV ketv. – 2013 m. IV ketv. |
107,04 |
||||||||||
25 sektorinių praktinio mokymo centrų infrastruktūros sukūrimas |
2010 m. IV ketv. – 2013 m. IV ketv. |
297,64 |
||||||||||
3.4. |
Pareiškėjas |
Profesinio mokymo įstaigos |
||||||||||
3.5. |
Partneris |
Profesinio mokymo įstaigos |
||||||||||
3.6. |
Tikslinės grupės |
Dėstytojai, mokytojai, profesijos mokytojai, mokiniai, studentai, kt. asmenys |
||||||||||
3.7. |
Veiklų grupės projektų atitikties kriterijai |
Projektas turi atitikti: 1. Šios Programos nuostatas ir Sektorinių praktinio mokymo centrų plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. ISAK-1463 (Žin., 2008, Nr. 81-3226) remiamas veiklas ir Sektorinių praktinio mokymo centrų plėtros programos 2 priede nurodytus pareiškėjus. 2. Projektą teikianti institucija turi turėti patirties profesinio mokymo plėtros srityje. |
||||||||||
3.8. |
Projektų atrankos būdas |
Valstybės projektų planavimas |
||||||||||
3.9. |
Įgyvendinančioji institucija |
Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra |
||||||||||
3.10. |
Finansavimo intensyvumas |
100 proc. |
||||||||||
4. |
Mokytojų kvalifikacijos tobulinimo infrastruktūros plėtra |
|||||||||||
4.1. |
Veiklų grupe įgyvendinamas specialusis Programos tikslas: - sudaryti sąlygas mokytojams ir dėstytojams nuolat tobulinti savo kvalifikaciją. Veiklų grupe įgyvendinamas Programos uždavinys: - plėtoti mokytojų švietimo centrų infrastruktūrą. |
|||||||||||
4.2. |
Remiamos veiklos: 1. Renovacijos darbai. 2. Įrangos pirkimas. 3. Paslaugų pirkimas. 4. Viešinimas. 5. Projekto administravimas. |
|||||||||||
4.3. |
Remiamų veiklų detalizavimas ir jų įgyvendinimo etapai |
Laikotarpis (ketvirčiais) |
Finansavimo suma, mln. Lt |
|||||||||
1. Renovacijos darbai. 2. Įrangos pirkimas. 3. Paslaugų pirkimas. 4. Viešinimas. 5. Projekto administravimas. |
2009 m. II ketv.–2011 m. II ketv. |
13,35 |
||||||||||
4.4. |
Pareiškėjas |
Ugdymo plėtotės centras |
||||||||||
4.5. |
Partneriai |
Akmenės rajono savivaldybės suaugusiųjų mokymo centras, Alytaus rajono švietimo ir pedagoginės psichologinės pagalbos centras, Anykščių švietimo centras, Biržų rajono pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centras, Druskininkų švietimo centras, Elektrėnų savivaldybės švietimo paslaugų centras, Ignalinos rajono pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centras, Joniškio rajono švietimo centras, Jurbarko švietimo centras, Kaišiadorių rajono švietimo ir kultūros paslaugų centras, Kauno pedagogų kvalifikacijos centras, Kauno rajono švietimo centras, Kėdainių švietimo centras, Kelmės rajono savivaldybės suaugusiųjų mokymo centras, Klaipėdos miesto pedagogų švietimo ir kultūros centras, Klaipėdos rajono švietimo centras, Klaipėdos universitetas (Tęstinių studijų institutas), Kretingos rajono pedagogų švietimo centras, Marijampolės apskrities švietimo centras, Mažeikių švietimo centras, Molėtų švietimo centras, Palangos pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centras, Panevėžio pedagogų švietimo centras, Panevėžio rajono pedagogų švietimo centras, Pasvalio jaunimo ir suaugusiųjų mokymo centras, Prienų rajono švietimo centras, Radviliškio rajono savivaldybės suaugusiųjų ir jaunimo neformaliojo ugdymo centras, Raseinių rajono mokytojų švietimo centras, Rokiškio rajono savivaldybės švietimo centras, Šiaulių rajono savivaldybės švietimo centras, Šiaulių universitetas (Tęstinių studijų institutas), Šilalės rajono švietimo centras, Šilutės rajono pedagogų švietimo centras, Širvintų rajono švietimo centras, Švenčionių rajono pedagogų švietimo centras, Tauragės rajono savivaldybės pagalbos mokytojui ir mokiniui centras, Telšių švietimo centras, Trakų rajono savivaldybės biudžetinė įstaiga Švietimo centras, Ukmergės mokytojų švietimo centras, Utenos švietimo centras, Varėnos švietimo centras, Visagino pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centras, Vytauto Didžiojo universitetas (Švietimo studijų centras), Vilniaus pedagoginis universitetas (Profesinių kompetencijų tobulinimo institutas), VšĮ Jonavos suaugusiųjų švietimo centras, VšĮ Lazdijų švietimo centras, Zarasų švietimo centras |
||||||||||
4.6. |
Tikslinės grupės |
Pedagogai |
||||||||||
4.7. |
Veiklų grupės projektų atitikties kriterijai |
Projektas turi atitikti: 1. Šios Programos nuostatas. 2. Projektą teikianti institucija turi turėti mokytojų kvalifikacijos tobulinimo ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšomis finansuojamų projektų vykdymo patirties. |
||||||||||
4.8. |
Projektų atrankos būdas |
Valstybės projektų planavimas |
||||||||||
4.9. |
Įgyvendinančioji institucija |
Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra |
||||||||||
4.10. |
Finansavimo intensyvumas |
100 proc. |
||||||||||
5. |
Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra |
|||||||||||
5.1. |
Veiklų grupe įgyvendinamas specialusis Programos tikslas: - sudaryti sąlygas mokytojams ir dėstytojams nuolat tobulinti savo kvalifikaciją. Veiklų grupe įgyvendinamas Programos uždavinys: - pertvarkyti pedagogų kvalifikacijos tobulinimo sistemą, suteikiant ugdymui reikalingų šiuolaikinių kompetencijų. |
|||||||||||
5.2. |
Remiamos veiklos: 1. Pedagogų ir vaikų globos įstaigų auklėtojų perkvalifikavimo organizavimas. 2. Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo poreikių tyrimas ir organizavimas. |
|||||||||||
5.3. |
Remiamų veiklų detalizavimas ir jų įgyvendinimo etapai |
Laikotarpis (ketvirčiais) |
Finansavimo suma, mln. Lt |
|||||||||
1. Pedagogų ir vaikų globos įstaigų auklėtojų perkvalifikavimo organizavimas. 2. Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo poreikių tyrimas, modelio parengimas (modelis suderinamas su Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija). |
2010 m. II ketv.–2011 m. IV ketv. |
6,30 |
||||||||||
1. Pedagogų ir vaikų globos įstaigų auklėtojų perkvalifikavimo organizavimas (tęsiamas). 2. Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo organizavimas pagal patvirtintą modelį. |
2012 m. I ketv.– 2013 m. IV ketv. |
18,70 |
||||||||||
5.4. |
Pareiškėjas |
Ugdymo plėtotės centras |
||||||||||
5.5. |
Partneriai |
Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo institucijos |
||||||||||
5.6. |
Tikslinės grupės |
Mokytojai, mokymosi visą gyvenimą sistemos administracijos darbuotojai (mokytojų kvalifikacijos tobulinimo institucijų darbuotojai, švietimo konsultantai). |
||||||||||
5.7. |
Veiklų grupės projektų atitikties kriterijai |
Projektas turi atitikti: 1. Šios Programos nuostatas. 2. Projektą teikianti institucija turi turėti patirties mokytojų kvalifikacijos tobulinimo srityje ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšomis finansuojamų projektų vykdyme. |
||||||||||
5.8. |
Projektų atrankos būdas |
Valstybės projektų planavimas |
||||||||||
5.9. |
Įgyvendinančioji institucija |
Europos socialinio fondo agentūra |
||||||||||
5.10. |
Finansavimo intensyvumas |
98 proc. |
||||||||||
6. |
Bendrųjų kompetencijų besimokantiems asmenims suteikimas |
|||||||||||
6.1. |
Veiklų grupe įgyvendinamas specialusis Programos tikslas: - sudaryti sąlygas besimokantiems asmenims gerinti prisitaikymo prie socialinės aplinkos gebėjimus. Veiklų grupe įgyvendinamas Programos uždavinys: - plėtoti suaugusiųjų švietimo sistemą, suteikiant besimokantiems asmenims bendrųjų kompetencijų. |
|||||||||||
6.2. |
Remiamos veiklos: 1. Suaugusiųjų švietimo institucijų plėtra ir tinklaveikos kūrimas. 2. Mokymai, skirti suaugusiųjų bendrosioms kompetencijoms savivaldybėse ugdyti. 3. Informavimas apie mokymosi visą gyvenimą galimybes. 4. Literatūros andragogams ir suaugusiesiems rengimas ir leidyba. 5. Suaugusiųjų mokymo įstaigų darbuotojų dalyvavimo tarptautiniuose projektuose galimybių užtikrinimas. 6. Mokymosi visą gyvenimą ir tęstinio suaugusiųjų švietimo tyrimai ir stebėsena. 7. Nacionalinių suaugusiųjų švietimą koordinuojančių institucijų plėtra ir tarpinstitucinės sąveikos stiprinimas. 8. Suaugusiųjų švietimo organizavimo ir vadybos stiprinimas. |
|||||||||||
6.3. |
Remiamų veiklų detalizavimas ir jų įgyvendinimo etapai |
Laikotarpis (ketvirčiais) |
Finansavimo suma, mln. Lt |
|||||||||
1. Suaugusiųjų švietimo institucijų plėtros analizė. 2. Bendrųjų kompetencijų mokymo programų kūrimas. 3. Suaugusiųjų mokymui adaptuotų bendrojo lavinimo dalykų vadovėlių rengimas. 4. Metodinių ir teorijos leidinių, mokomųjų laidų mokymosi visą gyvenimą tematika rengimas. 5. Suaugusiųjų švietimo organizavimo modelio savivaldybėse kūrimas. 6. Mokymosi visą gyvenimą ir tęstinio suaugusiųjų švietimo tyrimas, vykdoma stebėsena. 7. Informavimo apie mokymosi visą gyvenimą galimybes priemonių įgyvendinimas. 8. Suaugusiųjų švietimo institucijų sąveikos stiprinimas nacionaliniu, regioniniu ir tarptautiniu lygiu. |
2010 m. I ketv.–2012 m. I ketv. |
7,00 |
||||||||||
1. Suaugusiųjų švietimo institucijų stiprinimo veikla ir bendradarbiavimo tinklų sukūrimas. 2. Bendrųjų kompetencijų mokymų organizavimas. 3. Mokymosi visą gyvenimą ir tęstinio suaugusiųjų švietimo tyrimas, vykdoma stebėsena. 4. Metodinių ir teorijos leidinių, mokomųjų laidų mokymosi visą gyvenimą tematika rengimas. 5. Suaugusiųjų švietimo organizavimo modelio savivaldybėse diegimas. 6. Suaugusiųjų mokymui adaptuotų bendrojo lavinimo dalykų vadovėlių rengimas. 7. Informavimo apie mokymosi visą gyvenimą galimybes priemonių įgyvendinimas. 8. Suaugusiųjų švietimo institucijų sąveikos stiprinimas nacionaliniu, regioniniu ir tarptautiniu lygiu. 9. Tarptautinio suaugusiųjų kompetencijų vertinimo tyrimo atlikimas. |
2012 m. II ketv. – 2014 m. IV ketv. |
8,00 |
||||||||||
6.4. |
Pareiškėjas |
Lietuvos suaugusiųjų švietimo ir informavimo centras |
||||||||||
6.5. |
Partneris |
- |
||||||||||
6.6. |
Tikslinės grupės |
Suaugusiųjų švietimo institucijų administracijos personalas, andragogai, dėstytojai, švietimo vadybininkai, besimokantys suaugusieji |
||||||||||
6.7. |
Veiklų grupės projektų atitikties kriterijai |
Projektas turi atitikti: 1. Šios Programos nuostatas. 2. Projektą teikianti institucija turi turėti patirties suaugusiųjų mokymo srityje ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšomis finansuojamų projektų vykdymo patirties. |
||||||||||
6.8. |
Projektų atrankos būdas |
Valstybės projektų planavimas |
||||||||||
6.9. |
Įgyvendinančioji institucija |
Europos socialinio fondo agentūra |
||||||||||
6.10. |
Finansavimo intensyvumas |
100 proc. |
||||||||||
7. |
Profesiniam ir technologiniam mokymui skirtos infrastruktūros sukūrimas – reikiami statybos, rekonstravimo ir remonto darbai, įrangos, prekių ir paslaugų pirkimas |
|||||||||||
7.1. |
Veiklų grupe įgyvendinami šie specialieji Programos tikslai: - gerinti besimokančiųjų asmenų pasirengimą praktinei veiklai; - sudaryti sąlygas mokytojams ir dėstytojams nuolat tobulinti savo kvalifikaciją. Veiklų grupe įgyvendinamas Programos uždavinys: - sukurti profesiniam ir technologiniam mokymui reikalingą infrastruktūrą. |
|||||||||||
7.2. |
Remiamos veiklos: 1. Statybos darbai pagal realų poreikį (iš jų: statyba, rekonstrukcija, kapitalinis remontas ir paprastasis remontas). 2. Įrangos pirkimas (iš jų: įrangos transportavimas iki diegimo vietos, diegimas ir mokymas ja dirbti). 3. Prekių pirkimas. 4. Paslaugų pirkimas (iš jų: auditas ir draudimas). 5. Projekto administravimas (iš jų: mokesčiai už komunalinius patarnavimus). |
|||||||||||
7.3. |
Remiamų veiklų detalizavimas ir jų įgyvendinimo etapai |
Laikotarpis (ketvirčiais) |
Finansavimo suma, mln. Lt |
|||||||||
1. Statybos darbai pagal realų poreikį (iš jų: statyba, rekonstrukcija, kapitalinis remontas ir paprastasis remontas). 2. Įrangos pirkimas (iš jų: įrangos transportavimas iki diegimo vietos, diegimas ir mokymas ja dirbti). 3. Prekių pirkimas. 4. Paslaugų pirkimas (iš jų: auditas ir draudimas). 5. Projekto administravimas (iš jų: mokesčiai už komunalinius patarnavimus). |
2011 m. II ketv. – 2013 m. II ketv. |
4,81 |
||||||||||
7.4. |
Pareiškėjas |
Profesinio mokymo ir kitos švietimo įstaigos |
||||||||||
7.5. |
Partneris |
Profesinio mokymo ir kitos švietimo įstaigos |
||||||||||
7.6. |
Tikslinės grupės |
Dėstytojai, mokytojai, profesijos mokytojai, mokiniai, studentai, kt. asmenys |
||||||||||
7.7. |
Veiklų grupės projektų atitikties kriterijai |
Projektas turi atitikti šios Programos nuostatas. |
||||||||||
7.8. |
Svarbos kriterijai, skirti projekto, pateikto pagal išankstinį kvietimą, svarbos vertinimui (toliau – svarbos kriterijai) |
Projektas turi atitikti šiuos svarbos kriterijus: 1. projektą teikianti institucija privalo turėti licenciją pirminiam (pagrindiniam) profesiniam mokymui; 2. projektą teikianti institucija turi turėti patirties profesinio mokymo plėtros srityje. Prioritetas teikiamas projektams: - kurie nepatenka į 2007–2013 m. valstybės projektų planavimo būdu finansuojamus projektus, skirtus profesinio mokymo įstaigos infrastruktūros atnaujinimui; - kai pagrįstas numatomos modernizuoti profesinio mokymo įstaigos perspektyvumas; - kai projektą įgyvendinanti profesinio mokymo įstaiga bus vienintelė iš profesinio mokymo įstaigų regione, gavusi Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansavimą infrastruktūros plėtrai; - kurie tiesiogiai susieti su profesinio ir technologinio mokymo prieinamumo didinimu; - kurie skatina darnaus vystymosi principo įgyvendinimą socialinėje srityje; - kurie įgyvendinami vykdant profesinio mokymo įstaigų optimizavimą. |
||||||||||
7.9. |
Projektų atrankos būdas |
Valstybės projektų planavimas |
||||||||||
7.10. |
Įgyvendinančioji institucija |
Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra |
||||||||||
7.11. |
Finansavimo intensyvumas |
100 proc. |
||||||||||
8. |
Modulinėms mokymo programoms skirtų mokymo priemonių rengimas, modulinių mokymo programų diegimas (mokymo vykdymas) profesinio mokymo įstaigose |
|||||||||||
8.1. |
Veiklų grupe įgyvendinami šie specialieji Programos tikslai: - didinti profesinio mokymo lankstumą; - gerinti besimokančiųjų asmenų pasirengimą praktinei veiklai. Veiklų grupe įgyvendinami Programos uždaviniai: - sukurti mokymo priemones, skirtas mokymui pagal modulines profesinio mokymo programas; - įdiegti modulines mokymo programas profesinio mokymo įstaigose. |
|||||||||||
8.2. |
Remiamos veiklos: 1. Modulinėms mokymo programoms skirtų mokymo priemonių rengimas (rengėjų mokymai, priemonių rengimas, sklaida). 2. Modulinių mokymo programų diegimas (mokymo vykdymas) profesinio mokymo įstaigose. |
|||||||||||
8.3. |
Remiamų veiklų detalizavimas ir jų įgyvendinimo etapai |
Laikotarpis (ketvirčiais) |
Finansavimo suma, mln. Lt |
|||||||||
1. Modulinėms mokymo programoms skirtų mokymo priemonių rengimas: 1.1. mokymo priemonių būklės Europos šalyse analizė; mokymo priemonių įvairovės (t. y. kas sudaro mokymo priemonių komplektą – vadovėliai, plakatai, užduočių rinkiniai ir pan.) nustatymas ir mokymo priemonių komplektų poreikių įvertinimas konkrečiame švietimo posrityje; sudaromas mokymo priemonių komplekto švietimo posrityje projektas ir mokymo priemonių rengimo planas; nustatomas mokymo priemonių komplektų tiražas; 1.2. mokymo programos parengimas mokymo priemonių rengėjams ir jų mokymas; 1.3. mokymo priemonių rengimas posrityje (kūrimas, vertimas ir adaptavimas Lietuvos profesinio mokymo sistemai – jei perkama iš kitų šalių, išbandymas, mokymo priemonių vertinimas); 1.4. mokymo priemonių leidyba. 2. Modulinių mokymo programų diegimas (mokymo vykdymas) profesinio mokymo įstaigose: 2.1. modulinių mokymo programų vykdytojų mokymai; 2.2. programų diegimas (vykdymas) profesinio mokymo įstaigose; 2.3. informavimas profesinio mokymo įstaigų, socialinių partnerių, dirbančių specialistų ir visuomenės apie projekto eigą, gautų rezultatų pristatymai. |
2011 m. I ketv.–2014 m. I ketv. |
79,57 |
||||||||||
8.4. |
Pareiškėjas |
Profesinio mokymo įstaigos |
||||||||||
8.5. |
Partneris |
Profesinio mokymo įstaigos |
||||||||||
8.6. |
Tikslinės grupės |
Mokytojai, profesijos mokytojai, mokiniai. |
||||||||||
8.7. |
Veiklų grupės projektų atitikties kriterijai |
Projektas turi atitikti šios Programos nuostatas. |
||||||||||
8.8. |
Svarbos kriterijai |
Projektas turi atitikti šiuos svarbos kriterijus: 1. projektą teikianti institucija privalo turėti licenciją pirminiam (pagrindiniam) profesiniam mokymui; 2. projektą teikianti institucija turi turėti patirties profesinio mokymo plėtros srityje; 3. projektą teikianti profesinio mokymo įstaiga turi sudaryti konsorciumą su atitinkamoje srityje teikiančiomis profesinį mokymą įstaigomis, t. y. sektorinį konsorciumą; 4. konkrečiame švietimo posrityje turi būti tik vienas pareiškėjas; 5. parengtų mokymo/mokymosi priemonių tiražas turi būti pakankamas aprūpinti visus mokymo tiekėjus toje srityje, mokinius, pagal poreikį įmonių darbuotojus; 6. vertinant parengtas mokymo/mokymosi priemones kalbos redaktorius – privalomas (turi būti patikrinta lietuvių kalba nepriklausomai nuo to, ar priemonė spausdinama, skelbiama tinklalapyje ir pan.); 7. parengtoms mokymo/mokymosi priemonėms turi būti gautas atitinkamos srities Metodinės komisijos pritarimas. |
||||||||||
8.9. |
Projektų atrankos būdas |
Valstybės projektų planavimas |
||||||||||
8.10. |
Įgyvendinančioji institucija |
Europos socialinio fondo agentūra |
||||||||||
8.11. |
Finansavimo intensyvumas |
97 proc. |
||||||||||
9. |
Vidinių profesinio mokymo kokybės užtikrinimo mechanizmų diegimas profesinio mokymo įstaigose |
|||||||||||
9.1. |
Veiklų grupe įgyvendinamas specialusis Programos tikslas: - gerinti profesinio mokymo kokybę. Veiklų grupe įgyvendinamas Programos uždavinys: - plėtoti vidinius profesinio mokymo kokybės užtikrinimo mechanizmus. |
|||||||||||
9.2. |
Remiamos veiklos: 1. Vidinių profesinio mokymo kokybės užtikrinimo mechanizmų diegimas. 2. Informavimas profesinio mokymo įstaigų, socialinių partnerių, dirbančių specialistų ir visuomenės apie projekto eigą, gautų rezultatų pristatymai. |
|||||||||||
9.3. |
Remiamų veiklų detalizavimas ir jų įgyvendinimo etapai |
Laikotarpis (ketvirčiais) |
Finansavimo suma, mln. Lt |
|||||||||
Vidinių profesinio mokymo kokybės užtikrinimo mechanizmų diegimas: 1. Personalo mokymai. 2. Vidinių profesinio mokymo kokybės užtikrinimo mechanizmų diegimas. 3. Informavimas profesinio mokymo įstaigų, socialinių partnerių, dirbančių specialistų ir visuomenės apie projekto eigą, gautų rezultatų pristatymai. |
2010 m. II ketv.–2012 m. IV ketv. |
6,0 |
||||||||||
9.4. |
Pareiškėjas |
Profesinio mokymo įstaigos |
||||||||||
9.5. |
Partneris |
Profesinio mokymo įstaigos |
||||||||||
9.6. |
Tikslinės grupės |
Mokytojai, profesijos mokytojai, mokiniai. |
||||||||||
9.7. |
Veiklų grupės projektų atitikties kriterijai |
Projektas turi atitikti šios Programos nuostatas. |
||||||||||
9.8. |
Svarbos kriterijai |
Projektas turi atitikti šiuos svarbos kriterijus: 1. projektą teikianti institucija privalo turėti licenciją pirminiam (pagrindiniam) profesiniam mokymui ir jų pagrindinė veiklos sritis turi būti profesinis mokymas; 2. projektą teikianti institucija turi turėti patirties kokybės vadybos diegimo srityje; 3. projektai turi apimti visas apskrityje esančias profesinio mokymo įstaigas. |
||||||||||
9.9. |
Projektų atrankos būdas |
Valstybės projektų planavimas |
||||||||||
9.10. |
Įgyvendinančioji institucija |
Europos socialinio fondo agentūra |
||||||||||
9.11. |
Finansavimo intensyvumas |
97 proc. |
||||||||||
10. |
Profesinio mokymo kokybės išorinio vertinimo vykdymas |
|||||||||||
10.1. |
Veiklų grupe įgyvendinamas šis specialusis Programos tikslas: - gerinti profesinio mokymo kokybę. Veiklų grupe įgyvendinamas Programos uždavinys: - vykdyti profesinio mokymo kokybės išorinį vertinimą. |
|||||||||||
10.2. |
Remiamos veiklos: 1. Profesinio mokymo kokybės išorinio vertinimo vykdymas. 2. Informavimas profesinio mokymo įstaigų, socialinių partnerių ir visuomenės apie projekto eigą, gautų rezultatų pristatymai. |
|||||||||||
10.3. |
Remiamų veiklų detalizavimas ir jų įgyvendinimo etapai |
Laikotarpis (ketvirčiais) |
Finansavimo suma, mln. Lt |
|||||||||
Profesinio mokymo kokybės išorinio vertinimo vykdymas: 1. Vertintojų mokymai. 2. Vertinimų vykdymas. 3. Atlikto profesinio mokymo kokybės išorinio vertinimo peržiūra ir rekomendacijų proceso tobulinimui parengimas. 4. Informavimas profesinio mokymo įstaigų, socialinių partnerių ir visuomenės apie projekto eigą, gautų rezultatų pristatymai. |
2011 m. II ketv.–2014 m. IV ketv. |
4,0 |
||||||||||
10.4. |
Pareiškėjas |
Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centras |
||||||||||
10.5. |
Partneris |
- |
||||||||||
10.6. |
Tikslinės grupės |
Mokytojai, ekspertai ir mokymosi visą gyvenimą sistemos administracijos darbuotojai. |
||||||||||
10.7. |
Veiklų grupės projektų atitikties kriterijai |
Projektas turi atitikti: 1. Šios Programos nuostatas. 2. Projektą teikianti institucija turi turėti patirties profesinio mokymo plėtros srityje ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšomis finansuojamų projektų vykdymo patirties. |
||||||||||
10.8. |
Projektų atrankos būdas |
Valstybės projektų planavimas |
||||||||||
10.9. |
Įgyvendinančioji institucija |
Europos socialinio fondo agentūra |
||||||||||
10.10. |
Finansavimo intensyvumas |
97 proc. |
||||||||||