LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL PAGRINDINIO PROFESINIO MOKYMO PROGRAMŲ RENGIMO IR ĮTEISINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2006 m. sausio 17 d. Nr. ISAK-90

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853; 2004, Nr. 103-3755) 37 straipsnio 4 dalimi ir atsižvelgdamas į Profesinio mokymo metodikos centro 2005 m. gegužės 23 d. pateiktas Pagrindinio profesinio mokymo programų bendrųjų reikalavimų vertinimo išvadas:

1. Tvirtinu Pagrindinio profesinio mokymo programų rengimo ir įteisinimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiais galios:

2.1. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2001 m. liepos 18 d. įsakymą Nr. 1167 „Dėl pagrindinio profesinio mokymo programų bendrųjų reikalavimų“ (Žin., 2001, Nr. 65-2393);

2.2. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2003 m. spalio 31 d. įsakymą Nr. ISAK-1523 „Dėl švietimo ir mokslo ministro 2001 m. liepos 18 d. įsakymo Nr. 1167 „Dėl pagrindinio profesinio mokymo programų bendrųjų reikalavimų“ pakeitimo“ (Žin., 2003, Nr. 104-4675);

2.3. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. lapkričio 10 d. įsakymą Nr. ISAK-1756 „Dėl švietimo ir mokslo ministro 2001 m. liepos 18 d. įsakymo Nr. 1167 „Dėl pagrindinio profesinio mokymo programų bendrųjų reikalavimų“ pakeitimo“ (Žin., 2004, Nr. 166-6069).

 

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                                     REMIGIJUS MOTUZAS

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo

ministro 2006 m. sausio 17 d. įsakymu

Nr. ISAK-90

 

PAGRINDINIO PROFESINIO MOKYMO PROGRAMŲ RENGIMO IR ĮTEISINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS IR SĄVOKOS

 

1. Pagrindinio profesinio mokymo programų rengimo ir įteisinimo tvarkos aprašas (toliau vadinama – Aprašas) reglamentuoja švietimo teikėjų, kurie turi juridinio asmens statusą (toliau vadinama – Teikėjas), pagrindinio profesinio mokymo programų (toliau vadinama – Programa) struktūrą, rengimą, vertinimą ir įteisinimą.

2. Aprašo reikalavimai taikomi visoms Programoms nepriklausomai nuo Teikėjo steigėjo (-ų).

3. Įteisintų Programų elektroninės versijos (MS-WORD formatu) saugomos Programų duomenų bazėje (toliau vadinama – Bazė). Programų duomenų bazę tvarko Profesinio mokymo metodikos centras (toliau vadinama – Centras).

4. Bazinė programa – tam tikra įregistruota Studijų ir mokymo programų registre (toliau vadinama – Registras) Programa, kuri teikiama kaip pavyzdinė nesant atitinkamo profesinio rengimo standarto (toliau vadinama – Standartas):

4.1. jei Programa įregistruota Registre iki 2005 m. birželio 1 d., Bazine programa laikoma Programos versija, įregistruota ir patvirtinta paskutiniam Teikėjui;

4.2. jei Programa įregistruota Registre vėliau nei 2005 m. birželio 1 d., Bazine programa laikoma Programos versija, įregistruota ir patvirtinta pirmajam Teikėjui.

5. Programų atitikties sąrašas – įregistruotų Registre Programų sugretinimas, leidžiantis nustatyti, ar būtina vertinti, kaip pasirengta vykdyti konkrečią programą.

6. Programų atitikties sąrašą bei jo papildymus ir/arba pakeitimus tvirtina švietimo ir mokslo ministras.

7. Centras kiekvienais metais iki kovo 1 d. teikia Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijai (toliau vadinama – Ministerija) siūlymą dėl Programų atitikties sąrašo papildymų ir/arba keitimų.

 

II. BENDRIEJI PROGRAMOS PARAMETRAI

 

8. Programos apimtis akademinėmis valandomis kiekvienais mokslo metais nustatoma švietimo ir mokslo ministro įsakymu patvirtintuose pagrindinio profesinio mokymo planuose.

9. Skirtingų pagrindinio profesinio mokymo pakopų Programoms nustatoma tokia bendra trukmė:

9.1. I pakopos – dveji metai. Atskira programa sudaroma mokiniams, norintiems įgyti pagrindinį išsilavinimą ir profesinę kvalifikaciją;

9.2. II pakopos – dveji metai;

9.3. III pakopos – treji metai;

9.4. IV pakopos – vieneri, pusantrų arba dveji metai. Programos trukmė priklauso nuo profesijos sudėtingumo.

10. Mokslo metų trukmė – keturiasdešimt darbo savaičių, jei dirbama penkias dienas per savaitę. Kitais atvejais darbo savaičių skaičių nustato Teikėjas. Mokslo metai skirstomi į du pusmečius. Vieno pusmečio trukmė – dvidešimt savaičių.

11. Mokinių savaitinis krūvis negali būti didesnis kaip 37 valandos. Mokiniams, turintiems 18 metų, praktinio mokymo metu savaitinis krūvis gali siekti ir 40 valandų.

12. Visiems mokiniams per mokslo metus skiriamos ne trumpesnės kaip vienuolikos savaičių atostogos, iš jų: dvi savaitės – šv. Kalėdų, viena savaitė – šv. Velykų. Kitų atostogų datas nustato Teikėjas.

13. Praktinis mokymas sudaro 60–70 procentų, specializacija – 10–15 procentų profesinio mokymo dalykams skirtų valandų.

14. Programoje gali būti numatytos kelios specializacijos, tačiau mokiniai renkasi tik vieną iš jų.

 

III. PROGRAMOS STRUKTŪRA

 

15. Programą sudaro:

15.1. Titulinis lapas (1 priedas);

15.2. Programos rengimo grupės sudėtis (2 priedas);

15.3. Turinys (3 priedas);

15.4. Programos paskirtis, šaltiniai ir bendrasis apibūdinimas (4 priedas);

15.5. Profesinės veiklos sritys, kompetencijos, kompetencijų ribos, mokymo tikslai, dalykai, kompetencijų vertinimas (5 priedas);

15.6. Mokymo planas (6 priedas);

15.7. Mokymo proceso grafikas (7 priedas);

15.8. Dalykų programos (8 priedas);

15.9. Gamybinės praktikos programa (9 priedas).

 

IV. PROGRAMŲ RENGIMAS IR PATEIKIMAS VERTINTI

 

16. Prieš pradėdamas rengti Programą, pagal kurią planuojama kitais kalendoriniais metais pradėti mokyti kvalifikuotus darbuotojus, Teikėjas ne vėliau kaip iki einamųjų kalendorinių metų rugsėjo 1 d. Ministerijai pateikia prašymą pritarti Programos rengimui kartu su Programos poreikio pagrindimu.

17. Ministerija per dešimt darbo dienų, bet ne vėliau kaip iki einamųjų kalendorinių metų rugsėjo 20 d., įvertina Programos poreikį ir vertinimo išvadą pateikia Teikėjui.

18. Jei Programos poreikio vertinimo išvada teigiama, Teikėjas Programai rengti sudaro darbo grupę iš ne mažiau kaip trijų asmenų, iš kurių bent vienas yra veiklos pasaulio atstovas.

19. Programa rengiama vadovaujantis šiuo Aprašu.

20. Jeigu Programa įregistruota Registre, tačiau ji yra Teikėjui nauja, ji rengiama:

20.1. jei yra atitinkamas Standartas – vadovaujantis tuo Standartu ir, esant poreikiui, naudojantis tam tikra Programa iš Bazės;

20.2. jei atitinkamo Standarto nėra – vadovaujantis Bazinės programos standartizuota dalimi ir, esant poreikiui, naudojantis visa Programa;

20.3. jeigu Programa rengiama naudojantis Programa iš Bazės ar Bazine programa, turi būti nurodyti pastarosios autoriai, o visi atlikti pakeitimai išryškinti kita spalva. Programos standartizuota dalis, išskyrus specializaciją, negali būti keičiama.

21. Jeigu Programa neįregistruota Registre ir yra atitinkamas Standartas, ji rengiama vadovaujantis tik juo.

22. Jeigu Programa neįregistruota Registre ir nėra atitinkamo Standarto, ji gali būti rengiama išimties tvarka tik gavus raštišką Ministerijos leidimą. Ministerija leidimą išduoda, jeigu:

22.1. darbdaviams atstovaujanti organizacija pateikia Ministerijai argumentuotą atitinkamos kvalifikacijos darbuotojų užsakymą;

22.2. Teikėjas vykdo projektą, kuriam suteikta Europos socialinio fondo parama įgyvendinant Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento priemones, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 2 d. nutarimu Nr. 935 (Žin., 2004, Nr. 123-4486);

22.3. šio Aprašo 22.1 ir 22.2 punktuose nustatytais atvejais Programos standartizuota dalis rengiama vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gegužės 30 d. įsakymu Nr. ISAK-771/A1-91 (Žin., 2003, Nr. 56-2512);

22.4. Teikėjas parengtą Programą suderina su darbdaviams atstovaujančia kompetentinga įstaiga;

22.5. Teikėjas, gavęs darbdaviams atstovaujančios kompetentingos įstaigos derinimą, pateikia Centrui Programos vertinimo paraišką ne vėliau kaip iki einamųjų kalendorinių metų spalio 31 d.

23. Programos paraišką sudaro:

23.1. prašymas vertinti Programą;

23.2. Ministerijos Programos poreikio vertinimo išvada ir/arba leidimas paraiškai (kopija);

23.3. darbdaviams atstovaujančios kompetentingos įstaigos derinimas (kopija);

23.4. du Programos egzemplioriai;

23.5. vienas CD su įdėta Programos elektronine versija (MS-WORD formatu).

24. Teikėjas, gavęs raštišką Ministerijos leidimą, išimties tvarka gali Programos vertinimo paraišką pateikti Centrui vėliau nustatyto termino. Ministerija leidimą išduoda tik šio Aprašo 22.1 ir 22.2 punktuose nustatytais atvejais ir tuo atveju, jei ne dėl Teikėjo kaltės pasidaro negalima laiku pateikti Programos vertinimo paraišką.

25. Jeigu patvirtinamas naujas Standartas ar esamo nauja redakcija, Teikėjas privalo atitinkamai pakoreguoti su Standartu susijusią Programą.

26. Teikėjas pateikia Programos atitikties Standartui paraišką Centrui iki dienos, nustatytos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo bei Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministrų atitinkamu įsakymu.

27. Programos atitikties Standartui paraišką sudaro:

27.1. prašymas įvertinti pakoreguotos Programos atitiktį atitinkamam Standartui;

27.2. vienas Programos egzempliorius;

27.3. vienas CD su įdėta Programos elektronine versija (MS-WORD formatu), kurioje atlikti pakeitimai išryškinti kita spalva.

 

V. PROGRAMŲ IR PASIRENGIMO JAS VYKDYTI VERTINIMAS

 

28. Programos vertinimas vykdomas vadovaujantis Mokymo kokybės vertinimo profesinėse mokyklose tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2001 m. sausio 18 d. įsakymu Nr. 73 (Žin., 2001, Nr. 65-2390).

29. Programos vertinimas baigiamas ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 31 d.

30. Atskirų programų vertinimo terminas, raštiškai suderintas su Ministerija, gali būti pratęsiamas, jei:

30.1. Programa vertinti pateikiama išimties tvarka pagal Aprašo 22 punktą;

30.2. dėl Aprašo 24 punkte numatyto atvejo pasidaro negalima pabaigti Programos vertinimo nustatytu laiku.

31. Centras per tris darbo dienas nuo Programos vertinimo išvados gavimo dienos teikia siūlymą Ministerijai, o jo kopiją – Teikėjui dėl teigiamai įvertintos Programos įteisinimo.

32. Teikėjas per tris darbo dienas nuo šio Aprašo 26 punkte įvardytos informacijos gavimo dienos pateikia Ministerijai Pagrindinio profesinio mokymo programos duomenis pagal Studijų ir mokymo programų registravimo ir registro užpildymo duomenimis tvarką, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2002 m. lapkričio 15 d. įsakymu Nr. 1869 (Žin., 2002, Nr. 114-5106).

33. Teikėjas įteisintos Programos elektroninę versiją (MS-WORD formatu), įdėtą CD, per tris darbo dienas nuo jos įteisinimo dienos pateikia Centrui. Kartu su Programos paraiška pateikti du Programos egzemplioriai ir vienas CD su įdėta Programos elektronine versija (MS-WORD formatu) grąžinami Teikėjui.

34. Jeigu Programa įregistruota Registre, tačiau ji yra Teikėjui nauja, pasirengimo vykdyti Programą vertinimo poreikį nustato pats Teikėjas, vadovaudamasis Programų atitikties sąrašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. balandžio 25 d. įsakymu Nr. ISAK-697 („Informaciniai pranešimai“, 2005, Nr. 35-324).

35. Jeigu Programa neįregistruota Registre, vertinti pasirengimą vykdyti Programą yra privaloma.

36. Teikėjas pateikia paraišką pasirengimo vykdyti Programą vertinimui atlikti, parengtą pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. vasario 1 d. įsakymo Nr. ISAK-153 „Dėl Ekspertizės vykdyti aukštesniųjų studijų ir pagrindinio profesinio mokymo programas tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 17-547) 5–7 punktus, per tris darbo dienas nuo Programos įteisinimo dienos, jei nėra pateikęs anksčiau.

37. Pasirengimas vykdyti Programą pradedamas vertinti tada, kai Programa įteisinama ir jos elektroninė versija (MS-WORD formatu) pateikiama Centrui.

38. Pasirengimo vykdyti Programą vertinimas baigiamas ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų balandžio 20 d.

39. Jei Teikėjas paraišką ekspertizės aktui gauti pateikia vėliau, nei nurodyta šio Aprašo 36 punkte, arba vėliau nei iki kitų kalendorinių metų vasario 25 d., pasirengimo vykdyti Programą vertinimas pradedamas ne anksčiau, kaip nurodyta šio Aprašo 37 punkte.

40. Programos atitiktį Standartui vertina Centras.

41. Visų Programų, pateiktų Centrui iki dienos, nustatytos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo bei Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministrų atitinkamu įsakymu, atitikties Standartams vertinimas baigiamas per šešiasdešimt kalendorinių dienų nuo jų pateikimo dienos.

42. Centras pateikia Ministerijai informaciją apie Programų atitikties Standartams vertinimo rezultatus per penkias darbo dienas nuo Programų atitikties Standartams vertinimo baigimo dienos.

 

VI. PROGRAMŲ ĮTEISINIMAS

 

43. Programų įteisinimą organizuoja Ministerija.

44. Teigiamai įvertintą Programą tvirtina Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministras arba jo įgaliotas asmuo, o kito pavaldumo įstaigų – jų steigėjas (-ai), suderinęs (-ę) su Ministerija.

45. Ministerija įteisina Programą per septynias darbo dienas nuo Centro siūlymo dėl teigiamai įvertintų programų įteisinimo gavimo dienos.

46. Programų įteisinimas baigiamas ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų vasario 20 d.

47. Licenciją mokyti pagal Teikėjui patvirtintą Programą išduoda Ministerija, vadovaudamasi Mokymo licencijavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 822 (Žin., 2004, Nr. 103-3797).

48. Teikėjas įteisina Programos, įregistruotos Registre, papildymą ir/arba pakeitimą tik tuo atveju, jei atskirų dalykų apimtis kinta ne daugiau kaip 10 procentų, o standartizuota Programos dalis nekinta. Kitais atvejais vadovaujamasi šiuo Aprašu.

______________

 

Pagrindinio profesinio mokymo programų

rengimo ir įteisinimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTERIJA

 

................................................................................................................................................................

(Teikėjo pavadinimas, kodas)

 

PATVIRTINTA

........................................................................

(Teikėjo steigėjas)

........................................................................

(Data ir įsakymo Nr.)

 

................................................................................................................................................................

(Programos pavadinimas)

 

Valstybinis kodas: ................................................................................................................................

 

Suteikiama profesinė kvalifikacija: .......................................................................................................

 

Specializacijos: .....................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

 

Bazinis išsilavinimas: ............................................................................................................................

 

Mokymo trukmė: ..................................................................................................................................

 

SUDERINTA[1]: ...................................................................................................................................

                                          Švietimo ir mokslo ministerijos Profesinio ir tęstinio mokymo departamento direktorius

...............................................................................................................................................................

(Vardas, pavardė)

200... m. ............... mėn. ...... d.

 

SUDERINTA: ....................................................................................................................................

(Darbdaviams atstovaujanti kompetentinga įstaiga)

...............................................................................................................................................................

(Vardas, pavardė, pareigos, parašas)

 

200... m. ............... mėn. ...... d.

Centrinės profesinio mokymo ekspertų komisijos/Profesinio mokymo metodikos centro sprendimas:

...............................................................................................................................................................

(Centrinės profesinio mokymo ekspertų komisijos pirmininko/Profesinio mokymo metodikos centro direktoriaus vardas, pavardė, parašas)

                                                                                         200... m. ............... mėn. ...... d.

_________________

 

 

Pagrindinio profesinio mokymo programų

rengimo ir įteisinimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

PROGRAMOS RENGIMO GRUPĖ*

 

Grupės vadovas: .................................................................................................................................

(Vardas, pavardė, pareigos)

Nariai:

1. ...........................................................................................................................................................

(Vardas, pavardė, pareigos)

2. ...........................................................................................................................................................

(Vardas, pavardė, pareigos)

 

PROGRAMOS RENGIMO DARBO GRUPĖ**

 

Grupės vadovas: .................................................................................................................................

(Vardas, pavardė, pareigos, parašas)

Nariai:

1.............................................................................................................................................................

(Vardas, pavardė, pareigos, parašas)

2.............................................................................................................................................................

(Vardas, pavardė, pareigos, parašas)

______________

 

 

Pagrindinio profesinio mokymo programų

rengimo ir įteisinimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

TURINYS

 

 

 

p.sk.

1.

Mokymo programos paskirtis, šaltiniai ir bendrasis apibūdinimas

xx

2.

Profesinės veiklos sritys, kompetencijos, kompetencijų ribos, mokymo tikslai, dalykai, kompetencijų vertinimas

xx

3.

Specializacijos veiklos sritys, kompetencijos, kompetencijų ribos, mokymo tikslai, dalykai, kompetencijų vertinimas

xx

4.

Mokymo planas

xx

5.

Mokymo proceso grafikas

xx

6.

Dalykų programos

xx

 

6.1.

xx

 

6.2.

xx

 

6.3. ir t.t.

xx

7.

Gamybinės praktikos programa

xx

______________

 

 

Pagrindinio profesinio mokymo programų

rengimo ir įteisinimo tvarkos aprašo

4 priedas

 

MOKYMO PROGRAMOS PASKIRTIS, ŠALTINIAI IR BENDRASIS APIBŪDINIMAS

 

1. Programos paskirtis (pagrindinis programos tikslas).

2. Programos šaltiniai:

2.1. norminiai aktai, dokumentai, kuriais vadovautasi rengiant programą;

2.2. kvalifikuotų darbuotojų poreikio atliktų tyrimų išvados.

3. Bendrasis programos apibūdinimas:

3.1. profesijos ir specializacijų trumpas apibūdinimas;

3.2. bazinis išsilavinimas, reikalingas profesijai įgyti;

3.3. mokymo trukmė ir programos apimtis;

3.4. baigiamasis įvertinimas ir suteikiama kvalifikacija.

______________

 

 

Pagrindinio profesinio mokymo programų

rengimo ir įteisinimo tvarkos aprašo

5 priedas

 

PROFESINĖS VEIKLOS SRITYS, KOMPETENCIJOS, KOMPETENCIJŲ RIBOS, MOKYMO TIKSLAI, DALYKAI, KOMPETENCIJŲ VERTINIMAS

 

Veiklos sritys*

Kompetencijų apibudinimas

Mokymo tikslai****

Dalykai*****

Kompetencijų vertinimas******

kompetencijos**

kompetencijų ribos***

1

1.1

 

1.1.1

 

 

1.1.2 ir t.t.

 

1.2 ir t.t.

 

1.2.1

 

 

1.2.2 ir t.t.

 

2

2.1

 

2.1.1

 

 

2.1.2 ir t.t.

 

2.2 ir t.t.

 

2.2.1

 

 

2.2.2 ir t.t.

 

 

* Veiklos sritis – tai tam tikra darbuotojo savarankiška profesinės veiklos dalis.

** Kompetencija – tai sėkmingos veiklos demonstravimas, tam tikro darbo atlikimas panaudojant turimas žinias ir gebėjimus.

*** Kompetencijų ribos – tai skirtingi kompetencijų pasireiškimo variantai.

**** Mokymo tikslai – tai mokinio žinių ir gebėjimų, būtinų atitinkamai kompetencijai įgyti, apibūdinimas.

***** Dalykai – mokymo tikslo turi būti siekiama per kelis dalykus.

****** Kompetencijų vertinimas – tai vertinimo nuorodos, kokios žinios ir gebėjimai turi būti įvertinami.

 

SPECIALIZACIJOS PROFESINĖS VEIKLOS SRITYS, KOMPETENCIJOS, KOMPETENCIJŲ RIBOS, MOKYMO TIKSLAI, DALYKAI, KOMPETENCIJŲ VERTINIMAS*

 

Veiklos sritys

Kompetencijų apibudinimas

Mokymo tikslai

Dalykai

Kompetencijų vertinimas

kompetencijos

kompetencijų ribos

1

1.1

 

1.1.1

 

 

1.1.2 ir t.t.

 

1.2 ir t. t.

 

1.2.1

 

 

1.2.2 ir t.t.

 

 

* Kiekvienai numatytai specializacijai sudaroma atskira lentelė

______________

 

 

Pagrindinio profesinio mokymo programų

rengimo ir įteisinimo tvarkos aprašo

6 priedas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTERIJA

....................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

(Teikėjo pavadinimas)

 

Tvirtinu .............................................................

                                             (Parašas)

...........................................................................

 (Teikėjo vadovo vardas, pavardė)

.........................................................................

                                                                                                                                                     (Data)

 

MOKYMO PLANAS

 

................................................................................................................................................................

(Programos pavadinimas)

 

Kodas ir suteikiama kvalifikacija:

................................................................................................................................................................

Specializacijos:

................................................................................................................................................................

Bazinis išsilavinimas: .............................................................................................................................

Programos trukmė: ................................................................................................................................

 

 

 

Dalykų pavadinimas

Egzaminai

 

Visai programai

Teorijai

Praktiniam mokymui

I kursui

II kursui

III kursui

I

pusmetis

II

pusmetis

viso

I

pusmetis

II

pusmetis

viso

I

pusmetis

II

pusmetis

viso

20 sav.

20 sav.

20 sav.

20 sav.

20 sav.

20 sav.

1. Profesinio mokymo dalykai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1. Bendrieji dalykai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.1. Ekonomikos ir verslo pagrindai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.2. Civilinė sauga

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2. Specialybės mokymas (teorija, praktika ir baigiamieji kvalifikacijos egzaminai)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.1. XXXXXXXX

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.2. XXXXXXXX

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3. Specializacija

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.4. Gamybinė praktika

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Bendrojo lavinimo dalykai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1. Dorinis ugdymas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2. Kalbos kultūra ir specialybės kalba

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.3. Kūno kultūra

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.4. XXXXXXXX

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Papildomasis ugdymas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

______________

 

 

 

 

Pagrindinio profesinio mokymo programų

rengimo ir įteisinimo tvarkos aprašo

7 priedas

 

MOKYMO PROCESO GRAFIKAS

 

Paaiškinimai:

A – atostogos

GP – gamybinė (baigiamoji) praktika

E – egzaminai

P – praktinis mokymas

T – teorija

 

SAVAITĖS Nr.

MĖNESIAI

KURSAI

I

II

III

1

RUGSĖJIS

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

5

SPALIS

 

 

 

6

 

 

 

 

7

 

 

 

 

8

 

 

 

 

9

 

 

 

 

10

LAPKRITIS

 

 

 

11

 

 

 

 

12

 

 

 

 

13

 

 

 

 

14

GRUODIS

 

 

 

15

 

 

 

 

16

 

 

 

 

17

 

 

 

 

18

SAUSIS

 

 

 

19

 

 

 

 

20

 

 

 

 

21

 

 

 

 

22

 

 

 

 

23

VASARIS

 

 

 

24

 

 

 

 

25

 

 

 

 

26

 

 

 

 

27

KOVAS

 

 

 

28

 

 

 

 

29

 

 

 

 

30

 

 

 

 

31

BALANDIS

 

 

 

32

 

 

 

 

33

 

 

 

 

34

 

 

 

 

35

 

 

 

 

36

GEGUŽĖ

 

 

 

37

 

 

 

 

38

 

 

 

 

39

 

 

 

 

40

BIRŽELIS

 

 

 

41

 

 

 

 

42

 

 

 

 

43

 

 

 

 

44

LIEPA

 

 

 

45

 

 

 

 

46

 

 

 

 

47

 

 

 

 

48

RUGPJŪTIS

 

 

 

49

 

 

 

 

50

 

 

 

 

51

 

 

 

 

52

 

 

 

 

______________

 

 

Pagrindinio profesinio mokymo programų

rengimo ir įteisinimo tvarkos aprašo

8 priedas

 

Tvirtinu .............................................................

                                        (Parašas)

...........................................................................

       (Teikėjo vadovo vardas, pavardė)

...........................................................................

                                                 (Data)

 

DALYKO PROGRAMA

 

................................................................................................................................................................

(Dalyko pavadinimas)

 

1. Dalyko tikslai*:

1.1. .........................................................................................................................................................

1.2. ir t.t.

2. Mokymo tikslai, dalyko turinys, valandų skaičius:

 

Mokymo tikslai**

Dalyko turinys (pagrindinių temų pavadinimai)***

Valandų skaičius****

teorijai

praktiniam mokymui

1.1.1.

1.

+

+

2.

+

 

2.1.2.

3.

 

+

3.3.3.

4.

+

 

5. ir t.t.

 

+

Iš viso

 

 

* Rekomenduojama formuluoti ne mažiau kaip tris dalyko tikslus.

** Mokymo tikslai, kurių siekiama per šį dalyką, įrašomi iš 5 priedo.

*** Pagrindinės temos, kuriomis pasiekiamas konkretus mokymo tikslas, įrašomos

chronologine tvarka.

**** + Valandos gali būti skiriamos teorijai ir praktiniam mokymui arba tik teorijai ir tik

praktiniam mokymui.

 

3. Mokymo rezultatų vertinimo būdai.

 

4. Materialieji ištekliai ir jų trumpas apibūdinimas[2]:

4.1. Kabinetai, laboratorijos, dirbtuvės.

4.2. Techninių mokymo priemonių bei įrengimų sąrašas (jei galite, nurodykite tipą, modelį bei pagaminimo metus).

4.3. Mokymo – mokymosi priemonių sąrašas:

 

Eil. Nr.

Mokymo ir mokymosi priemonė (pagal bibliografines taisykles)

Mokymo ir mokymosi priemonės rūšis (1)

Mokymo ir mokymosi priemonės tipas (2)

1.

 

 

 

2

 

 

 

...

 

 

 

Lentelėje pateikite mokymo ir mokymosi priemones (pagal bibliografines taisykles), nurodydami mokymo ir mokymosi priemonės rūšį bei tipą pagal klasifikaciją:

(1) Mokymo ir mokymosi priemonių rūšys: vadovėlis, mokytojo knyga, užduočių rinkinys, plakatas, konspektas, kompiuterinė mokomoji programa ir kita (periodika, interneto puslapis, techninė kortelė ir pan.).

(2) Mokymo ir mokymosi priemonių tipai: spaudinys, elektroninis spaudinys, internetas, garso įrašas, vaizdo įrašas ir kita.

 

Programą parengė: ................................................................................................................................

(Vardas, pavardė, parašas)

______________

 

 

Pagrindinio profesinio mokymo programų

rengimo ir įteisinimo tvarkos aprašo

9 priedas

 

Tvirtinu..............................................................

                                               (Parašas)

...........................................................................

   (Teikėjo vadovo vardas, pavardė)

...........................................................................

                                                                                                                         (Data)

 

GAMYBINĖS PRAKTIKOS PROGRAMA*

 

1. Gamybinės praktikos tikslai:**

1.1. ............................................................................................................................................

1.2. ir t.t.

 

2. Mokymo tikslai, praktikos turinys, valandų skaičius:

 

Mokymo tikslai***

Praktikos turinys (pagrindinių temų pavadinimai)

Valandų skaičius

1.1.1.

1.

 

1.2.3.

2.2.2.

2.

 

3.1.3. ir t. t.

3.

 

4. ir t. t.

 

Iš viso

 

 

* Gamybinė praktika – tai baigiamajame kurse atliekamas praktinis profesijos mokymas įmonėje arba mokymo įstaigoje.

** Rekomenduojama formuluoti ne mažiau kaip tris praktikos tikslus.

*** Mokymo tikslai, kurių siekiama per gamybinės praktikos atskiras temas, įrašomi iš 5 priedo.

 

3. Gamybinės praktikos vertinimo būdai.

 

Programą parengė: ................................................................................................................................

(Vardas, pavardė, parašas)

______________

 

 



[1] Pildoma tais atvejais, kai Teikėjo steigėjas nėra Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija.

 

* Pildoma tuomet, kai Teikėjas, rengdamas Programą, naudojasi Programa iš Programų duomenų bazės.

** Programos rengimo darbo grupė sudaroma Teikėjo vadovo įsakymu iš ne mažiau kaip trijų asmenų, iš kurių bent vienas yra veiklos pasaulio atstovas.

 

[2] Turimus išteklius prašome pažymėti žvaigždute *