LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL PREKYBOS, PRAMONĖS IR AMATŲ RŪMŲ BEI JŲ ASOCIACIJOS REGISTRAVIMO TVARKOS PATVIRTINIMO

 

1996 m. sausio 29 d. Nr. 153

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos prekybos, pramonės ir amatų rūmų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 99-2201), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Prekybos, pramonės ir amatų rūmų bei jų asociacijos registravimo tvarką (pridedama).

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                                ADOLFAS ŠLEŽEVIČIUS

 

TEISINGUMO MINISTRAS                                                                            JONAS PRAPIESTIS

______________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1996 m. sausio 29 d. nutarimu Nr. 153

 

Prekybos, pramonės ir amatų rūmų bei

jų asociacijos registravimo tvarka

 

Bendroji dalis

 

1. Ši tvarka reglamentuoja Prekybos, pramonės ir amatų rūmų (toliau vadinama – rūmai) bei jų asociacijos registravimą.

2. Rūmai bei jų asociacija steigiami pagal Lietuvos Respublikos prekybos, pramonės ir amatų rūmų įstatymą.

3. Rūmus bei jų asociaciją registruoja Ekonomikos ministerija (toliau vadinama – registro tvarkytoja).

 

Rūmų įregistravimas

 

4. Įregistruodami steigiamus rūmus, steigėjai arba jų įgalioti asmenys pateikia registro tvarkytojui šiuos dokumentus:

4.1. prašymą įregistruoti rūmus, kuriame turi būti nurodyta:

rūmų pavadinimas;

buveinės adresas;

veiklos pobūdis;

rūmų tarybos narių vardai ir pavardės, namų adresai, asmens kodai;

rūmų prezidento vardas ir pavardė, namų adresas, asmens kodas;

rūmų viceprezidentų vardai ir pavardės, namų adresai, asmens kodai;

revizijos komisijos pirmininko vardas ir pavardė, namų adresas, asmens kodas;

revizijos komisijos narių vardai ir pavardės, namų adresai, asmens kodai;

administracijos vadovo (generalinio direktoriaus) vardas ir pavardė, namų adresas, asmens kodas;

4.2. steigiamojo susirinkimo protokolą (arba jo kopiją, patvirtintą notaro). Prie protokolo pridedamas steigėjų sąrašas (įmonių, įstaigų ir organizacijų pavadinimai ar fizinių asmenų vardai ir pavardės, adresai, kodai). Steigiamojo susirinkimo protokole turi būti išdėstyti šie darbotvarkės punktai:

susirinkimo sprendimas įsteigti rūmus;

rūmų įstatų tvirtinimas;

rūmų tarybos narių, prezidento, viceprezidentų, revizijos komisijos ir jos pirmininko rinkimai, tarybos sprendimas dėl administracijos vadovo paskyrimo;

asmenų, įgaliotų pasirašyti rūmų steigimo dokumentus, rinkimas;

asmens, įgalioto tvarkyti rūmų steigimo ir registravimo reikalus, paskyrimas;

4.3. rūmų įstatus (2 egzempliorius). Įstatuose turi būti nurodyta:

rūmų pavadinimas;

buveinės adresas;

rūmų tikslai, funkcijos ir uždaviniai;

veiklos trukmė;

narių teisės ir pareigos;

narių priėmimo, jų išstojimo ir pašalinimo iš rūmų tvarka bei sąlygos;

valdymo organų sudarymo tvarka, jų kompetencija, funkcijos ir atsakomybė, renkamųjų valdymo organų bei jų narių atšaukimo tvarka;

filialų steigimo bei likvidavimo tvarka;

turto ir lėšų šaltiniai;

ūkinės-finansinės veiklos kontrolė;

įstatų priėmimo, jų keitimo ir papildymo tvarka;

rūmų reorganizavimo ir likvidavimo tvarka;

kitos nuostatos, neprieštaraujančios Lietuvos Respublikos įstatymams bei kitiems teisės aktams;

4.4. patalpų savininko pažymą apie patalpų suteikimą rūmų buveinei ir veiklai, taip pat patalpų nuosavybės dokumento kopiją. Pažymoje būtina nurodyti patalpų adresą, kam jos priklauso, kokiu pagrindu, kuriam laikui patalpos suteikiamos rūmams. Pažyma turi būti patvirtinta administracijos vadovo parašu ir antspaudu (jeigu patalpų savininkas – juridinis asmuo) arba savininko – fizinio asmens parašu, patvirtintu notaro;

4.5. dokumentą apie registravimo mokesčio sumokėjimą;

4.6. vietos savivaldybės leidimą veiklai;

4.7. dokumento apie rūmų vardo įregistravimą nuorašą.

5. Įregistravus rūmus, tai pažymima abiejuose pateiktų įstatų egzemplioriuose (nurodomas rūmams suteiktas identifikavimo kodas ir data). Vienas įstatų egzempliorius su tokiu įrašu grąžinamas steigėjams ar jų įgaliotam asmeniui.

6. Registro tvarkytojas patikrina rūmams įregistruoti pateiktus šios tvarkos 4 punkte nurodytus dokumentus. Jeigu pateikti ne visi dokumentai, kurių reikia rūmams įregistruoti, arba dokumentai neatitinka įstatymų bei šios tvarkos reikalavimų, jie grąžinami steigėjams. Kai pateikiami visi tinkamai parengti dokumentai, registro tvarkytojas ne vėliau kaip per 15 dienų įregistruoja rūmus registravimo knygoje. Steigėjams ar jų įgaliotam asmeniui užpildžius registravimo duomenis, registro tvarkytojas išduoda rūmų registravimo pažymėjimą.

Registro tvarkytojas per 5 dienas nuo rūmų įregistravimo pažymėjimo išdavimo kompiuteriniu paštu išsiunčia koduotus registravimo duomenis (kortą) vyriausiajam registro tvarkytojui. Rūmams suteikiamas ūkio subjekto (įmonės rūšies) kodas – 62, santrumpa – PR.

7. Registro tvarkytojas tvarko ir atskirose bylose laiko visus įregistruotų rūmų pateiktus registravimo dokumentus ir dokumentus apie registravimo duomenų, įstatų pakeitimus bei papildymus.

8. Už rūmų įregistravimą mokamas žyminis mokestis, nustatytas 1994 m. birželio 23 d. Lietuvos Respublikos žyminio mokesčio įstatyme Nr. I-508 (Žin., 1994, Nr. 51-950, Nr.; 1995, Nr. 47-1135) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. lapkričio 11 d. nutarime Nr. 1123 „Dėl žyminio mokesčio tarifų bei Žyminio mokesčio mokėjimo ir grąžinimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1994, Nr. 89-1732; 1995, Nr. 49-1203).

 

Rūmų registravimo dokumentų ir

duomenų pakeitimai bei papildymai

 

9. Apie rūmų registravimo dokumentų ir duomenų pakeitimus bei papildymus administracijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo privalo pranešti registro tvarkytojui per 10 dienų nuo šių pakeitimų bei papildymų padarymo dienos.

10. Keičiant arba papildant registravimo dokumentus ar duomenis, registro tvarkytojui pateikiama:

10.1. prašymas įregistruoti pakeitimus ar papildymus (nurodant pakeistus ar papildytus duomenis ir išvardijant pateikiamus dokumentus);

10.2. valdymo organo, turinčio teisę pakeisti registravimo dokumentus ar duomenis, sprendimas;

10.3. įstatų pakeitimai ir papildymai, pasirašyti rūmų generalinės asamblėjos įgalioto asmens ir patvirtinti rūmų antspaudu.

 

Rūmų likvidavimas ir išregistravimas

 

11. Rūmai likviduojami Lietuvos Respublikos prekybos, pramonės ir amatų rūmų įstatymo numatytais atvejais.

12. Generalinei asamblėjai ar teismui priėmus sprendimą likviduoti rūmus, įstatuose nustatyta tvarka skiriamas likvidatorius. Likvidatorius pateikia registro tvarkytojui šiuos dokumentus, kurių reikia likviduojamų rūmų statusui įgyti:

12.1. prašymą suteikti likviduojamų rūmų statusą (nurodant sprendimo likviduoti rūmus priėmimo datą bei duomenis apie likvidatorių);

12.2. sprendimo likviduoti rūmus nuorašą;

12.3. rūmų įregistravimo pažymėjimo originalą.

13. Suteikus rūmams likviduojamų rūmų statusą, jų įregistravimo pažymėjime prieš rūmų pavadinimą įrašoma „Likviduojami“. Įrašas patvirtinamas registro tvarkytojo paskirto atsakingo asmens parašu ir registro tvarkytojo antspaudu.

14. Pasibaigus likvidavimo procedūrai, rūmai išregistruojami.

15. Kad rūmai būtų išregistruoti, likvidatorius registro tvarkytojui pateikia:

15.1. prašymą išregistruoti rūmus;

15.2. rūmų veiklos užbaigimo aktą;

15.3. rūmų įregistravimo pažymėjimo originalą;

15.4. bankų išduotas pažymas apie sąskaitų uždarymą;

15.5. miesto (rajono) valstybinės mokesčių inspekcijos išduotą atsiskaitymo su biudžetu pažymą;

15.6. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos (arba jos filialo) išduotą atsiskaitymo su ja pažymą;

15.7. policijos komisariato išduotą dokumentą apie antspaudo sunaikinimą.

 

Prekybos, pramonės ir amatų rūmų asociacijos registravimas

 

16. Prekybos, pramonės ir amatų rūmų asociacijos (toliau vadinama – asociacija) steigimą ir veiklą reglamentuoja Lietuvos Respublikos prekybos, pramonės ir amatų rūmų įstatymas.

17. Norėdami įregistruoti asociaciją, jos steigėjai ar jų įgalioti asmenys pateikia registro tvarkytojui šiuos dokumentus:

17.1. prašymą įregistruoti asociaciją (nurodydami jos pavadinimą, buveinės adresą, asociacijos prezidento, kitų įstatuose numatytų valdymo organų vadovų vardus ir pavardes, adresus ir asmens kodus);

17.2. asociacijos steigiamojo susirinkimo protokolo nuorašą, patvirtintą notaro, pridedant asociacijos narių sąrašą;

17.3. įstatus (2 egzempliorius). Įstatuose turi būti nurodyta:

asociacijos pavadinimas;

buveinės adresas;

asociacijos tikslai, funkcijos ir uždaviniai;

veiklos trukmė;

narių teisės ir pareigos;

narių priėmimo, jų išstojimo ir pašalinimo iš asociacijos tvarka bei sąlygos;

valdymo organų sudarymo tvarka, jų kompetencija, funkcijos ir atsakomybė, renkamųjų valdymo organų bei jų narių atšaukimo tvarka;

turto ir lėšų šaltiniai;

ūkinės-finansinės veiklos kontrolė;

įstatų priėmimo, keitimo ir papildymo tvarka;

asociacijos reorganizavimo ir likvidavimo tvarka;

kitos nuostatos, neprieštaraujančios Lietuvos Respublikos įstatymams ir normatyviniams aktams;

17.4. patalpų savininko pažymą apie patalpų suteikimą asociacijos buveinei ir veiklai, taip pat patalpų nuosavybės dokumento kopiją. Pažymoje būtina nurodyti patalpų adresą, kam jos priklauso, kokiu pagrindu, kuriam laikui patalpos suteikiamos asociacijai. Pažyma turi būti patvirtinta administracijos vadovo parašu ir antspaudu (jeigu patalpų savininkas – juridinis asmuo) arba savininko – fizinio asmens parašu, patvirtintu notaro;

17.5. dokumentą, patvirtinantį, jog sumokėtas registravimo mokestis;

17.6. dokumento, patvirtinančio asociacijos vardo įregistravimą, nuorašą.

18. Asociacijos įregistravimo mokesčio dydis nustatytas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. lapkričio 11 d. nutarime Nr. 1123.

19. Suteikiant asociacijai identifikacinį kodą, išduodant jai įregistravimo pažymėjimą, keičiant ir papildant registravimo dokumentus ar duomenis, suteikiant asociacijai likviduojamos įmonės statusą ir išregistruojant ją, laikomasi tos pačios tvarkos, kaip ir rūmų atžvilgiu.

______________