Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2003 M. GEGUŽĖS 14 D. NUTARIMO NR. 587 „DĖL DARBŲ, KURIUOSE GALI BŪTI TAIKOMA IKI DVIDEŠIMT KETURIŲ VALANDŲ PER PARĄ DARBO LAIKO TRUKMĖ, SĄRAŠO, DARBO IR POILSIO LAIKO YPATUMŲ EKONOMINĖS VEIKLOS SRITYSE, DARBŲ, SĄLYGŲ, KURIOMS ESANT GALI BŪTI ĮVEDAMA SUMINĖ DARBO LAIKO APSKAITA, SUMINĖS DARBO LAIKO APSKAITOS ĮVEDIMO ĮMONĖSE, ĮSTAIGOSE, ORGANIZACIJOSE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2009 m. balandžio 29 d. Nr. 363

Vilnius

 

Siekdama užtikrinti 2008 m. rugpjūčio 20 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 859/2008, iš dalies keičiančio Tarybos reglamentą (EEB) Nr. 3922/91 dėl bendrųjų techninių reikalavimų ir administracinės tvarkos, taikomų komerciniam vežimui orlaiviais (OL 2008 L 254, p. 1), nuostatų įgyvendinimą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gegužės 14 d. nutarimą Nr. 587 „Dėl darbų, kuriuose gali būti taikoma iki dvidešimt keturių valandų per parą darbo laiko trukmė, sąrašo, Darbo ir poilsio laiko ypatumų ekonominės veiklos srityse, Darbų, sąlygų, kurioms esant gali būti įvedama suminė darbo laiko apskaita, suminės darbo laiko apskaitos įvedimo įmonėse, įstaigose, organizacijose tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 48-2120; 2005, Nr. 103-3815; 2007, Nr. 100-4073; 2008, Nr. 119-4500):

1.1. Išdėstyti preambulę taip:

„Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569) 144 straipsnio 4 dalimi, 148 straipsniu ir 149 straipsnio 3 dalimi, 1991 m. gruodžio 16 d. Tarybos reglamento (EEB) Nr. 3922/91 dėl techninių reikalavimų ir administracinės tvarkos suderinimo civilinės aviacijos srityje (OL 2004 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 1 tomas, p. 348) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2008 m. rugpjūčio 20 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 859/2008 (OL 2008 L 254, p. 1), nuostatomis, įgyvendindama 2003 m. lapkričio 4 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2003/88/EB dėl tam tikrų darbo laiko organizavimo aspektų (OL 2004 m. specialusis leidimas, 5 skyrius, 4 tomas, p. 381) ir Europos Sąjungos direktyvų, nustatančių darbo laiko ypatumus atskiroms ekonominės veiklos sritims, nuostatas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:“.

1.2. Nurodytuoju nutarimu patvirtintuose Darbo ir poilsio laiko ypatumuose ekonominės veiklos srityse:

1.2.1. Papildyti nauju 1.2 punktu (ankstesniuosius 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8 ir 1.9 punktus laikant 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8, 1.9 ir 1.10 punktais):

1.2. 147 straipsnio 2 dalies nuostata dėl penkių dienų darbo savaitės su dviem poilsio dienomis – civilinėje aviacijoje.“

1.2.2. Papildyti šiuo 1.11 punktu:

1.11. 161 straipsnio 5 dalies nuostata dėl dviejų poilsio dienų suteikimo iš eilės – civilinėje aviacijoje.“

1.2.3. Išdėstyti 22 punktą taip:

22. Darbo ir poilsio laiko ypatumus civilinėje aviacijoje nustato 1991 m. gruodžio 16 d. Tarybos reglamento (EEB) Nr. 3922/91 dėl techninių reikalavimų ir administracinės tvarkos suderinimo civilinės aviacijos srityje (OL 2004 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 1 tomas, p. 348) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2008 m. rugpjūčio 20 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 859/2008 (OL 2008 L 254, p. 1) (toliau vadinama – Reglamentas), III priedo Q skirsnis ir 2000 m. lapkričio 27 d. Tarybos direktyva 2000/79/EB dėl Europos aviakompanijų asociacijos (AEA), Europos transporto darbuotojų federacijos (ETF), Europos skrydžių įgulų asociacijos (ECA), Europos regioninių aviakompanijų asociacijos (ERA) ir Tarptautinės oro vežėjų asociacijos (IACA) Europos susitarimo dėl civilinės aviacijos mobiliųjų darbuotojų darbo laiko organizavimo (OL 2004 m. specialusis leidimas, 5 skyrius, 4 tomas, p. 75).

Darbo ir poilsio laiko civilinėje aviacijoje klausimus, kurių Darbo ir poilsio laiko ypatumai ekonominės veiklos srityse nereguliuoja, reglamentuoja Reglamento III priedo Q skirsnis.“

1.2.4. Išdėstyti 23 punktą taip:

23. Civilinės aviacijos mobilieji darbuotojai – civilinio orlaivio įgulos nariai, kurių darbo laiką sudaro tarnybinis skrydžio laikas, darbo laikas padaliniuose, budėjimo laikas.“

1.2.5. Pripažinti netekusiu galios 24 punktą.

1.2.6. Pripažinti netekusiu galios 25 punktą.

1.2.7. Pripažinti netekusiu galios 26 punktą.

1.2.8. Pripažinti netekusiu galios 27 punktą.

1.2.9. Pripažinti netekusiu galios 28 punktą.

1.2.10. Pripažinti netekusiu galios 29 punktą.

1.2.11. Išdėstyti 30 punktą taip:

30. Tarnybinio skrydžio laiko, budėjimo ir darbo padaliniuose darbo laiko bendra trukmė – ilgiausias darbo laikas per metus – yra 2000 valandų ir turi būti išdėstoma kuo tolygiau.“

1.2.12. Išdėstyti 31 punktą taip:

31. Visas skrydžių laikas neturi viršyti 900 valandų per metus.“

1.2.13. Pripažinti netekusiu galios 32 punktą.

1.2.14. Pripažinti netekusiu galios 33 punktą.

1.2.15. Išdėstyti 34 punktą taip:

34. Atsižvelgiant į civilinės aviacijos paslaugų poreikį, priklausantį nuo metų laiko ir kitų aplinkybių, civilinės aviacijos mobiliesiems darbuotojams sudaromi darbo grafikai, su kuriais darbuotojai supažindinami prieš 2 savaites iki jų įsigaliojimo. Atsižvelgiant į civilinės aviacijos darbo specifiką, kolektyvinėse sutartyse gali būti numatyti kiti supažindinimo su darbo grafikais terminai.“

1.2.16. Pripažinti netekusiu galios 36 punktą.

1.2.17. Pripažinti netekusiu galios 37 punktą.

1.2.18. Pripažinti netekusiu galios 38 punktą.

1.2.19. Pripažinti netekusiu galios 39 punktą.

1.2.20. Pripažinti netekusiu galios 40 punktą.

2. Paskirti Civilinės aviacijos administraciją Lietuvos Respublikos įgaliotąja institucija, atliekančia Reglamento III priedo Q skirsnyje ir šiame nutarime įgaliotosioms institucijoms paskirtas funkcijas.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS                        RIMANTAS DAGYS

 

_________________