PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS TECHNINĖS KOMISIJOS SUDARYMO

 

2008 m. rugpjūčio 18 d. Nr. 1-271

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos priešgaisrinės saugos įstatymo (Žin., 2002, Nr. 123-5518) 7 straipsniu, Valstybinės priešgaisrinės priežiūros nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. birželio 9 d. nutarimu Nr. 739 „Dėl Valstybinės priešgaisrinės priežiūros nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 57-2549), 12.2 punktu ir įgyvendindamas Lietuvos Respublikos statybos įstatymo (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597; 2004, Nr. 73-2545) 9 straipsnį ir 20 straipsnio 14 dalį:

1. Sudarau šios sudėties Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos techninę komisiją:

vidaus tarnybos majoras Kęstutis Lukošius, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – departamentas) direktoriaus pavaduotojas (komisijos pirmininkas);

vidaus tarnybos pulkininkas leitenantas Sigitas Maksimavičius, departamento Valstybinės priešgaisrinės priežiūros valdybos viršininkas (komisijos pirmininko pavaduotojas);

vidaus tarnybos leitenantas Aurimas Gudžiauskas, departamento Valstybinės priešgaisrinės priežiūros valdybos Normavimo skyriaus vyriausiasis specialistas (komisijos sekretorius);

vidaus tarnybos pulkininkas leitenantas Artūr Raskov, departamento Gaisrinių tyrimų centro Ekspertizių skyriaus viršininkas;

vidaus tarnybos pulkininkas leitenantas Vladimiras Suslavičius, departamento Operatyvaus valdymo valdybos Parengties skyriaus viršininkas;

vidaus tarnybos majoras Mindaugas Kanapickas, departamento Vyriausiosios valstybinės priešgaisrinės priežiūros inspekcijos Prevencinės veiklos skyriaus viršininkas.

2. Tvirtinu Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos techninės komisijos nuostatus (pridedama).

3. Pripažįstu netekusiu galios Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2007 m. balandžio 4 d. įsakymą Nr. 1-120 „Dėl Valstybinės priešgaisrinės priežiūros pareigūnų techninės komisijos sudarymo“ (Žin., 2007, Nr. 40-1524).

 

 

 

DIREKTORIUS

VIDAUS TARNYBOS GENEROLAS                                             REMIGIJUS BANIULIS


 

PATVIRTINTA

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2008 m. rugpjūčio 18 d. įsakymu Nr. 1-271

 

PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS TECHNINĖS KOMISIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos techninės Komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos statybos įstatymo (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597; 2004, Nr. 73-2545) 9 straipsniu ir 20 straipsnio 14 dalimi.

2. Nuostatai reglamentuoja Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos techninės komisijos (toliau – Komisija) kompetenciją ir veiklos organizavimo tvarką.

3. Komisijos uždaviniai:

3.1. nagrinėti valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, organizacijų ar kitų pareiškėjų (toliau – pareiškėjas) Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – departamentas) pateiktus prašymus, susijusius su Lietuvos Respublikos statybos įstatymo (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597; 2004, Nr. 73-2545) 9 straipsnio ir 20 straipsnio 14 dalies nuostatų įgyvendinimu;

3.2. teikti departamento direktoriui siūlymus pritarti ar nepritarti pareiškėjo siūlomų techninių priemonių taikymui ar tarptautinių ir Europos organizacijų, užsienio valstybių (nacionalinių), užsienio valstybių organizacijų normatyvinių statybos techninių dokumentų (toliau – Užsienio dokumentai) taikymui. Kai Komisija nepritaria pareiškėjo prašymui, parengia ir teikia motyvuotus paaiškinimus departamento direktoriui.

4. Savo veikloje Komisija vadovaujasi Lietuvos Respublikos statybos įstatymu, Lietuvos Respublikos priešgaisrinės saugos įstatymu (Žin., 2002, Nr. 123-5518), kitais teisės aktais, taip pat šiais Nuostatais.

5. Komisija sudaroma ir jos sudėtis tvirtinama departamento direktoriaus įsakymu.

 

II. PAGRINDINĖS SĄVOKOS

 

6. Šiuose Nuostatuose vartojamos sąvokos:

Gaisro rizika – tikimybė, kad gaisras sukels tam tikras neigiamas pasekmes žmogaus sveikatai ar gyvybei ir (arba) žalą turtui.

Gaisro pavojus – potenciali gyvybės netekimo (ar sužeidimo) ir (arba) turto sugadinimo (ar sunaikinimo) grėsmė gaisro metu.

Objekto pavojaus ir rizikos analizė – sistema, leidžianti nustatyti ir įvertinti objekto gaisro riziką.

7. Kitos šiuose Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos statybos įstatyme ir Lietuvos Respublikos priešgaisrinės saugos įstatyme.

 

III. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

8. Komisijos veiklai vadovauja Komisijos pirmininkas. Nesant Komisijos pirmininko, jį pavaduoja Komisijos pirmininko pavaduotojas.

9. Komisijos veiklos trukmė, skaičiuojant nuo Komisijos sudarymo datos, – 10 metų.

10. Komisijos veiklos forma yra posėdžiai, kurie rengiami Nuostatų nustatyta tvarka. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius bei posėdyje dalyvavę Komisijos nariai. Jei Komisijos narys nesutinka su Komisijos sprendimu, jis gali atskirai savo nuomonę išdėstyti raštu ir ne vėliau kaip per 2 darbo dienas po Komisijos posėdžio pateikti Komisijos pirmininkui. Komisijos nario atskira nuomonė pridedama prie Komisijos posėdžio protokolo.

11. Komisijos posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 jos narių. Pareiškėjo ar jo atstovų dalyvavimas posėdyje nėra privalomas.

12. Komisija sprendimus priima atvirai balsuodama, paprasta balsų dauguma. Jei balsų yra po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko balsas. Balsavimo metu posėdyje dalyvauja tik Komisijos nariai, balsavimo rezultatus surenka, apibendrina ir skelbia posėdžio pabaigoje Komisijos sekretorius. Pareiškėjas apie Komisijos balsavimo rezultatus neinformuojamas.

13. Į Komisijos posėdžius gali būti kviečiami valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įmonių, organizacijų kompetentingi specialistai ar ekspertai. Pakviesti specialistai gali teikti paaiškinimus Komisijai dėl aplinkybių, susijusių su nagrinėjamu objektu, tačiau balsuojant nedalyvauja.

14. Ekspertai ir specialistai kviečiami į Komisijos posėdžius, jei pareiškėjas arba Komisijos narys pasiūlo ir tam pritaria Komisijos pirmininkas.

15. Komisija visais atvejais pareiškėjo medžiagos (prašymas, pridedama medžiaga) kompiuterinės laikmenos kopiją (dokumentų bylos, nuskenuoti dokumentai) turi pateikti priešgaisrinei gelbėjimo valdybai, kurios aptarnaujamoje teritorijoje yra nagrinėjamas objektas. Priešgaisrinė gelbėjimo valdyba, išnagrinėjusi pateiktą medžiagą, ne vėliau kaip per 2 darbo dienas privalo pateikti Komisijai raštišką nuomonę (pritarimą arba motyvuotą nepritarimą) dėl pareiškėjo prašymo.

16. Komisijos pirmininkas gautą pareiškėjo prašymą ir papildomą medžiagą perduoda Komisijos sekretoriui ir organizuoja Komisijos posėdžius. Komisijos pirmininkas yra atsakingas už Komisijos veiklos rezultatus, jis pateikia departamento direktoriui Komisijos išvadas ir atsakymo pareiškėjui projektą.

17. Komisijos sekretorius, gavęs iš Komisijos pirmininko pareiškėjo dokumentus, tikrina pareiškėjo pateiktų dokumentų atitiktį šių Nuostatų reikalavimams, tvarko dokumentus, persiunčia priešgaisrinei gelbėjimo valdybai, kurios aptarnaujamoje teritorijoje yra nagrinėjamas objektas, pareiškėjo medžiagos (prašymas, pridedama medžiaga) kompiuterinės laikmenos kopiją (dokumentų bylos, nuskenuoti dokumentai), organizuoja Komisijos narių susipažinimą su pateiktais dokumentais ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki Komisijos posėdžio numatytos datos. Suderinęs su Komisijos pirmininku, sudaro posėdžio darbotvarkę, paskelbia jo vietą ir laiką, rengia bei teikia Komisijos pirmininkui Komisijos protokolą ir atsakymo pareiškėjui projektą.

18. Komisijos sekretorius, nustatęs, kad pareiškėjo medžiaga neatitinka šių Nuostatų reikalavimų, praneša Komisijos pirmininkui, kuris organizuoja pareiškėjo informavimą apie nustatytus trūkumus. Šiuo atveju pareiškėjo klausimas Komisijai svarstyti neteikiamas, iki pareiškėjas pašalins visus nustatytus trūkumus.

19. Apie numatomo posėdžio laiką ir planuojamus svarstyti klausimus sekretorius praneša elektroniniu paštu Komisijos nariams ir pareiškėjui ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki posėdžio pradžios.

20. Komisijos posėdyje išklausomas pranešimas apie pareiškėjo pateiktą prašymą, priešgaisrinės gelbėjimo valdybos, kurios aptarnaujamoje teritorijoje yra nagrinėjamas objektas, pateiktą nuomonę ir teikiami kiti paaiškinimai dėl faktinių aplinkybių, susijusių su nagrinėjamu klausimu. Pranešimą rengia Komisijos sekretorius, papildomus paaiškinimus ir nuomonę svarstomais klausimais gali teikti Komisijos nariai ir posėdyje dalyvaujantis pareiškėjas ir kiti specialistai.

21. Komisijos nariai, išnagrinėję pateiktą medžiagą ir išklausę pranešimą, atsižvelgdami į gaisrų gesinimo, žmonių gelbėjimo, gaisrų tyrimo ir gaisrų prevencijos metu sukauptas žinias ir patirtį, vertina, ar pareiškėjo siūlomos techninės priemonės pagrįstos ir pakankamos, taip pat Užsienio dokumento taikymo galimybes. Komisijos nariai balsuodami išreiškia pritarimą ar nepritarimą pareiškėjo siūlomų techninių priemonių ar Užsienio dokumento taikymui. Komisijos sekretorius neturi balso teisės.

22. Kai Komisija nepritaria pareiškėjo prašymui, bendru sutarimu yra parengiamas motyvuotas paaiškinimas.

23. Komisijos sprendimas ne vėliau kaip per 7 dienas nuo pareiškėjo prašymo, atitinkančio šių Nuostatų ir kitų teisės aktų reikalavimus, registravimo datos teikiamas departamento direktoriui. Nurodytas laiko terminas gali būti pratęsiamas pareiškėjo ir Komisijos sutarimu, taip pat kitais teisės aktų nustatytais atvejais.

24. Departamento direktoriui nepritarus Komisijos išvadoms, Komisijos pirmininkas ne vėliau kaip per 2 darbo dienas sušaukia pakartotinį Komisijos posėdį, kuriame pateikia Komisijai įvertinti departamento direktoriaus poziciją. Jei Komisija, pakartotinai išnagrinėjusi pareiškėjo prašymą, sprendimo nepakeičia, departamento direktorius pareiškėjo klausimą sprendžia teisės aktų nustatyta tvarka.

25. Departamentas skelbia informaciją apie Komisijos veiklą departamento interneto svetainėje www.vpgt.lt.

 

IV. REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJO DOKUMENTAMS

 

26. Komisijai teikiami prašymai pagal Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 9 straipsnio nuostatas turi atitikti šiuos reikalavimus:

26.1. prašymas tiesiogiai taikyti Užsienio dokumentą turi būti pagrįstas vadovaujantis statybos techninio reglamento STR 1.01.05:2002 „Normatyviniai statybos techniniai dokumentai“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. balandžio 12 d. įsakymu Nr. 173 (Žin., 2002, Nr. 42-1586; 2007, Nr. 131-5326), reikalavimų nuostatomis;

26.2. prašymas turi būti pasirašytas statinio statytojo (užsakovo) ir statinio projektuotojo (projekto vadovo), jame nurodomas Užsienio dokumento pavadinimas užsienio ir valstybine kalbomis ir konkretus statinys, kuriam numatoma jį taikyti;

26.3. prie prašymo pridedamas Užsienio dokumento vertimas į valstybinę kalbą, statinio statybos pagrindimas ar projektiniai pasiūlymai. Jei jie nebuvo rengiami, pateikiami šie duomenys: statinio pavadinimas, adresas, statinio pagrindiniai matmenys, statinyje numatomos veiklos aprašymas.

27. Komisijai teikiami prašymai pagal Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 20 straipsnio 14 dalies nuostatas turi atitikti šiuos reikalavimus:

27.1. prašymas taikyti technines priemones esant nukrypimams nuo normatyvinių statybos techninių dokumentų ar normatyvinių statinio saugos ir paskirties dokumentų turi būti techniškai ir ekonomiškai pagrįstas;

27.2. prašymas turi būti pasirašytas statinio statytojo (užsakovo) ir statinio projektuotojo (projekto vadovo);

27.3. prašyme turi būti nurodyta teisės akto pavadinimas ir konkreti reikalavimo nuostata, kurią įgyvendinti, projektuojant statinį, nėra galimybės;

27.4. prašyme turi būti nurodoma, ar projektuojamam statiniui yra išduotas statybos leidimas;

27.5. prašyme turi būti nurodytos tik papildomos techninės priemonės, kuriomis siekiama kompensuoti nukrypimus nuo normatyvinių statybos techninių dokumentų ar normatyvinių statinio saugos ir paskirties dokumentų;

27.6. prie prašymo turi būti pridedami projektiniai sprendiniai, pasirašyti statinio projektuotojo (projekto vadovo), kur pateikiamas techninių priemonių tipas, kiekis ir jų įgyvendinimo būdas;

27.7. prie prašymo turi būti pridedama statinio projekto bendrosios ekspertizės išvada (aktas), jei nagrinėjamam projektuojamam statiniui, vadovaujantis Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 29 straipsnio nuostatomis, privaloma statinio projekto ekspertizė;

27.8. prie prašymo turi būti pridedama papildoma medžiaga (pvz., objekto gaisro pavojaus ir rizikos analizė, gaisro scenarijų skaičiavimo rezultatai, gaisrų statistinė analizė ir kiti dokumentai ar įrodymai, perteikiantys su gaisrų prevencija, gaisrų tyrimu, gaisrų gesinimu ir žmonių gelbėjimu susijusias žinias ir patirtį), kuri įrodytų siūlomų techninių priemonių pagrįstumą ir pakankamumą, palyginus su atveju, kai projektuojamame statinyje yra įgyvendinami visi normatyvinių statybos techninių dokumentų ar normatyvinių statinio saugos ir paskirties dokumentų reikalavimai.

28. Komisijai visa pareiškėjo medžiaga (prašymas, pridedama medžiaga) turi būti papildomai pateikiama kompiuterinėje laikmenoje (dokumentų bylos, nuskenuoti dokumentai).

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

29. Komisijos pirmininkas ir Komisijos nariai už savo pagal kompetenciją priimtų sprendimų teisėtumą atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

30. Departamento sprendimas nepritarti pareiškėjo prašymui gali būti apskundžiamas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

_________________