LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL GYVŪNŲ MITYBOS PRODUKTŲ VALSTYBINĖS KONTROLĖS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO IR ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2000 M. GRUODŽIO 21 D. ĮSAKYMO NR. 364 „DĖL PAŠARŲ KOKYBĖS VALSTYBINĖS KONTROLĖS VYKDYMO TVARKOS PATVIRTINIMO“ PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS

 

2003 m. birželio 27 d. Nr. 3D-252

Vilnius

 

 

Įgyvendindamas Teisės aktų derinimo priemonių 2003 metų planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. kovo 5 d. nutarimu Nr. 292 (Žin., 2003, Nr. 25-1019) (priemonės kodas 3.7.4.2.3-T33):

1. Tvirtinu Gyvūnų mitybos produktų valstybinės kontrolės taisykles (pridedama).

2. Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja nuo 2003 m. gruodžio 1 d.

3. Laikau netekusiu galios Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2000 m. gruodžio 21 d. įsakymą Nr. 364 „Dėl Pašarų kokybės valstybinės kontrolės vykdymo tvarkos“ (Žin., 2001, Nr. 1-20).

 

 

 

ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS                                                                   JERONIMAS KRAUJELIS

 

SUDERINTA

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktorius

Kazimieras Lukauskas

2003 m. birželio 26 d.


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2003 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. 3D-252

 

gyvūnų mitybOS produktų VALSTYBINĖS KONTROLĖS TAISYKLĖS

 

Šios taisyklės parengtos remiantis 1995 m. spalio 25 d. Tarybos direktyva 95/53/EB, nustatančia gyvūnų mitybos srityje atliekamų oficialių patikrinimų organizavimo principus (su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2001 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2001/46/EB).

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šios taisyklės reglamentuoja valstybinės kontrolės gyvūnų mitybos srityje organizavimą ir vykdymą.

2. Valstybinę kontrolę vykdo Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (toliau – Kompetentinga institucija), kuri tikrina gyvūnų mitybos produktų (toliau – produktai) kokybę ir jų gamybos, laikymo, gabenimo, prekybos, importo, eksporto ir naudojimo sąlygas, nustatytas šiuose teisės aktuose:

Pašarų klasifikatoriuje, patvirtintame Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2000 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. 205 (Žin., 2000, Nr. 69-2064);

Pašarų priedų gamybos, naudojimo ir prekybos jais tvarkoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro ir Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2001 m. rugpjūčio 21 d. įsakymu Nr. 332/395 (Žin., 2001, Nr. 84-2951);

Pašarinių fermentų, mikroorganizmų ir jų preparatų gamybos, naudojimo ir prekybos taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2001 m. rugpjūčio 21 d. įsakymu Nr. 334 (Žin., 2001, Nr. 83-2914);

Produktų, skirtų gyvūnų mitybai, privalomųjų saugos reikalavimų techniniame reglamente, patvirtintame Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2003 m. birželio 4 d. įsakymu Nr. 3D-225;

Pašarų teikimo į rinką taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2000 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. 209 (Žin., 2000, Nr. 60-1787), bei kituose teisės aktuose, gyvūnų mitybos srityje.

 

II. SĄVOKOS

 

3. Pagrindinės šioje tvarkoje vartojamos sąvokos:

Gyvūnų mitybos produktai – tai pašarai ir kitos gyvūnų mitybai naudojamos medžiagos.

Dokumentų patikrinimas – lydinčių produktą dokumentų ar bet kokios kitos produkto ženklinimo informacijos patikrinimas.

Tapatumo patikrinimas – tai vizualinis lydinčių produktą dokumentų ir paties produkto bei jo ženklinimo patikrinimas.

Fizinis patikrinimas – produkto juslinė patikra, o jei reikia, – mėginių paėmimas ir ištyrimas akredituotoje ar oficialiai pripažintoje bandymų laboratorijoje.

Produktų judėjimas – bet kokio gyvūnų mitybos produkto laikymas turint tikslą parduoti, įskaitant ir siūlymą parduoti, produkto pardavimas arba perdavimas bet kokia kita forma iš ne Europos Sąjungos valstybių už atlygį ar be jo.

Produkto paskirties valstybė – valstybė, kurioje ketinama realizuoti produktą.

 

III. produktų VALSTYBINĖS KONTROLĖS VYKDYMAS IR KONTROLIUOJAMOS SRITYS

 

4. Valstybinė kontrolė vykdoma:

4.1. tikrinama taikant metodus, atitinkančius siekiamą tikslą, ir ypač atsižvelgiant į rizikingus atvejus bei sukauptą patirtį;

4.2. tikrinama reguliariais laiko tarpais arba įtarus, jog produktai neatitinka jiems keliamų reikalavimų;

4.3. tikrinami visi produktų gamybos etapai, tarpiniai etapai iki realizuojant rinkoje, įskaitant produktų įvežimą bei jų naudojimą. Kompetentinga institucija, atsižvelgdama į pasirinktą patikrinimo tikslą, pati nustato, kuriame sektoriuje ar sektoriuose turi būti atliekama valstybinė kontrolė;

4.5. valstybinė kontrolė atliekama apie tikrinimą iš anksto neįspėjus.

5. Nustačius, jog koks nors gyvūnų mitybos produktas kelia reikšmingą pavojų žmonių ir gyvūnų sveikatai ir/ar aplinkai, Kompetentinga institucija sudaro operatyvinį veiksmų, kuriuos nedelsiant reikės atlikti, planą. Jame nurodo įgaliojimus, atsakomybę bei keitimosi informacija tvarką. Operatyviniai planai tobulinami atsižvelgiant į tikrinimo organizavimo pokyčius ir įgytą patirtį sprendžiant panašias problemas.

*6. Kompetentinga institucija operatyvinius planus bei bet kokius jų pataisymus teikia peržiūrėti Europos Komisijai (toliau – Komisija).

*7. Komisija, išnagrinėjusi pateiktus veiksmų planus, jei reikia padaryti juos efektyvesnius, gali siūlyti planus papildyti ar pakeisti, arba pagal veikiančius Europos Sąjungos teisės aktus gali juos suvienodinti visoms valstybėms narėms.

 

IV. PRODUKTŲ IMPORTO IŠ NE EUROPOS SĄJUNGOS VALSTYBIŲ KONTROLĖ

 

8. Kompetentinga institucija nustato įvairių produktų rūšių konkrečias įvežimo į šalį vietas, o ūkio subjektai apie numatomą produktų įvežimą šią instituciją privalo informuoti prieš 24 val.

9. Kompetentinga institucija privalo užtikrinti, kad produktams patekus į šalies teritorijos muitinę, būtų patikrinami kiekvienos siuntos dokumentai ir atliekamas atsitiktinis tapatumo patikrinimas nustatant produkto rūšį, kilmę, geografinę paskyrimo vietą, kad būtų galima parinkti jiems taikytiną muitinės procedūrą.

10. Kompetentinga institucijas nustačiusi, kad produktų siunta neatitinka keliamų reikalavimų, uždraudžia juos įvežti ir tiekti į šalies rinką. Ūkio subjektas įpareigojamas nedelsiant išgabenti šią siuntą iš šalies teritorijos, o įstojus į Europos Sąjungą – iš Europos Sąjungos teritorijos. Apie nustatytus pažeidimus pranešama Komisijai ir kitoms valstybėms narėms.

11. Kompetentinga institucija pagal aplinkybes gali nurodyti ūkio subjektui:

11.1. iki tam tikro termino pašalinti produktų neatitikimą reikalavimams;

11.2. produktus nukenksminti;

11.3. produktus perdirbti kuriuo nors tinkamu būdu;

11.4. produktus naudoti pagal kitą paskirtį;

11.5. sunaikinti.

12. Išlaidas, susijusias su šių taisyklių 10 ir 11 punktuose nurodytų priemonių taikymu, apmoka produkto savininkas arba jo įgaliotas asmuo.

13. Kai produktai realizuojami ne Lietuvos Respublikoje, Kompetentinga institucija, patikrinusi produktų siuntos dokumentus, o jei reikia ir atlikusi produkto fizinį patikrinimą, ūkio subjektui išduoda siuntos įvertinimo dokumentą (forma pridedama), kuriame nurodomi patikrinimo duomenys, o siuntos lydimuosiuose dokumentuose daroma nuoroda į šį dokumentą. Tokių produktų paskirties valstybės narės kompetentingos institucijos teisė atlikti pasirinktinius patikrinimus išlieka.

*14. Iškilus pavojui, jog trečiųjų šalių teritorijoje koks nors gyvūnų mitybos produktas gali pakenkti žmonių ar gyvūnų sveikatai, Kompetentinga institucija nedelsdama praneša Komisijai ir pagal aplinkybes imasi laikinų apsaugos nuo produktų importo priemonių:

14.1. sustabdo produktų importą iš visos ar dalies minėtos trečiosios šalies arba iš vieno ar daugiau ūkio subjektų ir, jei reikia, iš bet kurios trečiosios tranzito šalies;

14.2. nustato specialiąsias produktų importo iš visos ar dalies minėtos trečiosios šalies sąlygas.

*15. Tam tikrais atvejais Komisija gali laikinąsias apsaugos nuo produktų importo priemones pritaikyti visoje Europos Sąjungos teritorijoje, prieš tai informavusi valstybes nares. Komisija turi per 10 darbo dienų pateikti svarstyti šį klausimą Nuolatiniam pašarų komitetui pagal 1995 m. spalio 25 d. Tarybos direktyvos 95/53/EB 23 straipsnyje numatytą procedūrą, šių priemonių galiojimą pratęsti, pakeisti arba atšaukti.

*16. Kai Kompetentinga institucija oficialiai informuoja Komisiją apie būtinybę imtis laikinųjų apsaugos nuo produktų importo priemonių ir kai Komisija nepriima sprendimo dėl šių priemonių taikymo, Kompetentinga institucija gali taikyti vieną iš laikinųjų apsaugos nuo produktų importo priemonių, apie tai nedelsiant informuodama kitas valstybes nares ir Komisiją. Komisija pateikia šį klausimą svarstyti Nuolatiniam pašarų komitetui pagal šių taisyklių 15 punktą.

*17. Kompetentingos institucijos ir Komisijos ekspertai, jei reikia, gali vietoje patikrinti, ar ne Europos Sąjungos valstybės ūkio subjekto produkto gamybos ir judėjimo rinkoje sąlygos atitinka Europos Sąjungos reikalavimus. Patikrinimai atliekami Europos Sąjungos vardu, išlaidas apmokant iš jos biudžeto. Apie patikrinimo rezultatus Komisija informuoja valstybes nares.

 

V. PRODUKTŲ TIKRINIMAS VIETOJE IR BENDRADARBIAVIMAS PAŽEIDIMŲ ATVEJAIS

 

18. Kompetentinga institucija produktų paskirties vietose netrukdomai gali atlikti pasirinktinius produktų tikrinimus, patekti į produktų auginimo, gamybos, naudojimo vietas, kad galėtų atlikti tikrinimus.

*19. Kompetentinga institucija tam, kad galėtų apskaičiuoti, kiek reikia atlikti pasirinktinių patikrinimų, gali reikalauti iš ūkio subjektų iš anksto pranešti apie produktų atvežimą, apie tai informuodama Komisiją.

20. Jei Kompetentinga institucija turi informacijos, kad per Lietuvą tranzitu ar į Lietuvą gabenami produktai neatitinka jiems keliamų reikalavimų, šiuos produktus šalies teritorijoje gali tikrinti jų transportavimo metu.

21. Kompetentingai institucijai patikrinus produktų siuntą vietoje arba jos transportavimo metu ir nustačius, kad produktai neatitinka jiems keliamų reikalavimų, ji turi teisę nurodyti ūkio subjektui:

21.1. iki tam tikro termino pašalinti produktų neatitikimą reikalavimams;

21.2. produktus nukenksminti;

21.3. produktus perdirbti kuriuo nors tinkamu būdu;

21.4. produktus naudoti pagal kitą paskirtį;

21.5. grąžinti produktus į kilmės šalį, prieš tai informavus tos šalies kompetentingą instituciją;

21.6. produktus sunaikinti.

22. Išlaidas, susijusias su šių taisyklių 21 punkte nurodytomis priemonėmis, apmoka produkto savininkas arba jo įgaliotas asmuo ar produkto gavėjas.

*23. Tais atvejais, kai Kompetentinga institucija ūkio subjektui nurodo atlikti veiksmus, numatytus šių taisyklių 21.2, 21.4, 21.5 ir 21.6 punktuose, nedelsdama apie tai privalo pranešti produkto kilmės valstybės narės kompetentingai institucijai. Produktų kilmės valstybės narės kompetentinga institucija taiko reikiamas priemones, o apie atliktus patikrinimus ir išvadas bei priimtus sprendimus ir tokių sprendimų priėmimo priežastis informuoja Kompetentingą instituciją.

*24. Iškilus abejonių dėl produktų kilmės valstybės narės kompetentingos institucijos taikomų priemonių pakankamumo, abiejų valstybių kompetentingos institucijos kartu ieško veiksmingų priemonių situacijai pagerinti, o prireikus gali būti atliekami bendri patikrinimai vietoje.

_____________________

*) Šių taisyklių punktai, pažymėti žvaigždute, įsigalioja nuo įstojimo į Europos Sąjungą.

*25. Pažeidimams pasikartojus, Kompetentinga institucija apie tai praneša Komisijai ir kitoms valstybėms narėms.

*26. Komisija, atsižvelgdama į nustatytų pažeidimų pobūdį, Kompetentingos institucijos prašymu ar savo iniciatyva gali:

26.1. kartu su Kompetentinga institucija nusiųsti atstovus į pažeidimus padariusio ūkio subjekto veiklos vietą;

26.2. pareikalauti, kad produktų kilmės valstybės narės kompetentinga institucija atidžiau tikrintų to ūkio subjekto produktus.

*27. Komisija apie savo išvadas praneša suinteresuotoms valstybėms narėms. Kol nėra Komisijos išvadų, produkto kilmės valstybė narė, jeigu produkto paskirties valstybė narė taip reikalauja, dažniau atlieka minėto ūkio subjekto produktų tikrinimą. Produkto paskirties valstybė narė, savo ruožtu, gali dažniau tikrinti produktus, gautus iš to paties ūkio subjekto. Komisija, atsižvelgusi į ūkio subjekto padaryto pažeidimo pobūdį, priima sprendimus, tarp jų ir sprendimus, susijusius su produktų judėjimu Europos Sąjungoje.

 

*VI. PRODUKTŲ NAUDOTOJŲ APSAUGA europos SĄJUNGOJE

 

28. Kai vienoje ar keliose valstybėse narėse iškyla pavojus, kad produktas, kurį ketinama naudoti gyvūnų mitybai, gali kelti pavojų žmonių ir gyvūnų sveikatai ir/ar aplinkai ir kai tas pavojus negali būti lokalizuotas atskirų valstybių narių priemonėmis, Komisija nustatyta tvarka savo iniciatyva ar kurios nors valstybės narės prašymu, atsižvelgdama į aplinkybes, nedelsdama imasi šių veiksmų:

28.1. sustabdo tokio produkto vartojimą gyvūnų mitybai ir eksportą į trečiąsias šalis iš tam tikros valstybės narės visos teritorijos ar jos dalies ar iš vieno ar kelių ūkio subjektų, esančių Sąjungos teritorijoje, arba

28.2. nustato specialiąsias produkto judėjimo sąlygas Europos Sąjungoje, jo naudojimo gyvūnų mitybai ir eksporto į trečiąsias šalis iš tam tikros valstybės narės visos teritorijos ar jos dalies ar iš vieno ar kelių ūkio subjektų, esančių Europos Sąjungos teritorijoje, sąlygas.

29. Ypatingos skubos atvejais Komisija, pasikonsultavusi su atitinkamomis valstybėmis narėmis ir pranešusi kitoms valstybėms narėms, gali laikinai taikyti priemones, nurodytas šių taisyklių 28 punkte.

30. Kompetentingai institucijai oficialiai informavus Komisiją apie būtinybę imtis šių taisyklių 28 punkte nurodytų priemonių ir iš Komisijos negavus atsakymo, ši institucija gali imtis laikinų apsaugos priemonių, susijusių su produktų naudojimu ir judėjimu rinkoje, nedelsiant apie tai informuodama kitas valstybes nares ir Komisiją. Komisija šias apsaugos priemones taiko pagal šių taisyklių 15 punkte nurodytą procedūrą.

 

VII. INFORMACIJOS APIE PRODUKTŲ KELIAMĄ PAVOJŲ TEIKIMAS

 

*31. Ūkio subjektų atsakingi asmenys privalo nedelsdami pranešti Kompetentingai institucijai, jei turi įrodymų, kad jų turima produktų siunta, įvežta iš ne Europos Sąjungos valstybių į Europos Sąjungos teritoriją ar pateikta jos rinkai:

31.1. viršija didžiausius leistinus kenksmingų (nepageidaujamų) medžiagų kiekius;

31.2. neatitinka kitų privalomųjų teisės aktais nustatytų reikalavimų ir kelia pavojų žmonių ir gyvūnų sveikatai ir/ar aplinkai.

32. Ūkio subjektų atsakingi asmenys Kompetentingai institucijai privalo pateikti informaciją, leidžiančią identifikuoti pavojingą produktą ar jo siuntą, ir išsamų keliamo pavojaus aprašymą bei kitą leidžiančią atsekti produkto kilmę informaciją. Taip pat pranešti apie veiksmus, kurių ėmėsi, siekdami išvengti žmonių ir gyvūnų sveikatai ir/ar aplinkai gresiančio pavojaus.

33. Kompetentinga institucija nustato tokius pačius reikalavimus dėl informacijos apie nesaugių gyvūnų mitybos produktų keliamą pavojų pateikimo asmenims, vykdantiems sveikatos monitoringą bei atsakingiems už tyrimus atliekančių laboratorijų veiklą žemės valdose, nurodytose 1996 m. balandžio 29 d. Tarybos direktyvos 96/23/EB dėl tam tikrų medžiagų ir jų likučių gyvuose gyvūnuose ir gyvūninės kilmės produktuose stebėjimo priemonių 10 straipsnyje.

Prireikus Kompetentinga institucija taiko šios tvarkos 22, 23, 32, 33 ir 36 punktų nuostatas.

34. Kai Kompetentinga institucija turi informacijos, kuri pagal rizikos veiksnių įvertinimo duomenis rodo, jog produktų siunta kelia reikšmingą pavojų žmonių ir gyvūnų sveikatai ir/ar aplinkai, ji privalo patikrinti gautą informaciją ir prireikus užtikrinti, kad produktai nebūtų naudojami gyvūnų mitybai, nustatyti siuntai apribojimus ir nedelsdama ištirti:

34.1. pavojaus pobūdį ir, jei reikia, kenksmingų (nepageidaujamų) medžiagų leistiną didžiausią kiekį produkte;

34.2. kenksmingų (nepageidaujamų) medžiagų ar pavojaus galimą kilmę.

35. Prireikus Kompetentinga institucija gali taikyti rizikos įvertinimą ir kitoms to paties produkto siuntoms ar kitiems pašarų ir maisto grandinės produktams, kuriuose gali būti kenksmingos (nepageidaujamos) medžiagos neleistinas kiekis arba kurie gali kelti pavojų žmonių ir gyvūnų sveikatai ir/ar aplinkai. Atkreipiamas dėmesys į galimą tokių produktų įterpimą į kitus gyvūnų mitybos produktus ir galimą pakartotinį kenksmingų produktų perdirbimą pašaro judėjimo grandinėje.

36. Pasitvirtinus šių taisyklių 35 punkte nurodytai rizikai, Kompetentinga institucija turi užtikrinti, kad kenksmingos siuntos galutinė paskirtis, įskaitant galimą nukenksminimą, tolesnius veiksmus nukenksminant, perdirbant ar sunaikinant produktus, neturės žalingų padarinių žmonių ar gyvūnų sveikatai ir/ar aplinkai. Tais atvejais, kai manoma, jog produkto kenksmingos (nepageidaujamos) medžiagos ar tokių medžiagų keliamas pavojus išplito į kitas siuntas ar pašarų ir maisto grandinę, Kompetentinga institucija nedelsdama nustato visas įtariamų kenksmingų produktų siuntas ir taiko tam tikras priemones, jei reikia, nustato gyvus gyvūnus, kurie buvo šeriami kenksmingais produktais.

*Kompetentinga institucija taiko priemones, nustatytas 1996 m. balandžio 29 d. Tarybos direktyvos 96/23/EB arba kituose Europos Sąjungos teisės aktuose, reglamentuojančiuose gyvūnų sveikatos ar gyvūninės kilmės maisto produktų saugą, nurodytas priemones, užtikrinančias kontrolės veiklos koordinavimą užkertant kelią pavojingų produktų judėjimui rinkoje ir imasi šių produktų pašalinimo iš rinkos priemonių.

*37. Kai Kompetentinga institucija išsiaiškina, kad produktas, kuris buvo tiektas į rinką šalies teritorijoje ar kitos valstybės narės teritorijoje, arba produktas, kilęs iš trečiosios šalies ir įvežtas į ES teritoriją siekiant tiekti į rinką vienoje ar daugiau valstybių narių, viršija didžiausius leistinus kenksmingų (nepageidaujamų) medžiagų kiekius arba neatitinka kitų teisės aktais nustatytų reikalavimų, ir panaudotas pagal paskirtį sukeltų pavojų žmonių ir gyvūnų sveikatai ir/ar aplinkai, apie galimą pavojų turi pranešti Komisijai ir pateikti išsamią informaciją apie produkto identiškumą, atsekamumą ir kontroliavimą. Jei reikia, pateikia informaciją apie gyvus gyvūnus, šertus kenksmingais produktais, nurodo numatomas ar jau taikomas saugumo priemones. Ši informacija galimybes Komisijai tinkamai perspėti kitas valstybes nares.

*38. Kompetentinga institucija Komisijai nedelsdama praneša apie visas vėlesnes priemones, kurių buvo imtasi dėl praneštų pavojų, įskaitant ir pranešimą apie pavojingos padėties pabaigą.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

39. Kompetentinga institucija privalo atlikti tikrinimus taip, kad produktų judėjimo sulaikymas būtų minimalus ir dėl to nekiltų nepateisinamų kliūčių prekybai.

40. Kompetentingos institucijos atsakingi už kontrolę pareigūnai privalo laikytis profesinių ir komercinių paslapčių, kurias jie sužinojo eidami savo pareigas, išskyrus, jei šių paslapčių atskleidimas neišvengiamas siekiant išvengti pavojaus žmonių ir gyvūnų sveikatai ir/ar aplinkai.

41. Kompetentinga institucija privalo teikti reikiamą pagalbą Komisijos ekspertams, vykdantiems patikrinimus.

42. Kompetentingos institucijos atsakingi už kontrolę pareigūnai, imantys produktų mėginius tyrimams, turi užtikrinti, kad:

42.1. būtų sudarytos sąlygos antrai nuomonei apie produktą pareikšti;

42.2. referentiniai mėginiai būtų užplombuoti ir išsaugoti iki produkto tinkamumo naudoti pabaigos.

43. Kompetentingos institucijos pareigūnai produktų mėginius tyrimams turi pateikti akredituotoms ar oficialiai pripažintoms bandymų laboratorijoms.

44. Kompetentingos institucijos atsakingi pareigūnai produktų mėginius turi imti ir juos paruošti pagal Pašarų mėginių paėmimo ir paruošimo techninį reglamentą, patvirtintą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2000 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. 208 (Žin., 2000, Nr. 60-1786).

45. Kai atliekant valstybinę kontrolę pasitaiko atvejų, kurie nereglamentuoti Lietuvos Respublikos teisės aktais, Kompetentinga institucija vadovaujasi tarptautiniais standartais, o jų nesant – šalies mokslinių institucijų pripažintomis nuostatomis, atitinkančiomis bendruosius Europos Sąjungos steigimo sutarties principus.

46. Kompetentinga institucija skiria administracines nuobaudas, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodeksu.

47. Kompetentingos institucijos sprendimai gali būti apskųsti Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

48. Kompetentinga institucija apie pažeidimus, nustatytus kontrolės metu, bei priimtus sprendimus turi pranešti pažeidimus padariusiam ūkio subjektui ar jo atstovui, kartu informuodama apie apskundimo teisę, kurią suteikia šalyje galiojantys įstatymai, ir apie pasinaudojimo tokia teise tvarką bei nustatytus terminus.

49. Ūkio subjektai, trukdantys Kompetentingai institucijai atlikti produktų valstybinę kontrolę, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

*50. Kompetentinga institucija Komisijai pateikia informaciją apie:

50.1. institucijos struktūrų veikimo zoną ir kompetencijos sritį,

50.2. laboratorijų sąrašą,

50.3. produktų įvežimo vietų sąrašą.

51. Kompetentinga institucija iki kiekvienų metų spalio 1 d. parengia ir, suderinusi su Žemės ūkio ministerija, patvirtina koordinuotą pašarų kontrolės programą ateinantiems metams. Programoje nurodomas reguliariai atliekamų tikrinimų pobūdis ir dažnumas.

52. Kompetentinga institucija iki kiekvienų metų balandžio 1 d. Žemės ūkio ministerijai ir Komisijai pateikia ataskaitą apie programos įgyvendinimą praėjusiais metais, nurodydama, kokiais kriterijais remtasi sudarant programą, kiek ir kokio pobūdžio patikrinimų atlikta, patikrinimų rezultatus ir kiek pažeidimų nustatyta, kokių veiksmų imtasi nustačius pažeidimus.

______________


 

Gyvūnų mitybos produktų

valstybinės kontrolės taisyklių

priedas

 

įvertinimo dokumento pildymo taisyklės

 

A. Informacija apie atvykusį krovinį

1. Tiekėjas/eksportuotojas

Įrašyti pilną asmens ar kompanijos vardą (pavadinimą) ir adresą.

2. Serijos Nr.

Įrašyti Kompetentingos institucijos suteikiamą numerį eilės tvarka.

3. Gavėjas

Įrašyti pilną asmens ar kompanijos, kuriai kroviniai gabenami, vardą (pavadinimą) ir adresą.

4. Įrašyti muitinės dokumento numerį.

5. Lydimasis dokumentas

Įrašyti dokumento, lydinčio krovinį, nuorodą.

5.1. Atitinkamuose skliaustuose pažymėti kryželį. Jei buvo paimti tyrimai pagal 1996 m. balandžio 29 d. Europos Tarybos direktyvos 96/25/EB dėl pašarinių žaliavų tiekimo į rinką 6 straipsnį, pažymėti kryželį „ [ ] Taip“.

6. Deklaruotojas/atstovas

Įrašyti pilną asmens ar kompanijos vardą (pavadinimą) ir adresą. Jei deklaruotojas ir tiekėjas/eksportuotojas yra tas pats asmuo, įrašyti „tiekėjas“ ar „eksportuotojas“.

7. Kilmė

Įrašyti ūkio subjekto pavadinimą ir adresą arba kilmės vietą.

7.1. Jei reikia, įrašyti ūkio subjekto leidimo ar registracijos numerį.

8. Produktų apibūdinimas

Atitinkamuose skliaustuose pažymėti kryželį:

„[ ] 8.1.“ – pašarų priedai/premiksai

„[ ] 8.2.“ – pašarinės žaliavos

„[ ] 8.3.“ – kombinuotieji pašarai

„[ ] 8.4.“ – produktai, išvardyti direktyvoje 82/471/EEB

„[ ] 8.5.“ – pašarai konkretiems mitybos tikslams

„[ ] 8.6.“ – kiti produktai (juos nurodyti).

9. KPN kodas

Įrašyti Kombinuotosios prekių nomenklatūros kodą.

10. Pakuočių kiekis

Įrašyti pakuočių kiekį, o jei tiekiamas produktas nesupakuotas, įrašyti žodį „palaidas“.

11. Bruto masė (kg)

Įrašyti bruto masę, išreikštą kilogramais.

12. Neto masė (kg)

Įrašyti neto masę, išreikštą kilogramais.

B. Atlikti tyrimai

13. Patikrinimai, išvardyti 1995 m. spalio 25 d. Europos Tarybos direktyvos 95/53/EB dėl oficialaus inspektavimo gyvūnų šėrimo srityje 5 straipsnyje.

13.1. Pažymėti kryželį.

13.2. Pažymėti kryželį atitinkamuose skliaustuose.

14. Patikrinimai, išvardyti 1995 m. spalio 25 d. Europos Tarybos direktyvos 95/53/EB dėl oficialaus inspektavimo gyvūnų šėrimo srityje 7 straipsnyje.

14.1. Pažymėti kryželį atitinkamuose skliaustuose.

14.2. Pažymėti kryželį atitinkamuose skliaustuose. Jei buvo atlikti laboratoriniai tyrimai ir yra pateiktos šių tyrimų išvados, padėti kryželį „ [ ] Taip“. Šiuo atveju pridėti patvirtintą laboratorinių tyrimų rezultatų kopiją ir nurodyti tyrimų rūšį, reikalaujamą pagal tam tikrus reglamentus, nurodančius valstybinės pašarų kontrolės tyrimų metodus ar tyrimų rūšis.

14.3. Pažymėti kryželį atitinkamuose skliaustuose. Jei buvo atlikti laboratoriniai tyrimai, tačiau dar nėra pateiktų tyrimo išvadų, padėti kryželį „ [ ] Taip“. Šiuo atveju pridėti patvirtintą laboratorinių tyrimų rezultatų kopiją ir nurodyti tyrimų rūšį, reikalaujamą pagal tam tikrus reglamentus, nurodančius valstybinės pašarų kontrolės tyrimų metodus ar tyrimų rūšis.

C. Patvirtinimas

15. Pilnas pasienio posto pavadinimas ir antspaudas

Įrašyti pasienio posto pavadinimą ir uždėti skirtingos negu dokumente naudojama spalvos antspaudą.

16. Įgaliotos institucijos pareigūnas

Įgaliotos institucijos pareigūnas įrašo datą, pasirašo ir didžiosiomis raidėmis įrašo savo vardą ir pavardę.

D. Papildomos pastabos (neprivaloma)

17. Ši dalis skirta produkto paskirties valstybės narės įgaliotai institucijai pateikti galutinėms pastaboms.

______________