LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL TERITORIJŲ PLANAVIMO NORMŲ SĄVADO DOKUMENTŲ PATVIRTINIMO

 

1998 m. lapkričio 2 d. Nr. 211

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo 14 str. (Žin., 1995, Nr. 107-2391; 1997, Nr. 65-1548, Nr. 96-2427),

ĮSAKAU:

1. Patvirtinti Specialiojo planavimo dokumentų rengimo, derinimo ir tvirtinimo bendrąsias taisykles (S1-98).

2. Nustatyti, kad taisyklės įsigalioja nuo 1999 m. sausio 1 d.

3. Aplinkos ministerijos informacijos kompiuterinėje sistemoje vadovautis reikšminiu žodžiu „valdymas“.

 

 

Aplinkos Ministras                                                                                    Algis Čaplikas

______________


PATVIRTINTA

aplinkos ministro

1998 m. lapkričio 2 d.

įsakymu Nr. 211

 

Įsigalioja nuo 1999 m. sausio 1 d.

 

Specialiojo planavimo dokumentų rengimo, derinimo ir tvirtinimo bendrosios taisyklės

 

Teritorijų planavimo normų sąvado žymuo (S1 - 98)

 

Privalomosios taisyklių nuostatos

Taisyklių nuostatų aiškinimas ir nuorodos

Taikymo sritis

 

1. Taisyklėse nustatyta specialiojo planavimo dokumentų rengimo,

derinimo ir tvirtinimo bendroji tvarka, taip pat specialiojo planavimo

proceso dalyvių tarpusavio santykiai šio proceso metu.

1) Specialųjį planavimą reglamentuojančias nuostatas žiūrėti

Teritorijų planavimo įstatymo 10 – 14 str.(Žin., 1995, Nr. 107- 391;

1997, Nr. 65-1548, Nr. 96-2427).

 

 

2. Taisyklės privalomos planavimo organizatoriams, planų

rengėjams, sprendinius derinančioms, išvadas teikiančioms,

teritorijų planavimo priežiūrą vykdančioms, planavimo sprendinius

tvirtinančioms institucijoms, kitiems fiziniams ir juridiniams

asmenims, dalyvaujantiems specialiojo planavimo procese.

2) Naudojamų sąvokų apibrėžimus žiūrėti Teritorijų planavimo

įstatymo 2 str. (Žin., 1995, Nr. 107-2391; 1997, Nr. 65 -1548, Nr. 96-2427).

 

 

3. Taisyklės taip pat privalomos ministerijoms, rengiančioms atskirų

rūšių specialiojo planavimo dokumentų taisykles (toliau - specialiosios taisyklės).

3) Teritorijų planavimo įstatymo 12 str. (Žin., 1995, Nr. 107-2391;

1997, Nr. 65-1548, Nr. 96-2427).

 

 

4. Specialiąsias taisykles (kiekvienos rūšies specialiojo planavimo

dokumentų atskirai) rengia ministerijos, kurių reguliavimo sričiai

priskirta planuojamoji veikla, ir tvirtina jas kartu su normų sąvado

tvarkytoja – Aplinkos ministerija.

4) Teritorijų planavimo įstatymo 14 str. (Žin., 1995, Nr. 107 – 2391;

1997, Nr. 65 – 1548, Nr. 96-2427).

Kai planuojamai veiklai nėra parengtų specialiųjų taisyklių,

specialiojo planavimo dokumentai rengiami vadovaujantis šiomis taisyklėmis.

 

 

5. Planuojamoji teritorija nėra ribojama administracinių vienetų

ar kitokio pobūdžio ribų.

5) Planuojamosios teritorijos ribos gali apimti kelių apskričių ar

savivaldybių teritorijas ar jų dalis, taip pat skirtingų naudotojų ar

valdytojų žemės sklypus ar jų dalis.

(Žr. taisyklių dalį „Planavimo organizatoriai.“)

 

 

Bendroji dalis

 

 

 

6. Specialusis planavimas – planavimas vienos ar keleto veiklos sričių

bei žemės naudmenų plėtros ir tvarkymo programoms, sąlygoms ir

sprendiniams parengti.

Specialiojo planavimo tikslas – atlikus procedūrą, nustatyti ir įteisinti

vieną ar kelis tos pačios veiklos teritorijos tvarkymo reglamento

ar režimo reikalavimus arba planavimo sąlygas bendriesiems

ar detaliesiems planams rengti, jiems papildyti ar keisti.

6) Teritorijų planavimo įstatymo 2 str. (Žin., 1995, Nr. 107-2391;

1997, Nr. 65-1548, Nr. 96-2427).

Teritorijos tvarkymo reglamentas ar režimas (priklausomai nuo

teritorijų planavimo dokumentų lygmens ir rūšies) – teritorijų

planavimo dokumentų sprendiniuose nustatytas teritorijų

naudojimo būdas, veiklos teritorijoje reikalavimų ir apribojimų

visuma, privaloma rengiant statybų ar kitokios veiklos projektus.

Jei planuojamajai teritorijai nustatomas skirtingų veiklos sričių

teritorijos tvarkymo reglamentas (režimas), rengiami bendrieji ar detalieji planai, jų papildymai ar pakeitimai.

 

 

7. Specialiojo planavimo objektai yra šie:

1) Lietuvos Respublikos žemės fondas, įskaitant miško žemę,

taip pat vandens ištekliai;

2) socialinė, kultūrinė ūkinė veikla planuojamojoje teritorijoje;

3) infrastruktūrų sistemos ir jų dalys;

4) saugomos teritorijos, jų sistemos, gamtos ir nekilnojamosios

kultūros vertybės.

7) Teritorijų planavimo įstatymo 10 str. (Žin., 1995, Nr. 107-2391;

1997, Nr. 65-1548, Nr. 96-2427).

Planuojant veiklą, susijusią su statyba konkrečiame žemės

sklype, rengiami detalieji planai (jų papildymai ar pakeitimai).

Planuojant statybos objektų išdėstymą respublikos, apskrities,

savivaldybės (jos dalies) teritorijoje, rengiami specialieji planai

(objektų išdėstymo schemos).

 

 

8. Specialiojo planavimo dokumentai yra šie:

1) žemėtvarkos projektai ir schemos;

2) miškotvarkos projektai;

3) vandentvarkos projektai;

4) rezervatų bei draustinių planai;

5) nacionalinių ir regioninių parkų planavimo schemos;

6) saugomų kraštovaizdžio objektų, gamtos ir nekilnojamųjų

kultūros vertybių apsaugos projektai;

7) gamtinių, socialinių ir kitų išteklių naudojimo ir apsaugos,

gamtinio karkaso schemos;

8) turizmo ir rekreacijos plėtojimo schemos ir projektai;

9) ryšių, energetikos, susisiekimo ir kitų infrastruktūros objektų

išdėstymo ir sistemų plėtojimo schemos bei projektai;

10) kurortų, vandenviečių, aplinką teršiančių objektų sanitarinių

apsaugos zonų projektai.

8) Teritorijų planavimo įstatymo 12 str. (Žin., 1995, Nr. 107 – 2391;

1997, Nr. 65-1548, Nr. 96-2427).

Specialiojo planavimo organizatoriai gali inicijuoti ir kitokios

paskirties jiems reikalingus specialiojo planavimo dokumentus (planus, schemas ir projektus).

 

 

9. Specialiojo planavimo dokumentai gali būti bendrųjų ir detaliųjų

planų sudėtinės dalys, taip pat juose gali būti apibrėžtos specialiosios

sąlygos bendriesiems ar detaliesiems planams rengti, papildyti ar keisti.

9) Teritorijų planavimo įstatymo 12 str. 4 p. (Žin., 1995, Nr. 107 – 2391; 1997, Nr. 65-1548, Nr. 96-2427).

 

 

10. Rengiami tokie specialieji planai:

1) savarankiškas planas;

2) bendrojo ar detaliojo plano sudėtinė dalis.

10) Planų statusui nustatyti taikomi šie kriterijai:

1) rengiamas, kai nėra parengtų galiojančių planuojamosios

teritorijos bendrojo ar detaliųjų planų.

Tokie planai yra specialiosios sąlygos bendriesiems ar

detaliesiems planams rengti;

2) rengiamas planuojant teritorijas su galiojančiais bendruoju ar

detaliuoju planu. Šiuo atveju specialiojo plano sprendiniai papildo

arba keičia galiojančių teritorijų planavimo dokumentų

sprendinius.

Tokie planai rengiami, derinami ir tvirtinami vadovaujantis

bendrųjų ar detaliųjų planų taisyklėmis.

Papildant ar keičiant skirtingų lygmenų ar rūšių teritorijų

planavimo dokumentų sprendinius, vadovaujamasi Operatyviojo planavimo taisyklėmis*.

 

 

11. Specialiojo planavimo dokumentų sprendiniai turi neprieštarauti

kitiems planuojamojoje teritorijoje galiojantiems teritorijų planavimo

dokumentams.

11) Kol šių dokumentų sprendiniai nesuderinti su bendrojo plano

sprendiniais arba jeigu šio plano nėra – su visais atitinkamo

lygmens galiojančiais specialiųjų ir detaliųjų planų sprendiniais, –

jie yra rekomendacinio pobūdžio.

(Teritorijų planavimo įstatymo 14 str. (Žin., 1995, Nr. 107-2391;

1997, Nr. 65-1548, Nr. 96-2427)).

Rekomendacinio pobūdžio specialieji planai neįteisina jų

sprendiniuose numatyto teritorijų tvarkymo reglamento ar režimo reikalavimų.

 

 

12. Pagal reikšmę specialieji planai yra šių lygmenų:

1) Lietuvos Respublikos;

2) apskrities;

3) savivaldybės;

4) fizinio ar juridinio asmens.

12) Teritorijų planavimo įstatymo 4 str. (Žin.,1995, Nr. 107-2391; 1997, Nr. 65-1548, Nr. 96-2427).

 

 

13. Specialieji planai nepakeičia bendrųjų ar detaliųjų planų.

Privaloma rengti bendruosius ir bendrajame plane nurodytų teritorijų

(detaliojo planavimo objektų) detaliuosius planus.

13) Išimtį sudaro žemėtvarkos ir miškotvarkos projektai,

parengti vadovaujantis Teritorijų planavimo įstatymo 17 – 20 str.

nuostatomis.

http://www3. lrs. lt/cgi-bin/preps2? a=23069&b=(Teritorijų planavimo įstatymo 7 str., 17 str. (Žin., 1995, Nr. 107 – 2391; 1997, Nr. 65-1548, Nr. 96 – 2427)).

 

 

14. Rengiant specialiuosius planus, įvertinamos gretimybės

(ir veikla jose), turinčios įtaką specialiojo plano sprendiniams.

14) Gretimybės – su planuojamąja teritorija besiribojantys žemės

sklypai ar miško valdos, valstybės saugomos teritorijos ar

objektai, nekilnojamasis turtas, apsauginės zonos, inžinerinės infrastruktūros objektai.

 

 

Planavimo organizatoriai

 

15. Specialiojo planavimo organizatoriai yra šie:

1) valstybės institucijos;

2) apskričių viršininkai;

3) savivaldybių valdybos (merai);

4) juridiniai ir fiziniai asmenys.

15) Teritorijų planavimo įstatymo 11 str. (Žin., 1995, Nr. 107 – 2391; 1997, Nr. 65-1548, Nr. 96-2427).

 

 

16. Planuojant kitų fizinių ar juridinių asmenų naudojamus ar valdomus

žemės sklypus, būtinas naudotojų ar valdytojų sutikimas arba susitarimas kartu organizuoti planavimą.

16) Rengiant valstybės ar savivaldybės infrastruktūros sistemų ir

jų dalių bei saugomų teritorijų, jų sistemų ir nekilnojamųjų

kultūros vertybių specialiuosius planus (apsaugos reglamentus),

nebūtinas planuojamojoje teritorijoje esančių žemės sklypų ar

kito nekilnojamojo turto naudotojų ar valdytojų sutikimas.

Jei šių dokumentų sprendiniai keičia nustatytas fizinių ar juridinių

asmenų naudojamų ar valdomų žemės sklypų naudojimo sąlygas, tokie pakeitimai įforminami įstatymų nustatyta tvarka.

 

 

Specialiųjų planų rengėjai ir finansavimas

 

17. Rengti specialiuosius planus gali fiziniai ir juridiniai asmenys,

turintys teisę rengti teritorijų planavimo dokumentus ir sudarę sutartį su planavimo organizatoriumi.

17) Teritorijų planavimo įstatymo 32 str. (Žin., 1995, Nr. 107 – 2391;

1997, Nr. 65-1548, Nr. 96-2427).

Atskirų rūšių specialiuosius planus gali rengti ir specialistai,

atestuoti Lietuvos Respublikos Vyriausybės arba jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.

 

 

18. Visuomenės lėšomis finansuojamų specialiųjų planų rengėjai,

atsižvelgus į planavimo darbų vertę, parenkami konkurso būdu.

19. Specialiojo planavimo darbus finansuoja planavimo

organizatorius arba tarpusavio susitarimu planavimu suinteresuotas

fizinis ar juridinis asmuo.

18) Konkursas skelbiamas ir organizuojamas vadovaujantis

Lietuvos Respublikos viešojo pirkimo įstatymu (Žin., 1996,

Nr. 84 – 2000).

19) Nepriklausomai nuo to, kas finansuoja planavimo darbus,

planavimo organizatoriumi išlieka planuojamosios teritorijos

naudotojas ar valdytojas.

Valstybės valdymo institucijoms, organizuojančioms planavimo

darbus, netaikomas reikalavimas naudoti ar valdyti planuojamąsias teritorijas.

 

 

20. Valstybės ir savivaldos institucijų organizuojamam specialiajam

planavimui lėšos numatomos kiekvienų metų biudžete.

20) Savivaldos institucijų organizuojamas specialusis planavimas

gali būti finansuojamas naudojant ir nebiudžetines lėšas, kurių

sudarymą bei naudojimo tvarką, panaudojimo apskaitą tvirtina

savivaldybės taryba (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 1995, Nr. 30–683; Nr. 59-1486; Nr. 79-1820; 1996, Nr. 33–804, Nr. 35–869).

 

 

21. Pirminė specialiojo planavimo dokumentų rengimo kaina

apskaičiuojama vadovaujantis kainų skaičiavimo metodikomis.

Galutinė kaina nustatoma organizatoriaus ir rengėjo susitarimu

arba konkurso būdu.

Visuomenės lėšomis rengiamų specialiųjų planų galutinė kaina

nuo preliminariai paskaičiuotosios negali skirtis daugiau kaip 20 procentų.

21) Atskirų planų kainų skaičiavimo metodikas parengia

ministerijos kartu su specialiųjų planų taisyklėmis

(žr. šių taisyklių 3 p.).

Jei metodikos nėra parengtos, pirminė kaina apskaičiuojama

vadovaujantis Teritorijų planavimo darbų kainos skaičiavimo

metodikos bendrosiomis nuostatomis BSD2-96 ir priklausomai

nuo planuojamosios teritorijos viena iš šių metodikų: Miestų,

miestelių ir kaimų bendrojo planavimo darbų kainos skaičiavimo

metodika B3-96, Savivaldybių teritorijų bendrojo planavimo darbų

kainos apskaičiavimo metodika B4-96, Apskričių teritorijų

bendrojo planavimo darbų kainos skaičiavimo metodika B5-96,

Miestų, miestelių ir jų dalių detaliojo planavimo darbų

skaičiavimo metodika D4-96, Detaliųjų planų kaimo vietovėje

kainos skaičiavimo metodika D5-97. Šiuo atveju galutinė kaina

apskaičiuojama taikant koeficientą 0,1-0,5.

Kainų skirtumo ribojimas numatytas tam, kad būtų išvengta dempingo atvejų.

 

 

Specialiojo planavimo procesas

 

22. Specialiojo planavimo procesą sudaro:

1) tyrimai, analizė, prognozė, prireikus – inventorizacija, veiklos

tikslų parengimas arba aprobavimas;

2) specialiojo planavimo dokumento sprendinių parengimas,

derinimas ir tvirtinimas, viešas svarstymas, sprendinių socialinių

ekonominių pasekmių, poveikio aplinkai vertinimas.

22) Teritorijų planavimo įstatymo 13 str. (Žin., 1995, Nr. 107-2391; 1997, Nr. 65-1548, Nr. 96-2427).

 

 

23. Valstybės valdymo institucijų, apskrities viršininkų, savivaldos

vykdomųjų institucijų organizuojamo specialiojo planavimo procesas

prasideda priėmus atitinkamą sprendimą (nutarimą, įsakymą, potvarkį) dėl specialiojo plano rengimo.

23) Sprendime dėl specialiojo plano rengimo nurodomas

planuojamosios teritorijos adresas (vieta ar jos aprašymas),

planavimo tikslas, planavimo lygmuo, plano statusas, planavimo terminai.

 

 

24. Fizinių ir juridinių asmenų organizuojamas specialiojo

planavimo procesas prasideda gavus planavimo sąlygas.

24) Teritorijų planavimo dokumentų sąlygų rengimo ir išdavimo laikinosios taisyklės (Žin.,1997, Nr. 4-64).

 

 

25. Prieš pradėdamas rengti specialiojo planavimo dokumentus,

planavimo organizatorius privalo gauti planavimo sąlygas.

25) Sąlygos – nustatytąja tvarka patvirtinti teritorijų planavimo

dokumentų, galiojančių normų, taisyklių, standartų ir kiti

reikalavimai, taikomos rengiant teritorijų planavimo dokumentus.

Sąlygos išduodamos vadovaujantis Teritorijų planavimo

dokumentų sąlygų rengimo ir išdavimo laikinosiomis taisyklėmis (Žin.,1997, Nr. 4-64).

 

 

26. Pradėti rengti specialieji planai registruojami atitinkamo lygmens

teritorijų planavimo dokumentų registre.

26) Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registro nuostatai (Žin.,1996, Nr. 60-1417).

 

 

27. Specialiajam planui rengti sudaroma planavimo užduotis.

Planavimo užduotį tvirtina planavimo organizatorius.

27) Planavimo užduotyje nurodomas planavimo tikslas,

detalizuojami planavimo sprendinių rengimo reikalavimai,

aprašomas plano turinys.

Planavimo užduotis surašoma dviem egzemplioriais.

 

 

28. Planavimo organizatorius su plano rengėju sudaro sutartį

specialiojo planavimo darbams atlikti.

28) Sudarant sutartį, rekomenduojama naudotis Statybos ir

urbanistikos ministerijos patvirtintomis statybų projektavimo,

inžinerinių tyrinėjimų, konsultavimo, autorinės ir techninės

priežiūros sutarčių sudarymo rekomendacijomis (R7-95).

 

 

29. Planavimo organizatorius, sudarydamas sutartį su plano rengėju,

jam pateikia:

1) sprendimą rengti specialųjį planą (išskyrus fizinius asmenis);

2) planavimo užduotį;

3) planavimo sąlygas;

4) išrašą iš teritorijų planavimo dokumentų registro apie numatomoje

planuoti teritorijoje galiojančius ir rengiamus teritorijų planavimo

dokumentus;

5) žemės kadastro planą arba sklypo ribų planą;

6) planuojamosios teritorijos topografinį inžinerinį planą.

Kiekvienu konkrečiu planavimo atveju pateikiamų dokumentų ir

duomenų sąrašas aptariamas su plano rengėju ir priklauso nuo

plano statuso, planavimo tikslų, planuojamosios teritorijos

geografinės padėties ir ypatumų, kitų sąlygų.

29) Įvertinant planavimo tikslą, plano statusą, teritorijos

geografinę padėtį ir ypatumus papildomai gali būti pateikiami:

1) geologinių tyrimų duomenys;

2) atliktų tiriamųjų darbų medžiaga;

3) duomenys apie valstybės saugomas teritorijas (objektus);

4) planuojamąją teritoriją bei jos infrastruktūrą charakterizuojantys

duomenys;

5) kiti duomenys, būtini specialiajam planui parengti.

Jei planavimo organizatorius neturi visų būtinų planavimo

duomenų, jų gavimas (parengimas), sutikus plano rengėjui,

numatomas plano rengimo sutartyje.

 

 

Specialiojo plano sudėtis ir turinys

 

30. Specialųjį planą sudaro sprendiniai bei specialiojo plano

procedūrų dokumentai. Bendruoju atveju specialusis planas – tai:

1) aiškinamasis raštas;

2) specialusis brėžinys (-iai) ar schema;

3) procedūrų dokumentai.

30) Sprendiniai – aiškinamasis raštas ir specialusis brėžinys (-iai),

kuriuose nustatomi teritorijos tvarkymo reglamento ar režimo

reikalavimai.

Specialiojo plano procedūrų dokumentai:

1) planavimo sąlygos;

2) poveikio aplinkai vertinimo ataskaita (rengiama, jei būtina atlikti

planuojamosios veiklos poveikio aplinkai vertinimą);

3) sprendinių pasekmių vertinimo išvados;

4) viešojo svarstymo ataskaita;

5) derinimo ar pritarimo aktai;

6) patikrinimo aktas.

Poveikio aplinkai vertinimo ataskaita, sprendinių pasekmių

vertinimo išvados ir viešojo svarstymo ataskaita gali būti

aiškinamojo rašto sudėtinė dalis.

Viešojo svarstymo ataskaita rengiama vadovaujantis Teritorijų

planavimo dokumentų svarstymo su visuomene nuostatais

(Žin.,1996, Nr. 90-2099; 1997, Nr. 90-2261).

Poveikio aplinkai vertinimą reglamentuoja Planuojamos ūkinės

http://www3. lrs. lt/cgi-bin/preps2? a=30545&b=veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymas (Žin.,1996, Nr. 82-

1965; 1997, Nr. 96-2428).

 

 

31. Reglamento ar režimo reikalavimus nusakantys brėžinių

spalviniai ir grafiniai žymėjimai turi atitikti teritorijų planavimo

duomenų banko standartus.

31) Kol standartai nepatvirtinti, spalvinis ir grafinis žymėjimas

nereglamentuojamas, tačiau žymės turi būti aiškiai suprantamos,

pateiktas jų reikšmes paaiškinantis aprašymas.

 

 

32. Specialiojo plano turinys (sprendinių rengimo reikalavimai)

priklauso nuo planuojamos veiklos rūšies ir yra detalizuojamas

atskirų veiklos rūšių specialiojo planavimo dokumentų taisyklėse.

32) Mastelis pasirenkamas įvertinus galimybę nustatyti ir

pažymėti teritorijos tvarkymo reglamento ar režimo reikalavimus.

 

 

Specialiojo plano derinimas, viešas svarstymas ir tikrinimas

 

 

 

33. Specialiojo plano derinimo procedūrą atlieka planavimo

organizatorius arba jo įgaliotas asmuo.

Derinimui atlikti teikiami specialiojo plano sprendiniai.

33) Teritorijų planavimo įstatymo 23 str. 2, 3, 4, 5, 6, 7 dalys

(Žin., 1995, Nr. 107-2391; 1997, Nr. 65-1548, Nr. 96-2427).

Sprendiniai – aiškinamasis raštas ir pagrindinis brėžinys (-iai),

kuriuose nustatytas teritorijos tvarkymo reglamentas arba režimas.

 

 

34. Specialiojo planavimo dokumentų sprendiniai turi būti suderinti

su atitinkamo lygmens galiojančiais teritorijų planavimo

dokumentais, įregistruotais teritorijų planavimo dokumentų registre,

arba jiems turi būti pritarta raštu atitinkamų institucijų.

34) Dokumento derinimo procedūra laikoma baigta pasirašius

suderinimo aktą.

Jei derinančioji institucija neturi parengtų ir galiojančių teritorijų

planavimo dokumentų, turi būti gautas pritarimas raštu.

Derinti specialiojo plano dokumentai teikiami visoms planavimo

sąlygas išdavusioms institucijoms

(Žr. Teritorijų planavimo įstatymo 23 str. (Žin., 1995, Nr. 107 – 2391;

1997, Nr. 65-1548, Nr. 96-2427)).

 

 

35. Specialiojo planavimo dokumentai turi būti viešai apsvarstyti.

35) Teritorijų planavimo dokumentų projektų svarstymo su

visuomene nuostatai (Žin.,1996, Nr. 90-2099).

 

 

36. Specialieji planai privalo būti patikrinti teritorijų planavimo

valstybinę priežiūrą atliekančių institucijų.

36) Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros

nuostatai (Žin., 1997, Nr. 34-851).

 

 

37. Patikrinimui atlikti teikiami specialiojo plano sprendiniai

ir specialiojo planavimo procedūrų dokumentai.

37) Tikrinimo rezultatas yra patikrinimo aktas, kuriame

pateikiamos motyvuotos išvados dėl dokumento tvirtinimo

tikslingumo.

 

 

Specialiojo plano tvirtinimas

 

 

 

38. Specialiojo planavimo dokumentai tvirtinami atsižvelgus

į jų lygmenį. Specialiuosius planus tvirtina:

1) Vyriausybė arba jos įgaliota valstybės valdymo institucija;

2) apskrities viršininkas arba planavimą organizavusi valstybės

valdymo institucija;

3) savivaldybės taryba, valdyba arba meras.

38) Lietuvos Respublikos lygmens specialiuosius planus tvirtina

Vyriausybė arba jos įgaliota valstybės valdymo institucija,

apskrities lygmens planus tvirtina apskrities viršininkas arba

planavimą organizavusi valstybės valdymo institucija,

savivaldybės lygmens ir fizinio arba juridinio asmens lygmens

planus tvirtina savivaldybė.

Savivaldybės Taryba tvirtina savarankiškus specialiuosius planus

ir planus, kurie taps sudėtine bendrojo plano dalimi arba

savivaldybės organizuoto detaliojo plano sudėtine dalimi. Fizinio

ar juridinio asmens organizuoto specialiojo planavimo

dokumentus tvirtina savivaldybės valdyba arba meras

(jei valdyba nesudaroma).

 

 

39. Atskirų rūšių specialiųjų planų tvirtinimo tvarką gali nustatyti ir

specialiojo planavimo dokumentų taisyklės (kiekvienos rūšies

atskirai).

39) Teritorijų planavimo įstatymo 14 str. (Žin., 1995, Nr. 107-2391;

1997, Nr. 65-1548, Nr. 96-2427).

 

 

Specialiųjų planų registravimas ir galiojimas

 

40. Patvirtinti specialieji planai registruojami teritorijų planavimo

dokumentų registre, o dokumento sprendiniai fiksuojami teritorijų

planavimo duomenų banke.

Dokumentai pateikiami teritorijų planavimo dokumentų registro

tvarkytojams registruoti ne vėliau kaip per 15 dienų

nuo jų patvirtinimo.

40) Teritorijų planavimo dokumentų registro nuostatai ir Lietuvos

Respublikos teritorijų planavimo duomenų banko nuostatai

(Žin.,1996, Nr. 60-1417).

 

 

41. Specialieji planai galioja neribotą laiką arba iki to laiko, kol jų

sprendiniai neprieštarauja bendriesiems arba detaliesiems

planams ar atsiranda būtinybė juos keisti.

41) Pakeitus ar papildžius bendrųjų ar detaliųjų planų

sprendinius, specialiųjų planų sprendiniai, neatitinkantys naujai

nustatyto ar papildyto teritorijų tvarkymo reglamento (režimo),

nustoja galios.

 

 

Specialiojo planavimo organizatoriaus ir rengėjo

pareigos ir atsakomybė

42. Specialiojo planavimo organizatorius arba jo įgaliotas asmuo

privalo dalyvauti specialiojo planavimo procese ir procedūrose.

42) Teritorijų planavimo įstatymo 23 str. (Žin., 1995, Nr. 107-2391;

1997, Nr. 65-1548, Nr. 96-2427).

 

 

43. Specialiojo planavimo organizatorius atsakingas už pasekmes,

dėl jo kaltės atsiradusias specialiojo planavimo proceso ir

procedūrų metu.

43) Specialiojo planavimo organizatorius atsako už planavimo

proceso ir procedūrų organizavimą bei su tuo susijusių

dokumentų forminimą, privalo laikytis dokumento derinimo,

tvirtinimo ir įregistravimo tvarkos.

 

 

44. Specialiojo plano rengėjas atsako už pasekmes, dėl jo kaltės

atsiradusias planavimo proceso ir procedūrų metu, taip pat

įstatymų nustatyta tvarka atsako už pasekmes, atsiradusias

plano įgyvendinimo metu.

44) Rengdamas specialųjį planą, rengėjas privalo vadovautis

Teritorijų planavimo normų sąvadu bei planų įgyvendinimą

reglamentuojančiais teisės aktais.

______________

 

 



* Operatyviojo planavimo taisyklės yra rengiamos ir bus patvirtintos 1999 m.