Audito ir APSKAITOS tarnybOS DIREKTORiAUS

Į S A K Y M A S

 

DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS AUDITO IR APSKAITOS TARNYBOS DIREKTORIAUS 2008 m. GRUODŽIO 17 d. ĮSAKYMO Nr. VAS-16 „DĖL 16-OJO VERSLO APSKAITOS STANDARTO „KONSOLIDUOTOSIOS FINANSINĖS ATASKAITOS IR INVESTICIJOS Į DUKTERINES ĮMONES“ TVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2012 m. gruodžio 21 d. Nr. VAS-34

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo (Žin., 2001, Nr. 99-3515; 2012, Nr. 51-2531) 3 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. kovo 12 d. nutarimo Nr. 348 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymą ir Lietuvos Respublikos įmonių finansinės atskaitomybės įstatymą“ (Žin., 2002, Nr. 28-992; 2012, Nr. 47-2300) 1.1.1 punktu ir atsižvelgdamas į Apskaitos standartų komiteto 2012 m. gruodžio 21 d. nutarimą Nr. 24-24-2.5 „Dėl verslo apskaitos standartų nuostatų perkėlimo į 6-ąjį verslo apskaitos standartą „Aiškinamasis raštas“:

1. Pakeičiu viešosios įstaigos Audito ir apskaitos tarnybos direktoriaus 2008 m. gruodžio 17 d. įsakymu Nr. VAS-16 „Dėl 16-ojo verslo apskaitos standarto „Konsoliduotosios finansinės ataskaitos ir investicijos į dukterines įmones“ tvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 148-5965; 2009, Nr. 77-3219; 2010, Nr. 126-6482; 2011, Nr. 161-7673; 2012, Nr. 95-4901) patvirtintą 16-ąjį verslo apskaitos standartą „Konsoliduotosios finansinės ataskaitos ir investicijos į dukterines įmones“:

1.1. XV skyrių išdėstau taip:

 

XV. INFORMACIJOS ATSKLEIDIMAS KONSOLIDUOTŲJŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ AIŠKINAMAJAME RAŠTE

 

52. Konsoliduotųjų finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte (toliau – konsoliduotasis aiškinamasis raštas) turi būti atskleisti ir paaiškinti visi svarbiausi konsoliduotųjų finansinių ataskaitų straipsniai.

53. Konsoliduotasis aiškinamasis raštas turi būti rengiamas kaip vienos įmonės, teikiančios finansines ataskaitas, aiškinamasis raštas. Bendroji ir apskaitos politikos dalis rengiama pagal 6-ojo verslo apskaitos standarto „Aiškinamasis raštas“ nustatytus reikalavimus. Konsoliduotojo aiškinamojo rašto pastabų dalyje pateikiama šio ir 6-ojo verslo apskaitos standarto „Aiškinamasis raštas“ reikalaujama informacija ir kita reikšminga informacija, kuri nepateikta kitose konsoliduotosiose ataskaitose, tačiau atskleidžia įmonių grupės veiklos pobūdį, finansinę būklę, veiklos rezultatus ir pinigų srautus.

54. Konsoliduotajame aiškinamajame rašte turi būti pateikiama tokia informacija:

54.1. Įmonių grupę sudarančių įmonių tikslūs pavadinimai, teisinė forma, struktūra, buveinių adresai, pagrindinės veiklos sritys.

54.2. Įmonių grupės valdoma dalis ir patronuojančios įmonės investicijų į dukterines ir reikšmingas asocijuotąsias įmones dydis.

54.3. Reikšmingi įmonių grupės apskaitos politikos pokyčiai.

54.4. Nuosavybės metodu apskaičiuotų investicijų į asocijuotąsias įmones vertė, prestižas, jo amortizacija, patikslinta prestižo amortizacijos suma, jei asocijuotųjų įmonių finansinių ataskaitų duomenys reikšmingi.

54.5. Kiekvienos reikšmingos asocijuotosios įmonės pelnas ar nuostoliai, tenkantys patronuojančiai įmonei dėl nuosavybės metodu apskaičiuotų investicijų.

54.6. Konsoliduojamos įmonės, kurių finansinių ataskaitų datos skiriasi nuo konsoliduotųjų finansinių ataskaitų datos. Taip pat turi būti atskleisti visi svarbūs faktai ir įvykiai, susiję su kiekvienos konsoliduojamos įmonės turtu, nuosavu kapitalu, įsipareigojimais, pelnu (nuostoliais), ir nurodytos visos tos įmonės ir kitų konsoliduojamų įmonių operacijos nuo šios įmonės metinių finansinių ataskaitų iki konsoliduotųjų finansinių ataskaitų datos.

54.7. Priežastys, kodėl:

54.7.1. įmonė laikoma dukterine ir jos rezultatai įtraukiami į konsoliduotąsias finansines ataskaitas, jeigu įmonių grupei priklauso penkiasdešimt arba mažiau procentų jos balsų;

54.7.2. dukterinės įmonės rezultatai neįtraukiami į konsoliduotąsias finansines ataskaitas.

54.8. Priežastys, dėl kurių asocijuotųjų įmonių investicijos:

54.8.1. pateikiamos nuosavybės metodu, jeigu įmonių grupei priklauso mažiau kaip dvidešimt procentų jos balsų;

54.8.2. nepateikiamos nuosavybės metodu, jeigu įmonių grupei priklauso dvidešimt arba daugiau procentų jos balsų.

54.9. Prestižo amortizacijos laikotarpiai.

54.10. Koregavimo suma, jeigu prestižo vertė buvo keičiama dėl koregavimo laikotarpiu pasikeitusios turto ir įsipareigojimų vertės.

54.11. Prestižo amortizacijos suma ir per ataskaitinį laikotarpį sąnaudomis pripažinta suma.

55. Jei prestižo amortizacijos laikotarpis ilgesnis kaip 5 metai, tas laikotarpis turi būti nurodomas ir atskleidžiami motyvai, dėl kurių nustatytas toks laikotarpis.

56. Jei per ataskaitinį laikotarpį įmonių grupės sudėtis labai pasikeitė, konsoliduotajame aiškinamajame rašte turi būti pateikta informacija, leidžianti palyginti ataskaitinio ir praėjusio ataskaitinio laikotarpių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų duomenis.

57. Konsoliduotajame aiškinamajame rašte turi būti pateikta kita reikšminga informacija.“

1.2. Laikau buvusius standarto 59 ir 60 punktus atitinkamai 58 ir 59 punktais.

2. Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja nuo 2013 m. sausio 1 d.

 

Direktorius                                                                                    Audrius Linartas