Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. rugsėjo 30 d. nutarimo Nr. 1244 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės teisėkūros TAISYKLIŲ patvirtinimo“ pakeitimo

 

2011 m. sausio 12 d. Nr. 66

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. rugsėjo 30 d. nutarimą Nr. 1244 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės teisėkūros taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 121-5212; 2010, Nr. 7-317):

1.1. Įrašyti antraštėje po žodžio „taisyklių“ žodžius „ir teisinio reguliavimo stebėsenos pažymos pavyzdinės formos“.

1.2. Išdėstyti antrąją pastraipą taip:

„Patvirtinti pridedamas:“.

1.3. Papildyti 1 punktu:

1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės teisėkūros taisykles.“

1.4. Papildyti 2 punktu:

2. Teisinio reguliavimo stebėsenos pažymos pavyzdinę formą.“

2. Nurodytu nutarimu patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės teisėkūros taisyklėse:

2.1. Įrašyti 1 punkte vietoj žodžių „norminių teisės aktų“ žodžius „teisinio reguliavimo“.

2.2. Išdėstyti 2 punktą taip:

2. Vyriausybei įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų projektus turi teisę teikti Ministras Pirmininkas, ministrai, savivaldybių tarybos ir kiti subjektai, kuriems tokią teisę suteikia įstatymai.“

2.3. Įrašyti 6 punkte po žodžio „vertinimą“ žodžius „Europos Sąjungos teisės perkėlimo ir įgyvendinimo planuose ar kituose planavimo dokumentuose nustatytų terminų laikymąsi“.

2.4. Įrašyti 7 punkte vietoj žodžių „norminių teisės aktų“ žodžius „teisinio reguliavimo“.

2.5. Išdėstyti 9 punktą taip:

9. Prie teikiamo įstatymo, Vyriausybės nutarimo ar kito teisės akto projekto išvadoms gauti rengėjai prideda ir atitinkamo teisės akto projekto lyginamąjį variantą, parengtą teisės aktų nustatyta tvarka, aiškinamąjį raštą (jeigu teikiamas įstatymo projektas), atitinkantį Lietuvos Respublikos Seimo statute (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97) nustatytus reikalavimus, atitikties lentelę, numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažymą, šių taisyklių 30 punkto antrojoje pastraipoje nurodytą pažymą, kitą su parengtu teisės akto projektu susijusią medžiagą.“

2.6. Išdėstyti 10 punktą taip:

10. Raštas, kuriuo teisės akto projektas teikiamas išvadoms gauti, atsižvelgiant į tai, kas teisės akto projekto išvadoms gauti teikėjas, atitinkamai turi būti pasirašytas Ministro Pirmininko (ar jo rašytiniu pavedimu ? Ministro Pirmininko kanclerio), ministro (ar jo rašytiniu pavedimu ? viceministro arba ministerijos kanclerio), savivaldybės mero, kito subjekto, kuriam teisę Vyriausybei teikti teisės aktų projektus suteikia įstatymai, ar šio subjekto vadovo.“

2.7. Išdėstyti 11 punktą taip:

11. Rašte, kuriuo teisės akto projektas teikiamas išvadoms gauti, turi būti nurodyta:

11.1. teisės akto projektą teikiančio subjekto pavadinimas ir duomenys;

11.2. rašto registravimo data ir numeris;

11.3. teisės akto projekto pavadinimas;

11.4. teisės akto projekto rengimo pagrindas, tikslas ir kokiomis priemonėmis jis bus pasiektas;

11.5. ar numatomos konsultacijos su visuomene; per kokį terminą visuomenė gali teikti pastabas ir pasiūlymus;

11.6. kita svarbi informacija;

11.7. teisės akto projektą rengusio valstybės tarnautojo vardas ir pavardė, administracijos padalinio pavadinimas, telefonų numeriai, elektroninio pašto adresai; jeigu teisės akto projektą rengė komisija arba darbo grupė, – komisijos pirmininko arba darbo grupės vadovo pareigos, vardas ir pavardė, telefonų numeriai, elektroninio pašto adresai.“

2.8. Papildyti 111 punktu:

111. Rašte, kuriuo teikiamas išvadoms gauti individualaus teisės akto projektas, taip pat turi būti motyvuotai nurodytos priėmus teisės aktą galinčios kilti teigiamos ir neigiamos pasekmės.“

2.9. Išdėstyti 12 punktą taip:

12. Išvadoms gauti parengtas teisės akto projektas, teisės akto projekto lyginamasis variantas, aiškinamasis raštas, atitikties lentelė, numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažyma, šių taisyklių 30 punkto antrojoje pastraipoje nurodyta pažyma, atsižvelgiant į tai, kas teisės akto projekto išvadoms gauti teikėjas, atitinkamai turi būti vizuoti Ministro Pirmininko (ar jo rašytiniu pavedimu ? Ministro Pirmininko kanclerio), ministro (ar jo rašytiniu pavedimu – viceministro arba ministerijos kanclerio), savivaldybės mero, kito subjekto, kuriam teisę Vyriausybei teikti teisės aktų projektus suteikia įstatymai, ar šio subjekto vadovo.“

2.10. Išbraukti 16 punkto pirmojoje pastraipoje žodžius „valdymo sritimi ar“.

2.11. Papildyti 16.61 punktu:

16.61. Finansų ministerijos ir Vidaus reikalų ministerijos – dėl teisės aktų projektų, kai, įvertinus juose numatomą teisinį reguliavimą, nustatoma reikšminga akcizais apmokestinamų prekių nelegalios apyvartos išaugimo rizika (ministerijos savo išvadas teikia įvertinusios atitinkamai Muitinės departamento prie Finansų ministerijos ir Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos bei Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos ir Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos nuomonę dėl šių teisės aktų projektų);“.

2.12. Išdėstyti 16.10 punktą taip:

16.10. Lietuvos vyriausiojo archyvaro – dėl teisės aktų projektų, susijusių su archyvų ir dokumentų valdymo politika;“.

2.13. Išdėstyti 16.14 punktą taip:

16.14. šių taisyklių 16.1–16.13 punktuose nurodytų ir kitų ministerijų, Vyriausybės įstaigų, kitų valstybės institucijų ir įstaigų – dėl teisės aktų projektų, susijusių su šių institucijų ir įstaigų kompetencija.“

2.14. Įrašyti 17 punkte vietoj žodžių „Vyriausybės nutarimo projektą teikianti ministerija turi gauti išvadą“ žodžius „turi būti gauta išvada“.

2.15. Papildyti 171 punktu:

171. Asociacija ar kita nevyriausybinė organizacija turi teisę ministerijai raštu pranešti, kad yra suinteresuota dalyvauti derinant tam tikrus atitinkamam ministrui pavestų valdymo sričių teisės aktų projektus. Tokiu atveju atitinkami teisės aktų projektai teikiami asociacijai ar kitai nevyriausybinei organizacijai išvadoms gauti ir asociacija ar kita nevyriausybinė organizacija išvadas dėl teisės aktų projektų pateikia šių taisyklių nustatyta tvarka.“

2.16. Įrašyti 18 punkte vietoj žodžių „Suinteresuotos institucijos“ žodžius „Institucijos, įstaigos ir organizacijos (toliau – išvadas teikiantys subjektai)“.

2.17. Išdėstyti 19 punktą taip:

19. Jeigu dėl susiklosčiusių nenumatytų aplinkybių Vyriausybės nutarimas turi būti priimtas nedelsiant, institucijos gali motyvuotai prašyti pateikti išvadas dėl teisės akto projekto skubos tvarka. Išvadas teikiantys subjektai skubos tvarka privalo pateikti išvadas dėl teisės akto projekto ne vėliau kaip per 5 darbo dienas.“

2.18. Išdėstyti 20 punktą taip:

20. Jeigu išvadas teikiantys subjektai per šių taisyklių nustatytus išvadoms pateikti terminus jų nepateikia, laikoma, kad jie teisės akto projektui pritaria.“

2.19. Išdėstyti 22 punktą taip:

22. Gali būti rengiama numatomo teisinio reguliavimo koncepcija, kurioje pateikiama esamos padėties ir spręstinų problemų analizė, numatomo teisinio reguliavimo tikslas, principai ir pagrindinės nuostatos, galimos teigiamos ir neigiamos numatomo teisinio reguliavimo pasekmės, finansinis numatomo teisinio reguliavimo įgyvendinimo įvertinimas, numatomą teisinį reguliavimą pagrindžiančios nuostatos (kitų valstybių teisinio reguliavimo geroji praktika, mokslinių tyrimų, ekspertizių rezultatai, teismų praktika ir kita).“

2.20. Išdėstyti 24 punktą taip:

24. Rengiant numatomo teisinio reguliavimo koncepcijos nuostatas įgyvendinančio teisės akto projektą, gali būti nesilaikoma numatomo teisinio reguliavimo koncepcijoje įtvirtintų teisinio reguliavimo sprendinių tik iš esmės pasikeitus teisinėms, socialinėms, finansinėms, ekonominėms ar kitoms aplinkybėms, dėl kurių numatomo teisinio reguliavimo koncepcijos nuostatos tapo neaktualios, netikslingos arba negalimos įgyvendinti. Koncepcijos nuostatų nesilaikymas turi būti pagrindžiamas šių taisyklių 11 ir 46 punktuose nurodytuose dokumentuose.

2.21. Išdėstyti 25 punktą taip:

25. Teikiant išvadas dėl numatomo teisinio reguliavimo koncepcijos nuostatas įgyvendinančio teisės akto projekto, gali būti teikiamos pastabos, neatitinkančios numatomo teisinio reguliavimo koncepcijoje įtvirtintų teisinio reguliavimo sprendinių, tik iš esmės pasikeitus teisinėms, socialinėms, finansinėms, ekonominėms ar kitoms aplinkybėms, dėl kurių numatomo teisinio reguliavimo koncepcijos nuostatos tapo neaktualios, netikslingos arba negalimos įgyvendinti. Šios pastabos privalo būti pagrindžiamos.“

2.22. Pripažinti netekusiu galios 26 punktą.

2.23. Išdėstyti 30 punktą taip:

30. Atlikus teisės akto, išskyrus įstatymą, projekte numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimą, rengiama numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažyma.

Įstatymo projekte numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai išdėstomi įstatymo projekto aiškinamajame rašte. Atlikus mokesčio tarifą keičiančio įstatymo projekte numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimą, papildomai rengiama pažyma, kurioje pateikiami atsakymai į šių taisyklių 29 punkte nurodyto klausimyno klausimus.“

2.24. Išdėstyti 31 punktą taip:

31. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažyma nerengiama, kai:

31.1. rengiamas numatomo teisinio reguliavimo koncepcijos ar kito teisės akto projektas, kuriame nurodomas numatomo teisinio reguliavimo poveikis;

31.2. rengiamas numatomo teisinio reguliavimo koncepcijos nuostatas įgyvendinančio teisės akto projektas;

31.3. rengiamas teisės aktą, kurio projekte numatomo teisinio reguliavimo poveikis buvo įvertintas, įgyvendinančio teisės akto projektas (informacija apie atliktą numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimą turi būti pateikiama šių taisyklių 11 ir 46 punktuose nurodytuose dokumentuose);

31.4. rengiamas įstatymo projektas;

31.5. rengiamas individualaus teisės akto projektas;

31.6. rengiama Vyriausybės išvada dėl Seime svarstomo teisės akto projekto;

31.7. teisės akto projekte atliekami redakciniai ar nežymūs, nustatyto teisinio reguliavimo esmės nekeičiantys pakeitimai arba taisoma teisės technika.“

2.25. Išdėstyti 33.3 punktą taip:

33.3. numatomo teisinio reguliavimo teigiamos ir neigiamos pasekmės (kartu nurodoma informacija, kurios pagrindu padarytos išvados dėl numatomo teisinio reguliavimo pasekmių);“.

2.26. Pripažinti netekusiu galios 33.5 punktą.

2.27. Įrašyti 35.1 punkte po žodžio „redakciniai“ žodžius „nežymūs, nustatyto teisinio reguliavimo esmės nekeičiantys arba“.

2.28. Įrašyti 40 punkte vietoj žodžio „ūkio“ žodžius „teisingumo“.

2.29. Išbraukti 42.1 punkte žodžius „iš suinteresuotų institucijų“.

2.30. Įrašyti 42.3 punkte po žodžio „atstovų“ žodžius „(viceministrų, ministerijų kanclerių)“.

2.31. Išdėstyti 44 punktą taip:

44. Teikimas, kuriuo Vyriausybei teikiamas teisės akto projektas, atsižvelgiant į tai, kas teisės akto projekto teikėjas, atitinkamai turi būti pasirašytas Ministro Pirmininko, ministro (arba ministro pavedimu – viceministro; nesant ministro – jį pavaduojančio ministro), savivaldybės mero, kito subjekto, kuriam teisę Vyriausybei teikti teisės aktų projektus suteikia įstatymai, ar šio subjekto vadovo.“

2.32. Išdėstyti 45 punktą taip:

45. Vyriausybei teikiamas teisės akto projektas turi būti vizuotas Ministro Pirmininko, jeigu teisės akto projektą teikia Ministras Pirmininkas, ministro (jo nesant – viceministro arba ministerijos kanclerio ir ministrą pavaduojančio ministro), jeigu teisės akto projektą teikia ministras, atitinkamos valdymo srities ministro (jo nesant – viceministro arba ministerijos kanclerio ir ministrą pavaduojančio ministro), jeigu teisės akto projektą teikia savivaldybės taryba ar kitas subjektas, kuriam teisę Vyriausybei teikti teisės aktų projektus suteikia įstatymai.“

2.33. Papildyti 451 punktu:

451. Vyriausybei kartu su teisės akto projektu teikiami teisės akto projekto lyginamasis variantas, aiškinamasis raštas, atitikties lentelė, numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažyma, derinimo pažyma, šių taisyklių 30 punkto antrojoje pastraipoje nurodyta pažyma, atsižvelgiant į tai, kas teisės akto projekto teikėjas, atitinkamai turi būti vizuoti Ministro Pirmininko, ministro (jo nesant – viceministro arba ministerijos kanclerio ir ministrą pavaduojančio ministro), savivaldybės mero, kito subjekto, kuriam teisę Vyriausybei teikti teisės aktų projektus suteikia įstatymai, ar šio subjekto vadovo.“

2.34. Išdėstyti 46 punktą taip:

46. Teikime Vyriausybei turi būti nurodyta:

46.1. teisės akto projektą teikiančio subjekto pavadinimas ir duomenys;

46.2. teikimo registravimo data ir numeris;

46.3. teikiamo teisės akto projekto pavadinimas;

46.4. teisės akto projekto rengimo pagrindas, tikslas ir kokiomis priemonėmis jis bus pasiektas;

46.5. ar teikiamas teisės akto projektas atitinka Vyriausybės programą;

46.6. ar teisės akto projektas perkelia ir (ar) įgyvendina Europos Sąjungos teisės aktus (jeigu taip – kokius Europos Sąjungos teisės aktus (kai kurias jų nuostatas) perkelia ir (ar) įgyvendina ir kokius kitus Lietuvos Respublikos teisės aktus reikės priimti siekiant užtikrinti visišką susijusių Europos Sąjungos teisės aktų perkėlimą ir (ar) įgyvendinimą);

46.7. ar teisės akto projektas notifikuotinas Europos Komisijai pagal Keitimosi informacija apie standartus, techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras taisyklių, patvirtintų Vyriausybės 1999 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 617 (Žin., 1999, Nr. 45-1446; 2004, Nr. 63-2264), reikalavimus, jeigu taip – nurodyti notifikavimo Europos Komisijai datą;

46.8. ar teisės aktui įtraukti į teisės sistemą reikės priimti kitus teisės aktus, jeigu taip – kokius;

46.9. ministerijos, kiti išvadas teikiantys subjektai, iš kurių gautos išvados dėl teisės akto projekto, taip pat išvadas teikiantys subjektai, kurie per šių taisyklių nustatytus terminus nepateikė pastabų;

46.10. jeigu buvo konsultuotasi su visuomene, – informacija apie konsultavimosi būdą, gautas iš visuomenės pastabas, pasiūlymus ir jų įvertinimą;

46.11. ar teisės akto projekte apibrėžiamos sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo (Žin., 2004, Nr. 7-129) ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka;

46.12. teisės akto projektą rengusio valstybės tarnautojo vardas ir pavardė, administracijos padalinio pavadinimas, jo vadovo vardas ir pavardė, telefonų numeriai, elektroninio pašto adresai; jeigu projektą rengė komisija arba darbo grupė, – komisijos pirmininko arba darbo grupės vadovo pareigos, vardas ir pavardė, telefonų numeriai.“

2.35. Papildyti 461 punktu:

461. Teikimui, kuriuo Vyriausybei teikiamas individualaus teisės akto projektas, netaikomi šių taisyklių 46.5–46.8, 46.10 ir 46.11 punktų reikalavimai. Šiame teikime turi būti motyvuotai nurodytos priėmus teisės aktą galinčios kilti teigiamos ir neigiamos pasekmės.“

2.36. Įrašyti 48 punkte vietoj žodžių „Strateginio koordinavimo departamento Europos Sąjungos skyriumi (toliau vadinama – Europos Sąjungos skyrius)“ žodžius „Politikos analizės ir reformų departamento Europos ir tarptautinių klausimų skyriumi“.

2.37. Pripažinti netekusiu galios 61 punktą.

2.38. Įrašyti X skyriaus pavadinime vietoj žodžių „norminių teisės aktų“ žodžius „teisinio reguliavimo“.

2.39. Išdėstyti 66 punktą taip:

66. Teisinio reguliavimo stebėsena – tai norminiuose teisės aktuose nustatyto galiojančio teisinio reguliavimo įvertinimas analizuojant teisinio reguliavimo faktinius padarinius ir jų atitiktį nustatant teisinį reguliavimą planuotiems tikslams ir padariniams, teisinio reguliavimo reikalingumą, pakankamumą ir efektyvumą, taip pat reikalingumą keisti teisinį reguliavimą.“

2.40. Išdėstyti 67 punktą taip:

67. Gali būti atliekama viename teisės akte, teisės akto dalyje, keliuose teisės aktuose nustatyto teisinio reguliavimo stebėsena.“

2.41. Išdėstyti 68 punktą taip:

68. Atsižvelgdama į Vyriausybės programą, Vyriausybės nustatytus veiklos prioritetus, ministrui pavestų valdymo sričių strateginius veiklos planus (strateginį veiklos planą), ministerijos strateginį ir metinį veiklos planus, įvertinusi kilusias problemas ar atsiradusius pokyčius atitinkamoje visuomeninių santykių srityje ir kitas aplinkybes, ministerija tvirtina teisinio reguliavimo stebėsenos planą ir jame nurodo numatomos atlikti teisinio reguliavimo stebėsenos apimtį ir terminą.

Vyriausybė gali pavesti ministerijai atlikti atitinkamo teisinio reguliavimo stebėseną.

Valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos, kiti juridiniai ir fiziniai asmenys gali teikti pasiūlymus ministerijai dėl atitinkamo teisinio reguliavimo įtraukimo į teisinio reguliavimo stebėsenos planą.

Patvirtintas teisinio reguliavimo stebėsenos planas skelbiamas ministerijos interneto svetainėje ir apie šio plano patvirtinimą pranešama Teisingumo ministerijai.“

2.42. Išdėstyti 69 punktą taip:

69. Teisinio reguliavimo stebėsenai atlikti gali būti sudaroma darbo grupė. Prireikus į darbo grupę gali būti įtraukiami kitų ministerijų, Vyriausybės įstaigų, kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, mokslo ir studijų institucijų, asociacijų, kitų įstaigų ir organizacijų atstovai, susitarus su jų vadovais.“

2.43. Išdėstyti 70 punktą taip:

70. Atliekant teisinio reguliavimo stebėseną, gali būti pasitelkiami nepriklausomi ekspertai, kuriems gali būti atlyginama iš atitinkamai ministerijai Lietuvos Respublikos valstybės biudžete patvirtintų asignavimų.“

2.44. Papildyti 71 punktu:

71. Siekiant gauti teisinio reguliavimo, kurio stebėsena atliekama, įvertinimą, gali būti kreipiamasi į valstybės ir savivaldybių institucijas ir įstaigas, mokslo ir studijų institucijas, asociacijas, kitus subjektus.“

2.45. Papildyti 72 punktu:

72. Ministerija apie atliekamą teisinio reguliavimo stebėseną skelbia savo interneto svetainėje ir nurodo teisinio reguliavimo sritis, kurių stebėsena atliekama, teisės aktų, nustatančių teisinį reguliavimą, kurio stebėsena atliekama, pavadinimus, teisinio reguliavimo stebėsenos terminą, už teisinio reguliavimo stebėseną atsakingą asmenį (jeigu teisinio reguliavimo stebėseną atlieka darbo grupė – šios darbo grupės vadovą), jo telefono numerį ir elektroninio pašto adresą. Esant galimybei, apie atliekamą teisinio reguliavimo stebėseną skelbiama ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.“

2.46. Papildyti 73 punktu:

73. Valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos, kiti juridiniai ir fiziniai asmenys per visą stebėsenos laikotarpį gali teikti ministerijai pasiūlymus dėl teisinio reguliavimo, kurio stebėsena atliekama.“

2.47. Papildyti 74 punktu:

74. Per vieną mėnesį nuo teisinio reguliavimo stebėsenos termino pabaigos parengiama, ministerijos interneto svetainėje paskelbiama ir teisinio reguliavimo stebėseną koordinuojančiai institucijai pateikiama Vyriausybės patvirtintos formos teisinio reguliavimo stebėsenos pažyma.“

2.48. Papildyti 75 punktu:

75. Jeigu reikia keisti teisinį reguliavimą, kurio stebėsena buvo atlikta, Vyriausybės teisės aktų projektai nustatyta tvarka turi būti parengti ir pateikti Vyriausybei kaip galima greičiau, bet ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo teisinio reguliavimo stebėsenos termino pabaigos.“

2.49. Papildyti 76 punktu:

76. Teisinio reguliavimo stebėseną koordinuoja Teisingumo ministerija, kuri:

76.1. teikia pasiūlymus kitoms ministerijoms dėl atitinkamo teisinio reguliavimo įtraukimo į teisinio reguliavimo stebėsenos planus;

76.2. prireikus teikia Vyriausybei nutarimo dėl pavedimo atlikti atitinkamo į ministerijų teisinio reguliavimo stebėsenos planus neįtraukto teisinio reguliavimo stebėseną projektą, kai šią stebėseną reikia atlikti atsižvelgiant į Vyriausybės programą, Vyriausybės nustatytus veiklos prioritetus, ministrams pavestų valdymo sričių strateginius veiklos planus, ministerijų strateginius ir metinius veiklos planus, esamą padėtį atitinkamoje visuomeninių santykių srityje ir kitas svarbias aplinkybes. Nutarimo projekte nurodoma teisinio reguliavimo stebėseną turinti atlikti ministerija ar kelios ministerijos, teisinio reguliavimo stebėsenos dalykas ir terminas. Jeigu atlikti teisinio reguliavimo stebėseną pavedama kelioms ministerijoms, viena iš jų paskiriama koordinuoti teisinio reguliavimo stebėseną ir atlikti šių taisyklių 74 ir 75 punktuose numatytus veiksmus;

76.3. kasmet apibendrina teisinio reguliavimo stebėsenos, atliktos per praėjusius kalendorinius metus, rezultatus pagal ministerijų pateiktas teisinio reguliavimo stebėsenos pažymas ir iki kovo 1 d. pateikia Vyriausybei ir ministerijos interneto svetainėje paskelbia metinę teisinio reguliavimo stebėsenos ataskaitą.“

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

TEISINGUMO MINISTRAS                                                             REMIGIJUS ŠIMAŠIUS

 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2009 m. rugsėjo 30 d. nutarimu Nr. 1244

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2011 m. sausio 12 d.

nutarimo Nr. 66 redakcija)

 

(Pažymos pavyzdinė forma)

 

_____________________________________________

(institucijos pavadinimas)

 

TEISINIO REGULIAVIMO STEBĖSENOS PAŽYMA

 

________________Nr. ____________

(data)

 

Teisinio reguliavimo, kurio stebėsena atlikta, sritis:

___________________________________________________________________________

(visuomeniniai santykiai, kuriems skirtas teisinis reguliavimas, kurio stebėsena atlikta)

Teisės aktai, nustatantys teisinį reguliavimą, kurio stebėsena atlikta:

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

Nustatant teisinį reguliavimą, kurio stebėsena atlikta, planuoti tikslai ir padariniai:

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

Faktiniai teisinio reguliavimo padariniai ir jų įvertinimas:

___________________________________________________________________________

(teisinio reguliavimo sukelti teigiami ir neigiami padariniai (atsižvelgiant ir į gautas

___________________________________________________________________________

suinteresuotų asmenų pastabas), faktinių padarinių atitiktis nustatant teisinį reguliavimą

___________________________________________________________________________

planuotiems tikslams ir padariniams, jeigu kilo neigiamų padarinių – būdai, kaip juos pašalinti, ir kita)

Teisinio reguliavimo reikalingumo, pakankamumo ir efektyvumo įvertinimas:

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

Išvada dėl reikalingumo keisti teisinį reguliavimą:

___________________________________________________________________________

 

 

__________________                     ____________                         ______________________

(pareigų pavadinimas)                           (parašas)                                     (vardas ir pavardė)

 

_________________