STATISTIKOS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS

 

Į S A K Y M A S

DĖL ĮMONIŲ, Į KURIAS INVESTUOTAS UŽSIENIO KILMĖS KAPITALAS, UŽSIENIO VALSTYBIŲ ĮMONIŲ, BANKŲ IR LIETUVOS KOMERCINIŲ BANKŲ ATSTOVYBIŲ REGISTRAVIMO TVARKOS

 

1995 m. lapkričio 23 d. Nr. 46

Vilnius

 

 

Vadovaujantis Užsienio kapitalo investicijų Lietuvos Respublikoje įstatymu, Lietuvos Respublikos įmonių rejestro įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1995 m. rugsėjo 14 d. nutarimu Nr. 1220 „Dėl užsienio kilmės kapitalo kilmę patvirtinančių dokumentų“ ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1995 m. rugsėjo 27 d. nutarimu Nr. 1281 „Dėl įmonių atstovybių steigimo veiklos ir likvidavimo tvarkos“, Ekonomikos ministerijai pavesta registruoti Lietuvos Respublikoje steigiamas įmones, į kurias investuotas užsienio kilmės kapitalas, jų filialus, užsienio valstybių įmonių, bankų bei Lietuvos komercinių bankų atstovybes bei pertvarkiusius savo veiklą pagal Akcinių bendrovių įstatymą užsienio valstybių įmonių filialus, įsteigtus ir įregistruotus iki 1995 m. rugpjūčio 1 d.

Statistikos departamentas parengė įmonių, į kurias investuotas užsienio kilmės kapitalas, užsienio valstybių įmonių, bankų ir Lietuvos komercinių bankų atstovybių registravimo tvarką.

Įsakau:

1. Patvirtinti Įmonių, į kurias investuotas užsienio kilmės kapitalas, užsienio valstybių įmonių, bankų ir Lietuvos komercinių bankų atstovybių registravimo tvarką.

2. Paskelbti šią tvarką leidinyje „Valstybės žinios“.

 

 

 

DIREKTORIUS                                                                                                        K. ZABORSKAS

 

 

PATVIRTINTA

Statistikos departamento prie

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1995 m. lapkričio 23 d.

įsakymu Nr. 46

 

ĮMONIŲ, Į KURIAS INVESTUOTAS UŽSIENIO KILMĖS KAPITALAS, UŽSIENIO VALSTYBIŲ ĮMONIŲ, BANKŲ IR LIETUVOS KOMERCINIŲ BANKŲ ATSTOVYBIŲ REGISTRAVIMO TVARKA

 

Statistikos departamentas nustato tokią įsakyme išvardintų ūkio subjektų ir akcinių bendrovių bei uždarųjų akcinių bendrovių, keičiančių įmonių rejestro tvarkytoją, registravimo tvarką:

 

Įmonių, į kurias investuotas užsienio kilmės kapitalas, registravimas

 

1. Steigėjai arba jų įgaliotas asmuo, norintys įregistruoti Lietuvoje įmonę, į kurią investuotas užsienio kilmės kapitalas, pateikia Ekonomikos ministerijai:

1.1. pareiškimą įregistruoti įmonę, nurodydami Įmonių rejestro įstatymu nustatytus registravimo duomenis (priedas Nr. 1) ir išvardindami pateikiamų dokumentų sąrašą;

1.2. užsienio įmonės įregistravimo pažymėjimo kopiją arba jį atitinkantį dokumentą apie įmonės teisinį registravimą jos šalyje, patvirtintą notaro ir legalizuotą nustatyta tvarka, jeigu investavimo subjektas yra užsienio valstybės įmonė;

1.3. paskutiniųjų ūkinių metų balansą (metinę ataskaitą), patikrintą audito firmos;

1.4. dokumentą, patvirtinantį užsienio įmonės valdymo organo sprendimą investuoti kapitalą;

1.5. užsienio valstybės įmonės įstatų kopiją arba įstatus atitinkančio kito dokumento kopiją;

1.6. pajamų deklaraciją arba juridinę galią turintį kitą dokumentą, patvirtinantį investavimo subjekto finansinę padėtį ar turtines galimybes, jeigu investavimo subjektas yra užsienio valstybės pilietis arba nuolat užsienyje gyvenantis asmuo be pilietybės, kurio kapitalas investavimo metu yra užsienio kilmės.

Juridinę galią turintys kiti dokumentai:

1.6.1. pažyma iš užsienio banko apie turimą sąskaitą ir apie joje esamus pinigus, reikalingus investavimui;

1.6.2. muitinės deklaracija apie pinigų įvežimą į Lietuvos Respubliką;

1.6.3. pažyma iš Lietuvoje įregistruoto komercinio banko apie turimą sąskaitą ir joje esamus pinigus;

1.6.4. pažyma iš darbovietės apie gauto atlyginimo dydį per metus;

1.7. Lietuvos Respublikoje įregistruotos banko įstaigos pažymą, kad užsienio investuotojas iš jo sąskaitos banke pervedė piniginius pradinius įnašus į steigiamos įmonės kaupiamąją sąskaitą;

1.8. Lietuvos Respublikos finansų maklerio įmonės pažymą, kad užsienio investuotojas (juridinis ar fizinis asmuo) įsigijo akcinės bendrovės akcijų, kai investicija atliekama įsigyjant Lietuvos akcinių bendrovių akcijų;

1.9. dokumento apie įmonės vardo įregistravimą nuorašą;

1.10. vietos savivaldybės leidimą veiklai;

1.11. patalpų savininko pažymą apie patalpų suteikimą įmonės buveinei ir veiklai, patvirtintą (juridinio asmens) administracijos vadovo parašu ir antspaudu ar (fizinio asmens) savininko parašu, patvirtintu notaro, patalpų nuosavybės dokumento kopiją;

1.12. dokumentą apie žyminio mokesčio už įregistravimą sumokėjimą arba jo nuorašą.

2. Be to, reikia pateikti šiuos papildomus dokumentus:

2.1. jei registruojama akcinė bendrovė arba uždaroji akcinė bendrovė:

2.1.1. steigimo sutartį (nuorašą) arba steigimo aktą (nuorašą), jeigu steigėjas vienas asmuo. Dokumentų nuorašai turi būti patvirtinti notaro;

2.1.2. įmonės įstatus (2 egz.);

2.1.3. steigiamojo akcininkų susirinkimo protokolą, susirinkimo dalyvių sąrašą ar nuorašus, patvirtintus notaro;

2.1.4. akcinių bendrovių vertybinių popierių įregistravimo akto nuorašą, patvirtintą notaro;

2.1.5. akcinių bendrovių steigimo ataskaitą ir auditoriaus arba revizoriaus išvadas dėl tos ataskaitos;

2.2. jeigu registruojama tikroji ar komanditinė ūkinė bendrija, tai pateikiama:

2.2.1. steigėjų pasirašyta bendrosios jungtinės veiklos sutartis, patvirtinta notaro (2 egz.);

2.3. jei steigiama individuali (personalinė) įmonė, papildomai pateikiamas pareiškimas įregistruoti individualią (personalinę) įmonę (priedas Nr. 2).

 

Užsienio valstybių įmonių ir bankų bei Lietuvos komercinių bankų atstovybių registravimas ir likvidavimas

 

3. Užsienio valstybių įmonių ir bankų bei Lietuvos komercinių bankų atstovybių steigimo, veiklos ir likvidavimo tvarka patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1995 m. rugsėjo 27 d. nutarimu Nr. 1281 „Dėl įmonių atstovybių steigimo, veiklos ir likvidavimo tvarkos“.

Ekonomikos ministerijai pateikiami šie dokumentai:

3.1. pareiškimas įregistruoti atstovybę, nurodant jame duomenis, reikalingus įrašyti į įmonių rejestrą;

3.2. įmonės įstatų ar banko įstatų kopija, patvirtinta notaro ir legalizuota;

3.3. įmonės įregistravimo pažymėjimo nuorašas, patvirtintas notaro ir legalizuotas arba legalizuotas išrašas iš užsienio valstybės įmonių registro;

3.4. legalizuotas užsienio valstybės banko išrašas iš bankų registro arba dokumentas, liudijantis apie teisę užsiimti bankininkyste, o Lietuvoje įregistruotų komercinių bankų – registravimo pažymėjimo kopija, patvirtinta notaro;

3.5. įmonės ar banko valdymo organo sprendimas steigti atstovybę;

3.6. patalpų savininko pažyma apie patalpų suteikimą atstovybės buveinei ir veiklai, patvirtinta (juridinio asmens) administracijos vadovo parašu ir antspaudu ar (fizinio asmens) savininko parašu, patvirtintu notaro, patalpų nuosavybės dokumento kopija;

3.7. dokumentas apie žyminio mokesčio už įregistravimą sumokėjimą arba jo nuorašas;

3.8. dokumento apie atstovybės vardo įregistravimą nuorašas, jei atstovybės pavadinime be įmonės pavadinimo ir žodžio „atstovybė“ yra įrašyti kiti žodžiai;

3.9. dokumentas, liudijantis atstovo įgaliojimus.

4. Likvidavus užsienio įmonės ar banko atstovybę, likvidatorius įmonių rejestro tvarkytojams pateikia šiuos dokumentus:

4.1. pareiškimą išregistruoti atstovybę;

4.2. sprendimo likviduoti įmonę (banką) arba atstovybę nuorašą;

4.3. banko pažymą dėl atstovybės einamosios sąskaitos uždarymo;

4.4. valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos (arba jos skyriaus) pažymą, jog su ja atsiskaityta;

4.5. valstybinės mokesčių inspekcijos išduotą pažymą, jog atsiskaityta su biudžetu (tai taikoma užsienio valstybių įmonių atstovybėms);

4.6. policijos komisariato išduotą kvitą, jog sunaikintas antspaudas;

4.7. atstovybės įregistravimo pažymėjimo originalą.

5. Keičiant ar papildant atstovybės registravimo duomenis, Ekonomikos ministerijai reikia pateikti:

5.1. pareiškimą įregistruoti pakeitimus ar papildymus, nurodant visus dokumentus ir visus rejestro įstatymu nustatytus registravimo duomenis, kurie bus keičiami ar papildomi;

5.2. užsienio valstybės įmonės ar banko arba Lietuvoje įregistruoto komercinio banko valdymo organo sprendimą pakeisti registravimo duomenis;

5.3. kitus dokumentus priklausomai nuo pakeitimo ar papildymo pobūdžio;

5.4. atstovybės įregistravimo pažymėjimo originalą.

 

Įmonių, į kurias investuotas užsienio kilmės kapitalas, filialų registravimas

 

6. Lietuvoje registruotos įmonės, į kurias investuotas užsienio kilmės kapitalas, vadovaudamosi atitinkamu įstatymu, gali steigti filialus, kurie nėra juridiniai asmenys. Minėtus filialus registruoja Ekonomikos ministerija. Filialo steigėjas (toliau – įmonė) turi pateikti šiuos dokumentus:

6.1. pareiškimą įregistruoti filialą, nurodant registravimo duomenis (priedas Nr. 3) ir išvardijant pateikiamus dokumentus;

6.2. įmonės valdymo organo sprendimą steigti filialą;

6.3. steigėjo patvirtintus filialo nuostatus (2 egz.);

6.4. dokumento apie filialo vardo įregistravimą nuorašą;

6.5. patalpų savininko pažymą apie patalpų suteikimą filialo buveinei ir veiklai, patvirtintą (juridinio asmens) administracijos vadovo parašu ir antspaudu ar (fizinio asmens) savininko parašu, patvirtintu notaro, patalpų nuosavybės dokumento kopiją;

 

6.6. savivaldybės, kurios teritorijoje veiks filialas, leidimą užsiimti filialo nuostatuose numatyta veikla.

 

Užsienio valstybių įmonių filialų, įsteigtų ir įregistruotų iki 1995 m. rugpjūčio 1 d. ir pertvarkiusių savo veiklą pagal Lietuvos akcinių bendrovių įstatymą, įregistravimas

 

7. Vykdant Užsienio investicijų Lietuvos Respublikoje įstatymo 17 straipsnio 1 dalį, Ekonomikos ministerijai pateikiami šie dokumentai:

7.1. pareiškimas įregistruoti įmonę, nurodant Įmonių rejestro įstatymu nustatytus registravimo duomenis (priedas Nr. 1) ir išvardijant pateikiamų dokumentų sąrašą;

7.2. steigėjo sprendimas pertvarkyti filialo veiklą arba sprendimo nuorašas, patvirtintas notaro;

7.3. akcinės arba uždarosios akcinės bendrovės įstatai (2 egz.);

7.4. filialo vadovo ir buhalterio pasirašyta pažyma apie filialo įstatinio kapitalo suformavimą;

7.5. dokumentai, patvirtinantys įstatinio kapitalo suformavimą pagal Akcinių bendrovių įstatymo reikalavimus;

7.6. užsienio valstybės įmonės filialo įregistravimo pažymėjimo originalas;

7.7. dokumento apie įmonės vardo įregistravimą nuorašas.

 

Įmonių, į kurias investuotas užsienio kilmės kapitalas, bei jų filialų dokumentų ir registravimo duomenų pakeitimų bei papildymų registravimas

 

8. Apie pakeitimus ir papildymus registravimo dokumentuose ar registravimo duomenyse įmonės valdymo organai arba jų įgalioti asmenys privalo pranešti rejestro tvarkytojui per 10 dienų nuo pakeitimų ir papildymų priėmimo dienos.

9. Įregistruotų įmonių įstatų (akcinių bendrovių ar uždarųjų akcinių bendrovių) ir jų filialų nuostatų, bendrosios jungtinės veiklos sutarčių (ūkinių bendrijų) bei registravimo duomenų (individualių (personalinių) įmonių) pakeitimus ar jų papildymus registruoja Ekonomikos ministerija.

10. Keičiant ar papildant registravimo dokumentus ar duomenis, Ekonomikos ministerijai reikia pateikti:

10.1. pareiškimą įregistruoti pakeitimus ar papildymus, nurodant pakeistus duomenis ir išvardijant pateikiamus dokumentus;

10.2. įmonės valdymo organo arba steigėjo sprendimą pakeisti registravimo dokumentus ar duomenis;

10.3. dokumentų (įstatų, bendrosios jungtinės veiklos sutarties, nuostatų) pakeitimus ir papildymus, pasirašytus asmenų, turinčių teisę atstovauti įmonei, ir patvirtintus įmonės antspaudu (2 egz.);

10.4. kitus dokumentus pagal atitinkamos įmonės rūšies įstatymo reikalavimus, priklausomai nuo pakeitimo ar papildymo;

 

Įmonės likvidavimas ir išregistravimas

 

11. Lietuvos Respublikos įstatymuose ar kituose norminiuose aktuose numatytu pagrindu užsienio kilmės kapitalo turinti įmonė įgyja likviduojamos įmonės statusą ir išregistruojama tokia tvarka:

11.1. likvidatorius Ekonomikos ministerijai pateikia šiuos dokumentus:

11.1.1. pareiškimą įregistruoti likviduojamos įmonės statusą, nurodant sprendimo likviduoti įmonę datą bei duomenis apie likvidatorių;

11.1.2. dokumento, kuriame surašytas sprendimas likviduoti įmonę ir paskirti likvidatorių, nuorašą;

11.1.3. įmonės įregistravimo pažymėjimo originalą;

11.2. įmonės įregistravimo pažymėjime prieš įmonės pavadinimą įrašomas žodis „Likviduojama“. Įrašas patvirtinamas įmonių rejestro tvarkytojo paskirto atsakingo asmens parašu ir antspaudu. Pažymėjimas grąžinamas likvidatoriui;

11.3. įmonė išregistruojama ją likvidavus ir tuo atveju, kai, reorganizavus įmonę, ji baigia veiklą kaip juridinis asmuo;

11.4. likvidavus įmonę, likvidatorius įmonių rejestro tvarkytojui pateikia:

11.4.1. pareiškimą išregistruoti įmonę;

11.4.2. įmonės likvidavimo aktą;

11.4.3. likviduotos įmonės įregistravimo pažymėjimo ir įstatų originalus;

11.4.4. valstybinės mokesčių inspekcijos išduotą pažymą dėl atsiskaitymo su biudžetu;

11.4.5. bankų išduotas pažymas dėl sąskaitų uždarymo;

11.4.6. valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos (arba jos skyriaus) išduotą pažymą dėl atsiskaitymo su ja;

11.4.7. policijos komisariato išduotą kvitą dėl antspaudo sunaikinimo;

11.5. reorganizavimo atveju (kai įmonė baigia veiklą kaip juridinis asmuo) įmonė išregistruojama tęsiančios veiklą arba įsteigtos įmonės administracijos vadovui pateikus 11.4 punkte nurodytus dokumentus, išskyrus įmonės likvidavimo aktą, 11.4.4 ir 11.4.6 punktuose nurodytas pažymas.

Pasibaigus reorganizavimui, įmonė, baigusi veiklą kaip juridinis asmuo, išregistruojama tuomet, kai įregistruota jos teises ir pareigas perėmusi įmonė (ar įmonės); tokiu atveju pateikiamas naujai įregistruotos įmonės pažymėjimas;

11.6. Ekonomikos ministerija, išregistravusi įmonę, raštu praneša apie tai likvidatoriui.

 

Įmonių rejestro tvarkytojo keitimas

 

12. Akcinės bendrovės ir uždarosios akcinės bendrovės, kuriose užsienio investuotojai įsigijo bent vieną akciją, turi pakeisti įmonių rejestro tvarkytoją. Jei Ekonomikos ministerijoje įregistruotoje įmonėje nelieka užsienio investuotojo, tokia įmonė taip pat keičia rejestro tvarkytoją.

13. Įmonių rejestro tvarkytojui pakeisti pateikiami šie dokumentai:

13.1. rejestro tvarkytojui, kuris įregistravo įmonę:

13.1.1. prašymą išsiųsti dokumentus naujam rejestro tvarkytojui, kuriame nurodomas įmonės kodas, pavadinimas ir adresas;

13.1.2. sprendimą arba išrašą iš sprendimo dėl rejestro tvarkytojo pakeitimo;

13.2. naujam įmonių rejestro tvarkytojui:

13.2.1. pareiškimą, nurodant įmonės kodą ir kitus įmonės registravimo duomenis, numatytus priede Nr. 1, ir prašymą išduoti naują įmonės įregistravimo pažymėjimą;

13.2.2. įmonės įregistravimo pažymėjimo originalą;

13.3. jei keičiant rejestro tvarkytoją yra keičiami įstatai ir rejestro duomenys, Ekonomikos ministerijai pateikiami atitinkami dokumentai.

14. Personalinių įmonių, įregistruotų savivaldybėse, savininkai – užsienio valstybių piliečiai arba iš Lietuvos išvykę ir nuolat gyvenantys užsienyje asmenys be pilietybės, keisdami rejestro tvarkytoją turi pateikti:

14.1. pareiškimą išduoti naują įmonės įregistravimo pažymėjimą;

14.2. įmonės įregistravimo pažymėjimo originalą;

14.3. dokumentą, patvirtinantį kitos valstybės pilietybę arba leidimą nuolat gyventi užsienio valstybėje.

15. Jei ūkinėje bendrijoje, įregistruotoje savivaldybėje, bent vienas narys yra užsienio valstybės pilietis arba bent vienas narys išvyksta iš Lietuvos Respublikos nuolat gyventi užsienyje be pilietybės, tai ūkinė bendrija keičia įmonių rejestro tvarkytoją. Naujam įmonių rejestro tvarkytojui pateikiami šie dokumentai:

15.1. pareiškimas išduoti naują įmonės (ūkinės bendrijos) įregistravimo pažymėjimą;

15.2. įmonės (ūkinės bendrijos) įregistravimo pažymėjimo originalas;

15.3. dokumentas, patvirtinantis kitos valstybės pilietybę arba leidimas nuolat gyventi užsienio valstybėje.

16. Įmonę registravęs ankstesnis įmonių rejestro tvarkytojas, gavęs 13.1 punkte nurodytus dokumentus, sudaro įmonės registravimo byloje esančių dokumentų sąrašą. Įmonės dokumentų bylą bei sąrašą su lydraščiu ne vėliau kaip per 7 dienas persiunčia arba perduoda (registruotu laišku arba per kurjerį) naujam rejestro tvarkytojui.

Įmonių rejestro tvarkytojas pasilieka sau byloje esančių dokumentų kopijas.

Atitinkamoje įmonių registravimo knygoje skiltyje „Pastabos“ nurodoma, kada (data) ir kam išsiųsta ar perduota įmonės registravimo dokumentų byla.

17. Naujas įmonių rejestro tvarkytojas, gavęs įmonės registravimo dokumentų bylą bei atitinkamus 13.2, 14 ar 15 punktuose nurodytus dokumentus, įrašo įmonės duomenis registravimo knygoje, įregistruoja įstatus ir išduoda įmonei naują įregistravimo pažymėjimą. Įmonės įregistravimo data bei įmonės kodas nekeičiami. Registravimo knygos skiltyje „Pastabos“ nurodomas ankstesnis rejestro tvarkytojas.

Naujas rejestro tvarkytojas, išdavęs pažymėjimą, ne vėliau kaip per 7 dienas išsiunčia pranešimą ankstesniajam įmonių rejestro tvarkytojui, kad įmonės dokumentų byla gauta su visais sąraše nurodytais dokumentais ir kad įmonės įstatai įregistruoti, nurodant įstatų įregistravimo ir pažymėjimo išdavimo datą.

18. Ankstesnysis įmonių rejestro tvarkytojas, gavęs 17 punkte nurodytą pranešimą, įmonių registravimo knygos skiltyje „Pastabos“ nurodo naują įmonių rejestro tvarkytoją, kuriam perduotas įmonės registravimo duomenų ar dokumentų tvarkymas.

Pakeitusios įmonių rejestro tvarkytoją įmonės dokumentų kopijos, lydraščio, išsiųstų dokumentų sąrašo kopijos bei 17 punkte nurodytas pranešimas laikomi atskiroje byloje.

19. Jeigu įmonės administracijos vadovas, pateikęs 13.1 punkte nurodytus dokumentus, per 21 dieną nuo 13.1 punkte nurodytų dokumentų pateikimo dienos naujam įmonių rejestro tvarkytojui, kuriam išsiųsta dokumentų byla, nepateikia 13.2, 14 ar 15 punktuose nurodytų dokumentų, naujasis rejestro tvarkytojas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įmonių rejestro įstatymo 9 straipsniu, raštu (registruotu laišku) įspėja įmonės administracijos vadovą ir nustato 15 dienų laiką reikalingiems dokumentams pateikti. Pastarajam neatvykus, dokumentų byla grąžinama buvusiam įmonių rejestro tvarkytojui.

Įmonių rejestro tvarkytojas, kuriam grąžinama įmonės dokumentų byla, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 1722 ir 2591 straipsniais, surašo administracinių teisės pažeidimų protokolą.

 

Bendrosios nuostatos

 

20. Visi Ekonomikos ministerijai pateikiami įmonių dokumentai turi būti paruošti pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ir lietuvių kalba, vertimai turi būti patvirtinti vertėjo parašu.

21. Visiems šiame rašte minėtiems dokumentams taikomi bendri reikalavimai:

21.1. pareiškimus, prašymus Ekonomikos ministerijai pasirašo, priklausomai nuo įmonės rūšies, šie asmenys: individualios įmonės savininkas, valstybės, savivaldybės įmonės, akcinės ar uždarosios akcinės bendrovės administracijos vadovas, ūkinės bendrijos tikrasis narys (įgaliotas tvarkyti bendrijos reikalus). Visų šių asmenų parašai patvirtinami įmonių antspaudais;

21.2. jei Ekonomikos ministerijai pateikiant atitinkamus dokumentus juos pasirašo ne pagal nustatytą tvarką galintys pasirašyti asmenys, o jų įgalioti kiti asmenys, tai kartu pateikiami įgaliojimai;

21.3. Ekonomikos ministerijos įmonių registravimo skyrius, išduodamas įregistravimo pažymėjimus įmonėms, į kurias investuotas užsienio kilmės kapitalas, prieš žodį „pažymėjimas“ įrašo žodžius „įmonės, kurioje investuotas užsienio kilmės kapitalas“, toliau konkretų įmonės pavadinimą, kiti pažymėjimo rekvizitai lieka nepakitę;

21.4. įmonių registravimo knygos lieka nepakitusios. Sutartiniai pažymėjimai registravimo numeryje paliekami tie patys: BĮ, UĮ, AT. Užsienio įmonių atstovybių rūšies kodas lieka 52; įmonių atstovybėms įmonių rūšies kodas suteikiamas 54; užsienio valstybių bankų atstovybėms – 55; Lietuvos komercinių bankų atstovybėms – 56;

21.5. nereikia legalizuoti dokumentų, pateikiamų iš užsienio valstybių, su kuriomis yra įsigaliojusios sutartys dėl teisinės pagalbos ir teisinių santykių civilinėse, šeimos ir baudžiamosiose bylose. Šios valstybės šiuo metu yra: Rusija, Ukraina, Baltarusija, Latvija, Estija, Lenkija, Kazachstanas;

21.6. jei pateikiamame pareiškime įregistruoti įmonę (1.1 punktas) dėl objektyvių priežasčių neužpildomi kai kurie registravimo duomenys ar nėra galimybės pateikti kurį nors dokumentą (pvz., įmonė įsteigta 1995 m. ir negali pateikti paskutinių ūkinių metų balanso arba užsienio valstybėje audito firmos netikrina balanso ir pan.), tai pareiškime turi būti paaiškinta, kodėl nevykdomi kai kurių šios tvarkos punktų reikalavimai;

21.7. rejestro tvarkytojas patikrina įmonių, į kurias investuotas užsienio kilmės kapitalas, jų filialų, užsienio valstybių įmonių ir bankų bei Lietuvos komercinių bankų atstovybių pateikiamus dokumentus. Jei pateikti ne visi įmonei reikalingi dokumentai ar jie neatitinka įstatymų bei šios tvarkos reikalavimų, jie grąžinami įmonei ar jos įgaliotam asmeniui. Kai pateikiami visi tinkamai parengti dokumentai, rejestro tvarkytojas ne vėliau kaip per 15 dienų priima sprendimą. Steigėjams ar jų įgaliotam asmeniui rejestro tvarkytojas išduoda įmonės įregistravimo pažymėjimą.

Rejestro tvarkytojas per 5 dienas nuo įregistravimo pažymėjimo išdavimo dienos kompiuteriniu paštu išsiunčia koduotus registravimo duomenis vyriausiajam įmonių rejestro tvarkytojui. Rejestro tvarkytojas tvarko ir atskirose bylose saugo įregistruotų įmonių pateiktus visus registravimo dokumentus ir dokumentus apie registravimo duomenų, įstatų pakeitimus ir papildymus.

22. Pripažinti netekusiais galios: Lietuvos Respublikos ekonomikos ministerijos 1994 m. spalio 6 d. raštą Nr. 82-06-2539 „Dėl leidimų užsienio investicijai išdavimo, bendrų ir užsienio kapitalo įmonių registravimo“ bei 1994 m. lapkričio 8 d. Lietuvos Respublikos ekonomikos ministerijos rašto Nr. 81-08-2859 „Dėl įmonės buveinės pakeitimo ir įmonės statuso pakeitimo, kai dalyvauja užsienio investitorius, registravimo Lietuvos Respublikos įmonių rejestre tvarkos“ II skyrių „Įmonės statuso pakeitimas, kai dalyvauja užsienio investitorius“ (Žin., 1994, Nr. 80-1510, Nr. 89-1735).

______________

 

Priedas Nr. 1

 

ĮMONĖS REGISTRAVIMO DUOMENYS

 

1. Pilnas įmonės pavadinimas lietuvių kalba

2. Adresas

3. Vadovo vardas, pavardė, pareigos, asmens kodas

4. Telefono Nr.

5. Telefakso Nr.

6. Įmonės steigėjas (pavadinimas, adresas)

7. Veiklos rūšys

8. Įstatinio kapitalo dydis, Lt

9. Steigėjų (akcininkų) įstatinio kapitalo dalys ir dydis, Lt:

Steigėjas (akcininkas) ir šalies pavadinimas:

Kapitalo dydis:

grynais pinigais, Lt

materialinėmis vertybėmis, Lt

10. Kapitalo sudėtis pagal akcijų rūšis, akcijų skaičius ir vertė

11. Valdybos nariai:

a) vardas, pavardė, asmens kodas

b) adresas

12. Stebėtojų tarybos pirmininkas ir jo pavaduotojas:

a) vardas, pavardė, asmens kodas

b) adresas

 

Užpildė įmonės atstovas_____________________________________

                                                                                                 (vardas, pavardė, parašas)

 

Data (metai, mėnuo, diena)

______________

 

Priedas Nr. 2

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

EKONOMIKOS MINISTERIJA

 

P A R E I Š K I M A S

 

ĮREGISTRUOTI INDIVIDUALIĄ (PERSONALINĘ) ĮMONĘ, Į KURIĄ INVESTUOTAS UŽSIENIO KILMĖS KAPITALAS

 

1. Pilnas įmonės pavadinimas:

__________________________________________________________________________  

__________________________________________________________________________  

__________________________________________________________________________  

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

 

2. Buveinė (adresas) ir telefonas:

__________________________________________________________________________  

__________________________________________________________________________  

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

 

3. Veiklos pobūdis:

__________________________________________________________________________  

__________________________________________________________________________  

__________________________________________________________________________  

__________________________________________________________________________  

__________________________________________________________________________  

__________________________________________________________________________  

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

 

4. Atstovų (įgaliotinių) vardai, pavardės, adresai, taip pat jų įgalinimai:

__________________________________________________________________________  

__________________________________________________________________________  

__________________________________________________________________________  

__________________________________________________________________________  

__________________________________________________________________________  

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________  

(atstovų įgaliojimai turi būti įforminti notarine tvarka)

 

5. Numatomas komercinės – ūkinės veiklos laikotarpis:

__________________________________________________________________________  

__________________________________________________________________________  

6. Įmonės steigėjo vardas, pavardė, adresas, paso duomenys:

__________________________________________________________________________  

__________________________________________________________________________

Investuotos į įmonę investicijos dydis:___________________________________________

__________________________________________________________________________  

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

 

Įmonė yra pilnos turtinės atsakomybės. Steigėjas už įmonės prievoles atsako visu savo turtu.

Su Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu ir Lietuvos Respublikos įstatymais, reglamentuojančiais personalinės įmonės veiklą, susipažinęs.

 

Data _________                 Pareiškėjo parašas, patvirtintas notaro ________________

______________

 

Priedas Nr. 3

 

ĮMONĖS FILIALO REGISTRAVIMO DUOMENYS

 

1. Pilnas filialo pavadinimas lietuvių kalba

2. Filialo steigėjas, adresas

3. Filialo adresas

4. Filialo vadovo vardas, pavardė, pareigos, asmens kodas

5. Telefono Nr.

6. Telefakso Nr.

7. Veiklos rūšys

 

Užpildė filialo atstovas (vardas, pavardė, parašas)

 

Data (metai, mėnuo, diena)

______________