LIETUVOS POLICIJOS GENERALINIO KOMISARO

Į S A K Y M A S

 

DĖL Lietuvos policijos generalinio komisaro 2009 m. liepos 21 d. įsakymO Nr. 5-V-520 „DĖL POLICIJOS ELEKTRONINIŲ PASLAUGŲ SISTEMOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2012 m. rugpjūčio 30 d. Nr. 5-V-600

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Valstybės informacinių sistemų steigimo ir įteisinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 19 d. nutarimu Nr. 451 (Žin., 2004, Nr. 58-2061; 2011, Nr. 55-2643), 172 punktu bei siekdamas tobulinti policijos elektroninių paslaugų sistemą:

1. M o d e r n i z u o j u policijos elektroninių paslaugų sistemą.

2. P a k e i č i u Policijos elektroninių paslaugų sistemos nuostatus, patvirtintus Lietuvos policijos generalinio komisaro 2009 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 5-V-520 „Dėl Policijos elektroninių paslaugų sistemos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 88-3788), ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).

2. S k i r i u Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos Viešosios policijos valdybos viršininką policijos elektroninių paslaugų sistemos duomenų valdymo įgaliotiniu.

3. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja nuo 2013 m. rugpjūčio 1 d.

 

 

 

Policijos generalinis komisaras                                  Saulius Skvernelis

 

SUDERINTA

 

SUDERINTA

Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos

 

Informacinės visuomenės plėtros

2012-08-17 raštu Nr. 2R-2930 (3.33)

 

komiteto prie Susisiekimo ministerijos

 

 

2012-08-10 raštu Nr. S-1096

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos

2012-02-07 raštu Nr. 1D-945

 

PATVIRTINTA

Lietuvos policijos generalinio komisaro

2009 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 5-V-520

(Lietuvos policijos generalinio komisaro

2012 m. rugpjūčio 30 d. įsakymo

Nr. 5-V-600 redakcija)

 

POLICIJOS ELEKTRONINIŲ PASLAUGŲ SISTEMOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Policijos elektroninių paslaugų sistemos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja policijos elektroninių paslaugų sistemos (toliau – PEPS) tikslą, funkcijas, jos valdytoją, tvarkytojus, jų teises ir pareigas, PEPS duomenis, jų tvarkymo procesus, duomenų saugos reikalavimus ir PEPS modernizavimą ar likvidavimą.

2. Nuostatai parengti vadovaujantis Valstybės informacinių sistemų steigimo ir įteisinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 19 d. nutarimu Nr. 451 (Žin., 2004, Nr. 58-2061; 2011, Nr. 55-2643).

3. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

Policijos elektroninė paslauga – fiziniam ar juridiniam asmeniui (toliau – paslaugos gavėjas), kuris kreipiasi į policiją, informacinėmis ir ryšių priemonėmis teikiama elektroninė administracinė paslauga.

Pranešimas – elektroninės policijos portale užpildyta pranešimo forma, sukurtas XML ar kitokio formato failas, trumpoji žinutė ar daugiaformatis pranešimas apie nusikalstamą veiką ar kitą teisės pažeidimą.

Prašymas – elektroninės policijos portale užpildytas nustatytos formos dokumentas ar elektroniniu paštu pateiktas dokumentas, kuriame prašoma suteikti policijos administracinę paslaugą. Priimami tik autorizuoti prašymai arba prašymai, pasirašyti elektroniniu parašu.

PEPS naudotojas – valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, turintis teisę naudotis PEPS ištekliais numatytoms funkcijoms atlikti.

Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas Nuostatų 4 punkte nurodytuose teisės aktuose, Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatyme (Žin., 2011, Nr. 163-7739) ir kituose teisės aktuose.

4. PEPS steigimo pagrindas:

4.1. Lietuvos Respublikos policijos veiklos įstatymas (Žin., 2000, Nr. 90-2777; 2008, Nr. 87-3464);

4.2. Viešojo administravimo tobulinimo tarpinstitucinis veiklos planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. sausio 26 d. nutarimu Nr. 131 (Žin., 2011, Nr. 15-680, Nr. 75-3613).

5. PEPS tvarkoma vadovaujantis:

5.1. Lietuvos Respublikos baudžiamuoju kodeksu (Žin., 2000, Nr. 89-2741; 2012, Nr. 5-138);

5.2. Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodeksu (Žin., 2002, Nr. 37-1341; 2012, Nr. 4-109);

5.3. Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodeksu (Žin., 1985, Nr. 1-1; 2002, Nr. 75-3214; 2011, Nr. 163-7778);

5.4. Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu (Žin., 2000, Nr. 74-2262; 2011, Nr. 139-6550);

5.5. Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodeksu (Žin., 2002, Nr. 36-1340; 2012, Nr. 6-179);

5.6. Lietuvos Respublikos policijos veiklos įstatymu;

5.7. Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2011, Nr. 4-125);

5.8. Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu (Žin., 1996, Nr. 63-1479; 2011, Nr. 65-3046);

5.9. Lietuvos Respublikos elektroninio parašo įstatymu (Žin., 2000, Nr. 61-1827);

5.10. Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymu (Žin., 2005, Nr. 139-5008; 2008, Nr. 87-3473);

5.11. Lietuvos Respublikos ginklų ir šaudmenų kontrolės įstatymu (Žin., 2002, Nr. 13-467; 2010, Nr. 142-7261);

5.12. Lietuvos Respublikos asmens ir turto saugos įstatymu (Žin., 2004, Nr. 116-4317; 2011, Nr. 86-4172);

5.13. Lietuvos Respublikos civilinių pirotechnikos priemonių apyvartos kontrolės įstatymu (Žin., 2002, Nr. 62-2496; 2010, Nr. 1-29);

5.14. Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymu;

5.15. Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 (Žin., 2007, Nr. 94-3779; 2008, Nr. 116-4422);

5.16. Viešojo administravimo institucijų informacinių sistemų interoperabilumo sistemos nuostatais, patvirtintais Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos direktoriaus 2011 m. rugsėjo 29 d. įsakymu Nr. T-171 (Žin., 2011, Nr. 122-5801);

5.17. Rekomendacijomis dėl ikiteisminio tyrimo pradžios ir jos registravimo tvarkos, patvirtintomis Lietuvos Respublikos generalinio prokuroro 2008 m. rugpjūčio 11 d. įsakymu Nr. I-110 (Žin., 2008, Nr. 94-3713);

5.18. Policijos registruojamų įvykių registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos policijos generalinio komisaro 2005 m. lapkričio 30 d. įsakymu Nr. 5-V-766 (Žin., 2005, Nr. 144-5267; 2011, Nr. 79-3891);

5.19. Administracinių teisės pažeidimų ir eismo įvykių registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos policijos generalinio komisaro 2010 m. sausio 13 d. įsakymu Nr. 5-V-28 (Žin., 2010, Nr. 10-507; 2011, Nr. 112-5286);

5.20. Policijos informacinės sistemos licencijuojamos veiklos posistemio nuostatais, patvirtintais Lietuvos policijos generalinio komisaro 2011 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. 5-V-587 (Žin., 2011, Nr. 81-4003);

5.21. Vidaus reikalų informacinės sistemos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2007 m. sausio 2 d. įsakymu Nr. 1V-1 (Žin., 2007, Nr. 3-141; 2010, Nr. 92-4891);

5.22. Policijos informacinės sistemos dokumentų registracijos posistemio nuostatais, patvirtintais Lietuvos policijos generalinio komisaro 2010 m. liepos 28 d. įsakymu Nr. 5-V-610;

5.23. Policijos registruojamų įvykių registro duomenų tvarkymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos policijos generalinio komisaro 2007 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 5-V-850 (Žin., 2009, Nr. 139-6145);

5.24. šiais Nuostatais ir kitais teisės aktais.

6. PEPS tikslas – sukurti interaktyvias, paslaugos gavėjui lengvai prieinamas ir naudingas elektronines administracines paslaugas, sudaryti galimybę kreiptis į policiją (pateikti pranešimą ar prašymą) ir gauti informaciją apie pranešimo ar prašymo priėmimą, jo nagrinėjimo eigą, institucijos, įstaigos ar pareigūno priimtą sprendimą dėl pranešimo ar prašymo; taip būtų prisidedama prie veiksmingesnio informacinių ir ryšių technologijų naudojimo viešajame sektoriuje.

7. Asmens duomenų tvarkymo PEPS tikslas – asmens teisių ir teisėtų interesų gynimas, nusikalstamų veikų ir kitų teisės pažeidimų prevencija, atskleidimas ir tyrimas, administracinių paslaugų teikimas, taip pat pranešimų ir prašymų apskaita ir jų vykdymo kontrolė.

8. Pagrindinės PEPS funkcijos:

8.1. paslaugos gavėjo tapatybės nustatymas, naudojantis Viešojo administravimo institucijų informacinių sistemų interoperabilumo sistema (toliau – VAIISIS), galimybė paslaugos gavėjui pasirašyti dokumentą elektroniniu parašu;

8.2. centralizuotas duomenų, susijusių su pranešimais ir prašymais, kaupimas ir tvarkymas;

8.3. pranešimo ir prašymo priėmimas ir perdavimas;

8.4. paslaugos gavėjo informavimas apie pranešimo priėmimą, informacijos apie pranešimo būseną (nagrinėjimą) teikimas ir informavimas apie institucijos, įstaigos ar pareigūno priimtą sprendimą dėl gauto (SMS, el. paštu, Web puslapyje) pranešimo, atsižvelgiant į pranešimo pateikimo būdą;

8.5. asmenų, pateikusių prašymus dėl licencijuojamos veiklos, informavimas apie prašymo priėmimą, informacijos apie prašymo būseną (nagrinėjimą) teikimas ir informavimas apie institucijos, įstaigos ar pareigūno priimtą sprendimą dėl pateikto prašymo;

8.6. duomenų įvedimas atvykimo į policijos įstaigą laikui rezervuoti;

8.7. informacijos apie policijos registruojamus įvykius pateikimas.

9. Laukiami rezultatai – paslaugos gavėjas galės nesudėtingai, suprantamai, operatyviai informacinėmis ir ryšių priemonėmis elektroninės policijos portale pateikti pranešimą dėl nusikalstamų veikų ar administracinių teisės pažeidimų, dingusių asmenų, numeruotų daiktų vagystės ar praradimo, pateikti skundus dėl policijos pareigūnų veiksmų ar neveikimo ir informuoti policiją apie kitokio pobūdžio nusižengimus. Be to, asmuo elektroniniu būdu galės gauti informaciją apie pranešimo ar prašymo nagrinėjimo eigą ir kai kuriais atvejais apie priimtą sprendimą. Paslaugos gavėjas taip pat turės galimybę užsiregistruoti dėl atvykimo į policijos įstaigą.

 

II. ORGANIZACINĖ PEPS STRUKTŪRA

 

10. Organizacinę PEPS struktūrą sudaro PEPS valdytojas, tvarkytojai, PEPS duomenų teikėjai ir gavėjai.

11. PEPS valdytojas ir tvarkytojas yra Policijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Policijos departamentas). Informatikos ir ryšių departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos bei teritorinės ir specializuotos policijos įstaigos yra PEPS tvarkytojai.

12. PEPS valdytojas atlieka šias funkcijas:

12.1. rengia teisės aktus, reglamentuojančius PEPS duomenų tvarkymą ir saugą;

12.2. užtikrina, kad PEPS duomenys būtų tvarkomi vadovaujantis Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos įstatymais, šiais Nuostatais ir kitais teisės aktais;

12.3. užtikrina išteklius (techninės ir programinės įrangos, techninių patalpų), kurių reikia PEPS prižiūrėti, tobulinti ir plėtoti;

12.4. teisės aktų nustatyta tvarka teikia suinteresuotiems asmenims informaciją apie PEPS veiklą;

12.5. įgyvendina paslaugos gavėjų, kurių duomenys yra tvarkomi PEPS (toliau – duomenų subjektai), teises Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nustatyta tvarka;

12.6. priima sprendimus dėl PEPS techninių ir programinių priemonių įsigijimo, įdiegimo, kūrimo ir tobulinimo;

12.7. organizuoja PEPS naudotojų kvalifikacijos tobulinimą;

12.8. rengia ir pasirašo sutartis dėl duomenų teikimo;

12.9. organizuoja visuomenės informavimą apie PEPS galimybes (funkcionalumą), naudą, teikia statistinę informaciją;

12.10. atlieka kitas įstatymuose, kituose teisės aktuose ir šiuose Nuostatuose nustatytas funkcijas.

13. Policijos departamentas, kaip PEPS tvarkytojas, atlieka šias funkcijas:

13.1. atlieka PEPS techninės ir programinės įrangos priežiūros darbus;

13.2. užtikrina nepertraukiamą PEPS funkcionavimą;

13.3. užtikrina PEPS ir šių Nuostatų 20 punkte nurodytų informacinių sistemų ir registrų sąsają;

13.4. užtikrina PEPS duomenų saugą ir už ją atsako;

13.5. suteikia prieigos teises PEPS naudotojams;

13.6. tvarko PEPS duomenis įstatymų, kitų teisės aktų ir šių Nuostatų nustatyta tvarka.

14. Teritorinės ir specializuotos policijos įstaigos, kaip PEPS tvarkytojos:

14.1. tvarko PEPS duomenis įstatymų, kitų teisės aktų ir šių Nuostatų nustatyta tvarka;

14.2. užtikrina PEPS duomenų saugą;

14.3. teikia siūlymus PEPS valdytojui dėl techninių, programinių priemonių, skirtų PEPS eksploatuoti ir prižiūrėti, įsigijimo ir atnaujinimo;

14.4. atlieka kitas įstatymuose, kituose teisės aktuose ir šiuose Nuostatuose nustatytas funkcijas.

15. Informatikos ir ryšių departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, kaip PEPS tvarkytojas:

15.1. užtikrina PEPS sąsają su VAIISIS ir registrais;

15.2. užtikrina PEPS sąsają su registrais ir posistemiais;

15.3. teikia Vidaus reikalų telekomunikacinio tinklo išteklius;

15.4. užtikrina PEPS duomenų saugą.

16. PEPS duomenų teikėjai:

16.1. Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos teikia VAIISIS duomenis;

16.2. Vidaus reikalų ministerija teikia Vidaus reikalų informacinės sistemos duomenis;

16.3. Policijos departamentas teikia:

16.3.1. Policijos informacinės sistemos dokumentų registracijos posistemio (toliau – Dokumentų registracijos posistemis) metaduomenis;

16.3.2. Policijos informacinės sistemos licencijuojamos veiklos posistemio (toliau – Licencijuojamos veiklos posistemis) duomenis;

16.3.3. Policijos registruojamų įvykių registro duomenis;

16.3.4. Administracinių teisės pažeidimų ir eismo įvykių registro duomenis.

17. PEPS duomenų gavėjai yra policijos įstaigos, juridiniai ir fiziniai asmenys, turintys teisę Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, kitų įstatymų, duomenų teikimo sutarčių nustatyta tvarka ir sąlygomis ar pateikę pranešimą ar prašymą gauti PEPS duomenis.

 

III. INFORMACINĖ PEPS STRUKTŪRA

 

18. Informacinę PEPS struktūrą sudaro PEPS duomenų bazė, duomenų srautai tarp PEPS ir kitų susijusių informacinių sistemų ir registrų.

19. PEPS duomenų bazėje saugomi:

19.1. elektroninės policijos portalo paslaugos gavėjų duomenys:

19.1.1. fizinio asmens vardas ir pavardė;

19.1.2. fizinio asmens kodas;

19.1.3. juridinio asmens pavadinimas;

19.1.4. juridinio asmens kodas;

19.1.5. juridiniam asmeniui atstovaujančio fizinio asmens duomenys (vardas, pavardė, asmens kodas);

19.1.6. kontaktiniai fizinio ar juridinio asmens duomenys (gyvenamosios vietos (buveinės) adresas, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas);

19.1.7. prisijungimo prie elektroninės policijos portalo data ir laikas;

19.1.8. laiko rezervavimo duomenys (data ir laikas);

19.1.9. kiti techniniai duomenys, reikalingi tapatybės nustatymo paslaugai atlikti (IP adresas, unikalus įrenginio kodas, naudojamas algoritmas);

19.2. registravimo duomenys (unikalus kodas, komponento pavadinimas, data, laikas, naudotojas (techninis duomuo), veiksmas, rezultatas, forma, paslaugos kodas, mobiliojo ryšio telefono numeris, elektroninio pašto adresas);

19.3. pranešimo duomenys:

19.3.1. pranešimo užregistravimo laikas ir data;

19.3.2. pranešimo turinys (paslaugos gavėjo laisva forma pildoma informacija);

19.3.3. įvykio vietos duomenys (adresas);

19.3.4. dokumento rūšis;

19.3.5. dokumento metaduomenys;

19.4. prašymo duomenys:

19.4.1. prašymo užregistravimo laikas ir data;

19.4.2. prašymo turinys;

19.4.3. adresas;

19.4.4. prašymo rūšis;

19.4.5. prašymo metaduomenys;

19.5. pranešimo ir prašymo vykdytojo (naudotojo) duomenys:

19.5.1. vardas ir pavardė;

19.5.2. pareigos;

19.5.3. telefono ryšio numeris;

19.6. pranešimo ir prašymo nagrinėjimo būsenos duomenys (data, laikas, išsiųsta, priimta, atmesta, vykdoma, įvykdyta, paslaugos kodas);

19.7. institucijos, įstaigos ar pareigūno priimto sprendimo dėl pranešimo duomenys (data, laikas, veiksmas, būsena, numeris, įstaiga, rezultatas, pareigūno vardas ir pavardė);

19.8. elektroninių paslaugų teikimo inicijavimo duomenys (forma, veiksmas, būsena, numeris, rezultatas, paslaugos kodas);

19.9. elektroninių paslaugų teikimą aprašantys duomenys (teisės aktų nuorodos, paslaugų pavadinimas ir aprašymas, aiškinamoji medžiaga);

19.10. elektroninių paslaugų teikimo stebėsenos duomenys:

19.10.1. duomenys apie pranešimo ar prašymo nagrinėjimo eigą ir dėl pranešimo ar prašymo priimtas sprendimas (unikalus kodas, būsena, data, laikas, sprendimas);

19.10.2. duomenų perdavimo laikas ir data;

19.10.3. elektroninės paslaugos suteikimo laikas ir data;

19.10.4. kiti techniniai duomenys, reikalingi stebėsenai atlikti (naudotojas (techninis duomuo), paslaugos kodas, data, laikas, veiksmas, būsena).

20. PEPS duomenų srautai vyksta tarp:

20.1. PEPS ir VAIISIS (asmens vardas, pavardė, kodas, juridinio asmens kodas, pavadinimas, autentifikavimo VAIISIS laikas);

20.2. PEPS ir Vidaus reikalų informacinės sistemos (Nuostatų 19.3.3 ir 19.4.3 punktuose nurodyti duomenys);

20.3. PEPS ir Dokumentų registracijos posistemio (duomenys, nurodyti Nuostatų 19.1, 19.3 ir 19.4 punktuose);

20.4. PEPS ir Policijos registruojamų įvykių registro (duomenys, nurodyti Nuostatų 19.1, 19.3, 19.4, 19.5, 19.6, 19.7 ir 19.8 punktuose);

20.5. PEPS ir Administracinių teisės pažeidimų ir eismo įvykių registro (duomenys, nurodyti Nuostatų 19.1 ir 19.8 punktuose);

20.6. PEPS ir Licencijuojamos veiklos posistemio (duomenys, nurodyti Nuostatų 19.1, 19.4, 19.5, 19.6, 19.7, 19.8 ir 19.9 punktuose).

 

IV. FUNKCINĖ PEPS STRUKTŪRA

 

21. PEPS susideda iš šių sudedamųjų dalių:

21.1. elektroninės policijos portalo, skirto pranešimams ir prašymams teikti, pranešimams ir prašymams peržiūrėti, pranešimams iš kitų šaltinių (SMS bei MMS žinučių siuntimo–gavimo komponentė, elektroninio pašto duomenų apdorojimo posistemis) priimti, naujų pranešimų ir prašymų formoms kurti, paslaugos gavėjų nuomonei apie policijos elektronines paslaugas priimti ir stebėsenai vykdyti, duomenims, esantiems Licencijuojamos veiklos posistemyje, peržiūrėti, atvykimo į policijos įstaigą laikui rezervuoti, statistinei informacijai apie tam tikroje teritorijoje gautus pranešimus peržiūrėti;

21.2. VAIISIS komponentės, skirtos keistis tapatybės nustatymo duomenimis;

21.3. SMS bei MMS žinučių siuntimo–gavimo komponentės, skirtos pranešimams apie įvykius priimti ir pranešimams apie sprendimus išsiųsti;

21.4. elektroninio pašto duomenų apdorojimo posistemio, skirto pranešimams apie įvykius priimti ir pranešimams apie sprendimus išsiųsti;

21.5. erdvinių duomenų apdorojimo komponentės, skirtos paslaugos gavėjui pažymėti vietą (pvz., įvykio) geografiniame žemėlapyje, atvaizduoti statistinę informaciją apie užregistruotus pranešimus;

21.6. pranešimų–užduočių valdymo posistemio (pagrindinis sistemos posistemis), skirto pranešimams ir prašymams, gautiems iš paslaugos gavėjų, naudojančių policijos elektronines paslaugas, valdyti, užduotims paskirstyti, naudotojų, apdorojančių pranešimus ir prašymus, duomenims tvarkyti;

21.7. sąveikos su Policijos registruojamų įvykių registru komponentės, skirtos duomenims apie nusikalstamas veikas ir kitus teisės pažeidimus tvarkyti;

21.8. sąveikos su Dokumentų registracijos posistemiu komponentės, skirtos pranešimams, kuriuose nėra teisės pažeidimo požymių ar nėra pagalbos prašymo, perduoti iš pranešimų–užduočių valdymo posistemio į Dokumentų registracijos posistemį ir pranešimams, kuriuose yra teisės pažeidimo požymių ar pagalbos prašymų, gauti iš Dokumentų registracijos posistemio į pranešimų–užduočių valdymo posistemį;

21.9. sąveikos su Administracinių teisės pažeidimų ir eismo įvykių registru komponentės, skirtos duomenims apie administracinius teisės pažeidimus tvarkyti;

21.10. sąveikos su Licencijuojamos veiklos posistemiu komponentės, skirtos prašymams iš PEPS perduoti į Licencijuojamos veiklos posistemį, atsakymams į elektroninį policijos portalą teikti;

21.11. sąveikos su Vidaus reikalų informacine sistema komponentės, skirtos adreso duomenims sutikrinti ir konkretaus adreso koordinatėms gauti.

 

V. PEPS kaupiamų duomenų šaltiniai

 

22. PEPS duomenų šaltiniai yra:

22.1. asmenys, kurie praneša apie nusikalstamas veikas ar administracinius teisės pažeidimus, dingusius asmenis, numeruoto daikto vagystę ar praradimą, pateikia skundą dėl policijos pareigūnų veiksmų ar neveikimo ir informuoja policijos įstaigas informacinėmis ir ryšių priemonėmis atsiųsdami kitokio pobūdžio pranešimą, vertina policijos elektroninių paslaugų kokybę – duomenys, nurodyti Nuostatų 19.1, 19.3 ir 19.11.4 punktuose (išskyrus 19.3.1 punktą);

22.2. asmenys, pateikę prašymus dėl licencijuojamos veiklos paslaugų – duomenys, nurodyti Nuostatų 19.1 ir 19.4 punktuose (išskyrus 19.4.1 punktą).

 

VI. PEPS DUOMENŲ SAUGA

 

23. Už PEPS duomenų saugą atsako PEPS valdytojas ir tvarkytojai įstatymų nustatyta tvarka.

24. Duomenų sauga užtikrinama vadovaujantis:

24.1. Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymu;

24.2. Bendraisiais elektroninės informacijos saugos valstybės institucijų ir įstaigų informacinėse sistemose reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugsėjo 4 d. nutarimu Nr. 952 „Dėl duomenų saugos valstybės ir savivaldybių informacinėse sistemose“ (Žin., 1997, Nr. 83-2075; 2007, Nr. 49-1891);

24.3. Bendraisiais reikalavimais organizacinėms ir techninėms duomenų saugumo priemonėms, patvirtintais Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos direktoriaus 2008 m. lapkričio 12 d. įsakymu Nr. 1T-71 (Žin., 2008, Nr. 135-5298);

24.4. Lietuvos policijos generalinio komisaro patvirtintais duomenų saugos nuostatais ir kitais dokumentais, kurie rengiami, derinami ir tvirtinami vadovaujantis Bendraisiais elektroninės informacijos saugos valstybės institucijų ir įstaigų informacinėse sistemose reikalavimais;

24.5. kitais Lietuvos Respublikos įstatymais ir teisės aktais, reglamentuojančiais duomenų saugą;

24.6. Lietuvos standartu LST ISO/IEC 27001:2006, taip pat kitais Lietuvos ir tarptautiniais „Informacijos technologija. Saugumo technika“ grupės standartais, reglamentuojančiais saugų informacinės sistemos duomenų tvarkymą.

25. PEPS naudotojai, tvarkantys asmens duomenis, privalo saugoti asmens duomenų paslaptį, jeigu šie duomenys neskirti skelbti viešai. Ši pareiga galioja ir pasitraukus iš valstybės tarnybos, perėjus dirbti į kitas pareigas arba pasibaigus darbo ar sutartiniams santykiams.

26. PEPS duomenų apdorojimo procesas reglamentuojamas PEPS valdytojo patvirtintose PEPS ir susijusių Policijos informacinės sistemos registrų duomenų apdorojimo taisyklėse.

27. PEPS duomenys saugomi 3 metus nuo jų įrašymo dienos. Tais atvejais, kai pagal pateiktus duomenis registro objektas užregistruojamas Policijos registruojamų įvykių, Administracinių teisės pažeidimų ir eismo įvykių registruose ar Licencijuojamos veiklos posistemyje, atsižvelgiant į šių registrų nuostatuose nustatytus duomenų saugojimo terminus, duomenys PEPS saugomi, kol jie perkeliami į minėtų registrų ar Licencijuojamos veiklos posistemio archyvą. Suėjus nustatytiems terminams, PEPS duomenys sunaikinami.

28. Kiekvienas duomenų subjektas, siekdamas susipažinti su savo asmens duomenimis, tvarkomais PEPS, turi teisę kreiptis į PEPS valdytoją. Duomenų subjekto prašymu tokie duomenys turi būti pateikiami raštu. Neatlygintinai tokius duomenis duomenų valdytojas teikia duomenų subjektui kartą per kalendorinius metus.

29. Jei duomenų subjektas, susipažinęs su savo asmens duomenimis, nustato, kad jo asmens duomenys yra neteisingi, neišsamūs, netikslūs ar tvarkomi neteisėtai, ir rašytiniu prašymu kreipiasi į PEPS valdytoją, PEPS valdytojas privalo nedelsdamas patikrinti asmens duomenis, ištaisyti neteisingus, netikslius, papildyti neišsamius asmens duomenis ar sustabdyti tokių asmens duomenų tvarkymo veiksmus, išskyrus saugojimą, o nustatęs, kad duomenų subjekto asmens duomenys tvarkomi neteisėtai, PEPS valdytojas nedelsdamas privalo sunaikinti neteisėtai tvarkomus asmens duomenis ar sustabdyti tokių asmens duomenų tvarkymo veiksmus, išskyrus saugojimą.

30. PEPS valdytojas privalo nedelsdamas informuoti:

30.1. duomenų subjektą apie jo prašymu ištaisytus ar sunaikintus asmens duomenis, sustabdytus asmens duomenų tvarkymo veiksmus;

30.2. PEPS duomenų gavėjus (kuriems buvo perduoti neteisingi, netikslūs, neišsamūs duomenys) apie duomenų subjekto prašymu ištaisytus ar sunaikintus asmens duomenis, sustabdytus asmens duomenų tvarkymo veiksmus, išskyrus atvejus, kai pateikti tokią informaciją būtų neįmanoma arba pernelyg sunku.

31. Teikti informaciją duomenų subjektui apie jo asmens duomenis atsisakoma, jei įstatymų nustatytais atvejais būtina užtikrinti nusikalstamų veikų atskleidimą, tyrimą ir prevenciją, viešąją tvarką, baudžiamąjį persekiojimą arba siekiant apginti duomenų subjekto ar kitų asmenų teises ir laisves.

32. PEPS valdytojo atsisakymas vykdyti duomenų subjekto prašymą turi būti pagrįstas. Atsisakymą pateikti atsakymą duomenų subjektui PEPS valdytojas turi pateikti ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo duomenų subjekto kreipimosi dienos.

33. Duomenų subjektas gali skųsti PEPS valdytojo veiksmus (neveikimą) Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai per 3 mėnesius nuo atsakymo iš duomenų valdytojo gavimo dienos arba per 3 mėnesius nuo tos dienos, kada baigiasi šių Nuostatų 43 punkte nustatytas terminas pateikti atsakymą. Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos veiksmus (neveikimą) įstatymų nustatyta tvarka duomenų subjektas gali skųsti teismui.

 

VII. PEPS FINANSAVIMAS

 

34. PEPS kūrimas finansuojamas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

35. PEPS eksploatacija ir modifikacija finansuojama Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, tarptautinių paramos fondų ir kitų teisėtų finansinių šaltinių lėšomis.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

36. Duomenis pateikę paslaugos gavėjai už pateiktų duomenų teisingumą atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

37. Siekiant sudaryti galimybę PEPS naudotis Europos Sąjungos valstybių ar kitakalbiams Lietuvos gyventojams, užtikrinamas PEPS daugiakalbystės principas.

38. PEPS modernizuojama arba likviduojama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Likviduojamos informacinės sistemos duomenys perduodami kitai informacinei sistemai arba sunaikinami, arba perduodami valstybės archyvams Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) nustatyta tvarka.

_________________