LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2007 M. RUGPJŪČIO 1 D. ĮSAKYMO Nr. V-633 „DĖL LIETUVOS HIGIENOS NORMOS HN 117:2007 „GROŽIO PASLAUGŲ SVEIKATOS SAUGOS REIKALAVIMAI“ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2010 m. balandžio 20 d. Nr. V-305

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Lietuvos higienos normą HN 117:2007 „Grožio paslaugų sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. rugpjūčio 1 d. įsakymu Nr. V-633 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 117:2007 „Grožio paslaugų sveikatos saugos reikalavimai“ patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 88-3494):

1.1. Pripažįstu netekusiu galios 3.3 punktą.

1.2. Pripažįstu netekusiu galios 3.4 punktą.

1.3. Pripažįstu netekusiu galios 3.5 punktą.

1.4. Pripažįstu netekusiu galios 3.7 punktą.

1.5. Išdėstau 3.9 punktą taip:

3.9. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2008 m. sausio 28 d. įsakymas Nr. V-69 „Dėl Privalomojo pirmosios pagalbos mokymo programos, Privalomojo higienos įgūdžių mokymo programos ir Privalomojo mokymo apie alkoholio ir narkotikų žalą žmogaus sveikatai mokymo programos patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 14-490);“.

1.6. Išdėstau 3.11 punktą taip:

3.11. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. liepos 2 d. įsakymas Nr. V-555 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 33:2007 „Akustinis triukšmas. Triukšmo ribiniai dydžiai gyvenamuosiuose ir visuomeninės paskirties pastatuose bei jų aplinkoje“ patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 75-2990);“.

1.7. Pripažįstu netekusiu galios 3.13 punktą.

1.8. Išdėstau 3.14 punktą taip:

3.14. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. spalio 5 d. įsakymas Nr. V-791 „Dėl Ūkinės komercinės veiklos rūšių, kurioms būtinas leidimas-higienos pasas, sąrašo bei Leidimų-higienos pasų išdavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 106-4352);“.

1.9. Papildau šiuo 3.15 punktu:

3.15. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. sausio 19 d. įsakymas Nr. V-18 „Dėl Lietuvos medicinos normos MN 4:2001 „Medicinos prietaisų saugos techninis reglamentas“ ir Lietuvos medicinos normos MN 100:2001 „Aktyviųjų implantuojamųjų medicinos prietaisų saugos techninis reglamentas“ patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 13-523);“.

1.10. Papildau šiuo 3.16 punktu:

3.16. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2003 m. liepos 23 d. įsakymas Nr. V-455 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 24:2003 „Geriamojo vandens saugos ir kokybės reikalavimai“ patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 79-3606).“

1.11. Išdėstau 7 punktą taip:

7. Kosmetikos gaminiai, naudojami teikiant grožio paslaugas, turi atitikti teisės aktų reikalavimus [3.6; 3.12]. Jie turi būti naudojami laikantis tinkamumo naudoti terminų ir naudojimo instrukcijų. Atidaryti kosmetikos gaminiai, kurių tinkamumo naudoti terminas ilgesnis kaip 30 mėnesių, registruojami pagal šios higienos normos 4 priede pateiktą formą.“

1.12. Išdėstau 8 punktą taip:

8. Grožio paslaugos vartotojui turi būti suteikta informacija apie riziką, susijusią su paslaugų teikimu, galimas komplikacijas, tolesnę kūno vietų priežiūrą, ypač suteikus A kategorijos paslaugą, apie atvejus (ligos, amžius, asmens organizmo būklės ir savybės ir kt.), kai paslauga (procedūra) negali būti teikiama paslaugos vartotojui; galimą riziką vartotojo sveikatai, komplikacijas (užsikrėtimo virusinėmis, bakterinėmis, grybelinėmis ligomis, infekcijos, kraujagyslių, nervų pažeidimo, alerginių reakcijų, randėjimo, kai kurių ligų paūmėjimo pavojus ir kt.), apie galimas organizmo reakcijas (padidėjęs jautrumas, dirginimas, niežėjimas, paraudimas, patinimas, išsausėjimas, atmetimo reakcija ir kt.), elgesį (priemonės, kurių turi būti imamasi) prieš ir po procedūros, papildomą priežiūrą.“

1.13. Išdėstau 9 punktą taip:

9. Grožio paslaugų teikėjas turi turėti kiekvienos teikiamos grožio paslaugos teikimo aprašą (paslaugos teikimo technologijos (proceso atlikimo būdo ir priemonių) aprašymą), parengtą pagal šios higienos normos 3 priede pateiktą formą.“

1.14. Išdėstau 11 punktą taip:

11. Grožio paslaugų teikėjas turi turėti įmonės pirmosios pagalbos rinkinį. Jo sudėtis ir apimtis turi atitikti teisės akto reikalavimus [3.10].“

1.15. Išdėstau 12 punktą taip:

12. Paviršių, įrangos, įrankių, rankų dezinfekcijai turi būti naudojamos dezinfekcinių savybių turinčios teisės aktų nustatyta tvarka leistos naudoti priemonės [3.8; 3.15]. Dezinfekcijos priemonės turi būti naudojamos pagal dezinfekcijos priemonės gamintojo nurodytą paskirtį ir naudojimo instrukcijas. Naudojimo instrukcijos turi būti laikomos paslaugų teikimo vietoje.“

1.16. Išdėstau 14 punktą taip:

14. Vienkartiniai sterilūs ir sterilizuoti daugkartiniai instrumentai, naudojami teikiant A kategorijos grožio paslaugas, išpakuojami klientui matant.“

1.17. Išdėstau 15 punktą taip:

15. Draudžiama pakartotinai naudoti vienkartinius instrumentus, nedezinfekuotus B kategorijos paslaugoms teikti naudotus daugkartinius instrumentus ir nesterilius A kategorijos paslaugoms teikti naudotus daugkartinius instrumentus.“

1.18. Išdėstau 17.4 punktą taip:

17.4. pagalbinė patalpa darbo priemonėms laikyti (jos gali nebūti, jeigu kitose patalpose, išskyrus tualetą, pakanka vietos darbo priemonėms laikyti).“

1.19. Išdėstau 17.5 punktą taip:

17.5. grožio paslaugų teikimo patalpose turi būti tualetas, išskyrus atvejus, kai grožio paslaugos teikiamos pastate, kuriame yra atskiras bendro naudojimo tualetas, įrengtas ne toliau kaip 50 m nuo grožio paslaugų teikimo patalpų ir juo gali naudotis paslaugų teikėjai ir vartotojai.“

1.20. Išdėstau 17.6 punktą taip:

17.6. kitos patalpos (instrumentų valymo, dezinfekcijos ir sterilizacijos patalpa (-os) (arba grožio paslaugų teikimo patalpoje (-ose) numatyta atskira instrumentams valyti, dezinfekcijai ir sterilizacijai skirta zona, skalbimo patalpa arba pagalbinėje patalpoje įrengta skalbimo zona ir kt.), atsižvelgiant į teikiamas paslaugas ir grožio paslaugų teikėjo poreikius.“

1.21. Išdėstau 18 punktą taip:

18. Teikiant grožio paslaugas:

18.1. turi būti suprojektuotos ir įrengtos tokios mikroklimato parametrus palaikančios ir reguliuojančios šildymo, vėdinimo ir (ar) oro kondicionavimo sistemos, kad visose patalpose būtų galima palaikyti 18.3 punkte nurodytus mikroklimato parametrus. Jeigu patalpos, kuriose teikiamos grožio paslaugos, įrengiamos individualiuose ar daugiabučiuose gyvenamuosiuose namuose, visuomeninės paskirties pastatuose, jose turi būti suprojektuotos ir įrengtos atskiros oro šalinimo sistemos, izoliuotos nuo kitų pastato patalpų vėdinimo sistemų. Iš šių patalpų šalinamo oro kiekis turi būti didesnis už įeinančio oro kiekį;

18.2. turi būti įrengta mechaninė vėdinimo sistema, jeigu eksploatuojamos daugiau kaip 3 darbo vietos vienoje grožio paslaugų teikimo patalpoje;

18.3. oro temperatūra turi būti ne žemesnė kaip 18 °C, santykinė oro drėgmė – ne didesnė kaip 65 proc., oro judėjimo greitis šaltuoju metų laiku neturi būti didesnis kaip 0,15 m/s, šiltuoju metų laiku – ne didesnis kaip 0,25 m/s;

18.4. dirbtinė apšvieta grožio paslaugų teikimo darbo vietose turi būti ne mažesnė kaip 500 liuksų. Jeigu grožio paslaugų teikimo patalpose neįrengtas natūralus apšvietimas, dirbtinei apšvietai turi būti naudojamos dienos šviesos lempos;

18.5. vanduo turi atitikti geriamojo vandens kokybės reikalavimus [3.16], turi būti įrengta šalto ir karšto vandens tiekimo ir nuotekų šalinimo sistema;

18.6. iš patalpų kylantis triukšmas neturi viršyti teisės akto nustatytų didžiausių leidžiamų akustinio triukšmo lygių su grožio paslaugų teikimo patalpomis besiribojančiose gyvenamosiose ir visuomeninės paskirties patalpose [3.11].“

1.22. Pripažįstu netekusiu galios 20 punktą.

1.23. Išdėstau 24 punktą taip:

24. Instrumentų valymo, dezinfekcijos ir sterilizacijos patalpoje (zonoje) turi būti praustuvė instrumentams plauti, vieta instrumentams dezinfekuoti, valyti, džiovinti, pakuoti, sterilizuoti. A kategorijos paslaugoms teikti naudojami instrumentai gali būti sterilizuojami pagal sutartį su sterilizavimo paslaugų teikėju ne paslaugų teikimo vietoje. Sutartis turi būti laikoma paslaugos teikimo vietoje.“

1.24. Išdėstau 27 punktą taip:

27. Sienos ir grindys instrumentų valymo, dezinfekcijos ir sterilizacijos patalpoje (zonoje), prie praustuvių, skalbimo patalpoje (zonoje) turi būti padengtos lygia, atsparia drėgmei danga.“

1.25. Išdėstau 32 punktą taip:

32. Paruošti naudoti instrumentai turi būti laikomi tam skirtoje švarioje, dezinfekuotoje, uždengtoje talpykloje.“

1.26. Išdėstau 36 punktą taip:

36. Panaudotos vienkartinės nesuterštos krauju ar kitais kūno skysčiais pirštinės šalinamos kaip buitinės atliekos.“

1.27. Išdėstau 39 punktą taip:

39. Panaudoti skalbiniai skalbiami skalbykloje arba tam skirtoje patalpoje (zonoje), kurioje sumontuota skalbimo ir džiovinimo įranga. Atskiros patalpos (zonos) gali nebūti, jeigu skalbiniai skalbiami pagal sutartį su skalbimo paslaugų teikėjais. Sutartis turi būti laikoma paslaugos teikimo vietoje.“

1.28. Išdėstau 40 punktą taip:

40. Plaukų priežiūros paslaugų teikimo patalpoje turi būti:

40.1. skirta ne mažiau kaip 5 m2 ploto vienai darbo vietai;

40.2. praustuvė (-ės) plaukams plauti.“

1.29. Išdėstau 41 punktą taip:

41. Veido ir kūno priežiūros paslaugos turi būti teikiamos atskiroje patalpoje. Vienai darbo vietai turi būti skirta ne mažiau kaip 10 m2 ploto, išskyrus antakių ir blakstienų dažymo, antakių korekcijos, dekoratyvinės kosmetikos paslaugas, kurios gali būti teikiamos ir neatskiroje grožio paslaugų teikimo patalpoje, jeigu šioms paslaugoms teikti skiriama ne mažesnė kaip 4 m2 ploto darbo vieta.“

1.30. Išdėstau 45 punktą taip:

45. Dirbtinių nagų priauginimo darbo vieta turi būti įrengta atskiroje ne mažesnėje kaip 6 m2 patalpoje. Darbo vietoje turi būti užtikrintas paslaugos teikimo metu išsiskiriančių dulkių surinkimas. Vėdinimo sistema turi užtikrinti užteršto oro pašalinimą iš dirbtinių nagų priauginimo patalpos.“

1.31. Pripažįstu netekusiu galios 48 punktą.

1.32. Išdėstau 51 punktą taip:

51. Tatuiruočių trafaretai turi būti vienkartiniai.“

1.33. Išdėstau 52 punktą taip:

52. Tatuiravimui, ilgalaikiam (permanentiniam) makiažui naudojami dažai neturi kelti pavojaus vartotojo sveikatai, turi būti naudojami pagal jų gamintojo nurodytą paskirtį.“

1.34. Išdėstau 54 punktą taip:

54. Jeigu tatuiravimui, ilgalaikiam (permanentiniam) makiažui naudojami dažai yra daugkartinio naudojimo pakuotėje, teikiant paslaugą jie turi būti pilami į vienkartinį indą ir naudojami tik vienam paslaugos vartotojui. Draudžiama vienkartiniame inde likusius dažus naudoti kitam paslaugos vartotojui.“

1.35. Išdėstau 57 punktą taip:

57. Asmenys, teikiantys grožio paslaugas, gali dirbti tik pasitikrinę sveikatą teisės akto nustatyta tvarka [3.2]. Asmens medicininė knygelė (sveikatos pasas, forma Nr. F048/a) laikoma grožio paslaugų teikimo vietoje.“

1.36. Išdėstau 58 punktą taip:

58. Asmenys, teikiantys grožio paslaugas, turi būti įgiję žinių higienos ir pirmosios medicinos pagalbos teikimo klausimais bei turėti sveikatos žinių atestavimo pažymėjimus [3.9]. Sveikatos žinių atestavimo pažymėjimai laikomi grožio paslaugų teikimo vietoje.“

1.37. Pripažįstu netekusiu galios 60 punktą.

1.38. Išdėstau 1 priedą nauja redakcija (pridedama).

1.39. Išdėstau 2 priedą nauja redakcija (pridedama).

1.40. Papildau 3 priedu (pridedama).

1.41. Papildau 4 priedu (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio gydytojo higienisto 1998 m. liepos 13 d. įsakymą Nr. 6 „Dėl dezinfekcijos ir sterilizacijos metodinių rekomendacijų kirpykloms ir kosmetikos kabinetams tvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 64-1869).

 

 

 

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS                                           RAIMONDAS ŠUKYS


Lietuvos higienos normos HN 117:2007

„Grožio paslaugų sveikatos saugos reikalavimai“

1 priedas

 

INSTRUMENTŲ VALYMO, DEZINFEKCIJOS, STERILIZACIJOS TAISYKLĖS

 

I. Bendrieji A ir B kategorijos paslaugoms teikti naudojamų instrumentų valymo, dezinfekcijos, sterilizacijos reikalavimai

 

1. Valant ir dezinfekuojant instrumentus turi būti laikomasi valiklių, dezinfekcijos priemonių gamintojų nurodytų dozavimo, dezinfekcijos (mirkymo) trukmės ir naudojimo instrukcijų, kurios turi būti laikomos paslaugų teikimo vietoje.

2. Instrumentai, kurių negalima tinkamai dezinfekuoti ar sterilizuoti, turi būti vienkartiniai.

3. Instrumentai valomi ir dezinfekuojami instrumentų valymo, dezinfekcijos ir sterilizacijos patalpoje (zonoje).

4. Instrumentai valomi ir dezinfekuojami rankomis arba mechanizuotai. Mechanizuotai instrumentai valomi ultragarso aparate pagal aparato gamintojo rekomendacijas, naudojant gamintojo rekomenduojamus instrumentų valiklius.

 

II. A kategorijos paslaugoms teikti naudojamų instrumentų priežiūra

 

5. A kategorijos paslaugoms teikti turi būti naudojami sterilūs vienkartiniai ar sterilūs daugkartiniai instrumentai.

6. A kategorijos paslaugoms teikti naudojamų daugkartinių instrumentų priežiūros etapai:

6.1. Instrumentų dezinfekcija:

6.1.1. merkimas į dezinfekcinį tirpalą iškart po instrumentų panaudojimo. Lankstiniai instrumentai turi būti išardomi, išskleidžiami. Ant instrumentų dezinfekcijai skirto indo su paruoštu dezinfekcijos tirpalu turi būti užrašytas tirpalo pavadinimas, koncentracija, pagaminimo data. Dezinfekcijos priemonės turi veikti bakterijas, virusus, tuberkuliozės bakterijas, grybelius;

6.1.2. mirkymas sandariai uždengtame inde dezinfekciniame tirpale, laikantis dezinfekcinės priemonės gamintojo naudojimo instrukcijoje nurodytos mirkymo trukmės ir koncentracijos. Instrumentai turi būti visiškai apsemti.

6.2. Instrumentų valymas minkštu šepetėliu arba šluoste. Šepetėliai arba šluostės, kuriais valomi instrumentai, plaunami dezinfekcijos tirpalu, skalaujami karštu vandeniu, džiovinami.

6.3. Dezinfekuoti ir išvalyti instrumentai skalaujami tekančiu vandeniu, atitinkančiu geriamojo vandens kokybės reikalavimus.

6.4. Išskalauti instrumentai džiovinami (jeigu sterilizuojant bus pakuojami) ant drėgmę sugeriančio, neturinčio plaušelių audeklo arba popierinių rankšluosčių (servetėlių).

6.5. Sterilizavimas:

6.5.1. pasirenkant instrumentų sterilizacijos būdą ir sterilizuojant instrumentus turi būti vadovaujamasi instrumentų gamintojų pateiktomis instrumentų priežiūros (sterilizacijos) instrukcijomis, sterilizatoriaus gamintojo pateiktomis sterilizatoriaus naudojimo instrukcijomis, laikantis sterilizatoriaus gamintojo nurodyto sterilizacijos režimo, sterilizacijos trukmės, slėgio, temperatūros reikalavimų;

6.5.2. instrumentų pakavimo medžiagos turi atitikti sterilizatoriaus ir sterilizuojamų instrumentų gamintojo rekomendacijas ir sterilizacijos būdą. Paslaugų teikėjas turi turėti pakavimo medžiagos gamintojo pateiktą atitikties deklaraciją, naudojimo instrukciją. Dokumentai turi būti laikomi paslaugų teikimo vietoje;

6.5.3. asmenys, sterilizuojantys instrumentus, privalo stebėti sterilizacijos eigą, kontrolinių sterilizatoriaus prietaisų rodmenis, įvertinti cheminių indikatorių duomenis, registruoti juos šios higienos normos 2 priede pateiktos formos Sterilizatoriaus darbo kontrolės registre;

6.5.4. sterilizatorių darbo efektyvumo kontrolei naudojami indikatoriai turi būti naudojami pagal jų gamintojo nurodytą paskirtį, vadovaujantis indikatorių gamintojo nurodytomis naudojimo instrukcijomis. Paslaugų teikėjas turi turėti indikatorių gamintojo pateiktą atitikties deklaraciją, naudojimo instrukciją. Dokumentai turi būti laikomi paslaugų teikimo vietoje;

6.5.5. po sterilizavimo turi būti patikrinama, ar pasikeitusi indikatoriaus spalva atitinka gamintojo nurodytą spalvą (etaloną), ant indikatorių pažymima sterilizacijos data, už sterilizaciją atsakingo asmens parašas, pasikeitusi (+) ar nepasikeitusi (–) indikatoriaus spalva ir jie klijuojami į Sterilizatoriaus darbo kontrolės registrą arba renkami ir saugomi;

6.5.6. sterilizuotų gaminių pakuotės turi būti laikomos sausose, švariose patalpose, tam skirtose uždarose vietose;

6.5.7. instrumentų, kurie buvo sterilizuojami įpakuoti, pakuotės saugomos pakavimo medžiagos gamintojo nurodytomis sąlygomis nurodytą laiką.

7. Sterilizatoriaus darbo kontrolės registras ir cheminiai indikatoriai saugomi 1 metus.

8. Draudžiama naudoti sterilizuotus instrumentus, kurių pakuotė pažeista, pasibaigęs sterilizuotų instrumentų pakavimo medžiagos gamintojo nurodytas laikymo terminas, cheminiai indikatoriai rodo nepakankamą jų apdorojimą.

9. Sterilizatoriaus techninė priežiūra atliekama sterilizatoriaus gamintojo nurodytu periodiškumu ir būdais.

 

III. B kategorijos paslaugoms teikti naudojamų instrumentų priežiūra

 

10. B kategorijos paslaugoms teikti turi būti naudojami vienkartiniai arba tinkamai išvalyti ir dezinfekuoti daugkartiniai instrumentai.

11. B kategorijos paslaugoms teikti naudojamų daugkartinių instrumentų priežiūros eiliškumas:

11.1. Instrumentų valymas:

11.1.1. valant rankomis, instrumentai valomi minkštu šepetėliu arba šluoste. Šepetėliai arba šluostės, kuriais valomi instrumentai, plaunami dezinfekcijos tirpalu, skalaujami karštu vandeniu, džiovinami;

11.1.2. išvalyti ultragarso aparate instrumentai skalaujami vandeniu ir džiovinami.

11.2. Instrumentų dezinfekcija:

11.2.1. išvalyti instrumentai turi būti dezinfekuojami dezinfekcinės priemonės gamintojo nurodytu būdu;

11.2.2. jei pasirenkamas mirkymo būdas, išvalyti instrumentai merkiami į sandariai uždengiamą indą su dezinfekcijos tirpalu. Lankstiniai instrumentai turi būti išardomi, išskleidžiami. Ant instrumentų dezinfekcijai skirto indo su paruoštu dezinfekcijos tirpalu turi būti užrašytas tirpalo pavadinimas, koncentracija, pagaminimo data. Dezinfekcijos priemonės turi veikti bakterijas, virusus, tuberkuliozės bakterijas, grybelius;

11.2.3. instrumentai mirkomi dezinfekcijos priemonės gamintojo nurodytą laiką. Instrumentai inde turi būti visiškai apsemti dezinfekcijos tirpalu.

11.3. Išmirkyti dezinfekcijos priemonėje instrumentai skalaujami geriamuoju vandeniu.

11.4. Išskalauti instrumentai sudedami ant vienkartinių drėgmę sugeriančių popierinių servetėlių (rankšluosčių) ir paliekami išdžiūti.

12. Ultravioletinių spindulių įrenginyje (sanitizatoriuje) gali būti dezinfekuojami tik išvalyti B kategorijos paslaugoms teikti naudoti instrumentai, kurie yra nepatvarūs cheminiams dezinfekcijos tirpalams ir karščiui.

13. Instrumentai, kurių negalima mirkyti, pvz., plaukų džiovintuvai, elektriniai prietaisai arba kiti stambūs daiktai, valomi šluostant vienkartine popierine servetėle, sudrėkinta instrumentų valiklio tirpalu.

 

_________________

 


Lietuvos higienos normos HN 117:2007

„Grožio paslaugų sveikatos saugos reikalavimai“

2 priedas

 

(Registro forma)

 

STERILIZATORIAUS DARBO KONTROLĖS REGISTRAS

 

Sterilizatoriaus tipas, modelis _______________________, Nr. ________________________

 

Reg. Nr.

Sterilizacijos data

(metai, mėnuo, diena)

Sterilizuojamų įrankių pavadinimas

Sterilizuojamų įrankių kiekis (vnt.)

Sterilizuojamų įrankių pakavimo būdas1

Sterilizacijos trukmė

Sterilizacijos režimas

Pasikeitusi cheminio indikatoriaus spalva atitinka arba neatitinka gamintojo nurodytą spalvą (žymėti (+) arba (–)

Asmens, atlikusio instrumentų sterilizaciją, vardas, pavardė, parašas

pradžia

(val., min.)

pabaiga

(val., min.)

slėgis,

barais arba

kPA2

temperatūra,

°C

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 jeigu instrumentai sterilizuojami nesupakuoti, įrašyti žodį „nesupakuoti“;

2 pildoma instrumentus sterilizuojant garo sterilizatoriuje.

 

_________________

 


Lietuvos higienos normos HN 117:2007

„Grožio paslaugų sveikatos saugos reikalavimai“

3 priedas

 

(forma)

 

GROŽIO PASLAUGOS TEIKIMO APRAŠAS

 

1. Paslaugos pavadinimas (nurodomas tikslus paslaugos (atliekamos procedūros) pavadinimas)

 

 

 

2. Paslaugų vartotojų grupės (asmenys), kurioms teikiama paslauga (jeigu nėra tikslinės paslaugų vartotojų grupės, kuriai teikiama ši paslauga, nurodoma, kad paslauga gali būti teikiama visoms paslaugų vartotojų grupėms)

 

 

 

3. Asmenys, kuriems paslauga negali būti teikiama (jeigu tokių yra) (nurodomi asmenys, atvejai (pvz., ligos, amžius, asmens organizmo būklės ir savybės ir kt.), kai paslauga (procedūra) paslaugos vartotojui negali būti teikiama)

 

 

 

4. Paslaugos (procedūros) aprašymas (nurodomi ir aprašomi visi etapai, veiksmai, procedūros, atliekamos pasirengiant teikti paslaugą, paslaugos teikimo metu, suteikus paslaugą, naudojama įranga, įrankiai ir kitos priemonės, galimos komplikacijos)

 

 

5. Grožio paslaugos teikimo aprašo parengimo data

 

 

 

6. Atsakingo už grožio paslaugos teikimą asmens vardas, pavardė, parašas

 

 

 

_________________

 


Lietuvos higienos normos HN 117:2007

„Grožio paslaugų sveikatos saugos reikalavimai“

4 priedas

 

(Registro forma)

 

Kosmetikos gaminių1, kurių tinkamumo naudoti terminas yra ilgesnis kaip 30 mėnesių, pakuotės atidarymo datos registras

 

___________________________________________________________________________

(paslaugas teikiančios įstaigos pavadinimas, adresas; paslaugas teikiančio asmens vardas, pavardė, paslaugų teikimo vietos adresas)

 

Eil. Nr.

Kosmetikos gaminio paskirtis (pvz., šampūnas, kremas), originalus pavadinimas, gaminio kiekis (masė arba tūris)

Kosmetikos gaminio gamintojo pavadinimas

Kosmetikos gaminio platintojo (importuotojo) pavadinimas

Kosmetikos gaminio identifikavimo duomenys (gaminio pagaminimo serijos numeris arba kitas žymuo, pagal kurį būtų galima identifikuoti kosmetikos gaminį)

Kosmetikos gaminio2 pakuotės atidarymo data

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 Kosmetikos gaminių, kurių tinkamumo naudoti terminas yra ilgesnis kaip 30 mėnesių, pakuotės atidarymo datos registras nepildomas:

1) vienkartiniams kosmetikos gaminiams;

2) kosmetikos gaminiams, kurių pakuotė, pvz., aerozolio balionėlis, užtikrina, kad naudojimo metu pakuotėje esantis gaminys negali turėti sąlyčio su išorine aplinka;

3) kosmetikos gaminiams, kurie neturi tikimybės pasidaryti nesaugūs žmogaus sveikatai naudojant normaliomis arba iš anksto numatytomis sąlygomis.

2 Kosmetikos gaminio pakuotės atidarymas – kosmetikos gaminio pakuotės atidarymas, kai paslaugos teikėjas pirmą kartą naudoja kosmetikos gaminį.

 

_________________