LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO
Į S A K Y M A S

 

DĖL APLINKOS MINISTRO 2002 m. vasario 27 d. įsakymo Nr. 80
„DĖL TARŠOS INTEGRUOTOS PREVENCIJOS IR KONTROLĖS LEIDIMŲ IŠDAVIMO, ATNAUJINIMO IR PANAIKINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2011 m. gruodžio 22 d. Nr. D1-1009

Vilnius

 

 

Pakeičiu Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų išdavimo, atnaujinimo ir panaikinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. vasario 27 d. įsakymu Nr. 80 „Dėl Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų išdavimo, atnaujinimo ir panaikinimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 85-3684; 2005, Nr. 103-3829; 2006, Nr. 120-4571; 2007, Nr. 133-5410; 2009, Nr. 1-12, Nr. 126-5457; 2011, Nr. 28-1355, Nr. 88-4223):

1. Pripažįstu netekusiu galios 7.3 punktą.

2. Įrašau 12.1 punkte vietoj žodžio „sklaidą“ žodžius „koncentraciją iki tos vietos“.

3. Papildau šiuo 16.101 punktu:

16.101. Pateikiama informacija apie produkcijos vienetui pagaminti numatomą sunaudoti žaliavų, medžiagų kiekį ir (ar) energijos vienetui generuoti numatomą sunaudoti kuro kiekį ir numatomą išmesti į aplinkos orą teršalų kiekį“.

4. Išdėstau 23 punktą taip:

23. Paraiškoje Leidimui gauti Taisyklių 1 priede nurodytiems įrenginiams taip pat turi būti ne techninio pobūdžio Taisyklių 16, 17, 20.8, 20.11 punktuose nurodytos detalios informacijos santrauka.“

5. Išdėstau 25 punktą taip:

25. Veiklos vykdytojas parengtą paraišką Leidimui gauti, atnaujinti ar koreguoti kartu su pagal Taisykles reikalaujamais pridėti dokumentais pateikia RAAD, kurio kontroliuojamoje teritorijoje vykdoma ar planuojama vykdyti ūkinė veikla. Veiklos vykdytojas, pateikdamas RAAD paraišką Leidimui gauti, atnaujinti ar koreguoti, prideda jos įrašą magnetinėje laikmenoje. Jei Taisyklėse nenustatyta prievolė derinti paraišką su kitomis institucijomis, teikiamas 1 paraiškos egzempliorius. Jei Taisyklėse nustatyta tvarka paraiška turi būti derinama su įgaliota savivaldybės institucija ar įstaiga arba teritorine visuomenės sveikatos priežiūros įstaiga, teikiami 2 paraiškos egzemplioriai; jei Taisyklėse nustatyta, kad paraiška turi būti derinama su įgaliota savivaldybės institucija ar įstaiga ir teritorine visuomenės sveikatos priežiūros įstaiga, teikiami 3 paraiškos egzemplioriai.“

6. Papildau 27 punktą šiuo antruoju sakiniu:

„Paraiška Leidimui gauti arba atnaujinti neteikiama derinti įgaliotai savivaldybės institucijai ar įstaigai, jeigu planuojamai ūkinei veiklai buvo atliktas poveikio aplinkai vertinimas ir buvo priimtas teigiamas sprendimas dėl planuojamos ūkinės veiklos galimybių.“

7. Išdėstau 271 punktą taip:

271. Įgaliota savivaldybės institucija ar įstaiga ir TVSPĮ ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo paraiškos gavimo iš RAAD dienos pagal kompetenciją įvertina, ar paraiška atitinka šių Taisyklių reikalavimus ir derina paraišką, apie tai raštu informuodamos RAAD arba pateikia motyvuotas pastabas RAAD ir veiklos vykdytojui. Savivaldybės institucija ar įstaiga pastabas teikia vykdydama Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme, Lietuvos Respublikos aplinkos oro apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos vandens įstatyme ir kituose įstatymuose ar jų įgyvendinamuosiuose teisės aktuose nustatytas funkcijas. TVSPĮ teikia pastabas vykdydama Lietuvos Respublikos visuomenės priežiūros įstatyme ir kituose įstatymuose ar jų įgyvendinamuosiuose teisės aktuose nustatytas funkcijas. Jeigu įgaliota savivaldybės institucija arba TVSPĮ per nustatytą laiką RAAD raštu nepateikia pastabų, laikoma, kad jos paraiškai pritarė.“

8. Išdėstau 33 punktą taip:

33. RAAD ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo paraiškos gavimo dienos savo, taip pat savivaldybės institucijos ar įstaigos ir TVSPĮ pastabas, pateiktas 271 punkte nustatyta tvarka, raštu pateikia pareiškėjui patikslinti paraiškai ar pateikti paaiškinimams, kartu grąžindamas paraišką. Jeigu savivaldybės institucijos ar įstaigos ir TVSPĮ pastabų per nustatytą laiką nepateikė RAAD ir RAAD nenustatė trūkumų – RAAD priima sprendimą priimti paraišką. Jei pareiškėjas nepateikia patikslintos paraiškos ir (ar) nepateikia paaiškinimų, paraiška laikoma nepriimta.“

9. Papildau šiuo 331 punktu:

331. Jei pareiškėjas parengia patikslintą paraišką ir (ar) paaiškinimus, paraiška teikiama ir derinama šių taisyklių 25–271, 31, 33 punktuose nustatyta tvarka. Įgaliota savivaldybės institucija ar įstaiga ir TVSPĮ ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo patikslintos paraiškos ir (ar) paaiškinimų gavimo iš RAAD dienos derina paraišką, apie tai raštu informuodamos RAAD arba pateikia motyvuotas pastabas RAAD ir veiklos vykdytojui.“

10. Papildau šiuo 332 punktu:

332. RAAD per 20 darbo dienų nuo patikslintos paraiškos ir (ar) paaiškinimų pateikimo dienos priima sprendimą priimti paraišką, jei įgaliota savivaldybės institucija ar įstaiga ir TVSPĮ pastabų per nustatytą terminą nepateikė RAAD ir RAAD nenustatė trūkumų, ir ne vėliau kaip kitą darbo dieną išsiunčia pareiškėjui pranešimą apie priimtą sprendimą. Jei įgaliota savivaldybės institucija ar įstaiga ir (ar) TVSPĮ per nustatytą terminą pateikia pastabas RAAD ir (ar) RAAD nustato trūkumų – RAAD per 20 darbo dienų nuo patikslintos paraiškos ir (ar) paaiškinimų pateikimo dienos priima sprendimą nepriimti paraiškos, ir ne vėliau kaip kitą darbo dieną išsiunčia pareiškėjui pranešimą apie priimtą sprendimą, nurodydamas šio sprendimo apskundimo tvarką, ir grąžina patikslintą paraišką.“

11. Išdėstau 43.3.1 punktą taip:

43.3.1. Leidimo sąlygose nustatomos išmetamų teršalų ribinės vertės. Ribinės vertės visada turi būti nustatomos išmetamų teršalų, išvardytų šių Taisyklių 8 priede, ir kitų teršalų, kurie gali būti dideliais kiekiais išmetami iš atitinkamo įrenginio, atsižvelgiant į šių medžiagų savybes ir galimybę pernešti taršą iš vienos terpės į kitą (vandenį, orą ir žemę), užtikrinant, kad, vykdant veiklą, nebus viršijamos aplinkos kokybei nustatytos normos;“.

12. Pripažįstu netekusiu galios 45.1 punktą.

13. Išdėstau 47 punktą taip:

47. Parengtą ir su veiklos vykdytoju aptartą Leidimo 1 priede nurodytiems įrenginiams projektą RAAD teikia derinti įgaliotai savivaldybės institucijai ar įstaigai ir TVSPĮ, o Leidimo 2 priede nurodytiems įrenginiams projektą – įgaliotai savivaldybės institucijai ar įstaigai, išskyrus Taisyklėse nustatytus atvejus, kai paraiška Leidimui gauti šiame punkte nurodytoms institucijoms nebuvo teikta derinti. Įgaliota savivaldybės institucija ar įstaiga ir TVSPĮ per 15 darbo dienų nuo leidimo projekto gavimo iš RAAD dienos pateikia raštu savo motyvuotas pastabas RAAD ir veiklos vykdytojui arba raštu derina Leidimo projektą. Savivaldybės institucija ar įstaiga pastabas teikia vykdydama Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme, Lietuvos Respublikos aplinkos oro apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos vandens įstatyme ir kituose įstatymuose ar jų įgyvendinamuosiuose teisės aktuose nustatytas funkcijas. TVSPĮ teikia pastabas vykdydama Lietuvos Respublikos visuomenės priežiūros įstatyme ir kituose įstatymuose ar jų įgyvendinamuosiuose teisės aktuose nustatytas funkcijas. Jei savivaldybės institucija arba TVSPĮ per nustatytą laiką nepateikia pastabų Leidimo projektui, laikoma, kad jam pritarė. RAAD, gavęs pastabas, jas vertina ir į jas atsižvelgia arba motyvuotai atmeta, apie tai informuodamas raštu atitinkamą instituciją. Bet kuriuo atveju galutinį sprendimą išduoti Leidimą ar atsisakyti jį išduoti priima RAAD.“

14. Įrašau 49 punkte vietoj žodžių „nuo paraiškos priėmimo RAAD“ žodžius „nuo RAAD sprendimo priimti paraišką“.

15. Išdėstau 70 punkto pirmąją pastraipą taip:

70. RAAD ne vėliau kaip per 10 dienų po sprendimo priimti paraišką Leidimui gauti ar atnaujinti Taisyklių 1 priede nurodytiems įrenginiams priėmimo informuoja apie tai visuomenę galimais informacijos sklaidos būdais (per miesto, rajono ar respublikinę spaudą, savivaldybės institucijos skelbimų lentoje, esant galimybei – elektroninėmis informavimo priemonėmis). Pranešime turi būti nurodyta:“.

16. Išdėstau 87 punktą taip:

87. Veiklos vykdytojas, suinteresuota visuomenė, taip pat nevyriausybinės organizacijos, skatinančios aplinkos apsaugą ir atitinkančios reikalavimus pagal Lietuvos Respublikos teisę, kiti suinteresuoti asmenys nuo sprendimo priimti paraišką arba sprendimo nepriimti paraiškos dienos gali apskųsti RAAD sprendimus ir veiksmus ar neveikimą, susijusius su paraiškos priėmimu, Leidimo išdavimu, atnaujinimu, koregavimu arba panaikinimu, įskaitant visuomenės dalyvavimą, teismui įstatymų nustatyta tvarka.“

17. Išdėstau 1 priedo 2 pastabą taip:

2. Šiame priede „gamybos pajėgumas“ reiškia pastatyto ir įrengto įrenginio pajėgumą esant normalioms įrenginio eksploatavimo sąlygoms (t.y. projektinį pajėgumą). „Nominalus šiluminis galingumas“ reiškia vardinę šiluminę galią, t. y. kurą deginančio įrenginio didžiausią šiluminį galingumą, kurį nustato gamintojas, ir garantuoja, kad jį galima išlaikyti nepertraukiamo naudojimo metu, esant gamintojo nurodytam šiluminio naudingumo koeficientui, arba vadovaujantis Kurą deginančio įrenginio vardinės šiluminės galios nustatymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2011 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. 1-148 (Žin., 2011, Nr. 73-3526), patikslintą kurą deginančio įrenginio didžiausią šiluminį galingumą (vardinę šiluminę galią).“

18. 2 priede:

18.1. papildau šiuo 31 punktu:

31. išleidžiamos iš atliekų deginimo arba bendro atliekų deginimo įrenginio nuotekos, susidariusios valant išmetamas dujas;“;

18.2. išdėstau 4 punktą taip:

4. iš stacionarių taršos šaltinių į aplinkos orą per metus išmetama 10 tonų ar daugiau teršalų; šio punkto nuostata netaikoma teršalams, išmetamiems iš ūkinių gyvūnų, kurių apibrėžtis pateikta Ūkinių gyvūnų registravimo ir ženklinimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2003 m. birželio 16 d. įsakymu Nr. 3D-234 (Žin., 2003, Nr. 60-2734; 2010, Nr. 6-267), auginimo įrenginių stacionarių taršos šaltinių;“;

18.3. įrašau 6 punkte vietoje skaičiaus „1,0“ skaičių „20,0“.

19. 3 priede:

19.1. papildau šiuo 172 punktu:

172. Žuvininkystės tvenkinių sistemose, kuriose yra daugiau negu vienas išleistuvas, mėginiai laboratoriniams tyrimams atlikti gali būti imami ne mažiau kaip iš trijų būdingiausių tvenkinių, kiekviename jų esant šiems vandens lygiams:

172.1. tvenkinyje vandens lygiui pažemėjus intervale nuo 0,2 m žemiau buvusio užpildyto tvenkinio lygio iki 0,5 m virš sausinamojo tinklo sistemos;

172.2. baigiant išleisti vandenį iš sausinamojo tinklo sistemos.“;

19.2. išbraukiu 24.5 punkte žodžius „ar Taisyklių 7.3 punkto nuostatą“;

19.3. išdėstau 33 punktą taip:

33. LT į aplinkos orą normatyvams pagal inventorizacijos ataskaitoje pateiktą faktinį išmetamų teršalų kiekį nustatyti asmenys RAAD privalo prie paraiškos Leidimui gauti pateikti:

33.1. ūkinės veiklos objekto sklypo planą su jame pažymėtais stacionariais aplinkos oro taršos šaltiniais, nurodant kiekvieno jų numerį pagal Aplinkos oro taršos šaltinių ir iš jų išmetamų teršalų inventorizacijos ataskaitos įforminimo tvarką. Greta kiekvieno taršos šaltinio numerio sutartiniais ženklais, kurių paaiškinimą reikia pateikti eksplikacijoje, turi būti pažymėta, ar Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka numatyta iš atitinkamo taršos šaltinio išmetamų teršalų laboratorinė kontrolė. Kai stacionariame taršos šaltinyje yra įrengta nuolat veikianti teršalų emisijos monitoringo sistema, apie tai sklypo plane pažymima skirtingu sutartiniu ženklu. Tam, kad visa reikalaujama plane pateikti informacija būtų aiški ir suprantama, ją galima išdėstyti atskirame puslapyje. Tokiu atveju sklypo plane turi būti pažymimi tik taršos šaltinių numeriai, o atskirame puslapyje pateikiami tie patys taršos šaltinių numeriai ir šalia jų – visa kita šiame punkte reikalaujama plane pateikti informacija;

33.2. numatomų išmesti teršalų ir numatomų išmesti teršalų, įvertinus ir foninį aplinkos oro užterštumo lygį, sklaidos pažemio sluoksnyje skaičiavimo rezultatus, teršalų sklaidos skaičiavimo modelio pasirinkimo pagal Ūkinės veiklos poveikiui aplinkos orui vertinti teršalų sklaidos skaičiavimo modelių pasirinkimo rekomendacijas, patvirtintas Aplinkos apsaugos agentūros direktoriaus 2008 m. gruodžio 9 d. įsakymu Nr. AV-200 (Žin., 2008, Nr. 143-5768), pagrindimą, pagal Foninio aplinkos oro užterštumo duomenų naudojimo ūkinės veiklos poveikiui aplinkos orui įvertinti rekomendacijas, patvirtintas Aplinkos apsaugos agentūros direktoriaus 2008 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. AV-112 (Žin., 2008, Nr. 82-3286), naudotus foninio aplinkos oro užterštumo duomenis, pagal Teršalų sklaidos skaičiavimo modelių, foninio aplinkos oro užterštumo duomenų ir meteorologinių duomenų naudojimo tvarką, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2007 m. lapkričio 30 d. įsakymu Nr. D1-653 (Žin., 2007, Nr. 127-5189), naudotus meteorologinius duomenis, teritorijos, kurioje atlikti teršalų sklaidos aplinkos ore skaičiavimai, ploto arba atskirų taškų koordinates;

33.3. aplinkos oro taršos mažinimo priemones, numatytas taikyti į aplinkos orą išmetamam teršalų, kurių sklaidos pažemio sluoksnyje skaičiavimo rezultatai rodo tiems teršalams nustatytos aplinkos oro užterštumo normos viršijimą, kiekiui sumažinti;

33.4. aplinkos oro taršos mažinimo priemones, taikytinas Savivaldybių vykdomųjų institucijų, stacionarių taršos šaltinių naudotojų ir visuomenės informavimo apie susidariusias ir pasibaigusias nepalankias teršalų išsisklaidymo sąlygas tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymu Nr. D1-904 (Žin., 2010, Nr. 132-6730), nustatyta tvarka gavus informaciją apie susidariusias nepalankias teršalų išsisklaidymo sąlygas.“

20. 4 priede:

20.1. išdėstau 27 punktą taip:

27. Prie paraiškos, jeigu tai numatyta teisės aktuose, reglamentuojančiuose vandenų apsaugą arba nuotekų išleidimą, turi būti pridėti planuojamo nuotekų išleidimo poveikio priimtuvui skaičiavimai, atlikti vadovaujantis Nuotekų tvarkymo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. D1-236 (Žin., 2006, Nr. 59-2103; 2007, Nr. 110-4522), reikalavimais. Prie paraiškos pridedamas statinio projektas, kuriame suprojektuota paviršinių nuotekų tvarkymo sistema, parengtas vadovaujantis Paviršinių nuotekų tvarkymo reglamente, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2007 m. balandžio 2 d. įsakymu Nr. D1-193 (Žin., 2007, Nr. 42-1594), nustatytais reikalavimais, jei teisės aktai nustato, kad toks projektas reikalingas.“;

20.2. išdėstau 31 punktą taip:

31. Prie paraiškos turi būti pridėta schema su pažymėtomis nuotekų išleistuvų ir/arba nuotekų šaltinių vietomis ir numeriais ir, jei taip nustato teisės aktai, dokumentai, patvirtinantys šių valymo įrenginių atitiktį nustatytai(-oms) techninei(-ėms) specifikacijai(-oms) pagal Nuotekų valymo įrenginių taikymo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. D1-412 (Žin., 2006, Nr. 99-3852), reikalavimus. Informacija apie projektuojamus nuotekų valymo įrenginius turi būti pateikta vadovaujantis Nuotekų valymo įrenginių taikymo reglamento 21.3 punktu pagal šio reglamento 3 priedą.“

21. Nustatau, kad:

21.1. šio įsakymo 3, 18.2, 18.3, 19.3, 20 punktai įsigalioja 2012 m. vasario 1 d.;

21.2. šio įsakymo 18.1 punktas įsigalioja 2012 m. gegužės 1 d.

 

 

Aplinkos ministras                                                        Gediminas Kazlauskas