VALSTYBINĖS ENERGETIKOS INSPEKCIJOS PRIE ŪKIO MINISTERIJOS VIRŠININKAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL IŠANKSTINĖS SKUNDŲ NAGRINĖJIMO NE TEISME TVARKOS DĖL ENERGETIKOS OBJEKTŲ, ĮMONIŲ ĮRENGINIŲ IR APSKAITOS PRIEMONIŲ GEDIMŲ, EKSPLOATAVIMO, ENERGIJOS KOKYBĖS REIKALAVIMŲ, ENERGIJOS APSKAITOS IR MOKĖJIMO UŽ SUVARTOTĄ ENERGIJĄ PAŽEIDIMŲ, AVARIJŲ, ENERGIJOS TIEKIMO NUTRAUKIMO, SUSTABDYMO AR RIBOJIMO PAKEITIMO IR PAPILDYMO

 

2006 m. birželio 22 d. Nr. 49

Vilnius

 

Vadovaudamasis Valstybinės energetikos inspekcijos prie Ūkio ministerijos nuostatų (Žin., 2002, Nr. 79-3374) 7.11 ir 13.4 punktais ir įvertinant LR Vyriausybės 2006-05-25 nutarimą Nr. 463 „Dėl LR Vyriausybės 2002-09-25 nutarimo Nr. 1491 „Dėl Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo viešojo administravimo ir kitose institucijose pavyzdinės tvarkos pakeitimą“ (Žin., 2006, Nr. 60-2134) Išankstinę skundų nagrinėjimo ne teisme tvarką dėl energetikos objektų, įmonių įrenginių ir apskaitos priemonių gedimų, eksploatavimo, energijos kokybės reikalavimų, energijos apskaitos ir mokėjimo už suvartotą energiją pažeidimų, avarijų, energijos tiekimo nutraukimo, sustabdymo ar ribojimo (toliau – Tvarka) papildau ir pakeičiu taip:

1. Pakeičiu Tvarkos pavadinimą ir išdėstau jį taip:

„Išankstinės skundų nagrinėjimo ne teisme tvarkos aprašas dėl energetikos objektų, įmonių įrenginių ir apskaitos priemonių gedimų, eksploatavimo, energijos kokybės reikalavimų, energijos apskaitos ir mokėjimo už suvartotą energiją pažeidimų, avarijų, energijos tiekimo nutraukimo, sustabdymo ar ribojimo“ (toliau – Aprašas).

2. I skyriuje papildau sąvoką „Prašymas“: po žodžio „raštu“ įrašau žodžius „elektroniniu būdu“, po žodžio „faktą“ įrašau žodžius „pateikti informaciją“ ir po žodžio „trūkumus“ įrašau žodžius „valstybės tarnautojų ar darbuotojų piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, kurie susiję su valstybės ar daugelio žmonių, o ne konkretaus asmens, interesų ir teisių pažeidimu; pateikiant pasiūlymus ką nors pagerinti viešojo administravimo, viešųjų paslaugų teikimo ar kitose srityse; atkreipiant dėmesį į tam tikrą padėtį ir siūlant ką nors patobulinti, pakeisti, nuveikti ar susilaikyti nuo veiklos“ ir sąvoką išdėstau taip:

Prašymas – asmens kreipimasis raštu, elektroniniu būdu ar žodžiu į instituciją, valstybės tarnautoją ar darbuotoją, dirbantį pagal darbo sutartį ir įgaliotą priimti ir nagrinėti prašymus ir skundus, nesusijęs su pareiškėjo teisių ar teisėtų interesų pažeidimu, prašant priimti individualų administracinį aktą, išduoti dokumentą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą, pateikti informaciją ar atlikti kitus administracinius veiksmus; išdėstant asmens norą, pageidavimą, nuostatą tam tikru klausimu; pranešant apie institucijos veiklos trūkumus, valstybės tarnautojų ar darbuotojų piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, kurie susiję su valstybės ar daugelio žmonių, o ne konkretaus asmens, interesų ir teisių pažeidimu; pateikiant pasiūlymus ką nors pagerinti viešojo administravimo, viešųjų paslaugų teikimo ar kitose srityse; atkreipiant dėmesį į tam tikrą padėtį ir siūlant ką nors patobulinti, pakeisti, nuveikti ar susilaikyti nuo veiklos“.

3. Pakeičiu II skyriaus 1 punktą ir išdėstau jį taip:

„1. Šis išankstinės skundų nagrinėjimo ne teisme tvarkos aprašas dėl energetikos objektų, įmonių įrenginių ir apskaitos priemonių gedimų, eksploatavimo, energijos kokybės reikalavimų, energijos apskaitos ir mokėjimo už suvartotą energiją pažeidimų, avarijų, energijos tiekimo nutraukimo, sustabdymo ar ribojimo nustato, kaip turi būti tiriami rašytiniai, žodiniai prašymai, fizinių ir juridinių asmenų skundai (toliau – skundai), taip pat persiųsti nagrinėti kitų institucijų skundai dėl energetikos objektų (elektros, šilumos, gamtinių dujų bei naftos ir jos produktų), įmonių įrenginių ir apskaitos priemonių gedimų, eksploatavimo, energijos kokybės reikalavimų, energijos apskaitos ir mokėjimo už suvartotą energiją pažeidimų, avarijų, energijos tiekimo nutraukimo, sustabdymo ar ribojimo.“

4. Pakeičiu II skyriaus 2 punktą ir išdėstau jį taip:

„2. Skundai tiriami vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002-09-25 nutarimu Nr. 1491 patvirtintu „Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo viešojo administravimo ir kitose institucijose pavyzdinės tvarkos Aprašu (Žin., 2002, Nr. 95-4105, Žin., 2006, 60-2134). Žodiniai skundai priimami tik tais atvejais, kai juos galima išnagrinėti ir išspręsti tuoj pat, nepažeidžiant asmens ir Valstybinės energetikos inspekcijos prie Ūkio ministerijos (toliau – VEI) interesų.“

5. Pakeičiu II skyriaus 3 punktą ir išdėstau jį taip:

„3. Nagrinėjami tokie skundai, kuriuose nurodytas konkretus skundžiamas veiksmas, pareiškėjo reikalavimas, kurie tvarkingai ir įskaitomai parašyti valstybine (lietuvių) kalba, pareiškėjo pasirašyti, nurodytas jo vardas, pavardė ir tikslus adresas, kuriuo jis pageidautų gauti atsakymą, telefono numeris. Prie skundo pridedami turimi dokumentai, susiję su skundo nagrinėjimu. Jei skundžiami energijos tiekėjai, pareiškėjas privalo pateikti dokumentus, iš kurių matytųsi, kad skundžiami veiksmai ar neveikimas buvo nesėkmingai sprendžiami su tiekėju. Neįskaitomi, nesuprantamai išdėstyti skundai grąžinami pareiškėjui, nurodant grąžinimo priežastį.“

6. Pakeičiu II skyriaus 4 punktą ir išdėstau jį taip:

„4. Skundai, kuriuose nenurodytas pareiškėjo vardas ir pavardė, gyvenamoji vieta, arba kurie pareiškėjo nepasirašyti (anoniminiai), VEI viršininko arba teritorinio skyriaus vedėjo sprendimu neregistruojami ir paliekami nenagrinėti“.

7. II skyrių papildau tokios redakcijos 81 punktu:

„81. Asmenų prašymai ir skundai, pateikti elektroniniu būdu, turi būti pasirašyti elektroniniu parašu ir sudaryti taip, kad skundą ar prašymą gavusi institucija galėtų nustatyti prašymą ar skundą sudariusį asmenį, suprasti prašymo ar skundo turinį. Asmenų prašymai ir skundai, pateikti elektroniniu būdu ir pasirašyti elektroniniu parašu, nagrinėjami taip pat kaip rašytiniai prašymai ir skundai. Atsakymai į šiuos prašymus ar skundus pateikiami asmeniui elektroniniu paštu, o asmenims pageidaujant siunčiami paštu prašyme ar skunde nurodytu adresu arba įteikiami. Atsakymas elektroniniu būdu turi būti parengtas ir pasirašytas institucijos vadovo arba jo įgalioto asmens saugiu elektroniniu parašu Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2006 m. sausio 11 d. įsakymu Nr. V-12 (Žin., 2006, Nr. 7-268), nustatyta tvarka.“.

8. III skyriaus 9 punktą po pirmojo sakinio papildau sakiniu „Elektroniniu būdu gauti asmenų prašymai ir skundai registruojami ir jų valdymas institucijoje organizuojamas Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių nustatyta tvarka“ ir punktą išdėstau taip:

„9. Gauti skundai ir pridedami dokumentai (jei jie pridedami) VEI registruojami atitinkamuose žurnaluose ar atitinkamoje kompiuterinėje programoje. Elektroniniu būdu gauti asmenų prašymai ir skundai registruojami ir jų valdymas institucijoje organizuojamas Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių nustatyta tvarka. Skundai priimami darbo dienomis visą darbo dienos laiką. Gaunamus skundus centre nagrinėja VEI viršininko pavedimu nurodyto skyriaus pareigūnas, o teritoriniuose skyriuose – teritorinio skyriaus vedėjo pavedimu to skyriaus pareigūnas.“.

9. III skyriaus 11 punktą po pirmojo sakinio papildau sakiniu: „Elektroniniu būdu gauto asmens prašymo ar skundo užregistravimą patvirtinantis dokumentas parengiamas Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių nustatyta tvarka ir išsiunčiamas asmeniui elektroniniu paštu“ ir punktą išdėstau taip:

„11. Skundo priėmimo faktas pareiškėjui gali būti patvirtinamas žodžiu, nurodant gauto dokumento registravimo datą ir numerį, arba raštu, nurodant ant antrojo skundo egzemplioriaus (kopijos) pareiškimo įregistravimo datą, numerį. Elektroniniu būdu gauto asmens prašymo ar skundo užregistravimą patvirtinantis dokumentas parengiamas Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių nustatyta tvarka ir išsiunčiamas asmeniui elektroniniu paštu.“

10. 15 punkte po skaičių „30“ išbraukiu žodį „darbo“ ir punktą išdėstau taip:

„15. Skundas turi būti išnagrinėtas ir pareiškėjui atsakyta raštu ne vėliau kaip per 30 dienų. Jeigu skundo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitomis organizacinėmis priemonėmis, dėl kurių atsakymo pateikimas gali užsitęsti ilgiau kaip 30 dienų nuo skundo gavimo VEI datos, VEI ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo datos apie tai informuoja pareiškėją raštu.

Esant reikalui skundo nagrinėjimui sudaroma komisija. Dėl komisijos reikalingumo ir jos sudėties sprendimą priima VEI viršininkas (dėl skundų, gautų centre) arba VEI teritorinio skyriaus vedėjas (dėl skundų, gautų VEI teritoriniame skyriuje), atsižvelgdamas į skundo turinį, interesantų ar skundą tiriančių pareigūnų siūlymus. Į komisiją skiriami suinteresuotų institucijų atstovai ir esant reikalui gali būti kviečiami kiti specialistai. Dalyvauti komisijos darbe gali būti kviečiamas ir pareiškėjas arba jo atstovas.

Komisija, ištyrusi skundą, visą tyrimo medžiagą bei pateiktas išvadas ir pasiūlymus įformina aktu ar protokolu, kurį pasirašo visi komisijos nariai. Komisijos narys, nesutinkantis su tyrimo išvadomis, savo atskirą nuomonę išdėsto akto gale arba ant atskiro lapo. Tyrimo akto pagrindu VEI pareigūnas (komisijos pirmininkas) parengia atsakymą pareiškėjui, kurį pasirašo VEI viršininkas (jei skundas gautas centre) arba VEI teritorinio skyriaus vedėjas (jei skundas gautas VEI teritoriniame skyriuje).

1.13. 27 punkte vietoj žodžio „Tvarkos“ įrašau žodį „Aprašo“ ir punktą išdėstau taip:

„Pareiškėjas, nesutinkantis su žodinio skundo nagrinėjimo rezultatais, savo skundą turi įforminti raštu, kuris nagrinėjamas pagal šio Aprašo nuostatas.

 

 

 

VIRŠININKAS                                                                                             VYTAUTAS MIŠKINIS